Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 2661
Àrea de Igualtat, Joventut i Drets Cívics, subvencions Associacions Persones Majors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 302000

Regidoria d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics

La Junta de Govern, en sessió de 2 de març de 2016 ha aprovat el següent acord:

1r Aprovar les adjuntes Bases de subvencions per a Associacions de persones majors per a la realització de programes, projectes i activitats per a l’any 2016 , d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015, mitjançant un règim de concurrència competitiva, per un import màxim de 175.000,00 € (CENT-SETANTA CINC MIL EUROS).

2n Aprovar el pagament anticipat del 50% de la subvenció corresponent per entitat, ja que existeixen raons d’interès públic en les activitats que realitzen aquestes entitats i no disposen dels mitjans necessaris per portar-les a terme si no es procedeix a un pagament anticipat, conforme al regulat a l’article 41.3 de l’ Ordenança municipal de subvencions i la base 42 de les Bases d’execució del pressupost de 2016.

3r  Atesa la nova estructura de l’Ajuntament aprovada pel Decret de batlia núm. 201602751, de 18 de febrer de 2016, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, el punt 11 de les bases quedarà de la següent manera:

Els membres de la comissió avaluadora són:

- President: el regidor de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics o persona en qui delegui.

- Vocals:  3 funcionaris del cos tècnic de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics

- Secretari: El cap de Secció de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics o persona en qui delegui.

4t.  Publicar les esmentades Bases de la convocatòria al BOIB i concedir un termini de presentació de sol·licituds d’un mes, comptat a partir de l’endemà de la seva publicació.

5t La despesa d’aquesta convocatòria de subvencions que suposa la quantitat de 175.000,00 €, es consignarà 87.500,00€ amb càrrec a l’aplicació 20 23128 480 09  del vigent Pressupost de Despeses (RC 22016/1950) i 87.500,00 € amb càrrec a l’aplicació 20 23128 480 09  del Pressupost de Despeses de 2017 (RC 220169/16) .

   

Palma, 8 de març de 2016

  

El cap de departament de la Secretaria General del Ple,

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26 de febrer de 2014

(BOIB núm. 30 de 04-03-2014)

Antoni Pol Coll

       

Subvencions 2016 Associacions Persones Majors

Bases de subvencions de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics adreçada a les  Associacions de Persones Majors per a la realització de programes, projectes i activitats de l’1 de gener fins el 31 de desembre de 2016.

Des de la perspectiva administrativa les subvencions són una tècnica de foment de determinats programes d’utilitat pública i d’interès general i, fins i tot, un procediment de col·laboració entre l’Administració pública i els particulars per a la gestió d’activitats d’interès públic.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Palma, mitjançant aquesta convocatòria, estableix el procediment que ha de regular les subvencions que, en l’exercici de les funcions que en matèria social li corresponen, atorga l’ Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics per a la realització de programes, projectes i activitats dirigides a Associacions de Persones Majors i que tenen per objectiu, tal i com planteja la OMS, optimitzar les oportunitats de salut, participació i seguretat amb la finalitat de millorar la qualitat de vida a mesura que les persones envelleixen.

Aquesta convocatòria de subvencions està presidida pels principis d’igualtat i no discriminació, publicitat, transparència, concurrència i objectivitat, així com pels d’eficàcia en el compliment dels objectius fixats i d’eficiència en l’assignació i utilització dels recursos públics, d’acord a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma (d’ara en endavant Ordenança Municipal), aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 26 de febrer de 2015, publicada en el BOIB núm. 35 de 12 de març de 2015.

Aquesta convocatòria pública de subvencions es regirà per les Bases següents:

1. OBJECTE

 L’objecte d’aquestes bases és regular les subvencions per a la realització de programes, projectes i activitats adreçades al foment de l’envelliment actiu i la solidaritat intergeneracional dins l’àmbit de les competències de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics de l’Ajuntament de Palma, i de forma complementària a l’oferta de serveis de que disposa, durant l’any 2016.

Les ajudes podran ser sol·licitades per a finançar activitats definides com a prioritàries en el marc d’actuacions de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics.

Són objecte de la subvenció:

1) Els programes d’activitats habituals i les activitats puntuals dins l’àmbit de l’envelliment actiu que duguin a terme les associacions de persones majors de Palma que tinguin com objecte principal els següents temes:        

a) Millora de la salut des de les vessants física i social per fomentar l’activitat física i relacional.

b) Millora de la qualitat de vida des de la vessant cognitiva i emocional per al foment de l’autonomia personal.

c) Augment de la participació social dins del seu entorn proper i a nivell de ciutat.

d) Difusió d’informació que incrementi la seguretat de les persones majors i l’autonomia personal.

2) Els programes i projectes de col·laboració amb d’altres  entitats i serveis dels diferents àmbits (social, sanitari, cultural...) que afavoreixin la integració i participació social.

3) Els projectes i accions intergeneracionals que afavoreixin la participació social i comunitària.

4) Els programes, projectes, tallers i accions que incloguin de forma transversal la perspectiva de gènere, que treballin la promoció de la igualtat, la promoció del voluntariat i l’ús de noves tecnologies.

2. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES I VALORACIÓ DEL IMPORT DE LA SUBVENCIÓ.

La concessió de les subvencions es farà fins el límit de crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria i segons els següents criteris de valoració (de 1 a 10 punts com a màxim):

a)  Col·laborar en la realització d’activitats amb d’altres entitats i serveis territorials: 0,25 punts per cada col·laboració mantinguda durant l’any, fins a un màxim de 1,00 punt.

b) Accions intergeneracionals: 1,00 punt per cada activitat intergeneracional mantinguda, al manco, durant 9 mesos. 0,25 per accions de menys durada. Màxim: 1,50 punts.

c)  Activitats i tallers que millorin la salut i qualitat de vida de les persones majors, des de les vessants cognitiva, emocional,  física i social: 0,25 punts per activitat/taller, fins a un màxim de 2,50 punts.

d) Activitats i tallers que potenciïn la participació de les persones majors dins del seu entorn social proper: 1,00 punt per projectes de voluntariat social; 0,25 punts per activitat/acció comunitària, fins a 1,50 punts com a màxim.

e) Accions de difusió informativa que mantinguin i/o incrementin l’autonomia personal i la seguretat: 1 punt per cada acció mantinguda durant l’any; 0,25 punts per cada acció puntual, fins a un màxim de 1,50 punts.

f)  Tallers, activitats i accions que incloguin la perspectiva de gènere i la promoció de la igualtat: 0,50 punts com a màxim.

g) Tallers, activitats i accions per a la promoció i utilització de noves tecnologies: 0,50 punts per a cada acció fins a un màxim d’1,50 punts.

El import de la subvenció que rep cada sol·licitud es calcularà amb la següent fórmula: 

 Is= [(T x Ps)/ PT]

 Is= Import de la subvenció que rep cada sol·licitud. 

T = Quantia  de les subvencions convocades

Ps = Puntuació de la sol·licitud que es valora

PT = Suma de les puntuacions de totes les sol·licituds per a cada bloc.

3. DESPESES SUBVENCIONABLES.

La concessió de les subvencions es farà fins el límit de crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria que serà d’una quantia màxima de 175.000,00€.

Donada la naturalesa de la subvenció, aquesta convocatòria es realitzarà en concurrència competitiva.

El percentatge màxim de finançament serà el 80%  del cost del projecte, a l’efecte del qual es tindrà en consideració el pressupost del projecte presentat en la sol·licitud. Si el crèdit pressupostari establert no és suficient, s’ha de reduir el import de la subvenció a tots els beneficiaris de forma proporcional al pressupost presentat.

El import màxim amb el que es pot subvencionar cada projecte presentat és de 3.000 €.

S’abonarà el 50%, de forma anticipada, (prepagable) amb càrrec a l’exercici pressupostari del 2016 i la resta amb càrrec a l’exercici pressupostari 2017 (postpagable).

Si hagués sobrant de la quantitat pressupostada, dels exercicis 2016/2017, es procediria, si escau, al seu repartiment proporcional entre totes les sol·licituds, fins un màxim del 100% del cost de les activitats subvencionades.

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altre tipus de subvencions o ajudes concedides per altres administracions públiques o entitats privades. No obstant, en cap cas el import de la subvenció pot ser d’una quantia que, en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.

Podrà excloure’s un projecte o sol·licitud quan la Comissió Avaluadora consideri que existeix una altre línia de suport o de finançament, inclosa en altres convocatòries municipals, més idònia.

 4. SUBCONTRACTACIÓ

Es poden subcontractar la realització de les activitats que formen part del projecte subvencionat en els termes establerts legalment. 

5. DESPESES FINANÇABLES I CRITERIS D’IMPUTACIÓ

Es podran subvencionar aquelles despeses relacionades amb el desenvolupament de les activitats incloses als programes i projectes presentats, aquestes hauran de ser concretes i determinables en relació a l’activitat.

En cap cas seran despeses subvencionables:

a). Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Les despeses derivades dels serveis prestats per les Federacions i Agrupacions  d’entitats de Persones Majors als seus afiliats i que estiguin contemplades als seus corresponents estatuts com a prestacions obligatòries derivades dels drets dels associats.

6. CRÈDIT I PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA.

 La quantitat pressupostada per a aquesta Convocatòria es de 175.000,00€, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 202312848009 del Pressupost de despeses de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics.

7. PERÍODE D’EXECUCIÓ

 L’inici de les actuacions subvencionades pot exercitar-se en el període que les entitats sol·licitants considerin oportú, sempre que comencin entre el dia 1 de gener de 2016 i acabin, com a màxim, el 31 de desembre de 2016.

 

8. ENTITATS BENEFICIÀRIES

Pot ser entitat beneficiària d’aquestes subvencions la persona jurídica que compleixi els requisits següents:

a) Estar legalment constituïda com a entitat de Persones Majors.

b) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.

c)  No tenir finalitat de lucre.

d) Tenir seu social i actuació al municipi de Palma.

e) Estar inscrita en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes i en altres registres de les administracions públiques quan correspongui.

f) Haver justificat les subvencions concedides en exercicis anteriors.

g) No poden ser beneficiaris de subvencions les persones,  entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes  a l’article 13.2 de la  Llei 38/2003 General de Subvencions i a l’article 10.2 de l’Ordenança General municipal reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma.

9. SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ

Les entitats interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes bases han de presentar una sol·licitud d’acord amb el model normalitzat que s’adjunta a aquesta convocatòria com l’annex I i que facilitarà l’Àrea d’ Igualtat, Joventut i Drets Cívics a través de la seva pàgina web www.palmademallorca.es o mitjançant qualsevol de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC), acompanyada de la documentació següent:

 a) Projecte detallat, especificant obligatòriament els següents punts: dades de l’entitat sol·licitant, identificació i projecte a desenvolupar, objectius i activitats, metodologia, estratègia, població destinatària, àrea d’intervenció i altres aspectes del  projecte que siguin d‘especial interès, relacions i participació amb altres entitats, i/o serveis, temporalització i cronograma, seguiment, avaluació i pressupost del projecte.

 b) Declaració responsable d’estar al corrent d’obligacions tributàries i de seguretat social.

 c) Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Palma,

 d) Declaració responsable de no trobar-se  en cap de les circumstàncies  que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari establertes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions

 e) Declaració expressa d’altres subvencions sol·licitades i/o obtingudes per al mateix concepte.

 f)  Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de Tresoreria.

 g) Fotocòpia dels estatuts de l’entitat sol·licitant.

 h) Fotocòpia NIF del representant de l’entitat.

 i) Fotocòpia de Targeta d’Identificació Fiscal (CIF) de l’entitat sol·licitant.

Es pot presentar un màxim d’una sol·licitud per entitat, en la mateixa es poden presentar activitats a desenvolupar solament durant l’any 2016.

La quantia sol·licitada com a subvenció no podrà excedir els imports màxims que l’Ajuntament de Palma estableix en el punt 3 d’aquesta Convocatòria.

Si els documents exigits ja estan en poder de l’Ajuntament, l’entitat sol·licitant, sempre que no hagi transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment a què corresponguin, pot fer ús del dret de no presentar-los, fent constar la data i l’òrgan o dependència en els quals varen ser presentats o emesos.

D’acord amb el que preveu l’article 71.1. de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s’indiquen o no s’hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l’entitat per a què en el termini de deu dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud.

10. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

 Les sol·licituds de subvencions es dirigiran a l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics de l’Ajuntament de Palma, i s’han de presentar, juntament amb la documentació que s’hi ha d’adjuntar, al Registre General Municipal o a través de qualsevol dels mitjans i llocs assenyalats a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques. El termini de presentació de sol·licituds és d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

11. ÒRGANS COMPETENTS PER A INICIAR, INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

 L’inici del procediment de concessió de subvencions es produeix d’ofici des de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics. La Junta de Govern municipal aprova aquesta convocatòria, que després serà publicada al BOIB. Són aplicables a la instrucció i la resolució del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva els art 27 a 34 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Palma

L’òrgan instructor son els serveis administratius adscrits a l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics de l’Ajuntament de Palma i haurà de dur a terme les actuacions previstes a l’article 27 i següents de l l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Palma, l’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern municipal.

Rebudes les distintes sol·licituds, una vegada comprovades que compleixen els requisits legals,  seran valorades per una comissió avaluadora composta per:  un president, el regidor de làra un secretari i tres vocals, designats mitjançant Decret del Regidor de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics, els quals les valoraran  d’acord a lo previst a l’article 22.1 de la Llei 38/2003, i emetran un informe.

D’acord amb l’article 31 de l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions es constituirà la Comissió Avaluadora, que tindrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.

Els membres de la Comissió Avaluadora seran:

- President: el regidor de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics o persona en qui delegui.

- Vocals:

-  3 funcionaris del cos tècnic de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics

-  Secretari: el cap de Secció de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics o persona en qui delegui.

La Comissió Avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar els projectes i les sol·licituds presentades i admeses prèviament pels serveis administratius corresponents de l’òrgan instructor, d’acord a lo previst a l’article 22.1 de la Llei 38/2003 i formularà un informe que servirà de base a l’òrgan instructor per a elaborar la corresponent proposta de resolució. En aquest informe la Comissió Avaluadora establirà la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cadascuna, i també la relació d’entitats sol·licitants a les quals s’hauria de denegar la subvenció, amb especificació de la causa que motiva la denegació.

L’òrgan instructor a la vista de l’expedient i de l’informe de la comissió avaluadora  formularà proposta de resolució provisional,  que haurà de ser motivada, i es traslladarà als interessats en la forma establerta a la convocatòria, amb un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions.

Finalment, examinades les al·legacions formulades, i un cop resoltes les reclamacions presentades, l’òrgan instructor elevarà a la Junta de Govern municipal la proposta definitiva de resolució, que haurà de ser motivada i amb expressió de la quantia específica de cada una de les subvencions atorgades i l’import del projecte presentat,   així mateix haurà de constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds, en qualsevol cas el peticionari haurà d’acceptar o renunciar a la subvenció concedida.

El termini màxim per resoldre i notificar és de sis mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, pot interposar-se recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes comptador des què s’hagi notificat o bé pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant els Jutjats de lo Contenciós Administratiu  de Palma en el termini de dos mesos des què s’ha notificat.

12. REFORMULACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

 Aquesta sol·licitud ha d’estar motivada, formulant-se en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la notificació de la resolució de concessió provisional, i ha de ser autoritzada expressament per l’òrgan competent. Si l’entitat beneficiària no manifesta res en el termini establert s’entén que accepta la quantitat subvencionada sense reformulació de la sol·licitud, en aquest cas la resolució provisional s’elevarà a  definitiva i una vegada acceptada la condició de beneficiari/a es traslladarà a la Secció de Comptabilitat per a tramitar el seu pagament.

13. PAGAMENT DE LES SUBVENCIONS

Pel que fa a les subvencions concedides dintre d’aquesta convocatòria, d’acord amb la Base 42.4 d’execució del pressupost de l’Ajuntament de Palma, i per tal de garantir un bon funcionament de les activitats subvencionades, es podrà fer un avançament del 50% de l’import en el moment de l’acord de l’expedient de concessió. L’import restant de la subvenció s’abonarà a mesura que es vagin presentant els corresponents justificants en els termes previstos en aquesta convocatòria, sempre i quan s’hagi justificat la totalitat de la despesa que representa l’import de l’avançament.

Igualment, de manera excepcional, les entitats beneficiaries no hauran de presentar garanties dels pagaments anticipats.

Es perdrà el dret a cobrar total o parcialment la subvenció en el cas que manqui la justificació o que es doni qualcuna de les causes de reintegrament previstes a la legislació vigent.

14. JUSTIFICACIÓ

Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan concedent l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat per a la qual se concedeix la subvenció, justificant-se el 100% del cost total del projecte aprovat. Per això hauran de presentar d’acord amb els models normalitzats que s’adjunten a aquesta convocatòria com annexos, i que facilitarà l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics en qualsevol de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) o mitjançant la seva pàgina web www.palmademallorca.es, la següent documentació:

- Memòria final del projecte, on es descriurà els objectius i resultats obtinguts d’acord a la subvenció concedida.

- Memòria justificativa de la inversió econòmica amb: Relació numerada seqüencialment de les despeses realitzades, ordenada per partides pressupostàries. Detallant altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de el import i la seva procedència.

- L’aportació de factures, contractes, compromisos ferms o altres documents de valor probatori, que acreditin que la inversió s’ha realitzat i s’ha destinat als fins per als quals s’ha concedit la subvenció s’hauran d’acompanyar d’acreditació mitjançant deute bancari, “he rebut” degudament signat o altre document que acrediti el seu pagament. Les factures hauran de contenir les dades següents:

  •  Raó social i CIF del proveïdor.
  • Raó social i CIF de l’associació.
  • Expressió detallada del servei prestat i/o material administrat
  • Data de la factura.
  •  Indicació de la tributació corresponent, assenyalant si escau la seva exempció.

-  Si escau, carta de reintegrament en el suposat de romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.

Les factures que es poden entregar són tant originals com còpies compulsades.

No s’admetran rebuts d’honoraris ni documents de naturalesa similar com a justificants econòmics de les despeses realitzades objecte de subvenció.

D’acord amb l’article 39.7 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, les subvencions que es concedeixin en atenció a la concurrència d’una determinada situació en el perceptor no es requerirà altre justificació que l’acreditació, per qualsevol medi admissible en dret, d’aquesta situació prèvia a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència.

La presentació de la memòria i la documentació exigida s’haurà de realitzar abans del 31 de gener de 2017.

En el supòsit de què no se pugui justificar la subvenció dins del termini per causes imputables a l’Administració o per circumstàncies sobrevingudes o de força major relatives a l’execució del projecte, pot prorrogar-se el termini de la justificació, sempre que l’entitat ho sol·liciti per escrit i abans de que finalitzi el període de justificació establert a les bases, expliqui els motius i s’autoritzi expressament. En aquest cas, en l’autorització de la pròrroga s’ha d’indicar la data màxima en què se poden presentar-se les justificacions, establint-se un període de temps que no excedirà de la meitat del previst inicialment.

15. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES.

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions:

a) Comunicar a l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics, l’acceptació o la renúncia de la subvenció en els termes de la resolució de concessió.

b) Complir l’objectiu, executar el projecte, realitzar l’activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l’Ajuntament de Palma o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que se’ls requereixi en l’exercici d’aquestes funcions de control.

d) Justificar la realització de l’activitat d’acord amb el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

e) Comunicar a l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics  mitjançant l’emplenament de l’annex pertinent, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. L’obtenció concorrent de subvencions o ajudes, fora dels casos permesos, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

f) Davant qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció o eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada, s’haurà de sol·licitar immediatament i per escrit autorització prèvia, expressa i motivada a l’ Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics  per a realitzar la/es modificació/ons del projecte. Una vegada analitzada la sol·licitud de modificació, s’emetrà una Resolució sobre l’acceptació o no de la mateixa.

g) En qualsevol cas, en virtut de l’article 86 del Reial Decret 887/2006, 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre,general de subvencions, quan el beneficiari de la subvenció, una vegada produïda la omissió del tràmit d’autorització administrativa prèvia per a la seva aprovació, manifesti per escrit en la justificació que s’han produït alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la mateixa i les quals no alterin essencialment la naturalesa o objectius de la subvenció, l’òrgan resolutori podrà acceptar la justificació presentada sempre que no afecti als drets de tercers.

h) Acreditar en la justificació el import, la procedència i l’aplicació dels fons a les activitats subvencionables, quan les activitats objecte de la subvenció s’hagin finançat amb fons propis o altres subvencions o recursos.

i) Disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigida per la normativa, a fi de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts.

 j) Complir amb les obligacions previstes a la Llei 6/1996, de 15 de gener, del voluntariat, a favor del personal voluntari que participi en els projectes subvencionats, i amb la normativa municipal prevista per al voluntariat.

16. DIFUSIÓ PÚBLICA DE LES ACTUACIONS.

1. Tota la publicitat i/o difusió en qualsevol medi s’ha de presentar a l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets cívics amb un mínim de set dies hàbils abans de publicar-lo, s’ha de senyalar el text i el disseny de la publicitat que es vol fer, juntament amb el nombre dels mitjans en que se farà la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-se irregularitats, l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets cívics dins d’aquest termini ho comunicarà a l’entitat beneficiaria per a què les resolgui.

2. Fer constar expressament i de forma visible en qualsevol dels materials, aules i instal·lacions que utilitzin per a la difusió o realització del projecte subvencionat, el logotip de l’Ajuntament de Palma. En cap cas aquest logotip es podrà utilitzar per altres projectes.

17. PUBLICITAT DE LES SUBVENCIONS

Es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears les subvencions concedides en virtut d’aquesta convocatòria amb expressió del crèdit pressupostari al qual s’imputi, el beneficiari, quantitat concedia i la finalitat de la subvenció sempre i quan el import anual de la subvenció sigui igual o superior a 3.000,00 euros.

Així mateix es publicarà al tauler electrònic d’edictes i anuncis de l’Ajuntament de Palma el text íntegre de l’acord de concessió de subvencions d’aquesta convocatòria

18. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DE LES SUBVENCIONS

 Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides, d’acord amb aquesta convocatòria, en el supòsit de que l’entitat beneficiària incorri en qualsevol de les causes previstes en el Títol II de la Llei 38/2009, general de subvencions, en les del capítol III de l’Ordenança municipal, així com en el cas d’incompliment d’alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i en la resta de la normativa aplicable.

En aquests casos, l’entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent. Tot això, sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que hi pogués haver d’ordre penal, civil o administratiu.

19. INFRACCIONS I SANCIONS

 L’incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d’aplicació, dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al capítol V de l’Ordenança municipal.

20. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquestes Bases reguladores serà d’aplicació el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma , la Llei 30/92 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la Llei 57/2003, de 16 de desembre de mesures per a la modernització del govern local, el reglament de serveis de les corporacions locals de 17 de juny de 1955, Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les Bases d’execució vigents que regulen les subvencions del Pressupost municipal i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d’aplicació.

21. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS

Contra aquesta Convocatòria Pública de Subvencions de l’Àrea d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics per a la realització d’activitats dirigides al moviment associatiu de persones majors durant el 2016, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la ha dictada, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la seva publicació. En aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d’aquest Ajuntament [OAC/0- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC/1-C. Son Dameto s/n (Policia Local); OAC/2 – C. Emperatriu Eugènia, 6; OAC/3- Av. Amèrica, 11 (S’Arenal); OAC/4- Av. Gabriel Alomar i Villalonga, 18 i OAC/5- C. Carretera de Llucmajor, 96 (Es Coll d’en Rebassa); OAC/6 – Av. Cid cantonada c. Cabot (Son Ferriol); OAC/7 – C. Cabo Martorell Roca, 30 (Sant Agustí)] o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, abans esmentada, i es considerarà desestimat si no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs de reposició pot interposar-se directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article esmentat anteriorment i els 45 I següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els Jutjats Contenciós Administratius de Palma, en el Termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.