Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 1321
Reglament Orgànic de l'Ajuntament d'Andratx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Pel Ple de l’Ajuntament en sessió extraordinària celebrada dia 3 de desembre de 2015, entre d’altres, va acordar:

Aprovar inicialment el REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL PLE DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX.

(Refª. Publicació Aprovació Inicial – BOIB, núm. 1 de 02-01-2016).

Atès que l’esmentat expedient ha romàs exposat al públic durant el termini de TRENTA DIES NATURALS, sense que s’hagi presentat cap reclamació, ni suggeriment, ni al·legació.

El text íntegre de l’esmentat REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL PLE DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX es el següent:

REGLAMENT ORGÀNIC DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX

TÍTOL I.
DISPOSICIONS GENERALS

CAPÍTOL I.
DE L'ÀMBIT D'APLICACIÓ

Article 1

L'organització i el funcionament de l'Ajuntament d'Andratx es regirà per les disposicions d'aquest Reglament orgànic.

CAPÍTOL II
DELS GRUPS MUNICIPALS

SECCIÓ I
DE LA CONSTITUCIÓ I PORTAVEUS

Article 2

1. Els regidors, en nombre no inferior a dos, es podran constituir en grup municipal.

2. En cap cas podran constituir grup separat els regidors que hagin concorregut a les eleccions en una mateixa candidatura electoral.

3. Tots els regidors hauran d'estar adscrits a un grup municipal.

4. Cap regidor podrà pertànyer simultàniament a més d'un grup.

Article 3

1. Els regidors que no s'integrin en un grup municipal, i els que causin baixa en aquell que inicialment s'haguessin integrat, tendran la condició de regidors no adscrits.

2. Durant el mandat de la corporació, cap regidor no es podrà integrar en un grup diferent d'aquell en què ho faci inicialment, llevat del que preveu l'apartat 1.

Article 4

Quan per cobrir una baixa es produeixi la incorporació a l'Ajuntament d'un regidor, es considerarà automàticament inclòs en el grup municipal format per la candidatura a la qual pertany, excepte en el cas que indicàs el contrari per escrit dins el termini de cinc dies hàbils a partir de la sessió del Ple en què prengui possessió del càrrec, en aquest supòsit s'integrarà com a regidor no adscrit.

Article 5

El funcionament intern dels grups municipals estarà inspirat en els principis democràtics reconeguts a la Constitució.

Article 6

Els grups municipals es constituiran mitjançant un escrit dirigit a la Batlia i subscrit per tots els integrants. L'escrit es presentarà a la Secretaria de la corporació dins dels cinc dies hàbils següents a la constitució de l'Ajuntament.

Article 7

1. En el mateix termini de constitució del grup municipal i en un escrit diferent, es designaran el portaveu i els altres càrrecs representatius, i s'haurà d'establir l'ordre de substitució.

Els grups podran designar president, un o més vicepresidents i un o més portaveus adjunts.

2. La designació d'aquests càrrecs pot variar al llarg del mandat corporatiu.

3. La designació s'ha de fer mitjançant un escrit dirigit a la Batlia per la majoria dels components de cada grup.

4. Si el grup mixt estigués constituït per més d'un regidor i no aconseguís acord per designar el portaveu i l'ordre de suplència, el Ple de l'Ajuntament els designarà, i establirà un torn rotatori que permeti la intervenció periòdica i igual de tots els integrants.

Article 8

1. De la constitució dels grups municipals, i dels seus integrants i portaveus, es donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió ordinària o extraordinària que es dugui a terme després d'haver presentat els corresponents escrits.

De la mateixa manera, la Batlia donarà compte al Ple, en la primera sessió ordinària que es celebri, de les variacions que es produeixin.

 

SECCIÓ II
DE LA PARTICIPACIÓ EN ELS ÒRGANS COMPLEMENTARIS

Article 9

Tots els grups municipals integrants de la corporació tendran dret a participar, mitjançant la presència dels seus components, i en proporció al nombre de regidors adscrits a cada un dels grups de la corporació, en els òrgans complementaris de l'Ajuntament que tenguin com a funció l'estudi, l'informe o la consulta dels assumptes que s'hagin de sotmetre a la decisió del Ple.

Article 10

1. Els grups municipals designaran, mitjançant un escrit del portaveu dirigit al batle i presentat a la Secretaria, a aquells components que s'hagin d'integrar en els òrgans col·legiats complementaris.

2. Aquesta designació s'ha de fer en el termini de cinc dies hàbils següents a la sessió del Ple de l'Ajuntament en què es completi la doble circumstància de presa de coneixement de la constitució dels grups municipals i la determinació d'òrgans col·legiats complementaris, amb definició del nombre de llocs atribuïts a cada grup.

3. Cada grup municipal podrà substituir els regidors en els òrgans complementaris de l'Ajuntament, mitjançant un escrit dirigit a la Batlia, pel portaveu del mateix grup.

Article 11

De les designacions i de les substitucions es donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió ordinària o extraordinària que es dugui a terme. Les substitucions produiran efecte des de la notificació a la Batlia de l'escrit a què es refereix l'apartat anterior.

Article 12

La baixa d'un regidor d'un grup municipal donarà lloc a les oportunes rectificacions, de manera que es mantengui en tot moment la proporcionalitat de representació. A aquest efecte, el Ple de l'Ajuntament ha de determinar la recomposició numèrica pertinent en la primera sessió ordinària o extraordinària que tengui lloc.

 

SECCIÓ III
DELS MITJANS PER A LA SEVA ACTIVITAT

Article 13

1. L'Ajuntament retribuirà o indemnitzarà els regidors en la forma procedent i dotarà cada grup municipal de locals, personal i material necessaris per al funcionament, atenent a criteris de representativitat i proporcionalitat.

2. Així mateix, i amb igual criteri, l'Ajuntament assignarà anualment a cada grup, dels inicialment constituïts, quantitats per les seves despeses de funcionament.

Article 14

1. Els grups municipals tenen dret perquè l'Ajuntament posi a la seva disposició locals per a reunions.

2. La sol·licitud per utilitzar aquests locals s'haurà de dirigir a la Batlia en un escrit del portaveu del grup.

  

CAPÍTOL III
DE LA JUNTA DE PORTAVEUS

Article 15

La Junta de Portaveus estarà constituïda pel batle, que serà el president, i pels diferents portaveus dels grups municipals. El grup mixt pot establir un torn rotatori per assistir a la Junta de Portaveus.

Article 16

1. La Junta de Portaveus és l'òrgan consultiu respecte a les decisions polítiques i institucionals o de funcionament de la Batlia i de la corporació.

2. Entendrà així mateix de la col·laboració amb altres administracions públiques, i vetllarà pel compliment dels acords inter-administratius, i en tendrà encomanada a aquests efectes el seguiment i la supervisió.

Article 17

1. La Junta de Portaveus es reunirà quan ho decideixi la Batlia o ho sol·licitin dos dels seus membres. En aquest cas, la sessió s'haurà de celebrar en els cinc dies hàbils següents.

2. La convocatòria de la Junta de Portaveus correspon al batle.

3. La convocatòria es cursarà com a mínim amb 24 hores d'antelació i inclourà l'ordre del dia.

Article 18

Els assumptes tractats en la Junta de Portaveus no necessiten redacció d'actes, si bé els acords es poden formalitzar en document escrit i signat pels assistents.

Article 19

Els portaveus dels diferents grups municipals podran participar amb veu a les reunions dels òrgans complementaris de la corporació en què el seu grup estigui representat.

  SECCIÓ IV
DEL PERSONAL EVENTUAL

Article 20

L'Ajuntament d'Andratx ha acordat regular mitjançant aquest Reglament el personal eventual, en l'exercici de la potestat reglamentària i d'auto-organització que li reconeix la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i tenint en compte el que disposa la STC 214/89, de 21 de desembre, i amb subjecció a la mateixa.

Article 21. Àmbit d'aplicació

El personal al servei de l'Ajuntament d'Andratx estarà integrat per funcionaris de carrera, funcionaris interins, contractats en règim de dret laboral i personal eventual.

És personal eventual que, en virtut d'un nomenament i amb caràcter no permanent, només realitza funcions expressament qualificades com de confiança o d'assessorament especial, i es retribuirà amb càrrec als crèdits pressupostaris consignats per aquesta finalitat.

Article 22. Determinació pel Ple

El nombre, característiques i retribucions del personal eventual serà determinat pel Ple al començament del mandat. Aquestes determinacions només es poden modificar amb motiu de l'aprovació dels pressupostos anuals.

Article 23. Nomenament i cessament

El nomenament i cessament del personal eventual és lliure i correspon al batle o al president de l'entitat local corresponent. Cessen automàticament en tot cas quan es produeixi el cessament o expiri el mandat de l'autoritat a la qual presten la seua funció de confiança o assessorament.

La condició de personal eventual no pot constituir mèrit per accedir a la funció pública o per a la promoció interna.

Article 24. Publicació

Els nomenaments del personal eventual, el règim de les retribucions i la dedicació s'han de publicar en el Butlletí Oficial de la Illes Balears.

Article 25. Límits

Les dotacions de llocs de treball la cobertura dels quals correspongui a personal eventual a l'Ajuntament d'Andratx s'han d'ajustar als següents límits i normes:

Com que el municipi d'Andratx es tracta d'un Ajuntament amb una població superior a 10.000 i inferior a 20.000 habitants podrà incloure a la plantilla llocs de treball de personal eventual per un nombre que no podrà excedir de dos

Article 26. Inclusió a la plantilla i naturalesa del personal eventual

El personal eventual s'haurà d'assignar sempre als Serveis Generals de l'Ajuntament en la plantilla on aparegui consignat. Excepcionalment, es podran assignar, amb caràcter funcional, a altres dels serveis o departaments de l'estructura pròpia de l'entitat local, si així hi figuràs expressament en el Reglament orgànic.

A aquests efectes, els Serveis Generals es consideraran tots aquells que no vénguin definits com especials en normativa estatal o autonòmica d'aplicació.

La condició de personal eventual no pot constituir mèrit per accedir a la funció pública o per a la promoció interna.

Al personal eventual li serà aplicable, en el que sigui adequat a la naturalesa de la seva condició, el ​​règim general dels funcionaris de carrera.

Article 27. Funcions i retribucions del personal eventual

Sense perjudici de futures modificacions que es puguin realitzar, l'Ajuntament d'Andratx podrà nomenar fins a un màxim de dues persones per realitzar les funcions d'assessorament.

- Assessorar en les matèries que consideri oportú l'equip de govern.

- Assistir a reunions en la mesura que ho requereixi la Batlia o els diferents regidors.

- Impulsar actuacions relatives a les unitats d'activitat que siguin assignades per la Batlia o els diferents regidors.

- Comunicar i coordinar les relacions institucionals de l'Ajuntament d'Andratx.

La retribució anual màxima per ambdós càrrecs serà de 77.060 euros / bruts anuals

Article 28. Obligacions de l'Ajuntament

L'ajuntament publicarà semestralment a la seu electrònica el nombre dels llocs de treball reservats a personal eventual.

Article 29. Presa de possessió

En tot cas el personal eventual prendrà possessió del seu lloc de treball quan ho decreti la Batlia.

 

CAPÍTOL IV
L'ESTATUT PERSONAL DELS MEMBRES DE LA CORPORACIÓ

Article 30

1. Els regidors, una vegada que prenguin possessió del seu càrrec, gaudeixen dels honors i distincions propis d'aquest que s'estableixin per llei de l'Estat o de la Comunitat autònoma.

2. Els regidors estaran obligats al compliment estricte dels deures i obligacions inherents al càrrec que ostenten i, especialment, assistir a les sessions dels òrgans col·legiats dels quals formin part.

3. Així mateix aprovaran i, si escau, signaran les actes de les sessions a les quals assisteixin, amb les excepcions que puguin formular, en els termes prevists per les disposicions vigents.

Article 31

1. La falta injustificada d'assistència a les sessions d'òrgans col·legiats i l'incompliment reiterat de les obligacions que els hagin estat atribuïdes, facultarà a la Batlia per imposar sancions en els termes que determina l'article 73 del Reial decret 781/86, de 18 d'abril.

2. Els regidors només es podran excusar per l'incompliment de les obligacions quan, per força major o deures de caràcter ineludible, els fos impossible exercir-les, cosa que hauran de justificar davant la Batlia.

Article 32

1. Els regidors estan subjectes a responsabilitat civil i penal pels actes o omissions realitzats en l'exercici del seu càrrec.

2. Dels acords dels òrgans col·legiats de l'Ajuntament en seran responsables aquells membres que els haguessin votat favorablement.

3. La responsabilitat dels regidors s'exigirà davant els tribunals de justícia competents, i es tramitarà pel procediment ordinari aplicable.

Article 33

Els drets dels membres de la corporació són els següents:

- L'exercici del càrrec.

- L'assistència a les sessions dels òrgans dels quals formen part.

- Ser convocats i conèixer amb l'antelació legal l'ordre del dia de les sessions dels òrgans col·legiats dels que siguin membres.

- Tenir a disposició els expedients, documents i llibres que tenguin relació amb els assumptes que es discuteixin en els òrgans a què pertanyin. Així mateix, han de tenir a la seva disposició els expedients, els documents i els llibres de la Junta de Govern i el Llibre de Resolucions de la Batlia. També rebran, a través del seu portaveu, una còpia de les actes i debats dels òrgans d'administració de les empreses municipals i d'organismes autònoms.

- Sol·licitar, mitjançant signatura, la petició de convocatòria de sessió extraordinària, en els termes legalment establerts.

- Presentar esmenes a les propostes en els debats que participin i votar a títol particular els dictàmens de les comissions informatives.

- Presentar precs, preguntes o interpel·lacions en els termes que estableix aquest Reglament.

- Signar les actes corresponents a les sessions del Ple o Comissió de Govern a les quals hagi assistit, amb les excepcions que es poguessin formular.

- Participar en l'elecció del batle, en els termes que estableixi la legislació electoral.

Article 34

1. Tots els regidors estan obligats a formular, abans de la presa de possessió, declaració dels seus béns i de les activitats privades que els proporcionen o els poden proporcionar ingressos econòmics o que afecten l'àmbit de competències de la corporació.

2. Igualment han de formular, en el termini d'un mes, una declaració de les variacions que es produeixin al llarg del mandat.

3. Quan acabi el mandat, tot i que resultassin reelegits, obligatòriament hauran de fer una declaració de béns.

Article 35

1. Sota la direcció i custòdia del secretari, es constitueix el Registre d'Interessos de l'Ajuntament d'Andratx, en el qual s'inscriuran les declaracions a què es refereix l'article anterior.

2. Per accedir a les dades contengudes en el Registre d'Interessos, caldrà acreditar la condició legal d'interessat legítim directe, d'acord amb la legislació autonòmica o estatal aplicable.

3. Transcorreguts tres mesos del cessament d'un regidor sense que s'hagi produït cap qüestió que obligui a la permanència de les declaracions en el Registre d'Interessos, el secretari les destruirà en presència de l'interessat o d'algun dels seus drethavents.

4. La reproducció de les declaracions o la divulgació d'aquestes serà motiu de responsabilitat.

5. El secretari, com a custodi del Registre d'Interessos, el podrà depositar a la Caixa municipal o a la d'alguna entitat bancària de màxima solvència.

Article 36

1. Els membres de la corporació tenen dret a percebre la retribució que acordi el Ple, quan exerceixin el càrrec en dedicació exclusiva. En aquest cas, els donaran d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, i la corporació assumirà el pagament de les quotes empresarials corresponents, excepte si són funcionaris; en aquest cas la corporació assumirà el pagament de les cotitzacions de les mutualitats obligatòries, incloses les quotes de classes passives.

2. Els regidors que no tenguin dedicació exclusiva rebran les indemnitzacions que aprovi el Ple de l'Ajuntament dins dels límits fixats amb caràcter general, i d'acord amb la legislació vigent.

3. Tots els regidors tenen dret a dietes per desplaçaments oficials.

Article 37

1. La quantia de les retribucions i indemnitzacions a què es refereixen els dos articles anteriors, s'han d'assenyalar cada any i s'han de consignar en el Pressupost municipal, sense que el total d'aquestes pugui excedir dels límits que s'estableixin amb caràcter general.

2. És competència del Ple de l'Ajuntament acordar els regidors que hagin d'exercir el càrrec amb dedicació exclusiva. Per això, seran requisits indispensables la proposta del grup municipal corresponent i l'acceptació de l'interessat.

3. La dedicació exclusiva impedeix l'exercici de qualsevol altra activitat, en els termes que preveu la legislació sobre incompatibilitats.

Article 38

1. Tots els regidors tenen dret a accedir a les dades, les informacions i els antecedents que es trobin en qualsevol servei municipal, prèvia petició del portaveu del grup respectiu i autorització del batle, si considera necessari el seu coneixement per al desenvolupament de la seva funció.

2. Si el batle denegàs l'accés a la documentació sol·licitada, la resolució s'haurà de motivar, i contra aquesta decisió cabran els recursos pertinents. La manca de resolució en cinc dies hàbils es considera com a acte presumpte estimatori.

Article 39

1. Els serveis administratius de l'Ajuntament estaran obligats a facilitar la informació sense necessitat que el membre de la corporació acrediti estar autoritzat, en els casos següents:

a) Quan els membres de la corporació que ostentin delegacions o responsabilitats de gestió vulguin accedir a la informació pròpia d'aquestes.

b) Quan qualsevol membre de la corporació vulgui accedir a la informació i documents corresponents, dels assumptes que els òrgans col·legiats dels quals formen part els hagin de tractar i a les resolucions o acords adoptats per qualsevol òrgan municipal

c) Quan els membres de la corporació sol·licitin informació o documentació de l'Ajuntament que siguin de lliure accés per als ciutadans.

2. Als portaveus dels grups municipals se'ls facilitaran els ordres del dia de la Junta de Govern, dels òrgans d'administració d'organismes autònoms i empreses municipals; i les actes de les sessions d'aquestes. Aquestes actes s'hauran de facilitar abans de la propera sessió.

3. L'ús inadequat de la informació o documentació que es faciliti generarà responsabilitat administrativa, civil i, si escau, penal.

Article 40

1. En cap cas els expedients, els documents o els llibres no es podran treure del lloc on es conservin.

2. La consulta sobre els assumptes que constin en el Llibre d'Actes o en el de Resolucions de la Batlia s'ha d'efectuar a l'arxiu que es trobi a càrrec de la Secretaria de l'Ajuntament.

3. L'examen dels expedients que s'hagin de sotmetre a debat a la sessió corresponent, s'ha d'efectuar a l'oficina o dependència municipal establerta per aquest fi, a partir de la convocatòria d'aquella. Des d'aquest moment estaran a disposició permanent dels regidors.

4. Es poden expedir còpies dels expedients i documents a què es refereixen els apartats anteriors als grups municipals que ho sol·licitin, i per això hauran de signar els corresponents rebuts.

Article 41

El dret general a la informació podrà ser limitat, prèvia motivació, en els casos següents:

a) Quan el coneixement o difusió dels documents pugui vulnerar el dret a l'honor, a la intimitat o a la imatge de les persones.

b) Quan la difusió pugui perjudicar la seguretat ciutadana.

c) Quan la difusió pugui perjudicar els interessos generals de l'Ajuntament.

Article 42

Sense perjudici de les causes d'incompatibilitat establertes per les lleis, els regidors no podran participar en les deliberacions, votacions i decisions d'aquells assumptes en què per presumpte interès, puguin resultar afectats i en aquells altres que estableix l'article 76 de la Llei 7/85.

   

TÍTOL II
DE L'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DELS ÒRGANS MUNICIPALS

CAPÍTOL I
DE LES COMPETÈNCIES DEL PLE DE L'AJUNTAMENT

Article 43

Seran competències del Ple de l'Ajuntament les que preveu la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, així com les que es prevegin en la legislació de règim local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb caràcter supletori, s'aplicarà el règim competencial que preveu el Reial decret 781/86 i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, aprovat pel Reial decret 2568/86 o les normes que el substitueixin.

  CAPÍTOL II
DE LES SESSIONS DEL PLE DE L'AJUNTAMENT

SECCIÓ I
DISPOSICIONS GENERALS

Article 44

L'Ajuntament celebrarà les sessions a la Casa Consistorial, excepte en cas de força major, que es farà constar en acta. Seran nul·les les que, sense concórrer aquestes circumstàncies de força major, es celebrin fora de la Casa Consistorial.

Article 45

1. Les banderes d'Espanya, de les Illes Balears i d'Andratx onejaran a les façanes de la Casa Consistorial els dies de festa.

2. El retrat del cap de l'Estat estarà col·locat en un lloc preferent a la Sala de Plens.

Article 46

El batle, per al millor exercici de les seves pròpies competències, podrà requerir l'opinió dels portaveus dels grups municipals en relació amb la convocatòria, celebració, incidències i desenvolupament dels debats.

  

SECCIÓ II
DE LES SESSIONS ORDINÀRIES I EXTRAORDINÀRIES I DE LA CONVOCATÒRIA

Article 47

1. El Ple celebrarà una sessió ordinària com a mínim un cop cada dos mesos, i extraordinària quan així ho decideixi el president, o ho sol·liciti, almenys, la quarta part del nombre legal dels membres de la corporació, o dos dels grups municipals.

2. El dia i l'hora en què s'hagin de celebrar les sessions ordinàries es determinaran pel propi Ple de l'Ajuntament. Excepcionalment, el batle, després d'haver escoltat la Junta de Portaveus, podrà canviar la data d'una sessió ordinària.

3. Quan els membres de la corporació o els grups municipals sol·licitin celebrar una sessió extraordinària, s'ha de precisar exactament la qüestió o qüestions que es volen tractar, i acompanyaran amb la sol·licitud les propostes d'acord, precedida cadascuna d'elles de l'exposició de motius, de forma individual. Les proposicions es presentaran en la Secretaria de l'Ajuntament, i el batle haurà de decretar la presa en consideració i el tràmit consegüent.

4. A les sessions extraordinàries no cal tractar altres qüestions que les incloses a l'ordre del dia, llevat que siguin de caràcter urgent, siguin presents tots els membres de la corporació i així s'acordi amb el vot favorable de la majoria absoluta. A l'ordre del dia no es podran incloure precs i preguntes.

Article 48

Les sessions del Ple s'han de convocar almenys amb dos dies hàbils d'antelació, excepte les extraordinàries que ho hagin estat amb caràcter urgent. La convocatòria d'aquestes últimes s'ha de fer amb la consulta prèvia dels portaveus i de ser ratificada pel Ple de l'Ajuntament.

Article 49

L'ordre del dia de les sessions és establert per la Batlia, assistida del secretari.

Article 50

1. Només es poden incloure a l'ordre del dia els assumptes els expedients que estiguin totalment acabats, inclòs l'informe del secretari i/o de l'interventor, quan siguin preceptius, i s'haguessin presentat a les oficines d'Actes amb deu dies d'antelació al dia en que s'hagi de celebrar la sessió corresponent. El termini de deu dies es computarà a partir del que s'hagi de celebrar el Ple. El darrer dia del còmput s'han de presentar els assumptes amb anterioritat a l'hora en què estigués convocada la sessió del Ple.

2. El termini de deu dies es podrà escurçar a la meitat si l'assumpte en qüestió compta amb una diligència del cap d'Unitat corresponent, en la qual s'afirmi i es responsabilitzi de la completa tramitació de l'expedient.

Article 51

1. El secretari exigirà als grups municipals la constància d'haver rebut l'ordre del dia, amb indicació del dia i, si escau, de l'hora.

2. L'ordre del dia serà, a més facilitat a les persones i entitats que per la Batlia es determinin.

Article 52

1. La documentació íntegra dels assumptes inclosos en l'ordre del dia, que hagi de servir de base al debat i, si s'escau, a la votació, haurà d'estar a disposició dels regidors a la Secretaria de la corporació, des del moment de la convocatòria.

  

SECCIÓ III
DE LA CELEBRACIÓ DE LES SESSIONS

Article 53

1. Els regidors s'asseuran a la Sala de Plens de la corporació per grups municipals.

2. Els grups decidiran la seva ubicació començant pel grup o grups que integren el govern del municipi, i després els de l'oposició. Dins del govern i de l'oposició, l'elecció correspon per ordre decreixent de regidors.

3. En cas d'igualtat tendrà preferència el grup que hagi obtengut major nombre de vots.

Article 54

El Ple es constitueix vàlidament amb l'assistència d'un terç del nombre legal de membres d'aquest. Aquest quòrum s'ha de mantenir durant tota la sessió. En tot cas, es requereix l'assistència del batle i del secretari de la corporació, o dels que legalment els substitueixin.

Article 55

1. Els membres de la corporació que per causa justificada no puguin assistir a la sessió, hauran de comunicar-ho al portaveu i aquest al batle.

2. Els regidors necessitaran llicència del president per absentar-se de la Sala de Plens.

Article 56

1. Les sessions es celebraran, en primera convocatòria, en el lloc, el dia i l'hora assenyalats en aquesta.

2. Si transcorreguts trenta minuts de l'hora assenyalada no s'aconsegueix el nombre d'assistents necessaris per constituir vàlidament l'Ajuntament, la presidència deixarà sense efecte la convocatòria. En aquest cas es celebrarà la sessió en segona convocatòria dos dies hàbils després, al mateix lloc i hora.

3. En cas que es constituís l'Ajuntament d'acord amb el que preveu l'article 55 d'aquest Reglament, però no hagués quòrum legal necessari per a determinats assumptes que es requereixin aprovar per majoria qualificada, l'Ajuntament celebrarà una sessió per tractar només els assumptes que no requereixin aquesta majoria. La corporació quedarà automàticament convocada per reunir-se en la segona convocatòria a la qual es refereix el paràgraf anterior, en la sessió només es coneixeran i resoldran els assumptes necessitats de majoria qualificada.

Article 57

1. En el cas que la sessió fos suspesa per la presidència per qualsevol motiu, la represa s'ha de produir dins de les tres hores següents. En aquest cas es considera així mateix realitzada en unitat d'acte.

2. Si no es pot reprendre la sessió dins de les tres hores següents, la corporació quedarà automàticament convocada per reunir-se dos dies després, en el lloc i l'hora assenyalats per a la sessió interrompuda

Article 58

1. El president obrirà la sessió amb la fórmula "S'obr la sessió" i la tancarà amb la de "S'aixeca la sessió".

2. No tendrà valor cap acte realitzat abans o després de pronunciades les referides fórmules.

Article 59

1. Les sessions del Ple de l'Ajuntament són públiques. No obstant, podran ser secrets el debat i la votació d'aquells assumptes que puguin afectar el dret fonamental dels ciutadans a què es refereix l'article 18.1 de la Constitució.

2. Per suspendre el caràcter públic de les sessions plenàries caldrà que així s'acordi per majoria absoluta.

 

Article 60

1. Després que el secretari llegeixi cada un dels punts de l'ordre del dia, si cap regidor no demanàs la paraula, quedarà aprovat per unanimitat.

La lectura pot ser extractada.

2. En el cas que es promogui deliberació, els assumptes seran primer discutits i després votats. No s'admetran altres interrupcions que les del president per cridar a l'ordre o a la qüestió debatuda, quan els regidors es desviïn notòriament per digressions estranyes o tornin sobre el que ja s'ha discutit o aprovat.

3. Els regidors necessitaran la vènia del president per fer ús de la paraula.

4. Els regidors, en fer ús de la paraula, es dirigiran sempre a la corporació i no a un individu o fracció d'aquesta.

Article 61

1. Els proponents podran intervenir, abans d'iniciar-se el debat, sense consumir torn i per un temps màxim de deu minuts, per presentar la proposta.

2. Obert el debat, la Batlia ha de concedir la paraula al regidor o regidors de cada grup que l'haguessin demanat, per temps que no podrà excedir de deu minuts per grup, qualsevol que sigui el nombre de regidors membres del mateix que intervénguin, perquè exposin les al·legacions que estimin pertinents sobre la proposta presentada.

La iniciació del debat correspondrà al grup o grups municipals de l'oposició, per ordre de menor a major representació, i intervindrà a continuació el govern.

3. Els grups de l'oposició podran tenir un segon torn de cinc minuts cadascun, i a continuació podrà intervenir el govern pel mateix temps.

4. Després de la votació, els grups municipals podran intervenir per explicar el vot, sempre que no hagin intervengut en l'anterior torn. Les intervencions seran com a màxim de cinc minuts.

L'ordre d'intervencions serà de menor a major, començaran els grups de l'oposició i l'acabaran el o els del Govern.

5. La Batlia podrà ampliar els temps d'intervenció en els debats, en raó a la importància o transcendència de l'assumpte, a l'efecte d'escoltar els portaveus dels grups municipals.

6. El regidor que hagi consumit torn podrà tornar a fer servir la paraula per rectificar concisament i per una sola vegada, els fets o conceptes que se li haguessin atribuït.

7. El batle apreciarà si escau o no accedir a la pretesa rectificació.

Aquesta intervenció no excedirà de tres minuts.

Article 62

1. En qualsevol cas, el batle podrà resoldre tots els incidents que dilatin amb excés, segons el seu prudent criteri, les resolucions de la corporació.

2. Els torns són cedibles i renunciables.

3. Si el govern renuncia al torn de resposta, la presidència donarà per acabat el debat i sotmetrà l'assumpte a votació.

Article 63

1. El regidor que es consideri al·ludit podrà contestar, sense entrar en el fons de l'assumpte sotmès a debat. L'autor de l'al·lusió podrà replicar, si ho estima convenient.

2. Aquestes intervencions no excediran de dos minuts cadascuna.

 

Article 64

1. En qualsevol estat del debat, qualsevol regidor podrà demanar que es compleixi aquest Reglament. A aquest efecte haurà de citar l'article o els articles l'aplicació dels quals reclama, i haurà d'acatar la resolució que la presidència adopti, a la vista de l'al·legació presentada.

2. Qualsevol regidor podrà demanar també, durant la discussió, o abans de votar, la lectura de les normes o documents que cregui conduents per il·lustrar la matèria que es tracti. La presidència podrà denegar les lectures que consideri no pertinents, escoltat el secretari de la corporació.

Article 65

El batle decidirà la interrupció de la sessió, per tal de permetre la deliberació dels grups municipals, a iniciativa seva, o a proposta dels diferents portaveus.

Article 66

1. El president cridarà a l'ordre quan es vulneri el Reglament, es profereixin paraules ofensives o desconsiderades, o es pronunciïn frases atemptatòries al prestigi dels organismes municipals o de les institucions públiques; s'adoptin actituds que pertorben el debat, i en general sempre que es falti a la deguda cortesia.

2. Si algú és cridat dues vegades a l'ordre, el batle podrà retirar-li l'ús de la paraula, i concedir-li nou perquè es justifiqui o es disculpi.

Article 67

1. El públic assistent a la sessió no podrà intervenir en aquests debats, ni tampoc es permetran manifestacions de grat, desgrat o de cap altre tipus. En aquests casos, el batle procedirà a l'expulsió de la Sala qualsevol persona que, per qualsevol causa, impedeixi el normal desenvolupament de la sessió.

2. Les associacions o federacions d'associacions que, en defensa dels interessos sectorials o generals dels veïns, estiguin reconegudes expressament per la corporació segons el Reglament de participació ciutadana i a l'efecte de l'exercici del dret que se li reconeix amb aquesta norma, i sempre que ho sol·licitin amb una antelació d'un dia hàbil a la realització de la sessió, poden efectuar una exposició davant el Ple, en relació amb qualque punt de l'ordre del dia, i sempre amb caràcter previ al debat, en els casos en que hagin intervengut com interessats legítims en la tramitació de l'expedient administratiu corresponent.

3. Després de finalitzar la sessió del Ple ordinari, el batle pot establir un torn de precs i preguntes per a les associacions o federacions d'associacions a les quals es refereix el paràgraf anterior, les quals s'han de fer prèviament la petició per escrit a la Batlia, en un termini no inferior a cinc dies abans de dur a terme de la sessió, sempre que sigui sobre un assumpte d'interès municipal i no afecti la indagació dels delictes, la intimitat de les persones o puguin afectar la seguretat l'Estat. L'ha de formular el representant de l'associació designat a aquests efectes i es pot contestar de forma seguida o quan s'estigui en disposició de fer-ho perquè es compta amb la informació necessària. En qualsevol cas, aquesta resposta s'ha de facilitar en el termini màxim de 15 dies naturals.

   

SECCIÓ IV
DE L'ACUMULACIÓ D'AFERS, ALTERACIONS DE L'ORDRE DEL DIA I RETIRADA DE PROPOSTES

Article 68

1. El batle, a instància pròpia o de qualsevol dels portaveus, pot acordar el debat conjunt de diversos punts de l'ordre del dia durant el desenvolupament de la sessió, si no s'oposa a això qualque portaveu. No obstant això, les votacions dels punts es faran sempre separades.

2. Els punts de l'ordre del dia es podran alterar en el decurs del debat i de la votació, a petició de qualsevol dels portaveus; i el batle resoldrà si no hi ha oposició de cap dels grups.

Article 69

Per al debat al voltant de la urgència o peticions de retirada de propostes s'estarà al que disposa aquest Reglament per als debats sobre el fons dels assumptes, i es reduirà a la meitat els temps i torns establerts.

 

SECCIÓ V
DELS VOTS PARTICULARS, ESMENES, PROPOSTES DELS GRUPS I ASSUMPTES

Article 70

Si respecte d'una proposta d'acord, en el dictamen de la Comissió s'haguessin produït vots particulars, aquests es discutiran abans de la proposta a la qual es refereixin, i els regidors podran proposar les esmenes que considerin necessàries o la retirada del vot particular.

Article 71

1. Els regidors tendran dret a presentar esmenes a les propostes o als vots particulars d'aquestes, sempre que ho facin per escrit i abans de començar la discussió. En la defensa de les esmenes només podrà invertir cinc minuts, sense ulterior debat, llevat de decisió en contra de la Batlia.

2. Un cop es proposi una esmena, la Batlia sotmetrà a votació la proposta, tal com resulti després de la introducció d'aquella. Si no s'aprovàs, la proposta es sotmetrà a votació en els propis termes.

3. Per via d'esmena, no es podran introduir modificacions que alterin substancialment una proposta, ni es podran introduir qüestions noves ni alteracions que, pel seu contengut, requereixin un informe preceptiu de la Secretaria o de la Intervenció, llevat que les referides esmenes no incideixin a l'informe, un cop ja emès.

Article 72

1. Els grups polítics, inclòs el grup mixt, o un mínim de tres membres de la corporació, poden presentar al Ple propostes de resolució per a debat i votació.

2. S'han d'incloure a l'ordre del dia les propostes presentades amb deu dies naturals d'antelació a la data del Ple ordinari. Si la proposta es presenta després dels deu dies abans indicats, només es pot procedir al debat i votació mitjançant l'acord previ del Ple que n'apreciï la urgència, adoptat per majoria absoluta

Article 73

1. A les sessions ordinàries, un cop s'acabin el debat i la votació dels assumptes inclosos a l'ordre del dia, s'entrarà en el coneixement, si escau, d'aquells altres que per raons d'urgència s'hagin lliurat a Secretaria abans del començament de la sessió. Es començarà pels assumptes urgents presentats pel govern, es continuarà pels dels grups municipals en ordre de menor a major.

2. No es podrà declarar la urgència d'un assumpte, si els funcionaris competents fan expressa manifestació d'il·legalitat.

3. Abans d'entrar en el debat, l'assumpte s'ha de declarar urgent per la corporació, amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la corporació

4. Per conèixer una proposta que no figuri a l'ordre del dia, el seu autor haurà d'al·legar i justificar la urgència del cas, i correspondrà a la corporació resoldre sobre la urgència i el fons de l'assumpte, o ajornar-lo fins a la següent sessió.

5. Tota proposta urgent haurà d'estar subscrita pel portaveu.

Article 74

1. Si no s'ha produït el lliurament previ al secretari del que es refereix l'article anterior, no es podrà presentar cap expedient perquè s'aprovi, ni tan sols per aquesta via ni per raó d'urgència.

2. Tampoc es podran sotmetre a la corporació propostes d'urgència, si aquestes requereixen un informe preceptiu previ de la Secretaria o de la Intervenció, i no els tenen.

 

SECCIÓ VI
DELS PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS

Article 75

1. Els grups municipals podran formular en el Ple precs, preguntes i interpel·lacions.

S'entén per prec, qualsevol proposta d'actuació dirigida a qualsevol dels òrgans de govern, que en cap cas podrà ser sotmès a votació.

S'entén per pregunta, qualsevol sol·licitud d'informació plantejada als òrgans de govern. Cada pregunta no podrà contenir més que la concisa i estricta formulació d'una sola qüestió, i interrogarà sobre un fet, una situació o una informació.

S'entén per interpel·lació, quan es requereixin explicacions al govern municipal sobre fets o actuacions esdevenguts en l'àmbit de la seva actuació.

2. Els precs, preguntes i interpel·lacions només es podran formular a les sessions ordinàries després de despatxar els assumptes compresos a l'ordre del dia i els urgents.

Article 76

El grup interpel·lant formularà la seva pregunta, prec o interpel·lació, i contestarà l'interpel·lat.

Quan el prec, pregunta o interpel·lació es dirigeixi al batle, aquest ha de contestar per si o a través del regidor que designi, en qualsevol de les formes previstes en l'article anterior.

Article 77

No serà admesa cap pregunta d'exclusiu interès personal per part de qui la formula o de qualsevol altra persona, ni tampoc la que suposi una consulta estrictament jurídica.

  

CAPÍTOL III
DEL CONTROL I FISCALITZACIÓ PEL PLE DE L'ACTUACIÓ DELS ALTRES ÒRGANS DE GOVERN

SECCIÓ I
DE LA MOCIÓ DE CENSURA

Article 78

El batle pot ser destituït del seu càrrec mitjançant una moció de censura, si el Ple de l'Ajuntament adopta un acord per majoria absoluta del nombre legal de regidors.

Article 79

1. El batle pot ser destituït mitjançant una moció de censura, la presentació, la tramitació i la votació de la qual es regirà per les normes següents:

a) La moció de censura s'haurà de proposar, almenys, per la majoria absoluta del nombre legal de membres de la corporació i haurà d'incloure un candidat a la Batlia, que podrà ser qualsevol regidor que en l'escrit de proposició de la moció ho accepti expressament.

En el cas que algun dels proponents de la moció de censura formés, o n'hagi format, part del grup polític municipal al qual pertany el batle la censura del qual es proposa, la majoria exigida en el paràgraf anterior es veurà incrementada en el mateix nombre de regidors que es trobin en aquestes circumstàncies.

Aquest mateix supòsit és aplicable quan algun dels regidors proponents de la moció hagi deixat de pertànyer, per qualsevol causa, al grup polític municipal al qual es va adscriure a l'inici del mandat.

b) L'escrit en el qual es proposi la moció de censura haurà d'incloure les signatures degudament autenticades per un notari o pel secretari general de la corporació i s'haurà de presentar davant aquest darrer per qualsevol dels signants. El secretari general comprovarà que la moció de censura reuneix els requisits exigits en aquest article i estendrà en el mateix acte la corresponent diligència acreditativa.

c) El document diligenciat es presentarà en el Registre General de la corporació per qualsevol dels signants de la moció, i el Ple quedarà automàticament convocat per a les dotze hores del desè dia hàbil següent al del registre. El secretari haurà de remetre una notificació indicativa d'aquesta circumstància a tots els membres de la corporació, en el termini màxim d'un dia, a comptar de la presentació del document en el Registre, als efectes de l'assistència a la sessió, i s'especificarà la data i l'hora d'aquesta.

d) El Ple el presidirà una Mesa d'edat, integrada pels regidors de major i menor edat dels presents, exclosos el batle i el candidat a la Batlia, i actuarà com a secretari el que ho sigui de la corporació, el qual haurà d'acreditar aquesta circumstància.

e) La Mesa es limitarà a donar lectura a la moció de censura, per poder seguir amb la tramitació constatarà que en aquest mateix moment es mantenen els requisits exigits en els tres paràgrafs de l'apartat a) d'aquest article; i si escau, donarà la paraula durant un breu temps, si hi són presents, al candidat a la Batlia, al batle i als portaveus dels grups municipals, i sotmetrà a votació la moció de censura.

2. Cap regidor pot signar durant el seu mandat més d'una moció de censura. A aquests efectes no es prendran en consideració aquelles mocions que no s'haguessin tramitat per no reunir els requisits prevists en la lletra b) de l'apartat 1 d'aquest article.

3. La dimissió sobrevenguda del batle no suspèn la tramitació i votació de la moció de censura.

4. El batle, en l'exercici de les seves competències, està obligat a impedir qualsevol acte que pertorbi, obstaculitzi o impedeixi el dret dels membres de la corporació a assistir a la sessió del Ple en què es voti la moció de censura i a exercir el seu dret al vot en aquesta. Especialment, no són d'aplicació a la moció de censura les causes d'abstenció i recusació previstes en la legislació de procediment administratiu.

  

SECCIÓ II
D'ALTRES MITJANS DE CONTROL

Article 80

1. Tot membre de la corporació que per delegació del batle tengui la responsabilitat d'una àrea de gestió, estarà obligat a comparèixer davant del Ple, quan aquest així ho acordi a proposta d'algun grup, a fi de respondre a les preguntes que es li formulin sobre la seva actuació.

La proposta que sol·liciti la compareixença s'haurà de presentar amb els requisits següents: s'haurà de presentar a la Secretaria de l'Ajuntament vuit dies abans de la celebració del Ple perquè es puguin incloure en l'ordre del dia. Aquesta inclusió s'ha de decretar per la Batlia o, si s'escau, denegar mitjançant resolució motivada.

2. Acordada pel Ple la compareixença esmentada en l'apartat anterior, aquesta tendrà lloc en la mateixa sessió del Ple després del torn de preguntes i d'interpel·lacions.

3. Cada delegat no es podrà incloure a més d'una compareixença per sessió, ni podrà ser cridar més d'una vegada a l'any.

4. En el desenvolupament de les compareixences es seguirà l'ordre de les intervencions establertes a l'article 69 d'aquest Reglament, i intervendrà l'informant per donar resposta a les preguntes que li formulin els diversos grups polítics de la corporació. En cap cas, d'aquesta compareixença podrà derivar l'adopció d'acords sense complir-se els requisits que estableix aquest Reglament.

Article 81

1. El Ple, a proposta del batle o mitjançant sol·licitud de la quarta part, almenys, del nombre legal de membres corporatius, podrà acordar la celebració de sessió extraordinària que tenguin per objecte sotmetre a debat la gestió de la Junta de Govern. La sessió extraordinària no es podrà demorar més de dos mesos des de l'adopció de l'acord.

2. El desenvolupament de la sessió a què fa referència l'apartat anterior s'ha de subjectar al que estableix amb caràcter general, i en primer lloc, intervindrà per temps de deu minuts el proponent per explicar el significat d'aquesta.

Respondrà un o diversos membres de la Junta de Govern designats per aquesta en igual temps i, després de torns de rèplica de cinc minuts, podran intervenir els altres grups polítics de l'oposició per formular preguntes a la Comissió de Govern, que les respondrà per un o diversos membres d'aquesta.

3. Com a conseqüència del debat, es podrà presentar una moció perquè el Ple manifesti la seva posició sobre la gestió de la Junta de Govern. Si el Ple admet debatre la moció, aquesta s'inclourà a l'ordre del dia de la següent sessió del Ple, ordinària o extraordinària.

Article 82. Qüestió de confiança

1. El batle pot plantejar al Ple una qüestió de confiança, vinculada a l'aprovació o modificació de qualsevol dels assumptes següents:

a) Els pressupostos anuals.

b) El reglament orgànic.

c) Les ordenances fiscals.

d) L'aprovació que posi fi a la tramitació dels instruments de planejament general d'àmbit municipal.

2. La presentació de la qüestió de confiança vinculada a l'acord sobre algun dels assumptes assenyalats en el número anterior figurarà expressament en el corresponent punt de l'ordre del dia del Ple, i per adoptar aquests acords es requerirà el quòrum de votació exigit a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, per a cadascun d'ells. La votació s'efectuarà, en tot cas, mitjançant el sistema nominal de crida pública.

3. Per presentar la qüestió de confiança serà requisit previ que l'acord corresponent s'hagi debatut en el Ple i que aquest no hagi obtengut la majoria necessària perquè s'aprovi.

4. En el cas que la qüestió de confiança no obtengués el nombre necessari de vots favorables per aprovar l'acord, el batle cessarà automàticament, i quedarà en funcions fins a la presa de possessió de qui l'hagi de succeir en el càrrec. L'elecció del nou batle s'ha de fer a una sessió del Ple convocada automàticament per a les dotze hores del desè dia hàbil següent al de la votació de l'acord al qual es vinculi la qüestió de confiança, i es regirà per les regles que conté l'article 196, de la Llei orgànica 5/85, del règim electoral general.

5. La previsió que conté el número anterior no és aplicable quan la qüestió de confiança es vinculi a l'aprovació o modificació dels pressuposts anuals. En aquest cas s'entendrà atorgada la confiança i aprovat el projecte si en el termini d'un mes des que es votàs el rebuig de la qüestió de confiança no es presenta una moció de censura amb candidat alternatiu a batle, o si aquesta no prospera.

A aquests efectes, no regeix la limitació establerta a l'apartat 2 de l'article anterior.

6. Cada batle no podrà plantejar més d'una qüestió de confiança en cada any, comptat des de l'inici del seu mandat, ni més de dos durant la durada total d'aquest. No es podrà plantejar una qüestió de confiança el darrer any de mandat de cada corporació.

7. No es podrà plantejar una qüestió de confiança des de la presentació d'una moció de censura fins a la votació d'aquesta darrera.

8. Els regidors que votassin a favor d'aprovar un assumpte al que s'hagués vinculat una qüestió de confiança no podran signar una moció de censura contra el batle que l'hagi plantejat fins que transcorri un termini de sis mesos, comptat a partir de la data de votació d'aquest.

Així mateix, durant aquest termini, tampoc aquests regidors podran emetre un vot contrari a l'assumpte al que s'hagués vinculat la qüestió de confiança, sempre que sigui sotmès a votació en els mateixos termes que en tal ocasió. Cas d'emetre aquest vot contrari, aquest serà considerat nul.  

     

CAPÍTOL IV
DE LES COMPETÈNCIES DEL BATLE

Article 83

1. Seran competències del batle les que preveu la Llei 7/85, del 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i com les que es prevegin en la legislació de règim local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb caràcter supletori, s'aplicarà el règim competencial que preveu el Reial decret 781/86 i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, aprovat pel Reial decret 2568/86, o les normes que els substitueixin.

2. Així mateix, correspon al batle exercir les competències atribuïdes a la corporació, en reglaments, convenis i estatuts propis o aliens; quan en aquests no s'atribueixi la competència al Ple, de forma expressa.  

 

CAPÍTOL V
DE LA JUNTA DE GOVERN

SECCIÓ I
DE LES COMPETÈNCIES DE LA COMISSIÓ

Article 84

1. Seran competències de la Junta de Govern les que preveu la Llei 7/85, les atribuïdes al Reial decret legislatiu 781/86, a la Llei 20/2006 de règim local de les Illes Balears les altres que expressament li atribueixin les lleis i totes aquelles que per delegació li transfereixi tant el Ple com el batle.

2. Les matèries que siguin delegades pel Ple a la Junta de Govern, requeriran informe de la comissió informativa respectiva.

  

SECCIÓ II
DE LES SESSIONS DE LA JUNTA

Article 85

1. La Junta de Govern celebrarà sessió ordinària amb caràcter setmanal i de les seves resolucions donarà fe el secretari de la corporació.

2. El batle fixarà el dia i l'hora en què s'hagi de celebrar la sessió.

3. La sessió es convocarà amb 24 hores d'antelació, i els assumptes que es tractin a l'ordre del dia es trobaran a l'oficina d'actes, a disposició dels grups municipals tres dies abans de la celebració d'aquella.

Article 86

1. Les sessions de la Junta de Govern no seran públiques, excepte en aquells assumptes que siguin objecte de delegació del Ple, el batle podrà convocar un o diversos membres de la corporació no pertanyents a aquesta Junta i un funcionari, al objecte d'informar en referència a l'àmbit de les seves competències.

2. Per a la vàlida constitució de la Junta de Govern, es requereix l'assistència de la majoria absoluta dels seus components. Si no hi ha quòrum es constituirà en segona convocatòria mitja hora després de l'assenyalada per a la primera, i serà suficient l'assistència de tres dels seus membres.

3. El batle dirigeix i ordena al seu prudent arbitri els debats en el si de la Comissió.

4. L'extracte dels acords que adopti, quan actuï amb caràcter resolutori, s'exposaran al tauler d'anuncis dins dels set dies següents i es remetran als diferents grups polítics.

  

CAPÍTOL VI
DE LES COMISSIONS INFORMATIVES

Article 87

1. Les comissions informatives són òrgans complementaris de l'Ajuntament que tenen per funció estudiar, informar, dictaminar o consultar els assumptes que s'hagin de sotmetre al Ple de l'Ajuntament.

2. Aquestes comissions s'hauran de consultar en tots els assumptes que corresponguin a la competència del Ple de l'Ajuntament, excepte quan s'hagin d'adoptar acords declarats urgents o la sessió es convoqui amb aquest caràcter.

3. El batle i la Junta de Govern podran requerir l'informe i assessorament de les comissions, com a tràmit previ a adoptar qualsevol acord.

4. Els assumptes que tracti la Junta de Govern de caràcter resolutori i que el Ple els hagi delegat en aquesta, hauran de comptar amb informe previ de la comissió informativa corresponent.

Article 88

Les atribucions de resolució, reglades o discrecionals de l'Ajuntament, de la Junta de Govern o del batle, no són delegables a les comissions informatives.

Article 89

1. Les comissions informatives poden ser ordinàries o especials.

2. Són comissions informatives ordinàries les que es constitueixen amb caràcter general, i que es distribueixen entre aquestes, les matèries que s'han de sotmetre al Ple.

3. Són comissions informatives especials les que es constitueixen per a un assumpte concret en consideració a les seves característiques especials o en funció de la urgència de l'assumpte de què es tracti.

Article 90

1. El nombre, la denominació, les competències i la composició de les comissions informatives ordinàries, els acordarà el Ple de l'Ajuntament a la primera sessió que es celebri després de la de constitució, sense perjudici de la possibilitat de modificar-los en qualsevol moment posterior.

2. El Ple de l'Ajuntament crearà per acord les comissions informatives especials, les quals tendran caràcter transitori. Aquestes comissions han de cessar un cop hagi acabat la seva escomesa.

Article 91

1. En cada comissió informativa ordinària o especial han d'estar presents tots els grups municipals, en proporció a la representació que tenguin en el Ple de l'Ajuntament. Com a mínim s'ha d'integrar un membre de cada grup municipal.

Article 92

1. El batle presidirà totes les comissions i, si no, li representaran els regidors que com a presidents efectius designi quan es constitueixin cadascuna de les comissions.

2. En absència del president efectiu el substituirà el regidor integrant de la Comissió que ell designi, llevat que per la Batlia s'estableixi un ordre de substitució específic en constituir aquella.

Article 93

1. Els regidors, en funció dels seus drets i obligacions, pertanyeran almanco a una comissió municipal

2. Els portaveus dels grups, per raons justificades, podran nomenar altres regidors com a substituts dels regidors membres d'una comissió per a una reunió determinada, amb comunicació prèvia al president d'aquesta, que donarà compte a la resta dels components de la impossibilitat de l'assistència del titular.

Article 94

1. El secretari de l'Ajuntament ho serà també de les comissions.

Article 95

1. Cap comissió podrà deliberar sobre assumptes de la competència d'una altra, llevat que es tracti de problemes comuns.

2. En cas de dubte sobre la comissió a què s'hagi d'atribuir una determinada competència informativa, el resoldrà la Batlia.

3. En el cas que hi hagi de tractar algun assumpte que afecti diverses comissions, aquestes podran celebrar sessió conjunta quan així ho decideixi la Batlia, per si o a petició d'un grup municipal. La Batlia determinarà entre els presidents d'aquelles, el regidor que haurà d'ostentar la presidència.

Article 96

Quan el secretari o l'interventor hagin d'emetre un informe, aquest haurà de ser previ a la reunió de la comissió informativa.

Article 97

1. Els dictàmens de la comissió informativa es realitzaran sobre la base de la proposta d'acord formulada per la Batlia o regidors i sempre que les proposicions estiguin tramitades en els termes prevists en aquest Reglament.

2. El dictamen de la Comissió es pot limitar a mostrar la conformitat amb la proposta d'acord i, en cas contrari, hi haurà de raonar el dissentiment.

3. En cap cas podran revestir caràcter vinculant els informes de les comissions, la comesa de les quals s'ha de limitar a l'estudi i preparació dels assumptes.

Article 98

1. El funcionament de les comissions informatives ordinàries tendrà caràcter periòdic, es reuniran el dia de la setmana i l'hora que determini la Batlia, un cop escoltats els membres de la Comissió.

2. La Batlia, un cop hagi escoltat els portaveus dels grups polítics, aprovarà el calendari de sessions de les comissions informatives ordinàries, de manera que durant les reunions de matí o d'horabaixa, d'un mateix dia, no es puguin celebrar simultàniament dues o més comissions informatives.

Article 99

Correspon al president convocar les reunions, assegurar la bona marxa dels treballs, dirigir els debats i mantenir l'ordre d'aquestes.

Article 100

Si no concorre la majoria a l'hora assenyalada, es celebrarà la reunió una hora després, amb els que hi assisteixin, qualsevol que sigui el seu nombre.

Article 101

1. Les sessions de les comissions informatives no seran públiques. No obstant això, per majoria simple, es pot convidar a altres persones, a funcionaris o a regidors aliens a aquesta; perquè informin la comissió. Un cop l'hagin informat, i abans d'iniciar la deliberació, hauran d'abandonar el local de la reunió.

2. A fi que la Comissió conegui la seva opinió, podran informar a les comissions informatives els ciutadans o entitats que s'entenguin necessàries, abans d'emetre el dictamen.

Article 102

1. De cada reunió que celebri la Comissió s'estendrà una acta en la qual constaran els noms dels vocals assistents, assumptes examinats i dictàmens emesos.

2. A l'Acta es reflectirà únicament la conformitat amb la proposta d'acord i, en cas de produir dissentiment, es reflectirà la motivació que el justifiqui.

3. Així mateix, es farà constar els vots particulars que s'emetin i la seva motivació. El secretari sintetitzarà les motivacions, llevat que aquest consideri més oportú consignar la transcripció íntegra i literal d'aquestes.

Article 103

De cada un dels dictàmens emesos que afectin una proposta d'acord, el secretari ha d'estendre el particular de l'acta corresponent, amb el vistiplau del president de la comissió. El secretari incorporarà aquest particular a l'expedient que contengui els antecedents i el motiu de la proposta.

  

CAPÍTOL VII
DE LA COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

Article 104

1. Es constitueix la Comissió Especial de Comptes de l'Ajuntament d'Andratx a l'empara del que disposa l'article 116 de la Llei 7/85 i per a les finalitats que s'hi estableixen.

2. La Comissió Especial de Comptes té com a competència informar del Compte General del Pressupost, de les extrapressupostàries i administració del Patrimoni

Article 105

1. La Comissió Especial de Comptes estarà constituïda pels membres dels diferents grups polítics integrants de la corporació, en proporció a la representació que tenguin en el Ple de l'Ajuntament, s'aplicarà al respecte la normativa prevista per constituir els òrgans col·legiats complementaris d'aquest Reglament orgànic. La presidència d'aquesta Comissió l'ostentarà el batle o regidor en qui delegui.

2. Cap grup municipal deixarà de tenir representació en aquesta Comissió.

3. Serà secretari de la Comissió el de l'Ajuntament

Article 106

1. Hi assistirà a la Comissió, amb veu i sense vot, l'interventor de Fons, i els funcionaris experts que ell mateix designi.

2. La Comissió, per majoria, podrà acordar que hi assisteixin experts en la matèria, designats pels diversos grups municipals.

Article 107

1. Els estats i comptes de l'entitat local els ha de rendir el president abans del 15 de maig de l'exercici següent al que corresponguin. Els dels organismes autònoms i societats mercantils el capital dels quals pertanyi íntegrament a aquella, rendits i proposats inicialment pels òrgans competents d'aquests, s'han de remetre a l'entitat local en el mateix termini.

2. El Compte General format per la Intervenció es sotmetrà abans de l'1 de juny a informe de la Comissió Especial de Comptes de l'entitat local, que estarà constituïda per membres dels diferents grups polítics integrants de la corporació.

3. El Compte General amb l'informe de la Comissió Especial a què es refereix l'apartat anterior s'exposarà al públic per un termini de 15 dies, durant els quals i vuit més, els interessats podran presentar reclamacions, objeccions o observacions. Examinats aquests per la Comissió Especial de Comptes i un cop que aquesta hagi practicat totes les comprovacions que estimi necessàries, emetrà un nou informe.

4. Acompanyat dels informes de la Comissió Especial de Comptes i de les reclamacions i objeccions formulades, el Compte General es sotmetrà al Ple de la corporació, perquè, si escau, es pugui aprovar abans de l'1 d'octubre.

5. Les entitats locals rendiran al Tribunal de Comptes el Compte General degudament aprovat.

6. La normativa prevista per a les comissions informatives s'aplicarà al funcionament de la Comissió Especial de Comptes.

7. La documentació necessària per als treballs encomanats a la Comissió, estarà a disposició dels diferents grups municipals quinze dies abans de la data d'emissió del dictamen.

8. En el període d'estudi i treball previ a aquesta Comissió, haurà de guardar absoluta reserva sobre el contengut dels documents objecte de l'examen.

9. Finalitzats els treballs, s'aixecarà acta en la qual s'expressarà la conformitat o disconformitat dels Comptes i, si escau, les objeccions amb expressió sintetitzada. El vot en contra o l'abstenció, s'hauran de motivar.

10. Un cop emès el dictamen de la Comissió Especial de Comptes, aquest es traslladarà a la Batlia.

11. Les sessions de la Comissió Especial de Comptes no seran públiques.

Article 108

Si de les actuacions de la Comissió Especial, s'aprecia l'existència d'irregularitats en la gestió econòmica o en els Comptes, es presentarà denúncia davant la Sindicatura de Comptes.

  

CAPÍTOL XIII
DE LES DELEGACIONS

Article 109

El batle pot delegar l'exercici de les seves atribucions que siguin legalment delegables:

- A la Junta de Govern.

- Als membres de la Junta de Govern.

- Als regidors.

El batle pot desconcentrar les competències sancionadores que tengui atribuïdes per la legislació aplicable, a la Junta de Govern o als membres d'aquesta.

Article 110

Les competències del Ple de l'Ajuntament, que siguin legalment delegables, només es poden delegar a la Junta de Govern i al batle

 

Article 111

Quan les resolucions administratives s'adoptin per delegació, es farà constar expressament aquesta circumstància, i es consideraran com dictades per l'autoritat que l'hagi conferit.

Article 112

1. La delegació serà revocable en qualsevol moment per l'òrgan que l'hagi conferit.

2. En cap cas podran delegar les atribucions que es tenguin, al seu torn, per delegació.

Article 113

1. Les resolucions dictades en virtut de delegació d'atribucions posaran fi a la via administrativa en els mateixos casos i termes que correspondrien a l'actuació de l'òrgan delegant.

2. No es podran resoldre per delegació recursos de revisió contra actes dictats pel mateix òrgan a qui s'han conferit les facultats delegades.

Article 114

1. Les delegacions han de tenir caràcter concret, amb indicació detallada de les facultats que es deleguen. Les delegacions tendran caràcter permanent fins a la seva revocació.

2. Les delegacions del batle es formalitzaran per decret, i se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament.

 

CAPÍTOL XIV
DE L'ADOPCIÓ D'ACORDS PELS ÒRGANS COL·LEGIATS

Article 115

No es considerarà existent un acord si no consta explícitament i determinat a l'acta que correspongui adoptar-lo. L'omissió de qualsevol acord es podrà esmenar si, en virtut d'un escrit documentat del secretari o de qualsevol regidor, així ho aprova la corporació abans que es tanqui l'acta de la sessió següent a aquella en què l'omissió hagués tengut lloc.

Article 116

1. L'adopció d'acords es produeix mitjançant votació ordinària, llevat que el mateix òrgan col·legiat acordi, per un cas concret, la votació nominal. El vot es pot emetre en sentit afirmatiu o negatiu, i els membres de la corporació abstenir-se de votar.

2. L'absència d'un o diversos regidors un cop s'iniciï la deliberació d'un assumpte, equival, a efectes de la votació corresponent, a l'abstenció.

3. En el cas de votacions amb resultat d'empat, s'efectuarà una nova votació, i si persisteix el mateix, decidirà el vot de qualitat del president.

Article 117

1. En els supòsits en què el secretari o l'interventor hagin d'emetre un informe, quan es tracti d'assumptes subjectes a quòrum especial, fins que aquest no s'hagi emès, no es podrà adoptar un acord vàlid.

2. Amb aquesta finalitat, els expedients d'aquests assumptes, un cop finalitzats, es remetran a la Secretaria i a la Intervenció, sense que es puguin incloure a l'ordre del dia fins que consti l'informe, que s'ha d'emetre en el termini de deu dies.

3. En els altres supòsits en què el secretari o l'interventor hagin d'emetre un informe, s'estarà al que disposen les disposicions reguladores de la matèria.

4. Els assumptes no subjectes a informe preceptiu previ, en qualsevol cas, hauran d'estar en poder del secretari i de l'interventor amb deu dies d'antelació a la sessió corresponent, sense perjudici del que preveu l'article 41. Aquests funcionaris hauran d'advertir la manifesta il·legalitat que pugui afectar-los.

 

Article 118

Les votacions seran:

a) Ordinàries, les que es manifesten per signes convencionals d'assentiment, com romandre assegut o dempeus, segons s'aprovi o no s'aprovi, o es produeixi abstenció; o aixecar la mà, tant per manifestar l'aprovació com el dissentiment o l'abstenció.

b) Nominals, les que es verifiquin quan el secretari llegeixi la llista de regidors perquè cadascú, quan el nomenin, digui sí o no, segons els termes de la votació.

c) Secretes, les que es realitzin per papereta que cada regidor hagi de dipositar en una urna o bossa.

Article 119

1. Els acords s'adoptaran, com a regla general, per majoria simple dels membres presents, llevat que a la llei o en aquest Reglament s'estableixi una altra majoria. S'entén per majoria simple aquella en que els vots afirmatius són més que els negatius.

2. Es produeix majoria absoluta quan l'acord s'adopta per un nombre de vots que representi, almenys, més de la meitat del nombre legal de membres de la corporació, i aquesta és exigible en els casos que preveu l'article 47.3 de la Llei 7/85, reguladora de les bases de règim local.

3. En el cas del Ple de l'Ajuntament, serà exigible el vot dels dos terços del nombre de fet i, en tot cas, majoria absoluta, en aquelles matèries i només en elles, que expressament es recullen a l'article 47.2 d'aquesta Llei.

4. A efectes de la determinació dels dos terços, assenyalats en el paràgraf anterior, si de l'operació no resulta un nombre exacte, es computarà per excés la fracció corresponent. S'entén per nombre de fet de membres de la corporació, l'equivalent a la diferència entre el nombre legal i les vacants que hi puguin haver.

Article 120

1. El batle i els regidors no podran prendre part en les deliberacions d'acords sobre assumptes en què tenguin interès directe, ja sigui personalment o com a encarregats o apoderats, o que afectin de la mateixa manera als seus parents, fins al tercer grau inclusivament.

2. En aquests casos, l'interessat haurà d'abandonar la Sala mentre es discuteix o vota l'assumpte, excepte quan es tracti de proposicions de censura, en què tendrà dret a romandre i defensar-se.

Article 121

1. Abans de començar la votació, el president plantejarà clarament i concisa els termes d'aquesta i la forma d'emetre el vot. Iniciada la votació, no es podrà interrompre.

