Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 634
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 21 de gener de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria dels cursos del Pla de Formació de Seguretat i Emergències per al primer semestre de l’any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L’11 de gener de 2016, la cap del Departament de Formació i Selecció, una vegada elaborat el Pla de Formació de Seguretat i Emergències, que inclou l’oferta de cursos de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil per al primer semestre de l’any 2016, i les instruccions aplicables, va emetre un informe proposta sobre aquesta oferta, amb la finalitat d’aprovar la convocatòria corresponent.

2. El 21 de gener de 2016, el Consell Rector de l’EBAP va acordar elevar al Consell de Direcció de l’EBAP la proposta d’oferta de cursos de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil per al primer semestre de l’any 2016, de conformitat amb la proposta de la cap del Departament de Formació i Selecció.

3. En la sessió de 21 de gener de 2016, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l’article 11.2.e del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, va aprovar el Pla de Formació de Seguretat i Emergències, que inclou l’oferta de cursos per al primer semestre de l’any 2016 dirigits al personal de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil (annex 1), i les instruccions per les quals es regeixen aquests cursos (annexos 2 i 3).

Fonaments de dret

1. D’acord amb el que estableix l’article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma afegeix que, en els termes que s’estableixin, correspon a l’EBAP la realització d’activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l’àmbit territorial de les Illes Balears.

2. L’article 1 del Decret 191/1996, de 25 d’octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d’Interior (actualment, Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques), indica que l’Institut Balear d’Administració Pública (actualment, Escola Balear d’Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l’Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d’eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d’afavorir la participació del personal al servei de l’Administració.

3. L’article 5.9 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l’organització i la gestió de la formació de capacitació, reciclatge i perfeccionament del personal dels cossos de policia local i, si escau, autonòmica; dels integrants dels serveis de prevenció i extinció d’incendis; del voluntariat de protecció civil; del personal de salvament i de rescat, i dels serveis públics d’emergències sanitàries extrahospitalàries en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4. La Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, regula aquest tipus de signatura, la seva eficàcia jurídica i la prestació de serveis de certificació.

D’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 9 del Decret 31/2012, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de cursos que s’ofereixen al personal de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil de les Illes Balears segons el Pla de Formació de Seguretat i Emergències aprovat pel Consell de Direcció de l’EBAP per al primer semestre de l’any 2016, d’acord amb el que estableix l’annex 1 d’aquesta Resolució.

2. Publicar les instruccions generals que regeixen el desenvolupament d’aquest pla de formació, aprovades pel Consell de Direcció, d’acord amb el que estableix l’annex 2 d’aquesta Resolució.

3. Publicar les instruccions específiques que regeixen el desenvolupament d’aquest pla de formació, aprovades pel Consell de Direcció, d’acord amb el que estableix l’annex 3 d’aquesta Resolució.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 21 de gener de 2016

La presidenta de l’EBAP
Catalina Cladera i Crespí

ANNEX 1

Cursos de formació de l'Escola Balear d’Administració Pública inclosos en el Pla de Formació Policial, en el Pla de Voluntaris de Protecció Civil i en el Pla de Seguretat, Emergències i Bombers, per al primer semestre de l’any 2016

PLA DE FORMACIÓ POLICIAL

MALLORCA

ÀREA D'ESPECIALITZACIÓ

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

ESP0001

1

Curs d'introducció a la gestió policial de la diversitat

15

30

PR

Per determinar

Palma

ESP0009

25

Curs per a instructors dels procediments disciplinaris incoats als funcionaris dels cossos de policia local

12

25

PR

Per determinar

Palma

ESP0012

33

Procediments per a la detecció de drogues en els controls preventius

25

30

PR

Per determinar

Palma

ÀREA DOMINI TÈCNIC POLICIAL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

DTP0002

9

Actualització d'habilitació en el maneig del bastó extensible

3

12

PR

Per determinar

Palma

DTP0002

10

Actualització d'habilitació en el maneig del bastó extensible

3

12

PR

Per determinar

Inca

DTP0002

11

Actualització d'habilitació en el maneig del bastó extensible

3

12

PR

Per determinar

Manacor

DTP0003

16

Curs d'habilitació en el maneig del bastó extensible

10

12

PR

Per determinar

Palma

ÀREA INVESTIGACIÓ I POLICIA JUDICIAL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

IPJ0010

5

Actualització de la Llei d'enjudiciament criminal

4

30

PR

Per determinar

Palma

ÀREA PRIMERS AUXILIS

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

PA0005

22

Desfibril·lador extern semiautomàtic (DESA)

10

24

PR

Per determinar

Palma

PA0004

19

Reciclatge DESA

3

24

PR

Per determinar

Palma

ÀREA DOMINI TÈCNIC BÀSIC

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

DTB0011

2

Codi de conducta i valors aplicats a la tasca policial

15

20

SP

Per determinar

Palma

MENORCA

ÀREA D'ESPECIALITZACIÓ

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

ESP0009

27

Curs per a instructors dels procediments disciplinaris incoats als funcionaris dels cossos de policia local

12

25

PR

Per determinar

Maó

ÀREA DOMINI TÈCNIC POLICIAL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

DTP0002

14

Actualització d'habilitació en el maneig del bastó extensible

3

12

PR

Per determinar

Ciutadella

DTP0002

15

Actualització d'habilitació en el maneig del bastó extensible

3

12

PR

Per determinar

Ciutadella

DTP0006

31

Conducció evasiva per a policies locals (nivell II)

5

16

PR

Per determinar

Maó

DTP0003

18

Curs d'habilitació en el maneig del bastó extensible

10

12

PR

Per determinar

Ciutadella

ÀREA INVESTIGACIÓ I POLICIA JUDICIAL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

IPJ0010

8

Actualització de la Llei d'enjudiciament criminal

4

30

PR

Per determinar

Maó

ÀREA PRIMERS AUXILIS

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

PA0005

24

Desfibril·lador extern semiautomàtic (DESA)

10

24

PR

Per determinar

Maó

PA0004

21

Reciclatge DESA

3

24

PR

Per determinar

Maó

ÀREA DOMINI TÈCNIC BÀSIC

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

DTB0011

4

Codi de conducta i valors aplicats a la tasca policial

15

15

SP

Per determinar

Ciutadella

EIVISSA

ÀREA D'ESPECIALITZACIÓ

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

ESP0009

26

Curs per a instructors dels procediments disciplinaris incoats als funcionaris dels cossos de policia local

12

25

PR

Per determinar

Eivissa

ÀREA DOMINI TÈCNIC POLICIAL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

DTP0002

12

Actualització d'habilitació en el maneig del bastó extensible

3

12

PR

Per determinar

Eivissa

DTP0002

13

Actualització d'habilitació en el maneig del bastó extensible

3

12

PR

Per determinar

Eivissa

DTP0006

32

Conducció evasiva per a policies locals (nivell II)

5

16

PR

Per determinar

Eivissa

DTP0003

17

Curs d'habilitació en el maneig del bastó extensible

10

12

PR

Per determinar

Eivissa

ÀREA INVESTIGACIÓ I POLICIA JUDICIAL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

IPJ0010

6

Actualització de la Llei d'enjudiciament criminal

4

30

PR

Per determinar

Eivissa

ÀREA PRIMERS AUXILIS

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

PA0005

23

Desfibril·lador extern semiautomàtic (DESA)

10

24

PR

Per determinar

Eivissa

PA0004

20

Reciclatge DESA

3

24

PR

Per determinar

Eivissa

ÀREA DOMINI TÈCNIC BÀSIC

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

DTB0011

3

Codi de conducta i valors aplicats a la tasca policial

15

15

SP

Per determinar

Eivissa

FORMENTERA

ÀREA INVESTIGACIÓ I POLICIA JUDICIAL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

IPJ0010

7

Actualització de la Llei d'enjudiciament criminal

4

16

PR

Per determinar

Formentera

IPJ0007

28

Reforma del Codi penal 2015. Problemàtica i nou escenari de les faltes i els delictes lleus

4

16

PR

Per determinar

Formentera

ÀREA POLICIA ADMINISTRATIVA

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

PADM0008

29

Llei 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana

4

16

PR

Per determinar

Formentera

PLA DE FORMACIÓ DE VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL

MALLORCA

ÀREA CAPS D'AGRUPACIONS

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

CAP0003

11

Introducció al Sistema ICS de gestió d'emergències

5

16

PR

Per determinar

Palma

ÀREA FORMACIÓ VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

FVPC0001

1

Curs bàsic de protecció civil i DESA

30

30

PR

Per determinar

Manacor

FVPC0002

7

Curs de conducció de vehicles 4 x 4 amb remolc

5

16

PR

Per determinar

Palma

FVPC0002

8

Curs de conducció de vehicles 4 x 4 amb remolc

5

16

PR

Per determinar

Palma

FVPC0004

2

Curs incendis forestals (nivell bàsic)

10

16

PR

Per determinar

Palma

FVPC0004

3

Curs incendis forestals (nivell bàsic)

10

16

PR

Per determinar

Palma

MENORCA

ÀREA FORMACIÓ VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

FVPC0002

10

Curs de conducció de vehicles 4 x 4 amb remolc

5

16

PR

Per determinar

Maó

FVPC0004

6

Curs incendis forestals (nivell bàsic)

10

16

PR

Per determinar

Maó

EIVISSA

ÀREA FORMACIÓ VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

FVPC0002

9

Curs de conducció de vehicles 4 x 4 amb remolc

5

16

PR

Per determinar

Eivissa

FVPC0004

5

Curs incendis forestals (nivell bàsic)

10

16

PR

Per determinar

Eivissa

FORMENTERA

ÀREA FORMACIÓ VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

FVPC0004

4

Curs incendis forestals (nivell bàsic)

10

16

PR

Per determinar

Formentera

PLA DE FORMACIÓ DE SEGURETAT, EMERGÈNCIES I BOMBERS

MALLORCA

ÀREA FORMACIÓ D'EMERGÈNCIES

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

FEM0001

6

Curs per formular el pla de salvament de platges

100

20

SP

Per determinar

Palma

FEM0004

7

Protocols d'actuació NRBQ

30

24

PR

Per determinar

Palma

FEM0002

3

Taller de redacció de plans de salvament

20

20

SP

Per determinar

Palma

ÀREA DE SEGURETAT

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

SS0003

1

Anàlisi d'imatges en la inspecció de paqueteria mitjançant aparells de raigs x

5

15

PR

Per determinar

Palma

SS0003

2

Anàlisi d'imatges en la inspecció de paqueteria mitjançant aparells de raigs x

5

15

PR

Per determinar

Palma

EIVISSA

ÀREA FORMACIÓ D'EMERGÈNCIES

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

FEM0002

4

Taller de redacció de plans de salvament

20

15

SP

Per determinar

Eivissa

MENORCA

ÀREA FORMACIÓ D'EMERGÈNCIES

CODI

NOM

HORES

PLACES

TIPUS

INICI

LOCALITAT

FEM0002

5

Taller de redacció de plans de salvament

20

15

SP

Per determinar

Maó

ABREVIATURES

PR: presencial

SP: semipresencial

EL: en línia

VD: videoconferència

NOTA: l’oferta formativa, amb la indicació dels destinataris, el calendari, els llocs de realització i, en general, tota la informació corresponent als cursos programats per al primer semestre de l’any 2016, està publicada a la pàgina web de l'EBAP (http://ebap.caib.es).

ANNEX 2

Instruccions sobre les activitats formatives programades del Pla de Formació Policial, del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil per al primer semestre de l’any 2016 de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP)

Instruccions generals

Punt 1. Persones destinatàries

1.1. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació Policial a tots els membres de les policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que hagin estat en actiu durant el segon semestre de l’any 2015.

1.2. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers a tot el personal de seguretat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal d’emergències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els membres dels bombers que hagin estat en actiu durant el segon semestre de l’any 2015.

1.3. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Voluntaris de Protecció Civil als voluntaris de protecció civil que hagin estat vinculats a alguna agrupació durant el segon semestre de l’any 2015.

Punt 2. Nombre màxim de sol·licituds

Les persones interessades poden sol·licitar un màxim de cinc cursos presencials. S’ha d’emplenar una sol·licitud per a cada curs.

En cap cas, la persona interessada no pot assistir dues vegades a la mateixa activitat formativa, encara que es tracti d’edicions diferents. En cas de detectar-se aquesta circumstància durant el curs, aquesta persona serà donada de baixa automàticament i no tindrà dret a certificat.

Punt 3. Termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini d’inscripció als cursos corresponents al primer semestre del Pla de Formació Policial, del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i del Pla de Voluntaris de Protecció Civil és de quinze dies naturals, comptadors des de l’endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds presentades fora de termini no es tindran en compte.

3.2. Són d’aplicació a aquests plans de formació les noves formes d’inscripció a les accions formatives —modalitat d’inscripció de «darrer minut»—, aprovades mitjançant la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009 (BOIB núm. 110, de 30 de juliol de 2009).

 

Punt 4. Material didàctic dels cursos

4.1. És d’aplicació a aquests plans de formació la Instrucció del gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 2 de novembre de 2011 per la qual l’EBAP deixa de reproduir material didàctic en format de paper i en format de CD per als cursos que organitza. Llevat d’excepcions degudament justificades, el material didàctic dels cursos es publicarà en el repositori de material que hi ha a la pàgina web <http://ebap.caib.es>.

4.2. En cap cas, el material didàctic no s’enviarà per correu electrònic. Transcorregut un mes des que acabi el curs, el material didàctic s’eliminarà del repositori.

Punt 5. Llistes de persones admeses

5.1. L’EBAP publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> la llista de persones admeses i també comunicarà individualment l’admissió mitjançant l’adreça electrònica adscrita al número de registre de personal o, si escau, l’adreça electrònica facilitada en la sol·licitud en paper o en la matrícula per Internet.

5.2. En el cas que les persones sol·licitants hagin canviat d’adreça electrònica, n’han d’informar l’EBAP. També han d’informar l’EBAP si ja no és operativa l’adreça electrònica que facilitaren en un principi.

5.3. En el cas dels empleats públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’admissió als cursos, sigui quin sigui l'horari d’impartició, no suposa cap autorització de l’EBAP per a deixar el lloc de feina si coincideix amb l’horari laboral.

Punt 6. Anul·lació i modificació dels cursos i resolució de casos especials

6.1. L’EBAP, per desenvolupar millor les funcions que té encomanades, pot suprimir cursos; organitzar-ne de no programats amb anterioritat per necessitats puntuals que hagin sorgit; efectuar-ne diverses edicions sempre que les circumstàncies ho aconsellin així, i modificar-ne, si és pertinent, els continguts, la durada, les dates i els programes enunciats per a adaptar-los als requeriments de la formació.

6.2. Correspon a la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta dels caps d’estudis corresponents, i una vegada consultat el Servei Jurídic de l’EBAP, resoldre els dubtes, les confusions o les incidències que puguin sorgir sobre l’aplicació d’aquestes instruccions, o sobre els casos concrets que no s’hi prevegin o que sorgeixin de manera excepcional.

6.3. Els comportaments i les actituds dels participants en els cursos que impedeixin que es desenvolupin amb normalitat podran donar lloc a l’exclusió del alumnes, o a modificar o cancel·lar els cursos, amb l’informe justificatiu de la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta dels caps d’estudis corresponents.

Punt 7. Llista d’espera

7.1. En totes les activitats formatives es poden establir places de reserva per a cobrir les baixes o les renúncies que hi hagi. La llista d’espera es publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> en el moment de la selecció i s’actualitzarà, permanentment, de manera interna.

7.2. En qualsevol cas, correspon a l’EBAP la confirmació i la comunicació de l’admissió a un curs.

Punt 8. Obligació d’assistència i comunicació de baixa. Penalització

8.1. Modalitat presencial

8.1.1 Amb la sol·licitud es contreu l’obligació d’assistir o accedir a l’activitat formativa, segons la modalitat d’impartició. Si no es pot assistir a un curs, s’ha de comunicar per escrit a l’EBAP i s’ha de justificar, com a mínim, cinc dies hàbils abans de començar-lo. El fet de no comunicar una baixa serà causa d’exclusió, durant un any, per a altres cursos que l’EBAP organitzi amb posterioritat.

Això no obstant, l’assistència a un mínim del 50 % de l’activitat formativa no representa motiu de penalització.

8.1.2. Les absències superiors als límits fixats (20 %), encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir el certificat d’assistència i el certificat d’aprofitament que es regulen en el punt 10 d’aquestes instruccions.

8.1.3. Les persones admeses tenen l’obligació d’assistir a la primera hora del primer dia del curs. En el cas que no hi assisteixin sense haver-ho justificat prèviament a l’EBAP, la seva plaça podrà ser ocupada per persones que hi asisteixin en la modalitat de «darrer minut», d’acord amb el que estableix la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009.

8.1.4. Les persones en la situació d’incapacitat temporal —excepte les que estan en situació de llicència per maternitat o paternitat i excedència per maternitat o paternitat, o cura de familiars— no poden assistir a cap de les activitats formatives dels plans de Formació Policial, de Voluntaris de Protecció Civil, i de Seguretat, Emergències i Bombers, que hi ha en l’annex 1 d’aquesta Resolució. Aquesta circumstància s’ha de comunicar per escrit, perquè, si escau, es pugui cobrir la plaça vacant amb una altra persona i per a evitar la penalització.

8.2. Modalitat en línia

8.2.1. Els cursos de la modalitat en línia corresponents al Pla de Formació Policial, al Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i al Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil de 2016 es regeixen per les instruccions del Pla de Formació General i de Formació Sectorial de 2016.

Punt 9. Nombre de persones assistents

9.1. En general, els cursos han de tenir entre quinze i trenta alumnes. Aquesta xifra pot augmentar o disminuir només en el cas que la matèria del curs o l’estructura de l’activitat formativa ho permetin o recomanin.

9.2. Es poden suspendre els cursos que tenguin un nombre d’inscrits i no exclosos inferior al 70 % de les places ofertes o menys de quinze persones inscrites i no excloses a Mallorca; o inferior al 70 % o menys de deu persones inscrites i no excloses a Menorca i a Eivissa; o inferior al 70 % o menys de set persones inscrites i no excloses a Formentera.

Punt 10. Certificats d’aprofitament o d’assistència

10.1. Les activitats objecte d’aquesta convocatòria donen lloc a obtenir el certificat d’assistència o d’aprofitament, segons correspongui.

10.2. Certificat d’assistència

10.2.1. El certificat d’assistència es lliurarà als alumnes que acreditin una assistència, com a mínim, del 80 % de les hores lectives del curs. No es computaran les signatures dels assistents que corresponguin als dies en què la persona interessada hagi estat en la condició d’incapacitat temporal.

10.2.2. L’única forma de demostrar l’assistència a un curs és mitjançant la signatura; per això, els alumnes s’han d’assegurar que han signat el full de control d’entrada i de sortida de cada una de les sessions del curs a què assisteixin.

D’altra banda, la falsificació de la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l’exclusió dels cursos de l’EBAP durant un any. En qualsevol cas, la signatura ha de coincidir amb la del DNI o amb la de la sol·licitud d’inscripció. La penalització es farà extensible a la persona autora de la falsificació, independentment de totes les altres accions que s'ajustin al dret que es puguin dur a terme.

En cap cas, els cursos de la modalitat en línia no donen lloc a obtenir el certificat d’assistència.

10.3. Certificat d’aprofitament

10.3.1. L’obtenció del certificat d’aprofitament obliga a demostrar el coneixement de les matèries del curs. Aquest coneixement serà avaluat mitjançant la superació de proves escrites o orals, treballs o d’altres exercicis relacionats amb el contingut de l’activitat formativa, o mitjançant l’avaluació continuada certificada pel professorat.

10.4. Avaluació de la transferència

L’EBAP establirà els mecanismes necessaris per a avaluar la transferència de la formació al lloc de treball de l’alumnat, amb l’objectiu de valorar la contribució de la formació a la millora de l'acompliment individual i organitzacional.

Punt 11. Llista de persones amb dret al certificat d’aprofitament o al certificat d’assistència. Sol·licitud de certificat i reclamacions

11.1. En el termini d’un mes, comptador des de l’acabament del curs, l’EBAP publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament.

11.2. Es poden presentar reclamacions en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l’endemà d’haver estat publicada la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l’acta del curs serà definitiva.

11.3. Si no se sol·licita expressament el contrari, l’EBAP utilitzarà la via del correu electrònic per a enviar, amb la signatura digital, els certificats d’assistència i d’aprofitament.

 

ANNEX 3

Instruccions sobre les activitats formatives del Pla de Formació Policial, del Pla de Seguretat, Emergències i Bombers i del Pla de Voluntaris de Protecció Civil per al primer semestre de l’any 2016 de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP)

Instruccions específiques del Pla de Formació Policial de 2016

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

Les persones destinatàries del Pla de Formació Policial de 2016 poden tramitar la sol·licitud per mitjà de dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per a matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2016>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual ha de fer constar totes les dades que es demanen, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per a comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per a comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona. En cas de no trobar-se en situació d’actiu, s’han de consignar les dades de la darrera situació professional.

2.2. En el moment d’emplenar la sol·licitud, s’ha de signar una declaració de responsabilitat sobre la veracitat de les dades consignades inclosa en el mateix tràmit telemàtic, o en l’imprès de sol·licitud.

2.3. Els requisits d’alguns cursos s’han d’acreditar juntament amb la sol·licitud i de manera individualitzada. Quan el requisit faci referència a la necessitat de presentar una proposta de la prefectura, la proposta ha de preveure una justificació sobre la idoneïtat de l’alumne o l’alumna per al curs en qüestió.

2.4. En cas de presentar-se la sol·licitud per via telemàtica, aquesta documentació s’ha de presentar a l’EBAP o mitjançant correu electrònic.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a participar en l’activitat formativa, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents, però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan un curs estableixi un requisit excloent per a participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix la convocatòria corresponent.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertànyer al grup de destinataris del pla de formació i del curs específic.

2n. La condició de funcionari de carrera en actiu.

3r. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2014 i 2015.

4t. La data de presentació de la sol·licitud.

5è. El fet que els sol·licitants no estiguin immersos en la incoació d’un expedient disciplinari.

6è. El personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Hi ha cursos en què s’haurà de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha activitats presencials que coincideixin parcialment o totalment en les dates, les persones interessades només seran admeses en una activitat. No obstant això, és possible l’admissió a un curs presencial o semipresencial i a un curs en línia les dates dels quals coincideixin parcialment o totalment i l’admissió a dos cursos en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates.

Instruccions específiques del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil de 2016

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

1.1. Persones amb accés al Portal del personal

El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinatari del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil que tengui accés al Portal del personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d’aquest portal.

1.2. Persones sense accés al Portal del personal

Poden tramitar la sol·licitud mitjançant dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per a matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2016>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual ha de fer constar totes les dades que es demanen, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per a comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per a comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades de l’agrupació a la qual pertany la persona.

En qualsevol de les dues modalitats, el cap o la cap d’agrupació ha de presentar a l’EBAP una llista del personal que proposa per a cadascun dels cursos, atès que per tenir l’opció de ser admesos, el requisit és la proposta del cap o la cap d’agrupació.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a participar en l’activitat formativa, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents, però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan el curs estableixi un requisit excloent per a participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que s’estableixen en la convocatòria corresponent.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertànyer al grup de destinataris del curs específic.

2n. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2014 i 2015.

3r. La data de presentació de la sol·licitud.

4t. El fet que els sol·licitants no estiguin immersos en la incoació d’un expedient disciplinari.

5è. El personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Hi ha cursos en què s’haurà de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha cursos els horaris dels quals coincideixin parcialment o totalment, les persones interessades només seran admeses en un curs.

Instruccions específiques del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers de 2016

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

1.1. Empleats amb accés al Portal del personal

El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinatari del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers que tengui accés al Portal del personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d’aquest portal.

1.2. Empleats sense accés al Portal del personal

El personal que no tengui accés al portal del personal pot tramitar les sol·licituds per mitjà de dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per a matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2016>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual ha de fer constar totes les dades que es demanen, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per a comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per a comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.

2.2. Juntament amb la sol·licitud per a cada curs, s’han d’adjuntar el document següent:

Fotocòpia de la capçalera de la darrera nòmina, en la qual ha de figurar la relació amb l’Administració (personal funcionari de carrera, personal funcionari interí, etc.) o, si pertoca, una fotocòpia compulsada del nomenament com a funcionari.

S’exceptuen de presentar aquesta documentació les persones que ja la lliuraren durant l’any 2015 i no han canviat de situació administrativa ni d’administració de procedència.

2.3. Els requisits d’alguns cursos s’han d’acreditar juntament amb la sol·licitud i de manera individualitzada. Quan el requisit faci referència a la necessitat de presentar una proposta de prefectura, la proposta ha de preveure una justificació sobre la idoneïtat de l’alumne o l’alumna per al curs en qüestió.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a participar en l’activitat formativa, l’EBAP ha de comprovar que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents, però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan el pla de formació estableixi un requisit excloent per a participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix la convocatòria corresponent.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertànyer al grup de destinataris del curs específic.

2n. La condició de funcionari de carrera en actiu.

3r. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2014 i 2015.

4t. La data de presentació de la sol·licitud.

5è. El fet que els sol·licitants no estiguin immersos en la incoació d’un expedient disciplinari.

6è. El personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Hi ha cursos en què s’haurà de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha cursos que coincideixin parcialment o totalment en els horaris, les persones interessades només seran admeses en un curs.