Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 1462
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta del director gerent, per la qual es convoquen proves d’acreditació de l’aptitud física dels membres dels cossos de policia local adequades a l’exercici de la funció policial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

La Constitució Espanyola, en l’article 149.1.29, reserva a l’Estat la competència exclusiva sobre seguretat pública, mentre que en l’article 148.1.22, atribueix a les comunitat autònomes la competència en matèria de coordinació i la resta de facultats en relació a les policies locals en els termes establerts en una llei orgànica.

L’article 10.16 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, aprovat per Llei Orgànica 2/1983, de 25 de febrer, estableix que la comunitat autònoma té la competència exclusiva en matèria de coordinació i totes les altres facultats en relació amb les policies locals, en els termes establerts en una llei orgànica.

La Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de Forces i Cossos de Seguretat, regula, entre d’altres qüestions, diversos aspectes fonamentals relatius als principis bàsics d’actuació, a l’organització i a les funcions de les policies locals, que constitueixen el marc d’actuació de la Comunitat Autònoma en aquesta matèria.

La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb l’objecte d’establir els criteris bàsics per coordinar l’actuació de les policies locals de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i pel que fa a la formació, en l’art. 28 estableix que correspon a la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’exercici de les competències relacionades amb la formació dels membres dels cossos de policia local per assegurar la homogeneïtzació i coordinació, entre d’altres que tengui atribuïdes.

L’art. 4 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública estableix com un dels objectius de l’EBAP la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal de l’àmbit de la policia local, entre d’altres; i l’art. 5.9 estableix que l’EBAP ha de promoure, organitzar i gestionar la formació de capacitació, reciclatge i perfeccionament del personal dels cossos de policia local en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

L’article 145.2 a) del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, al regular la prova d’aptitud física que forma part de la fase d’oposició en els sistemes de selecció per a l’accés a les diferents categories dels cossos de policia local, estableix que les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP de l’article 163.3, resten exemptes de realitzar les proves físiques en qualsevol procés selectiu en el que participin.

De conformitat amb l’article 163 del Decret esmentat:

1. Correspon a l’EBAP la realització de les proves d’acreditació de l’aptitud física dels membres dels cossos de la policia local adequades a l’exercici de la funció policial.

2. El contingut i el barem de puntuació de les proves són els que consten en l’Annex 3 del Decret 28/2012.

3. Les proves d’avaluació d’aquest certificat s’han de convocar anualment.

4. L’EBAP ha d’emetre els certificats d’aptitud física dels agents de policia local que hagin superat la prova corresponent, amb la qualificació final. La validesa dels certificats és de dos anys a comptar des del dia de la superació de les proves.

5. Les persones que acreditin aquest certificat amb la vigència del punt anterior resten exemptes de realitzar les proves físiques en qualsevol procés de selecció en el que participin.

6. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l’obtenció d’aquest certificat i es comptarà des de la data de la finalització del curs bàsic.

Fonaments de dret

1. La Constitució Espanyola.

2. L’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, aprovat per Llei Orgànica 2/1983, de 25 de febrer.

3. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

4. El Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública.

5. El Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Per tot això, propòs a la presidenta de l’EBAP que dicti una resolució en els termes següents:

1. Aprovar la convocatòria de les proves d'acreditació de l'aptitud física dels membres dels cossos de policia local adequades a l'exercici de la funció policial, de conformitat amb el contingut i el barem de puntuació establerts en l’Annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten com a annex 1.

3. Designar la Comissió Tècnica de Valoració de les proves d’acreditació de l’aptitud física, conforme amb l’establert en l’annex 2.

4. Aprovar el model de sol·licitud amb declaració jurada que figura en l’annex 3.

5. Publicar aquesta Resolució en la pàgina web http://ebap.caib.es i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot  interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb  l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57  de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la  comunitat autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13  de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Marratxí, 3 de febrer de 2016

El director gerent

Fernando Monar Rubia

Conforme amb la proposta, en dict Resolució

La presidenta de l’EBAP

Catalina Cladera i Crespí

ANNEX 1

Bases

1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria per a l’any 2016 de les proves per acreditar i certificar l’aptitud física dels membres dels cossos de la policia local adequades a l’exercici de la funció policial.

El contingut de les proves objecte d’aquesta convocatòria i el barem per a la seva puntuació són els establerts en l’Annex 3 del Decret 28/2012, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2. Requisits i condicions de les persones aspirants

1. Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de ser membres dels cossos de la policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en actiu o que hagin estat en actiu durant l’any immediatament anterior.

