Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 21
Resolució de la convocatòria pública i de les bases que han de regir la selecció del Director/a - Gerent de la Fundació Teatre Principal de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. La Fundació Teatre Principal de Palma es una organització sense ànim de lucre i amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar creada pel Consell Insular de Mallorca amb la finalitat de promoure la participació privada i pública en les activitats d’interès general de caràcter cultural. El seu principal objecte és el de gestionar el Teatre Principal i les activitats culturals que s’hi organitzen, d’acord amb allò previst als seus estatus (BOIB núm. 83, de 2 de juny de 2007).

2. Atès l’article 13 dels estatuts de la Fundació, el President podrà designar al Director Gerent de la Fundació Teatre Principal, amb el consentiment del Patronat.

3. El Director/a Gerent de la Fundació Teatre Principal de Palma, té la consideració d’òrgan directiu, i d’acord amb l’article 20 dels Estatuts, ha de tenir la formació acadèmica i tècnica adient per a l’exercici de les seves funcions. La seva designació es pot fer mitjançant un procediment selectiu obert.

El Director/a Gerent tendrà les atribucions i funcions següents:

a) Dirigir el funcionament ordinari del Teatre en tots els seus aspectes.

b) Presentar al Patronat l’avantprojecte del Pla d’activitats de la Fundació.

c) Gestionar i executar el Pla d’activitats de la Fundació, de conformitat amb els acords del Patronat o del/la President/a.

d) Tenir cura de la conservació dels béns i de la catalogació del fons artístic del Teatre.

e) Impulsar i dur a terme l’elaboració de dades, llibres, catàlegs, guies didàctiques i d’altres materials relacionats amb les activitats del Teatre, amb l’objectiu de promoure la seva difusió artística i social.

f) Elaborar l’avantprojecte dels pressupostos de la Fundació.

g) Elaborar la Memòria Anual d’activitats.

h) Tenir cura de la projecció pública de les activitats de la Fundació i d’impulsar tot tipus d’iniciatives que permetin la captació de recursos aliens.

i) Exercir com a Cap de personal, tenint cura de l’organització i direcció de les tasques ordinàries que desenvolupi el personal de la Fundació.

j) Fer-se càrrec de tots els aspectes relacionats amb la promoció de les activitats de la Fundació: elaboració de programes, relacions amb els mitjans de comunicació, publicitat, relacions públiques, etc.

k) Realitzar el inventari de béns i mantenir-lo actualitzat.

l) Despatxar la correspondència i d’altres assumptes, si se li encarreguessin.

m) Aquelles altres que el Patronat o el/la President/a li poguessin encomanar. 

A més, de les funcions anteriors, el Director/a-Gerent, com a Secretari/ària del Patronat, realitzarà les funcions següents:

a) Assistir com a tal a les sessions del Patronat.

b) Comunicar la convocatòria i l’ordre del dia de les sessions.

c) Redactar les actes de les sessions i custodiar la transcripció als Llibres d’actes i les resolucions corresponents.

d) Encarregar-se de la tramitació del acords del Patronat i custodiar l’arxiu de la documentació corresponent.

e) Expedir certificats dels acords i resolucions adoptats pels òrgans de Govern.

f) D’altres funcions que els puguin ser encomanades pels òrgans competents per raó de les seves atribucions.

4. La Fundació Teatre Principal de Palma, es regeix pels seus estatus i per la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions, i no es troba inclosa dins l’àmbit d’aplicació del text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre).

No obstant això, tractant-se d’un procés de selecció del director gerent d’una entitat privada que es finança fonamentalment amb fons públics, es garantiran durant el procés els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat de tots els aspirants. 

5. Una vegada resolt el procés selectiu, d’acord els principis abans esmentats, la persona que resulti seleccionada per ocupar el lloc de Director/a Gerent, quedarà vinculada a la Fundació Teatre Principal de Palma per una relació laboral especial d’alta direcció, regulada en virtut del Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost, pel qual es regula la relació laboral especial d’alta direcció (BOE de 12 d’agost de 1985).

6. El Director/a Gerent, com a personal directiu, estarà subjecte a avaluació del compliment per la seva gestió, d’acord amb els criteris d’eficàcia i eficiència, així com a al control dels resultats en relació als objectius fixats.

Per tot això,

RESOLC

1. Aprovar la convocatòria pública per seleccionar el Director/a gerent de la Fundació Teatre Principal de Palma.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten com a Annex I.

3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en el tauler d'anuncis del Consell de Mallorca i a la web del Teatre Principal.

