Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 3857
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 7 d’abril de 2016 per la qual es convoquen les proves d’avaluació individualitzada del curs 2015-2016 als alumnes de tercer i sisè cursos d’educació primària i s’estableixen els procediments d’aplicació als centres docents no universitaris de les Illes Balears en els quals s’imparteixen aquests ensenyaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

L’etapa de l’educació primària és fonamental en la formació de l’alumnat perquè té com a finalitat bàsica proporcionar-li un marc d’aprenentatge que representa la iniciació en l’adquisició de les competències bàsiques i els instruments necessaris per adquirir nous aprenentatges.

L’avaluació és l’instrument que permet fer el seguiment i la valoració del nivell assolit per l’alumnat i dels processos que s’apliquen per obtenir-los. En aquest sentit, ha de tenir com a referent fonamental les competències bàsiques i ha de permetre caracteritzar, de manera precisa, la formació que han de rebre tots els estudiants, per proporcionar-los una educació de qualitat que contribueixi a la millora del seu nivell educatiu.

Els mecanismes d’avaluació emprats han de ser capaços de combinar els esforços per aconseguir els objectius generals del sistema educatiu amb la necessària autonomia pedagògica i de gestió dels centres educatius. D’aquesta manera un sistema d’avaluació interna complementat amb un d’avaluació externa ha de garantir l’ajustament del sistema als seus principis i finalitats i alhora, actua com a instrument imprescindible per desenvolupar l’autonomia dels centres. També han de permetre dictaminar les bases dels principis educatius que ha de marcar la Conselleria d’Educació i Universitat.

El 28 de novembre de 2015 es va publicar en el Butlletí Oficial de l’Estat el Reial decret 1058/2015, de 20 de novembre, pel qual es regulen les característiques generals de les proves d’avaluació final d’educació primària que estableix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.

L’article 2 d’aquest Reial decret estableix el següent: «Quan finalitzi el sisè curs d’educació primària s’ha de fer una avaluació externa individualitzada a l’alumnat de tots els centres docents del sistema educatiu espanyol.» i l’article 4 encomana a les administracions educatives competents el disseny, l’aplicació i la correcció de les proves.

La manca de temps, tenint en compte que les proves d’avaluació s’han de dur a terme dins el mes de maig de 2016, i l’absència d’una dotació pressupostària adequada i suficient de l’Administració de l’Estat fan del tot inviable que les administracions educatives competents dissenyin, apliquin i corregeixin les proves en els termes exactes que s’estableixen en el Reial decret esmentat, especialment pel que fa al professorat extern al centre i la regulació del procediment i la selecció d’aquest professorat. No obstant això, i en la mesura de les possibilitats d’aquesta Administració educativa, es preveu dur a terme les proves d’avaluació d’acord amb el que s’estableix en aquesta Resolució.

Fonaments de dret

1. El Decret 145/2000, de 3 de novembre, de creació de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), confereix a aquest organisme, en el marc de l’avaluació dels sistema educatiu de les Illes Balears, l’elaboració de sistemes d’avaluació per als diferents ensenyaments, regulats per la normativa vigent.

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), especialment en els articles 20 i 21.

3. El Reial decret 126/2014, de 28 de febrer, pel qual s’estableix el currículum bàsic de l’educació primària, en l’article 12 apartats 3 i 4.

4. El Decret 32/2014, de 18 de juliol, pel qual s’estableix el currículum de l’educació primària a les Illes Balears, en l’article 15 apartats 6 i 7.

5. L’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 6 de març de 2015 sobre l’avaluació de l’aprenentatge dels alumnes de l’educació primària a les Illes Balears, en l’article 14.

6. El Reial decret 1058/2015, de 20 de novembre, que regula les característiques generals de les proves de l’avaluació final d’Educació Primària establerta per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.

Per tot això, a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar les proves d’avaluació individualitzada per als alumnes de tercer i sisè curs d’educació primària corresponents al curs 2015-2016 que ha de dur a terme l’alumnat de tots els centres públics i privats que imparteixen aquests cursos d’aquesta etapa educativa, d’acord amb les directrius que estableix la normativa vigent.

