Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 1983
Àrea model de ciutat, urbanisme i habitatge digne.
Departament de planejament i gestió urbanística.
Servei juridicoadministratiu de planejament.
Exp: PA 2013/0011.
Aprovació definitiva modificació del PGOU de Palma referida a la requalificació de l´equipament EQ0a/DO-P, 64-01-P
Versió PDF
L’Ajuntament Ple en sessió celebrada el 29.10.2015 va aprovar definitivament una modificació del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) mitjançant el següent acord:
“INFORME DE LA TAG CAP DE SERVEI- Per acord de l´Ajuntament Ple de data 25/09/2014 es va aprovar inicialment la Modificació del PGOU de Palma referida a la requalificació de l´equipament EQ0a/DO-P, 64-01-P, com a zona B3a, segons projecte redactat pels serveis tècnics de Planejament, atenent la sol.licitud de la comunitat de propietaris de l´edifici situat al carrer Prevere Rafael Barrera núm. 12-14, modificació que té per objecte requalificar l´equipament EQ0a/DO-P 64-01-P, d´ús principal docent, com a zona B3a, d´ús principal residencial plurifamiliar, d´acord amb l´ordenació establerta a la resta de la illeta i a les illetes confrontants. A l´acord d´aprovació inicial es deia: “Abans de l´aprovació definitiva, es prepararà la documentació de la modificació del PGOU actualitzant les referències a la normativa que li afecta.”
Seguidament, es va sotmetre a informació pública d´un mes mitjançant anuncis al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 142, de dia 16/10/2014, edicte núm. 17918; al diari “Diari de Mallorca”de dia 20/10/2014; i al tauler electrònic d´anuncis i edictes de la seu electrònica d´aquesta Corporació. L´acord d´aprovació inicial es va notificar a la Conselleria d´Educació, Cultura i Universitats (IBISEC). També es va notificar a la presidenta de la comunitat de propietaris de l´edifici afectat.
Dins aquest termini, que va acabar el dia 14/03/2015, s´ha presentat una al.legació per part de Margalida Oliver Ripoll, com a Presidenta de l´Associació de Veïns de Son Fortesa. Aquesta al.legació ha estat informada pels serveis tècnics de Planejament, en informe que s´incorpora com Annex al present acord.
Amb posterioritat a l´aprovació inicial s´han demanat els següents informes: a la Comissió Insular d´Ordenació del Territori, que emet informe amb data d´entrada a l´Ajuntament de 01/12/2014 (informe amb observacions). A la Direcció General d´Interior, Emergències i Justícia, que emet informe favorable sense cap tipus d´observació. I a la Delegació de Defensa de les Illes Balears, que va emetre informe favorable.
A més, en data 04/02/2015 tenia entrada a l´Ajuntament informe sobre la present modificació del PGOU emès pel Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l´IBISEC. A l´esmentat informe es conclou que la parcel.la actualment qualificada com a EQ0a/DO-P 64-01-P té una superfície inferior a la superfície necessària per a la construcció d´un equipament docent corresponent a un centre d´educació bàsica (infantil, primària i/o secundària); a més, tenint en compte que es troba construïda amb un edifici de 39 habitatges, es pronuncia en sentit favorable quant a la supressió d´aquest equipament. Referent a la necessitat o conveniència de requalificar com a docent l´actual equipament sociocultural EQ0a/SC-P 67-05-P (la qual cosa s´havia també sotmès a la seva consideració), per la seva superfície la considera igualment inadequada per a un centre d´educació bàsica. No obstant, l´informe diu expressament que no s´ha valorat la idoneïtat de la parcel.la per a un centre d´educació especial (ensenyament d´idiomes, educació d´adults, etc). Tenint en compte l´informe anterior, en data 08/05/2015 es va sol.licitar informe a la Conselleria d´Educació (Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives) sobre la possibilitat de requalificar com a equipament docent la parcel.la amb qualificació EQ0a/SC-P, 67-05-P, situada al carrer Son Real, núm. 10, de 1.211 m2, amb advertiment que si no es manifestava en el sentit de la conveniència d´aquest canvi de qualificació, per a mantenir la previsió d´equipament docent, es podria entendre que la Conselleria no té interès en dita requalificació. Transcorregut el termini corresponent, la Conselleria no va donar cap resposta a l´Ajuntament.
Pel que fa a les observacions de l´informe de la Comissió Insular d´Ordenació del Territori i Urbanisme del Consell Insular de Mallorca, aquestes es concreten en : “a) ...amb caràcter previ a l´aprovació definitiva, cal reiterar i obtenir l´informe favorable del organisme competent en la matèria sobre la necessitat o no de mantenir la previsió de l´equipament docent al Sector. // b) ...hem de destacar la necessitat de donar compliment a l´article 58 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d´ordenació i ús del sòl (LOUS) quant a l´increment de sostre edificable que comporta la modificació proposada...” Quant a la primera observació, ha quedat analitzada amb allò que s´ha explicat en l´anterior paràgraf. Respecte a la segona observació, aquesta s´analitza a la pròpia proposta de modificació del PGOU preparada pels serveis tècnics municipals (apartat 2.2.4 de la Memòria Justificativa), que té també en compte l´informe dels serveis jurídics de Planejament de data 21 de gener de 2015, que obra a l´expedient. Aquests documents argumenten en el sentit que amb la present modificació puntual del PGOU no es produeix augment de sostre edificable, ni de densitat residencial, ni tampoc augment d´aprofitament lucratiu.
En data 22/07/2015, amb número 491, ha tingut entrada al servei de Planejament la proposta de modificació del PGOU referida a la requalificació de l´equipament EQ0a/DO-P 64-01-P com a zona B3a, proposta adaptada a la LOUS, i que no suposa canvis substancials respecte a la versió que va ser aprovada inicialment.
Es fa constar que es sol.licitarà informe a la Secretaria General en virtut de les seves funcions d’assessorament legal al Ple i les Comissions, atribuïdes en l´article 122.5.e) apartat 2n. de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, en relació a l´ article 123.2 del mateix text legal, que tindrà caràcter preceptiu per què es tracta d’assumptes que exigeixen una majoria especial. Dit informe es preveu també a l’article 85 de la Llei 20/2006, Municipal i de Règim Local de las Illes Balears, de 15 de desembre.
Atès el que disposen els articles 72 i 73 i la disposició addicional quarta de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de Capitalitat de Palma de Mallorca, d´acord amb la redacció donada per la Llei 6/2012, de 6 de juny , pot aprovar-se definitivament la proposta de modificació del Pla General d´Ordenació Urbana de Palma.
Per això, i atesos els articles 172 i 175 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals; els art. 127.1.c), 123.1.i), 122-4-a), i amb el quòrum establert a l’article 123.2 del capítol II, títol X de la Llei 7/85 de 2 d’abril, modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre de Mesures per la modernització del govern local, RDL 781/86, de 18 d’abril, art. 99 i següents del Reglament Orgànic del Ple, 4-1-e) i 12-a) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, es considera que el Consell de la Gerència pot adoptar la següent resolució:
Proposar a la Junta de Govern l’aprovació definitiva del projecte de modificació del Pla General d´Ordenació Urbana de Palma, per tal que sigui elevat a l’ajuntament Ple, previ dictamen de la Comissió Informativa l’adopció del següent
ACORD
1r.-Desestimar l´al.legació presentada per Margalida Oliver Ripoll, com a presidenta de l´Associació de Veïns de Son Fortesa, al.legació que manifesta el seu desacord amb la pretensió de l´Ajuntament, si bé analitzada dita al.legació resulta que no es refereix a la parcel.la amb codi EQ0a/DO-P, 64-01-P, afectada per la modificació del pla general, sinó a una parcela situada en una altra ubicació. Aquesta al.legació va ser objecte d´informe del serveis tècnics de Planejament que s´incorpora com Annex al present acord, formant part del mateix. Aquest informe justifica la desestimació de l´esmentada al.legació.
2n.- Aprovar definitivament la modificació puntual del PGOU referida a la requalificació de l´equipament EQ0a/DO-P, 64-01-P, com a zona B3a, segons projecte redactat pels serveis tècnics de Planejament, atenent la sol.licitud de la comunitat de propietaris de l´edifici situat al carrer Prevere Rafael Barrera núm. 12-14, modificació que té per objecte requalificar l´equipament EQ0a/DO-P 64-01-P, d´ús principal docent, com a zona B3a, d´ús principal residencial plurifamiliar, d´acord amb l´ordenació establerta a la resta de la illeta i a les illetes confrontants.
