Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 3387
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa extraordinària d'aspirants per proveir necessitats de provisió urgent i temporal, com a funcionaris interins d'agents de la Policia local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament a la sessió celebrada el 23 de març de 2016, va acordar l'aprovació de les Bases i la convocatòria per constituir una borsa extraordinària d'aspirants per proveir necessitats de provisió urgent i temporal, com a funcionaris interins d'agents de la Policia local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

D'acord amb el que estableix la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les Illes Balears, així com de conformitat amb el Decret 28/2015 de 30 d'abril pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció per al personal funcionari interí de la Policia local de les Illes Balears, s'exposen al públic les següents Bases:

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA EXTRAORDINÀRIA D'ASPIRANTS PER PROVEIR NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT I TEMPORAL, COM A FUNCIONARIS INTERINS D'AGENTS DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Primera. Objecte, procediment de selecció i normativa

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la constitució d'una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionari interí, les possibles necessitats de provisió urgent de places de policia local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

2. Les esmentades places pertanyen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

4. S'aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 66/2006, de 21 de juliol, que modifica el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés en les diferents categories de la policia local de les Illes Balears i el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s'estableix la formació, ingrés, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d'aptitud dels policies locals; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l'EBAP en plena validesa o haver superat la part teòrica del curs pertinent de formació bàsica per a policia local de l'Escola Balear d'Administració Pública (tenen la consideració de part teòrica, totes les assignatures del curs de formació bàsica de l'Escola Balear d'Administració Pública, que han de ser superades), i haver superat la prova psicotècnica a què fa referència l'article 66.3 del Decret 28/2015, de 30 de abril (en vigor i acreditada per qualsevol ajuntament de les Illes Balears, psicòleg col·legiat o per l'Escola Balear d'Administració Pública en el cas de no haver superat el termini de cinc anys des de la finalització del curs bàsic).

d) Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.

e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d'acord amb el quadre d'exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, reglament dels policies locals de les Illes Balears.

g) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en un expedient disciplinari o al compliment d'una sanció disciplinària.

i) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

j) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B.

k) Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).

Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de fer activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Tercera. Sol·licitud i documentació

1. Les sol·licituds per participar en les proves de selecció s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 2), i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 15 dies hàbils, comptadors a partir del dia següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s'arxivaran.

Si l'últim dia de presentació cau en diumenge o festiu, el termini s'ampliarà fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i el lloc web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

El model normalitzat de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i al web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a partir de l'obertura del termini per a la seua presentació.

2. Les instàncies presentades en la forma prevista a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, no seran admeses encara que consti que es lliuraren abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l'OAC de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany per fax al 971 34 4175 o correu electrònic a rrhh@santantoni.net.

3. La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

4. Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació (excepte si aquests ja fossin en poder de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, segons regulen els articles 35.F de la Llei 30/1992 i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per la qual cosa haurà de declarar en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquin en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

b) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat en vigor, o el resguard de la sol·licitud de renovació.

c) Fotocòpia compulsada del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia Local, expedit per l'EBAP o per l'òrgan competent i en plena validesa, o del certificat que acrediti haver superat la part teòrica del curs pertinent de formació bàsica per a policia local de l'Escola Balear d'Administració Pública.

d) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

e) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

f) Relació dels mèrits que disposin i que vulguin que se'ls tingui en compte en la fase de concurs. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats. L'acreditació dels mèrits al·legats s'ha de fer en la forma i ordre de l'annex I (barem de mèrits).

g) Comunicació on consti una adreça electrònica i telèfons (fix i mòbil) a efecte de comunicació amb l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

h) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta en la base cinquena d'aquesta convocatòria. La Comissió de Valoració no valorarà els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu.

i) Una relació dels mèrits aportats (model annex 4) estructurada segons els sis blocs en què es divideix el barem de mèrits recollit en l'annex I d'aquestes bases.

j) Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. La falta de justificació del pagament íntegre dels drets d'examen, en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.

Quarta. Admissió de les persones aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de publicar en el termini màxim de deu dies hàbils, al tauler d'anuncis i al lloc web de l'Ajuntament, la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació del número de document nacional d'identitat. Als aspirants exclosos se'ls indicarà la causa d'exclusió.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Un cop finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'alcalde ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació del nombre de document nacional d'identitat. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

Cinquena. Acreditació dels mèrits

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, cal acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

2. Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Sisena. Òrgan de selecció

1. L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador que es determinarà per resolució de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. S'ha de publicar en el tauler d'anuncis o al web corporatiu la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat, la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seua composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-n'hi un per cada sindicat, amb un màxim de quatre en cada procediment.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents:

a) Presidència: designada per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la direcció general competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i dos designats per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

c) Secretaria: designada per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany amb veu i sense vot.

6. El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.

7. El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència ni secretaria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

8. Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els membres de la Corporació o entre el personal al servei de les administracions públiques.

9. Els membres del tribunal s'abstindran d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 28 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú .

10. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

11. Són funcions del tribunal qualificador:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals per tal que els esmenin, o quan necessitin l'aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini i en la forma adequada.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma adequada.

e) Elevar a l'Alcaldia la composició definitiva de la borsa.

f) Expedir els justificants d'assistència corresponents a petició dels aspirants.

12. Els mèrits acreditats per les persones candidates s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex 1 i que s'estructura en sis blocs: curs bàsic de capacitació, serveis prestats, estudis acadèmics oficials, coneixements de llengües, cursos de formació i reconeixements honorífics.

13. La puntuació màxima que poden obtenir els mèrits al·legats és de 64,4 punts, d'acord amb el que estableixen els apartats de l'Annex 1 per a cada tipus de mèrit.

Setena. Publicació de les valoracions

1. Una vegada finalitzada la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

Vuitena. Ordre de prelació i desempats

1. L'ordre de prelació en la borsa estarà determinat per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits.

2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

a) Temps treballat prèviament en la mateixa categoria.

b) Més edat.

c) Sorteig.

Novena. Publicació de la borsa definitiva

1. El tribunal qualificador ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d'elevar a l'alcalde perquè dicti la resolució que correspongui.

2. La borsa s'ha de penjar al tauler d'anuncis i al web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda amb indicació del número de document nacional d'identitat.

3. La borsa de personal funcionari interí té una vigència màxima de dos anys des que es publica al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Un cop transcorregut aquest període de temps la borsa perd vigència i no es pot reactivar.

Desena. adjudicació

1. Quan es produeixi algun dels supòsits previstos en la normativa per nomenar un funcionari interí, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per ocupar-lo.

2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què ha de presentar-se. La persona interessada ha de manifestar la seua conformitat en el termini d'un dia hàbil - o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seua disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament. Aquest termini haurà de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.

Onzena. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa

1. Si la persona interessada no manifesta la seua conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil - o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seua disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de treball.

2. S'han d'excloure de la borsa de treball les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seua conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els tres dies següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, el que inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per tenir cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar servei com a funcionari interí de policia local en un altre municipi.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

Dotzena. Reincorporació a la borsa

1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany la finalització de les situacions previstes en el punt 2 de la base onzena, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

2. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de treball, excepte quan sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

Tretzena. Situació de les persones aspirants

1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc oferit per trobar-se en alguna de les situacions previstes en el punt 2 de la base onzena.

2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de treball.

3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seua posició en la borsa.

Catorzena. comunicacions

1. Les comunicacions entre l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i els aspirants s'han de fer mitjançant els telèfons i/o adreça electrònica aportats en el moment de la sol·licitud.

2. A l'efecte que correspongui, l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany confeccionarà un registre de comunicacions sobre l'adjudicació, renúncia, reincorporació i exclusió dels aspirants que formin part de la borsa definitiva. Tot això, sense perjudici de conservar físicament els documents que acreditin qualsevol comunicació.

