Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 347
Bases i convocatòria de procediment selectiu per a la creació d'una borsa d'interins de tècnic de Medi Ambient de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el present anunci es fa públic que en sessió ordinària de data 14 de gener de 2016 la Junta de Govern de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ha adoptat el següent acord:

Primer. Aprovar les bases per a la convocatòria d’un borsí d’interins per a la plaça de tècnic de medi ambient de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, amb el  contingut següent:

BASES PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA D’INTERINS DE TÈCNIC DE MEDI AMBIENT DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR 

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte d'aquestes bases l’obtenció, mitjançant oposició, d’una borsa d’interins per cobrir places vacants de tècnic de medi ambient de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, amb caràcter de funcionari interí,  per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí segons el que preveuen l’article 10 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic així com l’article 15.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, especialment en situacions d’excedències, incapacitats temporals, maternitats...

La naturalesa del lloc de treball a cobrir és la següent:        

BASES ESPECÍFIQUES: aprovades per la Junta de Govern Local en sessió de 14 de gener de 2016.

BASES GENERALS: aprovades per la Junta de Govern Local en sessió de 13 de desembre de 2001 i publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears de 21 de març de 2002.

DENOMINACIÓ: Tècnic de Medi Ambient.

GRUP: A1.

CARÀCTER: Funcionari

SISTEMA D'ACCÉS: lliure

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Oposició.

Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment del nomenament per cobrir la corresponent necessitat en funció de la plaça, la categoria professional i les retribucions vigents a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

La jornada laboral, horari i demés condicions de treball es concretaran en el moment d’oferir el corresponent nomenament interí.

SEGONA. FUNCIONS

Seran les funcions pròpies del lloc de tècnic de medi ambient, recollides al lloc de treball número 66 de la RPT:

Responsabilitats Generals:

Responsabilitzar-se tècnicament i assessorar en matèria mediambiental així com controlar el compliment de les normatives mediambientals en tot el terme municipal.       

Tasques més significatives:             

1. Revisar el correu electrònic.

2. Revisar la documentació que rep el departament.

3. Respondre a qüestions i sol·licituds relacionats amb el medi ambient.

4. Controlar diàriament la recollida de residus sòlids urbans.

5. Organitzar les tasques del personal subordinat (becaris).

6. Realitzar el control i seguiment de la recollida selectiva del municipi.

7. Coaborar amb la Unitat d'Urbanisme redactant informes ambientals o avaluacions d'impacte ambiental.

8. Coaborar amb el departament d'educació: reunions periòdiques per a coordinar projectes d'educació, reunions periòdiques amb la Comissió de Medi ambient del CP Mestre Guillem Galmés.

9. Organitzar diades mediambientals.

10. Tramitar subvencions relacionades amb temàtica ambiental.

11. Impulsar i realitzar el seguiment de projectes mediambientals.

12. Col·laborar amb la Unitat de Secretaria redactant ordenances i reglaments o elaborant informes.

13. Col·laborar amb la Unitat de Serveis Generals i Manteniment en temes relacionats amb la EDAR.

14. Col·laborar amb la Unitat de Policia Local redactant plans de protecció civil relacionats amb temàtica mediambiental.

15. Elaborar material informatiu de temàtica mediambiental.

16. Sol·licitar ajudes per a projectes mediambientals.

17. Efectuar altres tasques pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat instruït      

TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Les persones interessades a participar en el procediment selectiu, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’algun altre estat membre de la Unió Europea o d’alguns dels estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals celebrats amb la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors/es en els termes en què aquesta es trobi definida al Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. També podran ésser admesos els/les cònjuges dels nacionals espanyols i d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i els seus descendents i els del seu/de la seva cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors de l’esmentada edat que visquin al seu càrrec. Aquest últim benefici serà igualment d’aplicació a familiars de nacionals d’altres estats quan així s’estableixi als tractat internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya.

b) Tenir 16 anys complits i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

c) Estar en possessió de la titulació de llicenciat en ciències ambientals o similar. En cas de persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola s’haurà d’acreditar l’homologació de la titulació exigida.

d) No patir malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament de les funcions que corresponguin.

e) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al certificat C1 o equivalent, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, atès que l’atenció al públic és fonamental en l’exercici de les funcions de les places a cobrir.

g) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar mitjançant declaració responsable, que no està sotmesa a cap dels motius d’incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984,de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s, en el seu cas, a exercir l’oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de dita Llei, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfandat. Si desenvolupa alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió per tal que l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

h) No estar sotmès/a a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, s’hauran de seguir complint durant el procediment selectiu.

QUARTA. SOICITUDS

1. Les sol·licituds per participar al procediment selectiu es formalitzaran d’acord amb el model que figura a l’Annex II de les presents bases i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, directament o per qualsevol de les vies establertes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, dins el termini de quinze dies naturals comptats a partir del dia següent a la data de publicació de la convocatòria del procediment selectiu al BOIB. Si el darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds fos inhàbil o dissabte, el termini s’entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. 

L’anunci de la convocatòria i les bases es publicaran així mateix a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar: www.santllorenc.es.

2. Per ser admeses, i en el seu cas, prendre part en el procediment selectiu, serà suficient que les persones aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la base tercera, sempre en referència a la data d’expiració del termini per la presentació de sol·licituds, adjuntant a la seva sol·licitud:

- Còpia acarada del DNI o document d’identificació personal legalment procedent en cas de persones nacionals d’estats diferents a l’estat espanyol.

- Còpia acarada de la titulació exigida per prendre part en aquesta convocatòria.

- Còpia acarada de la documentació acreditativa del nivell de coneixement de llengua catalana exigit.

CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, per part de la Batlia de la corporació es dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’exposarà a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar. Es concedirà un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a la data d’aquesta publicació per a rectificacions, esmena de deficiències i errades així com per a possibles reclamacions. Aquestes esmenes no seran aplicables respecte als mèrits al·legats però justificats documentalment.

Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per la Batlia mitjançant resolució motivada.

2. La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.

3. A la mateixa resolució de Batlia es fixarà la data i l’hora de realització del primer exercici de l’oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització de les esmentades proves i exercicis amb la publicació d’aquesta resolució a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal Qualificador estarà integrat pels següents membres:

President/a: Antoni Crespí Serra, interventor de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Joan Segui Serra, secretari de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Vocal:Neus Andreu Sunyer, tècnica de medi ambient de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Maria del Refugi Mayol Vidal, tècnica de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Vocal: Margalida Servera Pascual, tècnica de medi ambient de l’Ajuntament de Capdepera.

Suplent: Aina Miquel Sebastian, tècnica de medi ambient de l’Ajuntament de Palma.

Vocal: Agustí Buades Mayol, arquitecte de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Pere Santandreu Sureda, Director de l’Auditori de Sa Màniga.

Secretari/ària: Josep Lluís Obrador Esteva, secretari de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Josep Melià Ques, tècnic de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

En el seu cas, l'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal Qualificador s'han d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, indistintament, ni sense l’assistència del president/a i del secretari/ària. Les decisions del Tribunal Qualificador s'adoptaran per majoria simple. El Tribunal Qualificador podrà disposar la incorporació d’assessors/res especialistes per tal que l’assessori, si bé amb veu i sense vot.

SETENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

Una vegada començat el procés selectiu, els successius anuncis relatius a la realització del procediment selectiu es faran públics a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Entre la finalització d’una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos, excepte si els candidats hi renuncien expressament. No obstant això, mitjançant resolució motivada de la Presidència del Tribunal Qualificador, aquest termini es pot modificar.

El procediment de selecció serà l’oposició.

La puntuació màxima de l’oposició serà de 70 punts.

Primera prova. Exercici teòric. De caràcter obligatori i eliminatori

Consisteix en un qüestionari tipus test de quaranta preguntes relatives al temari recollit a les presents bases.

Les preguntes encertades es valoraran amb un 1 punt i les errades amb -0,25 punts.

El temps serà d’una hora i per aprovar s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 20 punts damunt el màxim possible de 40.

Segon prova. Exercici pràctic. De caràcter obligatori i eliminatori

Serà escrit i consistirà a resoldre, en un temps màxim de dues hores, un o diversos supòsits pràctics plantejats pel tribunal relatius a  la part específica del temari recollit a  l’annex. Es valoraran fonamentalment els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l’ordre d’idees i la qualitat ortogràfica i de l’expressió escrita.

Es valorarà fins a un màxim de 40 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 20 punts per superar aquest exercici.

Tercera prova. Exercici psicotècnic. De caràcter obligatori i eliminatori

Consisteix a realitzar dos tests, amb possibilitat d'entrevista, per acreditar les aptituds, la personalitat i les actituds adequades al perfil general exigit a les bases de la convocatòria.

Es valorarà la capacitat de comunicació, capacitat d’autoorganització, treball en equip, iniciativa i tolerància.

El temps per desenvolupar aquest exercici serà fixat pel Tribunal Qualificador i s’efectuarà el mateix dia en dues sessions.

Cada part de l’exercici es qualificarà de 0 a 10. Per aprovar s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts a cada una de les proves.

Els aspirants seran convocats en cridada única, essent exclosos de l’oposició els qui no hi compareixin en la data i hora de la convocatòria.

Conclosa l’oposició el Tribunal Qualificador farà públiques en la plana web de l’Ajuntament les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

VUITENA. RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I NOMENAMENT.

Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal Qualificador farà pública en la pàgina web de la Corporació la relació de persones aprovades per ordre de puntuació final, fent-hi constar, les qualificacions de cada un dels exercicis i la suma total. Dita relació, que no podrà contenir major nombre d’aspirants que el de places convocades serà elevada a la Batlia per al seu posterior nomenament.

L’aspirant seleccionat haurà de presentar a la Secretaria de la Corporació, en el termini de 10 dies naturals comptats a partir de l’endemà de l’exposició de la llista d’aprovats, els documents acreditatius de que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, reuneix els requisits exigits a la base tercera.

L’aspirant que dintre el termini fixat, excepte en cas de forca major, no presenti la documentació o si en examinar-la es comprova que no compleix algun dels requisits assenyalats a les bases, no podrà ésser nomenat i quedaran anul·lades les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en que pugui incórrer per falsedat a la seva instancia.

L’aspirant proposat que tingui la condició de funcionari públic o personal laboral fix, estarà exempt de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja demostrats per obtenir al seu dia el nomenament, havent de presentar una certificació de l’administració pública de la qual depèn per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que obren a la seva fulla de servei.

Transcorregut el termini de presentació de documents, la Batlia efectuarà el nomenament de l’aspirant proposat, el qual haurà de prendre possessió del càrrec en un termini màxim de 3 dies naturals, comptats des del següent al de la notificació del seu nomenament.

NOVENA. BORSA DE TREBALL

La resta d’aspirants que hagin superat l’oposició, passaran a formar part d’una borsa de treball per ordre de puntuació.

Aquesta borsa substituirà a les que estiguin vigents fins a les hores.

En tot el no regulat a les presents bases, es seguirà l’establert al Decret, 44/1998, de 3 d’abril, pel qual s’aprova el procediment de selecció de funcionaris interins al servei de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa vigent.

DESENA. INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS.

Pel que respecta a la tramitació del procés selectiu, el Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d’aquesta convocatòria.

Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats a la plana web de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar (www.santllorenc.es), sens perjudici de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

En tot allò no previst en aquestes bases serà d’aplicació la normativa reguladora de funció pública en l’ordre establert a l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

ANNEX I

TEMARI

Tema 1. La Constitució espanyola de mil nou-cents setanta-vuit. Estructura i principis generals. Els drets fonamentals en la Constitució. El model econòmic de la Constitució espanyola. El Tribunal Qualificador Constitucional. La reforma de la Constitució.

Tema 2. L'organització de l'Estat en la Constitució: organització institucional o política i organització territorial. La Corona. Les Corts Generals. El Poder Judicial.

Tema 3. El Govern i l'Administració. Principis d'actuació de l'Administració Pública. L'Administració General de l'Estat. Les Comunitats Autònomes: especial referència als estatuts d'autonomia. L'Administració Local. L'Administració institucional.

Tema 4. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relacions entre ens territorials. L'autonomia local.

Tema 5. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament. L'organització. Competències municipals . Altres entitats locals.

Tema 6. Organització municipal. Els òrgans municipals de govern i les seves competències. Els membres dels Ajuntaments i el seu estatut jurídic.

Tema 7. Les competències municipals en el règim local espanyol.

Tema 8. Submissió de l'Administració a la Llei i al Dret. Fonts del Dret Administratiu: especial referència a la llei i als reglaments. La potestat reglamentària en l'esfera local; ordenances, reglaments i bans; procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 9. La relació jurídicoadministrativa. Concepte. Subjectes: l'Administració i l'administrat. Capacitat i representació. Drets de l'administrat. Els actes jurídics de l'administrat.

Tema 10. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius. Revisió dels actes administratius: d'ofici i en via de recurs administratiu

Tema 11. El procediment administratiu: principis informadors. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i terminació. Dimensió temporal del procediment. Referència als procediments especials.

Tema 12. Especialitats del procediment administratiu local. El registre d'entrada i sortida de documents. Funcionament dels òrgans col·legiats locals; règim de sessions i acords. Actes i certificacions d'acords. Les resolucions del president de la Corporació.