2. L’EBAP es reserva la facultat de comprovar el compliment dels requisits dels sol·licitants mitjançant la consulta del Registre de Policies Locals de la Direcció General d’Emergències i Interior o de les prefectures de policia local corresponents. A tal efecte, les persones interessades n’hauran donat el seu consentiment previ tot i marcant l’opció corresponent en la sol·licitud per participar en aquesta convocatòria.

3 .Les persones en situació d’incapacitat temporal no poden participar en les proves d’acreditació de l’aptitud física objecte d’aquesta convocatòria.

4. Per participar en les proves d’acreditació de l’aptitud física objecte d’aqueta convocatòria, és requisit indispensable la presentació d’un certificat mèdic on es faci constar que la persona aspirant reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comportarà l’exclusió automàtica de l’aspirant, tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

5. La persona aspirant podrà optar per presentar el certificat mèdic, o bé juntament amb la sol·licitud, o bé en el moment de la realització de la prova, quedant en aquest darrer cas la seva admissió, condicionada a l’acreditació del compliment d’aquest requisit en el citat moment.

3. Calendari i llocs de realització de les proves

El dies, les hores i els llocs de realització de les proves objecte d’aquesta convocatòria seran anunciades amb una antelació mínima de 3 dies en la web: ebap.caib.es, i es duran a terme, de manera descentralitzada, de conformitat amb les dades següents:

1. EIVISSA:

Dia i hora: per determinar (durant el mes de març de 2016)

Llocs: Instal·lacions Esportives de Can Misses , al Carrer de Campanitx, 26 Eivissa.

Proves de natació: Complexa Esportiu i Piscina de Es Viver. Carrer Sant Francesc de Ses Salines, s/n.

2. MENORCA:

Dia i hora: per determinar (durant el mes de març de 2016)

Llocs: Poliesportiu Municipal de Maó, Carrer de Ses Quatre Boques s/n.

Proves de natació: per determinar

3. MALLORCA (Inca)

Dia i hora: per determinar (durant el mes de març de 2016)

Lloc Poliesportiu Municipal Mateu Cañellas. Carretera D’Alcúdia s/n

Proves de natació: Piscina Municipal coberta al Carrer Gabriel Alomar s/n, d’Inca

4. MALLORCA (Calvià)

Dia i hora: per determinar (durant el mes de març de 2016)

Lloc Poliesportiu Municipal

Proves de natació: Piscina Municipal coberta

4. Sol·licituds i documentació

1. El termini per presentar sol·licituds és de deu dies comptadors des de l'endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. No seran admeses les sol·licituds presentades fóra d’aquest termini.

2. Les persones interessades poden tramitar la sol·licitud per mitjà de dos procediments:

a) Mitjançant la inscripció per Internet. Per a inscriure-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; i a continuació, s’ha d’accedir a la inscripció mitjançant la fitxa de cada convocatòria.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual ha de fer constar totes les dades que es demanen, inclosa l’adreça electrònica. La manca de les dades requerides és motiu d’exclusió.

Les sol·licituds, juntament amb la resta de documentació requerida, conforme a la base 2, s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. Les persones interessades han de fer constar el lloc on volen realitzar les proves, d’entre els  prevists en el punt 3 d’aquestes bases, i amb la presentació de la sol·licitud, declaren que són certes les dades aportades i que compleixen els requisits d’aquesta convocatòria.

5. Admissió de les persones aspirants

1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovat el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria, es publicarà en la web: ebap.caib.es, la llista provisional de persones admeses i excloses de participar a les proves per acreditar l’aptitud física.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies des de l’endemà de la publicació de la llista provisional per tal d’esmenar els defectes o adjuntar els documents preceptius. Si la persona aspirant no compleix aquest requeriment, es considerarà que desisteix de la sol·licitud.

3. Acabat el termini esmentat i esmenades, si escau, les sol·licituds, es publicarà la llista definitiva de les persones admeses i excloses en la web: ebap.caib.es, que serà elevada a la presidenta de l’EBAP perquè en dicti resolució, i es convocarà a les persones admeses a la realització de la prova per acreditar l’aptitud física.

El dies, les hores i els llocs de realització de les proves objecte d’aquesta convocatòria seran anunciades amb una antelació mínima de 3 dies en la web: ebap.caib.es.

6. La Comissió Tècnica de Valoració

La Comissió Tècnica de Valoració és l’òrgan encarregat d’avaluar les proves i la seva composició és la indicada en l'annex 2.

Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració han d'abstenir-se d'intervenir-hi si hi concorren els motius que preveu l’art. 28.2 la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i han de comunicar-ho a l'autoritat que els va nomenar.

Perquè la Comissió Tècnica de Valoració es constitueixi vàlidament i a l'efecte de dur a terme les sessions, les deliberacions, les valoracions, les puntuacions i la presa d'acords, es requereix sempre la presència del president i del secretari, i de la majoria dels vocals a les sessions.

La Comissió Tècnica de Valoració disposarà la incorporació en les proves, com a assessors o col·laboradors i amb la condició de jutges o monitors, a les persones que consideri necessàries per tal que prestin les tasques de col·laboració, coordinació o altres similars que siguin necessàries en el desenvolupament de les esmentades proves. La designació d’aquests jutges o monitors serà comunicada a la presidenta de l’EBAP als efectes del seu nomenament.

En qualsevol moment d’aquesta convocatòria, si la Comissió Tècnica de Valoració té coneixement que algun dels aspirants no compleix un o diversos requisits exigits per la convocatòria, n’haurà de proposar l’exclusió a la presidenta de l’EBAP, amb l’audiència prèvia de l’interessat, fent constar en acta les causes que justifiquin la proposta. La presidenta resoldrà el que procedeixi en dret.

El EBAP podrà decidir la realització de proves de consum de substàncies o grups farmacològics prohibits, d’estimulants o de qualsevol tipus de dopatge, destinats a augmentar la capacitat física o a modificar els resultats de la prova, quedant eliminats els aspirants que donin positiu en el consum d’aquestes substàncies.

Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:

- Valorar les proves objecte d'aquesta convocatòria en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.

- Fer constar en acta els fets i resultats de la seva actuació i les decisions que en cada moment adopti, així com totes les actuacions i possibles incidències derivades de la realització de les proves objecte d’aquesta convocatòria.

- Elaborar la llista de persones que han superat les proves per acreditar l’aptitud física després de revisar les eventuals al·legacions que es puguin presentar en el termini establert.

- Proposar a la presidenta de l’EBAP que elevi a definitiva la llista de persones que han superat les proves d’aptitud física.

- Vetllar pel compliment d’aquestes bases i, en especial, de les normes que regiran el desenvolupament de les proves, de conformitat amb la base 7

- Proposar a la Presidenta de l’EBAP l’exclusió de les persones resultants de l’aplicació de la base 8

7. Requisits d’accés, comportament i indumentària

Les normes que regiran el desenvolupament de les proves per acreditar l’aptitud física, i que són d’obligat compliment per les persones aspirants convocades, són les següents:

- Només es permetrà l’accés al recinte on es desenvoluparan les proves a les persones convocades i als membres de la comissió i als jutges o monitors que aquesta hagi nomenat.

- És obligatori desconnectar els telèfons mòbils abans d’entrar al recinte de les proves.

- El comportament de les persones convocades ha de ser respectuós amb els instructors i/o - monitors i amb la resta d’aspirants.

- La indumentària esportiva ha de ser adequada a cada tipus de prova a realitzar i ha d’ajustar-se als requisits de les instal·lacions esportives. No està permès l’exhibició de logotips de tipus polític, sexista o racista, etc. Pel que fa al calçat, no està permès l’ús d’esportives amb claus, ni tampoc cap element d’ajuda en les mans.

- No es permetrà l’enregistrament de les proves per cap mitjà audiovisual que pogués afectar la seguretat, el dret a la intimitat personal i a la pròpia imatge dels participants, dels membres de la Comissió Tècnica de Valoració o dels col·laboradors en el transcurs de les mateixes.

- Les persones aspirants han d'accedir amb el DNI o qualsevol altre document acreditatiu d'identitat, si bé els policies podran fer-ho amb el seu carnet professional. La no presentació d'aquesta documentació suposa la impossibilitat de dur a terme les proves.

- Els aspirants no podran abandonar els llocs habilitats per realitzar les proves a excepció d’aquells que resultin no aptes o siguin eliminats.

En cas que la Comissió Tècnica de Valoració detecti l’incompliment d’alguna d’aquestes normes per part de les persones aspirants, farà constar aquest fet en Acta , i proposarà l’exclusió a la presidenta de l’EBAP, amb l’audiència prèvia de l’interessat i amb la qualificació de No apte/a.

8. Exclusions

Les circumstàncies que impossibiliten la realització de les proves i que, prèvia consideració de la comissió de tècnica de valoració, determinaran l’exclusió automàtica dels aspirants convocats són les següents:

- No presentar-se a la prova en el dia, hora i lloc assenyalats a tals efectes.

- No portar la indumentària adequada, el calçat exigit i la gorra d'aigua o portar-ne d'inadequats o no permesos.

- Negar-se a fer les proves antidoping o donar positiu en les mateixes

- No presentar el DNI o qualsevol altre document acreditatiu d'identitat en el moment de la realització de les proves.

- No haver aportat el certificat mèdic oficial previst en la base 2.

- Trobar-se en situació d’incapacitat temporal declarada.

- L’incompliment de les normes establertes en el punt 7 d’aquestes bases.

9. Criteris generals d’avaluació

- Les persones encarregades de fer de jutges o monitors en les proves d'aptitud física seran les persones que l’EBAP, a petició de la Comissió Tècnica de Valoració, determini.

- La Comissió Tècnica ha de fer una lectura lenta i clara de cada prova abans de l'inici de l'avaluació  per unificar criteris i, si és necessari, faran una demostració.

- El jutge serà la persona encarregada de fixar la marca obtinguda per l'aspirant en l'execució de cada prova.

- Totes les persones aspirants han de dur a terme les proves en la mateixa posició i condicions

- La valoració de cadascuna de les proves físiques serà de zero a deu punts.

- Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem que s'assenyala. La nota final serà la mitjana obtinguda en les puntuacions de cadascuna de les proves si bé el resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte

- El jutge interpretarà totes aquelles qüestions esportives no recollides en aquest annex que puguin sorgir durant la realització de cada prova.

- Tot el material usat en els exercicis, amb excepció, òbviament de la indumentària esportiva personal, serà el disposat per l'organització per a tal fi.

- No es considerarà motiu per repetir les proves el fet que durant l'execució de les proves, qualsevol aspirant sofreixi una indisposició o lesió esportiva

- L’ordre de les proves s’estableix per valorar amb aquest ordre la velocitat, la força, i la resistència i serà: 1) 50 metres, 2) Llançament pilota medicinal, 3) Salt amb els peus junta, 4) 1.000 metres, 5) Natació

10. Llista de persones que han superat les proves per acreditar l’aptitud física i resolució de convocatòria

1. La Comissió Tècnica de Valoració, un cop finalitzades les proves objecte d’aquesta convocatòria, publicarà en la web: ebap.caib.es, la relació provisional de persones aspirants que les han superat, amb indicació de la puntuació obtinguda i del número de DNI.

2. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes.

3. La Comissió Tècnica de Valoració, en un termini de set dies, ha de resoldre les reclamacions i fer pública la llista definitiva d’aspirants que han superat les proves, amb indicació de la puntuació obtinguda i del número de DNI.

4. La Comissió Tècnica de Valoració elevarà aquesta proposta definitiva a la presidenta de l’EBAP, que en dictarà Resolució, la qual serà publicada a la web: ebap.caib.es.

11. Certificats

L’Escola Balear d’Administració Pública emetrà els certificats d’aptitud física de les persones que hagin superat les proves objecte d’aquesta convocatòria, amb indicació de la qualificació final obtinguda.

La validesa dels certificats és de dos anys des del dia de la superació de les proves.

   

ANNEX 2

Comissió Tècnica de Valoració

President:

- titular: Isabel Socias Rosselló

- suplent: Josep Maria Aguiló Roig

Secretari/a

- titular: José Manuel Moya Marco

- suplent: Lucía Pons Calle

Vocal 1.

- Titular: Francisco José Esteban Torres

- Suplent: Francisco Torres Homar

Vocal 2.

- Titular: Ramón José Mulet Pacis

- Suplent: Manolo Rodríguez Gómez

 

ANNEX 3
Model de sol·licitud i declaració jurada

SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ A LES PROVES D’ACREDITACIÓ DE L’APTITUD FÍSICA 2016

LLINATGES

NOM

DNI

TEL.

ADREÇA

DATA NAIX.

LOCALITAT

ILLA

 C. POSTAL

LLOC PEL QUAL OPTA PER A LA REALITZACIÓ DE LES PROVES:

INCA:                 CALVIÀ:

                       MAÓ:

              EIVISSA:

RELACIÓ DE DOCUMENTS ANNEXOS A LA SOL·LICITUD

FOTOCÒPIA COMPULSADA DEL DNI*

CERTIFICATS ACREDITATIUS D’ESTAR EN ACTIU O D’HAVER ESTAT EN ACTIU DURANT L’ANY IMMEDIATAMENT ANTERIOR.

ADREÇA ELECTRÒNICA:

Sol·licit l’admissió a les proves a les quals fa referència aquesta sol·licitud, i declar que són certes totes les dades d’aquest document i que complesc les condicions que exigeix la convocatòria.

Don el consentiment perquè l’EBAP comprovi el compliment dels requisits dels sol·licitants mitjançant l’accés electrònic als registres o a les bases de dades corresponents d’altres òrgans o ens de l’Administració, en concret, el DNI.  (marcau la casella amb una X si hi donau el consentiment exprés) (   )

Don el consentiment perquè l’Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d’aquesta convocatòria.

D’acord amb el que preveu la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la persona interessada pot exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant un escrit adreçat al titular de l’Escola Balear d’Administració Pública.

…………………………………., …….. d…………………………………………….. de 2016

[rúbrica]

ESCOLA BALEAR D’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA