Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 2233
Resolució de la directora general de Personal Docent de 25 de febrer de 2016, per la qual es convoquen proves selectives d’accés al cos d’inspectors d’educació a les Illes Balears
Versió PDF
La disposició addicional dotzena, apartat 1, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 04-05-2006), estableix que el sistema d'ingrés a la funció pública docent és el de concurs oposició. De conformitat amb la citada Llei, per Reial decret 276/2007, de 23 de febrer (BOE núm. 53, de 02-03-2007), modificat per RD 48/2010, de 22 de gener (BOE núm. 33, de 06-02-2010), s'aprovà el Reglament d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en els cossos docents que imparteixen els ensenyaments escolars del sistema educatiu. L'article 3, apartat 1 d'aquest Reglament disposa que els òrgans competents de les administracions públiques convocants procediran a realitzar la convocatòria per a la provisió de les places aprovades a les seves respectives ofertes públiques d'ocupació.
Atès que el Consell de Govern de 22 de gener de 2016 (BOIB núm. 11, de 23-01-2016), ha aprovat l’oferta pública d’ocupació relativa a l’àmbit de l’ensenyament no universitari a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016 i amb la finalitat de proveir les places del cos d’inspectors d’educació a les Illes Balears, la directora general de Personal Docent, d’acord amb l’apartat primer la Resolució del conseller d’Educació i Universitat, de 29 d’octubre de 2015, de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 05-11-2015), es competent per dictar la següent
RESOLUCIÓ
Convocar les proves selectives per a la provisió, a les Illes Balears, de 13 places de funcionaris docents del cos d’inspectors d’educació, d’acord amb les bases següents:
Índex
Primera. Convocatòria
1.1. Codi
1.2. Places
Segona. Normativa d'aplicació en aquest procediment selectiu
2.1. Requisits i condicions dels aspirants
2.1.1. Requisits i condicions generals
2.1.2. Requisits i condicions específiques per a participar en el procediment d’accés al cos d’inspectors d’educació
2.2.Data del compliment dels requisits i condicions
Tercera. Sol·licituds i termini de presentació
3.1. Tramitació i presentació de la sol·licitud i la documentació
3.1.1. Instruccions per a emplenar la sol·licitud
3.1.2. Tramitació telemàtica
3.1.3. Formalització de la sol·licitud
3.2. Aspirants amb alguna discapacitat
3.3. Aspirants no espanyols
3.4. Taxes del dret de participació i procediment d’abonament
3.4.1. Taxes del dret de participació
3.4.2. Procediment d’abonament de les taxes de participació
3.5. Nombre de sol·licituds
3.6. Presentació de la sol·licitud de participació
3.7. Termini de presentació
Quarta. Admissió d’aspirants
4.1. Llista d’aspirants admesos i exclosos
4.2. Termini de reclamacions
4.3. Estimació/desestimació de reclamacions
4.4. Reintegrament de les taxes del dret de participació
Cinquena. Òrgan de selecció: tribunal
5.1. Tipus
5.2. Nomenament del tribunal
5.3. Composició del tribunal
5.3.1. Designació dels membres del tribunal
5.3.2. Membres suplents del tribunal
5.3.3. Designació excepcional de vocals
5.4. Obligatorietat de la participació
5.5. Abstenció i recusació
5.6. Constitució i actuació del tribunal
5.7. Funcions del tribunal
5.7.1 Règim jurídic
5.8. Adaptacions per als aspirants amb alguna discapacitat
5.9. Nombre màxim d’aspirants seleccionats
5.10. Indemnitzacions i dietes
Sisena. Lloc, inici i desenvolupament de les proves
6.1. Data, hora i lloc
6.2.Citació dels aspirants
6.3. Desenvolupament i procediment
Setena. Sistema de selecció
7.1. Fase d'oposició
7.1.1. Temari
7.1.2. Prova
7.1.3. Qualificació de la fase d’oposició
7.1.4. Reclamacions a la fase d’oposició
7.2. Fase de concurs
7.2.1. Presentació de la documentació per a la fase de concurs
7.2.2. Qualificació de la fase de concurs
7.2.3. Reclamacions a la fase de concurs
7.3. Normes generals
7.3.1. Publicitat de les proves
7.3.2. Procediment de comunicació del tribunal amb els aspirants
7.3.3. Documentació
7.4. Funcionaris d'organismes internacionals
Vuitena. Superació del procediment selectiu dels aspirants per a la realització de la fase de pràctiques
8.1. Agregació de les puntuacions
8.2. Desempats
8.3. Llista d’aspirants seleccionats i exposició pública
8.4 .Publicació al BOIB
Novena. Presentació de documents dels aspirants que han superat els procediments selectius
9.1. Termini
9.2. Documentació a presentar
9.3. Causes d’exclusió
Desena. Nomenament de funcionaris en pràctiques i adjudicació de destinacions provisionals
10.1. Nomenament
10.2.Adjudicació de places
10.3. Elecció d’administració educativa
10.4. Sol·licitud d’ajornament de la fase de pràctiques
10.5. Exempció de la realització de la fase de pràctiques
10.6. Remuneració
10.7. Règim jurídic administratiu
10.8.Destinació
Onzena. Fase de pràctiques
11.1. Avaluació
Dotzena. Nomenament de funcionaris de carrera i assignació de destinació definitiva
12.1. Nomenament
12.2.Destinació definitiva
Base final primera
Base final segona
Interposició de recursos
ANNEXOS:
Annex I: barem per a la valoració dels mèrits en el procediment d’accés al cos d’inspectors d’educació
Annex II: model de sol·licitud
BASES
Primera. Convocatòria
Es convoca concurs oposició per a cobrir 13 places del cos d’inspectors d’educació, a l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
1.1. Codi
Codi Cos
510600 Inspectors d’educació
1.2. Places
La distribució d’aquestes places per illes o unitat territorial és la següent:
|
Illa/unitat territorial |
Places |
|
Mallorca |
10 |
|
Menorca |
2 |
|
Eivissa- Formentera |
1 |
|
Total |
13 |
Segona. Normativa d'aplicació en aquest procediment selectiu
La normativa d’aplicació en aquest procediment selectiu és la que a continuació s’enumera:
- Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig , d’educació (BOE núm. 106, de 04-05-2006), modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10-12-2013).
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 150, de 23-06-2007).
- Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE de 27-11-1992).
- Llei 3/1986, de 29 d'abril, de normalització lingüística a les Illes Balears (BOCAIB núm. 15, de 20-05-86), modificada per la Llei 1/2016, de 3 de febrer (BOIB núm.18, de 6-02-2016).
- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic (BOE núm. 261, de 31-10-2015).
- Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 03-04-2007), modificada per la Llei 9/2012, de 19 de juliol (BOIB núm. 106, de 21-07-2012).
- Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública (BOE núm.185, de 03-08-1984).
- Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència (BOE núm. 180, de 29-07-2015).
- Reial decret 1110/2015, d’11 de desembre, pel qual es regula el Registre Central de Delinqüents Sexuals (BOE núm. 312, de 30-12-2015).
- Decret 315/1964, de 7 de febrer, pel qual s’aprova la Llei articulada de funcionaris civils de l’Estat (BOE núm. 40, de 15-02-1964).
- Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents que imparteixen els ensenyaments escolars del sistema educatiu i en el cos d'inspectors d'educació de funcionaris docents (BOE núm. 53, de 02-03-2007), modificat per RD 48/2010, de 22 de gener (BOE núm. 33, de 06-02-2010).
- Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l’àmbit de l’ensenyament no universitari a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 17/03/2001).
- Reial decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels estats membres de la Unió Europea i d'altres estats que prenen part en l'acord sobre l'espai econòmic europeu (BOE núm. 51, de 28-02-2007).
- Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració general de l’Estat i provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració general de l’Estat (BOE núm. 85, de 10-04-1995).
- Reial decret 182/1993, de 5 de febrer (BOE núm. 46, de 23-02-1993), sobre l’accés de funcionaris de nacionalitat espanyola d’organismes internacionals als cossos i escales de l’Administració general de l’Estat.
- Reial decret 456/1986, de 10 de febrer (BOE núm. 56, de 6-03-1986), modificat pel Reial decret 213/2003, de 21 de febrer (BOE núm. 52, d’1-03-2003), pel qual es fixen les retribucions dels funcionaris en pràctiques.
- Reial decret 1364/2010, de 29 d’octubre, que regula el concurs de trasllats d’àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents contemplats a la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests (BOE núm. 263, de 30-10-2010).
- Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre (BOE núm. 303, de 17-12-2004), que regula l’accés a l’ocupació pública i a la provisió de llocs de feina de les persones amb discapacitat.
- Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials (BOE núm. 260, de 30-10-2007).
- Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l’exercici de la docència en l’educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s’estableixen les especialitats dels cossos docents d’ensenyament secundari (BOE núm. 287, de 28-11-2008), modificat pel Reial decret 1146/2011, de 29 de juliol (BOE núm. 182, de 30-07-2011), i pel Reial decret 665/2015, de 17 de juliol (BOE núm. 171, de 18-07-2012).
- Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent (BOIB núm. 114, de 22-09-2001).
- Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 58, de 27 d’abril de 2004), modificat pel Decret 119/2008 de 7 de novembre (BOIB núm. 160, de 13-11-2008).
- Decret 54/2002, de 12 d’abril, pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears (BOIB núm. 48, de 20-04-2002).
- Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 28 de juny de 2002, per la qual es desplega el Decret 54/2002, de 12 d'abril i es regulen algunes indemnitzacions per raons del servei al personal docent no universitari que participa en els procediments selectius d'aspirants a funcionaris dels cossos docents (BOIB núm. 82, de 09-07-2002).
- Ordre del conseller d’Educació i Cultura de dia 30 de juliol de 2002, per la qual es regulen determinats requisits d’acreditació del coneixement de la llengua catalana per part dels mestres que hagin cursat els seus estudis a partir del curs 2002-2003, segons determinats plans d’estudis de mestres en les diverses especialitats de la Universitat de les Illes Balears (BOIB núm. 96, de 10-08-2002).
- Ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny, per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat (BOE 140, de 13-06-2006).
- Ordre EDU/3429/2009, de 11 de desembre, per la que s’aprova el temari de la fase d’oposició del procediment selectiu d’accés al cos d’inspectors d’educació (BOE núm.306, de 21-12-2009).
- Resolució del conseller d’Educació i Cultura per la qual s’aprova el temari addicional de la part B, de la fase d’oposició del procediment selectiu de l’accés al cos d’inspectors d’educació a les Illes Balears (BOIB núm. 16, de 01-02-2011).
- Llei 12/2015 , de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016 (BOIB núm. 189, de 30-12-2015).
- Acord del Consell de Govern de 22 de gener de 2016 mitjançant el qual s’aprova l’oferta pública d’ocupació per a l’any 2016 corresponent al personal funcionari dels cossos docents no universitaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 11, de 23-01-2016).
- Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la direcció general de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12-03-2013).
-Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC) (BOIB núm. 53, de 19-04-2014).
- Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 24 de març de 2011, per la qual es regula l’organització i el funcionament de la Inspecció Educativa (BOIB núm. 64, de 28-04-2011).
Altres disposicions d’aplicació general, i també el que estableix aquesta convocatòria.
2.1. Requisits i condicions dels aspirants
Per aspirar a participar en aquest procediment selectiu, els aspirants hauran de tenir els requisits i les condicions següents:
2.1.1. Requisits i condicions generals
a) Ser ciutadà d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, hi sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
També hi podrà aspirar a participar el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat de dret, els seus descendents i els del cònjuge que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d'aquesta edat, però visquin sota la seva dependència.
Igualment hi podrà aspirar a participar, d’acord amb el Reial decret 240/2007, la parella dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea sempre que mantengui una unió anàloga a la conjugal inscrita en un registre públic establert a aquests efectes en un Estat membre de la Unió Europea, així com els descendents de la parella que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d'aquesta edat, però visquin sota la seva dependència.
b) Tenir setze anys complerts i no excedir, en el moment del nomenament com a funcionari de carrera, l’edat establerta per a la jubilació forçosa dels funcionaris.
c) Estar en possessió, o complir-ne les condicions per a l’expedició, de les titulacions que es determinen, en aquestes bases. En cas que la titulació esmentada hagi estat obtinguda a l’estranger, caldrà que prèviament n’hagi estat concedida la corresponent homologació.
d) No patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que siguin incompatibles amb l’exercici de les funcions corresponents al cos d’inspectors d’educació.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques, ni haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, així com per tracta d’éssers humans.
Els aspirants la nacionalitat dels quals no sigui l’espanyola hauran d’acreditar, igualment, que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinària ni condemna penal que impossibiliti l’accés a la funció pública en el seu estat d’origen.
f) No ser funcionari de carrera ni funcionari en pràctiques, o estar pendent del corresponent nomenament com a funcionari de carrera del mateix cos al qual es refereix la convocatòria.
g) Acreditar el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001, de 14 de setembre.
2.1.2. Requisits i condicions específiques per participar en el procediment d’accés al cos d’inspectors d’educació
Podran participar en aquest procediment selectiu els funcionaris dels cossos docents que compleixin les condicions generals establertes en aquesta convocatòria i puguin acreditar els requisits següents:
a) Estar en possessió del títol de doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte o grau corresponent o títol equivalent.
En el cas d’haver obtengut les titulacions a l’estranger, només tendran validesa si els ha estat atorgada l’homologació corresponent, segons determina el Reial decret 285/2004, de 20 de febrer (BOE núm. 55, de 4 de març), modificat pel Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre (BOE núm. 260, de 30 d’octubre), o amb el reconeixement en virtut del que preceptua el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre (BOE núm. 280, de 20 de novembre) mitjançant el qual s’incorpora a l’ordenament jurídic espanyol les Directives 2005/36/CE, de 7 de setembre, i 2006/100/CE de 20 de novembre.
b) Pertànyer a algun dels cossos que integren la funció pública docent.
c) Acreditar una antiguitat mínima de sis anys, com a funcionari de carrera, en algun dels cossos que integren la funció pública docent i una experiència docent de la mateixa durada.
2.2. Data del compliment dels requisits i condicions
El compliment de les condicions i requisits esmentats en la base segona s’entendrà que s’ha de produir en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió com a funcionari de carrera.
Tercera. Sol·licituds i termini de presentació
3.1. Tramitació i presentació de la sol·licitud i la documentació
3.1.1. Instruccions per a emplenar la sol·licitud
Els aspirants que desitgin prendre part en aquest procediment selectiu han d’emplenar la sol·licitud d’acord amb la convocatòria. S’han de seguir les instruccions de l’assistent de tramitació, que es troba a la pàgina Web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es). Una vegada emplenada la sol·licitud estarà a la disposició dels aspirants per a què es pugui tramitar telemàticament o bé s’ha d’imprimir i presentar a un registre oficial.
Es podrà accedir a l’aplicació mitjançant:
a) DNI electrònic o certificat digital reconegut
b) Número d’usuari i contrasenya d’accés al portal del personal de la Conselleria d’Educació i Universitat
c) Anònimament
En el cas d’accedir mitjançant a) o b), l’aplicació presentarà les dades personals de l’interessat.
3.1.2. Tramitació telemàtica
Cada sol·licitud tindrà assignat un número de referència indicatiu. Aquesta sol·licitud quedarà tramitada en el moment del seu enviament utilitzant l’assistent de tramitació.
3.1.3. Formalització de la sol·licitud
Per formalitzar la sol·licitud s’han de seguir un dels dos procediments que s’indiquen a continuació:
1. Registre telemàtic: si es disposa de DNI electrònic, certificat digital reconegut o usuari i contrasenya d’accés al portal del personal, i compte bancari que permeti transacció electrònica no és necessari registrar la sol·licitud de forma presencial, sempre i quan consti en el portal del personal la titulació que acrediti el domini de llengua catalana segons el que determina l’article 2 del Decret 115/2001, de 14 de setembre, la tramitació i el registre és immediat i de forma telemàtica.
Les sol·licituds són considerades presentades i registrades en el moment en què són tramitades per via telemàtica. El participant pot disposar d’una còpia impresa de la sol·licitud definitiva, la qual ha de tenir el número de control, amb les dades relatives a la seva petició.
2. Registre presencial: en qualsevol altre cas, la sol·licitud s’ha de registrar juntament amb la documentació següent:
3.2. Aspirants amb alguna discapacitat
Els aspirants amb discapacitat han de fer constar, si escau, a la casella corresponent de la sol·licitud de participació aquesta condició, i també l’adaptació que sol·liciten referent al temps i als mitjans per a la realització de les proves, per tal que puguin actuar en igualtat de condicions que la resta dels participants. També han d’adjuntar a la sol·licitud un certificat actualitzat acreditatiu de la discapacitat expedit per la direcció general de Dependència de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l’Institut de Majors i Serveis Socials (IMSERSO) o altre òrgan competent per expedir les certificacions esmentades, en el qual s’indiqui el grau de discapacitat i s’acrediti, de forma fefaent, la/les deficiència/es permanents que han donat origen al grau de minusvalidesa reconegut.
3.3. Aspirants no espanyols
Els aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola hauran de consignar la seva nacionalitat a la casella corresponent de la sol·licitud de participació.
3.4. Taxes del dret de participació i procediment d’abonament
3.4.1. Taxes del dret de participació
Les taxes corresponents per al dret de participació en aquest procediment selectiu seran de 28,81€ d’acord amb el règim específic vigent de taxes de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L’abonament fora de termini determina l’exclusió de l’aspirant.
D’acord amb el que preveu l’article 15 de la Llei 14/1998, de 23 de desembre, de diverses mesures tributàries i administratives, restaran exemptes del pagament de la taxa de drets d’examen les persones que acreditin una disminució igual o superior al 33%.
En cap cas la presentació de la sol·licitud i el pagament a l’entitat bancària suposarà la substitució del tràmit necessari de presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma oportuna en els llocs que preveuen a aquests efectes els apartats 3.6 i 3.7 de la present convocatòria.
3.4.2. Procediment d’abonament de les taxes de participació
S’ha d’emplenar el document d’ingrés per al pagament de la taxa del dret de participació (model 046) seguint les instruccions de l’assistent de tramitació que mostrarà el model corresponent a la liquidació de la taxa i que l’aspirant ha d’emplenar amb les dades de l’operació que li sol·licitin.
L’abonament de les taxes del dret de participació en aquest procediment selectiu es podrà realitzar de les següents formes:
a) Pagament telemàtic
Si desitja realitzar el pagament telemàtic, ho podeu efectuar mitjançant qualsevol dels sistemes següents:
1. Banca electrònica o Banca on line. Per utilitzar aquest sistema de pagament, heu de ser titular d’un compte en l’entitat bancària col·laboradora i disposar de les acreditacions de seguretat necessàries per a operar per via telemàtica. Actualment les entitats col·laboradores amb servei de banca electrònica són les següents: Banca March, Banco Mare Nostrum (“Sa Nostra”), Caixabank (“la Caixa”) i el BBVA.
2. Targetes bancàries. Aquest sistema permet el pagament telemàtic mitjançant targetes bancàries de dèbit o de crèdit amb independència de l’entitat emissora de la targeta.
Una vegada finalitzat el procés de pagament, podeu imprimir 2 còpies del model que incorporarà el justificant acreditatiu del pagament realitzat. En concret, s'imprimirà una còpia per a l’Administració autonòmica, una altra per a la persona interessada (subjecte passiu) als efectes de realitzar els tràmits necessaris.
b) Pagament presencial
En el cas d’impressió del model per al posterior pagament mitjançant una entitat bancària col·laboradora (“la Caixa”, “BMN-Sa Nostra”, “Banca March”, “BBVA”, “Santander”, “Bankia”, “Banco Popular”, “Sabadell”, “Colonya”, “Cajamar”, “iberCaja”, “Deutche Bank” i “Barclays”), s’imprimiran tres còpies del model: una per a l’entitat col·laboradora, una per a l’Administració autonòmica i l’altra per a la persona interessada (subjecte passiu).
3.5. Nombre de sol·licituds
Únicament podrà presentar-se una sol·licitud de participació. En el cas que un aspirant presenti més d’una sol·licitud, només es tendrà en compte la darrera registrada dins el termini establert.
3.6. Presentació de la sol·licitud de participació
La sol·licitud de participació i la documentació corresponent, es podrà registrar a:
a) Qualsevol dels Registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, o a les Delegacions Territorials d'Educació de Menorca o d'Eivissa i Formentera.
b) Qualsevol dels llocs que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre (BOE núm. 285, de 27-11-1992), de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas que s’opti per presentar la sol·licitud en una oficina de Correus, es farà en sobre obert per tal que la sol·licitud sigui datada i segellada pel funcionari de Correus abans de ser certificada.
3.7. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir del dia següent de la publicació d’aquesta Resolució al BOIB.
Quarta. Admissió d’aspirants
4.1. Llista d’aspirants admesos i exclosos
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Personal Docent, en el termini màxim de 15 dies farà pública a la seva pàgina Web la Resolució que aprova:
a) La llista provisional d’aspirants admesos.
b) La llista provisional d’aspirants exclosos amb indicació de la causa d’exclusió.
El requeriment per a l’esmena de la sol·licitud es considera efectuat amb la publicació de la Resolució que aprova les llistes provisionals d’admesos i exclosos, als efectes que, en el termini establert en l’apartat següent, esmenin el defecte que ha donat lloc a la seva exclusió.
4.2. Termini de reclamacions
Els aspirants que figurin com a exclosos en aquesta llista provisional podran formular, en el termini de 7 dies naturals a partir de l’endemà de la publicació de les llistes provisionals d’aspirants admesos i exclosos, les reclamacions que creguin oportunes, davant la Direcció General de Personal Docent, d’acord amb el que disposa l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, per tal d’esmenar el defecte que n’hagi motivat l’exclusió.
De la mateixa manera, aquells aspirants que adverteixin deficiències o errades en les seves dades personals podran presentar la reclamació oportuna dins d’aquest mateix termini per tal d’esmenar la deficiència o errada.
Durant el període de reclamacions, l’Administració ha de rectificar d’ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals.
4.3. Estimació/desestimació de reclamacions
Les reclamacions presentades s’estimaran o es desestimaran en la Resolució de la directora general de Personal Docent, que aprova les llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà a la pàgina Web http://dgpdocen.caib.es.
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent, en el termini d'un mes comptador des del dia següent al de la publicació d'aquesta Resolució, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i els articles 25.5 i 57 de la llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
El fet de figurar en la llista d’aspirants definitiva no implica el reconeixement als participants de la possessió dels requisits i les condicions exigides en el procediment d’accés definits en aquesta convocatòria. Si en el procés de revisió de la documentació que, d’acord amb la base novena d’aquesta convocatòria, cal presentar en cas de superar el procediment esmentat, es comprovi que un aspirant no compleix alguna de les condicions i/o requisits exigits, la persona interessada perdrà tots els drets que es puguin derivar de la participació en el procediment selectiu corresponent.
4.4. Reintegrament de les taxes del dret de participació
Les taxes del dret de participació seran retornades als aspirants exclosos en la llista definitiva que prèviament ho sol·licitin en el termini de 20 dies naturals comptadors des del dia següent de la publicació de la resolució de la llista esmentada.
Cinquena. Òrgan de selecció: tribunal
5.1. Tipus
La selecció dels participants en el procediment d’accés al cos d’inspectors d’educació l’ha de realitzar el tribunal.
5.2. Nomenament del tribunal
Els membres participants en l’òrgan de selecció definit en aquesta convocatòria seran nomenats per la Direcció General de Personal Docent sens perjudici del que es determina a l’apartat 5.6 d’aquesta convocatòria.
Es nomena un únic tribunal, amb seu a Mallorca.
En un termini no superior a 10 dies naturals des de la realització del sorteig públic, establert a la base 5.3.1 d’aquesta Resolució, la Direcció General de Personal Docent publica la Resolució per la qual s’aprova la llista provisional dels membres del tribunal a la seva pàgina Web (http://dgpdocen.caib.es), i s’obre un termini de 7 dies naturals comptadors des del dia següent al d’aquesta publicació per al·legar qualsevol de les circumstàncies establertes en els punts 5.4 i 5.5 d’aquesta convocatòria. Una vegada resoltes totes les al·legacions es publica al BOIB la Resolució per la qual s’aprova la llista definitiva dels membres del tribunal.
5.3. Composició del tribunal
El tribunal ha d’estar format per un president i quatre vocals.
En la seva composició s’ha de tendir a la paritat entre dona i home, llevat que raons fonamentades i objectives ho impedeixin.
En aplicació de l’excepció que preveu l’article 19.2 de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, i l’article 7 del Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, els tribunals poden estar formats majoritàriament per funcionaris pertanyents al cos a què correspongui el procediment selectiu i estaran constituïts per:
a) Un president designat per la Direcció General de Personal Docent entre els funcionaris del cos d’inspectors d’educació o del cos d’inspectors al servei de l’Administració educativa, a l’àmbit territorial de les Illes Balears.
b) Quatre vocals designats per sorteig d’entre els funcionaris de carrera del cos d’inspectors d’educació en servei actiu a l’àmbit territorial de les Illes Balears.
5.3.1. Designació dels membres del tribunal
L’acte del sorteig dels membres del tribunal, amb l’excepció del president que serà lliurement designat per la Direcció General de Personal Docent, tendrà lloc dia 6 d’abril de 2016 a la Sala de Juntes de la Direcció General de Personal Docent, i serà de caràcter públic.
El sorteig es realitzarà d’entre els funcionaris del cos d’inspectors d’educació i del cos d’inspectors al servei de l’Administració educativa en servei actiu. Els membres del tribunal hauran de complir els requisits de competència lingüística en llengua catalana, tal com disposa la normativa vigent.
Actuarà com a secretari el vocal amb menys antiguitat en el cos, llevat que el tribunal decideixi determinar-ho d’una altra manera.
5.3.2. Membres suplents del tribunal
a) La Direcció General de Personal Docent designarà un president suplent.
b) La designació dels vocals suplents es realitzarà pel mateix procediment que la dels membres titulars: un mínim de quatre membres suplents, que faran la suplència de qualsevol dels membres titulars segons l’ordre de sortida al sorteig.
5.3.3. Designació excepcional de vocals
Quan no hi hagi funcionaris docents en servei actiu del cos d’inspectors d’educació o del cos d’inspectors al servei de l’Administració educativa els vocals seran designats per la Direcció General de Personal Docent, d’entre els funcionaris de carrera dels cossos docents del subgrup de classificació A1, d’un nivell de complement de destí igual o superior que l’assignat al cos d’inspectors d’educació. La designació excepcional dels vocals es realitza pel mateix procediment que la dels membres titulars i suplents.
5.4. Obligatorietat de la participació
La participació en el tribunal té caràcter obligatori, de conformitat amb el que disposa l’article 8, apartat 3, del Reglament d'ingrés aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer. D’acord amb el mateix article, la Conselleria d’Educació i Universitat determinarà, abans del sorteig públic, oïdes les organitzacions sindicals, les circumstàncies en què determinats funcionaris podran ser dispensats d’aquesta participació.
La no assistència injustificada dels membres del tribunal als diferents actes i sessions del procediment, si han estat convocats per la seva presidència, donarà lloc a responsabilitat.
5.5. Abstenció i recusació
Si en qualsevol dels membres del tribunal concorren les circumstàncies que assenyala l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, aquest s’abstendrà d’actuar; altrament, podrà ser recusat segons el que preveu l’article 29 de la llei esmentada.
A més, s’han d’abstenir d’actuar-hi tots aquells membres que acreditin documentalment haver realitzat la preparació d’aspirants per a l’accés al cos d’inspectors d’educació en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria.
El president sol·licitarà dels membres del tribunal una declaració expressa per escrit assegurant que no es troben afectats per les circumstàncies que es detallen en els dos paràgrafs anteriors.
En qualsevol moment els aspirants podran promoure la recusació dels membres del tribunal d'acord amb l'article 29 de la Llei esmentada.
La no abstenció en els casos en què procedeixi, donarà lloc a responsabilitat, de conformitat amb el que preveu l’article 28.5 de la Llei 30/1992.
5.6. Constitució i actuació del tribunal
Prèviament a l’acte de la presentació dels aspirants i en el lloc, la data i l’hora determinada per la Direcció General de Personal Docent, el president convocarà de forma fefaent els membres titulars i suplents del tribunal per dur a terme l'acte de constitució del tribunal i determinar els criteris de funcionament intern, l’elaboració de les propostes dels criteris de valoració generals i les pautes d’actuació. Per a la vàlida constitució del tribunal hi hauran de ser presents el president i un mínim de tres vocals.
Llevat que es donin circumstàncies excepcionals, l’apreciació de les quals correspondrà a la Direcció General de Personal Docent, un cop constituït el tribunal només podran actuar els membres presents a l’acte de constitució i n’hi haurà prou amb l’assistència de tres membres per a la validesa de les sessions.
Una vegada constituït, el tribunal enviarà l’acta de constitució, signada per tots els membres tal com indica el protocol de constitució, a la Direcció General de Personal Docent el mateix dia en què s’hagi constituït el tribunal.
La suplència del president titular serà autoritzada per la Direcció General de Personal Docent, i la dels vocals titulars pel president que hagi d’actuar, tenint en compte que la suplència de qualsevol dels vocals haurà de recaure en el vocal suplent segons l’ordre de sortida al sorteig.
Si en el moment de l’inici de les proves el tribunal no s’ha pogut constituir, després d’haver exhaurit tots els procediments prevists a aquests efectes, la Direcció General de Personal Docent adoptarà les mesures procedents per tal de garantir el dret dels aspirants a la participació en el procediment selectiu.
5.7. Funcions del tribunal
Correspon al tribunal:
a) Desenvolupar el procediment selectiu corresponent, d’acord amb el que es disposa en aquesta convocatòria.
b) Especificar i fer públic el lloc que s’utilitzarà com a tauler d’anuncis per a les comunicacions i citacions.
c) Autoritzar i revisar el material i la documentació que els aspirants poden utilitzar per al desenvolupament de la primera part de la prova de la fase d’oposició.
d) Valorar la prova a què es refereix l’article 44 del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents que imparteixen els ensenyaments escolars del sistema educatiu i en el cos d'inspectors d'educació de funcionaris docents, modificat per RD 48/2010, de 22 de gener.
e) Publicar les puntuacions provisionals i definitives de la fase d’oposició.
f) Emplenar els models de documentació administrativa facilitats per la Direcció General de Personal Docent.
g) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants a la fase d’oposició.
h) Rebre, custodiar i lliurar a la Direcció General de Personal Docent la documentació justificativa de la fase de concurs i, si escau fer-ne la compulsa.
i) Valorar els mèrits de la fase de concurs dels aspirants que hagin superat la fase d’oposició, publicar les puntuacions provisionals i definitives de la fase de concurs i resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en aquesta fase.
j) Agregar les puntuacions corresponents a les distintes fases del procediment selectiu, ordenar els aspirants i declarar els qui hagin superat el procediment.
k) Elaborar i publicar les llistes d'aspirants seleccionats, i elevar-les a la Direcció General de Personal Docent.
l) Lliurar a la Direcció General de Personal Docent els recursos materials que ha fet servir el tribunal.
5.7.1. Règim jurídic
El procediment d’actuació de l’òrgan de selecció s’ajustarà a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5.8. Adaptacions per als aspirants amb alguna discapacitat
El tribunal qualificador adoptarà les mesures necessàries per tal que els aspirants amb alguna discapacitat puguin disposar d’igualtat efectiva d’oportunitats respecte de la resta de participants per a la realització de les proves.
En aquest sentit, per a les persones amb alguna discapacitat que ho indiquin en les sol·licituds de participació, en la forma prevista a l’apartat 3.2 d’aquesta convocatòria, s’establiran les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la seva realització, segons l’annex de l’ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny.
5.9. Nombre màxim d’aspirants seleccionats
El tribunal no podrà proposar un nombre superior d’aspirants seleccionats al de les places assignades. Seran nul·les de ple dret les propostes que sobrepassin el nombre de places assignades a la convocatòria, sens perjudici de la responsabilitat que pugui recaure sobre el tribunal que incompleixi aquesta norma.
No obstant, amb la finalitat d’assegurar la cobertura de les places convocades, si es produeixen renúncies d’aspirants seleccionats abans dels seu nomenament com a funcionaris en pràctiques, l’òrgan convocant pot requerir al tribunal que faci una relació complementària dels aspirants aprovats que segueixin als proposats, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a funcionaris en pràctiques en substitució dels que renuncien. De la mateixa manera es procedirà en el cas que un aspirant seleccionat no compleixi amb els requisits generals i específics establerts en aquesta convocatòria.
5.10. Indemnitzacions i dietes
Els membres del tribunal que actuïn en els procediments convocats per aquesta Resolució tendran dret a les indemnitzacions determinades per l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 28 de juny de 2002, per la qual es desplega el Decret 54/2002, de 12 d'abril, i es regulen algunes indemnitzacions per raons del servei al personal docent no universitari que participa en els procediments selectius d'aspirants a funcionaris dels cossos docents (BOIB núm. 82, de 09-07-2002).
Sisena. Lloc, inici i desenvolupament de les proves
6.1. Data, hora i lloc
El procediment selectiu començarà a partir de dia 1 de juny de 2016.
Amb anterioritat a aquesta data, i sempre amb 7 dies naturals d’antelació com a mínim, la Direcció General de Personal Docent publicarà al BOIB la Resolució amb la distribució dels aspirants, la data, l’hora i el lloc on es realitzaran l’acte de presentació dels aspirants i el procediment selectiu.
Aquells que no hi compareguin personalment, llevat dels casos excepcionals de força major degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal, seran exclosos del procediment selectiu.
6.2. Citació dels aspirants
Els aspirants seran convocats per a cada part del procediment selectiu mitjançant una citació única. En seran exclosos aquells que no hi compareguin personalment, llevat dels casos excepcionals de força major, degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal. No s’admetran acreditacions ni poders de representació.
A aquests efectes, els aspirants convocats per a la realització d’una prova hauran de presentar-se davant del tribunal en la data i a l’hora que s’indiquin a la citació, amb el document nacional d'identitat els que posseeixin la nacionalitat espanyola o el document oficial d'acreditació d'identitat en l'Estat d'origen, els que tenguin una altra nacionalitat.
Una vegada començat el procediment selectiu, no serà obligatòria la publicació al BOIB dels anuncis successius de la realització de la resta del procediment esmentat. El tribunal farà públics aquests anuncis en el local on es dugui a terme el procediment selectiu, com a mínim, amb vint-i-quatre hores d’antelació a l’inici de l’actuació dels aspirants.
6.3. Desenvolupament i procediment
Iniciaran l’actuació aquells aspirants els quals el primer llinatge comenci per la lletra que resulti del sorteig fet per la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques per a l’any 2016. En absència d’aspirants el primer llinatge dels quals comenci amb la lletra resultant del sorteig, s’iniciarà l’ordre d’actuació per la lletra o lletres següents.
El tribunal podrà requerir en qualsevol moment del procediment als aspirants que acreditin la seva identitat.
Si en qualsevol moment del procediment selectiu arriba a coneixement del tribunal que algun aspirant no compleix els requisits exigits per aquesta convocatòria, el president, amb l’audiència prèvia de la persona interessada, comunicarà a la Direcció General de Personal Docent, als efectes procedents, les inexactituds o les falsedats formulades per l’aspirant en la sol·licitud d’admissió al procediment selectiu, amb proposta d’exclusió. En aquest cas, i fins al moment en què la directora general de Personal Docent dicti la resolució pertinent, l’aspirant podrà continuar de manera condicional la participació en el procediment selectiu.
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent, en el termini d'un mes comptador des del dia següent al de la publicació d'aquesta Resolució, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i els articles 25.5 i 57 de la llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Així mateix, el tribunal té la facultat de poder excloure del procediment selectiu aquells aspirants que portin a terme qualsevol actuació de tipus fraudulent durant el desenvolupament de les fases d’oposició i de concurs.
Setena. Sistema de selecció
7.1. Fase d'oposició
7.1.1. Temari
El temari consta de dues parts: A i B:
- La part A del temari figura a l’annex I de l’Ordre EDU/3429/2009 d’11 de desembre de 2009 (BOE núm. 306, de 21-12-2009).
- La part B del temari figura a l’annex II de l’Ordre EDU/3429/2009 d’11 de desembre de 2009 i a la Resolució del conseller d’Educació i Cultura per la qual s’aprova el temari addicional de la part B, de la fase d’oposició del procediment selectiu de l’accés al cos d’inspectors d’educació a les Illes Balears (BOIB núm. 16, de 01-02-2011).
7.1.2. Prova
La fase d'oposició consisteix en una prova estructurada en tres parts, en què es valoren els coneixements pedagògics, juridicoadministratius i de legislació educativa necessaris per a l'exercici de la funció inspectora, així com els procediments i tècniques específics per al seu desenvolupament, d'acord amb els temaris als quals es refereix l'apartat anterior. Cada una de les tres parts de la prova té caràcter eliminatori.
La prova i les seves tres parts s'ajustaran al següent:
a) Part primera: consistirà en l'anàlisi per escrit d'un cas pràctic en el qual s’han d'utilitzar tècniques adequades per a l'actuació de la Inspecció d'educació. El temps per al desenvolupament d'aquest exercici serà d'un màxim de tres hores. Per a la seva realització, l'aspirant podrà utilitzar la documentació impresa que hagi estat publicada al BOE i/o al BOIB.
Una vegada realitzat l'exercici escrit, els aspirants hauran de llegir-lo davant el tribunal. Després de la lectura, el tribunal podrà formular les preguntes o aclariments que estimi pertinents en relació amb el seu contingut, durant un període màxim de quinze minuts.