3. Aquest registre ha de precisar: l'emissor, el destinatari, l'assumpte, el mitjà de comunicació, la data i el resultat de cada comunicació (model annex 4).

4. Les respostes i comunicacions dels aspirants que formin part de la borsa definitiva i que estiguin dirigides a l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, quedaran registrades d'acord amb el que recull l'anterior punt 2.

 

Annex 1

Barem de mèrits

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

Concurs per a l'ingrés en la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local, i concurs de les borses extraordinàries d'interins per a aquesta categoria.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:

A) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix ​​per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

- Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim de 1,5 punts.

- Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

- Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

- Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

- Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

- Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

Només s'ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés a la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte en el cas del títol de doctor, que s'afegeix a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

- Certificat A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

- Certificat B1: 1,25 punts

- Certificat B2 (abans B) o equivalent: 1,50 punts

- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

- Certificat C2 (abans D) o equivalent: 2 punts

- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans E): 0,50 punts

S'ha de valorar únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

 

Nivells del Marc Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

A1

0,40

0,30

1r curs nivell inicial

0,10

A2

0,60

0,40

2n curs nivell inicial

0,20

B1

0,80

0,60

1r curs  nivell elemental

0,30

B1+

1

0,80

2n curso nivell elemental

0,40

B2

1,20

1

1r curso nivell mitjà

0,60

B2+

1,40

1,20

2n curso nivell mitjà

0,80

C1

1,60

1,40

1r curso nivell superior

1

C2

1,80

1,60

2n curso nivell superior

1,20

Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només es valoren els títols de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats d'activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han d'impartir i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1 Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

- Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

- Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

- Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt

b) Títols propis de graduat universitari relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol , fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1 Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Han de valorar-se, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només ha de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

d) Felicitacions públiques: 0,01 punts

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurats per un ajuntament només s'han de valorar en els procediments per a accedir a un lloc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu només es podrà valorar a efectes de concurs una de les dues.

 

Annex 2

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

SOL·LICITUD PER PRENDRE PART EN EL CONCURS D'UNA BORSA DE POLICIA LOCAL INTERÍ

SOL·LICITANT

NOM I LLINATGES:

DNI:

ADREÇA:

CODI POSTAL:

MUNICIPI:

ILLA:

PROVÍNCIA:

PAÍS:

TELÈFON FIX:

TELÈFON MÓBIL:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentària de desplegament.

EXPOSA: que vista la publicació al BOIB núm._______________ de data ___ de ____________ de 201___ de la convocatòria per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

SOL·LICITA: que es tingui per presentada aquesta sol·licitud dins el termini concedit a l'efecte i sigui admesa per prendre part en el concurs de mèrits per a constituir aquesta borsa extraordinària d'aspirants.

Lloc, data i signatura

DESTINATARI: ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY.

 

Annex 3

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

ASPIRANT (nom, llinatges i DNI):

CURS DE CAPACITACIÓ

(indicau la nota)

SERVEIS PRESTATS

(indicau ajuntament i mesos complets)

Cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional.

-

-

ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS

(indicau títol)

-

-

-

-

-

CONEIXEMENTS DE LENGÜES

(indicau idioma i nivell)

-

-

-

-

CURSOS DE FORMACIÓ

(indicau títol i hores)

Accions formatives relacionades amb l'àrea professional (indicau també si s'han impartit)

-

-

-

-

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

-

-

-

-

Accions formatives no relacionades amb l'àrea professional

-

-

-

-

Formació universitària no oficial no relacionada amb l'àrea professional

-

-

-

RECONEIXEMENTS HONORÍFICS

(indicau tipus de reconeixement i administració atorgant)

-

-

-

-

-

 

ANNEX 4

REGISTRE DE COMUNICACIONS

EMISSOR

DESTINATARI

ASSUMPTE

MITJÀ DE COMUNICACIÓ

DATA

RESULTAT

      

        

     

        

    

        

       

        

     

           

         

           

       

         

       

          

         

          

 

Sant Antoni de Portmany a 30 de març

 

L'alcalde Accidental

Pablo Valdés Cardona