Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

EMPRESA MUNICIPAL BELLVER SA

Núm. 2518
Bases i convocatòria de procediment selectiu per a la creació d'una borsa d'interins d’operari de brigada

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el present anunci es fa públic que en sessió ordinària de data 3 de març de 2016 el consell d’administracio de l’empresa municipal Bellver SA, depenent de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar,  ha adoptat el següent acord:

Aprovar les bases per a la convocatòria d’un borsí d’interins per a la plaça d’operari de brigada, amb el contingut següent:

 

BASES PER A LA CONVOCATÒRIA D’UNA PLAÇA INTERINA D’OPERARI DE BRIGADA DE L’EMPRESA MUNICIPAL BELLVER SA

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte de la present convocatòria es la provisió com a personal laboral interin/ina, mitjançant concurs-oposició, de una plaça d’operari de l’empresa municipal Bellver SA, per tal d’evitar que la manca de personal derivada de les jubilacions del personal municipal provoqui un perjudici en la prestació dels serveis públics essencials.

Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment del nomenament per cobrir la corresponent necessitat en funció de la plaça, la categoria professional i les retribucions vigents a la relació de llocs de feina de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, inclusiva de l’Empresa Municipal Bellver SA.

La jornada laboral, horari i demés condicions de treball es concretaran en el moment d’oferir el corresponent nomenament interí.

SEGONA. FUNCIONS

Seran les funcions pròpies del lloc de feina d’operari de la brigada objecte de proveïment en règim d’interinitat.

TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Les persones interessades a participar en el procediment selectiu, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’algun altre estat membre de la Unió Europea o d’alguns dels estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals celebrats amb la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors/es en els termes en què aquesta es trobi definida al Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. També podran ésser admesos els/les cònjuges dels nacionals espanyols i d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i els seus descendents i els del seu/de la seva cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors de l’esmentada edat que visquin al seu càrrec. Aquest últim benefici serà igualment d’aplicació a familiars de nacionals d’altres estats quan així s’estableixi als tractat internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya.

b) Tenir 16 anys complits i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

c) Estar en possessió de la titulació d’ESO, Graduat Escolar o estar en condicions d’obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En cas de persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola s’haurà d’acreditar l’homologació de la titulació exigida.

d) No patir malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament de les funcions que corresponguin.

e) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al certificat B2 o equivalent, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, atès que l’atenció al públic és fonamental en l’exercici de les funcions de les places a cobrir. Els aspirants que no disposin de la titulació requerida podran sol·licitar la realització d’una prova d’avaluació.

g) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar mitjançant declaració responsable, que no està sotmesa a cap dels motius d’incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984,de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s, en el seu cas, a exercir l’oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de dita Llei, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfandat. Si desenvolupa alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió per tal que l’empresa minicipal Bellver SA acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

h) No estar sotmès/a a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

i)  Carnet de conduir B.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, s’hauran de seguir complint durant el procediment selectiu.

QUARTA. SOL•LICITUDS

1. Les sol·licituds per participar al procediment selectiu es formalitzaran d’acord amb el model que figura a l’Annex II de les presents bases i es presentaran al Registre General de l’empresa municipal Bellver SA, directament o per qualsevol de les vies establertes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, dins el termini de quinze dies naturals comptats a partir del dia següent a la data de publicació de la convocatòria del procediment selectiu al BOIB. Si el darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds fos inhàbil o dissabte, el termini s’entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. 

L’anunci de la convocatòria i les bases es publicaran així mateix a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar: www.santllorenc.es.

2. Per ser admeses, i en el seu cas, prendre part en el procediment selectiu, serà suficient que les persones aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la base tercera, sempre en referència a la data d’expiració del termini per la presentació de sol·licituds, adjuntant a la seva sol·licitud:

- Còpia acarada del DNI o document d’identificació personal legalment procedent en cas de persones nacionals d’estats diferents a l’estat espanyol.

- Còpia acarada de la titulació exigida per prendre part en aquesta convocatòria.

