Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 2949
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa 2/21 per aprofitament especials i prestacions especial de la Policia Local
Versió PDF
Exp. 2585/2015
Com que no s'han presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ajuntament d' Alaior sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa 2/21 per aprofitaments especials i prestacions especials de la policia local, el text íntegre de la qual es fa públic d'acord amb l'article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER APROFITAMENTS ESPECIALS I PRESTACIÓ DE SERVEIS ESPECIALS DE LA POLICIA LOCAL
Article 1
Fonament i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133,2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 15 a 27 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDLEG 2/2004, de 5 de març) i 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s'estableix la taxa per a la prestació de serveis especials de la Policia Local.
Article 2
Fet imposable
1.Constitueixen el fet imposable de la taxa els aprofitaments especials o la prestació de serveis amb caràcter especial per part de la Policia Local següents:
A. La prestació de serveis amb caràcter especial de vigilància, protecció, ordenació i regulació de trànsit, estacionament de vehicles o qualsevol altre motivats per la celebració d'espectacles i actes públics que, bé per la seva naturalesa, aglomeració de públic que provoquin o per la necessitat d'ordenar l'accés i la sortida de públic i vehicles, així ho exigeixin.
B. La prestació de serveis de regulació singular de trànsit provocada per la càrrega i descàrrega de materials o per qualsevol altra activitat que així ho exigeixi.
C. L'atorgament d'autorització especial per circular per les zones de la ciutat on regeixi limitació de pes o la circulació per aquestes zones sense haver obtingut l'autorització quan el vehicle, amb càrrega o sense, sobrepassi les limitacions establertes.
D. L'elaboració d'informes tècnics d'accident per part de la Policia Local a petició de les persones interessades, companyies d'assegurances, procuradors o similars, directament o a través de l'autoritat judicial que hagi de conèixer el cas.
E. La realització d'inspeccions de comprovació encaminades a garantir el compliment de l'Ordenança municipal reguladora de les normes particulars relatives a la protecció de l'atmosfera davant la contaminació per renous i vibracions.
F. El préstec de material de regulació de trànsit a tercers, com poden ser senyals verticals de trànsit, tanques o altres de similars.
G. Qualssevol altres serveis especials, a instància de part, que requereixen la presència o la intervenció de personal de la Policia Local.
2. S'entendrà que els serveis i autoritzacions anteriors han estat prestats a instància de part quan aquests siguin provocats per una persona particular o la beneficiïn, encara que no hagin presentat sol·licitud expressa.
3. La taxa regulada en aquesta Ordenança és independent i compatible amb qualsevol altra taxa, preu públic, impost o contribució que tengui o pugui tenir regulat o ordenat aquest Ajuntament.
Article 3
Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents de la taxa les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003 general tributària que sol·licitin, resultin beneficiades o provoquin la prestació dels serveis especials o l'aprofitament especial assenyalats a l'article anterior. En particular:
1. En els casos assenyalats a l'article 2.1, apartats A, B, C, D i F, serà subjecte passiu qui sol·liciti el servei o l'autorització, o qui sense sol·licitar-ho se'n beneficiï.
2. En el cas assenyalat a l'article 2.1, E, tindran la consideració de subjecte passiu:
- En cas que l'actuació inspectora doni resultat positiu, la persona física o jurídica responsable de la infracció.
- En cas que l'actuació inspectora doni resultat negatiu, la persona que ha sol·licitat l'actuació inspectora.
Article 4
Responsables
Responen solidàriament de les obligacions tributàries de qui és subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei 58/2003 general tributària.
Seran responsables subsidiàries les persones administradores de les societats i les persones síndiques, interventores o liquidadores de les fallides o concursos de societats i entitats d'acord amb el que estableix l'article 43 de la Llei 58/2003 general tributària.
Article 5
Quota tributària
1. Amb caràcter general, la quota tributària es determinarà en funció del nombre d'efectius personals i materials que s'utilitzin per a la prestació del servei i del temps que aquest duri. En els casos d'autorització, informes o actuacions inspectores (art. 2.1.C, D i E) la quota tributària serà una quantía fixa.
2. Als efectes del càlcul de la quota, es considera que el temps de prestació del servei s'inicia en el moment de sortida dels efectius municipals de les seves respectives dependències o ubicació i com a final, el d'entrada una vegada conclós el servei. Les fraccions seran computades com a senceres.
