Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 2937
Decret de la Presidència pel qual es determinen les funcions i estructura de la Intervenció General del Consell Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Presidència del Consell Insular de Mallorca, el 7 de març de 2016, ha resolt:  

Primer.- La Intervenció General, que gaudirà d’autonomia funcional en l’exercici de la seva funció, té el caràcter i les funcions que li atribueix la legislació estatal, concretament el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març i el RD 1.174/1987, de 18 de setembre, sobre Règim Jurídic dels Funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, les bases d’execució del pressupost general, i les que a continuació s'esmenten:

  1. La direcció i coordinació de la Intervenció Adjunta i les Intervencions Delegades.
  2. La direcció dels serveis adscrits a la Intervenció General.
  3. La facultat de delegar les funcions que li corresponen a les juntes, meses de contractació, jurats, comissions, recepcions d’obres i serveis, i en general l'assistència a qualsevol òrgan col·legiat als funcionaris d'aquest Consell, donant compte a la Presidència.
  4. El control financer que preveu l’article 220 del TRLRHL, entès com control permanent i auditoria pública, incloent- se el control d’eficàcia.

Segon.- Les competències en matèria de control intern de l’activitat econòmica financera del Consell de Mallorca i dels ens que formen el sector públic insular,  atribuïdes a la Intervenció General per la normativa vigent per a l’Administració local i les bases d’execució del pressupost general, se distribuiran entre la Intervenció General, la Intervenció Adjunta i les Intervencions Delegades, de la següent manera:

a) La interventora general del Consell de Mallorca:

1.- Exercirà la direcció i coordinació de la Intervenció Adjunta i les Intervencions Delegades, així com la direcció, supervisió i coordinació dels serveis adscrits a la Intervenció general.

2.- Exercirà la fiscalització en els acords i actes d’aprovació de drets i obligacions de contingut econòmic següents:

- Els que hagin de ser aprovats pel Ple del Consell de Mallorca o la Comissió de Govern.

- Els que hagin de ser aprovats pel Consell Executiu, Consellers Executius i Presidència, llevat dels relatius al Departament de Territori i de l’organisme autònom IMAS.

- Els que hagin de ser aprovats pels òrgans competents dels organismes autònoms i consorcis que formin part del Pressupost General del Consell de Mallorca, llevat de l’organisme autònom Institut Mallorquí d’Afers Socials, de l’Agència de Disciplina Urbanística i del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial.

- La presa de raó en comptabilitat dels ingressos, quan aquesta hagi substituït la fiscalització prèvia dels drets i dels ingressos, llevat dels de l’IMAS, respecte els quals n’és competent la intervenció delegada d’aquest organisme autònom.

- Els derivats de l’execució del Capítol 1, “Despeses de Personal”, llevat de l’IMAS, en que n’és competent la intervenció delegada d’aquest organisme autònom.

- Els que suposin una modificació d’altres que s’hagin fiscalitzat per la interventora general.

- Els que hagin de ser informats pel Consell d’Estat o el Consell Consultiu de les Illes Balears.

- Qualsevol altre acte, document o expedient que consideri oportú.

3.- Podrà dictar instruccions i circulars per al desenvolupament de les seves funcions i les dels serveis al seu càrrec.

4.- En el cas que hagi formulat un reparament una intervenció delegada, correspondrà a la Intervenció General conèixer de la discrepància.

b) La interventora adjunta:

- Substituirà, en els supòsits de vacant, malaltia i absència legal o reglamentaria, a la interventora general  i col·laborarà, amb l'abast que aquesta determini, en les funcions que corresponen a la Intervenció General.

- Dirigirà el Servei de  Control financer.

c) Les interventores delegades:

- Substituiran, en els supòsits de vacant, malaltia i absència legal o reglamentaria, per ordre d’antiguitat, a la interventora adjunta i,  si escau,  a la interventora general.