Palma, 21 de desembre de 2015

El president de la Fundació TTPP
Miquel Ensenyat Riutort

 

ANNEX I
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ DEL DIRECTOR/A GERENT DE LA FUNDACIÓ TEATRE PRINCIPAL DE PALMA

Primera. Lloc objecte de convocatòria

La persona seleccionada prestarà els seus servei com a Director/a Gerent, assumint la gestió i administració de la Fundació Teatre Principal de Palma de conformitat amb les funcions que s’estableixen en els articles 20 i 21 del Estatuts de la Fundació (BOIB núm. 83, de 2 de juny de 2007).

La persona seleccionada haurà d’atendre les necessitats del servei tan àmpliament com sigui necessari, i adaptarà la jornada i l’horari de treball a les especials característiques del càrrec.

Segona. Requisits dels aspirants a participar en el procés selectiu:

Les persones aspirants han de tenir la formació acadèmica i tècnica adient per a l’exercici de les funcions de Director/a Gerent; i en qualsevol cas, han de reunir els requisits següents:

a) Acreditar, mitjançant la presentació del DNI, NIE o Passaport, que disposa de la nacionalitat espanyola, o de qualsevol dels estats membre de la Unió Europea, o bé ser estranger amb residència legal i permís de treball a les Illes Balears, i que ha complert 18 anys d'edat i no superar l'edat de jubilació forçosa.

b) Acreditar la seva trajectòria professional i formativa mitjançant la presentació d’un currículum vitae detallat, que haurà d’anar acompanyat necessàriament de la documentació acreditativa dels mèrits que s’al·leguen.

c) Acreditar competència professional suficient per ocupar el lloc de Director/a Gerent, mitjançant la presentació d’un Pla de Direcció Gerència del Teatre Principal de Palma, d’acord amb el que es detalla a la base cinquena. 

Tercera. Mèrits dels aspirants

Durant el procés selectiu, es podran valorar com a mèrit, els aspectes següents:

a) Formació acadèmica en matèria jurídica, econòmica o de direcció d’empreses, gestió de personal, publicitat i màrqueting, gestió cultural, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o màster.

b) Formació acadèmica en matèria artística, ja sigui en el sector de la música, la dansa o l’art dramàtic.

c) Experiència professional a nivell directiu, ja sigui en el sector públic o en el privat.

d) Experiència professional en sector artístic, ja sigui en el món de la música, la dansa o l’art dramàtic.

e) Coneixements d’anglès i altres llengües estrangeres.

f) Capacitat de negociació, planificació, determinació de prioritats, presa de decisions i resolució de conflictes, revisió d’estratègies, polítiques i programes.

f) Vinculació amb el món de la cultura i l’art a les Illes Balears.

g) Capacitat per a desenvolupar xarxes de relacions, tant en l’àmbit nacional com internacional, que propiciïn la col·laboració amb altres teatres, centres d’art, espais de creació i/o centres culturals i de formació que per a la organització conjunta de projectes i activitats.

h) Qualsevol altre mèrit que la Comissió assessora consideri adequat a les característiques del lloc de Direcció Gerència.

Les persones aspirants han de tenir en consideració que la Comissió assessora només valorarà els mèrits al·legats al curriculum vitae quan vinguin acompanyants de còpia compulsa dels documents acreditatius de la formació i/o experiència professional corresponent; només es valorarà la formació obtinguda mitjançant titulació en centres oficials; en cas de presentar-se titulacions i/o qualsevol altra documentació expedida a l’estranger, s’haurà d’acompanyar la corresponent traducció jurada al català o castellà; per acreditat l’experiència professional per compte aliena, s’haurà de presentar necessàriament certificat de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, acompanyat dels corresponents contractes laborals i/o certificats signats pel director/a de l’empresa, que permetin comprovar la categoria professional ocupada en cada moment per l’aspirant; l’experiència professional per compte pròpia, s’haurà d’acreditar mitjançant còpia compulsada de la documentació d’alta com autònom, així com mitjançat qualsevol altra tipus de documentació acreditativa de l’experiència professional desenvolupada en cada cas. 

En qualsevol cas, la Comissió assessora podrà tenir per no presentats els mèrits que s’al·leguin, quan no es considerin suficientment acreditats.

Quarta. Presentació de sol·licituds

Els aspirants han de presentar la seva sol·licitud, mitjançant el model annex II, acompanyada de la documentació detallada a la base segona. 

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptadors des del dia següent de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds es poden presentar en qualsevol de les seus del Registre general del Consell de Mallorca (Plaça de l’Hospital, 4; Palau Reial, 1; Carrer General Riera, núm. 111 i Carrer General Riera, núm. 113) o en el Teatre Principal de Palma (c/ de la Riera, núm. 2 A, CP 07003 Palma). Els horaris dels registres és de 8.00 a 14h.

Cinquena. Pla de direcció gerència del Teatre Principal de Palma

El Pla de direcció gerència que els aspirants han de presentar com a requisit, consistirà en un treball escrit en llengua catalana, de format lliure, amb una extensió màxima de 20 pàgines (DINA 4, Times New Roman 12). El contingut d’aquest treball haurà de desenvolupar el Pla de direcció gerència que l’aspirant vulgui impulsar en el Teatre Principal de Palma en els propers quatre anys.

Es valorarà especialment que el Pla de direcció gerència presentat faci referència als següents aspectes:

a. Implementació pràctica a la realitat del Teatre Principal de Palma, de les conclusions de obtingudes mitjançant el procés participatiu que s’ha dut terme pel Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca en torn al món de les arts escèniques a Mallorca (publicat a la web www.teatreprincipal.com)

b. Avaluació de la gestió econòmica, administrativa, dels recursos humans, de màrqueting, i de la programació actual del Teatre Principal de Palma. Els aspirants poden consultar alguns documents útils, que es troben publicats www.teatreprincipal.com., així com qualsevol altre que considerin oportú.

c. Plantejament de necessitats per millorar en eficàcia, eficiència, rendibilitat i qualitat del Teatre Principal de Palma.

d. Pla de gestió, explotació i màrqueting per donar cobertura a les necessitats del Teatre.

e. Propostes de producció i programació.

f. Qualsevol altre aspecte que l’aspirant vulgui fer constar al seu Pla de direcció gerència.

La Comissió assessora podrà convocar als aspirants, perquè facin una presentació oral en català del Pla de Direcció Gerència presentat per escrit; la finalitat d’aquesta exposició serà permetre a la Comissió fer una valoració més acurada de l’aspirant, i/o a aclarir qualsevol qüestió en relació al curriculum vitae i/o als mèrits al·legats. En qualsevol cas, es convocarà a l’aspirant amb un mínim de 48 hores d’antelació per tal de que pugui comparèixer davant la Comissió.

 

Sisena. Selecció del candidat/a

La Comissió assessora estarà formada per persones expertes en gestió cultural del sector públic amb representació de les tres institucions que conformen en Patronat de la Fundació Teatre Principal de Palma, de tal manera que hi haurà un representant (titular i suplent) del Govern de les Illes Balears, un representant (titular i suplent) de l’Ajuntament de Palma, i un representant (titular i suplent) del Consell de Mallorca.

Actuarà com Secretari titular de la Comissió, el Sr. Rafel M. Creus Oliver, Director insular de Cultura del Consell de Mallorca, i com suplent, la Sra. Cristina Bou Barceló, Secretària tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca. La persona que actuï com a Secretari/a de la Comissió assessora aixecarà acta de les sessions.

La Comissió assessora proposarà els tres candidats/es que hagin obtingut millor valoració, d’entre els quals el President en podrà designar el Director Gerent de la Fundació Teatre Principal amb el consentiment del Patronat.

La convocatòria es podrà declarar deserta si es considera que ninguna de les persones presentades s’adequa al perfil exigit o no compleix els requisits del lloc.

Setena. Règim de contractació de la persona seleccionada

La persona seleccionada tindrà la consideració de personal de alta direcció, i li serà d’aplicació la normativa prevista al Reial Decret 1382/1985, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d’Alta Direcció (BOE de 12 de Agosto de 1985).

ANNEX II
MODEL DE SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER DESIGNAR AL DIRECTOR/A GERENT DEL TEATRE PRINCIPAL DE PALMA

DADES PERSONALS

Primer llinatge:…………………………………Segon llinatge:…………………………

Nom………………………………......................DNI……………………………………

Domicili……………………………………………….......................................................Localitat…………………………………………Província................…………………...

Telèfon..............…………………………………Adreça electrònica…………………….

Data de naixement………………..….

SOL·LICIT,

Participar a la convocatòria pública per seleccionar la persona que ocuparà el lloc de Director/a Gerent del Teatre Principal de Palma, per a l'exercici del qual DECLAR que complesc els requisits exigits a la convocatòria i a les bases.

Per tot això, adjunt com a documentació:

 1. Fotocopia compulsada del DNI, NIE o Passaport

2. Currículum vitae, acompanyat de fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats al currículum.

 3. Pla de direcció gerència del Teatre Principal de Palma.

Palma,……de ………………de 201

(Signatura)

AL PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ TEATRE PRINCIPAL DE PALMA