Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 895
Reglament Municipal del Servei d'Abastament d'aigua potable: aprovació definitiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent finalitzat el termini d’exposició pública de l’acord d’aprovació del Reglament municipal del Servei d'Abastament d'aigua potable, i havent-se resolt les al·legacions presentades per acord de Ple de dia 28.01.2016, s'aprova definitivament l’esmentat Reglament.

A continuació es transcriu el Reglament municipal del servei d'abastament d'aigua potable.

 

Es Migjorn Gran, 29 de gener de 2016

El Batle
Pedro G. Moll Triay

 

REGLAMENT MUNICIPAL DEL SERVEI D’ABASTAMENT D’AIGUA POTABLE

ÍNDEX

CAPÍTOL I. Disposicions generals

CAPÍTOL II. Elements del servei

CAPÍTOL III. Condicions i requisits del elements de servei

CAPÍTOL IV. Drets i obligacions dels abonats i de l’entitat subministradora

CAPÍTOL V. Classes de subministrament i contractació

CAPÍTOL VI. Suspensió del subministra ment

CAPÍTOL VII. Extinció del contracte de subministrament

CAPÍTOL VIII. Regularitat en el subministrament

CAPÍTOL IX. Lectures, consums i facturació

CAPÍTOL X. Inspeccions - fraus en el subministrament d’aigua

CAPÍTOL XI. Règim econòmic

CAPÍTOL XII. Reclamacions

CAPÍTOL XIII. Del règim disciplinari i del procediment sancionador

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA TERCERA

DISPOSICIÓ FINAL

ANNEX: MODEL DE CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT D’AIGUA

REGLAMENT DEL SERVEI D’ABASTAMENT D’AIGUA

CAPÍTOL I
Disposicions generals

Article 1. Naturalesa, objecte i àmbit d’aplicació.

És objecte d’aquest Reglament la ordenació del Servei d’abastament d’aigua potable al terme municipal des Migjorn Gran, a excepció de l’abastament d’aigua potable a la urbanització de Sant Tomàs.

Article 2. Normativa aplicable.

El servei d’abastament d’aigua s’ajustarà al que estableix aquest Reglament, sense perjudici de la normativa de caràcter estatal, autonòmica o municipal sobre la matèria, així com a les disposicions de les administracions competents i de l’entitat gestora del servei, si n’hi hagués, segons l’ordre jeràrquic corresponent i dins les seves respectives competències.

Article 3. Gestió del servei.

El Servei d’abastament d’Aigua Potable del terme municipal des Migjorn Gran, a excepció de la urbanització de Sant Tomàs, és de titularitat municipal, i aquest Ajuntament podrà prestar aquest servei mitjançant qualsevol de les formes previstes en Dret.

L’Ajuntament podrà estructurar el servei i fer-ne pública la organització, sigui quina sigui la forma de prestació elegida, directa o indirecta, d’acord amb el que estableixi la legislació vigent en matèria de règim local. I donarà credencials a les persones que estiguin adscrites a aquest servei, per tal que els usuaris en pugin tenir coneixement i garantia.

Article 4. Abonat.

S’entendrà per abonat la persona física o jurídica, la comunitat de bens o d’usuaris que disposi del servei de subministrament d’aigua mitjançant la xarxa municipal gestionada per aquest Ajuntament de manera directa, o mitjançant empresa subministradora –si n’hi ha-, en virtut del corresponent contracte de subministrament.

Totes les comunicacions, les citacions o els apercebiments es faran a la persona o entitat que figuri com a abonat, dirigides al domicili que aquest hagi indicat expressament, o tàcitament al que figuri en el contracte o al lloc del subministrament, per aquest ordre.

 

CAPÍTOL II
Elements del servei

Article 5. Definicions.

Són elements materials del Servei d’Abastament Domiciliari d’Aigua Potable, les captacions d’aigua, equips d’elevació d’aigua, dipòsits d’emmagatzematge, xarxa de distribució, punt d’impulsió, ramal de presa, clau de presa, clau de registre i instal.lació general.

I s’haurà d’entendre que aquests elements responen a les següents parts de la instal.lació:

a) Dipòsits d’enmagatzematge: són els dipòsits en els quals s’enmagatzema i se reserva la quantiat d’aigua potable suficient per garantir la distribució d’aquesta a través de la xarxa urbana.

b) Xarxa de distribuió: és la instal.lació o canalització necessària per abastar tota la població del municipi en les condicions establertes reglamentàriament. Aquesta xarxa sempre haurà de discorrer soterrada i per vials públics.

c) Ramal de presa (o connexió de servei): és la canonada que entronca la instal.lació general de l’immoble amb la xarxa de distribució. Travessa el mur de tancament de l’edifici per un forat que haurà fet el propietari o l’abonat, de tal manera que el tub hi vagi un poc ample per permetre’n la lliure dilatació, si bé haurà de ser unit de manera que el forat quedi impermeabilitzat. D’aquesta instal.lació se’n responsabilitzarà el prestador del servei però anirà a càrrec del propietari; les seves característiques es fixaran d’acord amb la pressió de l’aigua, cabal subscrit, consum previsible, situació del local i serveis que comprengui, d’acord amb les Normes per a les companyies subministradores d’aigua sobre connexions de servei i comptadors per al subministrament d’aigua en els edificis des d’una xarxa de sistribució, aprovades per Resolució del Director General d’Indústria de 29 de gener de 2010.

d) Clau de presa: element de connexió instal.lat sobre la canonada de la xarxa de distribució que dóna pas al tub de la connexió de servei.

e) Clau de registre: clau de tancament esfèric o de comporta que tanca el pas de l’aigua a la instal.lació interior de l’edifici i que està situada en el tub de la connexió de servei, en la via pública, i a una distància màxima de 0,30 m de la façana de l’immoble. Aquesta clau s’ha d’allotjar en una arqueta quadrada de dimensions mínimes 0,35 x 0,35 m de costat i una profunditat adequada, de forma que la clau de la connexió de servei quedi entre 15 cm i 35 cm del nivell del terra.

f) Presa: és el conjunt de canonades o ramals de presa, i també de claus de presa i de registre que connecten la xarxa de distribució amb la instal.lació general interior de l’edifici.

g) Instal.lació general: és el conjunt de canonades i elements de control i regulació que enllacen la connexió de servei amb les instal.lacions interiors particulars, i ha d’estar formada com a mínim pels següents elements: Clau de tall general, filtre de la instal.lació general, tub d’alimentació, distribuïdor principal, Comptador, Recinte de comptadors, i Ascendent o muntant.

Tots aquests elements s’hauran d’ajustar a les condicions mínimes establertes a les Normes per a les companyies subministradores d’aigua sobre connexions de servei i comptadors per al subministrament d’aigua en els edificis des d’una xarxa de distribució, aprovades per Resolució del director general d’Indústria de 29 de gener de 2010. I d’acord també al Decret 55/2006, de 23 de juny, pel qual s’estableix el sistema de mesures per a la instal.lació obligatòria de comptadors individuals i fontaneria de baix consum i estalviadora d’aigua.

 

CAPÍTOL III
Condicions i requisits dels elements de servei

Article 6. Preses.

1. L’execució i el manteniment de les preses anirà a càrrec de l’abonat, seran manipulades únicament i exclusiva pel prestador del servei, i queda prohibit que ho facin els abonats o tercers, llevat d’autorització expressa de la subministradora.

2. Com a norma general tan sols es realitzarà una presa per edifici, llevat d’informe justificatiu del prestador de servei, o per qualsevol altres exigències imposades legalment o reglamentària.

3. Serà requisit inexcusable per a la concessió de la presa, que es compleixin totes les condicions que es relacionen a continuació, i que es consideren necessàries per a l’abastament:

a) Que l’immoble a abastar estigui situat en sol urbà i en l’àrea de cobertura de la xarxa de distribució.

b) Que en alguna de les vies públiques confrontants existeixi conducció viària a la qual connectar la presa. En qualsevol cas, si per a disposar de la presa sol.licitada, s’han de realitzar petites obres de prolongació de la xarxa de distribució o de l’escomesa, aquestes obres hauran de ser realitzades per l’Ajuntament, mitjançant el personal adscrit al servei, o bé mitjançant contratista qualificat. Aquestes obres hauran de ser costejades pel sol.licitant i entregades a l’Ajuntament, previa obtenció de les llicències administratives pertinents.

c) Que la conducció viària es trobi en perfecte estat de servei, i la seva capacitat de transport sigui suficient per assumir el compromís d’abastament sol·licitat.

d) Que la instal·lació interior de la finca compleixi les condicions exigibles per la normativa vigent i per aquest Reglament.

4. Preses d’especial interès. L’empresa subministradora podrà autoritzar la instal·lació de preses per a l’alimentació exclusiva d’instal.lacions especials com poden ser boques contra incendis, o boques de rec per a la jardinera i altres instal.lacions situades en espais públics municipals.

Aquestes preses seran sempre independents de les destinades a altres fins, hauran de disposar del seu propi comptador, i es realitzaran i mantindran d’acord amb la seva normativa específica.

5.Havent instal.lat el ramal de presa, el prestador el carregarà fins a la clau de registre, que encara no es podrà fer anar sinó fins al moment de començar el subministrament, quan les instal.lacions interiors tenguin les condicions necessàries.

Passats vuit dies des de l’inici del subministrament sense que no s’hagi formulat cap reclamació sobre el ramal de presa, s’entendrà que el propietari de la finca està conforme amb la instal.lació.

6. Un cop transcorreguts sis mesos des de l’acabament del contracte de servei, sigui pel motiu que sigui, i amb un avís amb quinze dies d’antelació mínima, la subministradora podrà condemnar o retirar la presa sense que l’abonat tingui dret a cap compensació.

Article 7. Comptadors.

1.Com a norma general, els consums es mesuraran amb comptadors homologats, que seran propietat de l’Ajuntament.

2. Aquests comptadors han d’estar situats de forma que se’n permeti una fàcil lectura i manipulació. Així, aquests comptadors, o com a mínim el comptador general de l’edifici, haurà d’estar situat en un recinte accessible des de la via pública.

3.Els recintes de comptadors, tant general com divisionaris, hauran d’estar destinats exclusivament a aquest fi i degudament tancats, amb una porta homologada o del material permès d’acord amb la normativa vigent, que disposi de pany i clau de tipus normalitzat.

4. La seva instal.lació s’haurà d’ajustar als requisits establerts a la normativa vigent, i especialment a la Resolució del director general d’Indústria de 29 de gener de 2010 per la qual s’aproven les Normes per a les companyies subministradores d’aigua sobre connexions de servei i comptadors per al subministrament d’aigua en els edificis des d’una xarxa de distribució (BOIB núm. 26 de data 16.02.2010); i al Codi Tècnic de l’Edificació vigent (DB. HS-4).

5. L’abonat haurà de fer-se càrrec del cost íntegre de tots els elements del sistema de mesuratge de la seva instal∙lació i dels costos derivats del seu manteniment, d’acord amb allò establert a la Ordenança reguladora de la taxa per a la prestació del servei de subministrament d’aigua potable a la població des Migjorn Gran.

6. La manipulació de tots els elements del sistema de mesuratge, i el precintat dels mateixos, queda reservat únicament i exclusiva al personal adscrit al servei, o altra persona en qui es delegui aquesta tasca.

7. Els comptadors estaran verificats abans d’instal·lar-los i precintar-los, i podran ser verificats en qualsevol moment a petició de l’abonat o pel prestador del servei.

8. L’Ajuntament podrà renovar els comptadors, a costa de l’abonat, en cas d’errada en el mesuratge en més o menys un 2 per 100 d’obsolescència, o també, per necessitat d’adequació del calibre, o als efectes de complir amb la normativa vigent relativa a la obligació de substitució de comptadors.

9. En qualsevol cas, es consideraran instal∙lacions interiors i privades, responsabilitat de l’abonat, tots els elements interiors a partir del comptador general. El quadre de mesuradors individuals i aquests mateixos només podran ser manipulats pel personal adscrit al servei.

9. El prestador del servei podrà desenvolupar reglamentàriament les dimensions i altres característiques dels recintes per a comptadors i dels elements del conjunt del sistema de mesuratge, tot d’acord amb la normativa vigent.

Article 8. Instal.lacions interiors.

1.La instal.lació interior, llevat de la col.locació del comptador i de les claus corresponents, la farà un instal.lador autoritzat per l’organisme adient, aliè al prestador del servei. Aquesta instal.lació s’haurà d’executar tot d’acord amb les normes per a les instal.lacions interiors de subministrament d’aigua vigents, i el propietari de la instal.lació està obligat a fer-se càrrec del costos derivats d’aquesta instal.lació i del seu manteniment posterior.

2.El prestador del servei podrà inspeccionar i comprovar aquesta instal.lació interior, a fi de constatar si ha estat executada segons les normes, i si compleix les condicions d’aquest Reglament i altres disposicions exigibles.

En qualsevol cas, si la instal.lació interior no s’ajustàs als preceptes indicats, el prestador del servei podrà negar-se a proporcionar el subministrament i podrà informar-ne els organismes competents perquè resolguin el que sigui oprtú.

CAPÍTOL IV
Drets i obligacions dels abonats i de l’entitat subministradora

Article 9. Condicions de contractació.

L’Ajuntament haurà de singar un contracte de subministrament d’aigua amb cadascun dels abonats al servei, tot d’acord amb el model annex al present Reglament.

Qualsevol modificació o canvi que s’hagués d’introduir sobre les condicions d’aquest contracte haurà de ser aprovat per l’òrgan competent d’aquest Ajuntament.

Article 10. Drets de l’abonat.

Sense perjudici d’altres drets que se’n puguin derivar de la relació contractual entre l’abonat i el prestador del servei degut a situacions específiques o com a conseqüència d’aquestes, amb caràcter general els abonats tindran dret a:

a. El subministrament permanent d’aigua, d’acord amb les condicions que s’assenyalin en el seu contracte de subministrament o pòlissa d’abonament, si s’escau, amb les excepcions establertes en el present Reglament i altres disposicions aplicables.

b. La facturació dels serveis prestats pels conceptes i les quanties vigents en cada moment.

c. La formalització escrita de les condicions del subministrament, d’acord amb les condicions aprovades per l’Ajuntament.

d. La formulació de reclamacions davant el prestador del servei, acreditant la seva condició de titular del contracte de subministrament o de representant d’aquest.

e. La sol∙licitud i l’obtenció d’informació detallada i particularitzada sobre les condicions i possibilitats de contractació del servei, i de les característiques de la instal.lació.

f. La sol∙licitud de la verificació oficial del comptador en qualsevol moment, amb un màxim d’una vegada cada sis mesos.

Article 11. Obligacions de l’abonat.

Independentment de les situacions que siguin objecte d’una regulació especial en aquest Reglament, d’altra normativa aplicable, i en les condicions establertes en el contracte de subministrament o posteriors adaptacions de les quals es puguin derivar obligacions específiques per a l’Abonat, aquest tindrà les següents obligacions:

a. Abonar els càrrecs que se li formulin a la factura corresponent, fins i tot en els supòsits de consums originats per fuites, frau, avaries o defectes de construcció o manteniment de les instal∙lacions interiors no imputables a l’empresa subministradora, tot d’acord amb els preus fixats a les tarifes vigents en cada moment. També inclou el dispòsit de les fiances establertes legalment o contracturalment d’acord amb allò disposat en aquest Reglament.

b. Utilitzar correctament les instal∙lacions interiors i adoptar les mesures necessàries perquè es conservin adequadament, tenint especialment cura d’evitar tota possibilitat de retorn d’aigua cap a la xarxa, i de mantenir intactes els precintes que garanteixin la no-manipulació dels comptadors, així com abstenir-se de tota manipulació d’aquests i de les preses.

c. Facilitar al personal de l’entitat subministradora l’accés al conjunt de canonades fins el recinte de comptadors i a aquests mateixos.

d. No cedir ni derivar aigua a tercers, per cap concepte -ni gratuïtament ni remunerada-, ja sigui amb caràcter permanent o temporal. Aquest abonat respondrà de tota defraudació de subministrament que s’efectuï a través de les seves instal·lacions.

e. Posar en coneixement de l’Ajuntament o de l’entitat prestadora del servei, l’existència de les avaries, les pertorbacions o les anomalies que observi. I informar també de les modificacions de la instal.lació interior que es realitzin, en especial, els nous punts de consum que resultin significatius a causa del volum.

f. Posar en coneixement de l’Ajuntament, el canvi de titularitat de l’immoble sobre el que hi ha formalitzat un contracte de subminsitrament, als efectes de suspendre el contracte de servei corresponent, i subrogar aquest en els drets i deures de subministraments posteriors.

g. Utilitzar l’aigua subministrada exclusivament en la forma i per als usos contractats.

h. Evitar la mescla a les instal∙lacions interiors de l’aigua subministrada amb l’aigua d’altra procedència.

i. Conservar les instal∙lacions interiors en perfecte estat, reparant les avaries que es puguin produir a partir de la clau de registre.

j. Respectar els precintes col.locats pel personal encarregat de prestar el servei, o organisme competent, i respectar també tota la resta d’instal.lacions i tuberies que configuren la connexió de presa fins arribar al comptador o comptadors.

k. Complir les condicions generals i específiques establertes en el contracte de subministrament o pòlissa d’abonament.

l. Complir en tot moment, les condicions establertes en l’informe tècnic de la companyia subministradora per tal de formalitzar el nou subministrament o renovar una pòlissa, segons escaigui.

Per als nous subministrament, i en cas que la prestadora del servei hagi observat deficiències o iiregularitats per les qual es consideri que no es pot instal.lar el/s comptador/s, l’interessat disposarà d’un termini prudencial, no superior a dos mesos, per a subsanar aquestes deficiències.

Prèvi a la reforma o remodelació d’una instal.lació existent, sobre la que hi ha subscrita una pòlissa, s’hauran de comunicar a la prestadora del servei les obres que es preveuen realitzar, i la prestadora del servei haurà de valorar si aquests treballs requereixen formalitzar una nova pòlissa.

m. Dipositar prèviament l’import de les despeses que comporti la verificació dels aparells de mesurament instal.lats, quan sigui el propietari que ho sol.licita.

Article 12. Drets del prestador del servei.

Sense perjudici dels altres que es puguin derivar en relació amb situacions específiques o com a conseqüència d’aquestes, o que provinguin de la normativa vigent, amb caràcter general l’empresa gestora tindrà dret a:

a. Abans de la contractació del subministrament i durant la vigència del contracte, inspeccionar els comptadors i el recinte o recintes en què es trobin instal·lats aquests. Podrà imposar l’obligació de substituir, renovar o instal∙lar comptadors, equips o sistemes correctors per adequar-los a la normativa vigent en cada moment.

b. Cobrar els serveis prestats conformement a les tarifes aprovades.

c. En cas que el servei es presti a través d’un tercer, aquesta entitat podrà proposar a l’Ajuntament les condicions i les clàusules del contracte de subministrament, les tarifes dels seus serveis i qualsevol altre mesura que consideri necessària o convenient.

d. Determinar els requisits necessaris per a instal∙lar comptadors comunitaris o individuals, fixos, mòbils o provisionals d’un o altre tipus, així com les reserves d’aigua quan siguin obligatòries, i decidir en cada cas concret sobre la qüestió.

e. Suspendre el subministrament i rescindir el contracte d’un abonat, d’acord amb les previsions establertes en aquest Reglament.

Article 13. Obligacions del prestador del servei.

Independentment de les situacions que siguin objecte d’una regulació especial en aquest Reglament, en altra normativa aplicable i en el contracte de subministrament o posteriors adaptacions de les quals es derivin obligacions específiques per a l’empresa subministradora, aquesta tindrà les següents obligacions:

a. Amb els recursos al seu abast i en l’àmbit de la seva competència, facilitar el subministrament i situar l’aigua en el punt de presa determinat, una vegada complides les exigències fixades en aquest Reglament i la resta de normativa aplicable.

b. Mantenir les condicions sanitàries, la disponibilitat i la regularitat en el subministrament d’aigua, llevat dels casos d’excepció prevists en aquest Reglament.

c. Mantenir i conservar, al seu càrrec, la xarxa pública d’abastament, amb totes les seves instal∙lacions, fins a la connexió de la xarxa pública amb la clau de presa.

El deure de manteniment s’entén sense perjudici del dret a reclamar del responsable del mal o deterioració, si s’escau, la corresponent indemnització.

d. Facturar els consums i tots els conceptes que s’hagin d’incloure a la factura, de conformitat amb les tarifes del servei i la normativa vigent en cada moment, tenint com a base les mesures periòdiques realitzades o, si s’escau, aplicant els pactes concertats amb l’abonat.

Si a l’entremig de dues lectures de comptador es produeix una modificació de les tarifes que afecti els diferents conceptes de la factura, s’aplicarà cada un dels preus a la part proporcional del consum en relació amb el temps de vigència de cada un.

e. Col.laborar amb l’abonat en la sol.lució de les situacions que pot plantejar el subministrament.

f. Instal.lar, mantenir i reposar els comptadors dels abonats, segons allò establert al Decret 55/2006, de 23 de juny, pel qual s’estableix el sistema de mesures per a la instal.lació obligatòria de comptadors individuals i fontaneria de baix consum i estalviadora d’aigua.

g. Fer-se càrrec de les despeses que comportin la verificació dels aparells de mesurament instal.lats en un immoble, quan l’interessat sigui el prestador del servei o l’empresa subministradora –si n’hi ha-.

CAPÍTOL V
Classes de subministrament i contractació

Article 14. Classes de subministrament.

Les classes de subministrament formaran part de l’estructura de les tarifes del servei proposades per l’empresa i aprovades per l’Ajuntament i altres administracions, segons les seves competencies.

Article 15. Procediment per a contractar.

La contractació es formalitzarà prèvia petició de l’interessat, mitjançant la signatura del contracte o pòlissa d’abonament aprovada per l’Ajuntament, i amdues parts se cenyiran al compliment de les condicions establertes en aquest.

Juntament amb la petició de subministrament, l’interessat haurà d’aportar la següent documentació:

-Còpia del DNI o passaport.

-Escriptura de propietat o altra documentació acreditativa de la titularitat.

-Butlletí de l’instal.lador, o Certificat de la instal.lació particular signada per l’empresa instal.ladora.

-Cèdula d’habitabilitat, o Llicència de primera ocupació de l’Ajuntament.

Article 16.Contracte de subministrament.

1. En el contracte de subministrament o pòlissa d’abonament s’establiran les condicions que han de regir aquest servei, tot això, sense perjudici del compliment de la normativa establerta en el present Reglament i la resta de normativa aplicable al servei en qüestió.

2. Els contractes s’establiran per a cada tipus de subministrament, el qual quedarà adscrit als fins pels quals es va contractar. Queda prohibit derivar-lo a altres no prevists en el contracte.

3. Es formalitzarà un contracte de subministrament per a cada comptador i/o ús del subministrament independents, encara que pertanyin a un mateix propietari o arrendatari.

4. En casos excepcionals, com poden ser subministraments existents sobre edificis plurifamiliar sense cetralització de comptadors en els quals no es preveu realitzar obres de reforma, es podrà formalitzar una pòlissa d’abonament general per a tot l’immoble, sense que hi hagi pòlisses individuals d’habitatge, local o dependència, tot això, sense perjudici de l’establert a la Disposició Transitòria Segona d’aquest Reglament.

En qualsevol cas, quan un immoble plurifamiliar només disposi d’una pòlissa, sobre aquesta pòlissa general s’aplicaran tantes quotes de servei o mínims com unitats independents d’habitatges o locals beneficiats d’aquest subministrament hi hagi en l’edifici.

5. Per al cas de sistemes conjunts de calefacció o aigua calenta, de dispositius de reg de jardins, o altres subministraments compartits a deduir sobre tot el conjunt de propietaris, s’haurà de subscriure una pòlissa general d’abonament independent de les restants de l’immoble a nom del propietari o comunitat de propietaris.

6.Si l’abonat o el conjunt d’abonats d’un edifici tenen un aljub, un descalcificador, un equip d’osmosis o alguna altra instal.lació prèvia a la bateria de comptadors, la instal.lació interior haurà de disposar d’un comptador general prèvi a aquest aljub o dipòsit.

En aquests casos, se subscriurà una pòlissa independent en la que es facturarà la diferència de consum registrada entre el comptador general i la suma dels comptadors individuals d’aquest immoble.

7.Els subministraments que la Comissió de Govern Municipal hagi autoritzat, excepcionalment, per a les casetes d’eines i altres finques situades en sòl rústic, en cap cas podran superar els 50 m3/any, i correspondrà al prestador del servei l’obligació d’interrompre el subministrament una volta que s’haurà assolit l’esmentat cabal.

Article 17. Denegació de la contractació.

L’empresa podrà negar-se a formalitzar el contracte de subministrament en els següents casos:

a.Quan el sol.licitant incompleixi els requisits i les determinacions establertes per la normativa general aplicable i per aquest Reglament en particular. En especial, quan la instal.lació o l’armari de comptadors no s’ajusti al requisits tècnics exigibles per aquesta normativa.

b.Quan falti l’ingrés o l’actualització de la fiança exigible,en els casos prevists en aquest Reglament.

c.Quan no existeixi presa de connexió per al subministrament d’aigua o l’abonat no estigui degudament connectat a la xarxa de clavegueram i/o pluvials –si n’hi ha-.

d.Quan el sol.licitant de la contractació tengui un deute pendent amb l’entitat prestadora del servei, procedent d’un contracte anterior relatiu a la mateixa finca o part determinada, llevat que el sol∙licitant garanteixi el pagament d’una anualitat de consum estimat mitjançant dipòsit o fiança, segons l’establert en aquest Reglament.

e.Quan existeixi un altre contracte anterior i vigent per a la mateixa finca o part determinada.

f.Quan manqui acreditació de títol o autorització per a situar el recinte de comptadors i altres instal∙lacions en propietat privada.

g.Quan el sol.licitant hagi participat en la defraudació d’aigua, en qualsevol grau, llevat que el sol∙licitant garanteixi el pagament d’una anualitat de consum estimat mitjançant dipòsit o fiança, segons l’establert en aquest Reglament.

Article 18. Subjectes del contracte.

1. Els contractes de subministrament seran subscrits per l’entitat i el propietari o titular del dret d’ús de la finca, local o indústria que s’ha d’abastar, anomenat l’abonat.

2. La modificació en la persona de l’abonat exigeix subscriure un nou contracte, o que l’Ajuntament accepti la subrogació del nou abonat en els drets i les obligacions de l’anterior, si es compleixen els requisits i les condicions establertes. Si es produeix un canvi de fet en la persona de l’usuari, l’abonat i els subsegüents usuaris seran responsables solidaris del compliment del contracte i del pagament dels subministraments.

En els supòsits prevists en el paràgraf anterior, la prestadora del servei podrà, a més, optar per suspendre o interrompre el subministrament o per renovar d’ofici el contracte, amb la qual cosa s’entendrà subrogat el nou usuari en els drets i les obligacions de l’abonat. En aquest cas, podrà exigir les adaptacions a la normativa en vigor tant del contracte com de les instal∙lacions.

Article 19. Duració del contracte.

1. El contracte de subministrament se concertarà per un any, i s’entendrà tàcitament prorrogat llevat que l’Abonat comuniqui la seva intenció de donar-lo per finalitzat, sol.licitant la baixa per escrit, amb una antelació de 15 dies.

2. Els subministraments temporals, per a la realització d’obres, espectacles temporals a locals provisionals o qualsevol altra activitat o necessitat d’aquest tipus, se concertaran sempre en les condicions i termes establerts a la llicència que les autoritzi.

3. En qualsevol cas, l’abonat podrà donar per acabat el contracte en qualsevol moment, sense perjudici de la seva obligació de pagament de qualsevol import que s’origini com a conseqüència d’aquest, fins al cessament efectiu del subministrament.

Article 20.Clàusules especials.

Les clàusules especials que puguin figurar en els contractes no podran contenir cap condició contraria als preceptes d’aquest Reglament i la resta de normativa aplicable.

CAPÍTOL VI
Suspensió del subministrament

Article 21. Causes de suspensió d’un subministrament

L’empresa subministradora, sense perjudici de les accions civils, administratives o penals que la legislació vigent li reconegui, podrà suspendre el subministrament en els casos següents:

a.Restriccions autoritzades o imposades per l’autoritat competent.

b.Substitució en la persona que figura com a abonat.

c.Impagament de la facturació.

d.Existència de derivacions en la instal∙lació per a subministraments a tercers.

e.Participació, en qualsevol grau, en un frau d’aigua.

f.Utilització de l’aigua per a usos o en forma distints dels contractats.

g.Denegació o obstaculització de l’accés a les instal∙lacions dels serveis d’inspecció de l’empresa subministradora, en dies i hores hàbils, per revisar-les, quan s’hagin detectat indicis de consums excessius, pertorbacions en la xarxa, indicis de frau, derivacions no consentides, usos no prevists en el contracte o qualsevol altra anomalia que justifiqui la inspecció, així com per prendre les mesures necessàries per a reparar-les.

h.No facilitar, durant més d’un any, l’accés al comptador o sistema de mesurament entre les 8 i les 14 hores de la jornada laboral normal de dilluns a divendres, per llegir-lo i mentre persisteixi en aquesta actitud.

i.Incompliment per part de l’abonat de les condicions establertes en el contracte, la normativa aplicable i les condicions generals dels serveis.

j.Negativa de l’abonat a modificar el recinte de comptadors i els elements del sistema de mesurament de consums o la instal∙lació interior, quan la normativa vigent ho imposi.

k.Falta de prestació o d’actualització de les fiances exigibles en aquest Reglament i del contracte de subministrament.

l.Perjudicar o posar en perill la qualitat de l’aigua a la xarxa de distribució externa a la finca abastada, provocar pertorbacions a la mateixa xarxa o existència de pèrdues significatives d’aigua a la instal∙lació interior de la finca, fins que l’abonat no adopti les mesures pertinents al respecte.

m.Mescla de l’aigua procedent de la xarxa municipal amb una altra de procedència distinta.

n.Emergència que exigeixi la suspensió temporal del subministrament a l’abonat concret o a una zona de la xarxa, o quan sigui necessari suspendre el subministrament per dur a terme actuacions pel manteniment del servei i de les instal∙lacions.

o.Qualsevol altra causa prevista específicament en el present Reglament, a la normativa aplicable i a les condicions del contracte.

En els casos prevists als apartats a, d, e, l, m, n, la suspensió podrà ser immediata.

Article 22. Procediment per a la suspensió.

Llevat dels supòsits de suspensió immediata, el procediment serà el següent:

a)El prestador del servei notificarà a l’abonat la proposta de suspensió degudament motivada, i concedirà un termini per a presentar al·legacions i/o per a eliminar la causa de la suspensió, que no podrà ser inferior a quinze dies naturals.

b)Si es presenten al·legacions dins el termini, la subministradora haurà de resoldre la qüestió, comunicar la seva decisió a l’abonat, i donar-li un nou termini de quinze dies naturals per eliminar la causa de la suspensió si és desestimatòria en tot o en part de les al·legacions.

c)Un cop transcorreguts els terminis indicats, la subministradora podrà suspendre immediatament el subministrament, sense perjudici de les accions que l’abonat pugui exercir davant la jurisdicció competent.

Article 23. Condicions de suspensió.

Llevat dels supòsits de suspensió immediata, el subministrament no es podrà suspendre en dies festius o quan l’entitat subministradora no disposi dels serveis administratius i tècnics d’atenció al públic que permetin a l’abonat reparar tot d’una les causes que justifiquin la suspensió, ni en les vigílies de tals dies.

Article 24. Restabliment del servei.

El servei es restablirà el mateix dia o el següent dia hàbil a aquell en què s’hagin reparat les causes de la suspensió o regularitzat la situació.

Article 25. Garanties de suspensió.

Per fer efectiva la suspensió del subministrament, l’empresa subministradora podrà instal∙lar, en el mateix comptador o en qualsevol punt anterior, els mecanismes o sistemes que garanteixin la suspensió, i podrà tallar la presa si comprova la ineficàcia de mesures menys rigoroses o si la suspensió del subministrament es prolonga més de sis mesos.

Article 26. Drets de connexió afectats per la suspensió.

Si la suspensió es deguda a causes imputables a l’abonat, l’entitat prestadora del servei podrà cobrar-li, abans de reiniciar el subministrament, els drets de reconnexió establerts a les tarifes del servei i també, el cost de la nova presa, si s’escau.

Article 27. Rescissió del contracte.

En els supòsits de suspensió de subministrament per causa imputable a l’abonat, si un cop transcorreguts tres mesos des de la suspensió efectiva l’abonat no ha subsanat les causes que la motivaren, l’empresa subministradora podrà exercir l’acció de resolució del contracte, sense perjudici del dret a exigir el pagament del deute pendent i el rescabalament dels danys i perjudicis pertinents.

Article 28. Exercici d’accions.

L’abonat, l’entitat prestadora del servei, o una persona jurídica amb personalitat plena podran exercir davant la jurisdicció competent les accions que pertoquin en dret, basades en l’incompliment del contracte, incloses les d’indemnització de danys i perjudicis, suspensió del subministrament, resolució del contracte i/o cobrament del deute.

CAPÍTOL VII
Extinció del contracte de subministrament

Article 29. Extinció del contracte.

El contracte s’extingirà per algun dels motius següents:

a.Petició de l’abonat.

b.Substitució en la persona de l’abonat, en els supòsits prevists a l’article 18.2.

c.Incompliment d’algun terme o condició fixat en el contracte de subministrament, o d’alguna obligació establerta en aquest Reglament.

d.Desaparició física o jurídica de la finca per a la qual es va contractar.

e.Decisió unilateral de l’empresa subministradora, en els supòsits prevists per aquest Reglament, especialment pel que fa a la Disposició transitòria primera.

CAPÍTOL VIII
Regularitat en el subministrament

Article 30.Garantia de pressió, cabal i continuïtat de l’abastament.

Llevat de causa de força major, avaria en les instal∙lacions o xarxes, o qualsevol altre motiu dels expressats als articles següents, a la normativa vigent o al contracte de subministrament, l’entitat subministradora haurà de mantenir la continuïtat de l’abastament, en les condicions de pressió i cabal establertes contractualment, si s’escau, amb una tolerància en més o menys d’un 20 per 100.

Article 31. Suspensió temporal.

L’empresa subministradora podrà suspendre el servei, pel temps imprescindible, per fer operacions de manteniment, reparació o millora de les xarxes i instal·lacions al seu càrrec.

En els talls previsibles, l’entitat subministradora haurà de preavisar amb una antelació mínima de 24 hores als abonats de la zona afectada, a través de qualsevol mitjà adequat, preferiblement mitjançant una nota informativa que es repartirà als immobles afectats.

Article 32. Reserves d’aigua.

Sense perjudici del que estableixin les normes urbanístiques i tècniques, a criteri de l’entitat prestadora del servei, es podrà exigir la disposició d’un dipòsit de reserva d’aigua als edificis on es desenvolupi una activitat en la qual l’aigua sigui una necessitat per a la salut o seguretat de les persones i els béns (com podrien ser magatzems de productes inflamables i combustibles, grans centres comercials o d’hospitalització, així com les indústries en què l’aigua sigui un element indispensable en el procés de producció o conservació de productes).

Aquests dipòsits de reserva d’aigua s’hauran de dimensionar de tal manera que assegurin una autonomia d’abastament d’aigua d’acord amb les necessitats mínimes que s’hagin de cobrir durant vint-i-quatre hores com a mínim.

Article 33. Restriccions en el subministrament.

L’entitat subministradora, amb l’autorització prèvia de l’Ajuntament des Migjorn Gran, podrà restringir o suspendre totalment el subministrament, amb caràcter general per a tota la població o per un sector determinat, tant pel que fa al cabal com als usos de l’aigua contractats, en cas d’escassesa de recursos en quantitat o en qualitat. En aquest casos, s’haurà de posar en coneixement als usuaris afectats, a través dels mitjans de comunicació adequats, les mesures adoptades, les raons de les restriccions, la data d’entrada en vigor i la duració aproximada.

CAPÍTOL IX
Lectures, consums i facturació

Article 34. Personal autoritzat.

La lectura de les indicacions dels comptadors o sistemes de mesurament de consums seran efectuades per personal autoritzat per l’Ajuntament o adscrit al servei, degudament acreditat, en dies i hores hàbils.

Article 35. Periodicitat de lectures de comptadors i facturació.

1. El prestador del servei procurarà llegir els comptadors de consums per períodes d’aproximadament la mateixa duració, i no podrà excedir dels sis mesos, llevat que hi hagi dificultats no imputables a l’empresa per a efectuar les lectures.

2. La facturació s’efectuarà per períodes vençuts, i d’acord amb les tarifes vigents. Aquestes factures s’emetran tot calculant l’import del subministrament deduït de la darrera lectura del comptador, realitzada generalment pel prestador del servei. També inclourà els tributs que pertoquin en cada cas, i la quota de servei o mínim, si n’hi hagués.

3. Si és impossible llegir el comptador per absència de l’abonat, dificultats d’accés o una altra causa, s’haurà de posar en el seu coneixement l’intent de lectura efectuat, mitjançant nota o avís en el que es comuniqui la impossibilitat de realitzar la lectura, amb expressió de data i hora, i s’advertirà l’abonat que disposa de tres (3) dies hàbils per a facilitar la lectura del comptador a l’entitat prestadora del servei, i que transcorregut aquest termini l’empresa podrà determinar el consum per estimació, sense perjudici de la seva posterior comprovació i correcció, i de la possibilitat de suspendre el subministrament.

4. Si pel consum de què es tracti, les tarifes estableixen blocs progressius, per aplicar-les s’haurà d’entendre el consum registrat o estimat, com a repartit homogèniament entre totes les unitats de temps que abraci la lectura o l’estimació.

Article 36. Consums estimats.

1. Si no es pot determinar per mitjans ordinaris el consum real per avaria del comptador, falta de lectura o qualsevol altra causa, o en el supòsit de frau, es podrà estimar i facturar segons els següents criteris:

a)Consum registrat o estimat durant els mateixos mesos o dies naturals de l’any anterior.

b)Si no es pot aplicar l’aparta a) per falta de dades, s’estimarà un consum diari igual a la mitjana del període registrat immediatament anterior.

2. Els consums estimats es consideraran definitius en els supòsits d’avaria, desaparició o inexistència del comptador, i provisionals en els supòsits de falta de lectura d’aquest i pendents del que resulti de la lectura.

3. Excepcionalment en el cas de fuga, els consums que s’hauran de calcular als efectes de facturació són, per una banda, el consum estimat de l’abonat tot d’acord amb allò establert a l’apartat 1 d’aquest article. Aquest consum es factuarà tot d’acord amb els quotes de servei i de consum establertes a la Ordenança vigent.

Per altre banda, també s’haurà de tenir en compte el consum resultant de la diferència entre el consum real i el consum estimat anterior, el qual quedarà sotmès a la quota de consum variable establerta entre 6-20 m3/trimestre de la Ordenança reguladora de la taxa de servei d’aigua potable municipal vigent.

Article 37. Errors en la facturació.

Si es comprova que s’ha facturat de més, la subministradora haurà de reintegrar a l’abonat la diferència al seu favor.

Els errors de facturació en menys es fraccionaran i s’inclouran a les factures corresponents als períodes següents a la liquidació ferma de la quantitat facturada de menys a l’abonat, dins un termini equivalent al període a què es refereixen les factures equivocades.

CAPÍTOL X
Inspeccions – fraus en el subministrament d’aigua

Article 38. Inspeccions.

1. L’Ajuntament, mitjançant personal propi o personal ascrit al servei, el qual haurà s’estar degudament acreditat i amb les autoritzacions pertinents, podrà efectuar inspeccions de les instal∙lacions interiors dels immobles abastats per comprovar la possible existència de defraudació d’aigua o el compliment del present Reglament i la resta de normativa aplicable.

En la inspecció s’estendrà una acta en què constaran totes les dades i circumstàncies d’interès, i on haurà de constar: lloc, data i hora de la inspecció, persones presents, descripció de la anormalitat observada i elements de prova obtinguts, si s’escau.

