Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 1529
Bases específiques per proveir una plaça d'inspector en cap de la Policia Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 9 de febrer de 2016, es publiquen íntegrament les bases específiques que regiran la convocatòria per proveir per lliure designació la plaça d'inspector en cap de la Policia Local de l'Ajuntament de Felanitx, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER PROVEIR PER LLIURE DESIGNACIÓ LA PLAÇA D’INSPECTOR EN CAP DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE FELANITX

Primera.- Objecte, procediment de selecció i normativa

Constitueix objecte de la present convocatòria la provisió en comissió de serveis, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball d’inspector en cap de la Policia Local de l’Ajuntament de Felanitx i de conformitat amb l’establert en l’article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i amb les següents característiques:

Denominació: Inspector en cap de la Policia Local

  • Grup: A2
  • Nivell CD: 26
  • Complement específic anual: 22.000,00 €
  • Nombre de llocs a proveir: 1
  • Forma de provisió: Lliure designació

Segona.- Requisits i condicions de les persones aspirants

De conformitat amb l’establert en l’article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i els art. 38 i 39 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en la convocatòria pública de lliure designació podran participar funcionaris de carrera que tinguin la màxima categoria de la plantilla del cos del mateix municipi o entre funcionaris de carrera de cossos de policia local d’altres municipis o altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyin a una categoria igual o superior a la de la plaça que s’ha de proveir, estiguin en servei actiu i compleixin els requisits del lloc de treball.

D’acord amb l’article 39.2 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, modificat pel Decret 98/2015, a efectes de la provisió de la plaça d’inspector en cap, s’estableixen les següents equivalències: amb les categories d’inspector i subinspector, les categories dels distints cossos de les forces i cossos de seguretat previstes en l’article 2 de la Llei orgànica 2/1986, integrades en el subgrup funcionarial A2, a les que correspongui la responsabilitat immediata en la planificació i execució dels serveis, amb una classificació professional i una formació professional específica en el lloc de treball d’origen anàlogues a les de la categoria del lloc concret que s’ha de proveir.

No podran participar els funcionaris inhabilitats i els suspesos en virtut de sentència o resolució administrativa fermes, de no haver transcorregut el temps assenyalat en les mateixes.

De conformitat amb l’establert en aquesta clàusula, la plaça de màxima categoria en l’Ajuntament de Felanitx és la d’inspector i es recull en la plantilla de la Corporació, publicada en el BOIB núm. 14 de 28 de gener de 2016.

Tercera.- Durada

La durada de la comissió de serveis serà fins que es cobreixi el lloc de treball pel procediment reglamentari o, com a màxim de dos anys, sense perjudici que aquest termini pugui ser prorrogat d’acord amb el previst en l’article 88 ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Quarta.- Presentació de sol·licituds

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu es dirigiran al Sr. batle i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Felanitx degudament emplenades, durant el termini de quinze dies naturals comptadors des del següent dia al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Podran així mateix remetre’s en la forma determinada en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Juntament amb la instància s’haurà de presentar:

  • Fotocòpia del DNI.
  • Un currículum vitae. A aquest currículum s’hauran d’adjuntar els documents justificatius dels requisits exigits així com dels mèrits que es vulguin al·legar, mitjançant certificacions o fotocòpies compulsades. No seran valorats aquells mèrits que no quedin degudament acreditats, en tots els seus extrems, dins el termini de presentació d’instàncies.

Es valorarà especialment:

  • Tenir acreditada experiència en funcions de comandament de grups de més de 40 efectius.
  • Experiència en la implantació i gestió de models de Policia de proximitat o comunitària.
  • Formació i qualificació professional en matèria de Seguretat Ciutadana.

Cinquena.- Entrevista

Els aspirants podran ser convocats, en cas de considerar-se oportú, a la realització d’una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualsevol altres que l’òrgan competent consideri necessàries, amb la finalitat de determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.

La convocatòria serà resolta pel Sr. batle, de conformitat amb l’establert en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en el termini màxim d’un mes, comptador des de la finalització de presentació de sol·licituds, podent ser declarada deserta si cap del candidats aconseguís el nivell suficient per al lloc, segons el parer de l’òrgan competent.

Sisena.- Publicitat

Aquesta convocatòria i la seva resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la web municipal i al tauler d’anuncis de la Corporació.

Setena.- Recursos

Contra l’acord d’aprovació d’aquestes bases, que esgota la via administrativa, els interessats podran interposar recurs de reposició en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà al de la publicació de l’anunci en el BOIB, de conformitat a l’establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, o recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l’esmentada data.

 

Felanitx, 10 de febrer de 2016

El batle
Joan Xamena Galmés