Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 3516
Aprovació definitiva Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la realització d'activitats administratives de control, supervisió i verificació de llicències, comunicacions prèvies i declaracions responsables amb motiu de l'obertura d'establiments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública sense que s’hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la realització d’activitats administratives de control, supervisió i verificació de llicències, comunicacions prèvies i declaracions responsables amb motiu de l’obertura d’establiments.

Es pública el text íntegre de la mateixa per la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l’article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Article 1. Fonament legal

De conformitat amb l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i l’article 20 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per RDL  2/2004, de 5 de març, s’estableix la taxa per la prestació d’activitats administratives de control, supervisió i verificació de llicències, comunicacions prèvies i declaracions responsables amb motiu de l’obertura d’establiments.

Article 2. Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat municipal, tant tècnica com administrativa, que tendeix a verificar i comprovar si les activitats i instal·lacions que es desenvolupin o realitzin en el terme municipal de Felanitx s’ajusten al marc normatiu.

2. Als efectes d’aquesta ordenança s’entén per establiment el lloc o local en què habitualment s’exerceixi o s’hagi d’exercir qualsevol activitat  per  a  l’obertura  i  funcionament  de  la  qual  sigui  necessària,  en  virtut  de  precepte  legal,  l’obtenció  de  la  llicència  municipal, comunicació prèvia o declaració responsable.

3. Té la consideració d’obertura:

  1. La instal·lació per primera vegada de l’establiment per començar les activitats.
  2. La variació o ampliació de l’activitat desenvolupada a l’establiment, encara que continuï el mateix titular.
  3. L’ampliació de l’establiment i qualsevol alteració que se’n faci i que afecti les condicions assenyalades en el número 1 d’aquest article, que exigeixi nova verificació.

4. S’entén per establiment industrial o mercantil tota edificació habitable, estigui o no oberta al públic, que no es destini exclusivament a habitatge, i que:

  1. Es dediqui a l’exercici d’alguna activitat empresarial, fabril, artesana, de la construcció, comercial i de serveis que estigui subjecte a l’impost sobre activitats econòmiques.
  2. Encara que no s’hi desenvolupin aquelles activitats però serveixin d’auxili o complement o hi tenguin relació de forma que els proporcionin  beneficis  o aprofitament, com per  exemple: seus socials, agències, delegacions o sucursals d’entitats jurídiques, escriptoris, oficines, despatxos o estudis.

5. La taxa s’aplicarà a les activitats previstes a l’apartat 1 del present article en els supòsits de règim d’intervenció administrativa mitjançant autorització, en les declaracions responsables i comunicacions prèvies.

Article 3. Subjectes passius

1. Són subjectes passius a títol de contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, titulars de l’activitat i/o instal·lacions que es pretén exercir o, si escau, s’exerceixi a l’establiment.

2. Tendran la condició de substituts del contribuent les persones físiques o jurídiques a què es refereix l’article 23, 2, a) del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, propietaris dels immobles en els quals es pretén desenvolupar o ja s’està desenvolupant l’activitat.

Article 4. Responsables

En matèria de responsabilitat tributària s’estarà al disposat a la Llei General Tributària, i a la resta de disposicions que siguin aplicables.

Article 5. Quota tributària

La quota tributària es determinarà conforme a les tarifes següents:

TIPUS D’ACTIVITAT O INSTAL·LACIÓ

IMPORT

1. Activitats permanents majors i modificacions que requereixen permís d’instal·lació

700,00 € *

2. Activitats  permanents  menors  i  innòcues

156,26 € **

3. Activitats no permanents majors

50,00 €

4. Activitats no permanents menors

50,00 €

5. Activitats itinerants majors

50,00 €

6. Activitats itinerants menors

50,00 €

7. Canvi de titularitat

78,13 € ***

8. Control i inspecció d’activitats:

8.1. Visites inspecció per comprovar la subsanació de deficiències detectades.

8.2 Des precintament d’activitats o/i instal·lacions

50,00€

75,00€

(*) La quota tributària serà el resultat d’incrementar la tarifa fixa amb les tarifes següents:

l . Per cada m2 que excedeixi de 150 m2 fins a 500 m2..............0.30 €/m2

2 . Per cada m2 que excedeixi de 500 m2 fins a 1.000 m2..........0.24 €/m2

3 . Per cada m2 que excedeixi de 1.000 m2...............................0.18 €/m2

(**) La quota tributària se determinarà en funció d’una quota fixa i una quota variable que anirà en funció de la superfície

1. Locals de més de 50 m2, per cada m2 que excedeixi dels 50 m2 ....0.31 €/m2

(***) La quota tributària en els canvis de titularitat serà la quota fixa més la quota variable següent:

1. Locals de més de 50 m2, per cada m2 que excedeixi dels 50 m2 ....0.155 €/m2

Article 6. Exempcions i bonificacions

No es concedeix cap exempció ni bonificació en l’exacció de la taxa.

Article 7. Meritació

1. La taxa es merita i neix l’obligació de contribuir, quan s’iniciï l’activitat municipal que constitueixi el fet imposable. A tal efecte, s’entendrà iniciada tal activitat a la data de presentació de la documentació per a l’inici de l’actuació municipal corresponent, moment en el qual s’haurà d’ingressar la totalitat de l’import de la taxa de forma que, si no s’acredita el seu ingrés en aquest moment no s’entendrà per iniciat el procediment.

2 L’obligació de contribuir, una vegada nascuda, no es veurà afectada de cap manera per la denegació del sol·licitat o el caràcter desfavorable de la comunicació presentada pel titular, ni per a la concessió o consentiment condicionat ni per la renúncia o desistiment del titular.

Article 8. Normes de gestió

1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació i s’haurà d’acreditar en el moment de presentar la corresponent sol·licitud, o al seu cas, en el moment d’iniciar la prestació del servei o activitat. El pagament de la taxa no pressuposa en cap cas l’atorgament de llicència o verificació conforme.

2. En els casos en què es modifiqui o ampliï l’activitat a desenvolupar, o es realitzi qualsevol altre supòsit que doni lloc al naixement de la taxa, s’haurà de posar en coneixement de l’Administració aquests supòsits. En aquests casos la taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació i s’haurà d’acreditar en el moment de presentar la corresponent modificació, i d’acord al previst al paràgraf anterior.

3. Les autoliquidacions presentades seran sotmeses a comprovació administrativa.

Article 9. Infraccions i sancions

En tot el relatiu a infraccions tributàries i la seva qualificació, així com a les sancions que a les mateixes correspongui en cada cas, s’aplicaran les normes contingudes a la Llei General Tributària i al Reglament general de recaptació, i la resta de disposicions que la desenvolupin i complementin.

Disposició derogatòria

Aquesta norma deroga l’Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per llicència d’apertura d’establiments.

Disposició final

La present ordenança fiscal entrarà en vigor i serà d’aplicació el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, només es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el període de dos mesos, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. No obstant l'anterior, es pot formular qualsevol altre recurs que es consideri oportú.

 

Felanitx, dia 30 de març de 2016.

 

El batle

Joan Xamena Galmés