Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 1367
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 21 de gener de 2016 per la qual s’autoritza l’ampliació de la configuració i el canvi de domicili del Centre Privat d’Educació Infantil Sol Ixent, d’Inca
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Esports de 21 de gener de 1999 (BOCAIB núm. 18, de 9 de febrer), es va autoritzar l’obertura i el funcionament del centre privat incomplet d’educació infantil Sol Ixent, d’Inca, amb la configuració següent: educació infantil de segon cicle: 2 unitats i 50 places escolars.
2. Amb la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de juliol de 2014 (BOIB núm. 103, de 31 de juliol), es va autoritzar el canvi de titularitat d’aquest centre.
3. El 23 de gener de 2015 (NRE 3549/2015), la senyora Carolina Serra Serra, com a representant del Centre Privat d’Educació Infantil Sol Ixent, va sol·licitar l’ampliació de la configuració d’aquest centre amb una unitat d’educació infantil de segon cicle i tres unitats d’educació infantil de primer cicle, per a la qual cosa va presentar la documentació pertinent. També va sol·licitar canviar-ne el domicili: del carrer del General Luque, 85, d’Inca, al carrer de Llorenç Maria Duran, 74, d’Inca.
4. L’11 de febrer de 2015, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va emetre un informe desfavorable sobre la sol·licitud presentada i va sol·licitar l’acreditació de la certificació de seguretat estructural i de seguretat en cas d’incendi.
5. El 27 de març de 2015 (NRE 18738/2015), la senyora Serra va presentar la documentació complementària relativa a l’esmena de les deficiències descrites en l’informe de l’11 de febrer.
6. El 28 d’abril de 2015, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va emetre un nou informe desfavorable, atès que la documentació no justificava el compliment de les condicions de seguretat assenyalades per la legislació vigent.
7. El 22 de maig de 2015 (NRE 36311/2015), la senyora Serra va presentar un certificat de solidesa i estabilitat de l’edifici per esmenar les deficiències detectades en l’informe del 28 d’abril.
8. El 2 de juny de 2015, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va emetre un informe favorable sobre el projecte presentat.
9. El 17 de novembre de 2015, la senyora Catalina Rotger i la senyora Carolina Serra, com a representants de la titularitat del centre, varen comunicar a aquesta Direcció General que les obres del centre havien finalitzat i varen sol·licitar la visita dels tècnics per comprovar que els espais s’adaptaven als plànols aprovats.
10. El 29 de desembre 2015, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va emetre un informe favorable de la visita que es va fer al centre el 2 de desembre de 2015, atès que les instal·lacions complien els requisits establerts per la normativa vigent aplicable.
11. El 15 de gener de 2016, el cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l’expedient d’autorització de l’ampliació de la configuració i del canvi de domicili del CEI Sol Ixent, d’Inca.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm.106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).
3. El Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil (BOIB núm. 63, de 8 de maig).
4. El Decret 78/2008, d’11 de juliol, pel qual es modifica el Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil (BOIB núm. 100, de 19 de juliol).
5. El Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març), pel qual es modifica el Reial decret 332/1992, de 3 d’abril (BOE núm. 86, de 9 d’abril), sobre autoritzacions de centres docents privats per impartir ensenyaments de règim general no universitaris.
6. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària (BOE núm. 32, de 12 de març, i suplement en català de la mateixa data).
7. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer (BOE núm. 51, d’1 de març, i suplement en català núm. 5 de 1983), i reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
8. El Decret 12/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
Per tot això, i d’acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb data 18 de gener de 2016, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar que s’ampliï la configuració del Centre Privat d’Educació Infantil Sol Ixent, d’Inca, amb una unitat d’educació infantil de segon cicle i tres unitats d’educació infantil de primer cicle.
2. Autoritzar el canvi de domicili del centre Sol Ixent, d’Inca, del carrer del General Luque, 85, d’Inca, al carrer de Llorenç Maria Duran, 74, d’Inca.
3. Determinar que, com a conseqüència d’aquesta modificació, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07008491
Denominació genèrica: centre d’educació infantil
Denominació específica: Sol Ixent
Titular: CEI Nou Ixent, SL
Domicili: c. de Llorenç Maria Duran, 74, d’Inca
Localitat: Inca
Municipi: Inca
CP: 07300
Ensenyaments autoritzats:
Educació infantil de primer cicle: 3 unitats
Educació infantil de segon cicle: 3 unitats
4. Inscriure aquesta modificació en el Registre de Centres Docents (RCD) de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
5. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s’hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 21 de gener de 2016
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà