Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 1017
Bases de la convocatoria de Director tècnic d'Infraestructures, Manteniment i Obres
Versió PDF
La Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament, a la sessió celebrada el 27 de gener de 2016, va acordar l'aprovació de les Bases i la convocatòria de provisió del lloc de treball responsable Director tècnic d'Infraestructures, Manteniment i Obres.
D'acord amb el que estableix el Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració de l'Estat; i amb el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local, s'exposen al públic les següents Bases:
BASES GENERALS DE LA CONVOCATÒRIA DEL LLOC DE TREBALL DE RESPONSABLE DIRECTOR TÈCNIC D'INFRAESTRUCTURES, MANTENIMENT I OBRES DEL DEPARTAMENT D'INFRAESTRUCTURES I OBRES DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
És objecte d'aquesta convocatòria la provisió en propietat d'un lloc de treball vacant de DIRECTOR TECNIC D'INFRAESTRUCTURES, MANTENIMENT I OBRES, mitjançant el sistema de concurs de mèrits.
El lloc de treball a proveir té les següents característiques:
GRUP A1, SUBGRUP A1, ESCALA DE L'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, CD: 25.
Nombre de vacants: 1, Denominació: Director tècnic d'Infraestructures, Manteniment i Obres.
La plaça referida està adscrita al Departament d'Infraestructures, Manteniment i Obres i les funcions que té encomanades són les següents:
- Dirigir, coordinar i impulsar l'activitat de l'Àrea d'Infraestructures, Obres i manteniment, principalment en el seu caire tècnic.
- Controlar i supervisar el servei i manteniment de les xarxes de distribució d'aigua potable. Controlar i supervisar el manteniment de les xarxes de clavegueram, pluvials i fecals.
- Realitzar informes i assessorar sobre expedients tots els expedients de la seua competència. - - Mantenir les diferents infraestructures municipals com ara fonts ornamentals, vials, edificis, poliesportius, etc. -
- Controlar i supervisar el manteniment de la xarxa d'enllumenat públic.
- Redactar i dirigir projectes tècnics de noves infraestructures municipals.
- Realitzar peritatges i taxacions de béns públics malmesos en accidents o actes vandàlics.
- Atendre i informar el públic en determinats assumptes de la seua competència.
- Atendre en qualsevol horari les avaries i incidències del servei que per la seua gravetat precisin actuacions urgents.
- Tramitar les sol·licituds d'ajuts i subvencions a què es pogués accedir, i organitzar i dirigir projectes afectes al PIOS, PIDS o similars.
- Tenir cura del manteniment de la senyalització viària.
- Coordinar-se amb la resta de caps d'àrea i coordinadors i responsables d'àrees transversals.
- Planificar i desenvolupar projectes i programes propis de l'àrea.
- Redactar plecs de prescripcions tècniques per a la contractació de licitacions municipals així com assistir a les meses de contractació quan hi sigui convocat.
- Redactar i dirigir projectes tècnics de noves Infraestructures municipals.
- Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seua categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït.
SEGONA. Condicions d'admissió dels aspirants
Per a formar part de les proves de selecció, és necessari:
a) Ser funcionari de carrera de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, pertanyent al grup A1, Enginyer de Camins, Canals i Ports.
b) Estar en situació de servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa, excepte la de suspensió ferma.
c) Haver estat com a mínim dos anys en el seu actual lloc definitiu de treball fins a la data de finalització del termini de presentació de les instàncies, llevat de les excepcions que preveu la llei.
TERCERA. Forma i termini de presentació de les instàncies
Les sol·licituds per requerir prendre part en el concurs de mèrits en què els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en aquestes bases, s'ha d'adreçar a l'alcalde president de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, i presentar-se en el registre d'entrada d'aquest Ajuntament o bé mitjançant el procediment regulat per l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, en el termini de set dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La instància ha d'anar acompanyada de la documentació acreditativa dels mèrits que es desitgi al·legar.
Cada interessat ha d'aportar així mateix una memòria sobre "Reductors de velocitat en zones urbanes i en vials de titularitat municipal, amb especial esment al Municipi de Sant Antoni de Portmany", amb una extensió mínima de 15 folis i màxima de 50.
La convocatòria i les bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i es publicaran igualment en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
La sol·licitud ha d'anar acompanyada d'una fotocòpia del DNI o, si s'escau, del passaport.
QUARTA. Admissió dels aspirants
En acabar el termini de presentació de les instàncies, l'Alcaldia dictarà una resolució en el termini de quinze dies hàbils, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, s'assenyalarà un termini de cinc dies hàbils per fer les esmenes que corresponguin.
Transcorregut el termini d'esmenes, l'Alcaldia ha d'aprovar la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en què es farà constar la composició de la Comissió de valoració, així com el dia, l'hora i el lloc en què es realitzarà l'entrevista.
CINQUENA. Comissió de valoració
La Comissió de valoració serà col·legiada i la seua composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home, d'acord amb l'article 53 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. No en pot formar part el personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins ni el personal eventual. Així mateix, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar cap representació o ser-hi per compte de ningú altre.
La composició concreta de la Comissió de valoració, amb la corresponent designació de cada un dels seus membres, es durà a terme mitjançant la resolució que aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, i que es farà pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
Les comissions de valoració estaran integrades per un president, un secretari i dos vocals, titulars i suplents, que actuaran amb veu i vot.
La Comissió de valoració pot sol·licitar de l'autoritat convocant la designació d'experts que, en qualitat d'assessors, actuarien amb veu però sense vot, d'acord amb l'article 46 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'administració general de l'Estat.
L'actuació de la Comissió de valoració ha d'ajustar estrictament a les Bases de la convocatòria, no obstant la qual cosa la Comissió ha de resoldre els dubtes que sorgeixin de l'aplicació de les seues normes, així com el que procedeixi en els supòsits no previstos en aquestes.
Les comissions han de proposar únicament el candidat que hagi obtingut major puntuació.
L'abstenció i recusació dels membres de la Comissió de valoració es farà de conformitat amb els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
SISENA. Valoració de Mèrits
Mèrits computables:
A) FORMACIÓ
1. Formació:
- Cursos de formació i perfeccionament, fins a un màxim de 3 punts, d'acord amb la següent escala
a) de 100 o més hores: 1 punt.
b) de 50 o més hores: 0,5 punts
c) de 10 o més hores: 0,25 punts.
B) Antiguitat
1. Experiència / Valoració del treball desenvolupat:
- Per l'exercici d'un lloc de treball amb nivell de complement de destinació igual o superior al del lloc que se sol·licita:
Menys d'un any 4,25 punts.
Un any o més: 5 punts.
- Per estar ocupant un lloc de treball inferior en no més de dos nivells al del lloc que es sol·licita durant:
Menys d'un any: 3,5 punts.
Un any o més: 4,25 punts.
- Per estar ocupant un lloc de treball inferior en més de dos nivells al del lloc que es sol·licita durant:
Menys d'un any: 2,75 punts.
Un any o més: 3,5punts.
En cas d'empat en la fase de concurs, s'ha d'estar al que disposa l'article 44 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'administració general de l'Estat.
C) Grau
- Grau consolidat inferior al del lloc sol·licitat: 2 punts.
- Grau consolidat igual o superior al del lloc sol·licitat 3 punts.
E) Entrevista
Puntuació fins a un màxim de 5 punts.
(Aquesta entrevista té com a objecte l'exposició i la defensa d'una memòria prèviament presentada).
SETENA. Relació d'aprovats, presentació de documents i nomenament
Una vegada acabada l'avaluació dels aspirants s'adjudicarà provisionalment el lloc convocat, d'acord amb el resultat de l'avaluació.
El resultat del concurs es reflectirà en una relació comprensiva de la totalitat del personal concursant, ordenada de major a menor puntuació, amb indicació per a cada concursant de la puntuació obtinguda en cada apartat.
Aquesta relació s'ha d'exposar al públic en els locals de l'Ajuntament durant el termini de 5 dies hàbils, durant els quals els concursants podran formular-hi reclamacions.
Transcorregut aquest termini i resoltes les reclamacions, la Comissió ha de formular la proposta definitiva d'adjudicació del lloc, remetent-la a l'òrgan convocant perquè en faci la resolució motivada i la publiqui en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
VUITENA. Incidències
Aquestes bases i convocatòria es poden impugnar de conformitat amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Contra la convocatòria i les seues bases, que exhaureixen la via administrativa, els interessats poden interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, previ al contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat del Contenciós Administratiu, a partir del dia següent al de publicació del seu anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa).
En allò no previst a les bases, és d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local; el Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'administració general de l'Estat; el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la funció pública, i el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local.
A Sant Antoni de Portmany, 29 gener de 2016
L'Alcalde,
José Tur Torres.