2. Encarregar a l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE) el disseny i la planificació de l’aplicació de les proves, la coordinació del procés i la realització de l’anàlisi dels resultats.

3. Aprovar les directrius per a la realització de les proves d’avaluació de tercer curs d’educació primària, que consten a l’annex 1 d’aquesta Resolució.

4. Aprovar les directrius per a la realització de les proves d’avaluació de sisè curs d’educació primària, que consten a l’annex 2 d’aquesta Resolució.

5. Facultar la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres perquè dicti les resolucions i arbitri les mesures necessàries per garantir que les directrius aprovades es desenvolupin d’acord amb les finalitats previstes.

6. Encarregar al Departament d’Inspecció Educativa, en el marc del seu Programa d’Actuació, l’assessorament i la supervisió del procés d’avaluació, com també, el seguiment del procés d’anàlisi dels resultats que han de fer els centres i de l’elaboració dels Plans de Millora que se’n derivin.

7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat al BOIB, segons el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 7 d’abril de 2016

  

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March i Cerdà

  

ANNEX 1
Directrius per a la realització de les proves d’avaluació individualitzada de tercer curs d’educació primària.

1. Àmbit d’aplicació

Els centres docents públics i privats situats a l’àmbit territorial de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments corresponents a tercer curs d’educació primària, han de fer una avaluació a tots els alumnes en acabar el tercer curs d’educació primària.

2. Finalitat

2.1. Les proves han d’avaluar les competències i els coneixements bàsics dels alumnes del tercer curs d’educació primària. Aquesta avaluació té caràcter formatiu i orientador per als centres.

2.2. Els resultats de la prova han de servir per completar i enriquir les diferents fonts d’informació de què disposen els centres amb relació a cada alumne.

2.3. Els resultats de la prova també han de proporcionar als docents indicadors pedagògics tendents a orientar i millorar les activitats d’ensenyament i aprenentatge, els quals s’han de concretar en plans de millora dels resultats tant col·lectius com individuals.

2.4. Els alumnes tenen el dret i el deure de realitzar aquestes proves.

3. Contingut de les proves

3.1. Les competències bàsiques que s’han d’avaluar són: la competència matemàtica i la competència en comunicació lingüística.

3.2. La prova per avaluar la competència matemàtica ha de possibilitar determinar el domini de la numeració, el càlcul i la resolució de problemes. Les proves corresponents a la competència en comunicació lingüística en llengua catalana, en llengua castellana i en llengua anglesa han d’incloure elements referits a la comprensió oral i escrita i a l’expressió escrita.

Les proves per avaluar aquestes competències constaran d’un únic model de prova que se subministrarà en format digital i amb la possibilitat de ser imprès en paper. El model de prova inclourà diferents estímuls contextualitzats en una situació propera a la realitat de l’alumnat.

3.3. Amb la finalitat de contextualitzar els resultats de la prova, l’avaluació es complementarà amb la realització de qüestionaris dirigits a la direcció del centre, al professorat, a l’alumnat participant i a les seves famílies.

4. Lloc de realització

L’alumnat ha de realitzar la prova en el mateix centre educatiu on està escolaritzat i en les dates previstes en aquesta Resolució.

5. Elaboració de les proves

Correspon a l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE), òrgan depenent de la Conselleria d’Educació i Universitat, la planificació de l’avaluació i el disseny de les proves en els termes que estableix aquesta Resolució.

6. Calendari d’aplicació de les proves

Les dates d’aplicació de les proves són les compreses entre el dia 10 de maig i el dia 6 de juny de 2016. Dins aquest període es realitzarà l’aplicació, la correcció i l’enregistrament de les respostes i les puntuacions de les preguntes en l’aplicació informàtica corresponent.

Els qüestionaris d’alumnat, famílies, professorat i directors s’han d’haver contestat d’acord amb el calendari establert als documents informatius de l’IAQSE.

