Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 2683
Notificació incoació procediment sancionador per infracció llei publicitat dinàmica
Versió PDF
Intentada sense efecte la notificació per correu certificat amb justificant de recepció, o no havent-se pogut efectuar per ignorar-se el domicili o no haver-se trobat en el mateix als interessats que se relacionen, es procedeix, en compliment del que estableix l´article 59.5 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a la publicació en el Boletín Oficial del Estado, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com en el tauler d´anuncis de l’Ajuntament de Consell, de la següent:
“Resolució de batlia (núm. 1105-2015)
Vist l’informe de la policia local de 23 de desembre de 2015 (registre d’entrada núm. 6626, de 28.12.2015).
En exercici de l’atribució conferida per l’article 21,1, n de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de las bases del règim local,
resolc:
- Iniciar procediment administratiu sancionador contra Villa Verde, per repartir publicitat sense llicència.
Contingut d’aquest procediment sancionador:
1r. Identificació de la persona presumptament responsable.
Villa Verde (establiment domiciliada a Consell, Carretera de Palma, núm. 75), perquè d’acord amb l’article 26 de la Llei balear 5/1997, de 8 de juliol, es consideren responsables de les infraccions aquelles persones que, sigui en qualitat de titulars d’establiments comercials, administradors d’empreses o entitats mercantils o en qualsevol altre concete, es beneficiïn directament o indirectament de les conductes tipificades com a infraccions, dels fets i omissions o en l’interès de les quals es realitzin.
2n. Fets que motiven la incoació del procediment.
El dia 23 de desembre de 2015, la policia local observà que s’havien repartit fulles publicitàries de “Villa Verde, Orgánicos, Químicos, ...” a vehicles i pel terra, a l’Avda. de la Constitució, en el C/ Petit, i en el C/ d’Alexandre Rosselló.
3r. Qualificació provisional del fets, infracció comesa, sanció, i normativa d’aplicació.
La qualificació provisional dels fets, sense perjudici del resultat de la instrucció, és d’infracció greu, d’acord amb l’article 24,b de Llei balear 5/1997, de 8 de juliol, que determina que és infracció greu l’exercici de l’activitat publicitària sense la preceptiva llicència municipal, en relació a l’art. 17,1 de la mateixa llei, que estableix que el repartiment de publicitat requereix llicència municipal prèvia.
D’acord amb l’article 28,b de la Llei balears 5/1997, la sanció és de multa que pot ser de fins a 6.010’12 €; en el present cas la sanció que es proposa és de 1.000 €. A més, l’infractor ha de retirar els materials depositats, i en cas contrari ho farà l’autoritat municipal a càrrec del presumpte infractor.
4t. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat.
-
5è. Danys i perjudicis ocasionats.
- (no en consten).
6è. Òrgan resolutori competent, fonament normatiu, reconeixement voluntari de la responsabilitat, amb pagament, i finalització.
L’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment és la batlia, (art. 21,1, n de la Llei 7/1985, de 2 d’abril).
La persona presumptament responsable pot reconèixer voluntariament la seva responsabilitat i efectuar el pagament de les sancions pecuniàries, amb els efectes d’imposició de sanció i finalització del procediment.
7è. Instructor i secretari del procediment.
Instructor: Guillem Balboa Buika, regidor; secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l’ajuntament; recusables en els termes prevists en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
8è. Mesures de caràcter provisional acordades.
- (cap).
9è. Dret a formular al·legacions, audiència, proposició de prova i terminis.
De conformitat amb el que disposa l’art. 8,3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, reglament del procediment en l’exercici de la potestat sancionadora, la persona interessada podrà formular al·legacions i proposar prova, concretant el mitjans que es vulguin fer servir, dins el termini comú de 15 dies hàbils comptats a partir del dia següent al rebut de la present notificació.
Així mateix, i dins aquest termini, la persona interessada podrà consultar l’expedient administratiu que consta de: denúncies de particular, informes d’agent/s de l’autoritat, i d’aquest acord d’incoació.
Advertència:
Si no s’efectuen al·legacions dins el termini esmentat, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució (art. 8,4 del Decret 14/1994, de 10 de febrer).
Terminis.
L’expedient s’ha de resoldre en el termini màxim d’un any des de la data d´incoació i s’entendrà caducat el procediment, i es procedirà a l’arxiu de les actuacions, una vegada transcorregut el venciment del termini en què s’hagué de dictar la resolució.”
Cosa que es fa pública pel seu coneixement i efectes.
Alaró, 7 de març de 2016
El secretari,
Jaume Nadal Bestard