Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 3856
Convocatòria de les bases reguladores de les subvencions i ajudes emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CAPÍTOL I

DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de les subvencions i ajudes emmarcades en l'àmbit de les competències de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB), de conformitat amb l'establert en les bases d'execució del pressupost general de 2016 de l'Ajuntament de Calvià.

Article 2. Concepte de subvenció

Té la consideració d'ajuda o subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.

CAPÍTOL II

CARACTERÍSTIQUES DE LES SUBVENCIONS I AJUDES

Article 3. Beneficiaris

Els beneficiaris de les subvencions i ajudes són les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres públics d'educació infantil i primària del municipi de Calvià.

Article 4. Objecte de l'ajuda

L’objecte de les subvencions i ajudes és afavorir l'accés a les aules d'estiu organitzades per les associacions de mares i pares d'alumnes (AMIPA) dels centres públics d'educació infantil i primària del municipi de Calvià a les famílies residents a Calvià, a les famílies residents a Calvià amb nins o nines sahrauís del programa «Vacances en Pau», a les famílies residents a Calvià amb nins o nines amb discapacitat que participen a les aules d'estiu i a les famílies nombroses residents a Calvià.

Són objecte de subvenció les AMIPA que presentin projectes que atenguin principalment els següents objectius:

· Conciliar la vida laboral i familiar.

· Fomentar l'educació en valors, la igualtat entre homes i dones, la cohesió social, la tolerància, la solidaritat i el respecte a la diversitat.

· Fomentar hàbits de vida saludable i potenciar accions de responsabilitat mediambiental.

· Fomentar el coneixement de la llengua anglesa.

· Desenvolupar les capacitats psicomotrius.

Les ajudes s'ofereixen pels següents conceptes:

1. Gestió i organització d'aules d'estiu

2. Participació a les aules d'estiu de nins i nines residents.

Durant el període de les vacances escolares d'estiu, l'IMEB autoritzarà l'ús de determinats espais de les instal·lacions dels centres escolars públics a les AMIPA del municipi de Calvià, per desenvolupar les aules d'estiu.

L'IMEB posa a disposició de les AMIPA del municipi els onze centres d'educació infantil i primària existents a Calvià: CEIP Galatzó (es Capdellà), CEIP Ses Rotes Velles (Santa Ponça), CEIP Puig de Sa Morisca (Santa Ponça), CEIP Puig de Sa Ginesta (Urb. Galatzó), CEIP Xaloc (Peguera), CEIP Son Ferrer, CEIP Jaume I (Palmanova), CEIP Bendinat, CEIP Cas Saboners (Magaluf), CEIP Ses Quarterades (Calvià Vila) i CEIP Son Caliu.

Les AMIPA del municipi interessades a fer aules d'estiu en aquests centres públics han de presentar un projecte en el registre de l'IMEB.

En el cas que s'hagin de fer obres durant els mesos d'estiu incompatibles amb el desenvolupament normal de les activitats pròpies de les aules d'estiu, l'IMEB ho comunicarà a l'AMIPA afectada amb la deguda antelació.

L'IMEB es farà càrrec del manteniment i de les despeses de consergeria i neteja de les instal·lacions d'aquests centres escolars en el cas que desenvolupin projecte d'aules d'estiu.

Article 5. Crèdit pressupostari

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit suficient en la partida 10 32402 4800000 del pressupost de l'IMEB de l'any 2016.

La quantia total de les subvencions convocades és de 62.000 €.

Article 6. Compatibilitat de les ajudes

Les ajudes i subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.

Article 7. Termini per esmenar errors

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fa se’l tendrà per desistit de la seva sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes prevists en l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Article 8. Iniciació, instrucció, resolució i notificació

El procediment per concedir subvencions s’ha d’ajustar a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment per concedir les subvencions i ajudes recollides en aquestes bases s’ha d’iniciar d'ofici, d'acord amb els principis de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Els òrgans competents per instruir i resoldre el procediment s'especifiquen en el capítol IV d'aquestes bases.

