Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2531
Resolució del Director General de l’Ens Públic de la Radiotelevisió de les Illes Balears per la qual s’aproven la Convocatòria i les Bases per a la selecció d’un/a Delegat/da d’Eivissa a l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l’accés a l’ocupació publica recollits a l’article 55 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei  de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, es convoca la selecció d’un/a DELEGAT/DA D’EIVISSA, que consta a la relació de llocs de feina de l’Ens.

2. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció de les necessitats de personal directiu professional del ens del sector públic instrumental, s’ha d’atendre als principis de mèrit i capacitat, com també als criteris d’idoneïtat, competència professional i experiència, i s’han de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.

3. L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, té atribuïda en virtut de la Llei 15/2010, de 22 de desembre de l´Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, (en endavant EPRTVIB), la regulació i gestió dels serveis de radiodifusió i televisió competència d’aquesta Comunitat Autònoma. Atès l’article 23 de la Llei 15/2010, el Director General de l´EPRTVIB té atribuïdes funcions executives entre las que es troba la d’anomenar amb criteris de professionalitat el personal directiu de l´EPRTVIB.

Per tot això, es decideix:

1. Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir el lloc de DELEGAT/DA D’EIVISSA com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d’alta direcció,  regulada pel Reial Decret 1382/1985, d’1 d’agost.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d’acord amb el següent:

a) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu.

I. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d’acord amb l’article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei  de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, permetin l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

II. Haver complit els setze anys i no superar l’edat de jubilació ordinària establerta legalment. 

III. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni estar inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

IV. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l’exercici de les funcions següents: Direcció tècnica, programació, coordinació, impuls i avaluació de l'activitat de la Delegació d'IB3 i representar a l'empresa a Eivissa i Formentera. Supervisar l'activitat de les contractistes de producció d'informatius i programes en coordinació amb la direcció de la televisió i de la ràdio.

V. Estar en possessió del títol de llicenciatura, diplomatura o grau a l’àmbit de les ciències de la comunicació i similars o en condicions d’obtenir-lo en la data en que acabi el termini de presentació de les sol·licituds o certificar al manco 5 anys d’exercici professional dins el sector de la comunicació.

VI. Presentació d’un projecte amb proposta de model de gestió per accentuar el pes a implementar a l’illa d’Eivissa i de Formentera d’IB3 ràdio i televisió i objectius a aconseguir en el desenvolupament de les tasques del lloc de feina (màxim 3 fulles, 1000 paraules).

b) Sol·licituds i documentació

 I. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s’ha d’ajustar al model que s’adjunta en forma d’annex.

 II. Totes les sol·licituds s’han de presentar al Registre de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 III. Termini per presentar les sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils comptadors des de l’endemà hàbil de la publicació d’aquest document en el BOIB. Aquesta publicació ha de quedar certificada de forma fefaent.

IV. Documentació. Junt amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d’adjuntar:

1. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

2. Currículum Vitae, actualitzat, en el que es faran constar: a) Les dades personals (direcció, telèfon i correu electrònic). b) La formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, d’altres). c) L’experiència professional (amb descripció d’entitats, lloc desenvolupats i temps). Aquests coneixements i l’experiència professional s’han d’acreditar mitjançant l’aportació del títol o certificació corresponent, original i fotocòpia per compulsar o fotocòpia compulsada.

3. El projecte indicat al punt 2.a.VI anterior.

c) Òrgan competent per a la selecció. La Comissió de selecció estarà integrada per tres membres, dos dels quals seran nomenats per la persona titular de la Conselleria d’adscripció de l’EPRTVIB com a President i Secretari de la Comissió i un tercer membre pel Director General de l’EPRTVIB com a vocal d’aquesta Comissió. Aquesta Comissió no pot actuar sense l’assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi ha d’estar present el president i el secretari. La Comissió pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

Els membres nomenats són:

  • El Sr. Luís Abardia Pazos , com a President
  • La Sra. Teresa Espases González, com a suplent Presidenta.
  • El Sr. Roger Blascos Gual, com a Secretàri.
  • La Sra Francisca Villarino Panero, com a suplent Secretària.
  • El Sr. Jordi Calleja Cortés, com a vocal.
  • El Sr. José Manuel Fernández Zapata, com a suplent del vocal.

d) Els mèrits a valorar hauran d’estar amb consonància amb les funcions descrites a l’apartat 2.a) IV d’aquest document i les competències pròpies del lloc del personal directiu professional convocat.

La valoració dels mèrits en concret es faran en relació als estudis universitaris o de postgrau dels candidats, l’experiència professional en mitjans de comunicació (es valorarà especialment el sector audiovisual), l’experiència en funcions de comandament d’equips i el coneixement de l’entorn de la Comunitat Autònoma de Balears i de la llengua catalana i en base al projecte presentat.

e) Entrevista personal obligatòria. Es realitzarà als aspirants que hagin complert amb els requisits de la convocatòria. Aquesta entrevista ha d’estar dirigida únicament a valorar si el candidat respon al perfil del lloc, als requisits objectius i competències específiques que determinen l’adaptació al lloc i seu desenvolupament.

f) L’article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l’òrgan que subscrigui el contracte en nom de l’entitat impliqui l’extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d’aquell òrgan.

Per tant, la durada de la contractació que en resulti d’aquest procediment selectiu ha d’anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació.  En conseqüència no es poden  formalitzar contractes la durada dels quals es prevegi que es perllongui més de tres mesos des de l’acabament de la legislatura corresponent, i serà necessària l’autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior. (Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2001, BOIB núm. 44 de 12 d’abril de 2001).

g) La Comissió de selecció aplicarà en la valoració dels candidats els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l’experiència d’acord amb l’activitat a desenvolupar. Una vegada s’hagi entrevistat a tots els candidats admesos, la Comissió presentarà un informe d’avaluació de tots els candidats admesos a l’òrgan competent per al nomenament del directiu professional, qui resoldrà de forma motivada. Aquesta resolució per la qual es designa la persona seleccionada es publicarà a la pàgina web d’IB3 i al BOIB.

Contra aquesta decisió es pot interposar recurs de reposició, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà hàbil d’haver fet efectiva la publicació en el BOIB davant aquest mateix òrgan, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d’acord amb el que preveuen els articles 8.2. a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 
Calvià, 25 de febrer de 2016

El Director General de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears
Andreu Manresa i Monserrat

 

ANNEX
SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ

PRIMER LLINATGE

SEGON LLINATGE

NOM                                                                                      

DNI

SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ A LA CONVOCATÒRIA DE:

(  ) DELEGAT/DA D’EIVISSA  A L’ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

_____________________,   __________   DE  ____________________________    DE  2016

SIGNATURA

Resguard per l’interessat

RESGUARD DE SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ A LA CONVOCATÒRIA DE

(  ) DELEGAT/DA D’EIVISSA  A L’ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Si la sol·licitud es presenta a un altre registre que no sigui el de l’Ens Públic de la Radiotelevisió de les Illes Balears, s’enviaran al correu rrhh@ib3tv.com les següents dades:

  • Nom i llinatges
  • Lloc i data de presentació de la sol·licitud
  • Lloc de feina al que es presenta

El llistat  provisional i el llistat definitiu d’admesos, la data de  l’entrevista i la designació de la persona seleccionada es publicarà a la nostra pàgina web www.ib3tv.com a l’apartat corporatiu, secció tauler d’anuncis.