Les orientacions per a l’aplicació de les proves i la realització dels qüestionaris aniran a càrrec de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE) en el marc de les seves competències i es comunicaran oportunament als centres.

7. Desenvolupament i aplicació de les proves

Una vegada el centre hagi rebut les proves, el director establirà el calendari d’aplicació dins el termini fixat a l’apartat anterior i en designarà el professorat responsable de l’aplicació, correcció i introducció de les respostes i les puntuacions a l’aplicació informàtica.

8. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE)

Cada centre, a proposta del tutor i de l’Equip de Suport Educatiu, haurà de decidir, per a cada alumne diagnosticat amb NESE, si és necessari que se li adaptin les proves. Les adaptacions aniran a càrrec del centre i seran l’equip de suport i el tutor els responsables d’elaborar-les quan rebin les proves. Si es realitzen adaptacions de les proves proporcionades per l’IAQSE que no impliquin canvis en el seu contingut (com per exemple: augment del temps de realització de la prova, format i/o accés a les preguntes, resposta oral d’alguna pregunta, entre d’altres) s’han d’introduir les respostes i les puntuacions de les preguntes de les proves a l’aplicació informàtica corresponent. Només si l’alumne rep una adaptació curricular significativa en àrees relacionades amb alguna o algunes de les competències avaluades (desajustament curricular de dos o més cursos), es podrà indicar a l’aplicació informàtica corresponent que aquest no computarà per al càlcul de les mitjanes de grup i de centre. Per indicar que un alumne no computa en una competència, el director haurà de desactivar la casella corresponent a l’aplicació informàtica (apartat gestió de NESE). El professorat de suport ha de participar en l’aplicació de les proves quan en un grup hi hagi alumnat NESE que necessita algun tipus d’adaptació de les proves.

9. Resultats de l’avaluació

Finalitzat el procés d’aplicació, correcció i introducció de respostes a l’aplicació informàtica, l’IAQSE proporcionarà als centres els resultats del seu alumnat en puntuacions sobre 100 i els resultats globals del centre i de cada grup-classe.

L’IAQSE també proporcionarà a cada centre els resultats globals de referència (el global de les Illes Balears i el de l’illa i la titularitat del centre) perquè pugui interpretar els seus resultats de manera relativa.

Tots aquests resultats es posaran a disposició dels centres escolars a través de l’aplicació informàtica corresponent.

10. Pla de millora

En rebre el seu informe, el centre analitzarà els seus resultats per identificar els punts forts que s’han de mantenir, les debilitats o els aspectes que s’han de millorar i per reflexionar sobre les causes que hi han pogut influir.

A partir d’aquesta anàlisi i reflexió, els equips docents han de formular propostes de millora que incideixin sobre els resultats en cursos posteriors.

El pla de millora és responsabilitat de l’equip directiu del centre, amb la col·laboració dels equips docents dels grups avaluats i de la resta de professorat del centre.

El Departament d’Inspecció Educativa, en el marc de les seves competències realitzarà la supervisió de la seva elaboració, el seguiment de l’aplicació i la valoració dels resultats.

  

ANNEX 2
Directrius per a la realització de les proves d’avaluació individualitzada de final d’etapa d’educació primària.

1. Àmbit d’aplicació

En finalitzar el sisè curs d’educació primària es realitzarà una avaluació a tots els alumnes escolaritzats en els centres docents públics i privats de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments d’aquest nivell.

2. Finalitat

2.1. Les proves han d’avaluar les competències i els coneixements bàsics dels alumnes al final de l’etapa d’educació primària.

Aquesta avaluació té caràcter formatiu i orientador per al centre on l’alumne ha cursat el sisè curs d’educació primària, per al centre on hagi de seguir estudis el curs següent i té un caràcter informatiu per als pares, mares o tutors legals.

2.2. Els resultats de les proves han de servir per completar i enriquir les diferents fonts d’informació de què disposen els centres amb relació a cada alumne.

2.3. Els resultats de les proves també han de proporcionar als docents indicadors pedagògics tendents a orientar i millorar les activitats d’ensenyament i aprenentatge, els quals s’han de concretar en plans de millora dels resultats, tant col·lectius com individuals.