Article 9. Percepció de l'ajuda

Per rebre la subvenció concedida és imprescindible que hagin estat adequadament justificades les subvencions atorgades en anteriors convocatòries.

Les ajudes i subvencions concedides en aquest marc no es poden fer efectives fins que les associacions de mares i pares que en siguin beneficiàries no hagin justificat la despesa segons es determina en aquestes bases.

Article 10. Justificació

La justificació de l'activitat s'ha de presentar en el registre general de l'IMEB, situat en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14.30 hores, en els terminis i amb la documentació que en cada cas es determina en aquestes bases.

Article 11. Activitats subvencionables, terminis, documentació de sol·licitud i de justificació

A) GESTIÓ I ORGANITZACIÓ D'AULES D'ESTIU

Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que gestionin i organitzin aules d'estiu en els seus respectius centres educatius, amb presentació prèvia del projecte corresponent, que serà supervisat i aprovat per l'IMEB.

Import de la subvenció: 300 € per AMIPA

Documentació a presentar per a sol·licitar la subvenció:

· Model de sol·licitud (Annex I).

· Declaració responsable (Annex II).

· Projecte d'aula d'estiu (segons guió normativa).

· Fotocòpia del DNI del representant legal de l'AMIPA.

· Fotocòpia del NIF o targeta d'identificació fiscal de l'AMIPA.

· Qualsevol altra informació o documentació que l'IMEB sol·liciti per verificar el compliment i efectivitat de les condicions de la concessió de l'ajuda.

Justificació de la subvenció: model de justificació (Annex V).

Terminis:

· Per sol·licitar la subvenció: un mes comptat a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB. S'han d'excloure del procés de selecció les sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.

· Per justificar la subvenció: abans del dia 9 de setembre de 2016.

Lloc de presentació: tant la sol·licitud com la justificació, juntament amb la documentació requerida, han de presentar-se en el registre general de l'IMEB, situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14.30 hores.

B) LA PARTICIPACIÓ DE NINS/ES RESIDENTS A LES AULES D'ESTIU

Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin la relació d'alumnes participants a les aules d'estiu que gestionen, i en les quals s’atenguin nins i nines de 3 a 14 anys (alumnes d'educació infantil, primària i de primer cicle d'ESO en el curs 2015-2016), residents a Calvià (abans de l'1 de gener de 2016), en els mesos de juliol i agost de 2016.

Aquesta subvenció s'aplica en les mateixes condicions en el cas de la participació de menors sahrauís del programa «Vacances en Pau» acollits en període estival amb famílies residents, i en el cas d'atenció a nins i nines amb discapacitat, que són objecte d'una subvenció complementària.

De forma addicional, seran també objecte de subvenció les AMIPA que tenguin inscrits en les seves respectives aules a nins i/o nines discapacitats, residents a Calvià, que presentin el certificat de discapacitat física, psíquica o sensorial, amb la certificació de l'organisme corresponent, igual o superior a un 33 %. Per a accedir a aquesta subvenció serà necessari que aquests alumnes s'incorporin mitjançant una sol·licitud directa de Serveis Socials, de l'EOEP, del centre escolar o de l'AMIPA. La treballadora social assignada al programa per a persones amb discapacitat valorarà cada cas, aportarà la fitxa d'avaluació i determinarà el sistema de suport més adient per a la participació i integració del menor.

Aquesta ajuda permet finançar la contractació de monitors d'atenció a nins i nines amb discapacitat participants a les aules d'estiu en la modalitat que l'equip de Benestar Social determini.

Import de la subvenció:

· Per mes: 40 €

· Per quinzena: 20 €

· Família nombrosa resident a Calvià: 10 € addicionals (mes), 5 € addicionals (quinzena).

o Contractació monitors de suport a alumnes amb discapacitat:

- Activitats concretes: 15 €/hora

- Contractació jornada parcial (de 9 a 14 hores): 910 €

- Contractació jornada completa (de 9 a 16 hores): 1.241 €

Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:

· Model de sol·licitud (Annex I).

· Sol·licitud subvenció familiar (Annex III).

· Relació de participants (Annex IV).

· Certificat d'empadronament dels alumnes residents objecte de la subvenció.

· Si escau, acreditació d'alumne que pertany a família nombrosa. (Fotocòpia del Llibre de Família Nombrosa o Fotocòpia de la Targeta de Família Nombrosa Municipal).

Justificació de la subvenció: Model justificació (annex V).

Terminis:

· Per sol·licitar la subvenció:

o Participació d'alumnes en el mes de juliol: fins al dia 22 de juliol de 2016.

o Participació d'alumnes en el mes d'agost: fins al dia 19 d'agost de 2016.

· Per justificar la subvenció:

o Participació d'alumnes en el mes de juliol: fins al 12 d'agost de 2016.

o Participació d'alumnes en el mes d'agost: 9 de setembre de 2016.

Lloc de presentació: tant les sol·licituds com la justificació, juntament amb la documentació requerida, han de presentar-se en registre general de l'IMEB, situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14.30 hores.

Article 12. Control tècnic i financer

Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de comprovació i de fiscalització que l'IMEB consideri oportunes.

Article 13. Reintegrament de les subvencions

Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

CAPÍTOL III

ELS BENEFICIARIS

Article 14. Requisits dels sol·licitants

Els requisits imprescindibles per sol·licitar i rebre les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són:

· Estar constituït com a associació de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics del municipi de Calvià.

· Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria en els terminis establerts.

Article 15. Drets

Els beneficiaris perceptors de la subvenció tenen dret a obtenir el suport i la col·laboració de l'IMEB en la realització de l'activitat o projecte que se subvencioni (permisos, autoritzacions, llicències, etc.), una vegada aquell hagi autoritzat a l'AMIPA l'ús del col·legi per fer l'aula d'estiu:

· L'IMEB assumeix el servei de consergeria i neteja, una vegada donada la conformitat a l'horari proposat per l'AMIPA.

· L'IMEB assumeix el manteniment de les instal·lacions dels col·legis cedits, en el marc de les seves competències.

· L'IMEB ha de prestar un servei d'informació i assessorament a les associacions de mares i pares d'alumnes per gestionar l'activitat.

· L'IMEB ha de tramitar les peticions d'espais i recursos municipals fets per l'AMIPA.

En cas que el servei no sigui correcte, d'acord amb les associacions de mares i pares d'alumnes, l'IMEB pot prendre les mesures que consideri oportunes per millorar el servei.

El beneficiari pot subcontractar parcialment o totalment l'activitat o projecte a subvencionar.

Article 16. Obligacions

La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.

1.- En qualsevol cas, l'AMIPA està obligada a complir tot l'establert en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com tot l'establert en la normativa.

2.- L'AMIPA és responsable de planificar, gestionar i desenvolupar l'activitat complint la normativa vigent (Decret 18/2011, d'11 de març, pel qual s'estableixen els principis generals que regeixen les activitats de temps lliure infantils i juvenils que es desenvolupin en l'àmbit territorial de les Illes Balears, BOIB núm. 78 de 28.05.2011). En el cas que l'AMIPA opti per contractar una empresa per fer l'activitat, no queda eximida de complir totes les obligacions pròpies de l'activitat.

3.- Si per ús indegut o manca de supervisió del responsable de l'aula d'estiu s'ocasionen desperfectes en el centre educatiu, l'AMIPA es responsabilitzarà dels danys ocasionats, coordinant amb l'IMEB el restabliment i/o reparació d'aquests danys.

4.- L'AMIPA ha de vetllar per un consum responsable d'aigua i llum i, en cas que es produeixi un excés en el consum habitual, ha de fer-se càrrec del cost addicional.

5.- L'AMIPA ha de donar avís immediat a l'IMEB de totes les incidències, ja siguin materials o amb els propis participants.