Un cop redactada l’acta, s’instarà la persona o persones presents que signin l’acta, en la qual podran fer constar les observacions que considerin pertinents i la negativa a signar-la, si s’escau.

2. La inspecció s’haurà de comunicar prèviament a l’abonat, llevat que no sigui possible per raons d’urgència, absència o desconeixement de la persona usuària o perquè la infracció sigui flagrant. En aquest cas s’haurà d’extremar el respecte de les garanties de l’abonat.

3. Així mateix, i en el cas que el servei sigui desenvolupat per un tercer, aquesta empresa subministradora podrà sol·licitar de l’administració competent en cada cas, la realització de visites d’inspecció.

Article 39. Actuacions immediates.

Si existeixen indicis de circumstàncies que siguin o pugin ser causa de pertorbació, dany o risc imminent per a la xarxa, infracció flagrant d’aquest Reglament, o en els supòsits de defraudació de fluid, derivació no autoritzada, o fuga d’aigua, el mateix inspector actuant podrà suspendre el subministrament immediatament o prendre les mesures urgents adequades, sense perjudici que, una vegada adoptades les mesures urgents, es procedeixi pel tràmit ordinari.

Article 40. Liquidació en supòsits de defraudació.

1. L’Ajuntament o l’empresa subministradora, si n’hi ha, durà a terme la valoració del que s’ha defraudat i la liquidació de les responsabilitats pecuniàries, considerant els següents supòsits:

a) Existència o no de contracte de subministrament entre l’empresa subministradora i el responsable de l’aprofitament fraudulent.

b) Existència de derivacions de cabal abans del comptador.

c) Manipulació o alteració del comptador o sistema de mesuratge del consum que en produeixi un funcionament anormal.

d) Utilització de l’aigua per usos distints dels contractats o ocultació de dades que afectin la facturació.

Als efectes de liquidació per frau en els casos a, b, c, s’aplicarà a cada unitat o habitatge independent que s’ha beneficiat d’aquest subministrament clandestí, el cost equivalent a tres vegades el consum estimat pel tipus d’immoble, calculat sobre tot el període o duració de la defraudació.

En el supòsit d, la liquidació s’efectuarà aplicant les tarifes corresponents als usos i/o paràmetres realment aplicables.

La liquidació per frau s’efectuarà d’acord amb els preus vigents en cada un dels períodes a què es refereixi i estarà subjecta als imposts i altres conceptes que li siguin repercutibles.

2. La liquidació per frau és compatible amb qualsevol altra acció civil, penal o administrativa, inclosa la resolució del contracte, i n’és independent.

CAPÍTOL XI
Règim econòmic

Article 41. Tarifes de facturació

La facturació s’efectuarà conformement a les tarifes aprovades per les administracions competents.

Article 42. Cànons.

Es poden imposar, amb caràcter general a tots els abonats, cànons de naturalesa finalista i temporal, per afrontar inversions en infraestructures específiques.

Article 43. Recàrrecs especials.

Es podran establir recàrrecs especials, temporals o definitius, sobre un sector de la població o sobre abonats concrets a fi d’afrontar el major cost de l’execució i explotació de les obres i instal∙lacions específiques, diferents o complementàries de les de l’abastament normal, com puguin ser instal∙lacions per a modificació de pressió o cabal, bombeig, etc., que generen un cost addicional.

Article 44. Fiances.

La prestadora del servei podrà exigir, en el cas de subministraments a obres o instal∙lacions temporals, un dipòsit o aval bancari suficients per refermar possibles descoberts per part de l’abonat, la quantia del qual no podrà superar el cost estimat d’un any de consum, calculat segons el consum mínim estimat del subministrament a contractar, la qual es podrà actualitzar en funció dels consums registrats o estimats.

El dipòsit o l’aval se cancel·laran una vegada liquidat i finalitzat el contracte amb la conformitat de les dues parts.

 

CAPÍTOL XII
Reclamacions

Article 45. Reclamacions dels abonats.

Sense perjudici del dret d’acudir a les administracions competents i/o els tribunals de justícia, l’abonat podrà presentar davant la prestadora del servei, les reclamacions o peticions que consideri oportunes.

Les reclamacions no suspendran l’obligació de pagament del deute líquid existent a favor de l’empresa subministradora.

Article 46. Incompliment de l’empresa subministradora.

L’empresa subministradora del servei –si n’hi ha-, incorrerà en responsabilitat civil, penal o administrativa si incompleix les condicions establertes en el contracte de subministrament i la normativa aplicable, denunciable davant les jurisdiccions i les administracions competents.

CAPÍTOL XIII
Del règim disciplinari i del procediment sancionador

Article 47. Incoació d’expedients.

Correspon a la Batlia exercir les activitats de control i adoptar les mesures complementàries, cautelars o correctores que siguin necessàries, així com incoar i resoldre els expedients sancionadors que provinguin d’infraccions al present Reglament.

Article 48. Tramitació.

Els expedients sancionadors es tramitaran d’acord amb el Títol IX de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i procediment administratiu comú, i d’acord també amb el Decret 14/1994, de 10 de febrer, que aprova el Reglament del procediment a seguir per l’exercici de la potestat sancionadora a les Illes Balears.

Article 49. Classificació d’infraccions.

Les infraccions es classifiquen per la seva entitat, en lleus, greus i molt greus.

Article 50. Infracciones lleus.

Son infraccions lleus les vulneracions del present Reglament no tipificades com a greus o molt greus.

Article 51. Infraccions greus.

Son infraccions greus:

a)Utilitzar indegudament boques de reg i boques contra incendis.

b)Causar danys o manipular elements de la xarxa municipal d’abastament d’aigua o els comptadors.

c)Alterar la qualitat i/o les condicions sanitàries de l’aigua.

d)Mesclar l’aigua subministrada per la xarxa municipal amb aigua d’una altra procedència.

e)Contravenir les disposicions administratives quant a economia i usos de l’aigua.

f)Cometre una infracció lleu quan es doni la circumstància de reincidència.

Als efectes d’aquest article, existeix reincidència quan el responsable hagi estat sancionat per haver comès més d’una infracció lleu en el termini d’un any i les sancions siguin fermes.

Article 52. Infraccions molt greus.

Son infraccions molt greus les tipificades com a greus quan es doni la circumstància de reincidència.

Als efectes d’aquest article, existeix reincidència quan el responsable hagi estat sancionat per haver comès més d’una infracció greu en el termini d’un any i les sancions siguin fermes.

Article 53. Sancions.

Les infraccions regulades en aquest capítol se sancionaran de la següent manera:

a)Infraccions lleus: multa de fins a 300 euros.

b)Infraccions greus: multa de 300,01 a 600 euros.

c)Infraccions molt greus: multa de 600,01 a 1.800 euros.

Article 54. Circumstancies modificadores de la responsabilitat.

Es tindran en consideració com a circumstàncies modificadores de la responsabilitat a efectes de la graduació de les sancions les següents:

a) La incomoditat, els perjudicis o els danys causats.

b) La importància o la categoria de l’activitat econòmica de l’infractor.

c) La incidència respecte dels drets de les persones en matèria de protecció de la salut i la seguretat, i dels interessos econòmics.

d) El benefic il·lícit obtingut.

e) La reincidència.

A la proposta de resolució de l’expedient sancionador s’haurà de justificar expressament la concurrència i l’aplicació de les esmentades circumstàncies que modifiquen la responsabilitat.

Article 55. Responsables.

Seran responsables de les infraccions els qui per acció o omissió hagin participat en aquestes, o s’hagin beneficiat de la seva comissió.

Article 56. Prescripció.

Les infraccions establertes en aquest Reglament prescriuen als sis mesos, llevat de les molt greus, que ho fan als dos anys.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA

Mentre no s’aprovin els nous contractes de subministrament i la resta de normativa de l’empresa subministradora es mantindran en vigor els actualment vigents.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA

Els edificis existents situats en sòl urbà, en els que s’observi que la instal.lació interior i/o la centralització de comptadors no s’ajusta a l’establert en aquest Reglament, s’hauran d’adaptar a la normativa vigent sempre que es prevegui realitzar obres de refoma integral a l’edifici, o sempre que es prevegui realitzar obres en les que es modifiqui el número d’habitatges total d’aquest immoble. Tot això, sense perjudici d’allò establert a les Normes per a les companyies subministradores d’aigua sobre connexions de servei i comptadors per al subministrament d’aigua en els edificis des d’una xarxa de distribució, aprovades per Resolució del Director General d’Indústria de 29 de gener de 2010.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA TERCERA

Els subministraments existents en finques situades en sòl rústic es considera que estan disconformes amb la normativa vigent, i només es podrà subscriure una nova pòlissa amb les condicions assenyalades en l’Art. 16.7, sempre que es mantengui l’ús pel qual es va contractar la primera pòlissa.

Tret d’aquests casos excepcionals, no es podrà subscriure una nova pòlissa d’abonament.

Per tant, si pels mitjans legals corresponent, es detecta que s’ha produït o es pretén produir una modificació de l’ús d’aquesta finca, no es podrà subscriure una nova pòlissa, i a més a més, s’haurà de procedir a suspendre aquest subministrament tot d’acord amb el procediment establert a l’Art. 22 d’aquest Regalment.

DISPOSICIÓ FINAL

El present Reglament entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el BOIB, atès que s’ha complert amb el disposat a l’article 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.

 

ANNEX
CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT D'AIGUA

Entre els signants, d’una banda l’ABONAT,

Nom

     

NIF

     

Adreça

     

C. Postal

     

Població

     

Tel.

     

Adreça electrònica      

I d’una altra part l’Ajuntament des Migjorn Gran, com a empresa gestora del servei d’abastament d’aigua des Migjorn Gran, amb seu al Pla de l’Església núm. 3 de esta localidad, i amb NIF P0700001A.

Manifesten que el Client convé a contractar amb l’empresa subministradora, la prestació del servei d’aigua per al següent immoble, i d’acord amb les següents condicions d’ús:

Carrer, núm. i edifici

     

C. Postal

     

Població

     

Ús

(   ) DOMÈSTIC

(   ) INDUSTRIAL

Tipus comptador:

(   ) < 20 mm.

(   ) entre 20-30 mm.

(   ) > 30 mm.

Dades bancaries     

I ambdues parts es comprometen a complir les clàusules annexes al present contracte.

Data i signatura de l’Abonat                                                                               Signatura representat del Servei

Les dades personals recaptades en ocasió de la celebració d’aquest contracte són obligatòries per a la prestació del servei contractat i seran tractades sota la responsabilitat de l’AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN (i incorporades a la base de dades de la seva titularitat) per a la celebració, gestió i control de l’esmentat contracte, i en compliment de les obligacions legals d’aquest.

CLÀUSULES ANNEXES AL CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT D’IAGUA

1.-La durada d’aquest contracte serà d’un any, i s’entendrà tàcitament prorrogat llevat que l’Abonat comuniqui la seva intenció de donar-lo per finalitzat, sol·licitant la baixa per escrit, amb una antelació de 15 dies. Si més no, en el cas de subministraments temporals per obres o espectacles, aquest contracte s’entendrà concertat pel temps establert en la llicència que els autoritzi.

En qualsevol cas, l’Abonat també podrà donar per finalitzat aquest contracte en qualsevol moment, sense perjudici de la seva obligació de pagament de qualsevol import que s’origini com a conseqüència d’aquest, fins al cessament efectiu del subministrament.

2.-L’entrada en vigor d’aquest contracte s’efectuarà un cop satisfets els drets econòmics que corresponguin, i la seva efectivitat quedarà supeditada al fet que les instal·lacions interiors s’ajustin a la informació facilitada, a les solucions tècniques de l’escomesa i a les normes i prescripcions que li siguin d’aplicació.

3.-Que les obres d’escomesa a la xarxa general de subministrament d’aigua de l’Ajuntament les realitzarà el Servei Municipal d’aigua, a costa de l’Abonat.

4.-Quan es produeixi un canvi de propietat de la finca objecte del subministrament d’aigua, el present contracte quedarà anul·lat, sense perjudici d’allò establert a l’Art. 18.2 del Reglament municipal del servei d’abastament d’aigua.

5.-Les despeses i impostos a que pugui donar lloc la contractació d’aquest servei, aniran a càrrec de l’abonat.

6.-Les avaries que es produeixin després de la clau de pas general de la presa, seran a càrrec de l’abonat.

7.-No es podrà estendre el subministrament d’aigua a altres habitatges o immobles, encara que siguin colindants i puguin pertànyer a al mateix propietari, sense autorització expressa de l’Ajuntament.

8.-L’abonat està obligat a consentir que, els empleats municipals encarregats de la prestació del servei, puguin vistar la instal.lació interior, amb la finalitat de realitzar les inspeccions i comprovacions oportunes per a un bon funcionament del servei.

9.-La mesura del subministrament s’efectuarà mitjançant comptador, i al preu vigent, segons les Ordenances Municipals.

10.-S’estableix una Quota de Servei trimestral, a més a més del cost de consum calculat pels m3 d’aigua subministrada a l’abonat, tot d’acord amb la Ordenança vigent.

11.-L’Ajuntament s’encarregarà de la instal·lació, manteniment i substitució del comptador, d’acord amb la legislació vigent.

12.-Si per un mal funcionament del comptador, no es pogués saber el consum realment efectuat per l’abonat, la liquidació corresponent es realitzarà segons l’establert el Reglament Municipal del Servei d’Aigua.

13.-Per a la resolució de qualsevol altre fet o situació, s’atendrà a allò establert a les Ordenances Municipals i demés legislació vigent.