3. Tarifes:
|
Inspeccions comprovació art. 2.1 E, per cada inspecció |
90,00€ |
|||
|
Informes accidents, per cada informe |
|
|||
|
Tipus A. Accident sense persones ferits |
100,00€ |
|||
|
Tipus B. Accidents amb persones ferides lleus |
150,00€ |
|||
|
Més de 5 vegades al dia |
30,00€ |
|||
|
Préstec de tanques per unitat i dia o fracció |
5,00€ |
|||
|
Per la no-devolució de tanques o deteriorament que n'impossibiliti l'ús. Per unitat: |
40,00€ |
|||
|
Préstec de senyals de trànsit i cons, per unitat i dia o fracció |
1,00€ |
|||
|
Per la no-devolució de senyals verticals de trànsit o cons, o deteriorament que n'impossibiliti l'ús. Per unitat: |
20,00€ |
|||
|
Reserva temporal d'estacionament per dia o fracció i estacionament o fracció (1) |
||||
|
- D'1 a 5 dies........................................................ - De 6 a 30 dies...................................................... - Més de 30 dies.................................................... |
10 €/dia 50€+2 €/dia (a partir del 6è dia) 100€ + 5€/dia (a partir del 31è dia) |
|||
|
3 a 5 vegades al dia |
20,00€ |
|||
|
Autorització de tancament de carrers per hora o fracció i categoria (segons annex) |
||||
|
1 a 2 vegades al dia |
10,00€ |
|||
|
|
Carrers 1a categoria |
Carrers 2a categoria |
||
|
Autoritz. esp. per circular per zones limitació pes, per vehicle i dia: |
|
|||
|
Fins a 4 hores |
20 €/hora |
15 €/hora |
||
|
Per cada vehicle de la Policia Local. |
15,00€ |
|||
|
Més de 4 hores i fins a 24 hores |
80 €+ 2 €/hora ( a partir de la 5a hora) |
60 €+2 €/hora (a partir de la 5a hora). |
||
|
Per l'assistència de cada persona integrant de la Policia Local, per hora o fracció d'hora nocturna. |
27,50€ |
|||
|
Més de 24 hores i fins a 5 dies |
120 €+100 €/dia(a partir del 2n dia) |
100 €+80 €/dia (a partir del 2n dia) |
||
|
Per l'assistència de cada persona integrant de la Policia Local, per hora o fracció d'hora diürna. |
25,00€ |
|||
|
Més de 5 dies |
520 €+200 €/dia (a partir del 6è dia) |
420 €+ 150 €/dia (a partir del 6è dia) |
||
|
Tipus C. Accidents amb persones ferides greus o mortes |
220,00€ |
|||
(1) En cas que l'estacionament no estigués delimitat per marques vials, es considerarà que un estacionament equival a 4,5 metres lineals.
Article 6
Exempcions i no-subjecció
Estan exemptes de pagar la taxa en el cas assenyalat a l'article 2.1 A les persones que organitzin espectacles i altres actes públics que es considerin d'interès públic per al municipi. Serà competència de l'Alcaldia la declaració d'un esdeveniment com d'interès públic i, per tant, de la concessió de l'exempció.
Estan exemptes de pagar la taxa en el cas assenyalat a l'article 2.1 E les persones sol·licitants d'una actuació inspectora que aquesta tengui resultat negatiu. No obstant això, aquesta exempció no serà aplicable en els casos en què una mateixa persona sol·liciti inspeccions de forma reiterada i sense fonament. Es considerarà que és dóna aquest cas quan sol·liciti en un termini inferior a 90 dies tres comprovacions amb resultat negatiu.
Article 7
Meritació
Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir en el moment en què qui és subjecte passiu presenta la sol·licitud que inicia el procediment per a la prestació del corresponent servei o autorització.
En el supòsit a què es refereix l'article 2.2, la meritació de la taxa serà el moment en què s'iniciï la prestació efectiva del servei.
Article 8
Gestió, declaració i ingrés
1. Els subjectes passius que es proposin realitzar activitats que motivin la prestació dels serveis o autoritzacions de la present ordenança hauran de presentar a l'Ajuntament la sol·licitud corresponent on faran constar els extrems de l'activitat a realitzar i la prestació de serveis o autorització que sol·liciten.
2. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació en el moment de fer la sol·licitud. Els serveis o aprofitaments prevists en aquesta ordenança no es podran realitzar o tramitar fins que no s'hagi efectuat el pagament de la taxa corresponent.
3. En el cas de préstec d'efectes materials (tanques, senyals o cons), s'haurà de fer constar per escrit el compromís de la persona sol·licitant o beneficiària de responsabilitzar-se de la devolució del material en el termini establert en la seva autorització, així com d'assumir el cost que es pugui derivar de la pèrdua o deteriorament que en faci impossible l'ús.
4. Quan de la prestació d'un dels serveis prevists en aquesta ordenança es derivi la necessitat d'informar la ciutadania en general a través d'un anunci en un mitjà de comunicació, es liquidaran a la persona sol·licitat o beneficiària les depeses que se'n derivin.
5. Quan per causes no imputables a la persona obligada a pagar la taxa no es dugués a terme la prestació del servei, es procedirà a la devolució de l'import ja liquidat o a l'anul·lació de la liquidació en cas que no s'hagués abonat.
En els supòsits de desistiment o renúncia per part del subjecte passiu, els subjectes passius estaran obligats a satisfer el 50% de la tarifa establerta. Si ja s'hagués efectuat el pagament total de la taxa, serà procedent la devolució del 50% de l'import d'aquesta.
6. La prestació o autorització dels serveis establerts en aquesta Ordenança són de caràcter discrecional.
Disposició addicional
Tot el que no està previst en aquesta Ordenança es regirà pel Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i la Llei general tributària i, si és el cas, pel Reglament de béns i normes generals d'aplicació.
Disposició final
Aquesta ordenança serà aplicable a partir de l'endemà de la seva publicació íntegra en el BOIB i serà vigent fins que no es modifiqui o derogui.
ANNEX
CATEGORIES DE CARRERS
1a CATEGORIA. Formada pels següents carrers:
|
Avinguda del Pare Huguet |
Es Carreró |
De la Sala |
|
Plaça Bisbe Sever |
Coll des Palmer |
Des Forn |
|
Des Comerç |
Nou |
De sa Presó |
|
Miguel de Cervantes |
Plaça de la Constitució |
De Santa Rita |
|
Sant Josep |
De Baixamar |
Major |
|
Sant Diego Vell |
Costa de l'Església |
De sa Muntanyeta |
|
Des Ramal |
Plaça des Fossar |
|
|
Plaça des Ramal |
Menor |
|
2a CATEGORIA: Son Bou, Cala en Porter, resta de carrers del nucli urbà d'Alaior, polígon industrial, Torre-solí, Sant Jaume, Calescoves, Son Vitamina i l'Argentina.»
Contra aquest Acord, d'acord amb l'article 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci al BOIB, davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Autònoma.
A Alaior, el 9 de març de 2016.
La Batlessa,
Misericordia Sugrañes Barenys