6.- Totes les aules d'estiu participaran a la festa final conjunta que es celebrarà el 31 d'agost de 2016 assumint el transport dels alumnes i col·laborant en el desenvolupament de la mateixa.

7.- L'AMIPA ha de complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals.

8.- L'AMIPA ha de complir el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

Els perceptors de la subvenció estan obligats a:

a) Revisar i comprovar totes les dades i documents que es lliurin en la sol·licitud i justificació.

b) Fer ús dels annexos d'aquesta convocatòria sense fer-hi cap modificació.

c) Fer constar en la documentació i en els elements publicitaris del projecte, comunicats, etc., el suport a l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logo de l'IMEB).

d) En cas de renúncia, a comunicar-ho formalment de forma expressa i motivada, en el termini de quinze dies a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.

e) Fer l'activitat o projecte pel qual es concedeix la subvenció ajustant-se als objectius previstos.

f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que els sigui requerida. En relació a l'acreditació de la formació de monitors i directors de les aules i altes i baixes del personal, ha d'estar disponible tota la documentació durant el desenvolupament de l'aula de l'estiu a requeriment de l'IMEB.

g) Retre comptes de les modificacions que sorgeixin en la realització del projecte i justificar-les adequadament.

h) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

i) Presentar la memòria de l'activitat, seguint el guió establert i en el termini senyalat.

j) En general, complir totes les prescripcions de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

CAPÍTOL IV

ÒRGAN COMPETENT

Article 17. Òrgan competent

El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.

La presidència de l'IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.

Article 18. Composició i funcions de la Comissió Avaluadora

La Comissió Avaluadora estarà formada per tres tècnics adscrits a l'IMEB, designats per la presidenta d’aquest.

Funcions de la Comissió Avaluadora:

· Proposar, si n’és el cas, la desestimació dels projectes que no presentin una coherència interna o el desenvolupament dels quals no sigui factible, d'acord amb les finalitats de les bases.

· Examinar i valorar les sol·licituds de subvenció.

· Elaborar l'informe dirigit a l'òrgan instructor amb indicació dels beneficiaris i imports que corresponguin en funció de la documentació presentada.

Article 19. Composició i funció de l'òrgan instructor

L'òrgan instructor és la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar als interessats que tenen un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins del termini establert, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar el sol·licitant o sol·licitants pels quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant-ne l’avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

Article 20. Normativa i documentació

La Normativa de les Aules d'Estiu 2016, així com tota la documentació corresponent a la sol·licitud d'ajudes i subvencions recollides en aquestes bases, i a la justificació d’aquestes, ha de ser publicada en el BOIB i ha d’estar disponible en el web municipal (www.calvia.com). També es pot sol·licitar per correu electrònic a imeb@calvia.com, o per fax al número 971 139159, o de forma personal en les dependències de l'IMEB situades en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14.30 hores.

 

NORMATIVA DE LES SUBVENCIONS I AJUDES EMMARCADES EN L'ÀMBIT COMPETENCIAL DE L'IMEB, DIRIGIDES A LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES D'ALUMNES DELS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA PÚBLICS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A LA REALITZACIÓ D'AULES D'ESTIU 2016

L'Ajuntament de Calvià reconeix la importància de les associacions de mares i pares (AMIPA) com a agents dinamitzadors del municipi. En aquest sentit, la voluntat de l'IMEB és la de posar a l'abast d'aquestes els espais i les instal·lacions més adequades per desenvolupar les seves activitats, especialment les activitats que faciliten la conciliació de la vida familiar i laboral, com és el cas de les aules d'estiu.

L'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) estableix la següent normativa per dur a terme les aules d'estiu en els centres escolars públics d'infantil i de primària del municipi de Calvià.

La presidenta de l'IMEB té la potestat per decidir sobretot allò que no estableixi aquesta normativa.

Les associacions de mares i pares d'alumnes d'infantil i primària de Calvià interessades a dur a terme una aula d'estiu hauran de presentar en el Registre de l'IMEB, en els termes establerts, un projecte que haurà de complir l’establert en la present normativa i haurà de contenir com a mínim la descripció dels apartats inclosos en el següent guió.

