Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 1000
Aprovació definitiva ordenances 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat pel Ple d'aquest Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 26 de novembre de 2015, i en compliment del que preveuen els articles 15 i 17 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals, R.D. Legislatiu 2/2004, de 5 març, es realitza la publicació de l'acord definitiu d'aprovació de:

 

ORDENANÇA FISCAL IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA

Article 1r.-

De conformitat amb el que preveu l'art. 95 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, de 28 de desembre, i en virtut de les facultats conferides en aquest, s'acorda l'aplicació de les tarifes establertes en el paràgraf primer del mencionat article.

Article 2n.-

El pagament de l'impost s'acreditarà mitjançant el corresponent rebut tributari.

Article 3r.-

1. En el cas de primeres adquisicions de vehicles o quan aquests es reformin de manera que s'alteri la seva classificació a efectes del present impost, els subjectes passius presentaran davant l'oficina gestora corresponent, en el termini de 30 dies a comptar de la data de l'adquisició o reforma, declaració-liquidació segons el model determinat per aquest Ajuntament, que contendrà els elements de la relació tributària imprescindibles per a la liquidació normal o complementària procedent, així com la realització d'aquesta. S'adjuntarà la documentació acreditativa de la seva compra o modificació, certificat de les seves característiques tècniques i el Document Nacional d'Identitat o Codi d'Identificació Fiscal de Subjecte Passiu.

2. Simultàniament a la presentació de la declaració-liquidació a la qual es refereix l'apartat anterior, el subjecte passiu ingressarà l'import de la quota de l'impost que en resulti. Aquesta autoliquidació tindrà la consideració de liquidació provisional mentre que per l'oficina gestora no es comprovi que aquesta s'ha efectuat mitjançant la correcta aplicació de les normes reguladores de l'impost.

Article 4t.-

1. En el cas de vehicles ja matriculats o declarats aptes per a la circulació, el pagament de les quotes anuals de l'impost es realitzarà dins del primer trimestre de cada exercici.

2. En el supòsit regulat a l'apartat anterior, la recaptació de les corresponents quotes es realitzarà mitjançant el sistema de padró anual en el qual figuraran tots els vehicles subjectes a l'impost, que es trobin inscrits en el corresponent Registre Públic a nom de persones o entitats domiciliades en aquest terme municipal.

3. El padró o matrícula de l'impost s'exposarà al públic per un termini de 30 dies perquè les legítimes persones interessades pugin examinar-lo i, en el seu cas, formular les reclamacions oportunes. L'exposició al públic s'anunciarà en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i tindrà els efectes de la notificació de la liquidació a cada un dels subjectes passius.

4. Es fixa el coeficient d'increment sobre el quadre de tarifes vigents a l'1,85.Les tarifes que resultin d'aquest coeficient a partir del 1er. de gener de 2004 seran les següents:

A) Turismes: EUROS

  • De menys de 8 cavalls fiscals 23,35
  • De 8 fins a 11,99 cavalls fiscals . 63,05
  • De 12 fins a 15,99cavalls fiscals 133,10
  • De 16 cavalls fiscals fins a 19,99 cavalls fiscals 165,78
  • De 20 cavalls fiscals endavant 207,20

B) Autobusos:

  • De menys de 21 places 154,10
  • De 21 a 50 places 219,50
  • De més de 50 places 274,35

C) Camions:

  • De menys de 1.000 quilograms de càrrega útil 78,20
  • De 1.000 a 2.999 quilograms de càrrega útil . 154,10
  • De 2.999 a 9.999 quilograms de càrrega útil 219,50
  • De més de 9.999 quilograms de càrrega útil . 274,35

D) Tractors:

  • De menys de 16 cavalls fiscals . 32,70
  • De 16 a 25 cavalls fiscals . 51,37
  • De més de 25 cavalls fiscals 154,10

E) Remolcs i semiremolc arrossegats per vehicles de

tracció mecànica:

  • De menys de 1.000 quilograms de càrrega útil 32,70
  • De 1.000 a 2.999 quilograms de càrrega útil 51,37
  • De més de 2.999 quilograms de càrrega útil 54,10

F) Altres vehicles:

  • Ciclomotors 8,17
  • Motocicletes fins a 125 c.c. 8,17
  • Motocicletes de més de 125 c.c. fins 250 c.c. 14,00
  • Motocicletes de més de 250 c.c. fins 500 c.c. . 28,02
  • Motocicletes de 500 c.c. fins 1.000 c.c. 56,04
  • Motocicletes de més de 1.000 c.c. 112,07

Article 5è.

S'estableix la bonificació del 100% de la quota de l'Impost per als vehicles històrics.

S'estableix una bonificació de la quota de l'impost en funció dels motors dels vehicles i el tipus de combustible que consumeixen, del 75% per a vehicles elèctrics, el 50% per a vehicles híbrids i vehicles de GLP.

DISPOSICIÓ FINAL

Les modificacions de la present ordenança fiscal, aprovades provisionalment pel Ple d'aquest Ajuntament en sesió ordinaria del dia 26 de novembre de 2015, publicada l’aprovació definitiva al BOIB NÚM. , començaran a aplicar-se a partir de i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.

Article 1r.- FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveu l'article 57 del citat R.D. Leg. 2/2004.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients dels quals entengui l'administració o les autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o repercuteixi en el seu benefici encara que hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estarà subjecta a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució de ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol tipus i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per altra Taxa Municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest ajuntament.

4. No estarà subjecte a aquesta taxa els documents o certificacions que s’expedeixen a sol·licitud del Defensor del Poble, Jutges, Tribunals de Justícia, Administració de la Seguretat Social o altres Administracions Publiques.

Així mateix no estarà subjecta a aquesta taxa la compulsa de documentació dirigida a cobrir places en ofertes de treball.

No estaran sujectes a aqueta taxa, els supòsits de duplicats de pagament per domiciliacions bancàries.

Article 3r.- SUBJECTE PASSIU

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient del qual es tracti.

Article 4t.- RESPONSABLES

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedient a tramitar, d'acord amb la Tarifa que conté l'article següent.

2. La quota de Tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient dels qual es tracti, des de seu inici fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a la persona interessada de l'acord recaigut.

3. Les quotes que resultin per aplicació de les anteriors tarifes s'incrementaran en un 50 per 100 quan les persones interessades sol·licitessin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivessin la meritació.

Article 6è.- TARIFA

La Tarifa a la qual es refereix l'article anterior s'estructura en els següents epígrafs:

CONCEPTE

TARIFA

Epígraf primer: censos de poblacións

Certificats d'empadronament actuals i històrics.

5,00 €

Certificats de viatge.

1,00 €

Volant d'empadronament.

1,00 €

Tots aquests documents administratius tributaran amb les tarifes que s'especifiquen, excepte els expedits de forma automatitzada per via telemàtica, els quals seran gratuïts.

Epígraf segon: certificacions y compulses

Informes, certificacions y compulses.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, menys de tres folis.

2,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, de tres a deu folis.

3,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de deu folis fins cinquanta.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de cinquanta folis.

6,00 €

Epígraf tercer: documents expedits o fets per les Oficines Municipals

1. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia per foli.

0,10 €

2. Per cada document por xerocòpia autoritzada, per certificació.

0,30 €

3. Per cada contracte administratiu que se susbcrigui d'obres, béns o serveis.

12,00 €

4. Per expedició de llicència municipal per a l'entrada en funcionament de tocadiscs, televisors, màquines accionades per monedes i altres aparells que hagin d'obtenir llicència, per cada un.

36,05 €

5. Per cada fotocòpia de full de dades o plànols que constin en carpeta cadastral.

1,20 €

6. Per certificació de dades en carpeta cadastral, per cada parcel·la cadastral.

12,00 €

7. Per expedició de llicències de traspassos d'activitats comercials, industrials i altres.

90,10 €

8. Per expedient de trasmisions de llicències urbanístiques.

150,25 €

9. Per pròrroga del termini d'execució llicència d'obres, per cada termini concedit

60,10 €

10. Per expedició d'informes de pagament de tributs municipals (duplicats de pagament).

3,00 €

11. Per expedició de targetes magnètiques, a partir de la segona expedicció de:

- Accés a La Marina

- Accés a Dalt Vila

125,00 €

60,00 €

12. Per expedició d'informes de tributació referits a béns d'un determinat contribuent.

5,00 €

13. Per llicència d'instal·lació de bandera o pancarta publicitària.

250,00 €

14. Per llicència de publicidat aèria i de publicidat audiovisual.

500,60 €

15. Per llicència de cercavila publicitari:

- Diaris

- Per promotor i abonament de temporada

150 €

3.800,00 €

16.- Taxa anual per cada agent de publicitat dinàmica oral, 365 dies

1.000,00 €

17.- Taxa temporal d'agent de publicitat dinàmica oral, contractació d'agents per fer promocions de productes específics durant un breu període de temps (màxim 4 dies)

100,00 €

18.- Taxa durant un espai reduït de temps (Festes de Nadal, Reis, festes de barri, de la Terra), màxim 15 dies

200,00 €

19- Per primera expedició o modificacions de la llicència d'ocupació de via

pública o de zona privativa d'ús públic

60,00 €

Per subsegüents expedicions de la llicència d'ocupació de via pública

o de zona privativa d'ús públic sense modificacions d’aquesta

10,00 €

20. Per transmissió de llicència d'ocupació de la via pública o de

zona privativa d'ús públic

60,00 €

Epígraf quart: documents relatius a serveis d'Urbanisme

1. Per cada expedient de declaració de ruïna d'immoble:

- De menys de 1.000 m2

- De més de 1.000 m2

48,05 €

60,10 €

2. Per cada inspecció dels SSTT Municipals a immobles per a un informe de patologies d'un immoble o la seva valoració.

48,05 €

3. Per cada certificació o cèdula que s'expedeix sobre paràmetres urbanístics d'un terreny per a l'edificació o per a qualsevol servei urbanístic.

48,05 €

4. Per cada expedient de concessió d'instal·lació de rètols, mostres o ocupació de via pública.

18,00 €

5. Per cada fotocòpia d'un expedient municipal:

- DIN-A4

- DIN-A3

0,20 €

0,50 €

6. Por cada còpia DIN-A4 obtinguda de la impressora, d'un informe, ordenances urbanístiques o document municipal.

0,20 €

7. Per cada fotocòpia DIN-A4 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

3,00 €

8. Per cada còpia DIN-A3 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

4,80 €

9. Per cada m2 de còpia de plànols obrants als expedients municipals o de les llistes de carrers de la ciutat.

12,00 €

10. Còpia en suport informàtic (CD) plànol de tot el terme municipal.

60,10 €

11. Còpia en disquete d'un plànol dels carrers o d'un plànol d'un expedient municipal.

12,00 €

12. Sol·licitut de replanteig per part d'aquests SSTT d'un terreny o alineació d'un carrer (inclou plànol).

54,10 €

13. Per expedició de certificat de final d'obra cada 100 m2 o fracció a comprovar.

150,00 €

Epígraf cinquè: documents de sanitat i consum

1. Per cada informe d'Alcaldia en expedientede demència.

7,20 €

2. Per cada certificació o informe d'ordre sanitari.

6,00 €

3. Per cada papereta que lliurin els Inspectors Municipals Veterinaris, sobre reconeixement sanitari d'aus mortes, peces de caça.

3,00 €

4. Per cada guia de sanitat i contractes de compravenda de ramat en fires i mercats.

7,20 €

5. Per cada certificació d'origen de mercaderies que visi l'Alcaldia.

3,60 €

6. Per cada guia per a la circulació o facturació de substàncies alimentàries de primera necessitat que es presentin al visat de l'Alcaldia.

3,60 €

Epígraf sisè: contractació d'obres i serveis

1. Certificacions d'obra, cada una.

7,20 €

2. Actes de recepció d'obres, cada una.

7,20 €

Epígraf setè: altres expedients o documents

1. Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifats.

0,60 €

2. Per celebració de bodes a la Casa Consistorial:

- residents en el municipi al menys un dels contraents.

60,00 €

- L'acte material de celebració de matrimoni civil en el Saló de Plens de l'Ajuntament d'Eivissa.

120,00 €

2.1. Celebració de la boda, celebració o event:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

600 €

1.000 €

2.2. Celebración de la boda o ceremonia y catering:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

1.200 €

2.000 €

Les persones residents en el municipi d'Eivissa per un període mínim de tres anys, tindran una reducció del 50% en les taxes.

Epígraf vuité: expedició de documents relatius a la Policia Local

1. Per confecció d'extractes informatius per accidents de trànsit.

68,15 €

2. Per confecció d'un informe per accident de trànsit.

174,30 €

3.1. Per expedició de targeta d'arms, renovació i duplicats.

80,00 €

3.2. Per baixes o anul·lacions de targeta d'armes.

8,00 €

Article 7è.- BONIFICACIONS DE QUOTA

No es concedirà bonificació alguna dels imports de les quotes tributàries assenyalades en les tarifes d'aquesta taxa

Article 8è Meritació

1. Es merita la Taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n., la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que provinguin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de la persona interessada però repercuteixi en el seu benefici.

Article 9è.- DECLARACIÓ I INGRÉS

1. La Taxa s'exigirà en règim d'auto-liquidació.

2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'art. 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no podran donar-los curs sense que se solucioni la deficiència, per la qual cosa es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, transcorregut aquest termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

3. En cas de renúncia, desistiment o denegació de la llicència sol·licitada, el subjecte passiu que hagués realitzat l'ingrés d'auto-liquidació podrà sol·licitar la devolució del 50% de la quota satisfeta.

Article 10è.- INFRACCIONS I SANCIONS

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

 

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada el dia 26 de novembre de 2015, publicada l’aprovació definitiva en el BOIB de , núm., entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

    

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'EXACCIÓ DELS DRETS I TAXES PER LA RECOLLIDA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA

FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133,2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la "Taxa per la recollida de vehicles de la via pública", que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l'article 57 de l’esmentà Text Refós.

Article 1r.- OBJECTE DE L'EXACCIÓ

És objecte d'aquesta exacció l'aprofitament dels elements que requereixi la prestació per la Policia Municipal del Servei de retirada de la via pública d'aquells vehicles que pertorbin, obstaculitzin o entorpeixin la lliure circulació. En els casos que un vehicle estigui mal estacionat o en lloc prohibit, es podrà accedir a la retirada d'aquest pel servei municipal de grua.

Article 2n.- OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

L'obligació de contribuir recaurà sobre els conductors dels vehicles retirats i, subsidiàriament sobre els seus titulars, així com els dipositats per qualsevol motiu, (a Sa Coma) salvat que causes o informes de la direcció de la policia local justifiqui que no queda subjecte a tributació.

