Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SÓLLER
Núm. 18444
Reglament sobre l'ús de la factura electrònica
Per acord de Ple de data 13 d'octubre de 2015, es va aprovar inicial ment el Reglament sobre l'ús de la factura electrònica. Finalitzat el període d'exposició publica i, atès que no s'han presentat al·legacions, s'aprova definitivament l'esmentat reglament i per aquest motiu, es publica el text íntegre de l'esmentat acord, que és el següent:
Reglament sobre l'ús de la factura electrònica
Preàmbul
La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, recull en l'article 4 els proveïdors que estan obligats a l'ús de la factura electrònica i a la seva presentació a través del punt general d'entrada que correspongui. Així mateix estableix que els Administracions Públiques podran excloure reglamentàriament d'aquesta obligació de facturació electrònica a les factures l'import de les quals sigui de fins a 5.000,00€ i a les emeses pels proveïdors als serveis en l'exterior de les Administracions Públiques.
Tenint en compte les característiques dels proveïdors amb els quals treballa aquesta Entitat Local es considera necessari fer ús d'aquesta facultat d'exclusió per així evitar que determinats proveïdors tenguin dificultats per a la gestió de les factures emeses.
Article primer
En compliment de l'obligació d'aquest Ajuntament de disposar d'un Punt General d'Entrada de Factures Electròniques per permetre la presentació electrònica de totes les factures emeses pels proveïdors i contractistes, l'Ajuntament de Sóller s'ha adherit al Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració de l'Estat, FACE, disponible en l'adreça URL https://face.gob.es/es/, i la recepció de factures a través d'aquesta via d'entrada tendrà els mateixos efectes que els que es deriven de la presentació de les mateixes en el registre administratiu ordinari.
Article segon. Ús de la factura electrònica
1.- De conformitat amb l'article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, tots els proveïdors que hagin lliurat béns o prestats serveis a l'Administració Pública podran expedir i remetre factura electrònica. En tot cas, estaran obligades a l´'us de la factura electrònica i a la seva presentació a través del punt general d'entrada que correspongui les entitats següents:
a) Societats anònimes;
b) Societats de responsabilitat limitada;
c) Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que manquin de nacionalitat espanyola;
d) Establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableixi la normativa tributària.
e) Unions temporals d'empreses;
f) Agrupació d'interès econòmic, Agrupació d'interès econòmic europea, Fons de Pensions, Fons de capital de risc, Fons d'inversions, Fons d'utilització d'actius, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titulització hipotecària o Fons de garantia d'inversions.
2.- En virtut de la potestat reglamentària conferida d'acord amb l'apartat segon de l'esmentat article quatre, queden excloses de l'obligació de facturar electrònica-ment a aquest Ajuntament, les factures de fins a un import de 5.000,00€, impostos inclosos. Si bé, voluntàriament les podran presentar, atès que mantenen el dret reconegut en la normativa estatal.
Igualment queden excloses les factures emeses pels proveïdors als serveis en l'exterior fins que aquestes factures puguin satisfer els requeriments per a la seva presentació a través del Punt general d'entrada de factures electròniques, d'acord amb la valoració del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, i es disposi dels sistemes apropiats per a la seva recepció.
Disposició final única. Entrada en vigor.
El present Reglament entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les I. Balears.
Sóller, 23 de desembre de 2015
El Batle,
Jaume Servera Servera