Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 2585
Bases de la convocatòria per a la creació d'una borsa de treball d'arquitectes a l'Ajuntament des Mercadal
Versió PDF
La Junta de Govern Local de dia 25 de febrer de 2016 va aprovar les bases de la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball d’arquitectes a l’Ajuntament des Mercadal, les quals transcrites literalment, diuen:
“PRIMERA.- OBJECTE
És objecte de la present convocatòria la selecció de persones candidates per formar part d'una borsa de treball d'arquitecte municipal per possibles nomenaments com a personal funcionari interí.
SEGONA.- CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats en els quals sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors.
b) Tenir complerts 16 anys d’edat.
c) No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat, l’accés a la funció pública si es tracta de persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix el punt a) d’aquestes condicions.
d) Posseir la capacitat funcional física i psíquica per al normal desenvolupament de les funcions del lloc de treball.
e) Estar en possessió de la titulació d'arquitecte o en condicions d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
TERCERA.- FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL
Tasques pròpies de la professió per les que està titulat. Funcions, en general, de gestió, estudi i proposta de caràcter tècnic a nivell superior. Funcions d'informe amb proposta de resolució en relació a les sol·licituds de llicències d'obres. Ús de noves tecnologies. Comprovacions tècniques i altres tasques encomanades pels seus superiors.
QUARTA.- INSTÀNCIES
Les sol·licituds es dirigiran a l’Alcalde.
S’hauran de presentar les sol·licituds en el Registre General de l’Ajuntament, durant el termini de 20 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per ser admesos i prendre part de les proves bastarà que les persones aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides.
En el seu cas, hauran de presentar juntament amb la instància, fotocòpia del DNI i la relació de mèrits a efectes de valoració a la fase concurs, que hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.
CINQUENA.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.
En acabar el termini de presentació d’instàncies, la Batlia aprovarà la relació de persones admeses i excloses i es publicarà en el tauler d’edictes i a la pàgina web de l’Ajuntament concedint-se un termini de tres dies naturals per a formular al·legacions i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que hi hagin causat l’exclusió.
La llista definitiva es publicarà de la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s’entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa.
SISENA.- TRIBUNAL
El Tribunal estarà composat per:
El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, i les decisions s’adoptaran per majoria.
El Tribunal s’haurà d’abstenir d’intervenir, notificant-ho a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú o si haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives d’accés d’aquesta convocatòria.
Igualment els aspirants podran recusar als membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.
SETENA.- PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el de concurs-oposició.
FASE DE CONCURS:
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones candidates i conforme als barems següents:
a) Valoració dels llocs ocupats. La puntuació total màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 5 punts:
S’haurà d’adjuntar còpia la documentació justificativa (fotocòpies compulsades) dels mèrits al·legats.
b) Estar en possessió d’alguna modalitat de postgrau, màster, doctorat, curs o estudis d'especialització organitzats o promoguts per universitats, relacionats o d’interès pel lloc de treball. La puntuació màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 2 punts.
c) Per assistència a cursos, seminaris o jornades de matèries relacionades o d’interès pel lloc de treball: 0,01 punts per hora de curs. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs. No es valorarà quan no s’acrediti el número d’hores. La puntuació màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 2,5 punts.
d) Coneixements orals i escrits de català: Es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:
1) Coneixements Certificat B2: 0,25 punts.
2) Coneixements Certificat C1: 0,5 punts.
3) Coneixements Certificat C2: 1 punt.
4) Coneixements Certificat E: 1 punt.
Es valorarà només un certificat, llevat del cas del certificat E, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
FASE D’OPOSICIÓ:
1. Prova obligatòria eliminatòria consistent en desenvolupar per escrit, durant un període màxim de 90 minuts, dos temes dels 3 extrets a l’atzar pel tribunal sobre les matèries relacionades en el temari. Es valorarà el coneixements sobre el tema, el nivell de formació general, la composició gramatical, la claredat d’exposició i la capacitat per a la redacció. Aquesta prova és eliminatòria i cada tema es qualificarà fins a un màxim de 10 punts; en quedaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en cadascun dels temes.
2. Prova obligatòria eliminatòria consistent en desenvolupar, durant un termini màxim de 90 minuts, dos supòsits pràctics proposats pel Tribunal respecte de les matèries que figuren en el temari. Aquesta prova serà eliminatòria i qualificable fins a un màxim de 10 punts cada exercici; en quedaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en cada un.
VUITENA.- QUALIFICACIÓ DEL CONCURS- OPOSICIÓ I INCIDÈNCIES
La qualificació del concurs-oposició serà la suma del resultat obtingut en les puntuacions de les fases de concurs i d’oposició.
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves selectives en tot el que preveuen aquestes bases.
NOVENA.- RELACIÓ D’APROVATS I BORSA DE TREBALL
Acabada la qualificació de les persones aspirants, el Tribunal procedirà a fer públics els resultats del concurs-oposició seleccionant les persones aspirants per ordre de major a menor puntuació, que passaran a formar part de la borsa de treball d’aquest ajuntament per cobrir places interines d’arquitecte.
En el moment que es produeixi una vacant que hagi de ser coberta, se cridarà la persona que ocupa el primer lloc a la borsa. Si aquesta persona hi renuncia sense causa justificada, passa al darrer lloc d’aquesta borsa i s’ofereix la contractació al a persona que ocupa el següent lloc a la borsa, i així successivament. En cas d’impossibilitat de comunicació imputable a la persona interessada, es passarà al següent de la llista i aquest es mantindrà en el mateix ordre per a una posterior substitució.
Si la persona accepta l’oferta plantejada per l’Ajuntament, en el moment en què acabi el període corresponent al nomenament/contractació ofert es reincorporarà a la borsa ocupant el mateix lloc que tenia abans de la contractació.
La persona que sigui cridada presentarà a l’Ajuntament des Mercadal els documents acreditatius de les condicions que es demanin en aquesta convocatòria. Tret de casos de força major degudament justificats, si l’aspirant proposat no presentàs els requisits exigits no podrà ser contractat, quedant anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat a la instància.
El temps per manifestar la renúncia de les persones aspirants de les borses de treball serà de tres dies des de la data de la comunicació.
DESENA.- RÈGIM JURÍDIC
L'administració es reserva el dret de realitzar una nova convocatòria per a la cobertura de llocs. La nova borsa vigent anul·la l'anterior.
En l’exercici de la seva relació laboral serà aplicable a la persona treballadora la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual la persona aspirant, abans d’incorporar-se al servei de la corporació, ha d’efectuar una declaració d’activitats, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat d’acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
Les persones candidates que hagin presentat documentació original juntament amb la seva instància de participació podran sol·licitar la devolució de la mateixa una volta finalitzat el procés de selecció. En cap cas es retornaran fotocòpies compulsades.
ONCENA.- RECURSOS
La convocatòria i els seus béns i quants actes administratius es derivin d’aquesta i de l’actuació del Tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerts en la legislació vigent.
ANNEX
TEMARI
1. Principis generals d'actuació de l'administració pública. Les fonts del dret administratiu. Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques. Deure d'abstenció del personal al servei de les administracions públiques. Concepte d'interessat en el procediment administratiu.
2. El municipi. L'organització municipal en la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local i les seves reformes: l'Alcalde, el Ple, els Tinents d'Alcalde, la Junta de Govern Local. La Llei 20/2006, de 15 de desembre de règim local de les Illes Balears.
3. L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia de l'acte administratiu: notificació i publicació.
4. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. Terminació del procediment administratiu. Execució dels actes administratius.
5. Els recursos administratius. Concepte. Principis generals i classes. La revisió d’ofici.
6. La responsabilitat patrimonial de l’administració. Principis. Indemnització.
7. La Funció pública. Concepte i classes de funcionaris públics. Drets i deures.
8. La responsabilitat administrativa dels funcionaris locals. Règim disciplinari, responsabilitat civil i penal de les autoritats i funcionaris locals.
9. Contractació administrativa. Concepte. Principis i requisits de la contractació administrativa. Tipus de contractes administratius i característiques.
10. La selecció del contractista. Procediments, formes i criteris d’adjudicació. Garanties. Perfeccionament i formalització del contracte.
11. Béns de les entitats locals. Classes i règim jurídic. Llei de patrimoni de l’Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
12. L’expropiació forçosa. Referència a la Llei de 16 de desembre de 1954 d’expropiació forçosa. Procediment. Garanties juridiccionals.
13. Llei 1/1991, de 1 de gener d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears.
14. Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat. Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental.
15. L'avaluació ambiental dels projectes a la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears. Llei 21/2013, de 9 de desembre d'avaluació ambiental.
16. Reial Decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, del text refós de la Llei del sòl.
17. Règim de les valoracions urbanístiques. Regles generals de valoració (RD 1492/2011, de 24 d'octubre, del reglament de valoracions de la Llei del sòl).
18. El patrimoni arquitectònic a les Illes Balears. La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.
19. La Llei 8/2012, de 19 de juliol del turisme de les Illes Balears
20. La Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes i el seu reglament. Modificacions de la Llei 2/2013, de 29 de maig.
21. La Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Classificació de les activitats. Procediment aplicable a les activitats permanents.
22. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial. La Llei 6/1999, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.
23. Els plans directors sectorials.
24. El Pla Territorial Insular de Menorca. Norma territorial Transitòria.
25. El Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl. La Llei 8/2013, de 26 de juny de rehabilitació, regeneració i renovació urbanes.
26. El Títol preliminar de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: Disposicions generals.
27. El Títol I de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: règim urbanístic del sòl.
28. El Títol II de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: planejament urbanístic. El Reglament de planejament urbanístic.
29. El Títol III de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: Gestió i execució del planejament. El reglament de gestió urbanística.
30. El Títol IV de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: Intervenció en el mercat del sòl.
31. El Títol V de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: Execució de les facultats relatives a l'ús i edificació del sòl.
32. El Títol VI de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: expropiació forçosa per raó d'urbanisme.
33. El Títol VII de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: la disciplina urbanística.
34. El Títol VIII de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: les infraccions urbanístiques i les sancions.
35. Habitabilitat: concepte. Condicions que han de complir els habitatges, locals i altres edificis destinats a allotjar persones. Les cèdules d'habitabilitat: classificació i tramitació.
36. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
37. Llei 38/1999, de 5 de desembre, d'ordenació de l'edificació.
38. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi tècnic d'edificació (CTE).
39. Accessibilitat i supressió de barreres. Legislació. Exigències dels edificis d'ús públic i privat.
40. Autocad, versió 2014 o posterior.
41. Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les Illes Balears.
42. Decret 2/1997, de 16 de gener, de capacitats de població”.
Es Mercadal, 7 de març de 2016
El batle
Francesc Ametller Pons