Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2394
Resolució de desistiment de l’expedient SSCC PA 346/15

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 21 de desembre de 2015 es va iniciar l’expedient de contractació relatiu al servei de transport sanitari terrestre urgent per a les illes de Menorca, Eivissa i Formentera.

2. El 4 de febrer de 2016 es varen aprovar l’expedient, la despesa i els plecs.

3. Durant el termini per presentar ofertes, arran de les consultes de les empreses interessades l’òrgan de contractació va detectar que algunes característiques tècniques requerides podien conculcar el principi d’igualtat i màxima concurrència, atès que s’exigien uns mínims que no són l’estàndard del mercat. Són concretament les següents:

  • L’exigència d’un motor amb potència igual o superior a 160 CV per a les ambulàncies de suport vital bàsic.
  • L’exigència de canvi sincronitzat amb 6 velocitats i marxa enrere, que suposa que el canvi hagi de ser manual.
  • L’exigència d’una antiguitat màxima dels vehicles adscrits a la prestació del servei no superior a quatre anys comptadors des de la data d’inici de la prestació del contracte.

4. El 2 de març de 2016, el director de la Gerència d’Atenció Urgent 061 va presentar una proposta de desistiment a l’òrgan de contractació davant de la necessitat de reconsiderar els requisits tècnics del Plec de prescripcions tècniques i a fi de garantir els principis d’igualtat i màxima concurrència.

Fonaments de dret

Article 155 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Desistir de l’expedient PA 346/15 de contractació, relatiu al servei de transport sanitari terrestre urgent per a les illes de Menorca, Eivissa i Formentera.

2. Notificar aquesta resolució a les empreses licitadores que hagin presentat la seva oferta dins del termini establit i posar a la seva disposició la documentació presentada a fi que, si els convé, la puguin retirar en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació d’aquesta resolució.

3. Publicar aquesta resolució en els mateixos mitjans on es va publicar la licitació.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar el recurs especial en matèria de contractació a què es refereix l’article 40 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic —aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre— davant del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació d’aquesta resolució. El recurs s’ha de presentar en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears o en el Registre del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (av. General Perón, 38, 8, 28020 Madrid), al qual s’ha d’adjuntar la documentació que estableix l’article 44.4 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, que és la següent:

  1. El document que acrediti la representació del compareixent, llevat de si figura unit a les actuacions d’un altre recurs pendent davant del mateix òrgan; en aquest cas es pot sol·licitar que s’expedeixi un certificat per unir-lo al procediment.
  2. El document que acrediti la legitimació de l’actor quan la tengui per haver-la-hi transmès un altre per herència o per qualsevol altre títol.
  3. La còpia o el trasllat de l’acte exprés contra el qual es recorre, o la indicació de l’expedient en què hagi recaigut o del diari oficial o perfil de contractant en què s’hagi publicat.
  4. El document en què fonamenti el seu dret.
  5. El justificant d’haver anunciat prèviament la interposició del recurs.

D’acord amb l’article 44.1 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, prèviament s’ha d’anunciar la interposició del recurs per mitjà d’un escrit davant del director general del Servei de Salut en el termini previst en l’apartat anterior per interposar el recurs, en el qual s’ha d’especificar l’acte del procediment contra el qual es recorre.

No obstant això, de conformitat amb l’article 18 del Reial decret 814/2015, d’11 de setembre, pel qual s’aprova el Reglament dels procediments especials de revisió de decisions en matèria contractual i d’organització del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, presentar aquest recurs a les oficines de Correus o en qualsevol registre administratiu diferent dels esmentats no interromp el termini de presentació. En aquest cas, el recurs s’entendrà interposat el dia en què entri en el Registre del Servei de Salut o en el del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals. Tanmateix, quan el mateix dia en què es presenti aquest escrit es trameti una còpia en format electrònic al Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (tribunal_recursos.contratos@minhap.es) o bé al Servei de Salut (departamentocontratacion@ibsalut.es) es considerarà com a data d’entrada la que correspongui a la recepció d’aquesta còpia.

Així mateix, de conformitat amb l’article 17 del Reial decret 814/2015, presentar l’escrit d’interposició davant del director general del Servei de Salut produeix a més els efectes de l’anunci del recurs.

Transcorreguts dos mesos comptadors des de l’endemà a la data d’interposició del recurs sense que se n’hagi notificat la resolució, l’interessat l’ha de considerar desestimat als efectes d’interposar-hi un recurs contenciós administratiu.

En cas que no s’opti per aquesta via, s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 2 de març de 2016

El director general
Julio Miguel Fuster Culebras