- Exerciran, dintre de les seves competències, sense altres excepcions que les enumerades en els apartats anteriors, la fiscalització en totes les seves formes: crítica o prèvia, de tot acte, document o expedient susceptible de produir drets o obligacions de contingut econòmic, formal de l’ordenació del pagament, i la intervenció i comprovació material de les inversions i de l’aplicació de les subvencions. Quan el Ple del Consell de Mallorca acordi la fiscalització limitada prèvia per a determinades despeses, serà la Intervenció General, qui realitzi la fiscalització plena a posteriori, dintre del marc de les actuacions de control financer que planifiqui anualment.

- Dirigiran i gestionaran els recursos humans, econòmics i materials amb els quals conti la Intervenció Delegada, sota la supervisió i coordinació de la Intervenció General.

Les intervencions delegades gaudiran de plena autonomia respecte de l’òrgan al qual fiscalitzin i dependran directament de la interventora general.

En els supòsits de vacant, malaltia i absència legal o reglamentaria es substituiran mútuament.

La interventora delegada del Departament de Territori i Infraestructures exercirà la funció interventora, en totes les seves modalitats, respecte de l’activitat econòmica financera del Departament, fins i tot de l’organisme autònom Agència de Protecció de la Legalitat Urbanística i Territorial de Mallorca i del Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial, llevat dels supòsits que són  competència de la interventora general.

La interventora delegada de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials exercirà la funció interventora, en totes les seves modalitats, respecte de l’activitat econòmica financera de l’IMAS, llevat dels supòsits que són competència de la interventora general.

Tercer.- La Intervenció General resta estructurada de la següent manera:

a) Servei de Fiscalització de Subvencions

Cap: Tècnic d'Administració General.

Al Servei de Fiscalització de Subvencions li correspon la revisió de la documentació dels expedients que suposin reconeixement i liquidació d’obligacions de contingut econòmic, corresponents als Capítols 4 i 7 de l’estat de despeses del Pressupost del Consell de Mallorca, dels organismes autònoms i consorcis que formin part del Pressupost General del Consell, llevat dels del Departament de Territori i Infraestructures del Consell, i que estiguin subjectes a la funció interventora en les diferents modalitats i en totes les seves fases.

b) Servei de Fiscalització de Contractes

Cap: Tècnic d'Administració General.

Al Servei de Fiscalització de Contractes li correspon la  revisió de la documentació dels expedients que suposin reconeixement i liquidació de drets i obligacions de contingut econòmic, que no estiguin atribuïts al Servei de Fiscalització de Subvencions, del Consell de Mallorca, dels organismes autònoms i consorcis que formin part del Pressupost General del Consell, llevat dels del Departament de Territori del Consell, i que estiguin subjectes a la funció interventora en les diferents modalitats i en totes les seves fases.

c) Servei de Comptabilitat i Pressuposts

Cap: Tècnic d'Administració General.

Li corresponen les funcions que estableix el TRLRHL i normativa concordant en matèria de comptabilitat, i la confecció dels expedients d’aprovació, modificació i liquidació del Pressupost General del Consell de Mallorca, així com la formació del Compte General del Consell de Mallorca, sota la supervisió de la Intervenció General.

d) Servei de Control Financer

Cap: Tècnic d’Administració General.

A aquest Servei li correspon l’exercici de la funció de control financer, que s’exercirà mitjançant l’exercici del control permanent i l’auditoria pública, en les seves modalitats d’auditoria de comptes i auditoria operativa.

e) Unitat de Registre i Arxiu

Funcions:

  1. La preparació dels treballs auxiliars que es precisin en les relacions del titular de la Intervenció General amb la resta de l'organització administrativa.

  2. El control dels serveis de magatzem que es refereixin a material, impresos i qualsevol tipus de logística que afecti a la Intervenció General.

  3. El registre i l'arxiu dels documents d'entrada i sortida que pugui generar la Intervenció General, així com el manteniment de l'arxiu viu de la mateixa.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

ÚNICA.- S’autoritza a la interventora general per tal que aprovi quantes normes complementàries es requereixin en aplicació del present Decret.”

 

Palma, 11 de març de 2016

Per delegació del president, el secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

Jeroni M. Mas Rigo