2.4. Els alumnes tenen el dret i el deure de realitzar aquestes proves.

3. Contingut de les proves

3.1. Les proves de l’avaluació de final d’educació primària han d’avaluar: la competència en comunicació lingüística, la competència matemàtica i les competències bàsiques en ciència i tecnologia.

a. L’avaluació de la competència en comunicació lingüística ha de permetre determinar el grau de destresa assolit pels alumnes en comprensió oral i escrita i expressió escrita en llengua catalana, en llengua castellana i en llengua anglesa.

b. L’avaluació de la competència matemàtica ha de permetre determinar les capacitats de l’alumne per aplicar els coneixements i el raonament matemàtic en la resolució de problemes aplicats a contextos funcionals de la vida quotidiana.

c. L’avaluació de les competències bàsiques en ciència i tecnologia ha de permetre determinar les habilitats de l’alumne referides al domini del mètode científic: plantejar hipòtesis, recollir informació i resoldre problemes, tot encaminat a generar coneixement científic.

Les proves per avaluar aquestes competències constaran de diversos models de prova que se subministraran en format digital i amb la possibilitat de ser impresos en paper, i inclouran diferents estímuls contextualitzats en una situació propera a la realitat de l’alumnat.

3.2. Amb la finalitat d’aprofundir en l’avaluació de la competència lingüística, s’aplicarà a una mostra representativa de centres de les Illes Balears, com a prova pilot, una avaluació de la destresa d’expressió oral, que es generalitzarà en cursos següents.

3.3. Amb la finalitat de contextualitzar els resultats de la prova, l’avaluació es complementarà amb la realització de qüestionaris dirigits a la direcció del centre, al professorat, a l’alumnat participant i a les seves famílies.

4. Lloc de realització

L’alumnat ha de realitzar la prova en el mateix centre educatiu on està escolaritzat i en les dates previstes en aquesta Resolució.

5. Elaboració de les proves

Correspon a l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE), òrgan depenent de la Conselleria d’Educació i Universitat, la planificació de l’avaluació i el disseny de les proves en els termes que estableix aquesta Resolució.

Les proves s’elaboraran a partir dels estàndards d’aprenentatge avaluables establerts reglamentàriament.

Es constituiran sis comissions d’elaboració de les proves, quatre per a les de competència en comunicació lingüística, una per a la de competència matemàtica i una per a les de competències bàsiques en ciència i tecnologia. Cada comissió estarà formada per dos mestres d’educació primària en actiu que imparteixen docència a les diferents àrees associades a les competències objecte d’avaluació, coordinats i assessorats per personal tècnic de l’IAQSE.

6. Calendari d’aplicació de les proves

L’aplicació, correcció i introducció dels resultats de les proves i dels qüestionaris s’ha d’ajustar al calendari següent:

a. Aplicació de les proves: els dies 3,4 i 5 de maig de 2016.

b. El dia 20 de maig és la data límit per introduir les respostes i les puntuacions de les preguntes de les proves a l’aplicació informàtica corresponent.

c. En el cas de l’alumnat amb NESE que necessiti adaptacions de les proves, el període establert per a l’aplicació, la correcció i l’entrada de les respostes i les puntuacions d’aquests alumnes a l’aplicació informàtica és del 3 al 20 de maig de 2016.

d. Els qüestionaris d’alumnat, famílies, professorat i directors s’han d’haver contestat d’acord amb el calendari establert als documents informatius de l’IAQSE.

7. Desenvolupament i aplicació de les proves

7.1. Comissió Mixta de Seguiment de l’Avaluació.

Es constituirà una comissió mixta de seguiment de l’avaluació que presidirà el cap del departament d’Inspecció Educativa o la persona en qui delegui.

a. Seran membres de la Comissió Mixta de Seguiment de l’Avaluació: els inspectors coordinadors de cada una de les demarcacions territorials d’inspecció i tres membres de l’equip tècnic de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE).

b. Les funcions de la Comissió són les de fer el seguiment i el control del procés d’aplicació general de les proves, així com d’assignar els centres a cada una de les comissions externes de zona, les quals es regulen a l’apartat següent.

7.2. Comissió d’Avaluació Externa de Zona.

Es constituiran comissions d’avaluació externes que exerciran les seves funcions en relació amb els centres d’una unitat territorial determinada, la qual agruparà els centres que imparteixen sisè curs d’educació primària d’un o més municipis amb coherència territorial.

a. Cada Comissió estarà constituïda per: un president, que ha de ser un inspector d’educació designat per l’inspector en cap del Departament, i un nombre variable de representants de centres no inferior al nombre total de centres que, designats pels directors, coordinaran el procés d’aplicació i correcció de cada centre, un dels quals actuarà com a secretari.

b. Les funcions de la Comissió són: informar, coordinar i fer el seguiment del procés d’aplicació i de correcció de les proves a la zona, i informar sobre el protocol que cal seguir en el cas que es produeixin incidències.

7.3. Comissió d’Avaluació de Centre.

El director és el responsable directe de l’aplicació de les proves al centre, de proposar el membre o els membres del centre que s’integraran en la Comissió d’Avaluació Externa de Zona, d’aplicar les instruccions rebudes pel que fa a la recepció, custòdia de les proves i lliurament als aplicadors, com també de custodiar-les una vegada finalitzada l’aplicació.

Els equips directius i el professorat dels centres col·laboraran en les avaluacions que es facin al seu centre. Amb aquesta finalitat es constituirà a cada centre una comissió d’avaluació.

a. Aquesta Comissió estarà constituïda per: el director del centre que la presidirà; el cap d’estudis; un membre de la Comissió de Coordinació Pedagògica; el representant del centre a la Comissió d’Avaluació Externa de Zona i el membre de l’EOEP adscrit al centre o, en el seu cas, un membre de l’equip de suport elegit pel director.

b. Les funcions de la Comissió són: planificar l’execució de les proves (aules, horaris ordinadors, fotocòpies, personal, etc.) d’acord amb els termes i terminis establerts; fer la proposta d’alumnes amb NESE que no realitzaran o que no computaran d’acord amb els criteris establerts per l’IAQSE al punt 8 d’aquest annex; vetllar perquè el professorat assignat col·labori en l’aplicació de les proves; col·laborar, si és el cas, amb el personal extern que dugui a terme l’aplicació mostral o de contrast; i emetre un informe valoratiu sobre el procés d’aplicació, els instruments d’avaluació emprats i les incidències esdevingudes.

7.4. Aplicadors i correctors.

Els aplicadors i correctors seran docents que presten serveis a centres públics i privats i que no imparteixen docència als nivells avaluats.

a. Són funcions dels aplicadors: supervisar que a cada centre es realitzen els diferents exercicis que formen les proves en els terminis establerts; vetllar perquè les condicions en què l’alumnat realitza les proves són les adequades; recollir les proves i lliurar-les al director del centre, que en serà el responsable de la seva custòdia fins que les lliuri als correctors; informar al director sobre qualsevol incidència que es produeixi, i seguir les directrius que els proposi el director, sense detriment de les pautes marcades per la Comissió d’Avaluació Externa de Zona.

b. Són funcions dels correctors: corregir i puntuar les proves d’acord amb els criteris establerts per l’IAQSE, enregistrar els resultats mitjançant l’aplicació informàtica que l’IAQSE posarà al seu abast i informar al director sobre qualsevol incidència que es produeixi.

7.5. Aplicació mostral

a. Per oferir als centres uns referents que proporcionin una visió completa i contextualitzada dels resultats obtinguts, l’IAQSE s’encarregarà de l’aplicació de les proves d’avaluació de diagnòstic en una mostra d’alumnes escolaritzats en 75 grups, de 50 centres, que cursen sisè curs d’educació primària. Aquest alumnat constituirà una mostra representativa de l’alumnat de sisè curs d’educació primària de les Illes Balears.

b. Posteriorment, es donaran a conèixer a tots els centres els resultats corresponents a la mostra, la qual cosa els permetrà disposar d’un marc comparatiu que possibiliti una anàlisi més qualitativa i contrastada dels seus resultats, ja que la finalitat de les proves és enriquir, complementar i servir de referent extern a l’avaluació interna que fa el centre.

8. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE)

Cada centre, a proposta del tutor i de l’Equip de Suport Educatiu, haurà de decidir, per a cada alumne NESE diagnosticat, si necessita que se li adaptin les proves. Les adaptacions aniran a càrrec del centre i seran l’equip de suport i el tutor/tutora els responsables d’elaborar-les quan rebin les proves. Si es realitzen adaptacions de les proves proporcionades per l’IAQSE que no impliquin canvis en el seu contingut (com per exemple: augment del temps de realització de la prova, format i/o accés a les preguntes, resposta oral d’alguna pregunta, entre d’altres) s’han d’introduir les proves a l’aplicació corresponent. Només si l’alumne rep una adaptació curricular significativa en àrees relacionades amb alguna o algunes de les competències avaluades (desajustament curricular de dos o més cursos), es podrà indicar a l’aplicació corresponent que aquest alumne/a no computarà per al càlcul de les mitjanes de grup i de centre. Per indicar que un alumne no computa en una competència, el director haurà de desactivar la casella corresponent a l’aplicació (apartat gestió de NESE). El professorat de suport ha de participar en l’aplicació de les proves quan en un grup s’hi trobi alumnat NESE que necessita algun tipus d’adaptació de les proves.

9. Resultats de l’avaluació

9.1. Els resultats de l’avaluació per a cada una de les competències s’expressaran en els termes establerts reglamentàriament per les diferents disposicions reguladores de l’avaluació a l’educació primària.

S’elaborarà un informe per a cada alumne, en el qual es farà constar a més del nivell obtingut, el grau de consolidació de cada competència demostrat en les proves d’avaluació externa. Aquest informe, que ha de formar part de l’historial acadèmic de l’alumne, s’ha de lliurar als pares o tutors de l’alumne, i se n’ha d’enviar una còpia al centre d’educació secundària on continuarà els estudis.

9.2. L’IAQSE elaborarà els informes de resultats de centre en puntuacions TRI, que contendran, per a cada competència:

a) la mitjana global del centre, de cada grup-classe, del conjunt de les Illes Balears i de les desagregacions per illa i titularitat del centre;

b) el valor afegit de cada centre i de cada grup-classe;

c) les descripcions de les escales TRI que defineixen els diferents graus d’assoliment de cada competència;

d) la distribució de l’alumnat segons el grau d’assoliment de cada competència i la consolidació de cada competència, corresponents al centre, a cada grup-classe, a les Illes Balears, i a l’illa i titularitat del centre;

e) els indicadors de centre obtinguts de les variables de context, en comparació amb el global de les Illes Balears, el de l’illa del centre i el de la seva titularitat;

f) i els resultats de cada alumne en puntuacions TRI, amb indicació del grau d’assoliment de la competència.

L’IAQSE remetrà a cada centre el seu informe de resultats de centre.

9.3. L’IAQSE elaborarà un informe executiu per a l’Administració educativa en el qual es proporcionaran els resultats globals de l’alumnat per al conjunt de la comunitat autònoma, desagregats segons diferents variables d’interès.

10. Pla de millora

En rebre el seu informe, el centre analitzarà els seus resultats per identificar els punts forts que s’han de mantenir, les debilitats o aspectes que s’han de millorar, i per reflexionar sobre les causes que hi han pogut influir.

A partir d’aquesta anàlisi i reflexió, els equips docents han de formular propostes de millora que incideixin sobre els resultats en cursos posteriors.

El pla de millora és responsabilitat de l’equip directiu del centre, amb la col·laboració dels equips docents dels grups avaluats i de la resta de professorat del centre.

El Departament d’Inspecció Educativa, en el marc de les seves competències, realitzarà la supervisió de la seva elaboració, el seguiment de l’aplicació i la valoració dels resultats.