La documentació que s´aprova definitivament consisteix en la proposta de modificació remesa pels serveis tècnics de Planejament, amb data d´entrada de 22/07/2015, i número 491, proposta adaptada a la LOUS, que dóna resposta a les observacions de l´acord de la Comissió Insular d´Ordenació del Territori i que, per altra banda, no suposa canvis substancials respecte a la versió que va ser aprovada inicialment.
Tot això, atès el resultat de l´informaciò pública, i vistos els informes que obren a l´expedient.
3r.- Comunicar el present acord als Serveis municipals que es puguin trobar afectats, així com a l´Oficina de la revisió del PGOU.
4t.- Comunicar el present acord a la Conselleria d´Educació.
5è.- Notificar el present acord a la comunitat de propietaris de l´edifici situat al carrer Prevere Rafael Barrera núm. 12-14, així com a l´Asociació de Veïns de Son Fortesa.
6è.- Donar trasllat al Consell Insular de Mallorca i al Govern de les Illes Balears del present acord, dins el termini de quinze dies des de la seva adopció, tot adjuntant un exemplar degudament diligenciat de la documentació aprovada.
7è.- Donar trasllat a la Direcció General de Aviación Civil de la certificació de l´acte d´aprovació definitiva, tot adjuntant un exemplar degudament diligenciat de la documentació aprovada, de conformitat amb allò que es regula a la disposició addicional segona.6 del Real Decret 2591/1998, de 4 de desembre, en la seva redacció donada pel real Decret 297/2013, de 26 d´abril.
8è.- Una vegada es pugui entendre emesa amb caràcter favorable la resolució de la Direcció General de Aviación Civil, publicar el present acord, juntament amb la normativa adient, al Butlletí Oficial de les Illes Balears, quedant aleshores aixecada la suspensió de l'atorgament de llicències a les àrees del territori objecte d'aquest acord.”
ANNEX
"INFORME:
En data 05/11/2014 es rep al Registre General amb número de document 231.534 sol·licitud per part de l’Associació de Veïns de Son Fortesa d’aturar la tramitació de la Modificació Puntual de Pla General de Palma referent a la requalificació de l’equipament EQ0a/DO-P 64-01-P d’ús principal docent com a zona B3a d’ús principal residencial plurifamiliar aprovada inicialment en data 25/09/2014.
Els terrenys objecte d’aquesta modificació són els corresponents a la parcel·la cadastral 15185-04.
En aquesta parcel·la s’emplaça un edifici de 5 plantes d’alçada destinat a 39 habitatges i aparcaments en planta soterrani construït a l’empara de la llicència municipal LO873/1983, amb data de construcció de l’any 1985 segons dades cadastrals.
S’adjunta plànol de situació atès la confusió en la ubicació que es manifesta en la sol·licitud, on esmenta que es tracta d’un solar sense asfaltar utilitzat actualment com aparcament.
(veure ANNEX Plànol sèrie D.01 Ordenació sòl urbà –PGOU 1998 (Plànol J17)
Tal i com s’indica a la memòria justificativa del projecte aprovat inicialment, l’objectiu d’aquesta modificació de Pla General és requalificar l’equipament EQ0a/DO-P 64-01-P com a zona B3a d’acord amb l’ordenació establerta a la resta de la illeta i a les illetes confrontants.
El PGOU’98 preveia un equipament docent a obtenir per expropiació en una parcel·la on hi ha implantat legalment un edifici de 39 habitatges, locals i aparcaments en soterrani, amb un total de superfície construïda segons cadastre de 4.825 m2
La supressió d’aquesta previsió d’equipament queda justificada atès l’elevada quantia que suposaria la obtenció del sòl per aquest. En l’informe emès pel Servei de Valoracions i Projectes de data 28/08/2013 es determina el càlcul del valor d’expropiació de la parcel·la cadastral, amb un valor total d’expropiació de 7.835.008 € (inclou el 5% d’increment de premi d’afecció segons la LEF’54).
Evitar aquesta expropiació justificaria l’interès general de la proposta.
També es justificaria amb el càlcul del l’estàndard d’equipament docent al sector on s’ubica. En el cas de suprimir la previsió de l’equipament docent i amb la població de dret del padró en data 01/01/2013, es manté pràcticament el mateix estàndard que en el PGOU vigent.
