Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 3428
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 22 de març de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, dues places del Grup Tècnic de la Funció Administrativa de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Universitari Son Espases
Versió PDF
Antecedents
1. L’article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei —i en els supòsits i sota els requisits que a l’efecte s’estableixin a cada servei de salut— es pot oferir al personal estatutari fix acomplir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a places d’una categoria del mateix nivell de titulació o d’un nivell superior, sempre que es tengui el títol corresponent. Aquests procediments han de ser negociats en les meses corresponents.
2. En el BOIB núm. 31, de 28 de febrer de 2012, es va publicar el Pacte, de 24 de febrer, pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears i té una correcció d’errades en el BOIB núm. 36, de 8 de març de 2012. L’objecte principal del Pacte és establir els criteris generals per a la promoció interna temporal i l’ordre de finalització o cessament d’aquest personal.
Per tot el que s’ha exposat, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per promoció interna temporal de dues places del Grup Tècnic de la Funció Administrativa de l’Hospital Universitari Son Espases.
2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu i que figuren com Annex 1 d’aquesta convocatòria.
3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Palma, 22 de març de 2016
El director general
Julio Miguel Fuster Culebras
P. D. de firma (resolució de 12 de febrer de 2016)
La directora gerent de l’Hospital Universitari Son Espases
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Places convocades i funcions a realitzar
Dues places del Grup Tècnic de la Funció Administrativa (subgrup A1).
Inicialment, realitzaran funcions administratives de nivell superior relacionades amb l’assessorament i la traducció en matèria de llengua catalana.
2. Requisits per optar a les places convocades
Les persones sol·licitants han de complir els requisits següents:
a. Tenir la condició de personal estatutari fix i prestar servei a l’Hospital Universitari Son Espases. Si la convocatòria es declara deserta, pel fet de no presentar-se candidats que acompleixin els requisits, es preveu expressament que s’estén al personal que acompleixi els requisits de la resta de gerències de la mateixa Àrea de Salut.
b. Pertànyer a algun grup de classificació inferior o a una categoria o especialitat diferent del mateix grup que la plaça a la qual s’opta.
c. Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual ostenta la plaça fixa.
d. Tenir la titulació exigida legalment per a la categoria de Grup Tècnic de la Funció Administrativa.
e. No patir cap malaltia ni estar afectat per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria professional a la qual s’opta. És a dir, complir amb el que és previst a l’article 30.5.c) de la Llei 55/2003 de l’Estatut Marc.
Aquests requisits s’han de complir l’últim dia de termini de presentació de sol·licituds i s’han de mantenir durant tot el procés selectiu. Les persones aspirants els han d’acreditar fefaentment en el moment de presentar les sol·licituds.
3. Presentació de sol·licituds
a. Les persones interessades a participar en la selecció per cobrir les places convocades han de presentar la sol·licitud corresponent segons el model que s’adjunta com Annex 2 a la convocatòria.
b. El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
c. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el Registre de l’Hospital Universitari Son Espases o en els registres de les gerències del Servei de Salut, o bé per qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds que es presentin a través de les oficines de Correus han d’anar dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.
d. Les persones aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si els la requereixen en qualsevol moment del procés selectiu.
4. Procediment de selecció
La selecció es realitzarà per concurs de mèrits.
La valoració dels mèrits al·legats per a aquestes places són els que s’estableixen en el barem que s’adjunta com Annex 3.
5. Documentació
5.1. A la sol·licitud, cal adjuntar original, o còpia acarada, de la documentació que acrediti l’acompliment dels requisits i dels mèrits al·legats.
5.2. A més, a la sol·licitud cal adjuntar original, o còpia acarada, d’aquests altres documents:
a. Document d’identitat (DNI o NIE).
b. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol). El justificant de pagament dels drets d’expedició del títol just té validesa fins a l’expedició del títol. S’ha de justificar, per mitjà d’un certificat emès per la universitat corresponent, que el títol encara no ha estat expedit.
5.3. La consignació de dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l’exclusió definitiva de la persona aspirant o seleccionada en el procés selectiu.
5.4. Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s’han d’entregar traduïts convenientment a un d’aquests idiomes per un organisme oficial competent.
6. Comissió de Selecció
6.1 Els membres de la Comissió de Selecció són els següents:
a. Presidenta: Elena Mª Villaverde Bellido.
b. Presidenta suplent: Mª Eugenia Martínez Mussons.
c. Vocal: Jaime Caro Aguirre.
d. Vocal suplent: Magdalena Esteva LLabrés.
e. Secretària: Mª del Pilar Sánchez Grao.
f. Secretària suplent: Lucía Janer Ramón.
6.2. Els membres de la Comissió de Selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés —i ho han de notificar a l’autoritat que els hagi designat— si hi concorre alguna de les circumstàncies previstes en l’article 28.2 de la Llei 30/1992.
6.3. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones candidates segons el model establert en aquestes bases.
b. Requerir —si cal— a les persones candidates que esmenin en el termini previst els defectes formals dels mèrits al·legats, o bé que aclareixin en el termini i en el mode prevists algun dels mèrits al·legats.
c. Confeccionar una llista de les persones seleccionades per ordre de prelació.
d. Resoldre les reclamacions presentades per les persones candidates en el termini establert i en la manera oportuna.
e. Elevar a l’òrgan de selecció la llista definitiva de persones seleccionades i de les puntuacions obtingudes.
7. Resolució de la convocatòria
7.1. Una vegada vençut el termini per presentar les sol·licituds, s’ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses —exposant-hi la causa de l’exclusió—, juntament amb la puntuació provisional (valoració de mèrits), que s’ha de publicar en la web i en els taulers d’anuncis de l’Hospital Universitari Son Espases. S’estableix un termini de 5 dies hàbils per presentar reclamacions, aportar la documentació requerida o, si hi escau, esmenar la causa de l’exclusió.
7.2. Una vegada resoltes les possibles al·legacions, la Comissió de Selecció ha de publicar la llista definitiva de puntuacions i el nom de les persones proposades per als nomenaments. Aquesta llista s’ha de publicar igualment en la web i en els taulers d’anuncis de l’Hospital Universitari Son Espases.
7.3. La Resolució de l’òrgan competent que adjudica les promocions internes convocades es publicarà al Butlletí Oficial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.