GUIÓ DEL PROJECTE

1. Dades de l'entitat:

· AMIPA: nom, adreça, NIF, persona de contacte, càrrec que ocupa a l'AMIPA, telèfon i adreça electrònica.

· Centre escolar en el qual es desenvolupa el projecte.

· Si la gestió de l'activitat es fa mitjançant una empresa seleccionada per l'AMIPA: nom de l'empresa, NIF, persona de contacte, càrrec que ocupa en l'empresa, telèfon i adreça electrònica.

2. Nom del projecte.

3. Breu descripció del projecte.

4. Objectiu general.

5. Objectius específics.

6. Temporalització (data d'inici i de finalització de l'aula d'estiu).

7. Metodologia.

8. Recursos humans (nom i forma de contacte amb el director de l'activitat; relació del personal amb la titulació, especificant-ne els monitors de suport a la participació de nins amb discapacitat, si n’és el cas).

9. Recursos materials.

10. Recursos d'infraestructura. Espais a usar del centre educatiu. Espais i recursos municipals (concretar data, horari, lloc i activitat).

11. Reunions amb les famílies. Data, hora i lloc.

12. Difusió (exemplar de documents a editar i/o publicar).

13. Inscripcions (indicar el lloc, els dies i els horaris d'atenció al públic, així com la documentació a aportar a l'hora de formalitzar la inscripció).

14. Model de full d'inscripció.

15. Model de registre d'incidències.

16. Avaluació dels riscs de les activitats i descripció de les mesures preventives.

NORMATIVA DE LES AULES D'ESTIU

Destinataris: els destinataris del servei d'aules d'estiu són nins i nines de 3 a 14 anys, preferentment residents a Calvià.

Temporalització i horari: mesos de juliol i agost, de dilluns a divendres.

Mes complet

1a quinzena

2a quinzena

Juliol

1 al 29

1 al 15

18 al 29

Agost

1 al 31

1 al 15

16 al 31

L'horari de l'aula d'estiu és, amb caràcter general, de 9 a 14 hores.

A més, han d'oferir-se els següents serveis:

· Ludoteca matí: de 7 a 9 h (l'horari d'inici d'aquest servei s'adaptarà a les necessitats de les famílies)

· Servei de menjador: de 14 a 16 h. Les AMIPA són les encarregades de gestionar (contractar) el servei de menjador d'acord amb la legislació vigent. De 15 a 16 h es prestarà servei de ludoteca.

Preus: s'estableixen els següents preus màxims per a les aules d'estiu subvencionades per l'IMEB, que es podran revisar en circumstàncies excepcionals:

QUINZENA

MES

SERVEI MENJADOR

De 7 a 9 h

De 9 a 14 h

De 7 a 9 h

De 9 a 14 h

10,00 €

100,00 €

20,00 €

180,00 €

Aquests preus poden millorar-se per part de les AMIPA en benefici dels nins interessats a participar a les aules d'estiu.

Els preus màxims indicats en el quadre anterior no podran incrementar-se per despeses addicionals en cap concepte, exceptuant-ne el servei de menjador. No podrà cobrar-se quantitat addicional per excursions, material, transport, etcètera.

El preu del menjador es determinarà amb l'empresa de menjador que gestioni el servei.

Excepcionalment, i sempre que es tracti d'una aula d'estiu que, pel seu contingut específic, necessàriament hagi de comptar amb un equip de professionals especialitzats en altres disciplines, es determina que el preu màxim per quinzena serà de 115 €, i per mes de 220 €. Aquest supòsit haurà de comptar amb el vistiplau previ de l'IMEB.

Difusió: les associacions de mares i pares hauran de fer la màxima difusió possible de les aules d'estiu. Tots els documents, en qualsevol suport, que vulguin emprar-se per promocionar les aules d'estiu han de fer constar «Amb el suport de l'IMEB» i incloure el logo corresponent, i han de ser supervisats i autoritzats per l'IMEB abans fer-ne divulgació.

