Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 3788
Bases que regiran el concurs-oposició per a la creació d'una borsa d'educadors/educadores socials per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el dia 01 d’abril de 2016, aprovà les bases que regiran el concurs-oposició per a la creació d’una borsa d’educadors/educadores socials per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular de Formentera, conforme el següent:

“.......................

BASES QUE REGIRAN EL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA D’EDUCADORS/EDUCADORES SOCIALS PER COBRIR, AMB CARÀCTER INTERÍ O TEMPORAL, LES POSSIBLES NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT DE PLACES I LLOCS DE FEINA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA.

PRIMER. Objecte de la convocatòria

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és la constitució d’una borsa d’educadors/res socials per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular de Formentera.

2. Les citades places pertanyen a l'escala d'Administració Especial, subescala Tècnica, classe educador/ra social, grup A2.

3. La present convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera, situat en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) (carrer Ramón Llull, nº 6), a la pàgina web de la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.

4. S'aplicarà a aquestes proves selectives el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Reial Decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat; el Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAPYPAC), les Bases Generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB número 46 de data 5 d’abril de 2008, i altra legislació vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que sigui d’aplicació.

L’òrgan competent per la sol·licitud de redacció de les presents bases, és el president del Consell Insular de Formentera, en base a l’establert en l’article 9.2.l de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, i l’article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d’ abril, de bases de règim local, i l’òrgan competent per aprovar les citades bases, és la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, segons el disposat en la Resolució de Presidència de data 22 de juny de 2015, publicada en el BOIB número 109 de 18 de juliol de 2015.

SEGONA. Requisits i drets d’examen dels aspirants.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, la base tercera de les bases generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB núm.46 de data 5 d’abril de 2008, i els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que es disposa en l'article 57 (Accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres Estats), del Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b) Tenir complits 16 anys d'edat en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds. I no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Estat, de les Comunitats Autonòmiques, o de l'Administració Local, ni acomiadat d'acord amb el corresponent procediment, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixin el correcte desenvolupament de les funcions de la plaça a la qual es s’oposita.

e) No trobar-se afectat per cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació vigent.

f) Estar en posesió del del títol de diplomat en educació social, o graduat en Educació social, o títulació equivalent, o estar en les condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger serà necessari aportar la corresponen documentació que acrediti la seva homologació oficial.

g) Presentar un Certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals, de no haver estat condemnat per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, tràfic d’essers humans, o explotació de menors.

h) Estar en possessió del certificat del nivell B2 expedit per la Direcció de Cultura i Joventut del Govern dels Illes Balears o equivalent. En el cas de no posseir-ho, haurà de superar una prova de llengua catalana, que s’estableix a la base setena d’aquestes bases.

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 24.00€, que s’hauran de fer efectius en el c/c 0487-2113-14-2000003108, del banc Mare Nostrum (BMN).

TERCERA. Sol·licitud i documentació.

1.La sol·licitud per participar en les proves de selecció s'haurà de dirigir al President del Consell Insular de Formentera, i es presentarà en el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la LRJAPYPAC, dins del termini de 10 dies naturals, comptats a partir de l'endemà al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

Les sol·licituds que es presentin fora del termini anteriorment establert, seran excloses i s'arxivaran. Si l'últim dia de presentació, caigués en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell.

2. Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 38.4 de la LRJAPYPAC, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l’OAC del Consell Insular de Formentera, dins el termini establert, per fax al 971 322556 o correu electrònic a atenciociutadana@conselldeformentera.cat.

3. El model normalitzat de sol·licituds, que será el model oficial d’instància, s’encontrará a disposició de les persones interesades, en el Registre General d’ Entrada d’aquest Consell Insular, i en la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat, a partir de l’apertura del termini per la seva presentació.

4. Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació (excepte si aquests obressin ja en poder del Consell, segons regulen els articles 35. F de la LRJAPYPAC i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, per a això haurà de declarar-se en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) Declaració jurada què es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

b) Fotocòpia compulsada del DNI, o si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat i que autoritzi a treballar.

c) Còpia compulsada de la titulació o certificat acadèmic que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis requerits per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

d) Document acreditatiu del requisit del coneixement de la llengua catalana: per a l'acreditació d'aquest requisit s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat emès per Direcció de cultura i Joventut, o si escau, els certificats declarats equivalents per la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

e) Certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals, de no haver estat condemnat per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, tràfic d’essers humans, o explotació de menors.

f) Relació dels mèrits que disposin i que vulguin se'ls tingui en compte en la fase de concurs. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.

El Tribunal no valorarà els mèrits al·legats i no justificats en la forma que s’indica en aquestes bases.

g) Resguard bancari d’haver abonat els drets d’examen que s’estableix en la base segona d’aquestes bases.

4.La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds.

5. Amb la formalització i presentació de sol·licituds, l’aspirant dóna el seu consentiment per al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

6. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Resolució de la convocatòria

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el President del Consell dictarà resolució en el termini màxim de 4 dies naturals en la qual es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la mateixa resolució, s'inclourà la relació dels aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, conforme a l'establert en la clàusula segona, i la dels aspirants que no l'hagin acreditat, amb indicació del lloc, data i hora d'inici de la prova prevista, destinada a acreditar aquest requisit. Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de la OAC del Consell Insular de Formentera i en la web de la Corporació.

2. Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la resolució indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes, dirigides a corregir els defectes que s'hagin pogut produir, o per adjuntar la documentació que se’ls hi requereixi en la convocatòria. Se'ls adverteix que, en cas de no esmenar dins d'aquest termini els defectes a ells imputables que hagin motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

3. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, la llista s'entendrà definitiva a partir de l'endemà al de la finalització del termini de reclamacions.

Les reclamacions que es presentin, seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució del President del Consell Insular de Formentera en el termini màxim d'un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.

4. En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s'hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració dels exercicis, aquesta modificació es publicarà en el tauler d'anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera.

5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat/da.

6. A l'efecte d'admissió dels aspirants, es tindran en compte les dades que aquests facin constar en la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l'acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en els quals hagin pogut incórrer els aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

7. Una vegada realitzada la prova específica de llengua catalana, segons el que es disposa a la base setena, el President del Consell Insular de Formentera, dictarà una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes als aspirants que l'hagin realitzat, segons el resultat de la prova, i designarà el Tribunal Qualificador i també el lloc, data i hora de les properes proves. Aquesta resolució, es publicarà en el BOIB, en el tauler d'anuncis de l’OAC i en la web de la Corporació.

CINQUENA. Tribunal Qualificador

1. En la mateixa resolució que declari aptes o no aptes als aspirants que hagin realitzat la prova de coneixement de la llengua catalana, s'efectuarà el nomenament dels membres del Tribunal Qualificador, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d'aspirants i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent.

2. El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l'article 60 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, sent necessari, almenys, que un dels membres sigui personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Tribunal qualificador serà un òrgan col·legiat i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l'Administració, així com els funcionaris interins, no poden formar part del mateix.

6. El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un President, un Secretari i tres Vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'accés a les places convocades.

7. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del President titular o del suplent, el primer designarà d'entre els Vocals amb dret a vot un substitut que ho suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el Vocal de major edat amb dret a vot.

8. Els membres del Tribunal deuran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l'òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 28.2 de la LRJAPYPAC, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del Tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

9. El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per tots o alguns dels exercicis assenyalats.

10. Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria simple. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot de qualitat.

11. Als efectes previstos en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

SISENA .- Procés de selecció.

1.- El procediment de selecció serà el de concurs-oposició, donat que es considera el sistema més adequat, perquè permet una millor aplicació dels principis de mèrit i capacitat, així com la valoració de l’experiència laboral, atesa l’especificitat de la plaça, garantint-ne a la vegada el principi d’igualtat en la selecció. Per raons d’eficiència, practicitat i celeritat, les proves de selecció s’iniciaran amb la fase d’oposició i continuaran amb una altra posterior de concurs. La puntuació obtinguda en la fase de concurs, serà d’aplicació únicament a aquells candidats que superin la fase d’oposició.

El procés selectiu consistirà en la superació de dos fases:

FASE D’OPOSICIÓ.

La fase d’oposició, la qual comptarà un màxim del 55% del total de la prova, constarà dels següents exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori:

a) PRIMER EXERCICI: PROVA TEMARI GENERAL I ESPECÍFIC.

