Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 765
Aprovació definitiva de la modificació de les Ordenances Fiscals per a 2016
Versió PDF
Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública per presentar reclamacions contra els acords de modificació de les ordenances fiscals, adoptats pel Ple de l’Ajuntament a la sessió d'1 de desembre de 2015,, sense que s’hagi formulat cap reclamació, queden definitivament aprovats els acords que es detallen a continuació, de conformitat amb el que preveu l’article 17.3 del RD 2/2004, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
- Punt de l'ordre del dia núm. 12. "Aprovació, si s'escau, de la modificació de l'Ordenança núm. 3 reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres."
La modificació de ordenança, queda redactada de la manera següent:
Article 4. Autoliquidació, ingrés i liquidació definitiva
1. Els subjectes passius vindran obligats a presentar davant d’aquest ajuntament declaració– liquidació, segons model determinat per aquest, que contindrà els elements de la relació tributària imprescindibles per a la liquidació procedent.
2. El pagament de l’Impost s’efectuarà en règim d’autoliquidació en el moment de:
a) Retirar la llicència urbanística en tots els casos en què aquesta s’hagi sol·licitat pels actes subjectes a llicència prevists a l’article 134 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl (LOUS).
b) Presentar la comunicació prèvia pels actes subjectes a la mateixa d’acord amb l’article 136 de la LOUS. S’haurà d’adjuntar a la comunicació prèvia el justificant del pagament de l’impost en els termes que preveu l’article 141.1.d) de LOUS.
c) Presentar la declaració responsable que, en el seu cas, pugui habilitar per a la realització de construccions, obres o instal·lacions que constitueixin el fet imposable de l’impost.
3. L’autoliquidació presentada tindrà caràcter provisional i la base imposable de l'impost s’ha de determinar en funció del pressupost aportat pels interessats, sempre que aquest hagués estat visat pel Col·legi Oficial corresponent, quan això constitueixi un requisit preceptiu. En altre cas, la base imposable serà determinada pels tècnics municipals, d’acord amb el cost estimat del projecte.
4. En cas de que es modifiqui el projecte i hagués increment del pressupost, un cop acceptada la modificació, s’haurà de presentar autoliquidació complementària per la diferència entre el pressupost inicial i el modificat.
5. Un cop finalitzades les obres, els subjectes passius presentaran una autoliquidació complementària de l’impost (positiva o negativa, segons procedeixi) en el cas de que el cost real i efectiu de les obres sigui superior o inferior al que va servir de base imposable a les autoliquidacions anteriors. L’autoliquidació es presentarà i ingressarà, si s’escau, junt amb la sol·licitud de la primera utilització dels edificis.
Amb l’autoliquidació s’acompanyarà certificat i pressupost final d’obra expedit per la direcció facultativa, sempre que aquesta s’hagués exigit.
6. A la vista de les construccions, instal·lacions i obres efectivament realitzades i del cost real d’aquestes, l’Ajuntament mitjançant oportuna comprovació administrativa, modificarà, si s’escau, la base imposable a la que es refereix el primer apartat, practicant la corresponent liquidació definitiva i, exigint del subjecte passiu o reintegrant-li, en el seu cas, la quantitat que correspongui.
7. En el cas de que la corresponent llicència d’obres o urbanística sigui denegada o no es realitzi l’obra i, en aquest cas, es renunciï expressament a la llicència concedida, els subjectes passius tindran dret a la devolució de les quotes satisfetes.
Art. 5. Exempcions, bonificacions i reduccions
5. Es concedirà una bonificació del 90% de la quota de l’impost per a les obres de reforma que afavoreixin les condicions d’accés i habilitat dels discapacitats. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu i la bonificació s’ha de fer sobre la partida pressupostària corresponent.
6. Es concedirà una bonificació del 90% de la quota de l’impost per a les construccions, les instal·lacions i les obres que es facin al Polígon Industrial. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu.
7. Es concedirà una bonificació del 50% de la quota de l’impost per a les construccions, les instal·lacions i les obres que facin servir fusta certificada. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu i la bonificació s’ha de fer sobre la partida pressupostària corresponent.
8. S’ha de concedir una bonificació del 90% per a les obres de reforma o rehabilitació dels edificis que consten catalogats amb el nivell de protecció integral o de protecció parcial en el Catàleg de protecció del patrimoni històric del terme municipal d’Artà.
S’ha de concedir la mateixa bonificació per a les obres que s’hagin de realitzar en edificis que estiguin catalogats amb els nivells de protecció ambiental, puntual i de conjunts urbans homogenis, tot i que en aquests casos la bonificació només s’aplicarà a les obres que afectin la part de l’edificació que sigui objecte de catalogació.
En qualsevol cas, aquestes bonificacions només es concediran si les obres a realitzar s’ajusten estrictament a les determinacions que estableix el Catàleg de protecció del patrimoni històric del terme municipal d’Artà, amb independència que s’hagi produït o no la seva aprovació definitiva i la seva entrada en vigor.
- Punt de l'ordre del dia núm. 13. "Aprovació, si s'escau, de la modificació de l'Ordenança núm. 6 reguladora de la taxa per serveis relatius a activitats, establiments i instal·lacions."
La modificació de l'ordenança, queda redactada de la manera següent:
Article 1. Fonament i naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 a 19 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa pels serveis relatius a activitats, establiments i instal·lacions, que s’ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual acompleixen el que preveu l’article 57 de l’esmentat text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, revisat de conformitat amb el Reial decret llei 19/2012, de 25 de maig, de mesures urgents de liberalització del comerç i de determinants serveis.
Article 2. Fet imposable
1. Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa:
a) L’activitat municipal, tècnica, administrativa i de comprovació necessària per determinar si és procedent atorgar la llicència d’activitat sol·licitada o si l’activitat comunicada realitzada, o que es pretén realitzar, s’ajusta a les determinacions de la normativa i de les ordenances municipals.
b) Els serveis prestats per la Policia Local i personal tècnic municipal amb motiu de la comprovació de renous o altre tipus de molèsties procedents d’establiments o activitats.
c) L’activitat consistent en el precintament i desprecintament de locals, equips, instal·lacions, maquinària i d’equips limitadors de so de locals o establiments.
2. A l’efecte d’aquest tribut, es considera establiment el lloc o local en què habitualment s’exerceix o s’ha d’exercir qualsevol activitat per a l’obertura i funcionament de la qual és necessari, en virtut d’un precepte legal, l’obtenció de la llicència municipal, la comunicació prèvia o la declaració responsable.
3. Tenen la consideració d’activitat, en els termes que preveu la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears:
a) La primera instal·lació, l’inici o el començament de qualsevol activitat a l’establiment de què es tracti.
b) La modificació o ampliació de l’activitat duita a terme a l’establiment, encara que continuï la mateixa persona titular.
c) L’ampliació de l’establiment i qualsevol alteració que s’hi dugui a terme i que afecti les condicions de la llicència atorgada, la comunicació prèvia o la declaració responsable presentada.
d) Canvi de titularitat de l’activitat.
Article 3. Subjecte passiu
Han de pagar la taxa, en concepte de subjectes passius contribuents, les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 35 de la Llei general tributària, i en aquest cas concret:a) Les persones titulars de l’activitat, establiment o instal·lació que es pretén dur a terme o, si n’és el cas, que es du a terme.
b) Les persones responsables del renou o de les molèsties, i, en defecte d’això, la persona titular de l’establiment. Si es comprova que el nivell de renou o de molèsties està dins dels autoritzats, el subjecte passiu ha de ser la persona sol·licitant del servei.
Article 4. Responsables
1. Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.
2. Són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària.
Article 5. Quota tributària
La quota tributària s’ha de determinar d’acord amb les tarifes que figuren en l’annex d’aquesta Ordenança, establertes d’acord amb l’activitat, la superfície dels establiments i la naturalesa de l’activitat.
Article 6. Meritació
1. Segons el tipus d’activitat permanent, la taxa s’ha de meritar de la manera següent:
a) Les activitats que no requereixen permís previ d'instal·lació i obres: la taxa d’activitat merita des del moment en què es presenta la declaració responsable d’inici i exercici de l’activitat en el registre d’entrada de l’Ajuntament d’Artà.
b) Les activitats que requereixen permís previ d'instal·lació i obres: la taxa d’activitat merita des del moment en què es presenta la sol·licitud de permís d’instal·lació de l’activitat en el registre d’entrada de l’Ajuntament d’Artà.
2. Respecte de les activitats itinerants i no permanents, la taxa d’activitat merita des que es presenta, en el registre d’entrada de l’Ajuntament d’Artà, la declaració responsable o, si s’escau, amb la sol·licitud o concessió d’ocupació de la via pública o de terrenys de titularitat pública.
3. Respecte de les transmissions de titularitat de les activitats permanents, la taxa d’activitat merita des que es presenta, en el registre d’entrada de l’Ajuntament d’Artà, la comunicació de la transmissió d’una activitat inscrita en el registre d’activitats permanents.
4. L’obligació de liquidar la taxa d’activitat, un cop nascuda, no s’ha de veure afectada, de cap manera, pels motius següents:
a) per la denegació per incompliment de la normativa d’aplicació del permís d’instal·lació en les activitats permanents menors i majors;
b) per la no inscripció de les activitats innòcues en el registre municipal creat a aquest efecte o per la concessió de llicències condicionades; o
c) per la renúncia o desistiment de la persona sol·licitant.
Article 7. Exempcions i bonificacions
No s’atorga cap exempció ni bonificació en el pagament de la taxa.
Article 8. Acreditació
1. S’acredita la taxa quan s’inicia la prestació del servei o la realització de l’activitat. A aquests efectes, l’activitat s’entén iniciada en la data de presentació de la sol·licitud de llicència, de presentació de la comunicació prèvia o de la declaració de responsable, si el subjecte passiu la formula expressament.
2. Quan l’activitat hagi tengut lloc sense que s’hagi obtingut la llicència corresponent, o no s’hagi presentat la comunicació prèvia o declaració responsable preceptives, la taxa merita quan s’inicia efectivament l’activitat municipal per determinar si l’activitat, l’establiment i les instal·lacions acompleixen les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l’expedient administratiu que es pugui instruir per autoritzar-ne l’activitat o decretar-ne el tancament, si no és autoritzable aquesta activitat. Tot això sense perjudici de l’actuació de la inspecció tributària.
3. No es tramitaran les sol·licituds ni es podrà iniciar l’activitat si no s’ha efectuat el pagament corresponent prèviament.
4. L’obligació de contribuir, una vegada nascuda, no s’ha de veure afectada, de cap manera, ni per la denegació de la llicència sol·licitada o la concessió d’aquesta condicionada, ni per la renúncia o el desistiment de la persona sol·licitant una vegada concedida la llicència d’instal·lació o d’obertura.
Article 9. Declaració i ingrés
1. El procediment d’ingrés d’aquesta taxa és el d’autoliquidació, de conformitat amb el que disposa l’article 27 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. Així mateix, els subjectes passius han pagar la taxa en el moment d’iniciar la prestació del servei o activitat, mitjançant l’autoliquidació corresponent.
2. Si després d’iniciar el servei es varia o amplia l’activitat que es du a terme a l’establiment, o si s’amplia el local previst inicialment, aquestes modificacions s’han de posar en coneixement de l’Administració municipal amb el mateix abast que a l’autoliquidació prevista al paràgraf anterior.
3. En les sol·licituds d’inspecció d’activitats, la persona sol·licitant ha de presentar l’autoliquidació i, en el cas que, una vegada realitzada, es comprovi que el nivell de renou o molèsties no està autoritzat, se li ha de tornar la quantitat abonada i s’ha de notificar el deute a la persona responsable del renou o molèsties o a la titular de l’establiment.
4. Quan l’activitat administrativa o el servei públic no es presti per causes no imputables al subjecte passiu, s’ha de retornar l’import corresponent.
Article 10. Normes de gestió
1. La taxa per serveis relatius a activitats, establiments i instal·lacions és independent i
diferent de la taxa per llicències urbanístiques que es puguin acreditar amb motiu de l’execució de les obres de condicionament o instal·lació de l’establiment.
2. Les llicències d’activitats complementàries de caràcter temporal es consideren condicionades a la llicència d’obertura de l’activitat principal i caduquen el darrer dia de l’exercici en què es concedeixin, llevat que aquestes determinin una altra data expressa de caducitat. Es poden renovar, amb petició prèvia de la persona interessada, en forma successiva, amb la caducitat abans ressenyada. La quota tributària resultant té caràcter anual i irreductible.
3. Les persones titulars d’activitats que, d’acord amb la legislació, hagin de sotmetre’s a un període d’informació pública s’han de fer càrrec de les despeses que es derivin d’inserir un anunci en un dels diaris de l’illa i de col·locar un cartell en el lloc on s’hagi de fer l’activitat.
Article 11. Infraccions i sancions
Pel que fa a la qualificació d’infraccions tributàries i a les sancions que corresponguin en cada cas, cal atenir-se a allò que disposen els articles 77 i següents de la Llei general tributària.
ANNEX DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER SERVEIS RELATIUS A ACTIVITATS, ESTABLIMENTS I INSTAL·LACIONS
A) Quota general
1. Quota fixa inicial: 205,75 €
2. Increments per excés de superfície
Per cada metre quadrat que excedeixi els 100 m2 de superfície de local, cal aplicar els increments següents a quota fixa inicial:
- De 101 a 1.000 m2: 0,41 €/m2
- De 1.001 a 2.000 m2: 0,31 €/m2
- De més de 2.000 m2: 0,20 €/m2
B) Quotes fixes inicials individualitzades
En les activitats que es relacionen a continuació, les quotes individualitzades següents s’han de sumar a la quota general (A, apartat 1 i 2).
1. Discoteques, sales de festa, sales de ball i cinemes: 942,70 €
2. Bars i cafeteries: 273,84 €
Per cada metre quadrat que excedeixi els 100 m2 de superfície de local, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- De 101 a 1.000 m2: 0,43 €/m2
- De 1.001 a 2.000 m2: 0,41 €/m2
- De més de 2.000 m2: 0,39 €/m2
3. Cafès concert, cafès cantant, cafès teatre, bars musicals, pubs i similars: 342,30 €
Per cada metre quadrat que excedeixi els 100 m2 de superfície de local, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- De 101 a 1.000 m2: 0,43 €/m2
- De 1.001 a 2.000 m2: 0,41 €/m2
- De més de 2.000 m2: 0,39 €/m2
4. Restaurants amb una superfície de fins a 100 m2: 366,10 €
Per cada metre quadrat que excedeixi els 100 m2 de superfície de local, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- De 101 a 500 m2: 0,62 €/m2
- De 501 a 750 m2: 0,58 €/m2
- De 751 a 1.000 m2: 0,55 €/m2
- De més 1.000 m2: 0,51 €/m2
5. Hotels: 366,10 €
Per cada plaça turística que disposi l’establiment, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- De 5 estrelles: 17,75 €/plaça
- De 4 estrelles: 14,62 €/plaça
- De 3 estrelles: 11,06 €/plaça
- De 2 estrelles: 8,50 €/plaça
- D’1 estrella: 6,17 €/plaça
6. Hotels apartament: 366,10 €
Per cada plaça turística que disposi l’establiment, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- De 4 estrelles: 14,62 €/plaça
- De 3 estrelles: 11,06 €/plaça
- De 2 estrelles: 8,50 €/plaça
- D’1 estrella: 6,17 €/plaça
7. Apartaments turístics: 366,10 €
Per cada plaça turística que disposi l’establiment, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- De 4 claus: 11,06 €/plaça
- De 3 claus: 8,50 €/plaça
- De 2 i 1 claus: 6,17 €/plaça
8. Hostals o pensions: 366,10 €
Per cada plaça turística que disposi l’establiment, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- De 3 estrelles: 9,00 €/plaça
- De 2 estrelles: 6,30 €/plaça
- D’1 estrella: 3,60 €/plaça
9. Hotel rural, turisme d’interior i agroturisme: 366,10 €
Per cada plaça turística que disposi l’establiment, cal aplicar els increments següents a la quota fixa inicial:
- Hotel d’interior: 11,06 €/plaça
- Agroturisme: 11,06 €/plaça
- Hotel rural: 11,06 €/plaça
10. Campaments turístics, càmpings, instal·lacions esportives i similars: 2732,84 €
Per cada metre quadrat que excedeixi els 100 m2 de superfície de local, cal aplicar un increment de 0,18 € a la quota fixa inicial.
11. Bingos: 1.155,67 €
12. Bancs i sucursals: 1.155,67 €
13. Sales de jocs recreatius amb màquines d’atzar que donin premis en metàl·lic, a més de la quota general: 106,72 € per màquina d’atzar instal·lada.
14. Màquines d’atzar que donin premi en metàl·lic situades en altres establiments, a més de la quota corresponent a l’establiment de què es tracti: 106,72 € per màquina d’atzar instal·lada.
15. Aparcaments
a) En edifici:
- D’1 i 2 places: 43,93 €
- De 3 a 5 places: 73,30 €
- De més de 5 places: 21,97 €
b) A l’aire lliure:
- D’1 i 2 places: 32,95 €
- De 3 a 5 places: 59,42 €
- De més de 5 places: 16,47 €
C) Modificacions substancials
1. En els casos de modificacions substancials, establertes en l’article 11 de la Llei 7/2013, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, s’han d’aplicar íntegrament les quotes corresponents a l’activitat en qüestió.
2. No s’ha d’aplicar el 100 % de les quotes que pertoquin a l’activitat en els supòsits de modificacions substancials que no afectin la part autoritzada anteriorment. En aquests casos, sempre que s’hagi presentat prèviament la sol·licitud justificada de la manera corresponent i que s’hagi emès l’informe tècnic municipal, s’ha de disminuir la quota en el percentatge equivalent a la proporció que representa la part ja autoritzada en relació al total de l’activitat.
D) Modificacions no substancials
En el cas que es presenti documentació per a una reforma d’activitats autoritzades que no impliqui modificacions substancials, s’ha d’aplicar el 20 % de la quota corresponent a l’activitat.
E) Canvis de titularitat d’activitats
- Per canvi de titularitat de l’activitat: 92,62 €
- Per canvis de titularitat per herència a favor de cònjuges, ascendents i descendents legítims en primer grau: 46,31 €
F) Activitats no permanents
1. Són les que es fan en un local, un establiment o un recinte, tancat, cobert o a l’aire lliure, amb envelat, caseta o similar, que no es destina amb caràcter fix a l’espai ni permanent en el temps i que necessiten una llicència o autorització que les empari específicament. S’hi inclouen les instal·lacions de concurrència pública, les de tipus industrial i, en general, totes les que tenguin caràcter de provisionalitat inferior a tres mesos.
2. La quota s’ha de determinar d’acord amb les tarifes següents:
a) Activitats itinerants majors: 175 €
b) Activitats itinerants menors: 150 €
c) Activitats no permanents majors: 175 €
d) Activitats no permanents menors: 125 €
G) Activitats complementàries musicals (tant en primera sol·licitud com en renovacions)
1. Bars i cafeteries: 312,96 €
2. Cafès concert, cafès cantant, cafès teatre, bars musicals, pubs i similars: 391,20 €
3. Restaurants: 419,40 €
4. Hotels, hotels apartament, apartaments turístics: 1.023,84 €
5. Hostals i pensions: 405,00 €
6. Altres: 60,00 €
H) Inspeccions de renous o molèsties
1. Sonometria a locals o establiments en horari diürn: 250,00 €
2. Sonometria a locals o establiments en horari nocturn: 450,00 €
3. Precintament i desprecintament d’equips limitadors de renou: 100,00 €
4. Precintament de locals, equips, instal·lacions o maquinària per execució forçosa de l’ordre de tancament d’activitats (s’hi inclou el desprecintament): 100,00 €
5. Altres inspeccions en horari diürn: 100,00 €
6. Altres inspeccions en horari nocturn: 200,00 €
Punt de l'ordre del dia núm. 14. "Aprovació, si s'escau, de la modificació de l'Ordenança núm. 17 reguladora de la taxa per lloc de venda al mercat d'abastament".
Es modifica l'article 5, que queda redactat de la manera següent:
Article 5. Quota tributària
La quota a satisfer per aquesta taxa s’obté de l’aplicació de les tarifes contingudes a l’apartat següent:
|
|
Euros |
|
A. Solar interior: |
|
|
A1. Per cada solar per dia |
6,67 |
|
B. Solar exterior: |
|
|
B1. Solars ocupats els mesos d'abril a octubre. Per cada solar, per dia |
7,90 |
|
B2. Solars ocupats els mesos de novembre a març. Per cada solar, per dia |
1,80 |
|
C. Solar subministrament de carn,per mes |
461,90 |
|
D. Solar subministrament de peix,per mes |
368,80 |
Quan per a l’autorització de la utilització privativa s’utilitzin procediment de licitació pública, l’import de la taxa vindrà determinat pel valor econòmic de la proposició sobre la que recaigui la concessió, autorització o adjudicació.
Punt de l'ordre del dia núm. 15. "Aprovació, si s'escau, de la modificació de l'Ordenança núm. 35 reguladora de la taxa per la prestació del servei de clavegueram".
A l'article 5 s'afegeix un apartat, que queda redactat de la manera següent:
Article 5
3. En el cas que el domicili particular coincideixi amb el domicili on s’exerceixen activitats professionals o mercantils, només ha de ser objecte de pagament la quota professional o mercantil. I en el cas que en un mateix local coincideixin diverses activitats econòmiques, només s’ha de tributar per la quota més elevada.
Punt de l'ordre del dia núm. 16. "Aprovació, si s'escau, de la modificació de l'Ordenança núm. 7 reguladora de la taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids".
A l'article 6 s'afegeix una bonificació, que queda redactada de la manera següent:
Article 6
5. S'estableix una bonificació del 100% de la tarifa del tassó únic per les entitats i associacions sense afany de lucre inscrites en el Registre d'Entitats Ciutadanes que l'utilitzin.
Disposició final
Aquestes ordenances, aprovades inicialment pel Ple en la sessió de dia 1 de desembre de 2015, estaran en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i vigiran fins que es modifiquin o es deroguin.
El que es fa públic per al coneixement general i als efectes oportuns, la qual cosa significa que, contra aquests acords d’aprovació definitiva de les ordenances fiscals esmentades, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos, comptadors a partir de la publicació d’aquest edicte, de conformitat amb el que estableix l’article 19.1 del RD 2/2004, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
Artà, 25 de gener de 2015
El batle
Bartomeu Gili Nadal