- Còpia acarada de la documentació acreditativa del nivell de coneixement de llengua catalana exigit.

CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, per part del gerent de l’empresa municipal es dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’exposarà a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar. Es concedirà un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a la data d’aquesta publicació per a rectificacions, esmena de deficiències i errades així com per a possibles reclamacions. Aquestes esmenes no seran aplicables respecte als mèrits al·legats però justificats documentalment.

Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per la Batlia mitjançant resolució motivada.

2. La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.

3. A la mateixa resolució de Batlia es fixarà la data i l’hora de realització del primer exercici de l’oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització de les esmentades proves i exercicis amb la publicació d’aquesta resolució a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR QUALIFICADOR

El Tribunal Qualificador estarà integrat pels següents membres:

President/a: Antoni Crespí Serra, interventor de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Agustí Buades Mayol, arquitecte de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Vocal: Jordi Soler Pont, cap de la brigada municipal.

Suplent: Rocío González Garabato, administrativa de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

Vocal: Sebastia Roig Barcelo, Tecnic Auditorium de Sa Maniga.

Suplent: Isabel Jareño Castillo, administrativa de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Vocal: Maria Antonia Soler Barceló, aparelladora municipal.

Suplent: J. Mercè Massanet Sureda, administrativa de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Secretari/ària: Josep Lluís Obrador Esteva, secretari de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Josep Melià Ques, tècnic de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

En el seu cas, l'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal Qualificador s'han d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, indistintament, ni sense l’assistència del president/a i del secretari/ària. Les decisions del Tribunal Qualificador s'adoptaran per majoria simple. El Tribunal Qualificador podrà disposar la incorporació d’assessors/res especialistes per tal que l’assessori, si bé amb veu i sense vot.

SETENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

FASE DE CONCURS:

Els mèrits que el tribunal valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre i quan hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establerts a les bases:

- Disposar de Carnet de aplicador de productes fitosanitaris: 0,5 punts

- Disposar de la titulació de formació Professional de primer grau en tècnic auxiliar electricista o similar: 3 punts.

- Disposar de la titulació de formació Professional de segon grau de especialista en manteniment electromecànic o similar: 5 punts.

FASE D’OPOSICIÓ:

Primer. Exercici psicotècnic. De caràcter obligatori i eliminatori

Consisteix a realitzar un test per acreditar la personalitat i les actituds adequades al perfil general exigit a les bases de la convocatòria.

 El temps per desenvolupar aquest exercici serà fixat pel tribunal.

Es valorarà la capacitat treball en equip, iniciativa i organització.

El temps per desenvolupar aquest exercici serà fixat pel Tribunal Qualificador i s’efectuarà el mateix dia en dues sessions.

Cada part de l’exercici es qualificarà de 0 a 10. Per aprovar s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts a cada una de les proves.

Segon. Exercici teòric. De caràcter obligatori i eliminatori

Consisteix en un qüestionari tipus test de vint preguntes relatives al temari recollit a les presents bases.

Les preguntes encertades es valoraran amb un 1 punt i les errades amb -0,20 punts.

El temps serà d’una hora i per aprovar s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 10 punts damunt el màxim possible de 20.

Tercer. Exercici pràctic. De caràcter obligatori i eliminatori

Exercici pràctic consistent en la realització d’un treball relatiu a les funcions  del lloc de treball objecte de la convocatòria. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts. Serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici.

 

Programa de temes:

  • Tema 1. El municipi. Els seus elements.
  • Tema 2. L'organització de l'Estat en la Constitució: organització institucional o política i organització territorial.
  • Tema 3. El Govern i l'Administració. Principis d'actuació de l'Administració Pública. L'Administració General de l'Estat. Les Comunitats Autònomes.  L'Administració Local.
  • Tema 4. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relacions entre ens territorials. L'autonomia local.
  • Tema 5. Organització municipal. Alcalde, Ple, i Junta de Govern Local.
  • Tema 6. Competències municipals mínimes a tots els municipis.
  • Tema 7. Les classes de personal al servei de les Entitats Locals.
  • Tema 8. La contractació administrativa en l'esfera local. Classes de contractes.
    La selecció del contractista. Execució, modificació i suspensió dels contractes. La revisió dels preus. Invalidesa dels contractes. Extinció dels contractes
  •  Tema 9. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Les ordenances fiscals.
  • Tema 10. El municipi de Sant Llorenç des Cardassar. Generalitats. Geografia. Llocs d’interès. Organització territorial.

Els aspirants seran convocats en cridada única, essent exclosos de l’oposició els qui no hi compareixin en la data i hora de la convocatòria.

VUITENA. RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I NOMENAMENT.

Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal Qualificador farà pública en la pàgina web de la Corporació la relació de persones aprovades per ordre de puntuació final, fent-hi constar, les qualificacions de cada un dels exercicis, els mèrits valorats i la suma total.

L’aspirant seleccionat haurà de presentar a la Secretaria de la Corporació, en el termini de 10 dies naturals comptats a partir de l’endemà de l’exposició de la llista d’aprovats, els documents acreditatius de que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, reuneix els requisits exigits a la base tercera.

L’aspirant que dintre el termini fixat, excepte en cas de forca major, no presenti la documentació o si en examinar-la es comprova que no compleix algun dels requisits assenyalats a les bases, no podrà ésser nomenat i quedaran anul·lades les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en que pugui incórrer per falsedat a la seva instancia.

L’aspirant proposat que tingui la condició de funcionari públic o personal laboral fix, estarà exempt de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja demostrats per obtenir al seu dia el nomenament, havent de presentar una certificació de l’administració pública de la qual depèn per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que obren a la seva fulla de servei.

Transcorregut el termini de presentació de documents, la Batlia efectuarà el nomenament de l’aspirant proposat, el qual haurà de prendre possessió del càrrec en un termini màxim de 3 dies naturals, comptats des del següent al de la notificació del seu nomenament.

NOVENA. BORSA DE TREBALL

La resta d’aspirants que hagin superat l’oposició, passaran a formar part d’una borsa de treball per ordre de puntuació.

Aquesta borsa substituirà a les que estiguin vigents fins a les hores.

En tot el no regulat a les presents bases, es seguirà l’establert al Decret, 44/1998, de 3 d’abril, pel qual s’aprova el procediment de selecció de funcionaris interins al servei de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa vigent.

DESENA. INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS.

Pel que respecta a la tramitació del procés selectiu, el Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d’aquesta convocatòria.

Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar (www.santllorenc.es), sens perjudici de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

En tot allò no previst en aquestes bases serà d’aplicació la normativa reguladora de funció pública en l’ordre establert a l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU

Sr/Sra.........................................., amb DNI..............................., domicili al..................................., correu electrònic............................. i número de telèfon...................,

EXPÒS:

1. Que he tingut coneixement de la convocatòria i les bases del procediment selectiu consistent en concurs-oposició per la convocatòria d’una plaça d’interí/na d’operari de  brigada de l’empresa municipal Bellver SA, les quals han estat publicades al BOIB núm......de data........

2. Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen en la base tercera de la present convocatòria.

3. Que, de conformitat amb la base quarta del procediment selectiu, adjunto la següent documentació:

- Còpia acarada del DNI (o document d’identificació personal legalment procedent en cas de persones nacionals d’estats diferents a l’estat espanyol).

- Còpia acarada de la titulació exigida per prendre part en aquesta convocatòria.

- Acreditació del coneixement de llengua catalana nivell B2 o equivalent o sol·licitud de realització de prova d’avaluació.

- Còpia acarada del carnet de conduir.

Per tot l’exposat,

SOL·LÍCIT:

Ser admès/a per poder participar al procediment selectiu consistent en concurs-oposició per la convocatòria d’una plaça d’interí/na d’operari de  brigada de l’empresa municipal Bellver SA.

........................,......... de............ de 201....

 

Sant Llorenç des Cardassar, 4 de març de 2016

El batle,
Mateu Puigròs Sureda