Per altra banda, en data 24/09/2013 es sol·licita a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, concretament a l’Institut d’Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC), informe sobre la necessitat o no d’aquest equipament per a la justificació de la seva supressió. Atès que la Conselleria no dona resposta a la consulta municipal, es reitera la sol·licitud d’informe en data 08/10/2014.
En data 17/02/2015 es rep al Registre de Planejament amb número de document 94 informe emès pel Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC. En relació a la supressió de la previsió de l’equipament docent EQ0a/DO-P 64-01-P es cita textualment en l’informe “que no hi ha cap inconvenient per a la supressió de la previsió d’aquest equipament”.
Referent a la necessitat o conveniència de la qualificació com a equipament docent de l’actual equipament sociocultural EQ0a/SC-P 67-05-P, l’informe de l’IBISEC “no considera necessari o convenient la qualificació com a equipament docent l’actual equipament sociocultural, ja que la parcel·la és insuficient per a un centre d’educació bàsica. No es valora la idoneïtat de la parcel·la per a un centre d’educació especial (ensenyament d’idiomes, artístics, educació persones adultes, etc..) ja que els requisits de superfície de parcel·la s’han de determinar en funció del programa del centre”.
Tenint en compte l’especificat en l’informe de l’IBISEC anteriorment citat, en data 08/05/2015 es sol·licita informe a la Conselleria d’Educació sobre si considera necessari o convenient la qualificació com a equipament decent de l’actual equipament sociocultural EQ0a/SC-P 67-05-P, situat al carrer Son Real nº10, de 1.211 m2 de superfície. La Conselleria no ha donat resposta a la consulta municipal.
S’emet aquest informe als efectes oportuns."
Complint amb l' art. 181 del Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, per a l’Illa de Mallorca, es publica perquè es prengui general coneixement i als efectes pertinents.
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, de conformitat amb l’article 107.3 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener, podeu presentar recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb els articles 25 i 45 i ss. d’aquesta Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa davant la Sala contenciós administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptats des de l' endemà de la publicació.
Així mateix i d' acord amb als art. 70 i 65.2 de la Llei 7/85, de 2 d' abril, es publica tot seguit el text complet de les ordenances d' aquesta modificació de PGOU:
3.- ZONIFICACIÓ I ORDENANCES
Ordenances actuals i proposades.
El PGOU vigent qualifica la parcel·la objecte d’aquesta Modificació Puntual de PGOU com a zona EQ0a regulada a l’article 145 de les Normes Urbanístiques. Es proposa qualificar la parcel·la com a zona B3a, definida en l’article 128 de les NN.UU. i que s’adjunta a continuació:
Article 128. Ordenances particulars zones "B". Ús principal: residencial plurifamiliar. Tipus d'edificació: AV-MCV.
1. Descripció. Aquesta ordenança és d'aplicació a les zones de l'eixample perifèric.
L'edificació se situa perimetralment a l'illeta amb altures homogènies, deixant al centre patis interiors d'illetes lliure d'edificació configurats a partir dels fons edificables de les parcel·les.
2. Zones. Es distingeixen nou zones, diferenciant-se en les diferents altures que poden assolir: B2a, B3a, B3x, B4a, B4x, B5a, B5x, B6a, B7a.
3. Condicions mínimes de parcel.la.
- Zones B3x, B4a, B4x, B5a, B5x, B6a, B7a:
a) Superfície mínima de parcel·la 320m2
b) Amplada mínima de parcel·la 14m
- Zones B2a i B3a:
a) Superfície mínima de parcel·la 100m2
b) Amplada mínima de parcel·la 5m
4. Condicions d'edificació. Per a cadascuna de les nou zones s'estableixen els següents paràmetres:
|
|
B2a |
B3a |
B3x |
B4a |
B4x |
|
H (nº P) |
2 |
3 |
3 + a |
4 |
4 + a |
|
H máx (m)(*) |
6’5 |
9’6 |
10’2+3 |
13’3 |
13’3+3 |
|
H tot(m)(*) |
8’5 |
11’6 |
10’2+5 |
15’3 |
13’3+5 |
|
V máx |
0’4 |
0’4 |
0’7 |
0’7 |
1’50 |
|
Irp (viv/m2) |
1/45 |
1/30 |
1/26 |
1/23 |
1/20 |
|
|
B5a |
B5x |
B6a |
B7a |
|
H (nº P) |
5 |
5+a |
6 |
7 |
|
H màx(m)(*) |
16’4 |
16’4+3 |
19’5 |
22’6 |
|
H tot(m)(*) |
18’4 |
16’4+5 |
21’5 |
24’6 |
|
V máx |
1’50 |
1’50 |
1’50 |
1’50 |
|
Irp (viv/m2) |
1/18 |
1/17 |
1/15 |
1/13 |
La definició del paràmetre Irp és la mateixa que per a les zones A.
(*): L'altura màxima i l'altura total s'han descompost en les que corresponen al cos principal d'edificació i a l'àtic respectivament, separades pel signe +.
Altura màxima en metres a què s'ha de situar el pla inferior del sostre de la planta baixa respecte del punt de referència a les nou zones:
- zones B2a i B3a 3'7
- Zones B3x, B4a, B4x, B5a, B5x, B6a i B7a 4'3
Es pot elevar el paviment de la planta baixa fins a un (1) metre sobre el punt de referència.
L'ocupació de la parcel·la en planta baixa podrà ser del 100% en les següents zones: B3x, B4a, B4x, B5a, B5x, B6a i B7a, sempre que es compleixi que en la mateixa illeta no hi hagi algun dels següents paràmetres de zona : B2a, D, I o J.
En el cas que s'ocupi el total de la parcel·la en planta baixa, aquesta s'ha de destinar a usos no residencials, incloent-hi la part continguda en la profunditat edificable i no poden ubicar nous habitatges.
La profunditat edificable en les plantes pis és la fixada per a cada illa en els plans d'ordenació a escala 1: 1000.
5. Condicions d'ús.
a) Els usos diferents del residencial permesos en situació 1 es podran ubicar en qualsevol planta de l'esmentada situació, destinada totalment o parcial als esmentats usos, sempre que per davall no hi hagi plantes completes destinades a l'ús principal.
b) La resta de condicions d'ús de les zones B2a, B3a, B3x, B4a, B4x, B5a, B5x i B6a i B7a, es regula al QUADRE D'USOS núm. 1 de l'art. 65.
S’adjunta la redacció vigent de l’article 97 de les Normes Urbanístiques segons s’inclou en la Modificació Puntual de Pla General d’Ordenació Urbana de Palma referida a l’ajustament de la superfície de sòl de creixement als límits establerts en el Pla Territorial Insular de Mallorca aprovada definitivament pel Ple de l’Ajuntament en data 25/09/2014:
Article 97. Servituds Aeronàutiques. Edificacions frontereres a cursos públics, frontereres a carreteres, a línies elèctriques aèries d’alta tensió i poliducte de productes petrolífers.
1. Hom s’ha d’ajustar al que disposin les diferents normatives sectorials vigents.
2. Les construccions i instal·lacions, així com qualsevol altra actuació que es contempli en el terme municipal de Palma, inclosos tots els seus elements (com antenes, parallamps, xemeneies, equips d'aire condicionat, caixes d'ascensors, cartells, remats decoratius), així com qualsevol afegit sobre tals construccions, i els mitjans mecànics necessaris per a la seva construcció (grues, etc), modificacions del terreny o objecte fix (pals, antenes, aerogeneradors incloses les seves pales, cartells, etc), així com el gàlib de viari o via fèrria no poden vulnerar les Servituds Aeronàutiques dels aeroports de Palma de Mallorca i de Son Bonet, que vénen representades en els plànols I.03 i I.04 de servituds aeronàutiques, llevat que quedi acreditat, segons el parer de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) que no es compromet la seguretat ni queda afectada de manera significativa la regularitat de les operacions d'aeronaus, d'acord amb les excepcions previstes en el Decret 584/72 en la seva redacció actual.
En els àmbits inclosos a les zones i espais afectats per Servituds Aeronàutiques Legals, l'execució de qualsevol de les dites construccions, instal·lacions o elements, mitjans necessaris per a la seva construcció, o plantació, requerirà acord favorable previ de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) d'acord als Articles 30 i 31 del Decret 584/72 modificat per Reial Decret 297/2013.
3. Les propostes de nous planejaments urbanístics o plans de desenvolupament, de la seva revisió o modificació, .en aquells àmbits del terme municipal de Palma que estiguin afectats per les Servituds Aeronàutiques dels aeroports de Palma de Mallorca i/o de Son Bonet, hauran de ser informats per la Direcció General d'Aviació Civil abans de l'aprovació inicial, segons el que estipula la Disposició Addicional 2ª del Reial Decret 2591/1998 modificat pel Reial Decret 297/2013.
4. L'aprofitament susceptible de materialització en sòl urbanitzable serà el definit pel planejament de desenvolupament d'acord amb la legislació urbanística, un cop s'apliquin al mateix les condicions que, si s'escau, estableixi l'informe del Ministeri de Foment d'acord amb la legislació en matèria de Servituds Aeronàutiques, no generant, en el cas de la seva disminució, cap tipus de dret a indemnització per part del Ministeri de Foment, ni del gestor aeroportuari ni del prestador dels Serveis de Navegació Aèria, excepte quan afecti a drets ja patrimonialitzats.
5. A les Zones de Seguretat de les instal·lacions radioelèctriques per a la Navegació Aèria es prohibeix qualsevol construcció o modificació temporal o permanent de la constitució del terreny, de la seva superfície o dels elements que sobre ella es troben, sense previ consentiment de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) d'acord amb l'article 15, apartat b) del Decret 584/1972 de Servituds Aeronàutiques en la seva actual redacció.
Qualsevol emissor radioelèctric o un altre tipus de dispositiu que pogués donar origen a radiacions electromagnètiques pertorbadores del normal funcionament de les instal·lacions radioelèctriques aeronàutiques, tot i no vulnerant les superfícies limitadores d'obstacles, requerirà la corresponent autorització de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria, conforme al que preveu l'Article 16 del Decret 584/72 de Servituds Aeronàutiques. Atès que les Servituds Aeronàutiques constitueixen limitacions legals al dret de propietat en raó de la funció social d'aquesta, la resolució que a aquests efectes s'evacués només podrà generar algun dret a indemnització quan afecti drets ja patrimonialitzats.
6. Segons l'article 10 del Decret 584/72 de Servituds Aeronàutiques modificat pel Reial Decret 297/2013, la superfície compresa dins la projecció ortogonal sobre el terreny de l'àrea de servituds de l’aeròdrom i de les instal·lacions radioelèctriques aeronàutiques dels Aeroports de Palma i de Son Bonet resta subjecta a una servitud de limitació d'activitats, en virtut de la qual l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) pot prohibir, limitar o condicionar activitats que s'ubiquin dins la mateixa i puguin suposar un perill per a les operacions aèries o pel correcte funcionament de les instal·lacions radioelèctriques. Aquesta possibilitat s'estendrà als usos del sòl que facultin per a la implantació o exercici d'aquestes activitats, i abastarà entre altres:
a) Les activitats que suposin o comportin la construcció d'obstacles de tal índole que puguin produir turbulències.
b) L'ús de llums, inclosos projectors o emissors làser que puguin crear perills o induir a confusió o error.
c) Les activitats que impliquin l'ús de superfícies grans i molt reflectants que poden donar lloc a enlluernament.
d) Les actuacions que puguin estimular l'activitat de la fauna a l'entorn de la zona de moviments de l'aeròdrom.
e) Les activitats que donin lloc a la implantació o funcionament de fonts de radiació no visible o la presència d'objectes fixos o mòbils que puguin interferir el funcionament dels sistemes de comunicació, navegació i vigilància aeronàutiques o afectar negativament.
f) Les activitats que facilitin o comportin la implantació o funcionament d'instal·lacions que produeixin fum, boires o qualsevol altre fenomen que suposi un risc per a les aeronaus.
g) L'ús de mitjans de propulsió o sustentació aeris.
7. En cas de contradicció en la pròpia normativa urbanística del Pla o entre les normes urbanístiques i els plànols d'ordenació, prevaldran les limitacions o condicions imposades per les Servituds Aeronàutiques d'acord amb la legislació aplicable en aquesta matèria.
Palma, 02 de febrer de 2016
El cap del Departament,
p.d. Decret de batlia núm 3000/2014, de 26/02/2014
(BOIB núm. 30 de 4-03-2014)
Jaume Horrach Font