Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 3920
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 16 d’abril de 2016 per la qual es regula el procediment selectiu d’aplicadors - correctors per a l’avaluació mostral individualitzada a sisè curs d’educació primària del curs 2015-2016
Versió PDF
Fets
1. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 7 d’abril de 2016 per la qual es convoca la realització de les proves d’avaluació individualitzada del curs 2015-2016, als alumnes de tercer i sisè cursos d’educació primària i, estableix els procediments d’aplicació als centres docents no universitaris de les Illes Balears en els quals s’imparteixen aquests ensenyaments, especifica que aquesta avaluació ha constituir un instrument eficaç per a la millora de l’aprenentatge dels alumnes i de la pràctica docent.
2. A l’annex 2 d’aquesta Resolució, entre les directrius a seguir per a la realització de les proves, es concreta que s’ha de realitzar una aplicació mostral de contrast o de referència per als centres per tal d’oferir-los uns referents que proporcionin una visió completa i contextualitzada dels resultats obtinguts en l’avaluació censal.
3. A fi de possibilitar l’aplicació i la correcció estandarditzades de la mostra de contrast, d’acord amb les exigències tècniques que requereix la seva realització, cal disposar de professorat amb un grau de preparació que garanteixi la qualitat del procés. Sembla procedent, per tant, convocar un procediment selectiu entre el personal funcionari del cos de mestres que imparteixin ensenyament a l’etapa d’educació primària, coherent amb la naturalesa de les proves que, amb la deguda formació específica a càrrec de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), puguin procedir a la realització de les tasques d’aplicació, de correcció i d’entrada a l’aplicació informàtica, de les respostes i de les puntuacions de les proves corresponents a la mostra de contrast establerta.
Fonaments de dret
1. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 7 d’abril de 2016 per la qual es convoca la realització de les proves d’avaluació individualitzada del curs 2015-2016 als alumnes de tercer i sisè cursos d’educació primària i estableix els procediments d’aplicació als centres docents no universitaris de les Illes Balears en els quals s’imparteixen aquests ensenyaments, en el punt 2, encomana a l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE) el disseny i la planificació de l’aplicació de les proves, de la coordinació del procés i de l’anàlisi de les dades, sense perjudici de les funcions que la normativa autonòmica atribueix a altres òrgans en aquesta matèria.
2. El punt 7.5 de l’annex 2 de la Resolució esmentada, estableix que s’ha de realitzar una mostra de contrast o de referència per als centres, per tal d’oferir-los uns referents que proporcionin una visió completa i contextualitzada dels resultats obtinguts, l’IAQSE s’encarregarà de l’aplicació de les proves d’avaluació en una mostra d’alumnes escolaritzats en 75 grups, de 50 centres, que cursen sisè curs d’educació primària. Aquest alumnat constituirà una mostra representativa de l’alumnat de sisè curs d’educació primària de les Illes Balears.
Així doncs, per tal de realitzar els processos corresponents per a l’aplicació de l’avaluació mostral dins els terminis prevists, i atesa la facultat que m’atribueix la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 7 d’abril de 2016, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Convocar, d’acord amb les condicions de l’annex 1 d’aquesta Resolució, un procediment per seleccionar els mestres aplicadors - correctors externs necessaris que han de dur a terme l’aplicació de l’avaluació mostral als alumnes de sisè curs d’educació primària en els centres de la mostra. Així mateix, aquests mestres seran els responsables de la correcció i de la introducció de les respostes i puntuacions dels alumnes de la mostra, a l’aplicació informàtica GESAVA.
2. Les característiques i la distribució territorial d’aquests aplicadors – correctors s’especifiquen a l’annex 2 d’aquesta Resolució. Concretament, l’aplicació es realitzarà a 75 grups d’alumnes de sisè corresponents a 50 centres que constituiran la mostra, seleccionats aleatòriament entre centres públics, centres concertats i centres privats, distribuïts territorialment de la manera següent: 8 centres a Eivissa, 1 centre a Formentera, 35 centres a Mallorca i 6 centres a Menorca.
3. Aprovar el model de sol·licitud que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.
4. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat al BOIB, segons el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 16 d’abril de 2016
El director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antonio Morante Milla
ANNEX 1
Condicions de selecció
1. Mestres encarregat de l’aplicació, la correcció i l’entrada de dades a l’aplicació informàtica GESAVA
1.1. Poden participar en aquest procediment selectiu els funcionaris del cos de mestres que imparteixin docència a l’etapa d’educació primària en el moment de la publicació d’aquesta Resolució, que estiguin en actiu en un centre docent a les Illes Balears i que compleixin els requisits següents:
a) Pertànyer al cos de mestres.
b) Impartir, durant aquest curs, a l’educació primària, àrees directament associades a les competències objecte de l’avaluació (anglès, llengua castellana, llengua catalana, matemàtiques o ciències naturals).
c) Estar destinat a l’illa de referència.
d) No estar sotmès a expedient disciplinari.
1.2. El nombre d’aplicadors – correctors necessaris per dur a terme l’avaluació mostral als alumnes de sisè curs d’educació primària, per illa i competència avaluada, és el que s’especifica a l’annex 2 d’aquesta Resolució.
2. Termini de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds s’han de presentar en un termini màxim de cinc dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB.
3. Tramesa de la documentació
Els aspirants han de remetre a l’IAQSE la sol·licitud corresponent, d’acord amb el model que figura a l’annex 3 d’aquesta convocatòria. No serà necessari que acreditin les dades professionals que figuren al portal de personal de la Conselleria d’Educació i Universitat.
Les sol·licituds s’han de presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, a Correus, o a qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la. Per establir l’ordre d’entrada de les sol·licituds que no hagin estat presentades als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, es consideraran presentades a les 24:00 hores del dia d’entrega.
Una vegada enregistrada la sol·licitud i abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, se n’haurà d’enviar una copia per correu electrònic (aplicadorsiaqse@gmail.com) o per fax (971 17 69 02) a l’IAQSE.
4. Procés de selecció dels aplicadors - correctors
4.1 Criteris de selecció
Entre els aspirants que compleixin tots els requisits, se’n seleccionarà, per estricte ordre d’entrada al registre, el nombre suficient per cobrir les places d’aplicadors - correctors de cada illa. Dins cada illa, es prioritzarà l’assignació de centres a aplicadors - correctors segons l’ordre d’arribada de les sol·licituds i la proximitat al centre de destinació.
4.2. Suplències
Els aspirants no seleccionats romandran adscrits a una llista que permetrà a l’Administració educativa, en el cas que no hi renunciïn expressament, cobrir les necessitats d’aplicadors - correctors que puguin presentar-se eventualment en l’aplicació d’aquesta convocatòria.
4.3. Nombre de mestres que es poden seleccionar de cada centre.
Amb la finalitat de no pertorbar la tasca ordinària dels centres, solament es podrà seleccionar un mestre dels centres d’una o de dues línies. Dels centres de més de dues línies, se’n podran seleccionar un màxim de dos.
4.4. Resultats de la selecció
El llistat provisional de seleccionats i d’aspirants exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió, es publicarà mitjançant una Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres a la pàgina web de l’IAQSE (http://iaqse.caib.es). Es disposarà de dos dies hàbils, des de l’endemà de la publicació del llistat, per a possibles reclamacions, que s’hauran de remetre per correu electrònic a l’IAQSE (aplicadorsiaqse@gmail.com).
Una vegada revisades les reclamacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres, dictarà una Resolució per aprovar el llistat definitiu de seleccionats, que es publicarà igualment a la web de l’IAQSE.
5. Compromisos adquirits pels mestres seleccionats
5.1. Els funcionaris docents seleccionats realitzaran les funcions següents: Aplicació de les proves de la competència en comunicació lingüística (anglès, castellà i català), de la competència matemàtica i de les competències bàsiques en ciència i tecnologia; així mateix, també realitzaran la correcció i la introducció de les respostes i puntuacions de les proves, d’acord amb la seva especialitat. Els dies d’aplicació de les proves, els funcionaris docents seleccionats s’hauran de desplaçar pels seus mitjans al centre que li assigni l’IAQSE per dur a terme l’aplicació. Les feines derivades de la correcció i de la introducció de dades de les proves en la plataforma digital GESAVA s’han de realitzar fora de l’horari laboral en el termini que estableixi l’IAQSE.
5.2. Un cop començat el procés d’avaluació, no podran renunciar-hi.
5.3. Hauran d’assistir a les reunions preparatòries i seguir les instruccions d’aplicació del procés i de correcció de les proves que faciliti l’IAQSE.
5.4. Realitzaran les tasques que l’IAQSE els assigni amb relació a l’aplicació i la correcció de les proves i la introducció de les dades de les proves en la base de dades que s’indiqui.
5.5. Hauran de complir amb exactitud el calendari i els horaris del procés de l’avaluació mostral als alumnes de sisè d’educació primària.
5.6. S’hauran de desplaçar pels seus mitjans a la reunió informativa prèvia a l’aplicació, al centre els dies d’aplicació de les proves i als llocs designats per deixar i recollir els fulls de resposta de l’alumnat per poder procedir a la correcció, d’acord amb la distribució operativa que hagi fet l’IAQSE.
5.7. Hauran d’efectuar l’aplicació de les proves de competència en llengua anglesa, llengua castellana, llengua catalana, de la competència matemàtica i de la de ciència i tecnologia al centre educatiu assignat per l’IAQSE.
5.8. Mantindran la confidencialitat sobre les proves i els resultats. En aquest sentit, hauran de signar el document de compromís de confidencialitat que els facilitarà l’IAQSE. Pel que fa al trasllat de la documentació (proves realitzades i llistats) i a les dades personals de l’alumnat, els aplicadors – correctors han d’ajustar-se al que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
6. Compensació econòmica
Els aspirants seleccionats percebran, en els termes que estableix la legislació vigent, una compensació econòmica en concepte de gratificació per la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o jornada habitual de treball. Aquesta compensació es farà en concepte de correcció de les proves i, per raó de la particular naturalesa de les proves i les feines derivades de la seva correcció, etapa i nivell educatiu, serà d’un euro i mig (1,5 €) per prova corregida.
7. Manca de sol·licituds
En el supòsit que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre d’aplicadors – correctors necessaris per poder realitzar amb garanties l’aplicació i la correcció de les proves, l’IAQSE pot designar a funcionaris docents, sempre que compleixin els requisits del punt 1 de l’annex I d’aquesta Resolució, la tasca d’aplicador - corrector de l’avaluació mostral de sisè curs d’educació primària del curs 2015- 2016.
ANNEX 2
Nombre d’aplicadors – correctors de les proves d’avaluació de la mostra de contrast
Mallorca (35 centres)
35 mestres
- 7 aplicadors – correctors de la competència comunicativa en anglès.
- 35 aplicadors – correctors de:
Menorca (6 centres)
6 mestres
- 1 aplicador – corrector de la competència comunicativa en anglès.
- 5 aplicadors – correctors de:
Eivissa (8 centres)
8 mestres
- 2 aplicadors – correctors de la competència comunicativa en anglès.
- 6 aplicadors – correctors de:
Formentera (1 centre)
1 mestre
- 1 aplicador – corrector de qualsevol competència avaluada.
ANNEX 3
Model de sol·licitud per participar en el procés selectiu d’aplicadors - correctors per a la prova mostral de l’avaluació individualitzada dels alumnes de sisè d’educació primària del curs 2015-2016.
Dades de la persona sol·licitant
|
Nom i Llinatges: NIF: NRP: Adreça actual: Localitat: Codi postal: Telèfon de contacte: Correu electrònic: Situació administrativa: Càrrec: Cos: Especialitat/Habilitació: Centre de destinació: Localitat del centre de destinació: CP del centre de destinació: Telèfon del centre de destinació: |
Observacions:
, de de 2016
Signatura: ________________________
Institut d’avaluació i qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE)