Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 1813
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de 16 de febrer de 2016 per la qual es convoquen les proves lliures per obtenir els títols de tècnic i de tècnic superior de formació professional del sistema educatiu i se’n concreten aspectes sobre l’organització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008 regula les proves lliures per obtenir el títol de tècnic o de tècnic superior de formació professional del sistema educatiu.

La disposició final primera de l’Ordre esmentada autoritza l’òrgan competent en matèria de formació professional del sistema educatiu perquè dicti les instruccions necessàries per al desplegament i l’aplicació d’aquesta Ordre.

L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 regula l’organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen d’acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, a les Illes Balears en la modalitat d’ensenyament presencial.

Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada i amb el Decret 91/2012, de 23 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

1. Aprovar les instruccions per les quals es concreten determinats aspectes de l’organització de les proves lliures per obtenir els títols de tècnic i de tècnic superior de formació professional del sistema educatiu en la convocatòria de l’any 2016.

2. Incloure aquestes instruccions com a annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Convocar les proves per obtenir els títols de tècnic i de tècnic superior de formació professional en el sistema educatiu, de conformitat amb les instruccions que figuren en l’annex 1.

Tercer

1. Establir que els centres publiquin aquesta Resolució amb els annexos corresponents.

2. Disposar que aquesta Resolució també es publiqui a la pàgina web de Formació Professional (http://formacioprofessional.caib.es).

Quart

Aquesta Resolució entrarà en vigor l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 16 de febrer de 2016

La directora general

Maria F. Alorda Vilarrubias

ANNEX 1

Instruccions

Article 1

Objecte i àmbit d’aplicació

Aquestes Instruccions concreten els aspectes necessaris per desenvolupar les proves lliures que s’han de dur a terme als centres públics de les Illes Balears en aquesta convocatòria, de conformitat amb l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008 (BOIB núm. 38, de 18 de març) per la qual es regulen les proves lliures per obtenir els títols de tècnic i de tècnic superior de formació professional del sistema educatiu.

Article 2

Característiques de les proves

Les característiques de les proves s’estableixen en l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

Article 3

Centres que han de fer les proves

1. Tots els centres educatius públics de les Illes Balears autoritzats a impartir cicles formatius han de dur a terme les proves lliures dels mòduls que figuren en el currículum de tots els cicles formatius que es cursen de forma presencial al centre. Se n’exceptuen els mòduls i els centres que consten en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

2. En el cas dels cicles formatius que s’imparteixen amb una organització temporal especial, només s’han de dur a terme les proves lliures dels mòduls que s’imparteixen de forma presencial al centre durant l’any 2016.

3. Els centres tenen l’obligació d’acceptar totes les sol·licituds d’inscripció a les proves lliures que rebin i de dur a terme les proves dels mòduls que s’imparteixin de forma presencial al centre.

4. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat ha d’establir quin centre educatiu ha de dur a terme les tasques de guarda i custòdia de les proves quan s’hagin de fer en una illa diferent d’aquella on s’imparteix el cicle.

Article 4

Requisits per a la inscripció

1. Els requisits per participar a les proves per obtenir els títols de tècnic i de tècnic superior de formació professional del sistema educatiu són els que s’estableixen en l’article 6 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. L’article 7 de l’Ordre esmentada recull les incompatibilitats que no permeten inscriure’s en determinats mòduls de les proves lliures.

3. La inscripció està subjecta al pagament de les taxes que s’estableixen en la disposició addicional tercera de la Llei 9/2008, de 19 de desembre, dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que modifica la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; en la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 14 de gener de 2016 (BOIB núm. 14, de 28 de gener), i en la Llei 12/2015, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016 (BOIB núm. 189, de 30 de desembre):

  1. Inscripció per fer la prova lliure de cada mòdul que pertany a cicles de grau mitjà, inclosa l’expedició del certificat que acredita les qualificacions obtingudes: 8,87 euros.
  2. Inscripció per fer la prova lliure de cada mòdul que pertany a cicles de grau superior, inclosa l’expedició del certificat que acredita les qualificacions obtingudes: 12,19 euros.

4. Estan exemptes del pagament d’aquesta taxa les persones que es presentin a les proves en situació d’atur, les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 % i els membres d’una família nombrosa, sempre que ho demanin al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció.

5. L’import de la taxa s’ha de retornar en el cas que la persona sol·licitant no sigui admesa a les proves convocades. La sol·licitud de devolució s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la relació definitiva de persones admeses i excloses.

 

Article 5

Inscripció en un cicle que correspon a un títol emparat per la LOGSE que en el curs 2013-2014 se substituí per un títol nou emparat per la LOE

1. Les persones que tenguin algun mòdul superat d’un cicle que correspongui a un títol els ensenyaments del qual estiguin emparats per la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE) que en el curs 2013-2014 es va substituir per un títol nou els ensenyaments del qual estiguin emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), es poden inscriure per fer els mòduls que li queden del cicle. Aquests cicles figuren en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

2. Aquestes persones es poden inscriure per fer les proves lliures dels mòduls de segon curs d’aquests cicles formatius durant l’any 2016.