Article 3r.- TARIFES

Els drets exigibles es fixaran en la quantia següent:

TIPO DE VEHICLE U OBJ ECTE MOTIU DE RETIRADA I/O DEPOSIT

RETIRADA

Horari diürn

08:00 a 22:00

Dilluns a dissabte

RETIRADA

Horari nocturn

22:00 a 8:00

Diumenges i festius

DEPOSIT

(a partir del dia

següent de la

retirada)

Bicicleta

23,00 €

28,00 €

2,30 €

Ciclomotor, tricicle o quadricicle (fins 49 cc)

68,00 €

76,00 €

3,50 €

Motocicleta, tricicle i quadricicle (des de 50 fins 250 cc)

80,00 €

91,00 €

4,00 €

Motocicleta, tricicle i quadricicle (de més de 250 cc)

91,00 €

103,00 €

4,50 €

Automòbils, furgonetes mixt, i vehicles anàlegs amb tara fins 1.500 kg

97,00 €

114,00 €

7,00 €

Automòbils, furgonetes i mixts de 1.501 kg a 3.500 kg tara

142,00 €

171,00 €

9,00€

Altres vehicles de 3.501 a 5.000 kg de tara

171,00 €

256,00 €

14,00€

Altres vehicles amb més de 5.000 kg de tara

342,00 €

513,00 €

17,00 €

Objectes sense consideració de vehicle, per unitat, fins 50 kg/500 litres, amb increment

de 10 € per cada 20kg/200 litres de excés

17,00 €

23,00 €

1,10 €

Embarcacions (fins 4 mts) s’incrementarà en 25,00€ per cada metre o fracció més

100,00€

171,00 €

7,00 €

Remolcs lleugers (fins 750 kg)

91,00 €

103,00 €

4,50 €

Remolcs pesats (més de 750 kg)

171,00 €

256,00 €

9,00 €

 

TIPUS DE VEHICULO

O OBJECTE

MOTIVO DE RETIRADA

RETIRADA

Horari diürn

08.00 a 22.00

Dilluns-Dissabtes

RETIRADA

Horari nocturn

22.:00 a 8.00

Diumenges-Festius

Retirada amb camió grua i ploma lleugera

50,00 €/hora

75,00 €/hora

Retirada amb camió grua i ploma pesada

80,00 €/hora

120,00 €/hora

Immobilitzacions

De bicicletes

11,50 €

Ciclomotor, tricicle o quadricicle fins 49 cc

34,00 €

Motocicleta, tricicle o quadricicle de 50 cc a 250 cc

40,00 €

Motocicleta, tricicle o quadricicle de 250 cc

45,00 €

Turismes, furgonetes i anàlegs fins a 1.500 kg de tara

48,00 €

Turismes, furgonetes i anàlegs de1.501 kg a 3.500 kg de tara

71,00 €

Altres vehicles de 3.501 a 5.000 kg de tara

85,00 €

Altres vehicles de més de 5.001 kg de tara

171,00 €

Embarcacions de fins a 7 m de longitud amb increment de 25,00 € per cada metre de més

50,00 €

Remolcs lleugers fins a 750 kg

45,00 €

Remolcs pesats de més de 750 kg

100,00 €

Objectes sense la condició de vehicle, per unitat fins a 50 kg/500 litres amb increment de 10,00 € per cada 20 kg/200 l d'excés

36,00 €

Renúncies de Vehicles

Ciclomotors

225,00 €

Motocicletes

250,00 €

Turismes i anàlegs fins a 1.500 kg de tara

325,00 €

Turismes i anàlegs de 1.501 a 3.500kg de tara

375,00 €

Vehicles de 3.501 fins 5.000 kg de tara

400,00 €

Vehicles de més de 5.000 kg de tara

600,00 €

Altres objectes

60,00 €

Per a la renúncia d'altres elements no assimilats a vehicles, es cobrarà la retirada que resulti per les hores invertides en la retirada segons taxes fiscals vigents, més 40 dies de dipòsit. Aquest servei comporta el lliurament del vehicle a centre de reciclatge autoritzat

El procediment mecànic s'usarà quan fundadament i racionalment hi hagi necessitat d'inutilitzar-los segons el parer dels agents que actuïn i en tots els casos previstos a l'apartat 1r. de l'article 292 i 292 bis del vigent Codi de Circulació.

Els conductors o propietaris dels vehicles mal estacionats que es presentin en el moment de ser enganxat el vehicle, previ pagament del 50% de l'import de la retirada, podrà fer-se'n càrrec d'aquest.

A les quaranta-vuit hores de permanèixer el vehicle en aquest lloc, mencionat a l’article anterior, podrà ser traslladat a lloc on l’Excm. Ajuntament tingui habilitat per a tals efectes, d’on el seu propietari podrà recuperar-lo previ pagament de 30 euros, prèvia presentació de la documentació corresponent i sense perjudici del pagament de la retirada efectuada, si així s’estimés pels agents que actuen.

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada el dia 26 de novembre de 2015, publicada l’aprovació definitiva en el BOIB de dia , núm. , entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

  

 

ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER OCUPACIÓ DE TERRENYS D'ÚS PÚBLIC PER TAULES I CADIRES AMB FINALITAT LUCRATIVA.

Article 1r.- Concepte.

De conformitat amb el que preveu l'article 58, en relació amb l'article 20.30, ambdós del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials constituïts per l'ocupació de terrenys d'ús públic per taules i cadires, amb finalitat lucrativa, especificat a les tarifes contingudes a l'apartat 2 de l'article següent, que es regirà per la present ordenança.

Article 2n.- Obligats al pagament.

Estan obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança les persones o entitats a favor de les quals s'atorguin les llicències, o qui es beneficiï de l'aprofitament, si es procedí sense l'oportuna autorització.

Article 3r.- Quantia.

1. La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la fixada a les tarifes contingudes a l'apartat següent, atenent a la superfície ocupada pels aprofitaments, expressada en metres quadrats.

2. Les tarifes de la taxa seran les següents:

A) Per ocupació amb cadires o butaca, taules o vetlladors, para-sols, tendals i altres instal·lacions anàlogues:

TEMPORADA ALTA: juny, juliol, agost i setembre: Zona 1

a) Per metre quadrat i dia ........................ 1,14 euros

b) Per metre quadrat i mes......................... 25,08 euros

TEMPORADA ALTA: juny, juliol, agost i setembre: Zona 2

a) Per metre quadrat i dia ........................ 0,80 euros

b) Per metre quadrat i mes......................... 17,56 euros

TEMPORADA ALTA: juny, juliol, agost i setembre: Zona 3

a) Per metre quadrat i dia ........................ 0,68 euros

b) Per metre quadrat i mes......................... 15,05 euros

TEMPORADA ALTA: juny, juliol, agost i setembre: Zona 4

a) Per metre quadrat i dia ........................ 0,00 euros

b) Per metre quadrat i mes......................... 0,00 euros

TEMPORADA MITJANA: maig: Zona 1

a) Per metre quadrat i dia ........................ 0,57 euros

b) Per metre quadrat i mes ........................ 12,54 euros

TEMPORADA MITJANA: maig: Zona 2

a) Per metre quadrat i dia ........................ 0,40 euros

b) Per metre quadrat i mes ........................ 8,78 euros

TEMPORADA MITJANA: maig: Zona 3

a) Per metre quadrat i dia ........................ 0,34 euros

b) Per metre quadrat i mes ........................ 7,52 euros

TEMPORADA MITJANA: maig: Zona 4

a) Per metre quadrat i dia ........................ 0,00 euros

b) Per metre quadrat i mes ........................ 0,00 euros

TEMPORADA BAIXA: gener, febrer, març, abril, octubre, novembre i desembre.

A1) Corresponent a la ZONA 1 : zona turística intensiva

Port d'Eivissa, la Marina, passeig de Vara de Rey, la zona comercial compresa entre l'av. d’Ignasi Wallis fins a l'altura del carrer Carles III i l’av. de Santa Eulària, passeig de Joan Carles I, av. 8 d’agost i carrers entre ambdues, Marina Ibiza, Marina Botafoch. També s'inclouen l'av. Pere Matutes Noguera, c. d'Astúries i els carrers compresos des d'aquests carrers fins al mar i la plaça de Julià Verdera.

ZONA 2: Centre de la ciutat, zona turisticoresidencial

Compresa entre l’av. de la Pau (E10) i el mar, així com l'espai comprès entre l'avinguda de Pere Matutes Noguera (exclòs)

ZONA 3: Zona residencial

Resta del terme municipal exclosa sa Penya

ZONA 4: sa Penya

Definida com carrers: Fosc, Travessia de sa Penya, Retir, Vista Alegre, sa Pedrera, Bon Aire, Floridablanca, plaça sa Drassaneta, Racó de sa Murada

OCUPACIONS A FAÇANES:

a) Per cada metre quadrat o fracció de façana ocupada que sobresurti fins a 30 cm. de la via pública ... 0,90 euros

b) Per cada metre quadrat o fracció ocupada que sobre-surti més de 30 cm. de la via pública ...............1,90 euros

c) Per la utilització de separadors: per cada metre lineal i mes............................................................. 1,50 euros

d) Per la instal·lació de barbacoes i altres elements auxiliar: per metre quadrat i mes............................. 2,00 euros

3. Als efectes previstos per a l'aplicació de l'apartat 2 anterior, es tindrà en compte el següent:

a) Si el nombre de metres quadrats de l'aprofitament no fos sencer, s'arrodonirà per excés per obtenir la superfície ocupada.

b) Si com a conseqüència de la col·locació de tendals, marquesines, separadors, barbacoes i altres elements auxiliars es delimita una superfície major a l'ocupada per taules i cadires, es prendrà aquella com a base de càlcul.

c) Els aprofitaments poden ser anuals, per temprada o diaris. Tots els aprofitaments realitzats sense autorització administrativa s'entendran mensuals.

Article 4t.- Normes de gestió.

1. Les quantitats exigibles de conformitat amb les tarifes es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat i seran irreduïbles pel període autoritzat.

2. Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta ordenança hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ al qual es refereix l'article 5.2a següent i formular declaració en la qual consti la superfície de l'aprofitament i els elements que vagin a instal·lar, així com un plànol detallat de la superfície que pretén ocupar i de la seva situació.

3. Els serveis tècnics d'aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades per les persones interessades, i es concediran les autoritzacions si no es troben diferències amb les peticions de llicències. Si es donessin diferències, es notificaran a les persones interessades i es giraran, en el seu cas, les liquidacions complementàries que procedeixin, i es concediran les autoritzacions una vegada solucionades les diferències per les persones interessades i, en el seu cas, realitzats els ingressos complementaris que procedeixin.

4. En el cas de denegar-se les autoritzacions, les persones interessades podran sol·licitar a aquest Ajuntament la devolució de l'import ingressat.

5. No es consentirà el dipòsit de la via pública fins que s'hagi abonat el dipòsit previ al qual es refereix l'article 5.2a següent i s'hagi obtingut la corresponent llicència per les persones interessades.

L'incompliment d'aquest mandat podrà donar lloc a la no concessió de la llicència, sense perjudici del pagament de la taxa i de les sancions i recàrrecs que procedeixin.

6. Una vegada autoritzada l'ocupació, s'entendrà prorrogada mentre no s'acordi la seva caducitat per l'Alcaldia o es presenti baixa justificada per la persona interessada o pels seus legítims representants en cas de mort.

7. La presentació de la baixa tindrà efectes a partir del dia primer del període natural de temps següent assenyalat a l'epígraf de la tarifa que correspongui. Sigui quina sigui la causa que s'al·legui en contrari, la no presentació de la baixa determinarà l'obligació de seguir abonant la taxa.

8. Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers. L'incompliment d'aquest mandat donarà lloc a l'anul·lació de la llicència.

Article 5è.- Obligació de pagament.

1. L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments de la via pública, en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.

b) Tractant-se de concessions de aprofitaments ja autoritzats y prorrogats, el dia primer de cada uns dels períodes assenyalats a les tarifes.

2. El pagament de la taxa es realitzarà:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments, per ingrés directe a la Dipositaria Municipal o on establís l'Excm. Ajuntament, però sempre abans de retirar la corresponent llicència.

Aquest ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ, de conformitat ambel que disposa el R.D. Leg. 2/2004 de 5 de març , i queda elevat a definitiu en concedir-se la llicència corresponent.

b) Tractant-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats, prorrogats, així como els de temporada alta i mitjana, s'estableix el pagament de la quota a satisfer en les dates  màximes de 20 de juliol i 20 d'agost de cada exercici.

L'impagament d'algun d'ambdós imports tindrà la consideració de no concessió de pròrroga, per la qual cosa es podrà procedir a la retirada i/o sancions per no tenir la corresponent llicència d'ocupació.

Disposició final.

Les modificacions d’aquesta ordenança, aprovades provisionalment pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió ordinaria del dia 26 de novembre de 2015, , començarà a aplicar-se a partir del dia següent de la publicació de l’aprovació definitiva al BOIB núm. de data i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

   

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PRESTACIÓ DEL SERVEI DEL MERCAT MUNICIPAL

Article 1r.-

Aquest Ajuntament en ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els article 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per prestació del Servei del Mercat Municipal que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveu l'article 58 del citat Text.

Article 2n.- Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa:

a) La utilització dels diversos serveis establerts als mercats municipals especificats a les corresponents tarifes.

b) La utilització d’instal·lacions i béns municipals destinats al Servei d'Escorxador.

Article 3r.- Obligació de contribuir

1. L'obligació de contribuir naixerà des que tingui lloc la prestació dels serveis o des que s'autoritzi la utilització dels béns o instal·lacions.

2. Estaran obligats al pagament les persones naturals o jurídiques sol·licitadores dels serveis o usuaris dels referits béns i instal·lacions.

Article 4t.- Base imposable

Es prendrà com a base del present tribut, en general, la categoria de les instal·lacions, el temps d'utilització d'aquestes o dels béns en el seu cas.

Article 5è.- Tarifes

La tarifa a aplicar serà la següent:

Parades mercat vell verdures Unitat abonament Import dret/mes

Parades exteriors........... 1 20,00

Parades interiors........... 1 16,35

Quiosc número 4............. 1 14,54

 

Parades Mercat Nou

Unitat abonament

Import dret/mes

Classe A.A.

m2/dia

0,35

Classe A.....

m2/dia

0,31

Classe B..

m2/dia

0,31

Classe C....

m2/dia

0,25

Bars interiors...

m2/dia

0,15

Bars exteriors....

m2/dia

0,13

Entresolat

m2/dia

0,12

Magatzem.....

m2/dia

0,13

Botigues.......

m2/dia

0,13

Utilització cambra frigorífica mida m3

Lloguer anual

1m3

192,62 €

2m3

374,74 €

3m3

556,95 €

4 m3

739,09 €

5 m3

921,20 €

6 m3

1.103,34 €

7 m3

1.285,47 €

8 m3

1.467,59 €

9 m3

1.649,71 €

10 m3

1.831,83 €

Per cada m o fracció més de 10 m3

46,03 €

Despeses Peixateria Vella

Grup Parades Despeses mensuals

I 23, 24, 25, 26, 28, 29, 30 i 31 36,54

II 27 39,92

III 9 i 13 40,39

IV 8, 10, 11, 12 i 14 41,77

V 3, 6 i 16 43,31

VI 22 i 32 43,77

VII 2, 4, 5, 15, 17, 18, 19 i 7 45,00

VIII 1, 20, 21 i 33 46,07

IX 34, 35, 36, 37, 38 i 39 53,30

Pes i preu del gel

Caixa tara amb gel net preu

Eivissenca 1,14 11,14 10,00 0,42

Valenciana 1,58 12,92 11,34 0,48

Salmó 0,50 18,76 18,26 0,77

Tina 4,18 36,82 32,64 1,38

Valentina 3,18 26,74 23,56 0,99

Per venda de gel al Mercat Nou 0,04 eur./kilo

Article 6è.-

Les quotes exigibles pels serveis regulats en aquesta ordenança es liquidaran per acte o servei prestat.

Article 7è.- Normes de gestió

El tribut es considerarà meritat simultàniament a la utilització dels béns i serveis objecte d'aquesta ordenança i la seva liquidació i recaptació es durà a terme a les oficines municipals, amb base en les dades que rebin del encarregat del servei.

Article 8è.-

Les persones naturals o jurídiques interessades que es presti algun servei o que se'ls proporcioni la utilització de béns i instal·lacions del mercat, ho sol·licitaran directament del encarregat del servei.

Article 9è.-

Les normes de gestió del servei seran les que es derivin del corresponent reglament.

Article 10è.- Infraccions i sancions tributàries

Es consideraran defraudadors:

a. Els qui realitzin algun acte que origini l'obligació de contribuir sense haver produït la declaració corresponent.

b. Els qui es resisteixin als Agents de l'Administració en l'exercici de funcions relacionades amb la Taxa que es regula.

Article 11è.-

Els actes de defraudació o d'infracció reglamentària seran sancionats de conformitat amb el que disposa la Llei de Règim Local, Reglament d'Hisendes Locals i altres disposicions aplicables.

Article 12è.- Partides Fallides

Es consideraran partides fallides les quotes legalment imposades que no puguin fer-se efectives pel procediment de constrenyiment. Per a la seva declaració s'instruirà l'oportú expedient, l'aprovació del qual serà de competència de la Comissió de Govern, havent de ser censurat prèviament per la Intervenció.

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present ordenança, aprovades provisionalment pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió del dia 26 de novembre de 2015 i que ha quedat definitivament aprovada en data , BOIB núm., començarà a aplicar-se a partir de l i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

  

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE CEMENTERI MUNICIPAL

Article 1r.- FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133,2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Tex Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest ajuntament estableix la "Taxa de Cementeri Municipal", que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al previngut a l'article 57 del citat Text Refós.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

Constitueix el fet imposable de la Taxa la prestació dels serveis de Cementeri Municipal, tals com: assignació d'espais per a enterraments, permisos de construcció de panteons o sepultures, ocupació d'aquests, reducció, incineració, moviments de làpides, col·locació de làpides, reixes i adorns, conservació dels espais destinats al descans dels difunts, i qualssevol altres que, de conformitat amb el preveu el Reglament de Policia Sanitària mortuòria, siguin procedents o s'autoritzin a instància de part.

La taxa serà exigida en règim d'auto-liquidació, a l'efecte els subjectes passius estan obligats a realitzar dita auto-liquidació i el pagament del seu import abans de la prestació dels serveis de Cementeri municipal determinats en el paràgraf anterior.

Article 3r.- SUBJECTE PASIU

Són subjectes contribuents, els sol·licitadors de la concessió de l'autorització o de la prestació del servei i, en el seu cas, els titulars de l'autorització concedida.

Article 4t.- RESPONSABLES

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu, les persones físiques o jurídiques a les quals es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- EXEMPCIONS SUBJECTIVES

Estaran exempts els serveis que es prestin amb ocasió de:

a) Els enterraments dels asilats procedents de la Beneficència, sempre que la conducció es verifiqui per compte dels establiments esmentats i sense cap pompa fúnebre que sigui pagada per la família dels finats.

b) Els enterraments de cadàvers pobres de solemnitat.

c) Les inhumacions que ordeni l'Autoritat Judicial i que s'efectuïn a la fosa comuna.

Article 6è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

1.- La quota tributària es determinarà per aplicació de la següent tarifa:

Epígraf primer: Inhumacions

1. En nínxols i fossa comuna:

A) de cadàvers. 16,00 €

B) de pàrvuls. 7,00 €

C) de fetus. 5,45 €

D) de restes. 5,45 €

E) reinhumació de restes per cada una. 19,00 €

F) de cendres 16.00 €

G) reinhumació per cada urna de cendres 10.00€

2. En capelles, criptes, sepultures:

A) de cadàvers 43,50 €

B) de pàrvuls. 43,50 €

C) de fetus. 12,50 €

D) de restes. 12,50 €

E) reinhumació de restes per cada un .21,50 €

F) de cendres 20,00 €

G) reinhumació per cada urna de cendres 10,00 €

Epígraf segon: Exhumacions

1. En nínxols i fossa comuna:

A) de cadàvers. 26,50 €

B) de restes, per cada una d'elles. 10,10 €

C) exhumació i re-inhumació de restes, per cada una d'elles 26,50 €

D) de cendres 16,00 €

E) exhumació i reinhumació de cendres, per cada un 10,00 €

2. En capella, criptes i sepultures:

A) de cadàvers.. 26,50 €

B) de restes, per cada una d'elles 10,10€

C)exhumació i re-inhumació de restes, per cada una d'elles. 32,00

D) de cendres 10.00€

E) reinhumació per cada urna de cendres 20,00 €

Epígraf tercer: Per utilització d'instal·lacions

A) per estada de cadàvers al dipòsit per dia o fracció que superi les 12 hores. .4,50 €

