Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 2951
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’aprova la convocatòria per formar part de la borsa per als òrgans de selecció de les diferents categories de policia local de les Illes Balears i els criteris de gestió

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

  1. L’article 30.4 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears estableix que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de participar en els tribunals i les comissions dels diferents processos selectius  i de promoció de les policies locals que duguin a terme els ajuntaments.Aquesta participació es concreta, al Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears quan, al seu article 150.4, estableix que, dels tres vocals, un ha de ser proposat per la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia (avui, la Direcció General d’Emergències i Interior) i un altre per l’Escola Balear d’Administració Pública.
  2. Per la seva part, el punt 6 del mateix article del Reglament, estableix que «Per resolució del titular de la Conselleria d’Administracions Públiques, competent en matèria de coordinació de les policies locals, es pot crear una borsa, d’adscripció voluntària, formada per membres de la policia local i personal funcionari de carrera de la conselleria, per atendre les sol·licituds esmentades en el punt 5 d’aquest article. En la resolució de creació de la borsa s’han de determinar els criteris necessaris per poder participar-hi».
  3. Sembla manifest que la creació d’aquesta borsa ha de suposar una millora en l’eficàcia en la designació dels vocals en representació del Govern, la qual cosa agilitzarà els procediments de selecció i promoció que es duguin a terme per parts dels diferents ajuntaments a més de millorar la gestió interna del propi Govern en aquesta designació. 

Fonaments de dret

  1. L’article 30  de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
  2. Els articles 150 i 184 Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
  3. L’article 2.3.d del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General d’Emergències i Interior, competències en matèria de coordinació de les policies locals.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per formar part de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria per formar la borsa així com els criteris de gestió en els termes que s’estableixen respectivament en els annexos 1 i 2.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que es publiqui, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que es publiqui, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

  

Palma, 7 de març de 2016

  

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques 

Catalina Cladera Crespí

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria per a la formació de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears 

1. Aquestes bases tenen per objecte la formació de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears que es preveu en l’article 150.6 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2. Poden formar part de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears totes les persones que reuneixin els requisits següents:

a) Tenir la condició de funcionari de carrera de les policies locals de les Illes Balears o pertànyer, també com a funcionari de carrera, als subgrups C1, A1 o A2 de l’Administració autonòmica i trobar-se adscrit a un lloc de treball de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.

b) Trobar-se en la situació de servei actiu com a funcionari de carrera.

c) No haver estat condemnades penalment, ni tenir antecedents penals no cancel·lats ni haver estat objecte de sancions disciplinàries pendents de cancel·lació en el seu expedient personal.

d) No trobar-se incurses en un procés judicial penal ni en un expedient disciplinari.

3. Poden sol·licitar formar part de la borsa en aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits que s’exigeixen en l’apartat anterior.

Els funcionaris que en vulguin formar part ho hauran de sol·licitar a la Direcció General d’Emergències i Interior. A la sol·licitud s’ha d’acreditar que la persona candidata compleix els requisits que s’exigeixen per formar part de la borsa. Així mateix, han d’indicar un número de telèfon i una adreça electrònica que servirà per a les comunicacions de les propostes de designació d’acord al previst al punt 5 de l’Annex 2.

El termini de presentació de les sol·licituds és de quinze dies naturals comptadors des de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 4. D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, juntament amb les sol·licituds a què es refereix l’apartat anterior, s’ha d’incloure el consentiment exprés dels sol·licitants perquè les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.

La finalitat d’aquest tractament és gestionar tant la inclusió en la borsa com els processos que se’n derivin per ser designats com a vocals als diferents òrgans de selecció.

En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General d’Emergències i Interior.

5. En el termini màxim d’un mes comptador des de la finalització del termini per presentar les sol·licituds, mitjançant una resolució del director general d’Emergències i Interior, quedarà constituïda la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears, la qual cosa es comunicarà als ajuntaments i als funcionaris que en formin part. La borsa estarà formada per tots els funcionaris que ho hagin sol·licitat i que compleixin els requisits que es fixen en l’apartat 2.

Si alguna persona en queda exclosa perquè no compleix aquests requisits, abans de dictar la resolució que preveu el paràgraf anterior se li notificarà l’incompliment i se li atorgarà un termini de tres dies perquè pugui al·legar el que consideri oportú perquè es pugui tenir en compte en la resolució de constitució de la borsa.  

ANNEX 2

Criteris de gestió de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears  

1. Una vegada constituïda, la gestió ordinària de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat la durà a terme l’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), adscrit a la Direcció General d’Emergències i Interior, d’acord amb els criteris que s’estableixen a continuació.

2. Per tal de poder dur a terme la designació i proposta dels vocals, l’ajuntament ho ha de sol·licitar per escrit d’acord a l’article 150.5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

3. L’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), adscrit a la Direcció General d’Emergències i Interior, ha de seleccionar dos membres de la borsa, com a vocals titular i suplent, respectivament. Les persones proposades:

a) han d’estar en situació de disponible en la borsa. Es troben en situació de no disponible les persones que, de forma sobrevinguda un cop estiguin incorporades a la borsa, no compleixen els requisits que es preveuen en l’apartat 2 de l’annex 1 d’aquesta Resolució, i es mantenen en aquesta situació fins que no cessi l’incompliment.

b) les persones proposades han de ser funcionàries de carrera de les policies locals de les Illes Balears i pertànyer a la mateixa escala o a una de superior de les que són objecte de selecció o provisió. Quan es tracti de funcionaris de carrera de la Conselleria, cal que pertanyin al mateix subgrup o a un de superior.

4. La designació s’ha de fer tenint en compte les circumstàncies següents:

a) Proximitat geogràfica en funció de l’illa on estigui ubicat el municipi que efectua la sol·licitud.

b) Dins de la relació de candidats per illa i ordenats de forma alfabètica, s’aniran designant candidats de forma successiva i rotatòria, sempre que reuneixin els requisits per ser proposats en funció de la categoria o subgrup de que es tracti.

5. L’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) comunicarà a la persona proposada aquesta circumstància de conformitat a les regles següents:

a) Si la comunicació es fa per correu electrònic, la persona proposada pot renunciar a la proposta de designació amb la presentació d’un escrit a l’ISPIB en el termini d’un dia des que se li comuniqui la proposta.

b) Si es fa per via telefònica, la persona proposada indicarà verbalment si renuncia o no, havent de quedar constància a l’expedient de la seva acceptació o renuncia.

La manca reiterada de justificació de les renúncies pot determinar l’exclusió de la borsa mitjançant una resolució de l’òrgan competent.

En tot cas, resta obligada a renunciar si es dóna la circumstància de no complir alguns dels requisits fixats en l’apartat 2 de l’annex 1 d’aquesta Resolució, quedant automàticament en la situació de no disponible fins que comuniqui el cessament de les circumstàncies que determinen la indisponibilitat.