En la publicitat ha de fer-se menció expressa a la subvenció municipal feta per l'Ajuntament, distingint-hi el preu de resident i el de no resident.

Subvenció municipal

Mensual

Quinzena

Alumnes residents a Calvià

40,00 €

20,00 €

Alumnes residents a Calvià que pertanyen a família nombrosa

50,00 €

25,00 €

Les famílies nombroses que aportin el Llibre de Família Nombrosa tenen accés preferent a les aules d'estiu, d'acord amb el que determina la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.

La inscripció dels participants és a càrrec de les associacions de mares i pares. Les AMIPA han de disposar i habilitar un espai on rebre les famílies.

El model de full d'inscripció ha de disposar d'un camp on els usuaris puguin marcar l'opció en cas que disposin de certificat de discapacitat.

Els aparells de telèfon del centre educatiu no estaran disponibles per a la utilització de l’organització o empresa que presti el servei. Només es podran utilitzar per rebre cridades i en cas d'urgència.

Qualsevol incidència ha de ser comunicada de forma immediata i per escrit (adreça electrònica imeb@calvia.com, telèfon 971 139 139 o fax 971 139 159) a l'IMEB.

L'IMEB ha d’autoritzar qualsevol nova proposta o increment d'activitats o serveis que vulguin incorporar-se al programa de l'aula d'estiu i en tendrà en compte els objectius, la possibilitat de realització i les característiques.

Cada aula d'estiu ha de comptar amb un telèfon mòbil operatiu perquè tant l'AMIPA com l'IMEB puguin contactar amb l'aula, en qualsevol moment, durant l'horari de realització de les aules d'estiu.

Festa final conjunta: el 31 d'agost se celebrarà una festa final conjunta d'obligada assistència i participació per a totes les aules d'estiu. L'IMEB dirigirà i coordinarà la festa amb la col·laboració de les diferents aules d'estiu, que hauran de fer-se càrrec del transport dels alumnes.

En cas que l'aula d'estiu s’hagi de suspendre per motius aliens als alumnes inscrits, l'AMIPA procedirà a la devolució de l'import proporcional a l'activitat no realitzada.

PROCEDIMENT PER A LA INTEGRACIÓ DELS MENORS SAHRAUÍS

L'Ajuntament de Calvià, des del Servei de Benestar Social, promou la participació de famílies en l'acolliment de menors sahrauís durant l'època estival, emmarcada en el programa «Vacances en Pau» i organitzada per l'Associació Balear d'Amics del Poble Sahrauí.

En cas que les famílies participants estiguin interessades a què els nins participin en les aules d'estiu, han de traslladar la petició al Servei de Benestar Social. En aquest cas:

· L'IMEB ha de contactar amb l'AMIPA per atendre la petició i garantir la integració dels menors sahrauís acollits per famílies del municipi. Així mateix l'IMEB ha de facilitar a l'AMIPA totes les dades del menor de què disposi.

· L'AMIPA ha de donar resposta a aquesta petició en el menor temps possible.

· Una vegada acceptada la petició, la família contactarà amb l'AMIPA per formalitzar la inscripció.

· Per contribuir a la integració d'aquests menors a les aules d'estiu, l'IMEB subvencionarà la seva participació en l'activitat, de la mateixa forma i en la mateixa quantia que se subvenciona la participació de nins i nines residents a Calvià.

En aquest cas s’ha d'aportar certificat d'empadronament de la família d'acolliment.

PROCEDIMENT PER A LA INTEGRACIÓ DE MENORS AMB DISCAPACITAT

El Servei de Benestar Social té entre els seus objectius facilitar la integració dels nins i nines amb discapacitat a les aules d'estiu. Amb aquest objectiu s'estableix una sèrie de requisits i procediments a seguir:

1. En qualsevol cas, els participants han de complir els següents requisits:

· Tenir una edat compresa entre 3 i 14 anys.