Tema 13. Formes de l'acció administrativa, amb especial referència a l'Administració Local. L'activitat de foment. L'activitat de policia: les llicències. El servei públic local. La responsabilitat de l'Administració.

Tema 14. Els béns de les entitats locals. El domini públic. El patrimoni privat de les entitats locals.

Tema 15. La contractació administrativa en l'esfera local. Classes de contractes. La selecció del contractista. Execució, modificació i suspensió dels contractes. La revisió dels preus. Invalidesa dels contractes. Extinció dels contractes

Tema 16. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.

Tema 17. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Les ordenances fiscals.

Tema 18. Els pressuposts de les entitats locals. Principis, integració i documents que hi consten. Procés d'aprovació del pressupost local. Principis generals d'execució del pressupost. Modificacions pressupostàries: els crèdits extraordinaris i els suplements de crèdit, les transferències de crèdits i altres figures. Liquidació del pressupost.

Tema 19. El municipi de Sant Llorenç des Cardassar. Generalitats. Geografia. Llocs d’interès. Organització territorial.

PART ESPECIFICA:

  1. El medi ambient a la Unió Europea. Programes d’acció comunitària en matèria de medi ambient.
  2. Competències i organització administrativa de l’Estat, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels consells insulars en matèria de medi ambient.
  3. Competències dels municipis en matèria de medi ambient.
  4. Estudis d’impacte ambiental. Objectiu. Acceptabilitat de l’impacte i desenvolupament sostenible. Metodologia d’identificació d’impactes: estudis preliminars, documentació, el projecte i l’entorn afectat. Prevenció de l’impacte: mesures protectores, correctores i compensatòries.
  5. Avaluació de l’impacte ambiental: conceptes teòrics; metodologies de caracterització i avaluació d’impactes; aplicació de l’escala a l’avaluació de l’impacte; marc legal comunitari, estatal i autonòmic.
  6. Impactes ambientals associats a les infraestructures i instal·lacions més usuals a les Balears: carreteres, esteses elèctriques, camps de golf, ports esportius, abocadors...
  7. Polítiques i gestió ambientals; desenvolupament sostenible, institucions i agents ambientals.
  8. Gestió ambiental municipal.
  9. Indicadors ambientals: tipologia i adequació.
  10. Sistemes de gestió ambiental: Reglament EMAS i norma ISO 14.001.
  11. Auditories ambientals. Concepte de sostenibilitat.
  12. Problemàtica ambiental: problemàtiques a escala local, regional i global (causes i efectes); problemàtica de les Illes Balears.
  13. Contaminació: origen i transport dels contaminants, efectes ambientals i sobre la salut pública.
  14. L’aigua. Principals característiques físico-químiques de les aigües naturals. Procés d’eutrofització.
  15. Contaminació d’aigües. Paràmetres definidors de la contaminació. Característiques de les aigües residuals urbanes, agrícoles i industrials.
  16. Tractament de les aigües residuals: bases de l’enginyeria, la física i la química per al tractament; fases i tipologia de tractaments; legislació.
  17. Tractaments dels llots de depuradora: tècniques, usos i legislació.
  18. Contaminació dels sòls i dels aqüífers: Tractaments i restauració.
  19. Problemàtica hidrogeològica a les Illes Balears: els recursos hídrics existents, la sobreexplotació, intrusió marina i transport de contaminants.
  20. Subministrament d’aigua: demanda, polítiques d’estalvi, qualitat de l’aigua per als diferents usos, la potabilització, la dessalinització, la depuració i la reutilització.
  21. Contaminació atmosfèrica: tipus de contaminants, legislació, mesura i control de la contaminació i de les emissions, dispersió i tractaments. Xarxes de vigilància. Prevenció i reducció.
  22. Fonts de contaminació atmosfèrica: trànsit, instal·lacions industrials i domèstiques.
  23. Normativa sobre emissió i immissió a l’atmosfera. Bioindicadors. Sistemes de mostreig i anàlisis dels corresponents nivells.
  24. Efectes de la contaminació atmosfèrica sobre la salut humana, el clima, i en general sobre el medi ambient.
  25. Canvi climàtic, protecció de la capa d’ozó, pluja àcida, contaminació atmosfèrica a llarga distància. Convenis internacionals i aplicació a les Illes Balears.
  26. Energies alternatives: concepte i tipologia.
  27. El renou. Magnituds característiques. Normativa aplicable a les Illes Balears.
  28. Fonts de contaminació acústica, actuacions correctores i de protecció davant el renou urbà. Equips de mesura.
  29. Efectes del renou sobre la salut pública.
  30. Distribució de competències en matèria de gestió de residus. Normativa europea, de l’estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  31. Gestió i tractament dels residus: tipologia de residus, residus sòlids, residus especials, gestió i tractament finalistes, reutilització, minimització i gestió preventiva.
  32. Envasos i residus d’envasos: normativa reguladora. Sistemes integrats de gestió.
  33. Marc jurídic de la producció i gestió de residus perillosos. El trasllat de residus i les seves limitacions.
  34. Gestió forestal. Restauració de la coberta vegetal. Disseny i zonificació de les actuacions de regeneració i millora dels sistemes forestals. Incendis forestals: causes, efectes, sistemes de prevenció i extinció. Tècniques de regeneració. Resposta de la vegetació a les pertorbacions.
  35. Sistemes d’informació geogràfica: components, tipologia de SIG. Aplicacions a la gestió ambiental i planificació territorial.
  36. Contaminació marina. Problemàtica. Convenis internacionals i normativa    aplicable.
  37. Dinàmica dels sistemes dunars. Regeneració de platges, tipus i la seva problemàtica. Especial referència al litoral balear.
  38. Gestió de vegetació i flora de les Balears. Característiques ecològiques i principals comunitats. La conservació dels endemismes balears, referències a la conservació ex situ.
  39. Espècies protegides a les Illes Balears. Presentació dels casos més importants i representatius. Plans de recuperació d’espècies en perill. Normativa. Espècies al·lòctones de la fauna i de la flora. Espècies invasores. Principis generals i sistemes de control.
  40. Els espais naturals d’àmbit europeu: la xarxa NATURA 2000, especial referència a les Illes Balears. Directiva d’hàbitats i d’aus. Els espais naturals protegits. Normativa estatal de protecció d’espais naturals. Els espais naturals protegits de les Illes Balears: parcs, reserves i monuments naturals.
  41. Els espais naturals protegits de les Illes Balears: parcs, reserves i monuments naturals. La LECO i la LEN.
  42. Concepte i desenvolupament històric de l’educació ambiental. Tècniques de comunicació i dinamització. Diferenciació de recursos didàctics segons el públic destinatari.
  43. L’educació ambiental formal. Estratègia curricular i organitzativa. L’educació ambiental com a tema interdisciplinar. Equipaments, itineraris i altres recursos per a l’educació ambiental a l’escola.
  44. Característiques generals del disseny, realització i avaluació de programes en l’educació ambiental no formal i informal.
  45. Problemàtica ambiental del turisme: impactes, turisme i territori, programes per al desenvolupament turístic sostenible.
  46. El turisme a les Illes Balears (problemàtica socioeconòmica i ambiental).
  47. Riscs naturals; tipologia, valoració social, avaluació, control i reducció de riscos.
  48. Gestió integrada de la costa; ecologia, hidrodinamisme, geologia, legislació, usos i impactes.
  49. La normativa urbanística: plans territorials generals i sectorials, plans especials, normes subsidiàries.
  50. La Llei d’ordenació del territori a les Illes Balears.
  51. Riscs geològics: tipologia (naturals, interns i externs) i prevenció.
  52. Medi ambient urbà: característiques, factors, valoració i resolució de problemes.

  

ANNEX II

MODEL DE SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU

Sr/Sra.........................................., amb DNI..............................., domicili al..................................., correu electrònic............................. i número de telèfon...................,

EXPÒS:

1. Que he tingut coneixement de la convocatòria i les bases del procediment selectiu consistent en oposició per la convocatòria d’una plaça d’interí/na de tècnic/a de medi ambient de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, les quals han estat publicades al BOIB núm......de data........

2. Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen en la base tercera de la present convocatòria.

3. Que, de conformitat amb la base quarta del procediment selectiu, adjunto la següent documentació:

- Còpia acarada del DNI (o document d’identificació personal legalment procedent en cas de persones nacionals d’estats diferents a l’estat espanyol).

- Còpia acarada de la titulació exigida per prendre part en aquesta convocatòria.

- Acreditació del coneixement de llengua catalana nivell C1 o equivalent.

- Còpia acarada del carnet de conduir.

Per tot l’exposat,

SOL·LÍCIT:

Ser admès/a per poder participar al procediment selectiu consistent en oposició per la cobertura d’una plaça d’interí de tècnic de medi ambient de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

........................,......... de............ de 201....

IL·LUSTRÍSSIM SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

 

Sant Llorenç des Cardassar, 15 de gener de 2016

 

El batle,

Mateu Puigròs Sureda