3. Si l’any 2016 no han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul de Formació en centres de treball), s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació que substitueixen els ensenyaments del cicle que no han acabat. En aquest cas, els mòduls que hagin superat amb el currículum vigent fins al moment es convaliden d’acord amb el que es regula en el reial decret pel qual s’estableix el títol de tècnic o de tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el currículum nou.

4. El mòdul de Formació en centres de treball, que s’ha de fer en la modalitat presencial una vegada superats tots els altres mòduls del cicle, es pot cursar, al més tard, fins al curs 2016-2017.

5. Els centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles s’especifiquen en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

Article 6

Inscripció en un cicle que correspon a un títol emparat per la LOGSE que en el curs 2015-2016 s’ha començat a substituir per un títol nou emparat per la LOE

1. Les persones que tenguin algun mòdul superat d’un cicle que correspongui a un títol els ensenyaments del qual estiguin emparats per la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE) que en el curs 2015-2016 s’ha començat a substituir per un títol nou els ensenyaments del qual estan emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), es poden inscriure per fer els mòduls que li queden del cicle. Aquests cicles figuren en l’annex 4 d’aquesta Resolució.

2. Aquestes persones es poden inscriure per fer les proves lliures d’aquests cicles durant els anys 2016, 2017 i 2018 de la manera següent:

  1. Els anys 2016 i 2017 es poden examinar dels mòduls de primer curs i de segon curs.
  2. L’any 2018 es poden examinar només dels mòduls de segon curs.

3. El termini per incorporar-se als ensenyaments emparats per la LOE és el següent:

  1. Per als cicles de dos anys: si l’any 2018 no s’han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul de Formació en centres de treball) s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació que substitueixin els ensenyaments del cicle que no s’hagin acabat. En aquest cas, els mòduls que s’hagin superat amb el currículum vigent fins al moment s’han de convalidar d’acord amb el que es regula en el reial decret pel qual s’establí el títol de tècnic o de tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el currículum nou.
  2. Per als cicles d’un any: si l’any 2017 no s’han superat tots els mòduls del cicle (excepte el mòdul de Formació en centres de treball) s’han d’incorporar als ensenyaments emparats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació que substitueixin els ensenyaments del cicle que no s’hagi acabat. En aquest cas, els mòduls que s’hagin superat amb el currículum vigent fins al moment s’han de convalidar d’acord amb el que es regula en el reial decret pel qual s’establí el títol de tècnic o de tècnic superior corresponent, mentre que els mòduls no superats s’han d’avaluar d’acord amb el currículum nou.

4. El mòdul de Formació en centres de treball, que s’ha de fer en la modalitat presencial una vegada superats tots els altres mòduls del cicle, es pot cursar, al més tard, fins al curs 2018-2019 per als cicles de dos anys i fins al curs 2017-2018 per als cicles d’un any.

5. Els centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles s’especifiquen en l’annex 4 d’aquesta Resolució.

Article 7

Inscripció en un cicle que correspon a un títol emparat per la LOGSE que en el curs 2015-2016 ha quedat derogat i no s’ha substituït per un altre títol nou

1. Les persones que tenguin algun mòdul superat d’un cicle que correspongui a un títol els ensenyaments del qual estiguin emparats per la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE) que en el curs 2015-2016 s’ha derogat i no és substituït per un altre títol es poden inscriure per fer els mòduls que li queden del cicle. Aquests cicles figuren en l’annex 5 d’aquesta Resolució.

2. Aquestes persones es poden inscriure per fer les proves lliures d’aquests cicles durant els anys 2016, 2017 i 2018 de la manera següent:

  1. Els anys 2016 i 2017 es poden examinar dels mòduls de primer curs i de segon curs.
  2. L’any 2018 es poden examinar només dels mòduls de segon curs.

3. El mòdul de Formació en centres de treball, que s’ha de fer en la modalitat presencial una vegada superats tots els altres mòduls del cicle, es pot cursar, al més tard, fins al curs 2018-2019 per als cicles de dos anys i fins al curs 2017-2018 per als cicles d’un any.

4. Els centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles s’especifiquen en l’annex 5 d’aquesta Resolució.

Article 8

Inscripció en els mòduls impartits en llengua anglesa dels cicles de grau superior els ensenyaments dels quals estan emparats per la LOE

1. Les persones que s’inscriguin per fer les proves lliures dels cicles de grau superior els ensenyaments dels quals estiguin emparats per la LOE s’han d’avaluar en llengua anglesa dels mòduls del cicle que s’imparteixin en anglès en el centre en el qual s’hagin inscrit.

2. Els mòduls que s’imparteixen en anglès figuren en l’annex 6 d’aquesta Resolució.

Article 9

Centres en els quals es pot fer la inscripció a les proves lliures

1. Les persones interessades a fer les proves lliures s’han d’inscriure en el centre educatiu públic de les Illes Balears autoritzat per impartir el cicle al qual pertanyen els mòduls dels quals es volen examinar. Si hi ha més d’un centre autoritzat, han d’escollir aquell centre on els interessi presentar-se.

2. Quan una persona estigui interessada a presentar-se a una prova que es fa en un centre situat en una illa diferent d’aquella on viu, pot presentar la sol·licitud i la documentació que s’hagi d’adjuntar al centre educatiu públic més proper autoritzat a fer proves lliures d’algun cicle formatiu. Aquest centre ha de compulsar les còpies dels documents que s’adjuntin a la sol·licitud i ha de trametre una còpia de la sol·licitud i de la documentació que s’adjunti, per correu electrònic, al centre en el qual es demana fer les proves, i comprovar-ne la correcta recepció. Un cop acabat el termini d’admissió de sol·licituds per fer les proves, s’han de trametre al centre on es fan les proves els originals de les sol·licituds i la documentació que s’hi adjunti.

3. Com a norma general, les persones que es presentin a la prova lliure d’un mòdul d’un cicle en un centre s’han d’inscriure en aquest mateix centre per examinar-se de la resta de mòduls d’aquest cicle en les convocatòries successives. Si per alguna circumstància han de canviar de centre, han de comunicar al nou centre el nom del centre en què varen fer la resta de proves lliures.

Article 10

Formalització de la sol·licitud dinscripció

1. La sol·licitud s’ha de formalitzar mitjançant l’imprès oficial per duplicat. Aquest imprès l’han de facilitar tots els centres educatius públics de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments de formació professional del sistema educatiu. També es pot trobar l’imprès a la pàgina web de Formació Professional.

2. A la sol·licitud esmentada s’ha d’adjuntar la documentació que sigui d’aplicació d’entre totes les que figuren en l’article 12 de aquestes Instruccions.

3. Les persones que, per les seves possibilitats físiques o sensorials, necessitin una adaptació de les condicions en què s’han de fer les proves, la poden sol·licitar fent-ho constar en la seva sol·licitud.

4. A la sol·licitud ha de constar si la persona ja ha superat algun mòdul del cicle en el qual s’inscriu, el darrer centre on ha fet els estudis i/o les proves lliures corresponents, així com si està matriculada en règim presencial o a distància en el mateix centre o en algun mòdul del cicle en el qual s’inscriu en un altre centre.

Article 11

Termini d’inscripció a les proves

La inscripció a les proves lliures de tots o d’alguns mòduls que conformen un cicle s’ha de formalitzar del 3 al 17 de març de 2016, ambdós inclosos.

Article 12

Documentació per acreditar els requisits dinscripció a les proves

1. Per acreditar el pagament de les taxes corresponents s’ha d’aportar el model de document d’ingrés 046. El codi del concepte per a aquestes taxes és el 04C.

2. Per acreditar l’exempció del pagament d’aquestes taxes s’ha de presentar la documentació següent:

  1. Les persones que estiguin en situació d’atur han d’aportar l’informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB).
  2. Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 % han d’aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.
  3. Les persones que al·leguin ser membres d’una família nombrosa han d’aportar el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent, d’acord amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.

3. Per acreditar el requisit d’edat s’ha d’aportar original i còpia del document oficial d’identificació de què es disposi (DNI, passaport, etc.).

4. Per acreditar el requisit d’accés al cicle formatiu s’ha d’aportar original i còpia d’algun d’aquests documents:

  1. Títol oficial que permet l’accés al cicle o resguard d’haver fet el pagament per obtenir-lo.
  2. Certificació acadèmica personal que indiqui que s’han superat els estudis que donen accés directe al cicle formatiu (vegeu l’annex 1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008).
  3. Qualsevol dels certificats o documents acreditatius que permeten accedir al cicle formatiu pel torn d’accés mitjançant prova (vegeu l’annex 1 esmentat).

5. Si els requisits d’accés no es poden acreditar documentalment durant el període d’inscripció, s’han de lliurar al president de la comissió avaluadora a l’inici de la primera prova. En cas de no presentar-los es perd el dret a fer la prova.

6. Les persones que no tenen els requisits acadèmics o les acreditacions que donen accés directe al cicle formatiu, però que han superat un o més mòduls monogràfics d’un cicle i s’inscriuen per fer les proves lliures d’altres mòduls d’aquest mateix cicle, han d’aportar original i còpia del certificat que ho acredita.

7. Les persones que, ateses les seves possibilitats físiques o sensorials, demanen l’adaptació de les condicions en què s’han de fer les proves, han de presentar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

Article 13

Sol·licitud de convalidacions o dexempcions de mòduls

1. Les persones interessades a sol·licitar la convalidació o l’exempció d’un mòdul, de conformitat amb la normativa vigent, s’han d’inscriure per fer la prova lliure d’aquest mòdul i, en la inscripció, han de fer constar que en demanen la convalidació o l’exempció.

2. La documentació que s’ha de presentar perquè es concedeixi la convalidació o l’exempció és la mateixa documentació que han de presentar els alumnes que cursen el mòdul en la modalitat presencial.

Article 14

Actuació amb la documentació necessària per inscriures a la prova

1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions a la prova ha de segellar un dels exemplars de la sol·licitud i l’ha de tornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar amb l’altre exemplar i amb una còpia compulsada de tota la documentació que es presenta.

2. Aquesta documentació s’ha de custodiar, ja que s’ha d’incorporar a l’expedient de l’alumne. Aquest expedient s’ha d’obrir en el moment que es compleixin els requisits que permeten la matrícula en el cicle formatiu a què pertanyen els mòduls que s’avaluen amb les proves lliures.

Article 15

Relació provisional de persones inscrites

1. El dia 18 de març de 2016 els centres han de publicar al tauler d’anuncis i a la seva pàgina web la relació provisional de persones inscrites a cada cicle amb la indicació del nom dels mòduls en els quals estan inscrits per examinar-se, el nom del cicle al qual pertanyen i si es demana la convalidació o l’exempció d’algun dels mòduls en què s’inscriuen.

2. S’han de publicar dues llistes separades, una amb les persones que tenen les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu al qual pertanyen els mòduls de què es volen examinar, i l’altra amb les persones que no tenen aquests requisits, però que es poden presentar a les proves lliures d’acord amb la normativa.

3. El GestIB permet inscriure les persones que tenen els requisits d’accés a cicles i obtenir la llista d’aquestes persones inscrites.

4. Les llistes de les persones inscrites a les proves lliures que no tenen els requisits d’accés al cicle no es poden obtenir mitjançant el GestIB en aquesta convocatòria.

Article 16

Termini de reclamacions

Els dies 18, 21 i 22 de març de 2016 es poden presentar, mitjançant una sol·licitud adreçada a la direcció del centre, les reclamacions contra la relació provisional de persones inscrites.

Article 17

Relació definitiva de persones inscrites

1. El dia 23 de març de 2016 el centre ha de publicar al tauler d’anuncis i a la seva pàgina web les relacions definitives de persones inscrites a cada cicle, amb la indicació dels mòduls als quals estan admeses i si es demana la convalidació o l’exempció d’algun dels mòduls.

2. Els centres han de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, dia 23 de març de 2016, el total de persones inscrites per fer les proves i els mòduls dels quals es matriculen.

3. Els centres que tenguin inscripcions de persones que tenen la seva residència en una illa on no s’imparteix el cicle objecte de la inscripció han de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, dia 23 de març de 2016, el nom d’aquestes persones inscrites per fer les proves i els mòduls dels quals es matriculen.

Article 18

Registre de les dades de les persones inscrites

1. Les persones que figuren en la relació definitiva de persones inscrites i que tenen les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu al qual pertanyen els mòduls dels quals es volen examinar queden matriculades, en règim d’ensenyament lliure, en el cicle formatiu esmentat.

2. Les dades de les persones que no tenen els requisits acadèmics ni les acreditacions que donen accés al cicle formatiu s’han de registrar de manera que incloguin, com a mínim, la informació següent:

a) Dades d’identificació de la persona inscrita.

b) El nom del mòdul o dels mòduls dels quals es vol examinar.

c) El nom del cicle formatiu al qual pertanyen els mòduls.

d) Si es demana convalidació o exempció d’algun dels mòduls.

En el registre ha de constar clarament que les persones que hi consten no tenen les condicions per accedir al cicle formatiu al qual pertany el mòdul o mòduls a la prova dels quals s’inscriu.

Article 19

Calendari de les proves

1. Les proves lliures que es convoquen mitjançant aquesta Resolució s’han de dur a terme dins el període comprès entre el dia 2 de maig i el dia 31 de maig de 2016, ambdós inclosos.

2. Cada comissió avaluadora elabora el calendari de les proves d’un cicle de forma conjunta amb el cap d’estudis del centre, tenint en compte el període establert en el punt anterior.

3. En aquest calendari, s’hi han de fer constar el dia, l’hora, el lloc i el temps màxim per fer la prova corresponent a cada mòdul professional, així com també les possibles necessitats d’estris per poder fer-la i la data de publicació dels resultats de cada prova. També ha d’indicar si la prova de cada mòdul té més d’una part i si alguna d’aquestes és eliminatòria.

4. El calendari ha d’indicar que la publicació dels resultats de cada prova obre un termini de tres dies perquè les persones interessades puguin presentar reclamacions.

5. El calendari s’ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre amb una antelació mínima de vint dies abans del començament de la primera prova.

6. Cada centre educatiu ha de trametre una còpia del calendari esmentat a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, al més tard, el mateix dia que es publica al centre.

7. Quan per circumstàncies justificades no sigui possible fer la prova d’un mòdul determinat el dia i l’hora prevists, la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat pot autoritzar que es faci la prova en una altra data. La data nova s’ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre i s’ha de comunicar als alumnes afectats.

Article 20

Elaboració de les proves

1. Cadascuna de les comissions avaluadores que es constitueixen a cada centre, d’acord amb el que es preveu en l’article 16 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008, ha d’elaborar una prova per a cada un dels mòduls professionals del cicle corresponent en els quals hi hagi candidats matriculats, excepte per al mòdul professional de Formació en centres de treball.

2. Cada comissió avaluadora ha de disposar dels enunciats dels exàmens en les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma. Si algun alumne o alumna sol·licita l’enunciat d’un examen en una llengua concreta d’aquestes dues, se li ha de facilitar.

Article 21

Continguts i criteris de valoració de les proves

1. Els aspirants han de superar una prova per cada un dels mòduls professionals als quals s’han matriculat, excepte per al mòdul de Formació en centres de treball, el qual s’ha d’avaluar de conformitat amb el que es preveu en la disposició addicional primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008 i en l’article 30 d’aquestes Instruccions.

El mòdul de Simulació integral i el mòdul de Projecte empresarial s’han d’avaluar d’acord amb el que es preveu en la disposició addicional segona de l’Ordre esmentada. El mòdul professional de Projecte s’ha d’avaluar d’acord amb el que es disposa en l’article 31 d’aquestes Instruccions.

2. Els continguts de les proves s’han de fonamentar en el currículum vigent del cicle formatiu i en les competències professionals recollides en els títols.

3. Les proves han de ser presencials i han d’incloure continguts teòrics i pràctics que permetin evidenciar, a través dels criteris d’avaluació i realització corresponents, que l’aspirant ha assolit les diferents capacitats, els resultats de l’aprenentatge o les competències professionals corresponents al mòdul.

4. La comissió avaluadora pot estructurar la prova de cada mòdul professional en parts independents i establir, si n’és el cas, el caràcter eliminatori de cada una d’aquestes. D’aquesta circumstància se n’ha d’informar els candidats, d’acord amb el que s’estableix en l’article 19 d’aquestes Instruccions.

5. En l’enunciat de les proves s’han d’incloure els criteris de valoració i hi han de quedar reflectits els criteris d’avaluació i de qualificació de cada apartat.

6. El centre educatiu ha de guardar una còpia de cada prova.

Article 22

Qualificació de les proves

Les proves s’han d’avaluar de conformitat amb la normativa vigent en matèria d’avaluació dels cicles formatius.

Article 23

Publicació dels resultats de les proves

1. El procediment i els terminis de publicació dels resultats provisionals, les reclamacions i els resultats definitius de les proves es regulen en els articles 19, 20 i 21 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. La publicació dels resultats provisionals de cada prova s’ha de fer durant els cinc dies hàbils posteriors a la realització de la prova al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre.

Article 24

Acta davaluació de les proves

1. Cada comissió avaluadora ha d’estendre les actes d’avaluació en què figurin els resultats obtinguts a cadascun dels mòduls del cicle.

2. El model d’acta que s’ha de fer servir per documentar els resultats obtinguts per les persones amb les condicions d’accés al cicle formatiu és el mateix que es fa servir per als cicles que es cursen presencialment, però s’hi ha de fer constar que es tracta d’una acta de proves lliures. En aquesta acta també s’han de fer constar les propostes que afecten les persones que hi figuren (accés a FCT, obtenció del títol, etc.).

3. El model d’acta que s’ha de fer servir per documentar els resultats obtinguts per les persones sense les condicions d’accés al cicle formatiu té el mateix disseny que el que es fa servir a l’apartat anterior, però s’hi ha de fer constar que les persones que hi figuren no tenen les condicions esmentades.

4. Totes les actes han d’estar signades per cada un dels membres de la comissió avaluadora.

5. S’ha de trametre una còpia compulsada de les actes de les proves lliures a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, al més tard, deu dies després de la realització de la sessió d’avaluació.

Article 25

Registre de les qualificacions obtingudes a les proves

1. Les qualificacions dels mòduls superats mitjançant proves lliures obtingudes per persones que tenen les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu, s’han de reflectir en l’expedient acadèmic i en la resta de documents del procés d’avaluació de les persones interessades.

2. Els resultats obtinguts a les proves per les persones que no tenen els requisits d’accés al cicle s’han de reflectir en el registre que figura en l’article 18 d’aquestes Instruccions.

Article 26

Registre de les qualificacions obtingudes en proves lliures de convocatòries anteriors per les persones que no tenien en aquell moment les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu

1. Les qualificacions obtingudes en convocatòries anteriors de proves lliures per persones que no tenien en aquell moment les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu, s’han de reflectir als documents del procés d’avaluació en el moment que acreditin que han aconseguit els requisits d’accés.

2. Les dades d’aquestes persones i les qualificacions que han obtingut a les convocatòries anteriors de proves lliures s’han d’afegir a l’acta d’avaluació que s’ha de fer servir per documentar els resultats obtinguts per les persones amb les condicions d’accés al cicle formatiu en aquesta convocatòria.

3. S’ha d’obrir un expedient acadèmic per a cada una d’aquestes persones i hi ha de figurar la documentació que indica l’article 12 d’aquestes Instruccions i tota la que acredita que han superat mòduls en convocatòries anteriors quan no tenien encara els requisits d’accés al cicle.

Article 27

Expedició de certificats, dacreditacions i de títols

1. Els centres han de lliurar els certificats a les persones que han superat mòduls de cicles formatius mitjançant una prova lliure, d’acord amb el que s’especifica sobre registre de dades en els articles 23, 24 i 25 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat ha de facilitar als centres el model de certificat per lliurar a les persones que superin la prova i no tenguin les condicions acadèmiques o les acreditacions que permeten accedir al cicle formatiu al qual pertany el mòdul.

Article 28

Data de finalització del procés

El procés d’avaluació dels mòduls professionals, excepte del mòdul professional de Projecte, si s’escau, ha de finalitzar abans del 15 de juny de 2016.

 

Article 29

Calendari del procediment dinscripció i de realització de les proves lliures

Les persones interessades poden consultar el calendari del procediment d’inscripció i de realització de les proves d’aquesta convocatòria en l’annex 7 d’aquesta Resolució.

Article 30

Realització del mòdul de Formació en centres de treball

1. Les condicions per poder cursar el mòdul de Formació en centres de treball es recullen en la disposició addicional primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 6 de març de 2008.

2. La matrícula per cursar el mòdul de Formació en centres de treball s’ha de formalitzar en el termini establert per a l’alumnat de règim presencial, excepte en el cas de les persones que vulguin sol·licitar l’exempció d’aquest mòdul.

3. Aquelles persones que sol·licitin l’exempció del mòdul de Formació en centres de treball poden matricular-s’hi en el període establert per inscriure’s a les proves lliures, el qual s’estableix en l’article 11 d’aquestes Instruccions. La documentació justificativa s’ha de presentar juntament amb la sol·licitud d’inscripció a les proves. No obstant això, si en aquest moment no es disposa de la documentació esmentada, es pot presentar a la secretaria del centre en qualsevol moment abans de la sessió d’avaluació.

4. En la sessió d’avaluació, si l’alumne o alumna ha superat la resta dels mòduls professionals del cicle formatiu (excepte, si n’és el cas, el mòdul de Projecte) s’ha de valorar si és procedent o no l’exempció total del mòdul de Formació en centres de treball. Si l’exempció és procedent, ha de quedar reflectit en l’acta d’avaluació i s’ha d’incloure en la proposta d’expedició del títol, sempre que es tracti de cicles formatius que no incloguin el mòdul professional de Projecte.

Article 31

Realització del mòdul professional de Projecte dels cicles formatius de grau superior

1. Les persones que hagin de cursar el mòdul professional de Projecte i no tenguin l’exempció del mòdul de Formació en centres de treball, l’han de cursar en la modalitat presencial al mateix temps que cursen el mòdul de Formació en centres de treball aquest darrer mòdul.

2. Les persones que hagin de cursar el mòdul professional de Projecte i tenguin o hagin sol·licitat l’exempció del mòdul de Formació en centres de treball, poden matricular-se en el període establert per inscriure’s a les proves lliures, esmentat en l’article 11 d’aquestes Instruccions.

3. El procediment per avaluar aquest mòdul en la modalitat lliure és el següent:

  1. La comissió avaluadora ha de proposar al candidat o candidata, abans del 15 d’abril de 2016, possibles projectes per realitzar. No obstant això, els alumnes també poden proposar projectes a la comissió.
  2. La comissió avaluadora ha de determinar el projecte que ha de realitzar cada candidat o candidata i l’ha d’informar i assessorar de tots els aspectes rellevants per realitzar-lo.
  3. Després de la sessió d’avaluació, si l’alumne o alumna ha superat la resta de mòduls i té l’exempció de fer el mòdul de Formació en centres de treball, la comissió avaluadora l’ha de convocar per fer la prova lliure del mòdul professional de Projecte.
  4. Aquesta prova consisteix en la presentació i la defensa del projecte realitzat per l’alumne o alumna.
  5. L’avaluació d’aquest mòdul professional s’ha de fer abans del 22 de juny de 2016.
  6. Si se supera el mòdul, ha de quedar reflectit en l’acta d’avaluació i s’ha d’incloure en la proposta d’expedició de títol.

4. El professorat que ha d’avaluar la prova lliure d’aquest mòdul és el mateix que té la competència per avaluar l’alumnat matriculat en la modalitat presencial.

 

ANNEX 2

Relació de cicles i de mòduls dels quals no es fan proves lliures l’any 2016

Centre

Cicle

Mòdul

IES Pasqual Calbó i Caldés

Producció agropecuària (AGA22, LOE)

Cap mòdul amb PL

IES Josep Sureda i Blanes

Aprofitament i conservació del medi natural (AGA25-LOE)

Cap de segon curs

IES Josep Maria Llompart

Impressió gràfica (ARG22, LOE)

Cap de segon curs

IES Alcúdia

Cuina i gastronomia (HOT21, LOE)

Cap mòdul amb PL

IES Marc Ferrer

Cuina i gastronomia (HOT21, LOE)

Cap mòdul amb PL

IES Puig de  sa Font

Cuina i gastronomia (HOT21, LOE)

Cap mòdul amb PL

IES Alcúdia

Serveis en restauració (HOT22, LOE)

Cap mòdul amb PL

IES Alcúdia

Gestió d’allotjaments turístics (HOT31, LOE)

Cap mòdul amb PL

CIFP Nauticopesquera

Manteniment i control de la maquinària de vaixells i embarcacions (MAP22, LOE)

Cap mòdul amb PL

CIFP Nauticopesquera

Transport marítim i pesca d'altura (MAP32, LOE)

Cap mòdul amb PL

IES Son Pacs

Manteniment aeromecànic (MVA32, LOGSE)

Cap mòdul amb PL

IES Josep Maria Llompart

Emergències sanitàries (SAN21, LOE)

Cap mòdul amb PL, excepte anatomo-fisiologia i patologia bàsiques i teleemergències

IES Josep Maria Llompart

Imatge per al diagnòstic (SAN35, LOGSE)

Cap mòdul amb PL

IES Josep Maria Llompart

Imatge per al diagnòstic i medicina nuclear (SAN35, LOE)

Cap mòdul amb PL

IES Francesc de Borja Moll

Laboratori clínic i biomèdic

Cap de segon curs

CIFP Son Llebre

Mediació comunicativa (SSC34, LOE)

Cap de segon curs

 

ANNEX 3

Relació de cicles que es començaren a substituir pels nous cicles el curs 2013-2014

  1. Animació sociocultural (SSC33, LOGSE)
  2. Assessoria d’imatge personal (IMP31, LOGSE)
  3. Comerç (COM21, LOGSE)
  4. Estètica personal decorativa (IMP21, LOGSE)
  5. Gestió comercial i màrqueting (COM33, LOGSE)
  6. Integració social (SSC32, LOGSE)
  7. Secretariat (ADG31, LOGSE)

En aquests cicles només es poden fer les proves lliures dels mòduls de segon curs.

Centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles

Cicle formatiu

Centre

Animació sociocultural (SSC33, LOGSE)

IES Ramon Llull

Assessoria d’imatge personal (IMP31, LOGSE)

IES Francesc de Borja Moll

Comerç (COM21, LOGSE)

IES Francesc de Borja Moll

IES Sa Blanca Dona

Estètica personal decorativa (IMP21, LOGSE)

IES Francesc de Borja Moll

Gestió comercial i màrqueting (COM33, LOGSE)

IES Berenguer d’Anoia

IES Sa Blanca Dona

Integració social (SSC32, LOGSE)

IES Ramon Llull

Secretariat (ADG31, LOGSE)

IES Guillem Sagrera

ANNEX 4

Relació de cicles que s’han començat a substituir pels nous cicles el curs 2015-2016

  1. Imatge per al diagnòstic (SAN35, LOGSE)*
  2. Impressió d’arts gràfiques (ARG22, LOGSE)
  3. Interpretació de la llengua de signes (SSC34, LOGSE)
  4. Laboratori de diagnòstic clínic (SAN36, LOGSE)
  5. Operació, control i manteniment de màquines i instal·lacions del vaixell (AMP22, LOGSE)*
  6. Treballs forestals i de conservació del medi natural (ACA25, LOGSE)

A aquests cicles només es poden inscriure les persones que ja tenguin algun mòdul superat.

* Dels cicles Imatge per al diagnòstic i Operació, control i manteniment de màquines i instal·lacions del vaixell no es fan proves lliures de cap mòdul.

Centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles

Cicle formatiu

Centre

Impressió d’arts gràfiques (ARG22, LOGSE)

IES Josep Maria Llompart

Interpretació de la llengua de signes (SSC34, LOGSE)

CIFP Son Llebre

Laboratori de diagnòstic clínic (SAN36, LOGSE)

IES Francesc de Borja Moll

Treballs forestals i de conservació del medi natural (ACA25, LOGSE)

IES Josep Sureda i Blanes

 

ANNEX 5

Relació de cicles que han quedat derogats i no s’han substituït per un altre títol nou el curs 2015-2016

  1. Equips electrònics de consum (ELE23, LOGSE)
  2. Laboratori d’imatge (CIS21, LOGSE)

A aquests cicles només es poden inscriure les persones que ja tenguin algun mòdul superat del cicle.

Centres que han de fer les proves lliures d’aquests cicles

Cicle formatiu

Centre

Equips electrònics de consum (ELE23, LOGSE)

IES Politècnic

Laboratori d’imatge (CIS21, LOGSE)

IES Juníper Serra

ANNEX 6

Mòduls dels cicles de grau superior LOE que s’imparteixen en anglès el curs 2015-2016

CFGS

Mòdul de primer curs

Mòdul de segon curs

Administració de sistemes informàtics en xarxa (IFC31)

Gestió de bases de dades

Implantació d’aplicacions web

Administració i finances (ADG32)

Ofimàtica i processament de la informació

Simulació empresarial

Agències de viatge i gestió d’esdeveniments (HOT32)

Destinacions turístiques

Venda de serveis turístics

Animació sociocultural i turística (SSC32)

Animació i gestió cultural

Animació turística

Assessoria d’imatge personal i corporativa (IMP33)

Disseny d’imatge integral

Direcció i comercialització

Assistència a la direcció (ADG31)

Ofimàtica i processament de la informació

Gestió avançada de la informació

Automatització i robòtica industrial (ELE34)

Sistemes seqüencials programables

Sistemes programables avançats

Automoció (TMV31)

Sistemes elèctrics i de seguretat i confortabilitat

Gestió i logística del manteniment de vehicles

Comerç internacional (COM34)

Transport internacional de mercaderies

Mitjans de pagament internacional

Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma (IFC32)

Bases de dades

Desenvolupament d’interfícies

Desenvolupament d’aplicacions web (IFC33)

Bases de dades

Disseny d’interfícies web

Direcció de cuina (HOT34)

Processos d’elaboració culinària

Elaboracions de pastisseria i rebosteria

Direcció de serveis de restauració (HOT35)

Processos de serveis a restaurants

Planificació i direcció de serveis i esdeveniments en restauració

Educació infantil (SSC31)

Autonomia personal i salut infantil

El joc infantil i la seva metodologia

Eficàcia energètica i energia solar tèrmica (ENA31)

Promoció de l’ús eficient de l’energia i de l’aigua

Configuració d’instal·lacions solars tèrmiques

Gestió d’allotjaments turístics (HOT31)

Recepció i reserves

Comercialització d’esdeveniments

Gestió de vendes i espais comercials (COM33)

Màrqueting digital

Tècniques de venda i negociació

Guia, informació i assistències turístiques (HOT33)

Destinacions turístiques

Serveis d’informació turística

Il·luminació, captació i tractament de la imatge (IMS35)

Planificació de càmera en audiovisuals

Presa fotogràfica

Integració social (SSC33)

Promoció de l’autonomia personal

Habilitats socials

Laboratori clínic i biomèdic (SAN36)

Biologia molecular i citogenètica

----------

Manteniment d’instal·lacions tèrmiques i de fluids (IMA32)

Equips i instal·lacions tèrmiques

Gestió del muntatge, de la qualitat i del manteniment

Manteniment electrònic (ELE33)

Equips microprogramables

Manteniment d’equips de vídeo

Mediació comunicativa (SSC34)

Habilitats socials

----------

Paisatgisme i medi rural (AGA31)

Maquinària i instal·lacions forestals

Conservació de jardins i zones esportives

Projectes d’edificació (EOC31)

Disseny i construcció d’edificis

Desenvolupament de projectes d’edificació residencial

Projectes d’obra civil (EOC32)

Urbanisme i obra civil

Desenvolupament de projectes urbanístics

Realització d’audiovisuals i espectacles (IMS32)

Mitjans tècnics audiovisuals i escènics

Realització del muntatge i postproducció d’audiovisuals

Sistemes de telecomunicacions i informàtics (ELE32)

Configuració d’infraestructures de sistemes de telecomunicacions

Xarxes telemàtiques

Sistemes electrotècnics i automatitzats (ELE31)

Configuració d’instal·lacions domòtiques i automàtiques

Tècniques i processos en instal·lacions domòtiques i automàtiques

ANNEX 7

Calendari del procediment dinscripció i de realització de les proves lliures Convocatòria de 2016

Data

Actuació

Art.

Del 3 al 17 de març

Inscripció per fer les proves, excepte del mòdul d’FCT

11

18 de març

Publicació de les relacions provisionals de persones inscrites al tauler d’anuncis i a la pàgina web de cada centre

15

18, 21 i 22 de març

Termini de reclamacions contra les relacions provisionals

16

23 de març

Publicació de les relacions definitives de persones inscrites al tauler d’anuncis i a la pàgina web de cada centre

17

23 de març

Cada centre tramet a la DGFPFP, per via electrònica, el nombre de persones inscrites per fer les proves i els mòduls dels quals es matriculen

17

Abans del 15 d’abril

Assignació del projecte que cal realitzar per a l’avaluació del mòdul professional de Projecte

31

Del 2 al 31 de maig

Període dins el qual s’han de dur a terme les proves lliures segons el calendari del centre

19.1

Almenys, 20 dies abans de l’inici de les proves

Publicació del calendari i de la relació d’estris necessaris per fer les proves (si escau) al tauler d’anuncis i a la pàgina web de cada centre

19.3

19.5

El mateix dia que es publica al centre

Cada centre tramet a la DGFPFP, per via electrònica, el calendari de les proves

19.6

Abans de l’inici de les proves

Creació de les comissions avaluadores i elaboració de les proves

20

Cinc dies hàbils posteriors a la realització de la prova

Publicació dels resultats provisionals de cada prova al tauler d’anuncis i a la pàgina web de cada centre

23

Tres dies hàbils posteriors a la publicació dels resultats provisionals

Termini de reclamacions davant la comissió avaluadora

23

Dia següent de la resolució de les reclamacions

Publicació de la llista definitiva de les qualificacions de la prova al tauler d’anuncis i a la pàgina web de cada centre

23

Un mes des de l’endemà de la publicació de la llista definitiva

Termini perquè les persones que no estiguin d’acord amb el resultat de la revisió que resolgui la comissió avaluadora puguin presentar un recurs d’alçada

23

Deu dies després de la sessió d’avaluació

Tramesa de la còpia compulsada de les actes d’avaluació definitives a la DGFPFP

24.5

A partir de la publicació de la llista definitiva

Lliurament dels certificats i de les acreditacions

27

Abans del 15 de juny de 2016

Finalització del procés d’avaluació, excepte del mòdul professional de Projecte

28

Abans del 22 de juny de 2016

Finalització del procés d’avaluació del mòdul professional de Projecte

31