· Estar escolaritzats en un centre educatiu d'infantil i primària, tret d’algunes excepcions, que han de ser valorades.

· Ser residents a Calvià.

· Tenir el certificat de discapacitat física, psíquica o sensorial, amb la certificació de l'organisme corresponent, igual o superior a un 33 %.

2. Els participants poden accedir a aquest servei a través d'un dels següents canals:

· Serveis Socials, EOEP, centre escolar, AMIPA.

3. Posteriorment a la sol·licitud, la treballadora social assignada al programa de participació a les aules d'estiu de persones amb discapacitat valorarà les necessitats de suport per a cada cas i mantendrà una reunió amb l'EOEP o altres serveis especialitzats de referència per acordar la derivació i el contingut de l'informe tècnic.

4. La treballadora social ha de concertar una entrevista amb els pares o tutors del menor, amb la finalitat d'aportar la documentació necessària.

5. El Servei de Benestar Social ha de valorar cada cas, aportar la fitxa d'avaluació i determinar el sistema de suport més adequat per a la participació i integració del menor. En cas d'estimar la necessitat de contractació de monitors de suport, aquesta serà a càrrec de l'AMIPA.

Segons estipulen aquestes bases, serà objecte de subvenció la contractació de monitors de suport per a activitats concretes, la contractació en jornada parcial i/o la contractació en jornada completa. Els monitors contractats a càrrec d'alumnes amb discapacitat han d'estar capacitats per al desenvolupament de les funcions encomanades, i han d’acreditar experiència suficient i/o titulació relacionada amb les funcions a desenvolupar. Aquests monitors han de coordinar-se i seguir les pautes marcades per la treballadora social assignada a aquest programa.

6. El Servei de Benestar Social ha de contactar amb l'AMIPA per comunicar el sistema d'integració òptim per a cada cas i concretar les gestions pertinents que s'han de fer abans, durant i posteriorment a l'activitat, així com les condicions corresponents.

7. En qualsevol cas, l'AMIPA ha d'atendre les peticions derivades del Servei de Benestar Social i garantir la integració dels participants.

DOCUMENTACIÓ I TERMINIS

La documentació que s'indica a continuació ha de presentar-se en el Registre General de l'IMEB, situat en el C/ Julià Bujosa Sans, Batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14.30 hores:

Abans del 17 de juny

· Concreció dels espais a usar del centre educatiu i espais municipals (nombre d'aules i espais comuns).

· Còpia de la declaració responsable lliurada al Govern Balear (ha d'estar registrada).

Abans del 25 de juny

· Nom, telèfon i correu electrònic de la persona que exerceix la funció de director de la pròpia aula. Nom, telèfon i correu electrònic del representant de l'AMIPA per contactar en cas d'urgències. Ha d'estar disponible durant la duració de l'activitat.

· Fotocòpia de la contractació de la pòlissa d'assegurances (de responsabilitat civil i d'assistència/accidents).

GUIÓ PER FER LA MEMÒRIA

1. Participants i any de naixement. Participants per grups d'edat (educació infantil; primer cicle de primària, segon cicle de primària i tercer cicle de primària). Nombre de participants i període en el qual s'inscriuen: quinzenal i mensual. Participació en les ludoteques pel matí i horabaixa i en el menjador, quinzenal i mensual. Participants i centre escolar d'on procedeixen. Organització dels grups. Nombre de menors participants amb discapacitat. Nombre de menors participants del programa «Vacances en Pau».

2. Recursos humans. Organització de l'equip encarregat de l'activitat: nombre de professionals i perfils.

3. Recursos materials i d'infraestructura.

4. Difusió. S'ha de lliurar una còpia de cada fullet, cartell, o document de difusió de l'activitat.

5. Pressupost. Relació de despeses i de les factures que hi estan vinculades.

6. Resultats del qüestionari de satisfacció de les famílies (segons model lliurat).

7. Observacions i propostes de millora.

Documents adjunts