Els criteris generals de valoració d’aquesta primera part són, entre d’altres, els següents: rigor en el desenvolupament de l’exercici, coneixement de les tècniques i procediments d’actuació de la inspecció d’educació; adequació de les propostes i viabilitat de les mateixes; adequació al context i realitat socioeducativa de les Illes Balears; presentació, ordre, correcció ortogràfica, sintàctica i redacció del cas pràctic.
b) Part segona: consistirà en el desenvolupament per escrit d'un tema referit a la part A del temari, triat per l'aspirant d'entre dos extrets per sorteig pel tribunal. El temps per al desenvolupament d'aquest exercici escrit serà d'un màxim de 2 hores i no es podrà utilitzar material auxiliar.
L'exercici serà llegit per l'aspirant davant el tribunal, que li podrà formular les preguntes o aclariments que estimi pertinents, durant un període màxim de quinze minuts.
Només realitzaran aquesta segona part els aspirants que hagin superat la primera part.
Els criteris generals de valoració d’aquesta segona part són, entre d’altres, els següents: coneixement científic, rigorós i actualitzat del tema; estructura del tema, desenvolupament complet i originalitat en el plantejament; adequació al context i realitat socioeducativa de les Illes Balears; presentació, ordre, correcció ortogràfica, sintàctica i redacció del tema.
c) Part tercera: consistirà en l'exposició oral d'un tema referit a la part B del temari, triat per l'aspirant d'entre dos extrets per sorteig pel tribunal. Els aspirants disposaran d’un màxim de trenta minuts per a la seva preparació, i podran elaborar un guió dels continguts a desenvolupar d'una extensió màxima d'un DIN A4 per una sola cara. Per a la preparació d’aquesta prova no podran utilitzar cap material auxiliar. Una vegada finalitzada la preparació, els aspirants han de realitzar l'exposició oral davant el tribunal que haurà de tenir una durada màxima de seixanta minuts. En l'exposició oral, els aspirants podran utilitzar el guió dels continguts a desenvolupar que han elaborat durant el temps de preparació, que serà lliurat al tribunal a l’acabament de la seva intervenció. Finalitzada l'exposició, el tribunal podrà formular les preguntes o les demandes d’aclariment que estimi pertinents durant un màxim de quinze minuts.
Només realitzaran aquesta tercera part els aspirants que hagin superat la segona part.
Els criteris generals de valoració d’aquesta tercera part són, entre d’altres, els següents: coneixement científic, rigorós i actualitzat del tema; estructura del tema, desenvolupament complet i originalitat en el plantejament; adequació al context i realitat socioeducativa de les Illes Balears; riquesa i fluïdesa expressiva.
7.1.3. Qualificació de la fase d’oposició
La qualificació de cadascuna de les tres parts de la prova serà de 0 a 10 punts, essent necessari assolir en cadascuna d’elles, per superar-la i passar-ne a la següent, una puntuació igual o superior a cinc punts. En cadascuna de les parts de la prova de la fase d'oposició, la puntuació de cada aspirant serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per tots els membres presents en el tribunal, que s’ha d’expressar amb aproximació de fins a les deumil·lèsimes per evitar que es produeixin empats. Quan entre les puntuacions atorgades pels membres del tribunal existeixi una diferència de tres o més enters, seran automàticament excloses les qualificacions màxima i mínima, que no computaran per a l’obtenció de la mitjana.
Per superar la prova, els aspirants hauran d'obtenir almenys cinc punts en cada una de les parts.
La puntuació final de la fase d'oposició, una vegada superades les tres parts de la mateixa, s’obtindrà mitjançant el resultat de ponderar en un 40 % la puntuació obtinguda en la part primera i en un 30 % l’obtinguda en cadascuna de les altres dues parts de la prova.
Les actes que hagin de constar a l’expedient administratiu d’aquest tribunal reflectiran diferenciadament la puntuació atorgada a cadascuna de les parts de la prova i de les diferents fases.
7.1.4. Reclamacions a la fase d’oposició
El tribunal obrirà un termini de 48 hores per a la presentació de reclamacions davant el president. El tribunal revisarà si ha existit error material o de fet, de transcripció o aritmètic en les seves qualificacions. Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades, l’òrgan de selecció farà pública la llista definitiva amb la puntuació final obtinguda per tots els aspirants avaluats en aquesta fase.
Contra aquesta resolució, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada, en el termini d'un mes, davant la directora general de Personal Docent, segons el que preveuen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7.2. Fase de concurs
Passaran a la fase de concurs aquells aspirants que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 5 punts en la fase d’oposició.
7.2.1. Presentació de la documentació per a la fase de concurs
Els aspirants que han superat la fase d'oposició seran convocats pel tribunal amb 24 hores d’antelació a l’acte de presentació dels mèrits. Aquests aspirants han de lliurar al tribunal la declaració jurada de la documentació aportada al tribunal per a la fase de concurs (document a la vostra disposició a la pàgina Web de la Direcció General de Personal Docent) que ha d’incloure: el full d’autobarem puntuat segons el barem que es publica a l’annex I d’aquesta convocatòria i els documents justificatius de tots els mèrits que al·leguin.
El tribunal rebrà de la Direcció General de Personal Docent la documentació que acredita l’experiència docent prèvia i les funcions específiques en els centres públics de l’àmbit territorial de les Illes Balears, els títols oficials universitaris i de l’escola oficial d’idiomes, i de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat les activitats de formació del professorat i la participació com a ponent de cursos de formació permanent del professorat reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat, d’acord amb les informacions que figuren al Portal del personal.
7.2.2. Qualificació de la fase de concurs
La valoració dels mèrits aportats pels aspirants que han superat la fase oposició serà realitzada pel tribunal.
Només es podran puntuar aquells mèrits que siguin degudament justificats, mitjançant la documentació que es determina en l’annex citat i perfeccionats abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en la convocatòria.
El tribunal farà pública la puntuació dels mèrits, per apartats i subapartats, a la Direcció General de Personal Docent i a les Delegacions Territorials de Menorca i d’Eivissa i Formentera.
7.2.3. Reclamacions a la fase de concurs
El tribunal obrirà un termini de 48 hores per a la presentació de reclamacions davant el seu president. En cap cas es podrà lliurar nova documentació justificativa de mèrits dins aquest termini.
Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades es faran públics els resultats de la valoració definitiva dels mèrits de tots els aspirants que hagin superat la fase d'oposició.
Contra aquesta resolució, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada, en el termini d'un mes, davant la directora general de Personal Docent, segons el que preveuen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7.3. Normes generals
7.3.1. Publicitat de la prova
Totes les parts de la prova que siguin d’exposició oral o lectura pública davant del tribunal, tendran caràcter públic en la forma que determini el tribunal.
7.3.2. Procediment de comunicació del tribunal amb els aspirants
El tribunal farà servir el lloc prèviament assignat a la seu per comunicar-se amb els aspirants.
7.3.3. Documentació
Els aspirants podran descarregar de la pàgina Web de la Direcció General de Personal Docent els documents que s’hauran d’emplenar al llarg del procediment.
Els documents justificatius dels mèrits lliurats pels aspirants, encara que es tracti de documentació oficial, el full d’autobarem i els exercicis escrits de les parts de la fase d’oposició quedaran a disposició del tribunal durant tot el procediment selectiu i en cap moment es procedirà a la seva devolució, sense perjudici del que disposa l’article 35 de la Llei 30/1992.
7.4. Funcionaris d'organismes internacionals
De conformitat amb el que determina el Reial decret 182/1993, de 5 de febrer (BOE núm. 46, de 23-02-1993), els aspirants que tenguin la condició de funcionari d’organismes internacionals i tenguin la nacionalitat espanyola, quedaran exempts de la realització d’aquelles proves que la Comissió Permanent d’Homologació, creada per l’esmentat Reial decret, consideri que tenen com a objecte l’acreditació de coneixements ja exigits per ocupar els seus llocs de treball d’origen en l’organisme internacional corresponent.
Amb aquesta finalitat, caldrà adjuntar la certificació d’homologació prevista a l’article 7 del Reial decret 182/1993, de 5 de febrer, a la sol·licitud de participació en el procediment selectiu o, amb caràcter excepcional, caldrà lliurar-la al tribunal, amb anterioritat a l’inici de les proves corresponents.
Aquells aspirants que es puguin acollir al que es determina en aquest apartat, i quedin exempts de la realització d’alguna prova, seran valorats en la prova corresponent amb la qualificació mínima exigida en la convocatòria per a superar-la.
D’altra banda, aquests aspirants podran renunciar a la qualificació mínima i realitzar la prova esmentada en igualtat de condicions que la resta d’aspirants que participen pel procediment d’accés. La renúncia en qüestió haurà de ser formulada per escrit amb anterioritat a l’inici de les proves del procediment selectiu.
Vuitena. Superació del procediment selectiu dels aspirants per a la realització de la fase de pràctiques
Superaran aquest procediment i seran seleccionats per a la realització de la fase de pràctiques els aspirants aprovats que, una vegada ordenats segons la puntuació global de les fases d’oposició i concurs, els correspongui un número d’ordre igual o inferior al nombre total de places convocades. A aquests efectes, la puntuació global d’aquestes fases és el resultat de ponderar en dos terços la fase d’oposició i un terç la fase de concurs.
De conformitat amb el que s’estableix a aquesta convocatòria, correspon al tribunal l’agregació i, si és el cas, la ponderació de les puntuacions corresponents a les diferents fases del procediment selectiu, l’ordenació dels aspirants d’acord amb les puntuacions globals obtingudes en les diferents fases i la declaració dels aspirants que hagin superat aquest procediment selectiu.
A aquests efectes, el tribunal tendrà en compte:
8.1. Agregació de les puntuacions
El tribunal un cop feta la ponderació corresponent, afegirà les puntuacions de la fase de concurs a les puntuacions dels aspirants que hagin superat la fase d’oposició, ordenaran els aspirants segons la puntuació global obtenguda i determinaran aquells aspirants que han superat el procediment.
8.2. Desempats
En cas que en procedir a l’ordenació dels aspirants d’acord amb les puntuacions globals obtengudes s’hi produeixin empats, l’òrgan de selecció els resoldrà atenent successivament els criteris següents:
- 1r. Més puntuació en la fase d’oposició.
- 2n. Més puntuació en cadascuna de les parts de la prova de la fase d’oposició, per l’ordre en què s’hagin realitzat.
- 3r. Més puntuació en els apartats del barem de mèrits per l’ordre en què figuren en la convocatòria.
- 4t. Més puntuació en els subapartats del barem de mèrits, per l’ordre en què figuren en la convocatòria.
- 5è. En cas de continuar l’empat, tenint en compte els quatre apartats anteriors, el tribunal realitzarà una prova als aspirants empatats, que consistirà en el desenvolupament per escrit d’un tema extret a l’atzar, dels corresponents a la part B del temari.
8.3. Llista d’aspirants seleccionats i exposició pública
El tribunal, d’acord amb els apartats anteriors, aixecarà acta i elaborarà la llista d'aspirants que han superat el procediment selectiu.
El tribunal exposarà, al lloc assignat a la seu, la llista a què es refereix l'apartat anterior i obrirà un termini de 48 hores per presentar reclamacions. Un cop resoltes les reclamacions, publicarà la llista definitiva a les mateixes dependències.
El tribunal convocarà en un termini de 24 hores als aspirants seleccionats per a l’elecció de les places objecte d’aquesta convocatòria. L’elecció es farà, per ordre de prelació, segons la puntuació global obtinguda al concurs oposició. Posteriorment, el tribunal comunicarà a la Direcció General de Personal Docent el resultat d’aquesta elecció per a que procedeixi a l’adjudicació de destinacions provisionals com a funcionaris en pràctiques a una de les Seus Territorials del Departament d’Inspecció educativa.
8.4. Publicació al BOIB
La Direcció General de Personal Docent finalitzada l’actuació del tribunal, confeccionarà una llista única de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu, que es publicarà en el BOIB.
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent, en el termini d'un mes comptador des del dia següent al de la publicació d'aquesta Resolució, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i els articles 25.5 i 57 de la llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Novena. Presentació de documents dels aspirants que han superat els procediments selectius
9.1. Termini
En el termini de 20 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació al BOIB de la llista d’aspirants seleccionats a què fa referència a l’apartat 8.4 d’aquesta convocatòria, aquests hauran de presentar en la Direcció General de Personal Docent, o per qualsevol dels mitjans que assenyala l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, els documents que es determinen a l’apartat següent.
9.2. Documentació a presentar
Els aspirants seleccionats hauran de presentar:
a) Fotocòpia acarada del títol de doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte o grau corresponent o títol equivalent.
En el cas d’haver obtengut les titulacions a l’estranger, només tendran validesa si els ha estat atorgada l’homologació corresponent, segons determina el Reial decret 285/2004, de 20 de febrer (BOE núm. 55, de 4 de març), modificat pel Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre (BOE núm. 260, de 30 d’octubre), o amb el reconeixement en virtut del que preceptua el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre (BOE núm. 280, de 20 de novembre) mitjançant el qual s’incorpora a l’ordenament jurídic espanyol les Directives 2005/36/CE, de 7 de setembre, i 2006/100/CE de 20 de novembre.
b) Una certificació o full de serveis de l’organisme del qual depenguin, on s’han de consignar expressament les dades següents:
- 1r. Indicació del cos al qual pertany, especialitat, número de registre personal assignat i si es troba en servei actiu.
- 2n. Nombre d’anys com a funcionari de carrera.
c) Fotocòpia del document nacional d’identitat vigent.
d) Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.
e) Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
9.3. Causes d’exclusió
Els qui dins el termini fixat, i llevat dels casos de força major, no presentin la documentació requerida, o bé aquells en els quals s’observi, a partir de la revisió de la seva documentació, que els manca algun dels requisits assenyalats a la base segona d’aquesta convocatòria, no podran ser nomenats funcionaris en pràctiques, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial de participació.
Desena. Nomenament de funcionaris en pràctiques i adjudicació de destinacions provisionals
10.1. Nomenament
Els aspirants seleccionats en el procediment selectiu que compleixin els requisits i les condicions requerides per a l’accés al cos d’inspectors d’educació seran nomenats funcionaris en pràctiques mitjançant resolució de la directora general de Personal Docent, que es publicarà al BOIB. Aquests aspirants hauran de realitzar les pràctiques a les destinacions provisionals que els adjudicarà la Direcció General de Personal Docent.
La data de la presa de possessió a la destinació adjudicada serà l’1 de setembre de 2016.
Els funcionaris en pràctiques que en el termini dels dos dies següents al de la data esmentada no s’incorporin a les destinacions adjudicades, s’entendrà que renuncien a tots els drets que els puguin correspondre per la seva participació en el procediment selectiu.
10.2. Adjudicació de places
Amb posterioritat a l’adjudicació provisional de destinació en la Seu Territorial d’Inspecció Educativa corresponent, als funcionaris en pràctiques se’ls assignarà un lloc de treball provisional en una de les demarcacions territorials del Departament d’Inspecció educativa perquè duguin a terme aquesta fase del procés.
Aquesta assignació serà responsabilitat del cap del Departament i s’ajustarà als criteris següents:
a. La destinació provisional ha de ser a l’illa o unitat territorial adjudicada.
b. Equilibri entre les diferents demarcacions de l’illa de Mallorca.
c. Necessitats del servei.
10.3. Elecció d’administració educativa.
Els aspirants que participin i superin aquest procediment selectiu en convocatòries corresponents a diferents administracions educatives hauran d’optar per una, de manera que renunciaran a tots els drets que els puguin correspondre per la seva participació en les restants. En el cas de no realitzar aquesta opció, l’acceptació del primer nomenament s’entendrà com a renúncia tàcita a les restants.
10.4. Sol·licitud d’ajornament de la fase de pràctiques
Qui necessiti ajornament de la incorporació a la fase de pràctiques, en casos excepcionals i per causes degudament justificades i apreciades per la Direcció General de Personal Docent, l’haurà de sol·licitar mitjançant escrit adreçat a aquesta Direcció General en el termini assenyalat en l’apartat 9.1 d’aquesta convocatòria. Els aspirants als que se’ls concedeixi l’ajornament de la fase de pràctiques l’hauran de realitzar en la seva totalitat durant el curs 2017-2018.
10.5. Exempció de la realització de la fase de pràctiques
Els aspirants seleccionats nomenats funcionaris en pràctiques que hagin prestat serveis com a inspectors accidentals durant al menys un curs escolar complet a la comunitat autònoma de les Illes Balears estaran exempts de la realització de la fase de pràctiques que s’estableix a la base onzena d’aquesta convocatòria, excepte que existeixi informe desfavorable de la Inspecció Educativa.
10.6. Remuneració
Els aspirants que, havent superat el procediment selectiu, estiguin prestant serveis remunerats en l'Administració com a funcionaris de carrera o com a personal laboral, sense perjudici de la situació administrativa o laboral que d'acord amb la normativa vigent els correspongui, hauran de formular l'opció per a la percepció de les remuneracions durant la seva condició de funcionaris en pràctiques, de conformitat amb el previst en el Reial decret 456/1986 de 10 de febrer (BOE del 6 de març), modificat pel Reial decret 213/2003, de 21 de febrer (BOE d’1 de març). Aquesta opció s'ha de realitzar en el termini de tres dies hàbils a partir de la publicació de la llista definitiva esmentada a l’apartat 8.4. S'entendrà que els que no la realitzin en aquest termini opten per les retribucions corresponents a la plaça obtenguda en aquesta convocatòria.
10.7. Règim jurídic administratiu
Des del moment del nomenament com a funcionaris en pràctiques fins al nomenament com a funcionaris de carrera, el règim juridicoadministratiu dels aspirants seleccionats serà el de funcionaris en pràctiques.
10.8. Destinació
Les destinacions que s’adjudiquin als funcionaris en pràctiques tendran caràcter provisional i correspondran a les places de l’illa o unitat territorial adjudicada.
Tots els aspirants que siguin nomenats funcionaris en pràctiques queden obligats a participar en els successius concursos de provisió de llocs de treball docents que es convoquin, fins a obtenir la primera destinació definitiva en l’illa o unitat territorial on hagin tengut la destinació provisional com a funcionaris en pràctiques.
Onzena. Fase de pràctiques
La Direcció General de Personal Docent nomena funcionaris en pràctiques els aspirants seleccionats. Aquests aspirants han de realitzar les pràctiques a les destinacions adjudicades, i s’entén que renuncien al procediment selectiu aquells que no s’hi incorporin.
11.1. Avaluació
Planificació del procés d’avaluació.
L’avaluació de la fase de pràctiques ha de garantir que els aspirants posseeixen la preparació adequada per dur a terme les funcions atribuïdes al cos d’inspectors d’educació. La durada de la fase de pràctiques és de quatre mesos.
Sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Personal Docent, el cap del Departament d’Inspecció Educativa prendrà les mesures adients per a l’organització del període de pràctiques.
La planificació d’aquesta fase inclourà, com a mínim:
a) L'adscripció dels funcionaris en pràctiques a una demarcació territorial del departament d’inspecció educativa de l’illa o unitat territorial adjudicada.
b) L'assignació d'un inspector tutor a cada un dels funcionaris en pràctiques, aquesta funció recaurà, preferentment, en l’inspector coordinador de la demarcació.
c) L'assignació de centres docents a cada funcionari en pràctiques, en els quals realitzarà les funcions previstes als plans i programes del Departament d’Inspecció Educativa.
d) L'adscripció de totes les tasques que els siguin encomanades per al desenvolupament específic de la funció inspectora.
Comissió qualificadora.
El tribunal designat en la fase de selecció actuarà com a comissió qualificadora de la fase de pràctiques. Les seves actuacions s’adequaran al que estableix l’epígraf següent.
Els elements que serviran per a la presa de decisions de la comissió qualificadora seran:
a) Una memòria que ha de presentar cada funcionari en pràctiques, on hi constin les actuacions realitzades, l'autoavaluació d’aquestes i els informes i / o estudis que, si escau, hagin realitzat en l’exercici de la seva funció inspectora.
b) Els informes emesos pels inspectors tutors sobre els aspectes següents: la capacitat d'integració en la demarcació, l'exercici de les seves funcions i de les tasques establertes en els Plans i Programes del Departament i la qualitat de l’exercici professional desenvolupat per cada funcionari en pràctiques.
c) Informe emès pel cap del departament d’inspecció.
Finalitzada la fase de pràctiques, la comissió qualificadora, en funció dels elements anteriors, avaluarà cadascun dels aspirants nomenats funcionaris en pràctiques amb la qualificació d’apte o no apte. Les valoracions “no apte” han de ser motivades.
Els aspirants que siguin declarats no aptes podran repetir, per una única vegada, la realització de la fase de pràctiques.
Els que no s’incorporin per repetir la realització de la fase de pràctiques o aquells que siguin declarats no aptes una segona vegada perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionari de carrera. La pèrdua d'aquests drets serà declarada per l'autoritat convocant mitjançant Resolució motivada.
Dotzena. Nomenament de funcionaris de carrera i assignació de destinació definitiva
12.1. Nomenament
Un cop finalitzada la fase de pràctiques, i després d’haver comprovat que tots els aspirants declarats aptes en aquesta fase compleixen els requisits generals i específics de participació que estableix la convocatòria, la Direcció General de Personal Docent publicarà al BOIB la llista definitiva de seleccionats i aprovarà els expedients del procediment selectiu. Els expedients esmentats es trametran al Ministeri d’Educació, que procedirà al nomenament com a funcionaris de carrera del cos d’inspectors d’educació dels aspirants que hagin superat la fase de pràctiques, i d’aquells exempts de la seva realització. El nomenament tendrà efectes des de l’1 de setembre del curs escolar següent a aquell en què van ser nomenats funcionaris en pràctiques.
Fins al nomenament com a funcionaris de carrera el règim juridicoadministratiu dels aspirants seleccionats serà el de funcionaris en pràctiques.
12.2. Destinació definitiva
Els funcionaris del cos d’inspectors d’educació seleccionats en aquesta convocatòria hauran de participar obligatòriament en tots els concursos de trasllats que successivament es convoquin amb posterioritat a la data de nomenament de funcionaris en pràctiques fins que assoleixin la primera destinació definitiva en l’illa o unitat territorial on hagin tengut la destinació provisional com a funcionari en pràctiques.
La destinació que els pugui correspondre estarà condicionada, en el seu cas, a la superació de la fase de pràctiques i al nomenament com a funcionaris de carrera.
En cas de no obtenir destinació definitiva, romandran en expectativa de destinació, adscrits a una destinació provisional de l’illa o unitat territorial on hagin obtingut la destinació com a funcionari en pràctiques.
Base final primera
Es faculta a la directora general de Personal Docent per realitzar les actuacions pertinents per tal de desenvolupar, interpretar i executar el procediment de selecció que es convoca mitjançant aquesta Resolució.
Base final segona
Aquesta Resolució i els annexos que s’hi adjunten s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent, en el termini d'un mes comptador des del dia següent al de la publicació d'aquesta Resolució, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i els articles 25.5 i 57 de la llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
No obstant això, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 25 de febrer de 2016
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX I
BAREM PER A LA VALORACIÓ DELS MÈRITS EN EL PROCEDIMENT D’ACCÉS AL COS D’INSPECTORS D’EDUCACIÓ
|
Únicament seran valorats aquells mèrits assolits (inclosa l’experiència docent) fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. |
|
|
Un mateix mèrit no podrà ser valorat per més d’un apartat o subapartat. |
|
|
Els aspirants no podran obtenir més de 10 punts per la valoració dels seus mèrits. |
|
|
L’Administració només justifica d’ofici els mèrits que figuren al Portal del personal dels apartats següents: |
|
|
|
Serveis prestats com a funcionaris en centres públics de les Illes Balears (ap. 1.1.1 i 1.2). |
|
|
Exercici de funcions específiques en centres públics de les Illes Balears (ap. 2, 3.1, 3.2 i 3.3). |
|
|
Cursos de formació permanent reconeguts per la Conselleria d’Educació i Universitat (ap. 4.1.4 i 4.2.1). |
|
|
Ponències reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat (ap. 4.2.2). |
|
1. TRAJECTÒRIA PROFESSIONAL (màxim 3,0000 punts) |
|
Pel que fa a l’acreditació de l’experiència docent prèvia dels funcionaris de les Illes Balears, els òrgans de selecció rebran la informació relativa al temps de serveis prestats en centres públics de l’àmbit territorial de les Illes Balears, per part de la Direcció General de Personal Docent i d’acord amb les dades del Portal del personal <http://dgpdocen.caib.es>. |
|
S’entendrà per centres públics els centres no universitaris als quals es refereix el capítol II del títol IV de la Llei orgànica 2/2006, d’educació, de 3 de maig, els integrats en la xarxa pública de centres creats i sostinguts per les administracions educatives. |
|
Mèrits |
Punts |
|
1.1. Treball exercit: |
|
|
Per aquest apartat només es valoren com a màxim cinc anys posteriors als sis anys d’exercici professional exigits en la convocatòria. |
|
|
|
|
|
1.1.1.Per cada any d’experiència docent, que superi els sis exigits com a requisit, com a funcionari de carrera dels cossos que integren la funció pública docent. |
0,5000 |
|
Les fraccions d’any es computaran per mes complet a raó de 0,0416 punts per mes. |
|
|
Documents justificatius: per als serveis prestats a altres comunitats autònomes i que no figuren al Portal del personal el temps d’experiència docent desenvolupada com a funcionari es justificarà amb el full de serveis o certificació de l’Administració competent, on constin les dates de presa de possessió i de cessament, el cos on s’han prestat els serveis i el temps de serveis prestats. |
|
1.1.2. Per cada any de servei en llocs de l’Administració educativa de nivell 26 o superior (exclòs el d’Inspector accidental). |
0,5000 |
|
Les fraccions d’any es computaran per mes complet a raó de 0,0416 punts per mes. |
|
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de la credencial de nomenament, amb diligència de possessió i cessament per part de l’Administració educativa corresponent o òrgan competent. |
|
1.2. Per pertànyer al cos de catedràtics |
2,0000 |
|
Per ser personal funcionari de carrera dels cossos de catedràtics d’ensenyament secundari, de Música i Arts escèniques, d’Escoles oficials d’idiomes i d’Arts plàstiques i disseny. |
|
|
Documents justificatius: full de serveis expedit per l’Administració educativa competent on consti la pertinença al cos de catedràtics o fotocòpia compulsada del títol administratiu o credencial o, si n’és el cas el BOE o Diari Oficial en el qual consta el seu nomenament. L’Administració justifica d’ofici la pertinença al cos de catedràtic dels funcionaris dependents d’aquesta comunitat. |
|
2. EXERCICI COM A INSPECTOR ACCIDENTAL (màxim 3,0000 punts) |
|
Per aquest apartat només es tenen en compte els anys prestats com a inspector accidental en llocs obtinguts com a resultat de la seva participació en els concursos de mèrits convocats per a la seva provisió. |
|
Per aquest apartat no són susceptibles de valoració els anys de servei que s’hagin valorat per ingressar o accedir al cos de la funció pública de què es tracti. |
|
Per cada any de servei en llocs d’inspector accidental. |
0,7500 |
|
|
Les fraccions d’any es computaran per mes complet a raó de 0,0625 punts per mes. |
|
|
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de la credencial de nomenament, amb diligència de possessió i cessament per part de l’Administració educativa corresponent o òrgan competent. L’Administració justifica d’ofici el temps d’exercici com a inspector accidental dels funcionaris dependents d’aquesta comunitat. |
|
3. EXERCICI DE CÀRRECS DIRECTIUS I DE COORDINACIÓ DIDÀCTICA (màxim 3,0000 punts) |
|
|
Per aquest apartat només es valora l’exercici de càrrecs com a funcionari de carrera. Si han exercit de manera simultània més d’un d’aquests càrrecs o funcions no es pot acumular la puntuació i es valora la més beneficiosa pel participant. |
|
|
Pel que fa a l’acreditació de l’exercici de càrrecs directius i de coordinació didàctica dels funcionaris de les Illes Balears, el tribunal rebrà la informació de les que s’hagin realitzat en centres públics de l’àmbit territorial de les Illes Balears, per part de la Direcció General de Personal Docent i d’acord amb les dades del Portal del personal. |
|
|
Per aquest apartat no són susceptibles de valoració els càrrecs directius que s’hagin valorat per ingressar o accedir al cos de la funció pública de què es tracti. |
|
|
3.1. Per cada any complet com a director de centres públics docents o centres de professors i recursos, amb avaluació positiva quan s’hagi fet. |
0,7500 |
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de la credencial del nomenament, amb diligència de la possessió i cessament per part de l’Administració educativa corresponent i, en cas d’haver realitzat l’avaluació de l’exercici de la direcció, la corresponent certificació. |
|
3.2. Per cada any complet com a vicedirector/a, subdirector/a, cap d’estudis, secretari/ària i assimilats en centres públics. |
0,5000 |
|
Es consideren com a càrrecs directius assimilats els següents: secretari adjunt, cap d’estudis adjunt, cap de residència, delegat del cap d’estudis d’instituts de batxillerat, director-cap d’estudis de secció delegada, director de secció filial, director de centre oficial de patronat d’ensenyament mitjà, professor delegat en el cas de la secció de Formació Professional. |
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de la credencial del nomenament, amb diligència de la possessió i cessament per part de l’Administració educativa corresponent. |
|
3.3. Per cada any complet com a cap de departament, coordinador de cicle en l’Educació infantil o primària, assessor de formació permanent, director d’un equip d’orientació educativa i psicopedagògica, en centres públics docents, així com a director d’agrupacions de llengua i cultura espanyoles. |
0,1000 |
|
|
|
El càrrec de coordinador de cicle en centres de Primària es valora a partir del curs 1981/1982 si s’ha exercit en centres de 12 o més unitats. |
|
|
|
El càrrec de coordinador de cicle d’infantil en centres d’Educació infantil o en centres de Primària es valora a partir del curs 1993/1994, si s’ha exercit en centres de 12 o més unitats. A partir del curs 2002/2003 es valora l’exercici d’aquest càrrecs en centres de 9 o més unitats. |
|
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de la credencial del nomenament, amb diligència de la possessió i cessament per part de l’Administració educativa corresponent. |
|
4. PREPARACIÓ CIENTÍFICA I DIDÀCTICA I ALTRES MÈRITS (màxim 2,0000 punts) |
|
|
|
4.1. Preparació científica i didàctica (fins a 0,7 punts) |
|
|
|
4.1.1. Per posseir el títol de doctor. |
0,3500 |
|
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada del títol o certificació de l’abonament dels drets d’expedició del títol o certificat supletori de la titulació expedits d’acord amb el previst, en el seu cas, a l’Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE de dia 13) o a l’Ordre de 13 d’agost de 2007 (BOE de dia 21), o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d’agost, sobre expedició de títols universitaris oficials (BOE de dia 6 d’agost). |
|
4.1.2. Per cada títol universitari oficial de grau o màster (excepte el títol oficial de màster de formació del professorat i del curs d’adaptació pedagògica) o els títols universitaris oficials corresponents a l’anterior ordenació de titulacions, diferents al títol al·legat per a l’accés al cos d’Inspectors d’educació. |
|
|
0,3500 |
|
En el cas de títols obtinguts a l’estranger o expedits per institucions docents d’altres països, s’ha d’adjuntar també la corresponent homologació. |
|
No es valoren, per aquest apartat, els títols universitaris propis, ni títols universitaris no oficials, que d’acord amb la disposició addicional onzena del RD 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, siguin expedits per les universitats en ús de la seva autonomia. |
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de tots els títols que es posseeixin o certificació de l’abonament dels drets d’expedició del títol o certificat supletori de la titulació expedits d’acord amb el previst, en el seu cas, a l’Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE de dia 13) o a l’Ordre de 13 d’agost de 2007 (BOE de dia 21), o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d’agost, sobre expedició de títols universitaris oficials (BOE de dia 6 d’agost) i fotocòpia compulsada del títol al·legat per a l’accés al cos d’Inspectors d’educació. |
|
4.1.3. Per publicacions de caràcter didàctic i científic que tenguin relació amb el sistema educatiu i que es refereixin a qualsevol dels aspectes següents: (fins a 0,5000 punts) |
|
a) Avaluació i supervisió. |
|
b) Desenvolupament curricular. |
|
c) Organització escolar. |
|
d) Atenció a la diversitat. |
|
e) Educació en valors. |
|
f) Orientació educativa. |
|
g) Legislació aplicada a l’educació. |
|
Documents justificatius: els originals o fotocòpies corresponents i la certificació on consti; el títol del llibre, autor/s, l’ISBN, dipòsit legal i data de la primera edició, el nombre d’exemplars i que la difusió dels mateixos ha estat en llibreries comercials. Si els llibres han estat editats per administracions públiques i universitats (públiques- privades) que no s’han difós en llibreries comercials, a més de les dades anteriors, en la certificació han de constar els centres de difusió (centres educatius, centres de professors, d’institucions culturals, etc). En els supòsits en què l’editorial o associació hagin desaparegut, les dades requerides en aquesta certificació hauran de justificar-se per qualsevol mitjà d’una prova admissible en dret. |
|
En el cas de documents en format electrònic, per ser valorats han d’anar acompanyats per un informe en el qual, l’organisme emissor, certifica en quina base de dades bibliogràfica apareix la publicació. En aquest document s’han d’indicar, a més les següents dades: el títol de la publicació, autor/s, data de la publicació i dipòsit legal. |
|
El Tribunal farà públics els criteris de valoració de les publicacions amb antelació suficient a la fase de concurs, per a la presentació de mèrits. |
|
4.1.4. Per activitats de Formació permanent del professorat superades que tenen per objecte el perfeccionament sobre aspectes científics i didàctics de les especialitats del cos al qual pertany l’aspirant, o relacionades amb l’organització escolar o amb les tecnologies aplicades a l’educació organitzades pel Ministeri d’Educació, i les conselleries que tenguin atribuïdes les competències en matèria educativa, per institucions sense ànim de lucre, sempre que aquestes activitats hagin estat homologades o reconegudes per les administracions educatives, així com les organitzades per les Universitats. (fins a 0,5000 punts)
|
|
|
Es puntuen amb 0,0100 punts per cada 10 hores d’activitats de formació acreditades. A aquests efectes es sumen les hores de totes les activitats, no puntuant la resta del número d’hores inferior a 10. Quan les activitats vénen expressades en crèdits s’entén que cada crèdit equival a 10 hores. |
|
|
Documents justificatius: certificació acreditativa o fotocòpia compulsada de les certificacions d’aquestes, expedides per l’entitat organitzadora en la qual consti expressament el número d’hores de durada de l’activitat. En cas de les organitzades per institucions sense ànim de lucre s’ha d’acreditar de manera fefaent el reconeixement o homologació d’aquestes activitats pel Ministeri d’Educació i les conselleries amb competències en matèria educativa, o certificat d’inscripció al registre de formació de l’Administració educativa. |
|
|
4.2. Preparació específica per a l’exercici de la funció inspectora (fins a 0,5000 punts) |
|
4.2.1. Per activitats de Formació permanent del professorat superades relacionades directament amb l’exercici de la funció inspectora, les seves atribucions i les seves competències, organitzades pel Ministeri d’Educació, les conselleries amb competències en matèria educativa, per institucions sense ànim de lucre, sempre que aquestes activitats hagin estat homologades o reconegudes per les administracions educatives, així com les organitzades per les Universitats.
|
|
Es puntuen amb 0,1000 punts per cada 10 hores d’activitats de formació acreditades. A aquests efectes es sumen les hores de totes les activitats, no puntuant la resta del número d’hores inferior a 10. Quan les activitats vénen expressades en crèdits s’entén que cada crèdit equival a 10 hores. |
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de les certificacions d’aquestes, expedides per l’entitat organitzadora en la qual consti expressament el número d’hores de duració de l’activitat. En cas de les organitzades per institucions sense ànim de lucre s’ha d’acreditar de manera fefaent el reconeixement o homologació d’aquestes activitats pel Ministeri d’Educació i les conselleries amb competències en matèria educativa, o certificat d’inscripció al registre de formació de l’Administració educativa. |
|
4.2.2. Per la impartició de les activitats de Formació permanent del professorat indicades als apartats 4.1.4 i 4.2.1. |
|
Se puntuen amb 0,0200 punts per cada 3 hores d’activitats de formació acreditades. A aquest efectes es sumen les hores de totes les activitats, no puntuant la resta del número d’hores inferior a 3. Quan les activitats vénen expressades en crèdits s’entén que cada crèdit equival a 10 hores. |
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada de les certificacions d’aquestes expedides per l’entitat organitzadora en la qual consti expressament el número d’hores de duració de l’activitat. En cas de les organitzades per institucions sense ànim de lucre s’ha d’acreditar de manera fefaent el reconeixement o homologació d’aquestes activitats pel Ministeri d’Educació i les conselleries amb competències en matèria educativa, o certificat d’inscripció al registre de formació de l’Administració educativa. |
4.3. Coneixements d'Idiomes (màxim 0,30000)
4.
|
Els certificats d’idiomes estrangers atorgats per les escoles oficials d’idiomes es valoren de la forma següent: |
|
|
Per cada certificació d’EOI de nivell C2 del Consell d’Europa: |
0,3000 |
|
Per cada certificació d’EOI de nivell C1 del Consell d’Europa: |
0,2000 |
|
Per cada certificació d’EOI de nivell avançat o pel certificat d’aptitud d’EOI: |
0,1000 |
|
Si escau valorar les certificacions assenyalades als apartats anteriors només es considera la de nivell superior que presenta el participant. |
|
Segons l’establert a l’annex III del RD 944/2003 és equivalent al nivell avançat d’EOI el certificat d’aptitud de l’EOI. |
|
Documents justificatius: fotocòpia compulsada dels títols o, si escau, els certificats d’abonament dels drets d’expedició, d’acord amb l’Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13 de juliol). |
4.4. Avaluació de la funció docent amb valoració positiva (màxim 0,5000)
Al no haver-se desenvolupat el procediment per a l’avaluació positiva de la funció docent en l’Administració educativa, aquest apartat no es puntua a cap aspirant.