L'exercici consistirà en un examen a desenvolupar del programa de temes que figuren en els Annexos I (temari general) i II (temari específic), amb un temps màxim de 3 hores en total. Aquests temes seran extrets a l'atzar, havent de necessàriament extreure's una bolla del temari general, temes que abasten del tema 1 al tema 12 (inclosos) i altres dues bolles, a triar una per l'opositor, del temari específic, corresponent als temes que abasten del tema 13 al 24, (inclosos).

Se valorarà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtenir un mínim de 15 punts per a superar-lo. En cas de no superar aquest primer exercici, ja no és possible la realització del segon exercici d’aquesta fase, ni la resta del procés de selecció.

b) SEGON EXERCICI: SUPÒSIT PRÀCTIC

Consistirà en la realització durant un màxim de dues hores i mitja, d'un supòsit pràctic proposat pel Tribunal, relacionat amb els procediments, tasques i funcions habituals de la plaça objecte d’aquesta convocatòria, educador/a social del Consell Insular de Formentera. El Tribunal podrà acordar, si ho estima necessari, la lectura obligatòria de l’exercici pels aspirants i una vegada llegit, formular les qüestions i/o aclariments que estimi pertinents, les quals seran contestades oralment en un període màxim de 10 minuts.

Es valorarà de 0 a 30 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 15 punts per superar-ho. En cas de no superar aquest segon exercici, ja no és possible la realització de la resta del procés de selecció.

c) TERCER EXERCICI: ENTREVISTA PERSONAL

Consistirà en una entrevista personal que serà realitzada per part del Tribunal qualificador a cada un dels aspirants, amb l’assistència d’assessors externs, si ho consideren oportú. Aquests assessors tindran veu però no tindran vot.

Aquest tercer exercici de la fase d’oposició, podrà ser realitzat únicament pels aspirants que hagin superat l’exercici primer i segon d’aquesta fase.

L’entrevista versarà sobre coneixement de la situació de Formentera i coneixements sobre les tasques pròpies del servei d’educador/a social del Consell Insular de Formentera.

Es valorarà de 0 a 30 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 15 punts per superar-ho. En cas de no superar aquest segon exercici, ja no és possible la realització de la resta del procés de selecció.

FASE DE CONCURS.

1. Aquesta fase únicament serà aplicable als aspirants que superin la fase de oposició, i comptarà un màxim del 45% de la prova.

Els mèrits que el Tribunal avaluador valorarà a la fase de concurs, seran els següents, sempre i quan hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establertes a les bases:

a) Mèrits professionals o Nivell d’experiència:

a.1) Per serveis prestats, ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte temporal en una administració pública, exercits en llocs del mateix grup de la plaça que es convoca, la puntuació serà la següent: Per mes treballat 0,20 punts, fins a un màxim de 5 punts.

Els serveis prestats s’acreditaran per mitjà de certificat de l’Administració corresponent i només es puntuaran mesos efectius complets.

a.2) Per l’exercici professional de tasques relacionades amb el lloc, per compte aliena o com a autònom, demostrable amb l’alta en la Seguretat Social o Mútua Professional i certificat d’alta en el Col·legi Oficial corresponent, la puntuació serà la següent: Per mes complet 0,10 punts, fins a un màxim de 3 punts.

b) Titulacions, formació i perfeccionament:

b.1) Titulació d’idiomes:

Titulació oficial de català. Es valorarà només el nivell més alt (màxim 1,5 punts):

* nivell C1 0,5 punts

* nivell C2 1 punt

* nivell LA 1,5 punts

Titulació oficial de llengües estrangeres (màxim 0,5 punts (no acumulable al mateix idioma):

* nivell superior 0,25 punts

* nivell mig 0,10 punts

b.2) Formació no reglada:

* Per cada curs d’especialització o postgrau realitzat per universitats, escoles universitàries o col·legis professionals amb relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball o amb l’administració local 1,5 punts (màxim 3 punts).

* Per cursos, jornades, seminaris, etc., amb relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball o amb l’administració local, realitzats en centres oficials, sempre que se present el corresponent diploma o certificat d’aprofitament o assistència:

Nº hores lectives           Crèdits                  Punts assistència                  Punts aprofitament

             10                               1                                 0,075                                           0,150

             15                               “                                 0,112                                            0,225

             20                               2                                 0,150                                            0,30

             25                               “                                 0,187                                            0,375

             30                               3                                 0,225                                            0,450

             35                               “                                 0,262                                            0,525

             40 ó +                        4                                 0,300                                            0,600

La puntuació màxima per aquest apartat serà de 2 punts.

Per altres mèrits no inclosos en els punts anteriors que el Tribunal consideri adients pel lloc de treball, podran puntuar-se fins a un màxim de 2 punts.

La qualificació dels mèrits s’efectuarà pel Tribunal conforme al barem anterior i amb els mèrits individualment acreditats amb la documentació original o compulsada pels aspirants i per un màxim de 17 punts.

2.La qualificació final s’obtindrà mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les fases de selecció (oposició i concurs).

El resultat es farà públic igualment en el tauler d’anuncis de l’OAC i a la web de la Corporació, durant els 24 hores posteriors a la finalització del procès.

L’experiència laboral sempre s’acreditarà amb l’aportació de la vida laboral acompanyada de contractes laborals, certificats oficials d’empresa o de serveis prestats a l’administració.

3. Els aspirants hauran d'acudir a la celebració de les proves objectives proveïts del seu Document Nacional d'Identitat o document equivalent, podent el Tribunal requerir-los en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat. Així mateix, si aquest Tribunal tingués coneixement que algun dels aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l’autoritat convocant.

4. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que totes les proves objectives siguin corregides sense que es conegui la identitat de les persones que participen en el procés

SETENA.- Prova de català.

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin en la llista d'admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d'apte/no apte, i serà prèvia al concurs. La qualificació de no apte o la no assistència de l'aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.

VUITENA. Resolució de la convocatòria i proposta de nomenament

1. Finalitzades i valorades les proves selectives del concurs-oposició, el Tribunal Qualificador publicarà la llista provisional dels aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, i del document d’identitat, en el tauler d'anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell, que passaran a constituir la borsa d'interins que la Corporació utilitzarà per cobrir les vacants o baixes temporals que es produeixin en els llocs de treball d’educadors/res socials, la qual serà utilitzada per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.

2. Tots els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a contar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant del Tribunal, a la qual podran assistir acompanyats d'un assessor.

3. El Tribunal tindrà un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l'esmena d'ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s'elevarà automàticament a definitiva.

4.El Consell Insular de Formentera, segons les seves necessitats i per ordre rigorós de puntuació i en crida única i individual, ofertarà les places que s’hagin de cobrir interinament o temporalment.

Si ofertada una plaça, la persona interessada no es presentes o no completes la documentació requerida en la Base 3a, en els terminis que en cada cas se li comuniquin, s’oferirà la plaça al següent de la llista, consumint-se el torn i decaient el seu dret, si a això dones lloc.

NOVENA. Nomenament i presentació de documents

1. L'aspirant proposat per al seu nomenament, haurà de presentar en el Registre General del Consell Insular de Formentera, en el termini de 20 dies naturals, a partir de la publicació de la llista definitiva d'aprovats, sense requeriment previ, els documents següents:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

b) Fotocòpia acarada de la targeta d'afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.

c) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

d) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor, de no tenir antecedents vigents en el Registre Central de delinqüents sexuals, ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici l'existència d'antecedents penals, d’antecedents com a delinqüent sexual o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

e) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

f) Documentació acreditativa de serveis prestats en altres administracions (als efectes del càlcul de l’antiguitat)

Aquell/aquella aspirant que ja tingui la condició de personal al servei de la Administració Pública estarà exent/a de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l’anterior nomenament. En aquest cas, hauran de presentar certificat de l’organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

2. L'aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no presenti la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podrà ser nomenat i s’anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

3. Els candidats que rebutgin una oferta quedaran exclosos de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d'alguna de les situacions següents: estar en període d'embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment; prestar serveis com a personal funcionari o laboral en qualsevol administració pública; sofrir malaltia o incapacitat temporal, o estar exercint funcions sindicals.

4. Una vegada que l’aspirant seleccionat/a hagi presentat la documentació, i si n’està conforme, la Presidència del Consell Insular de Formentera efectuarà el corresponent nomenament com a funcionari/ària interí/na, d’acord amb la proposta del Tribunal qualificador, que tindrà caràcter vinculant.

Els nomenaments es publicaran en el BOIB. Una vegada publicat el nomenament, l’opositor/la opositora nomenat/da tindrà que prestar jurament o promesa i prendre possessió en el termini de tres dies hàbils, comptants a partir del dia següent en que se li notifiqui el nomenament. Qui no prengui possessió dins el termini indicat, sense perjudici de causa justificada, quedarà en situació de cessant.

DESENA. Funcionament intern del borsí constituït.

1. Els aspirants proposats, passaran a constituir una borsa de treball en aquest Consell Insular de Formentera i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en llocs de treball d’igual categoria i similars característiques.

2. S'estableixen els següents criteris per al funcionament del borsí d'interins:

a) La cobertura de llocs de treball vacants, en el moment de produir-se, i els nomenaments, es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

b) En el cas que es produeixi una vacant de plantilla, aquesta passarà a cobrir-se per l’aspirant del borsí que tingui la major puntuació i no gaudís ja d’una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un contracte temporal per substitució, dels previstos en l’apartat a).

3. El borsí d’interins creat, mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit màxim de dos anys, a aplicar des del següent al de la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat. Aquestes bases, i el borsí que amb aquestes es crea, anul·len qualsevol altre borsí que pogués existir en el Consell Insular de Formentera fins al moment de l’entrada en vigor d’aquestes bases.

4. El Consell podrà deixar sense efecte el nomenament, prèvia motivació, si durant els tres primers mesos des de la presa de possessió es produeix una manifesta inidoneïtat de l’aspirant per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball. Aquest període de prova, formarà part del procés selectiu i es considerarà com a període de pràctiques.

ONZENA. Incidències

1. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.

Abans de la constitució del Tribunal, s’atribueix al President del Consell la facultat d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos

2. Dins d’aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

DOTZENA. Impugnació.

Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l'establert en la LRJAPYPAC, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

TRETZENA. Vigència

Aquest Borsí tindrà una vigència màxima de dos anys, a comptar des del dia següent al de la data de publicació al BOIB de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat.

 

ANNEX I
(TEMARI GENERAL)

1.- La Constitució Espanyola de 1978. Característiques i estructura. Contingut bàsic i principis generals. La reforma constitucional. Els drets i deures fonamentals en la Constitució Espanyola.

2.- L’Administració pública: principis constitucionals informadors. Els Estatuts d’ Autonomia.

3.- L’ Administració local: Principis constitucionals i regulació vigent. Clases d’entitats locals,amb especial èmfasis en la realitat balear.

4.- Els consells insulars: naturalesa i règim jurídic. Composició i funcions. L’organització dels consells insulars derivada de la reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears de 2007.

5.-.Organització i funcionament del Consell Insular de Formentera i les seves competències. Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera (ROC): estructura i aspectes generals.

6.- El reglament. Clases de reglaments. Fonaments i límits de la potestat reglamentària. Referència a les ordenances i reglaments locals.

7.- La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú: objecte, àmbit d’aplicació i principis generals. La competència administrativa.

8.- L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia de l’acte administratiu: notificació i publicació.

9.-Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i terminació del procediment administratiu. Execució dels actes administratius.

10.-Els recursos administratius: concepte i classes. Especialitats de recursos administratius en l’àmbit local.

11.- Polítiques d’igualtat de gènere. Normativa vigent en l’àmbit espanyol.

12.- La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat.

 

ANNEX II
(TEMARI ESPECÍFIC)

13.-Llei 4/2009, de 11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

14.-Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i adolescència.

15.- Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor. El servei de protecció de menors.

16.- Llei Orgànica 5/2000, de 12 de gener, de responsabilitat penal dels menors.

17.- Tècniques, mitjans i recursos en la intervenció socioeducativa.

18.- Projecte educatiu individualitzat.

19. Intervenció socioeducativa en habilitats i competències parentals.

20.- les necessitats socioeducatives dels nens/nenes i dels joves.

21.- Factors de risc social i protecció en la infància i l’adolescència.

22.- Intervenció amb menors i les seves famílies en risc de desatenció: Actuació municipal des de l’atenció primària i dels serveis municipals especialitzats.

23.-Pla insular sobre drogues de Formentera 2014-2017. La prevenció de drogodependències: accions específiques i inespecífiques dirigides a joves.

24.- L’absentisme escolar: incidència, abordatge i prevenció. Col·laboració amb els centres d’educació infantil i primària, i amb els instituts d’educació secundària.

......................................”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, 06 d’abril de 2016.

El President,
Jaume Ferrer Ribas