B) conservació de cadàver en frigorífic per cada dia o fracció que superi les 12 hores.. 13,00 €

Epígraf quart: Drets d'ús a 25 anys

A) nínxols de 1a, 2a i 3a altura. 935,00 €

B) nínxols de 4a altura .648,00 €

C) nínxols de 5a altura.. 431,00 €

D) drets d'ús d'instal·lació funerària sobre solar de 13,60 m2 per a construcció de capella. .5755,00 €

E) expedició títol dret funerari d'ús en nínxols, capelles, solars, criptes i sepultures 5,50 €

F) conservació cementeris nínxols. .229,00 €

G) conservació cementeris capelles, criptes i sepultures (Cementeri Vell). . 45,00 €

H) conservació cementeris solars (cementeri nou). 229,00 €

Epígraf cinquè: Autòpsies

- Drets d’autòpsies. 16,00 €

Epígraf sisè: Altres serveis

A) per col·locació de làpida. 8,00 €

B) per col·locació de marc. 2,20 €

C) per col·locació de tires de marbre i similars. 4,50 €

D) per tancament de tombes buides. 10,10 €

E) per tancament de nínxols buits 8,00 €

F) per neteja de nínxols i altres sepultures per unitat i màxim un any. 13,00 €

G) per emblanquinat de nínxols i altres sepultures per unitat i màxim un any. 33,00 €

H) per canvi de titularitat entre pares i fills i cònjuges 22,00 €

I) per altres canvis de titularitat 22,00 €

J) per expedició de duplicats de títols 7,00 €

Epígraf setè. Drets d'ús temporal

A) dret d'ús en nínxol per 5 anys 159,00 €

B) conservació cementeris per 5 anys . 45,00 €

C) dret d'ús en ninxol per 10 anys 318,00 €

D) conservació cementeris per 10 anys. . 90,00 €

E) dret d'ús en ninxol per 15 anys. . 477,00 €

F) consevació cementeris per 15 anys. 135,00 €

G) cada mes retardat en el pagament (màxim 5 anys) s'abonarà la quantitat de 4,00 €

Epígraf vuitè. Columbaris

Cementeri Nou i Vell:

Dret d'ús temporal per cinc anys 100,00 €

Conservació Cementeri. .55,00 €

Dret d'ús, renovable per vint-i-cinc anys. 501,50 €

Conservació Cementeri 229,00 €

Epígraf novè. Drets d'ús a 75 anys

A) Ninxols de 1ª, 2ª i 3ª altura 2.805€

B) Ninxols de 4ª altura. 1.944€

C)Ninxols de 5ª altura. 1.293€

D) Drets d'ús d'instal·lació funerària sobre solar de 13,60m2 per a construcció de capella 17.265€

E) Expedició títol dret funerari d'ús en ninxols, capelles, solars criptes i sepultures 5,50€

F) Conservació cementeri ninxols. 687€

G) Conservació cementeri solars (Cementeri Nou) 687€

1.- Nota comuna a tots els epígrafs.

L'import dels segells municipals s'englobarà en el total de la quota tributària de cada epígraf corresponent. Dit canvi no representa cap variació respecta al total a pagar i s'aconsegueix simplificar la gestió de cobrament per l'activitat de cementeris

Article 7è.- MERITACIÓ

Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan s'iniciï la prestació dels serveis subjectes a gravamen, entenent-se a aquestes efectes, que la dita iniciació es produeix amb la sol·licitud d'aquells.

Article 8è.- DECLARACIÓ, LIQUIDACIÓ I INGRÉS

1. Els subjectes passius sol·licitaran la prestació dels serveis del qual es tracti.

La sol·licitud de permís per a construcció de mausoleus i panteons anirà acompanyada del corresponent projecte i memòria, autoritzats per facultatiu competent.

2. Cada servei serà objecte de liquidació individual i autònoma, que serà notificada, una vegada que haig prestat el dit servei, per al seu ingrés directe a les Arques Municipals en la forma i terminis assenyalats en el Reglament General de Recaptació.

Article 9è.- INFRACCIONS I SANCIONS

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els articles 178 i següents de la Llei General Tributària.

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades per acord de Ple celebrat el dia 26 de novembre de 2015 , publicada l’aprovació definitiva en el BOIB núm , entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

     

Eivissa, a 1 de febrer de 2016

   

El Regidor Delegat d'Economía i Admo Municipal

 Ildefonso Molina Jimenez