Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 2843
Aprovció inicial de la modificació del Reglament de règim intern de les escoletes depenents del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Conselll Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 26 de febrer de 2016, aprovà, amb caràcter d’aprovació inicial, la modificació del Reglament de règim intern de les escoletes depenents del Consell Insular de Formentera, conforme al següent acord:

Primer. Aprovar inicialment la modificació del Reglament de règim intern de les escoletes dependents del Consell Insular de Formentera, amb el següent detall de modificació i amb la redacció completa derivada de les modificacions efectuades que s’adjunta a l’annex normatiu (...).

On diu:

CAPÍTOL IV
ESTRUCTURA. DRETS, DEURES I RECURSOS

Article 8

Els òrgans de govern que faran complir tota la normativa, tant al personal docent, com al personal no docent i a les famílies que tenguin els seus boixos i boixes al centre.

Article 9

1. Els drets i deures del personal docent de les Escoletes s’adequarà al que estableix la legislació vigent.

2. Els drets i deures del personal no docent del centre, es correspondrà als fixats en la normativa vigent.

3. Els drets i deures de l’alumnat es regularan a les normes legals, reglamentàries i de caràcter intern.

4. Els drets i deures, la participació i implicació de les famílies es regularà a les corresponents normes i reglaments interns.

Article 10

El control i la regularització dels recursos materials depèn del personal competent de cada àrea. S’observarà especialment el seu manteniment, vigilància, conservació i control.

Article 11

Anualment es farà un inventari amb la valoració i avaluació dels béns. Igualment, la direcció del centre, elaborarà un pla de millora amb proposta d’adquisició de nous materials i obres de millora d’espais i zones.”

Ha de dir:

CAPÍTOL IV
ESTRUCTURA. DRETS, DEURES I RECURSOS

Article 8

El Consell Insular de Formentera farà complir tota la normativa relativa al règim intern de les escoletes dependents d’aquesta institució; tant al personal docent, com al personal no docent i a les famílies que tenguin els seus nens al centre.

 

Article 9

Els drets i deures del personal docent de les escoletes dependents del Consell Insular de Formentera, del personal no docent, de l’alumnat i de les famílies seran regulats per la legislació vigent.

Article 10

El control i la regularització dels recursos materials de les escoletes depenen del personal competent de cada àrea de la corporació. S’observarà especialment el seu manteniment, vigilància, conservació i control.

Article 11

Anualment es farà un inventari amb la valoració i avaluació dels béns de les escoletes. Igualment, la direcció del centre elaborarà un pla de millora amb proposta d’adquisició de nous materials i obres de millora d’espais i zones.”

On diu:

CAPÍTOL V
LLENGUA I ORGANITZACIÓ DELS CENTRES

Article 13

A l’efecte lectiu regirà per les Escoletes el calendari escolar que estableixi l’Administració Educativa competent.

Article 14

Horari:

1. El servei educatiu que ofereixen els centres és de 9 a 13 hores.

2. Els centres oferiran un servei de guarda i custòdia anterior i posterior a l’horari esmentat a l’apartat anterior. La Conselleria competent en matèria d’educació fixarà l’horari concret i avisarà a les famílies d’aquest amb una antelació mínima de quinze dies naturals respecte a l’inici del curs, atenent la normativa aplicable.

3. Si els pares deleguen en una persona, major d’edat, la recollida del seu fill/a ho hauran d’autoritzar per escrit.

4. La utilització esporàdica dels serveis dels centres, per part de les famílies amb alumnes matriculats al centre, s’haurà de demanar amb un dia d’antelació i suposarà el pagament del Servei segons s’estableixi a l’ordenança fiscal aplicable.

5. El temps màxim de permanència d’un infant al centre serà de 8 hores diàries.

Article 15

Baixa:

1. Serà causa de baixa en el centre d’un infant la falta injustificada al centre durant un mes consecutiu.

2. Serà, així mateix, causa de baixa l’impagament durant dos mesos de la taxa corresponent i l’incompliment reiterat de la normativa del centre.

La baixa d’un infant en el centre es determinarà per la Direcció del centre conjuntament amb la conselleria competent en matèria d’educació del Consell Insular de Formentera, amb l’audiència prèvia dels pares o tutors legals.”

Ha de dir:

CAPÍTOL V
LLENGUA I ORGANITZACIÓ DELS CENTRES

Article 12

La llengua als centres d’ús informatiu, administratiu, vehicular i d’aprenentatge serà la llengua catalana com a llengua pròpia de les Illes Balears, d’acord el que s’estableix a la normativa de normalització lingüística.

 

Article 13

A l’efecte lectiu regirà per les Escoletes el calendari escolar que estableixi l’Administració competent, en matèria d’educació.

Article 14

Horari:

1. El servei educatiu que ofereixen els centres és de 9 a 13 hores.

2. Els centres oferiran un servei de guarda i custòdia anterior i posterior a l’horari esmentat a l’apartat anterior. La conselleria competent en matèria d’educació del Consell Insular de Formentera, fixarà l’horari concret i avisarà a les famílies amb una antelació mínima de quinze dies naturals respecte a l’inici del curs.

3. Si els pares deleguen en una altra persona, major d’edat, la recollida del seu fill, ho hauran d’autoritzar per escrit mitjançant la signa del document d’autorització de recollida d’infants que poden trobar a la direcció dels centres.

En el cas que la delegació es faci en un menor d’edat, el que haurà de tenir un mínim de 12 anys, també ho ha d’haver autoritzat per escrit, signant un document de descàrrega de responsabilitat que també poden trobar a la direcció dels centres.

4. La utilització esporàdica dels serveis del centre per part de les famílies amb alumnes es regula de la següent forma:

a. El servei d’acollida matinera, comprès entre les 07.30 i les 09.00 hores, podrà ser utilitzat per qualsevol família, sense que sigui necessari avisar prèviament.

b. El servei de menjador, que es realitza entre les 12.30 i la 13.00, en el cas que vulgui ser utilitzat per les famílies, és necessari que les famílies avisin al centre com a màxim a les 10.00 hores del mateix dia.

c. El servei de descans, comprés entre les 14.30 i les 16.00 hores, en el cas que les famílies vulguin beneficiar-se’n, han d’avisar al centre com a màxim abans de les 14.00 del mateix dia

5. El temps màxim de permanència d’un infant al centre serà de 8 hores diàries.

Article 15

Serà causa de baixa dels infants matriculats als centres:

1. La falta injustificada dels infants matriculats als centres durant un període de 30 dies naturals. Com a excepció a aquest període, els dies de vacances de Nadal i Setmana Santa, dies en què el centre romandrà tancat, no es tendrà en compte.

2. L’impagament de la quota corresponent, durant dos mesos consecutius.

3. L’incompliment reiterat de la normativa interna del centre per part de les famílies de l’alumnat.

La baixa d’un infant en el centre, es determinarà per la Direcció, conjuntament amb la conselleria competent en matèria d’educació del Consell Insular de Formentera, amb l’audiència prèvia dels pares o tutors legals.

On diu:

CAPÍTOL VI
RÈGIM ECONÒMIC

Article 16

1. Les quotes a pagar pel servei, vénen regulades per l’ordenança fiscal reguladora.

2. El preu pel servei de menjador serà fixat per l’ordenança fiscal corresponent.

Article 17

1. Les bonificacions i exempcions de la quota seran les que es determinen en la corresponent Ordenança Fiscal.

2. La justificació de les condicions exigides per a cada cas es verificarà amb l’aportació dels següents documents:

2.1. Bonificacions de la quota per a rendes inferiors a 2, 3 i 4 vegades el salari mínim interprofessional (SMI).

- Còpia acarada de la declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, en cas d’haver-la realitzat, de tots els membres de la unitat familiar que hagin percebut ingressos durant el darrer exercici.

- Justificant de no haver-la presentat en el seu cas.

- Certificat de rendiments de totes les empreses en les quals hagin treballat durant el darrer any tots els membres de la unitat familiar.

- Certificat de rendes del capital.

- En cas de no poder presentar cap dels documents anteriors, declaració jurada dels ingressos percebuts durant l’any anterior per tots els membres de la unitat familiar.

- En el seu cas, document acreditatiu d’estar en situació d’atur, així com la justificació dels ingressos que rebi per aquest concepte.

2.2. Bonificacions per família nombrosa:

- Document acreditatiu.

2.3. Exempció de la quota per indicació de dels Serveis Socials:

  • Informe social acreditatiu de les condicions socioeconòmiques de la família, que així s’aconselli.”

Ha de dir:

CAPÍTOL VI
RÈGIM ECONÒMIC

Article 16

1. Les quotes a pagar pels serveis que ofereixen els centres, que vénen regulades per l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la utilització de les instal·lacions i serveis de les escoletes del Consell Insular de Formentera.

2. Les bonificacions i exempcions de la quota seran les que es determinen en la corresponent Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per a la utilització de les instal·lacions i serveis de les escoletes del Consell Insular de Formentera.

(...)

5. Les modificacions en aquest apartat corresponen a l’article 17, on s’hi ha afegit el procés a seguir per tal de presentar la documentació requerida, i on l’han de lliurar; en aquest cas, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). “

On diu:

CAPÍTOL VII
SOL·LICITUDS

Article 18

1. Sol·licitud de plaça i admissió:

1) Seran requisits per sol·licitar plaça a una de les Escoletes:

- 1.1. Estar l’infant empadronat a l’illa de Formentera.

- 1.2. Omplir l’imprès oficial de sol·licitud i donar-li entrada en el Registre general del Consell Insular o per qualsevol altre mitjà reconegut en la legislació, en el termini que per a cada any s’estableixi.

2) Seran requisits per l’admissió:

- 2.1. Que a la data de començament del curs l’infant tengui almenys 4 mesos complits.

- 2.2. Si el nombre de sol·licituds és superior a les places ofertades es procedirà a una selecció a través de la baremació fixada per la normativa d’aplicació.

2. Les sol·licituds hauran de presentar-se dins els terminis fixats per l’autoritat educativa competent.

Article 19

Els infants que no hagin estat admesos per falta de places o per no tenir l’edat exigida a l’article anterior quedaran en una llista d’espera i podran ser cridats al llarg del curs a mesura que es produeixin vacants. La llista d’espera respectarà

sempre la puntuació obtinguda d’acord amb el barem reproduït a l’article anterior.

Article 20

Els casos derivats de Serveis Socials, tenen accés directe, amb la revisió i autorització prèvies de la conselleria competent en matèria d’educació del Consell Insular de Formentera.

Ha de dir:

CAPÍTOL VII
SOL·LICITUDS

Article 17

1. Sol·licitud de plaça i admissió:

1.1 Estar l’infant empadronat a l’illa de Formentera.

2.2 Omplir l’imprès oficial de sol·licitud de plaça i donar-li entrada en el Registre General del Consell Insular de Formentera, situat a l’OAC (Oficina d’Atenció Ciutadana) del carrer de Ramon Llull número 6, o per qualsevol de les altres formes reconegudes per la Llei de règim jurídic i procediment administratiu comú, en el termini que per cada any estableixin les conselleries competents.

2. Seran requisits per a l’admissió:

2.1. Que a la data de començament del curs l’infant tengui almenys 4 mesos complits.

2.2. Si el nombre de sol·licituds és superior a les places ofertades es procedirà a una selecció a través de la baremació fixada per la normativa d’aplicació.

3. Les sol·licituds hauran de presentar-se dins els terminis fixats per l’autoritat educativa competent.

Article 18

Els infants que no hagin estat admesos per falta de places o per no tenir l’edat exigida a l’article anterior quedaran en una llista d’espera i podran ser cridats al llarg del curs a mesura que es produeixin vacants. La llista d’espera respectarà sempre la puntuació obtinguda d’acord amb el barem reproduït a l’article anterior.

Article 19

Els casos derivats de Serveis Socials tenen accés directe, amb la revisió i autorització prèvies de la conselleria competent en matèria d’educació del Consell Insular de Formentera.”

Segon. Sotmetre l’acord, a informació pública mitjançant el corresponent edicte en el BOIB, en el tauler d’anuncis i en el web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, per tal que durant el termini de 30 dies, els veïns i les persones legítimament interessades puguin examinar l’expedient —a la Secretaria— i formular reclamacions, objeccions o observacions, conforme al que estableix l’article 102.1.b de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Tercer. Sotmetre l’acord a audiència prèvia de les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes a Formentera i inscrites en el Registre d’Entitats Ciutadanes les finalitats de les quals guardin relació directa amb l’objecte d’aquest acord, d’acord amb l’establert a l’article 112.3 del Reglament orgànic de funcionament del Consell de Formentera i a l’article 102.c de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre.

Quart. Sol·licitar per part del president del Consell Insular de Formentera, com a òrgan legitimat segons l’article 9.2.x de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, i segons el disposat a l’article 7.g de la llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, el corresponent informe d’impacte de gènere, a l’Institut de la Dona, depenent del Govern de les Illes Balears.

Cinquè. Facultar, pel que fa a l’emissió de l’informe de l’Institut de la Dona, al secretari de la corporació per tal que incorpori d’ofici el contingut del corresponent informe en el text definitiu a publicar, sempre que l’informe emès no desvirtuï el fons de l’acord objecte d’aprovació inicial i sense necessitat d’haver-ho de passar, de bell nou, pel Ple amb un tràmit d’aprovació definitiva, atès que no afecta al fons pròpiament dit (qüestió de l’impacte de gènere).

Sisè. Considerar que si en el termini d’informació pública i d’audiència prèvia no hi ha reclamacions, objeccions o observacions, s’ha d’entendre definitivament aprovat l’acord inicialment adoptat, sense necessitat d’un nou acord exprés.

Setè. Ordenar la publicació íntegra al BOIB de l’acord corresponent, ja sigui l’inicial elevat a definitiu, ja sigui el derivat de l’estudi de les reclamacions, objeccions o observacions, als efectes d’entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Per la qual cosa es sotmet a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils, per tal que les persones interessades puguin examinar l’expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions, així com per donar audiència a les associacions inscrites en el registre municipal d’associacions veïnals, la finalitat de les quals estigui directament relacionada amb l’objecte de la disposició, en els termes de l’article 102.c) de la Llei 20/2006, de 27 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, tot de conformitat amb el text inicialment aprovat i inserit al present Butlletí.

La consulta de l’expedient es realitzarà a l’àrea de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular de Formentera, carrer de Pius Tur Mayans, 14, Sant Francesc Xavier (Formentera), en horari d’atenció al públic (de 9.00 a 14.00 hores) i de dilluns a divendres.

 

Formentera, 8 de març de 2016

La presidenta en funcions i vicepresidenta primera
Consell Insular de Formentera
Susana Labrador Manchado