2. Acabada la votació ordinària, el president ha de declarar que s'ha acordat.

3. Immediatament de concloure la votació nominal o secreta, el secretari computarà els sufragis emesos i anunciarà en veu alta el resultat, després del qual el president proclamarà l'acord adoptat.

Article 122

Amb independència dels informes preceptius que hagin d'emetre el secretari o l'interventor, aquests, dins de les seves respectives competències, han d'advertir la manifesta il·legalitat que pogués donar-se en els actes i acords que es pretenguin adoptar, mitjançant nota a l'expedient o de paraula.

 

CAPÍTOL XV
DE LES ACTES DELS ÒRGANS COL·LEGIATS

Article 123

1. El Llibre d'Actes de cada òrgan col·legiat té la consideració d'instrument públic solemne, i haurà de dur en tots els fulls, degudament foliats, la rúbrica del batle o president de l'òrgan, i el segell de la corporació.

2. No seran vàlids els acords no reflectits en el corresponent Llibre d'Actes, ni aquells que ho siguin en llibre que no reuneixi els requisits expressats en el paràgraf anterior.

Article 124

1. Fins que s'enquaderni, el Llibre d'Actes es podrà compondre de fulls mòbils i les transcripcions en aquests s'efectuaran per mitjans mecànics.

2. Si el nombre de fulls que preveu la diligència d'obertura per a cada llibre no resultàs previsiblement suficient per a la transcripció completa d'una acta, es procedirà al tancament inutilitzant els folis sobrants, mitjançant diligència.

Article 125

Les actes de la Junta de Govern es transcriuran de la forma abans indicada, en llibres propis.

Article 126

El secretari custodiarà els llibres d'actes sota la seva responsabilitat a la Casa consistorial i no consentirà que surtin d'aquesta sota cap pretext, ni encara a requeriment d'autoritats de qualsevol ordre. Estarà obligat a expedir certificacions o testimoni dels acords que aquest llibre contengui, quan així ho reclamin d'ofici les autoritats competents. L'expedició de certificacions a sol·licitud de particulars s'haurà de decretar per la Batlia.

Article 127

Durant cada sessió el secretari, assistit pel funcionari que a l'efecte designi, prendrà les notes necessàries per redactar l'Acta en la qual es consignaran:

a) Lloc de la reunió, amb expressió del local en què es celebri.

b) Dia, mes i any.

c) Hora en què comença.

d) Nom i cognoms del president, dels regidors presents, dels absents que s'haguessin excusat i dels que hagin faltat sense excusa.

e) Indicació de les absències que es produeixin a la Sala, en els debats i votacions.

f) Caràcter ordinari o extraordinari de la sessió.

g) Assistència del secretari o de qui delegui i presència de l'interventor, quan concorri.

h) Assumptes que s'examinin i part dispositiva dels acords que sobre aquests hi recaiguin.

i) Votacions que es verifiquin i relació o llista de les nominals, en la qual s'especifiqui el sentit en què cada regidor emeti el seu vot.

j) Opinions sintetitzades dels grups o regidors, els arguments i els vots particulars que facilitin per escrit, quan no s'obtengui unanimitat de criteris i així ho demanin els interessats.

k) Tots els incidents que es produeixin durant l'acte i siguin dignes de ressenyar-se a judici del secretari.

l) Hora en què el batle aixeca la sessió.

Article 128

1. En el cas que per la proximitat entre sessions no hagués estat possible la confecció de l'esborrany de l'acta, aquesta no es sotmetrà a aprovació fins a una altra sessió, en la qual s'aprovaran conjuntament les que procedeixin.

2. En les certificacions que s'expedeixin sense que l'acta estigui aprovada, es farà l'excepció en aquest sentit i a reserva dels termes que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent.

3. De l'esborrany de l'acta es facilitarà fotocòpia als grups municipals, de manera que si cap regidor ho exigeix, l'acta es tendrà per coneguda sense necessitat de llegir-la.

4. L'acta es tendrà per aprovada si ningú s'oposa. Quan qualcun dels membres que varen adoptar els acords estimi que determinat punt ofereix dubtes respecte al que es va tractar o resoldre, podrà sol·licitar a la presidència que s'aclareixi amb exactitud, i si la corporació ho estima procedent es redactarà de nou l'acta, i s'anotarà la modificació al marge de la minuta.

5. Quan es ressenyi a cada acta la lectura i aprovació de l'anterior, es consignaran les observacions o rectificacions practicades d'acord amb el paràgraf precedent.

6. En cap cas es podrà modificar el fons dels acords adoptats i només serà possible esmenar les errades materials o de fet.

Article 129

Si no es celebra la sessió per falta d'assistents o per un altre motiu, el secretari suplirà l'acta amb una diligència, autoritzada amb la seva signatura, en què consigni la causa i els noms dels concurrents i dels que s'haguessin excusat.

Article 130

1. Els acords íntegres o en extracte que el Ple de l'Ajuntament o la Junta de Govern adoptin a cada sessió, es publicaran al tauler d'edictes de la Casa Consistorial.

2. El secretari ha de remetre a l'Administració de l'Estat i a la de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el termini i forma que estigui determinat, còpia o, si escau, extracte comprensiu dels actes i acords adoptats.

 

CAPÍTOL XVI
DEL LLIBRE DE RESOLUCIONS DE LA BATLIA

Article 131

En el Llibre de Resolucions de la Batlia es transcriuran totes les que aquesta hagi adoptat per si o per delegació, i s'indicarà en aquest darrer cas, qui és el delegat que resol i el concepte pel qual ho fa.

Article 132

1. Totes les resolucions s'han d'emetre sota la fe del secretari, el qual, si així se li sol·licitàs o ho consideràs pertinent, informarà amb caràcter previ a l'adopció de la resolució. En qualsevol cas, ha d'advertir la il·legalitat manifesta si aquesta es produís. Quan correspongui informar la Intervenció de Fons, el secretari ha de remetre a aquesta la proposta de resolució, corresponent a aquesta formular l'advertència d'il·legalitat manifesta, si així ho considera.

2. Si la Batlia o el seu delegat dicta una resolució sense l'informe previ del secretari o de l'interventor, aquell ho farà constar així en el text d'aquesta, i es limitarà a donar fe i a la seva incorporació al Llibre de Resolucions. Tant en aquest supòsit com en els que s'adopti la resolució, tot i els informes emesos, això es farà sota l'exclusiva responsabilitat de qui dicti la resolució.

3. Si no hi ha informe previ i el secretari no dóna constància, s'entendrà que no troba il·legalitat manifesta en la resolució.

4. La dació de fe en la resolució es produirà mitjançant la fórmula "Don fe", que es situarà al costat de la signatura de qui resolgui, i el secretari subscriurà amb signatura íntegra.

5. Un cop donada fe, es numerarà la resolució, els folis que la componen i es registrarà en el Llibre.

6. Si es dicta alguna resolució aliena a la dació de fe del secretari, això es farà sota la responsabilitat personal de qui ho realitzi.

Article 133

1. El secretari obrirà el Llibre de Resolucions prèvia diligència, en la qual es farà constar la data en què s'inicia la transcripció de les resolucions.

2. Els folis en què no figuri la signatura seran legalitzats amb la rúbrica del secretari.

3. Fins que s'enquaderni, el Llibre de Resolucions es podrà compondre de fulls mòbils, en els quals s'escriurà el text per mitjans mecanitzats i, fins i tot, aquests fulls impresos podran estar amb les dades fixes, als quals s'incorporaran les variables.

4. A cada resolució se li atribuirà un número correlatiu, sense perjudici de la numeració dels fulls.

5. En el darrer full del Llibre s'estendrà la diligència de tancament, subscrita pel batle i el secretari, en la qual es faran constar el nombre de resolucions incorporades al Llibre, la data de la primera i la de la darrera i el nombre de folis de què consta el Llibre.

Article 134

1. El secretari expedirà còpies del text de les resolucions perquè s'incorporin als expedients, efectuarà trasllat a particulars d'aquestes i expedirà les certificacions amb el vistiplau del batle o delegat.

2. Els regidors tendran lliure accés al Llibre de Resolucions de la Batlia.

 

Article 135

Les resolucions de la Batlia que no siguin de mer tràmit o d'aprovació de despeses fixes, ordinàries i obligatòries, sempre que afectin a tercers, el secretari les remetrà a l'Administració de l'Estat i a la de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el termini que reglamentàriament s'estableixi.

Disposició addicional

Per tot allò que no preveu aquest Reglament, s'estarà al que disposa la Llei 7/1985, de bases de règim local; el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals; i la Llei 20/2006, de règim local de les Illes Balears

DISPOSICIÓ FINAL

Aquest Reglament entrarà en vigor després que s'aprovi definitivament.

Per la qual cosa es publicarà al BOIB durant 30 dies, transcorreguts els quals sense que s'hagin presentat reclamacions o suggeriments, s'entendrà definitivament aprovat l'acord d'aprovació provisional.

SEGON. Sotmetre l'expedient a informació pública i audiència dels interessats per un termini de 30 dies naturals, perquè puguin presentar de suggeriments i reclamacions.

TERCER. En cas que no es presenti cap reclamació o suggeriment s'entendrà definitivament adoptat aquest acord i el batle president quedarà facultat expressament per publicar-ho i executar-ho.

La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.

   

Andratx, 8 de febrer de 2016.

El Batle President.
Jaume PORSELL ALEMANY.