Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 2348
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’autoritza la pròrroga de la cessió d’ús gratuïta i temporal del despatx núm. 312 (antic núm. 308) situat al carrer de la Rosa núm. 3 de Palma, a l’Associació de Celíacs de les Illes Balears (DGTPFP/SP 54/2016)
Versió PDF
Antecedents
1. L’Ajuntament de Palma va cedir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’edifici situat al carrer de la Rosa núm. 3 de Palma, per un període de 99 anys, mitjançant un conveni subscrit el 15 de maig de 1995 i aprovat en data del 4 de maig de 1995 pel Consell de Govern.
2. En data 30 d’abril de 2004, l’aleshores conseller d’Economia, Hisenda i Innovació i la secretària de l’Associació de Celíacs de les Illes Balears signaren un conveni, juntament amb una acta de lliurament, en virtut del qual l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears cedia a l’altra part l’ús d’un espai dins l’immoble situat al carrer de la Rosa núm. 3 de Palma, per un període de quatre anys comptadors des del dia 1 de maig de 2004 fins al dia 30 d’abril de 2008, prorrogable expressament en períodes de quatre anys.
3. La Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació en la qual autoritzava la cessió esmentada es va publicar en el BOIB núm. 58, de 27 d’abril de 2004.
4. Per aquest motiu, en data 2 de febrer de 2016, la consellera de Salut proposa al director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, que iniciï l’expedient de pròrroga per un període de quatre anys del Conveni de cessió gratuïta i temporal d’us del despatx núm. 312 (antic núm. 308), subscrit amb l’Associació de Celíacs de les Illes Balears, ubicat a la tercera planta de l’immoble del Casal Ernest Lluch, al carrer de la Rosa núm. 3 de Palma, que venç el 30 d’abril de 2016.
5. Per últim, la secretària general de la Conselleria de Salut, ha tramès al director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, mitjançant un ofici amb data d’entrada de 11 de febrer de 2016, l’expedient de pròrroga per al període de temps que va des de l’1 de maig de 2016 fins al 30 d’abril de 2020.
Fonaments de dret
1. Els articles 63, 64 i 87 g de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril)
2. Els articles 128, 129 i 130 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 192, de 24 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 44, de 3 d’abril).
4. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
6. El Decret 71/2015, de 17 de juliol, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 108, de 17 de juliol).
Proposta de resolució
Propòs a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:
1. Autoritzar la pròrroga de la cessió d’ús gratuïta i temporal de la part de l’immoble situat al carrer de la Rosa núm. 3 de Palma, que es va cedir a l’Associació de Celíacs de les Illes Balears mitjançant el conveni de 30 d’abril de 2004, per al període de temps que va des de l’1 de maig de 2016 fins al 30 d’abril de 2020.
2. Establir, per a la cessió, les condicions següents:
a) Es mantenen, per a la cessió, les mateixes condicions estipulades en el conveni de cessió de 30 d’abril de 2004.
b) La cessió gratuïta d’ús comporta l’obligació de la cessionària de retornar l’objecte de la cessió d’ús a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quan finalitzi el termini establert.
c) Si els béns i els drets cedits no es destinen a l’ús que preveu l’acte que autoritzi la cessió o deixen de destinar-s’hi posteriorment, la cessió es considerarà revocada i revertirà a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que té dret a percebre del cessionari, havent-ne fet prèviament la taxació pericial pertinent, el valor dels detriments o els deterioraments que hagin experimentat.
3. Notificar la resolució a la Conselleria de Salut i a l’Associació de Celíacs de les Illes Balears.
4. Anotar la cessió d’us gratuïta i temporal en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Pressuposts en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma de Mallorca, 22 de febrer de 2016
El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni
Francesc Colom Coll
D’acord amb la proposta. En dict resolució.
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí