Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE BINISSALEM
Núm. 18433
Aprovació definitiva OF 2016
Transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de les modificacions de les ordenances fiscals, que a continuació es relacionen, sense que s’hagi presentat cap reclamació, l’acord d’aprovació inicial s’ha transformat en definitiu, de conformitat amb el que estableix l’art. 17.3 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Es transcriu a continuació el text íntegre de les esmentades modificacions de les ordenances fiscals, de conformitat amb l’article 17.4 del referit Cos Legal:
01.-ORDENANÇA FISCAL DE L’ IMPOST SOBRE BENS IMMOBLES
L’article 3 tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
Article 3.
Conforme l’article 72 de la citada Llei, el tipus impositiu es fixa:
a) Tipus de gravamen a aplicar per béns urbans: 0,45%
b) Tipus de gravamen a aplicar per béns rústics: 0,48
c) Tipus de gravamen a aplicar per béns immobles de característiques especials: 0,60%
d) Al 10% dels béns que tenguin major valor cadastral d’entre els que, segons la normativa cadastral, estiguin classificats com a industrial (I), d’espectacles (T) i oficines (O), i que tenguin un valor cadastral superior als 100.000 € se’ls hi aplicarà el tipus de gravamen del 0,65%.
e) Al 10% dels béns que tenguin major valor cadastral d’entre els que, segons la normativa cadastral, estiguin classificats com a magatzems (A), i comerços (C) i que tenguin un valor cadastral superior als 15.000 € se’ls hi aplicarà el tipus de gravamen del 0,65%. No es consideraran magatzems a aquests efectes les cotxeries i magatzems particulars.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
2.-ORDENANÇA FISCAL DE L’ IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA
Es modifica el coeficient de l’article 9, que queda en 1,64%.
“... ”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
8.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER TELEASSISTÈNCIA DOMICILIÀRIA
L’ Ordenança fiscal reguladora de la taxa per teleassistència domiciliaria passa de taxa a preu públic i queda redactada de la següent manera:
Article 1. Fonament legal
L'Ajuntament de Binissalem fent ús de les facultats reconegudes a l'art. 106 de la Llei 7/1985, 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i a l’empara dels articles 41 i 127 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, estableix el preu públic per la prestació del Servei de teleassistència domiciliària, les normes reguladores del qual es troben en la present Ordenança.
Article 2. Definició i objectius del servei de teleassistència domiciliària
1. La Teleassistència Domiciliària és un servei que, a través de la línia telefònica i amb un equipament de comunicacions i informàtic específic, ubicat en un Centre d'Atenció i al domicili de l’usuari, permet a aquests, amb només accionar el dispositiu que porten constantment posat entrar en contacte verbal durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any amb un Centre atès per personal especialitzat.
2. La finalitat d’aquests serveis és evitar o prevenir situacions familiars de greu deteriorament físic, psíquic i/o social, garantint-ne la seva prestació a les persones amb escassos o nuls recursos econòmics que ho necessitin.
3. Objectius:
a. Millorar la qualitat de vida de les persones o grups familiars amb dificultat en la seva autonomia, prevenint situacions de necessitat, de deteriorament personal i social.
b. Col·laborar amb els familiars en l’atenció de les persones dependents, o complementar la tasca de la família quan estigui desbordada.
c. Possibilitar la integració en el medi convivencial habitual, facilitant la independència i prevenint l’aïllament i la solitud.
d. Potenciar alternatives a l'ingrés en centres o establiments residencials.
e. Oferir una atenció integral comptant amb el suport i coordinació dels recursos de la comunitat.
f. Facilitar mitjançant el sistema de Teleassistència la intervenció immediata en situacions de crisis d’angoixa i solitud, caigudes, crisis sanitàries, focs al seu habitatge, fugues de gas etc.
Article 3. Fet imposable
1. El fet imposable del preu públic està constituït per la utilització i gaudi de la prestació voluntària del servei de teleassistència domiciliària.
2. L’obligació de contribuir neix des del moment en què s’iniciï el gaudi de la prestació.
Article 4. Persones beneficiàries del servei de teleassistència domiciliària
1. Podran ser usuaris de la prestació del servei de teleassistència domiciliària totes aquelles persones o grups familiars residents al Municipi de Binissalem, que es trobin en una situació de dependència que els impedeixi satisfer les seves necessitats personals i socials pels seus propis mitjans i requereixin assistència per continuar al seu domicili habitual.
2. Ja que el maneig del sistema de Teleassistència requereix d’una mínima capacitat de comprensió i discerniment, estan excloses com a beneficiaris del sistema les persones amb malalties mentals greus, incloses les demències, les persones amb deficiències auditives i/o deficiències del llenguatge, parla i veu que impedeixin la comunicació verbal (en ser la base del sistema la comunicació verbal).
3. Amb caràcter prioritari podran ser usuaris del servei de teleassistència domiciliària:
a.- Les persones grans amb dificultats en la seva autonomia personal.
b.- Les persones amb discapacitats que afectin significativament a la seva autonomia personal, sigui quina fos la seva edat.
c.- Els menors les famílies dels quals no poden proporcionar-los la cura i atenció en les activitats bàsiques de la vida diària que al seu propi domicili requereixen.
d.- Situacions de precarietat econòmica quan la renda personal anual sigui inferior al salari mínim interprofessional. A aquests efectes, s’entendrà per renda personal anual la suma d’ingressos que, per qualsevol concepte, percebi la unitat familiar dividida pel nombre de membres que la integren. Quan es tracti de persones que visquin soles, els ingressos es dividiran per 1,5 en compensació de despeses generals.
e.- Famílies en situació crítica per falta d’un membre clau, sigui per malaltia, internament temporal, hospitalització, o dificultats de qualsevol altra índole que impossibilitin l’exercici de les seves funcions familiars, o quan encara que estigui no exerceixi el seu paper.
f.- Persones incloses en programes de serveis socials municipals que, de forma temporal, necessitin aquesta prestació com a part necessària del seu tractament social.
g.- Les persones en situació de solitud i angoixa motivada per l’aïllament social i el desarrelament, tenint en compte que la major utilitat del sistema consisteix a proporcionar seguretat, confiança i la possibilitat d’un continu contacte amb el món exterior.
h.- Persones en situació d’alt risc per malaltia, minusvalidesa o edat avançada.
Article 5. Actuacions bàsiques del servei de teleassistència domiciliària
Actuacions bàsiques:
1. Dotar i instal·lar al domicili de les persones usuàries els elements del sistema: terminal i unitat de control remot
2. Familiaritzar les persones usuàries amb l’ús de l’equip individual
3. Suport immediat a l’usuari / la usuària, quan sol·liciti ajuda davant d’una situació imprevista o d’emergència.
4. Mobilització de recursos socials, sanitaris, etc. adequats a cada situació d’emergència.
5. Seguiment permanent d’usuaris i sistema.
6. Manteniment del sistema i les seves instal·lacions.
7. Transmissió als / a les responsables dels serveis socials municipals de les incidències i necessitats detectades a través del sistema i que requereixin una intervenció.
Article 6. Presentació de sol·licituds
1. Podran sol·licitar la prestació del servei d’assistència domiciliària i, en el seu cas, ser beneficiari d’aquests serveis, qui estiguin empadronats al municipi de Binissalem i siguin residents de forma continuada al seu domicili habitual.
2. Les sol·licituds es presentaran en el Registre de l'Ajuntament segons model oficial que es facilitarà acompanyat de la següent documentació:
1. Fotocòpia del DNI de tots els membres de la unitat familiar.
2. Fotocòpia de la cartilla de la Seguretat Social de la persona sol·licitant
3. Certificat d’empadronament i convivència.
4. Informe mèdic que justifiqui la incapacitat i determini la necessitat del servei.
5. Certificació relativa a l'impost sobre Béns Immobles Rústics i Urbans de tots els membres de la unitat familiar.
6. Documents acreditatius dels ingressos de tots els membres de la família (nòmines, pensions, prestacions per desocupació, ingressos bancaris, etc.)
7. Fotocòpia de la declaració de l'IRPF, de tots els / les membres de la família, o bé certificació negativa de no haver-la efectuat.
8. Justificants del saldo mig i interessos de tots els comptes corrents, comptes d’estalvi i terminis fixos; justificants dels bons d’inversió, accions, etc. de l’any anterior a la tramitació, així com els haguts el present any.
9. En cas de percebre lloguers, fotocòpia dels mateixos.
10. Despeses acreditables.
Amb independència d’aquesta documentació, l'Ajuntament podrà exigir els documents complementaris que estimi oportuns en relació amb la prestació.
La documentació a què fan referència els apartats 3, 5, 6 i 7 podrà ser obtinguda per l'Ajuntament prèvia autorització de les persones usuàries a la seva sol·licitud.
Article 7. Resolució de les sol·licituds, tindrà
1. El Centre de Serveis Socials comprovarà la veracitat de les dades aportades, reservant-se el dret a exigir l’ampliació dels mateixos si així ho considera convenient.
2. En funció de les dades aportades i de quines a l’exercici de les seves funcions pogués demanar, el/la responsable del servei d’assistència domiciliària elaborarà el corresponent informe tècnic que contindrà la proposta de resolució estimatòria o denegatòria. La proposta estimatòria determinarà les tasques, dies, hores de servei i l’aportació econòmica de cada beneficiari. En cas de denegació, la resolució serà motivada.
3. La Resolució administrativa serà notificada a la persona beneficiària o al / la representant legal del mateix expressant els recursos que contra la mateixa procedeixin, òrgan davant del qual haguessin de presentar-se i termini per interposar-los, sense perjudici del qual les persones interessades puguin exercitar, en el seu cas, altre que estimin procedent.
4. La persona beneficiària del servei d’assistència domiciliària queda obligat a comunicar qualsevol canvi que es produeixi en la seva situació personal, familiar, social i econòmica, que pogués donar lloc a la modificació, suspensió o extinció de la prestació del servei d’assistència domiciliària.
5.- Totes aquelles persones que compleixin els requisits per a l’accés a aquest servei i la pretensió de les quals no pugui ser atesa en funció dels recursos existents s’inclouran en una llista d’espera prioritzada, conforme al barem establert pels Serveis Socials Municipals i que s’adjunta com a Annex I.
Article 8. Causes de denegació
La denegació de la sol·licitud procedirà per alguna de les següents causes:
1. No complir requisits.
2. Poder satisfer adequadament les seves necessitats per si mateix i/o amb el suport dels seus familiars.
3. No ser la necessitat al·legada objecte de cobertura pel servei d’assistència domiciliària.
4. No acceptar les condicions dels serveis municipals quant a prestacions i aportacions econòmiques.
5. Qualsevol altra causa motivada.
Article 9. Obligats al pagament
1. Estan obligats al pagament del preu públic regulat per aquesta Ordenança les persones beneficiàries del servei de teleassistència domiciliària.
2. L’obligació de pagament del preu públic de la taxa regulat en aquesta Ordenança neix en el moment en que s’iniciï la prestació del servei.
3. El pagament del preu públic es realitzarà dins els primers 10 dies del mes següent a mes en que s’hagin prestat els serveis
Article 10. Base imposable
La base imposable d’aquest preu públic la constitueix el 77’78% del cost real declarat per l’Entitat que presta el servei.
Article 11. Quota
La quota del preu públic serà la quantitat de 10’50 € per mes de servei.
Article 12. Extinció o suspensió del servei
El servei d’assistència domiciliària s’extingirà per alguna de les següents causes:
a.- Per mort del beneficiari.
b.- A petició de la persona usuària.
c.- Per desaparició de les causes que van motivar la seva concessió.
d.- Per d’incompliment reiterat per part de la persona usuària de les seves obligacions.
e.- Per ingrés en Residència per a Persones Grans.
f.- Per trasllat del domicili a un altre terme municipal.
g - Per falsejament de dades, i/o documents o ocultació dels mateixos.
h - Per impossibilitat de dur a terme el serveis d’assistència domiciliària a causa de circumstàncies imputables a la persona beneficiària.
i.- Per impagament de la quota corresponent a dos trimestres seguits, sense causa justificada.
j.- No residir de forma continuada al seu domicili.
k.- Incórrer en alguna de les causes de denegació previstes en l’article 8.
Article 13. Supòsits de no subjecció
Es podran considerar no subjectes al preu públic, amb caràcter excepcional, aquelles persones beneficiàries que, superant el límit previst, en l’apartat anterior, així es justifiqui mitjançant l'informe social corresponent.
DISPOSICIÓ FINAL.
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
9.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER ESTÀNCIA A VIVENDA TUTELADA
L’article 1. Concepte, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 1. Fonament legal
L'Ajuntament de Binissalem fent ús de les facultats reconegudes a l'art. 106 de la Llei 7/1985, 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i a l’empara dels articles 20 i 57 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, estableix la taxa pel servei d’estància a Vivenda Tutelada, les normes reguladores del qual es troben en la present Ordenança.
“...”
L’article 4rt. Quantia, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 4. Quantia
1. La quantia de la taxa reguladora en aquesta ordenança serà del 75 % de la base imposable fins un màxim calculat individualment.
“...”
L’article 5è. Ajudes i subvencions, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 5. Supòsits de no subjecció
Es podran considerar no subjectes al preu públic, amb caràcter excepcional, aquelles persones beneficiàries que, superant el límit previst, en l’apartat anterior, així es justifiqui mitjançant l'informe social corresponent.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
10.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PARADES, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS SITUATS EN TERRENYS D’ÚS PÚBLIC I INDÚSTRIES DEL CARRER I AMBULANTS
L’article 3r. Quantia, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 3. Quantia
1. Les quanties fitxades en el present article són per euro/dia.
2. La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança és la que es fixa en les tarifes contingudes en l’apartat següent.
3. Les tarifes de la taxa són les següents:
Tarifa primera: Fires, festes i similars |
|
---|---|
1. Llicències per a l’ocupació de terrenys destinats a tómboles, rifes i similars. Per cada m2 o fracció |
2,28 € |
2. Llicències per a l’ocupació de terrenys dedicats a engronsadores, aparells voladors, cavallets, jocs de cavallets, cotxes de xoc i, en general, qualsevol classe d’atraccions. Per cada m2 o fracció |
1,14 € |
3. Llicències per a l’ocupació de terrenys destinats a espectacles. Per cada m2 o fracció |
0,58 € |
4. Llicències per a l’ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de circs. Per cada m2 o fracció |
0,23 € |
5. Llicències per a l’ocupació de terrenys per a la venda de productes alimentaris de restauració (entrepans, hamburgueses, creps...), xocolates, begudes, etc. Per cada m2 o fracció: |
10,85 € |
NOTA: La superfície computable és la que realment s’ocupa, més una franja de terreny d’un metre d’amplada paral·lela davant de la línia exterior del taulell o la instal·lació que s’utilitzi per l’ús o el servei públic. |
|
6. Llicències per a l’ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de parades destinades a l’exposició o venda de qualsevol tipus de producte que no estigui inclòs en el punt 5. Per cada m2 o fracció: |
2,37 € |
Tarifa segona. Mercat setmanal |
|
1. Llicències per a l’ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de parades destinades a l’exposició o venda de qualsevol tipus de producte. Per cada m2 o fracció: |
1,08 € |
Els subjectes que ho desitgin podran optar per realitzar pagaments trimestrals per avançat, a raó de multiplicar els metres de la parada pels dies de mercat del trimestre; durant el trimestre, el subjecte no podrà variar la superfície d’ocupació. |
|
La liquidació d’aquests drets es practicarà en concedir-se l’autorització corresponent. |
|
Tarifa tercera. Quioscs situats a la via pública |
|
1. Per quiosc, és a dir, petites construccions o instal·lacions de caràcter permanent, amb una ocupació privativa d’un mínim de 6 m2: |
|
- Quioscs que ocupen vies públiques municipals fins a 6 m2; euros/any. |
357,49 |
- Per cada m2 d’excés; euros/any. |
59,58 € |
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
11.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LES ENTRADES DE VEHICLES A TRAVÉS DE LES VORERES I LES RESERVES DE VIA PÚBLICA PER A APARCAMENT, CÀRREGA I DESCÀRREGA DE MERCADERIES DE QUALSEVOL CLASSE
L’article 3r. Quantia, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 3. Quantia
La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la que es fixa en les tarifes que es contenen en l’apartat següent.
Tarifa primera |
|
---|---|
Per reserva d’accés d’aparcament a |
|
entrades de vehicle de tracció mecànica o animal. |
|
- Reserva fins a tres metros lineals (euros any) |
70,45 € |
- Per metre en excés (euros any) |
17,52 € |
Tarifa segona |
|
Per entrada de vehicles a edificis o garatge |
|
1.- D’una a tres places (euros any) |
4,16 € |
2.- De quatre a deu places (euros any) |
51,42 € |
3.- D’onze a vint places (euros any) |
129,22 € |
4.- Més de vint places (euros any) |
195,4 € |
Tarifa tercera |
|
Entrades de vehicles en locals de reparació de vehicles (euros any) |
46,51 € |
Tarifa quarta |
|
Reserva de càrrega i descàrrega i altres reserves (euros metre lineal i any) |
35,22 € |
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
14.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER SERVEIS PRESTATS PER LA RETIRADA DE VEHICLES, ALTRES OBJECTES I ANIMALS, I PER ESTADA EN EL DIPÒSIT MUNICIPAL DELS MATEIXOS, RETIRATS PER QUALSEVOL MITJÀ, DE LA VIA PÚBLICA, O IMMOBILITZACIÓ D’AQUESTS
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
L’ ANNEX A L’ORDENANÇA, tindrà, en endavant, la següent redacció
“...”
TARIFES VIGENTS
PART A) TARIFES ORDINÀRIES
Euros
a. Retirada de vehicles o altres objectes de la via pública |
Ordinari |
Festius i/o nocturn |
1. Camions, autocars i altres vehicles pesants |
162,64 € |
243,96 € |
2. Turismes, furgonetes i vehicles lleugers de més de dues rodes |
92,16 € |
138,25 € |
3. Motocicletes, ciclomotors de dues rodes, bicicletes, objectes lleugers, etc |
75,9 € |
113,85 € |
4. Objectes voluminosos o pesants que no tinguin la condició de vehicles (per tona) |
54,21 € |
81,32 € |
En el supòsit que els vehicles o objectes s’hagin de retirar mitjançant grues o altres mitjans de característiques o dimensions de què no es disposi, la tarifa de referència estarà constituïda per l'import total de la factura del servei prestat per tercer, si fos superior a la taxa corresponent.
Euros
b. Estada o custòdia al dipòsit municipal o lloc habilitat amb aquest efecte, per dia natural o fracció, exclòs aquell en què es va produir la retirada del vehicle o dies |
|
1. Camions, autocars i altres vehicles pesants |
7,59 € |
2. Turismes i furgonetes |
5,43 € |
3. Motocicletes, ciclomotors, bicicletes, etc |
2,16 € |
4. Objectes sense consideració de vehicles |
3,24 € |
Euros |
|
c. Immobilització de vehicles |
|
1. Camions, autocars i altres vehicles pesants |
27,11 € |
2. Turismes, furgonetes i vehicles lleugers de més de dues rodes |
21,68 € |
3. Vehicles de dues rodes i anàlegs |
16,26 € |
Si en el moment d’iniciar-se els treballs de retirada o immobilització del vehicle o objecte es suspenguessin perquè la persona conductora o una persona autoritzada comparegués i adoptés les mesures convenients, les tarifes de retirada es reduiran un 50%, el pagament de les quals és requisit indispensable per a l’efectivitat de la suspensió. Aquesta reducció no és aplicable en els casos de retirada d’elements que ocupin la via pública indegudament o sense llicència en vigor. |
|
d) Per la declaració d’abandonament, descontaminació, desballestament i gestió de la baixa administrativa, a més de les que procedeixin dels apartats anteriors |
|
1. Per cada actuació |
309,01 € |
e) Per la tramitació de l’expedient administratiu que acabi amb retirada del vehicle o objecte voluminós per part de la persona propietària |
54,21 € |
Aclariments |
|
En els casos en que es doni la retirada pública de vehicle o objecte voluminós i no es recuperi per la persona titular, es cobraran en qualsevol cas les despeses de grua, estada per dia, la multa corresponent per abandonament de vehicle, així com la tarifa d’eliminació de residus. |
|
En cas de que es doni dóna la retirada pública de vehicle o objecte voluminós, i sí es recuperi per la persona titular, es cobraran les despeses de grua, estada per dia i una tarifa de tramitació administrativa establerta al punt e anterior. |
|
PART B) ANIMALS |
|
a) Retirada d’animals de la via pública (per animal, excepte llorigades de moixos, cans, etc) : |
|
1. Animals recollits i traslladats amb intervenció dels serveis municipals, i que s’hagi tramitat expedient administratiu |
65,04 € |
2. Animals recollits i entregats a l’Ajuntament per particulars, sense intervenció dels serveis municipals, i que s’hagi tramitat expedient administratiu |
21,68 € |
3. Animals vius (cans, moixos, ovelles, cabres, porcs i similars) retirats per entitat especialitzada |
160,31 € |
4. Animals vius (cavalls, vaques i similars) retirats per entitat especialitzada |
316,98 € |
5. Animals morts amb intervenció de Entitat Col·laboradora/Centre Recollida (cans, moixos, ovelles, cabres, porcs i similars) |
188,95 € |
6. Animals morts (cavalls, vaques i similars), s’aplicarà la valoració econòmica realitzada per Entitat Col·laboradora més les taxes municipals aplicables. |
|
7. Renuncies de cans, moixos, ovelles, cabres, porcs i similars amb intervenció dels Serveis Municipals i retirats per entitat especialitzada |
179,31 € |
8. Renuncies de cavalls, vaques i similars, amb intervenció dels Serveis Municipals i retirats per entitat especialitzada |
415,98 € |
9. Renuncies de cans, moixos, ovelles, cabres, porcs i similars sense intervenció dels Serveis Municipals i retirats per entitat especialitzada |
157,63 € |
10. Renuncies de cavalls, vaques i similars sense intervenció dels Serveis Municipals i retirats per entitat especialitzada, es cobrarà segons valoració econòmica realitzada per Entitat Col·laboradora mes les taxes municipals aplicables. |
|
Notes comuns: |
|
En el supòsit que els animals s’hagin de retirar mitjançant grues o altres mitjans de característiques o dimensions de què no es disposi, la tarifa de referència estarà constituïda per l'import total de la factura del servei prestat per tercer, si fos superior a la taxa corresponent. |
|
En cas d’una ventrada o llorigada de cans, moixos o altres animals es considerarà com a retirada d’un sol animal adult. |
|
L’ajuntament no recollirà animals destinats al sacrifici. Aquest servei s’haurà de encarregar al manescal de zona. Si l’Ajuntament es ves obligat a recollir un animal i sacrificar-lo, es cobrarà la tarifa de retirada de l’animal, la de sacrifici assenyalada en el paràgraf anterior i la d’enterrament que facturi l'entitat col·laboradora. |
|
Tant les renúncies com les adopcions es podran tramitar directament a través de la Entitat Col·laboradora, sense intervenció ni cost municipal. |
|
b) Estada o custòdia en el dipòsit municipal o lloc habilitat a l’efecte. Per cada dia natural o fracció. |
|
1. Animals petits com a cans, moixos, ovelles, cabres, porcs i similars, euros/dia |
4,5 € |
2. Animals grans, com a cavalls, vaques i similars, euros/dia |
5,52 € |
PART C) TARIFES ESPECIALS
Tots els serveis que s’hagin de prestar en tot o en part dins els horaris que s’estableixen a continuació, tendran un increment percentual del 50% (excepte la retirada d’animals):
- Horari nocturn: des de les 20:00 a les 08:00 del dia següent.
- Horaris en festiu: des de les 08:00 a les 20:00 dels dies que siguin legalment festius al poble de Binissalem, a més de tots els dissabtes i diumenges de l’any.
“...”
16.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A OCUPACIÓ DE TERRENYS D’ÚS PÚBLIC AMB TAULES, CADIRES I ALTRES ELEMENTS AMB FINALITAT LUCRATIVA
L’article 1r. Concepte, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 1. Concepte
De conformitat amb el que es preveu en l’article 57 en relació amb l’article 20 ambdós del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest municipi estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials constituïts per l’ocupació de terrenys d’ús públic amb taules, cadires i altres elements amb finalitat lucrativa, que es regeix per aquesta ordenança.
“...”
L’article 4rt. Quantia, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 4. Quantia
1. Les tarifes de la taxa són les següents:
|
Festes de Sant Jaume i Fira de Sa Pedra |
Festes des Vermar |
Resta de l’any, llevat |
||
---|---|---|---|---|---|
de les festes abans esmentades |
|||||
Zona primària |
taules i cadires (euros el m2) |
1,25 € |
2,50 € |
taules i cadires (euros el m2 l’any) |
9,54 € |
barres de bar (euros el m) |
16,68 € |
25,10 € |
|||
Resta del poble |
taules i cadires (euros el m2) |
0,62 € |
1,25 € |
taules i cadires (euros el m2 l'any) |
2,64 € |
barres de bar (euros el m) |
8,34 € |
12,51 € |
La zona primària estarà compresa pels següents carrers: Sa Mostra, Mascaró, Passeig des Born, Plaça Església, Concepció, Rectoria i Pere Estruch.
“...”
El punt 6 de l’article 5, tindrà en endavant, la següent redacció:
“...”
6. Una vegada s’hagi autoritzat l’aprofitament, s’entén prorrogat mentre batlia no n’acordi la caducitat; o l'interessat, o els seus representants legítims, no presentin la baixa justificada.
“...”
Es proposa la següent redacció del punt 9 de l’article 5 de l’Ordenança 16:
“...”
Totes les tarifes relatives a les festes de Sant Jaume i des Vermar s’entendran aplicades pel conjunt de dies que dura cada festa, i no per cada dia transcorregut
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
19.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE CEMENTERI MUNICIPAL
L’article 6è. Quota tributària, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 6. Quota tributària
La quota tributària es determinarà per aplicació de la següent tarifa:
Epígraf primer: Documentació d’assignació de sepultures, nínxols i columbaris. |
|
a) Temps limitat a deu anys |
105,56 € |
b) Temps limitat a cinc anys |
63,51 € |
Epígraf segon: Registre de permutes i transmissions. |
|
a) Inscripció en els Registres Municipals de cada |
|
permuta que es concedeixi de sepultures o nínxols |
|
dins del cementiri |
28,00 € |
b) Per cada inscripció en els Registres Municipals |
|
de transmissió de les concessions a perpetuïtat de |
|
tota classe de sepultures o nínxols, a títol d’herència |
|
entre pares, cònjuges i fills |
28,00 € |
c) Per inscripció de les demés transmissions de les |
|
concessions a perpetuïtat de tota classe de sepultures |
|
o nínxols |
28,00 € |
d) Per registre de cendres |
37,31 € |
Epígraf tercer: Inhumacions. |
|
Quan es tracti de la inhumació de fetus dins del mateix fèretre ocupat pel cadàver de la mare, es satisfaran els drets corresponents a una sola inhumació. |
37,31 € |
Epígraf quart: Exhumacions. |
37, 31 € |
Epígraf cinquè: Conservació i neteja. |
|
Assignació anual per atendre a la conservació i cura de sepultures, manteniment i ornamentació del cementiri. |
|
Per solar |
5,83 € |
Per nínxol d’1 plaça |
2,47 € |
Per nínxol de 2 places |
4,50 € |
Per sepultura familiar, fins a 5 nínxols |
6,82 € |
Més de 5 i fins a 8 |
11,22 € |
Més de 8 nínxols |
14,16 € |
Panteó que ocupi fins a 3 solars |
44,42 € |
Més de 3 solars |
63,28 € |
Epígraf sisè: us del tanatori. |
|
Per usuari i període de 24 hores o fracció, per usuari i període de 24 hores o fracció, amb un límit de 300 € |
108,43 € |
Epígraf setè: lloguer de nínxols |
|
Per lloguer d’un nínxol per un termini de 5 anys. |
650,54 € |
Per renovació per una anualitat, fins un termini màxim de 10 anys |
130,11 € |
Cas de no renovar-se, l’Ajuntament podrà disposar del mateix i traslladar les restes a l’ossera. |
|
Epígraf vuitè: cessió de drets d’ús funerari |
|
Per la illa número 1 de 4 solars |
13.669,55 € |
Per solar en la illa número 2 |
4.070,00 € |
Per solar en la illa número 3 |
3.550,00 € |
Per solar en la illa 4 |
4.500,00 € |
Per nínxol |
1.200,00 € |
“...”
L’article 7è. Meritació, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 7. Meritació
La taxa merita i neix l’obligació de contribuir quan s’iniciï la prestació dels serveis subjectes a gravamen, entenent-se, a aquest efectes, que dita iniciació es produeix amb la sol·licitud d’aquells.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
20.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE CLAVEGUERAM
L’article 5è. Quota Tributària, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 5. Quota Tributària
|
|
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
22.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICÈNCIA D’OBERTURA D’ESTABLIMENTS, INSTAL·LACIONS I PUBLICITAT DINÀMICA
L’article 6è. Quota tributària, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 6. Quota tributària
La quota tributària prèvia es calcularà a partir de la base imposable, liquidant-se a l %, amb un mínim de 318,58€. Damunt la quota tributària prèvia s’hi aplicaran els següents coeficients correctors en funció de la qualificació de l’activitat:
Activitats permanents majors 2
Activitats permanents menors 1
Activitats permanents innòcues 0,5
Activitats no permanents temporals convalidables 2
Activitats no permanents temporals no convalidables 1,5
Activitats no permanents extraordinàries 1
Activitats no permanents exceptuables 1
Altres activitat no permanents 0,5
Activitats catalogades permanents 2
Activitats catalogades no permanents 1
En els casos en què sigui necessària una llicència d’obra s’aplicarà a la quota tributària prèvia, a més dels anteriors coeficients si escau, un coeficient extra d’1,2. I se li aplicarà l’Impost sobre instal·lacions, construccions i obres regulat en la seva respectiva ordenança fiscal.
Als garatges particulars no serà d’aplicació el referit coeficient de qualificació.
Per instal·lació de les activitats d’atraccions durant les fires i festes, la quota tributària serà de 175,05 euros.
En el cas de autoritzacions per publicitat dinàmica, la quota tributària serà el resultat de multiplicar la base imposable per 108,43 €, en el cas de subjectes passius no residents a Binissalem, i 54,21€, si el subjecte passiu fos resident. Tal con s’estableix a l’ordenança, serà necessari dipositar un aval de 250 € per cada autorització de repartiment que serà retornat una vegada acreditat el compliment de la mateixa.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
23.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES
L’article 5è. Base imposable i quota tributària, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 5. Base imposable
En els projectes d’urbanització, obres de nova planta, col·locació de cartells de propaganda visibles des de la via publica, enderrocs, moviments de terres, i qualsevol altre tipus d’obra subjecte a llicència prèvia, a excepció de les que es diran a continuació, es prendrà com a base el cost real de l’obra o construcció (s’exclou el cost corresponent a la maquinària i instal·lacions industrial i mecàniques).
“...”
L’article 6. Quota tributaria, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
La quota tributària es determinarà en funció de la quantia de la base imposable
- Si la base imposable no supera els 320,00 euros la quota és de |
79,65 € |
- Si la base imposable no supera els 15.000,00 euros, la quota és de |
168,49 € |
- Si la base imposable està entre 15.000,01 i 40.000,00 euros, la quota és de |
336,19 € |
- Si la base imposable està entre 40.000,01 i 200.000,00 euros, la quota és del 0,75% de la base imposable. |
|
- Si la base imposable és de més de 200.000,00 euros, la quota és del 1,20% de la base imposable. |
|
- En cas de denegació de la llicència urbanística, la quota és de |
168,49 € |
- Pròrrogues |
81,79 € |
- Segregacions/agrupacions en sòl rústic |
163,32 € |
- Segregacions/agrupacions en sòl urbà |
81,79 € |
- Modificacions en el transcurs de les obres (10% del pressupost amb un màxim de |
148,08 € |
i amb un mínim de ) |
39,44 € |
- Taxa del 5% del pressupost, amb l'import mínim que s’indica, pels expedients de legalització. |
561,64 € |
- Ordres d’execució d’obres, precinte d’obres i valoracions tècniques en casos d’expedients sancionadors |
112,33 € |
- Primer precinte d’obres: |
336,99 € |
- Següents precintes d’obra, per incompliment, |
673,95 € |
En cas de desistiment o renúncia formulada pel sol·licitant, sempre que l’activitat municipal (valoració i informe tècnic) s’hagi iniciat efectivament. |
168,49 € |
Expedients de “caducitat” sempre que s’hagi fet valoració i informe tècnic. |
168,49 € |
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
24.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER RECOLLIDA DE FEMS
L’ Ordenança fiscal reguladora de la taxa per recollida de fems passa a ser Ordenança fiscal reguladora de la taxa per recollida, tractament i eliminació de fems.
“...”
L’article 6è. Quota tributària, Part fixa de la taxa, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
|
Total € |
---|---|
Epígraf primer. Vivendes |
|
1.- Per vivenda en zona urbana no habitada |
69,30 € |
2.- Per vivenda en zona urbana habitada per una persona |
90,90 € |
3.- Per vivendes urbanes habitades per dues persones |
105,75 € |
4.- Per vivendes urbanes habitades per tres o mes persones |
135,00 € |
5.- Per vivenda a zona rústica |
115,43 € |
Epígraf segon. Activitats |
|
A.- Despatxos professionals, oficines, loteries, indústries de marbreria o construcció, perruqueries, gasolineres, papereries, òptiques, fotògrafs, centres educatius, ferreries, artistes i galeries d’art |
157,50 € |
B.- Comerços al detall de productes tèxtils, roba, calçat, objectes de decoració, mobles, floristeries, apotecaries, drogueries, estancs. |
|
B1) fins a 80 m2 |
236,67 € |
B2) de més de 80 m2 |
301,50 € |
C.- Comerços al detall de pa, pastisseria, brioixeria, confiteria, caramels, fruits secs, llepolies, vins. |
|
C1) fins a 80 m2 |
189,00 € |
C2) de més de 80 m2 |
276,30 € |
D.- Comerços de venda d’electrodomèstics, maquinària, ferreteries, tallers mecànics i tallers d’alumini |
|
D1) fins a 100 m2 |
315,00 € |
D2) de més de 100 m2 |
393,30 € |
E.- Carnisseries i peixateries |
549,90 € |
F.- Supermercats |
|
F1) fins a 100 m2 |
661,50 € |
F2) entre 100 i 200 m2 |
945,00 € |
F3) de més de 200 m2 |
1.449,00 € |
G.- Bancs, caixes d’estalvi, entitats financeres, bars, cafeteries, pubs i gelateries |
676,80 € |
H.- Restaurants- pizzeries fins a 100 m2 |
|
H1) situats dins el nucli urbà |
763,20 € |
H2) situats fora del nucli urbà |
1.108,80 € |
I.- Restaurants- pizzeries de més de 100 m2 |
|
I1) situats dins el nucli urbà |
1.140,30 € |
I2) situats fora del nucli urbà |
1.447,20 € |
J.- Magatzems |
|
J1) fins a 100 m2 |
472,50 € |
J2) entre 100 i 200 m2 |
762,30 € |
J3) de més de 200 m2 |
1.140,30 € |
A aquells magatzems vinculats a comerç o indústria situats a una distància inferior a 30 metres respecte del comerç o indústria, se’ls aplicarà les tarifes següents |
|
J. bis. 1) fins a 100 m2 |
158,40 € |
J. bis. 2) entre 100 i 200 |
198,00 € |
J. bis. 3) de més de 200 m2 |
265,50 € |
K.- Indústries alimentàries |
|
K1) fins a 5 treballadors |
763,20 € |
K2) de 6 a 10 treballadors |
1.446,30 € |
K3) de 11 a 25 treballadors |
2.358,00 € |
K4) de més de 25 treballadors |
5.814,00 € |
L.- Indústries no alimentàries |
|
L1) Fins a 5 treballadors |
382,50 € |
L2) de 6 a 10 treballadors |
763,20 € |
L3) de 11 a 25 treballadors |
1.139,40 € |
L4) de més de 25 treballadors |
3.378,60 € |
M.- Locals sense ús ni activitat |
107,10 € |
Als efectes d’aquesta part de la tarifa:
1) S’entén per vivenda la destinada a domicili de caràcter familiar i allotjaments que no excedeixin de deu places.
2) A les vivendes amb local comercial, s’incrementarà la quota que les correspongui per l’activitat comercial amb un 50% de la corresponent com a vivenda.
3) Les vivendes rústiques quins usuaris exclusius siguin també usuaris d’una altra vivenda dins el casc urbà, pagaran una tarifa de 38,45 € per la vivenda rústica. Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar cada any abans dins els primers cinc mesos de l’any.
4) Les quotes assenyalades en la tarifa tenen caràcter irreductible i corresponen a un any, menys quant sigui aplicable l’excepció de l’article 7 d’aquesta ordenança.
5) Els establiments que col·laborin amb la distribució de les bosses estandarditzades tindran una tarifa reduïda de fins a 500 € respecta de la que els correspondria d’acord amb les tarifes del quadre anterior, amb un màxim equivalent a la menor de les dues següents xifres: la total quota fixa, o el 30% de l’import de bosses distribuïdes computades d’octubre a octubre.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
25.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER A LA UTILITZACIÓ D’INSTAL·LACIONS PER LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS ESPORTIVES I OCI
Es proposa afegir la següent taula a l’article 3 de l’ordenança 25:
“...”
UTILITZACIÓ DE PISTES DE PÀDEL (PER UNA PISTA) |
|||
PERSONES |
IL·LUMINACIÓ ARTIFICIAL |
DURACIÓ |
QUOTA PER PERSONA |
Empadronats |
SÍ |
1h 30 min |
6,00 € |
NO |
4,50 € |
||
No empadronats |
SÍ |
9,00 € |
|
NO |
7,50 € |
“...”
26.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER UTILITZACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS MUNICIPALS DE CAN GELABERT, CASAL DE CULTURA I ALTRES INSTAL·LACIONS MUNICIPALS
L’article 4rt. Quota, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 4. Quota
A.- Activitats a Ca’n Gelabert
Per l’ús de Can Gelabert sempre que es compleixin les condicions de necessitat i servei públic exigibles per la regidoria corresponent segons el tema tractat:
I.- Utilització de les instal·lacions de Can Gelabert, de dilluns a divendres (per reunions, assajos, cursos, tallers o conferències. |
|
Particulars i entitats amb afany de lucre o de fora de Binissalem, per acte o sessió.§ |
205,25 € |
Particulars i entitats amb afany de lucre o de fora de Binissalem, per acte o sessió (mitja jornada).§ |
123,21 € |
II.- Utilització de les instal·lacions de Can Gelabert en horari no habitual, dissabtes, diumenges o festius (per reunions, assajos, cursos, tallers o conferencies) |
|
Particulars, entitats amb afany de lucre o de fora de Binissalem, per acte o sessió.§ |
287,33 € |
Particulars, entitats amb afany de lucre o de fora de Binissalem, per acte o sessió (mitja jornada).§ |
205,35 € |
III.- Per l’ús de Fires i Congressos S.A. |
|
Una sala per a 50 persones o menys, per migdia§ |
222,14 € |
Una sala per a 50 persones o menys, per un dia§ |
380,8 € |
Si la reserva de les sales és per més de 50 persones, per migdia§ |
309,43 € |
Si la reserva de les sales és per més de 50 persones, per un dia§ |
444,27 € |
B.- Exposicions a Ca’n Gelabert |
|
§ Per l’ús dels locals municipals de Can Gelabert, Casal de Cultura, sempre que es compleixin les condicions de necessitat i servei públic exigibles per la regidoria corresponent, per exposicions de particulars i entitats sense afany de lucre: gratuït. |
|
§ Per l’ús dels locals municipals de Can Gelabert, Casal de Cultura, sempre que es compleixin les condicions de necessitat i servei públic exigibles per la regidoria corresponent, per exposicions amb vigilància a càrrec municipal, de particulars i entitats sense afany de lucre, per hora d’obertura al públic. |
16,39 € |
§ Per l’ús dels locals municipals de Can Gelabert, Casal de Cultura, sempre que es compleixin les condicions de necessitat i servei públic exigibles per la regidoria corresponent, per exposicions de particulars i entitats amb afany de lucre, per dia. |
57,57 € |
§ Per l’ús dels locals municipals de Can Gelabert, Casal de Cultura, sempre que es compleixin les condicions de necessitat i servei públic exigibles per la regidoria corresponent, per exposicions amb vigilància a càrrec municipal, de particulars i entitats amb afany de lucre: |
57,57 € |
mes, per cada hora d’obertura al públic |
16,39 € |
C.- Visites |
|
Per entrada i visita a Can Gelabert, Casal de Cultura: per persona resident a Binissalem: gratuït§ |
|
Per entrada i visita a Can Gelabert, Casal de Cultura: per persona no resident a Binissalem§ |
2,18 € |
§ Per entrada i visita a Can Gelabert, Casal de Cultura: per persona no resident a Binissalem, fins a 18 anys o major de 65 anys |
0,78 € |
D.- Casaments a qualsevol lloc municipal |
|
I.- Per qualsevol parella de ciutadans que vulguin fer la cerimònia civil del casament a qualsevol lloc municipal que així ho sol·licitin, si algun d’ells figura empadronat a la vila amb una antiguitat superior als sis mesos, o tenguin una vinculació històrica amb Binissalem |
41,2 € |
II.- Per les demés parelles, de dilluns a divendres no festius: |
164,8 € |
III.- Per les demés parelles, dissabtes, diumenges i festius: |
206 € |
IV.- Si la cerimònia es fa a qualsevol lloc no municipal, però implica desplaçament de l’autoritat a fora de les instal·lacions municipals, s’aplicarà el mateix import. |
|
E.- Us privat d’altres edificis |
|
I.- Parc de sa Rectoria (3 hores) |
51,5 € |
II.- Coberta de l’escola graduada (1/4 part, 3 hores) |
51,5 € |
III.- Us del teatre municipal (inclou la contractació d’un conserge, l’enllumenat, la megafonia), euros per dia o actuació o assaig. L’entitat sol·licitant haurà de dipositar un aval de 200 euros per a cobrir els possibles danys a les instal·lacions, que serà retornat a l’entitat una vegada acreditada la manca de danys. Tot allò, sense perjudici de la responsabilitat personal per danys majors que puguin provocar-se. |
105,06 € |
F) Altres llocs no expressament indicats
Als llocs i instal·lacions municipals no compresos a la taula anterior on es despleguin activitats per particulars i entitats també s’haurà de pagar taxa.
Si el professor o entitat, pel fet de cobrar un import a l’alumnat o beneficiaris, obté uns ingressos inferiors o iguals a 100 € per local/mes, la taxa és de 10 €/mes.
Si el professor o entitat, pel fet de cobrar un import a l’alumnat o beneficiaris, obté uns ingressos entre 101 i 200 € per local/mes , la taxa és de 20 €/mes.
Si el professor o entitat, pel fet de cobrar un import a l’alumnat o beneficiaris, obté uns ingressos entre 201 i 300 € per local/mes, la taxa és de 30 €/mes.
Si el professor o entitat, pel fet de cobrar un import a l’alumnat o beneficiaris, obté uns ingressos superiors a 300 € per local/mes, la quantia es calcula partint de la tarifa base de 40€ per local/mes, aplicant uns coeficients en funció del número de metres quadrats de local, número d’alumnes i número d’hores mensuals d’us.
1. Coeficient per metres quadrats de local
- 1 a 20 m2 = x 1
- 21 a 40 m2 = x 1'25
- 41 a 60 m2 = x 1'50
- + 60 m2 = x 2
2. Coeficient per número d’alumnes
- 1 a 10 = x 1
- 11 a 25 = x 1'50
- 26 a 50 = x 2
- + 51 = x 3
3. Coeficient per número d’hores al mes:
- 1 a 5 = x 1
- 6 a 10 = x 1'25
- 11 a 15 = x 1'50
- 16 a 30 = x 2
- + 31 = x 2'5
“...”
L’article 6. Ajudes i subvencions, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 6. Exempcions
Les entitats de Binissalem sense afany de lucre estaran exempts de pagar la taxa per la utilització de les instal·lacions de Can Gelabert per reunions, assajos, cursos, tallers o conferencies.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
27.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA UTILITZACIÓ DEL SERVEI DE SUBMINISTRAMENT DE MENJAR A DOMICILI I MENJAR I BEURE A LES FESTES DEL VERMAR
L’ Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la utilització del servei de subministrament de menjar a domicili i menjar i beure a les festes del vermar passa a ser Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la utilització del servei de subministrament de menjar a domicili.
L’article 5è, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 5.
La base imposable d’aquesta taxa la constitueix el cost del servei, que es fitxa en 4’00 euros.
“...”
L’article 6è, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 6.
La quota de la taxa regulada en aquesta ordenança és de 4’00 € per servei.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
L’ Annex I, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“..”
ANNEX I
BAREM PER A LA REGULACIÓ DE LES AJUDES ECONOMIQUES DE SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE BINISSALEM 2016
1. DADES FAMILIARS
( ) Família monoparental:
( ) Família nombrosa : 2 punts
( ) Família amb membre en discapacitat o dependència
( ) Persona sola > de 65 anys: 2 punts
( ) Parella > de 65 anys sense fills ni altres: 1 punt
( ) Família en condició especial (convivència d’ascendents o descendents en el domicili, malaltia familiar): 1 punt
2. DADES ECONÒMIQUES DE LA FAMILIA (Annex 1) 1
Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència 2 menys l’import del rebut de lloguer o hipoteca, dividit pel nombre de membres de la unitats de convivència.
A partir del barem de renta per càpita, s’aplicarà la puntuació següent:
- Menys de 30% (159,75€):.....................................................................5 punts
- Del 30% al 40% de l’IPREM (159,75€ a 213€) ..............................4 punts
- Del 40% al 50% de l’IPREM (213€ a 266,25€) .............................. 3 punts
- Persones soles beneficiàries de PNC (366,90€)................................3 punts
(IPREM MENSUAL 2016: 532,51€)
[1] Aquelles famílies que no tinguin puntuació en aquest punt, es donarà per denegada la sol·licitud, a exempció de valoració tècnica.
2 Entenem per ingressos de la Unitat de convivència la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili x 14 pagues /12 mesos, a excepció d’aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional.
Es computarà un màxim de 700€ com quantia a valorar en cas d’hipoteca o lloguer.
Ingressos: _____________________ Despeses: _________________________
Total per persona : ______________
3. SITUACIÓ LABORAL (la millor situació personal) £
· Treballador fixo / fixo discontinuo .............................................. 0 punts
· Treballador per compta propi ..........................................................0 punts
· Treballador eventual/pensionista.......................................................1 punt
· Treballador jornada parcial (menys de mitja jornada).....................1 punt
· Desocupat cobrant subsidi/RMI ......................................................1 punt
· Treballador/a irregular....................................................................... 1 punt
· Estudiant ............................................................................................. 1 punt
· Desocupat sense subsidi ................................................................... 3 punts
· Altres situacions....................................................................................2 punts
4. PLA DE FEINA
Implicació i motivació del recurs per a la resolució dels objectius del Pla d’intervenció.
o Sense pla de feina. (Primera demanda i/o expedient obert des de fa menys de tres mesos): 0 punts
o Col·laboració puntual (contacte amb els serveis socials cada quatre mesos (banc d’aliments), demandes puntuals) 1 punt
o Pla de feina establert (tipus SAD, intervenció interdisciplinària): 2 punts
5. PUNTUACIÓ
De 9 o mes |
80% |
De 8 punts |
60% |
De 6 a 7 punts |
40% |
De 3 a 5 punts |
25% |
Es planteja la possibilitat de concessió del 100% de la subvenció en aquella situació sociofamiliar d’extrema necessitat i detectada per part dels Serveis Socials. Aquest augment vendrà justificat per un informe social que acompanyarà a aquest document.
6. PROPOSTA
PUNTUACIO TOTAL |
|
PERCENTATGE |
|
QUANTIA SOL·LICITADA |
|
QUANTIA RESULTANT |
|
QUANTIES REBUDES ANY EN CUS |
|
Proposta
APROVAT £ QUANTIA 3: ______________
DENEGAT £ MOTIU:_____________________________________________
ANNEX 1
TAULA IPREM PER A VALORACIÓ ECONÒMICA
Per calcular els ingressos màxims de les persones i les unitats familiars per sol·licitar una ajuda econòmica utilitzarem com a referència el Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM).
El IPREM es publica anualment a través de la Llei de Pressupostos. Cada any s’utilitzarà com a referència l’últim valor publicat de forma oficial per a determinar IPREM actual.
El indicador públic de renta d’efectes múltiples fixat per al 2016 és de:
- El IPREM diari: 17,75 euros.
- El IPREM mensual: 532,51 euros.
- El IPREM anual: 6.390,13 euros.
Podran accedir a les prestacions les persones i unitats familiars que superin els 266,25€ per membre, un pic descomptat les despeses de lloguer o hipoteca.
3 S’adjuntarà informe tècnic si es valora quantia superior a la resultant
En el cas de persones que viuen soles i són beneficiaries de PNC s’estipula el màxim d’ingressos de 366,90€, independentment que existeixin o no despeses de vivenda.
Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència menys l'import del rebut de lloguer o hipoteca.
Entenem per ingressos de la unitat de convivència, la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili per 14 pagues dividit entre 12 mesos, a excepció d’aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional o són unitats familiars independents.
Es computaran com ingressos i despeses tots aquells que siguin percebuts pels següents conceptes:
- Nòmines, pensions i altres prestacions econòmiques
- Beneficis i pèrdues del treball per compte pròpia
- Rendes de patrimoni (lloguers)
- Pensions alimentàries
- Prestacions socials
- Transferències rebudes i pagades a altres llars
- Ingressos percebuts i pagats per infants
- Resultats de declaracions d’impostos
“...”
Es deroga l’ Ordenança Fiscal nº28 reguladora de la taxa per la utilització del servei de bugaderia.
31.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS DE L’ESCOLETA MUNICIPAL I L’ESCOLA DE MÚSICA DE BINISSALEM
L’article 3r. Quantia, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 3.
Quantia
1. La quantia del preu públic regulat en aquesta Ordenança serà fixada a les tarifes contingudes a l’apartat següent. Les tarifes s’apliquen a cada un dels cursos indicats.
2. Les tarifes d’aquest preu públic seran les següents:
A) ESCOLETA MUNICIPAL:
1. Per alumnes empadronats al municipi:
- Matrícula |
119,00 € |
-Servei escoleta mensual (09:00-12:00/ 15:00-17:00) |
170,00 € |
-Servei guarderia matins mensual (07:30 / 09:00) |
27,00 € |
-Servei de menjador mensual |
113,00 € |
-Servei de menjador aïllat |
6,50 € |
-Servei de guarderia aïllat |
7,00 € |
2. Per alumnes no empadronats al municipi:
S’aplicarà la mateixa tarifa, incrementada en un 30%
B) ESCOLA DE MÚSICA:
1. Tarifes per empadronats al municipi
Matrícula: 20 €
|
Preu per mes |
---|---|
Música i moviment (3 – 4 anys) 45 min/setmana |
20,00 € |
Música i moviment (5 anys) 1h 30 min/setmana |
31,50 € |
Iniciació (6 – 7 anys) 45 min llenguatge 30 min instrument |
1 alum. 62,00 € |
2 alum. 40,00 € |
|
3 alum. 30,00 € |
|
Estudis no reglats 1h llenguatge 45 min instrument |
1 alum. 93,00 € |
2 alum. 58,00 € |
|
3 alum. 45,00 € |
|
Adults instrument 45 min individual |
78,00 € |
Adults Clàssica 1h llenguatge 45 min instrument individual |
1 alum. 93,00 € |
2 alum. 58,00 € |
|
3 alum. 45,00 € |
|
Adults Moderna. 1r 1h llenguatge 1h 30 min combo 45 min instrument individual |
1 alum. 105,00 € |
2 alum. 70,00 € |
|
3 alum. 57,00 € |
|
Adults Moderna. 2n. 3r i 4t 1h llenguatge 45 min harmonia 1h 30 min combo 45 min instrument individual |
1 alum. 112,00 € |
2 alum. 75,00 € |
|
3 alum. 65,00 € |
|
Classe individual 1h setmanal |
103,00 € |
Combo 1h 30 min |
31,50 € |
Dansa 2h/setmana |
38,00 € |
Col·lectiva 1h (grups petits) |
27,00 € |
Col·lectiva 1h |
15,00 € |
Col·lectiva 1h 30 min |
20,00 € |
2. Tarifes per no empadronats al municipi
S’aplicarà un increment del 10% damunt les corresponents equivalents a empadronats.
Notes d’aplicació a la tarifa de l’Escola de Música:
1) Tindran matrícula gratuïta aquells alumnes empadronats que:
• Siguin membres d’una associació musical de Binissalem
2) S’aplicaran els següents descomptes damunt la tarifa als matriculats empadronats:
-10% si són 2 els familiars matriculats.
-10% alumnes amb carnet de família nombrosa.
-15% si són 3 o més els familiars matriculats
-25% si l’alumne cursa 2 assignatures i a més té un familiar matriculat a l’escola.
3) Es podrà aplicar el preu per empadronats a aquelles persones que tinguin vincles singulars de naturalesa familiar o econòmica que siguin considerats d’interès per la vida social del municipi.
“...”
L’article 5è. Ajudes i subvencions , tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 5
Sol·licituds
La sol∙licitud d’una plaça a qualsevol escola depenent de l’Ajuntament, es realitzarà mitjançant l’imprès oficial de sol∙licitud de plaça corresponent, que s’haurà d’acompanyar amb la documentació pertinent.
“...”
S’afegeixen dos nous articles a la present ordenança, Article 6 Bonificacions i Article 7 Supòsits de no subjecció, que tindran, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 6
Bonificacions
S’estableix una bonificació del 50 % de la quota en casos de 2 o més fills/es que vagin a l’escoleta i/o tenguin el títol de família nombrosa.
Article 7
Supòsits de no subjecció
No estaran subjectes a aquesta taxa les persones que per la seva situació econòmica i psicosocial no puguin fer front a les tarifes indicades. Per gaudir de la no subjecció és necessari un informe favorable dels serveis socials.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
32.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEI DE CENTRE DE DIA
L’article 4. Quota Tributària, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
La quota tributària de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la fixada a la Tarifa continguda a l’apartat següent, per a cada un dels distints serveis.
Les Tarifes d’aquesta taxa seran les següents
A) USUARIS QUE NO REBIN L’AJUDA DERIVADA DE LA LLEI 39/2006, DE 14 DE DESEMBRE, DE PROMOCIÓ DE L’AUTONOMIA PERSONAL Y ATENCIÓ A LES PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA
a) Imports per mes, quota ordinària:
Estança completa (horari normal d’obertura) |
327,06 € |
1/2 jornada amb dinar |
217,69 € |
1/2 jornada sense dinar |
131,46 € |
Dinar solt (per dia) |
4’00 € |
b) Quotes especials
Als beneficiaris que no facin una ocupació mensual completa, pels motius que siguin (perquè s’acullin a les baixes voluntàries o forçosa, canvis de règim dins un mes ..., menys en els casos de començament i acabament del servei) se els aplicarà una tarifa resultat de la sumatòria següent:
- Una quota fixa mensual de reserva, que per jornada completa serà de 105,16 € i per mitja jornada serà de 52,58 €.
- En cas que no falti un mes sencer, s’aplicarà una quota per dia d’assistència de 6,16 € en cas de jornada completa, o una quota per dia d’assistència de 3’55 € en cas de mitja jornada.
Els mesos de començament o acabament del servei es comptaran de forma proporcional als dies de servei consumit.
B) USUARIS QUE SI REBIN L’AJUDA DERIVADA DE LA LLEI 39/2006, DE 14 DE DESEMBRE, DE PROMOCIÓ DE L’AUTONOMIA PERSONAL Y ATENCIÓ A LES PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA
Aquests usuaris pagaran una quota superior al 20% a la que correspondria d’acord amb la tarifa d’usuari de l’apartat A) anterior; en el cas de que l’usuari d’aquest servei també ho fos del servei d’ajuda a domicili i pagués increment damunt el preu d’aquella taxa per rebre l’ajuda de la llei 39/2006, l’increment només seria del 10%.
“...”
L’article 6è. Ajudes i subvencions, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 6. Supòsits de no subjecció
Es podran considerar no subjectes al preu públic, amb caràcter excepcional, aquelles persones beneficiàries que, superant el límit previst, en l’apartat anterior, així es justifiqui mitjançant l'informe social corresponent.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
L’ Annex I, tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
ANNEX I
BAREM PER A LA REGULACIÓ DE LES AJUDES ECONOMIQUES DE SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE BINISSALEM 2016
7. DADES FAMILIARS
( ) Família monoparental:
( ) Família nombrosa : 2 punts
( ) Família amb membre en discapacitat o dependència
( ) Persona sola > de 65 anys: 2 punts
( ) Parella > de 65 anys sense fills ni altres: 1 punt
( ) Família en condició especial (convivència d’ascendents o descendents en el domicili, malaltia familiar): 1 punt
1. DADES ECONÒMIQUES DE LA FAMILIA (Annex 1)1 £
Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència2 menys l’import del rebut de lloguer o hipoteca, dividit pel nombre de membres de la unitats de convivència.
A partir del barem de renta per càpita, s’aplicarà la puntuació següent:
- Menys de 30% (159,75€):.................................................................5 punts
- Del 30% al 40% de l’IPREM (159,75€ a 213€) ..............................4 punts
- Del 40% al 50% de l’IPREM (213€ a 266,25€) .............................. 3 punts
- Persones soles beneficiàries de PNC (366,90€)................................3 punts
(IPREM MENSUAL 2016: 532,51€)
Ingressos: _____________________ Despeses: _________________________
Total per persona : ______________
8. SITUACIÓ LABORAL (la millor situació personal) £
· Treballador fixo / fixo discontinuo .............................................. 0 punts
· Treballador per compta propi .........................................................0 punts
· Treballador eventual/pensionista.......................................................1 punt
· Treballador jornada parcial (menys de mitja jornada)......................1 punt
· Desocupat cobrant subsidi/RMI .......................................................1 punt
· Treballador/a irregular...................................................................... 1 punt
· Estudiant .......................................................................................... 1 punt
· Desocupat sense subsidi ................................................................. 3 punts
· Altres situacions...............................................................................2 punts
1 Aquelles famílies que no tinguin puntuació en aquest punt, es donarà per denegada la sol·licitud, a exempció de valoració tècnica.
2 Entenem per ingressos de la Unitat de convivència la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili x 14 pagues /12 mesos, a excepció d’aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional.
Es computarà un màxim de 700€ com quantia a valorar en cas d’hipoteca o lloguer.
9. SITUACIÓ LABORAL (la millor situació personal) £
· Treballador fixo / fixo discontinuo .............................................. 0 punts
· Treballador per compta propi .........................................................0 punts
· Treballador eventual/pensionista.......................................................1 punt
· Treballador jornada parcial (menys de mitja jornada)......................1 punt
· Desocupat cobrant subsidi/RMI .......................................................1 punt
· Treballador/a irregular...................................................................... 1 punt
· Estudiant .......................................................................................... 1 punt
· Desocupat sense subsidi ................................................................. 3 punts
· Altres situacions...............................................................................2 punts
10. PLA DE FEINA £
Implicació i motivació del recurs per a la resolució dels objectius del Pla d’intervenció.
o Sense pla de feina. (Primera demanda i/o expedient obert des de fa menys de tres mesos): 0 punts
o Col·laboració puntual (contacte amb els serveis socials cada quatre mesos (banc d’aliments), demandes puntuals) 1 punt
o Pla de feina establert (tipus SAD, intervenció interdisciplinària): 2 punts
11. PUNTUACIÓ
De 9 o mes |
80% |
De 8 punts |
60% |
De 6 a 7 punts |
40% |
De 3 a 5 punts |
25% |
Es planteja la possibilitat de concessió del 100% de la subvenció en aquella situació sociofamiliar d’extrema necessitat i detectada per part dels Serveis Socials. Aquest augment vendrà justificat per un informe social que acompanyarà a aquest document.
12. PROPOSTA
PUNTUACIO TOTAL |
|
PERCENTATGE |
|
QUANTIA SOL·LICITADA |
|
QUANTIA RESULTANT |
|
QUANTIES REBUDES ANY EN CUS |
|
Proposta
APROVAT £ QUANTIA3: ______________
DENEGAT £ MOTIU:_____________________________________________
ANNEX 1
TAULA IPREM PER A VALORACIÓ ECONÒMICA
Per calcular els ingressos màxims de les persones i les unitats familiars per sol·licitar una ajuda econòmica utilitzarem com a referència el Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM).
El IPREM es publica anualment a través de la Llei de Pressupostos. Cada any s’utilitzarà com a referència l’últim valor publicat de forma oficial per a determinar IPREM actual.
El indicador públic de renta d’efectes múltiples fixat per al 2016 és de:
- El IPREM diari: 17,75 euros.
- El IPREM mensual: 532,51 euros.
- El IPREM anual: 6.390,13 euros.
Podran accedir a les prestacions les persones i unitats familiars que superin els 266,25€ per membre, un pic descomptat les despeses de lloguer o hipoteca.
3 S’adjuntarà informe tècnic si es valora quantia superior a la resultant
En el cas de persones que viuen soles i són beneficiaries de PNC s’estipula el màxim d’ingressos de 366,90€, independentment que existeixin o no despeses de vivenda.
Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència menys l'import del rebut de lloguer o hipoteca.
Entenem per ingressos de la unitat de convivència, la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili per 14 pagues dividit entre 12 mesos, a excepció d’aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional o són unitats familiars independents.
Es computaran com ingressos i despeses tots aquells que siguin percebuts pels següents conceptes:
- Nòmines, pensions i altres prestacions econòmiques
- Beneficis i pèrdues del treball per compte pròpia
- Rendes de patrimoni (lloguers)
- Pensions alimentàries
- Prestacions socials
- Transferències rebudes i pagades a altres llars
- Ingressos percebuts i pagats per infants
- Resultats de declaracions d’impostos
“...”
36.- ORDENANÇA FISCAL DE PREUS PÚBLICS PER LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS CULTURALS, ARTÍSTIQUES, EDUCATIVES, DE FORMACIÓ I D’OCI I TEMPS LLIURE, I VENDA DE PRODUCTES ASSOCIATS
L’article 4art. , tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Article 4.
1. Les tarifes aplicables seran les següents:
|
Preu per unitat |
---|---|
Fideus des Vermar a Ca’n Arabí, per plat servit pagat amb prevenda |
1,00 € |
Fideus des Vermar a Ca’n Arabí, per plat servit pagat al lloc |
3,00 € |
Botella de via a Ca’n Arabí |
1,00 € |
Botella de vi entregada a Plaça |
6,00 € |
Camisetes adults |
6,00 € |
Camisetes nins |
5,00 € |
Pins |
1,00 € |
Tasses |
4,00 € |
Banderes des Vermar |
12,50 € |
Mocadors de tela |
3,00 € |
Mocadors de forro |
1,00 € |
Autobús d’excursions |
10,00 € |
Llibres* |
|
*degut a la diversitat de llibres, els preus d’aquests es fixaran incrementat el seu preu de cost amb un 20% en concepte de despeses.
2. Aquesta ordenança no pot cobrir la universalitat de bens i serveis que es poden donar en cada moment. Si qualque servei o bé commemoratiu s’hagués de prestar o vendre sense haver-se previst aquí, s’agafarà el preu de cost i s’incrementarà en un 20% en concepte de despeses de gestió.
3. En el cas de cursos especials i autobusos a destins distints als previstos, el preu públic serà el que resulti d’augmentar en un 20% el preu de cost unitari del servei.
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
37.- ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA BONIFICACIÓ DEL PAGAMENT DE LES SANCIONS PER INFRINGIR LES ORDENANCES MUNICIPALS
L’article 2. Conseqüències de pagament , tindrà, en endavant, la següent redacció:
“...”
Si el denunciat paga la sanció a l’acte de notificació o en el termini establert a l’esmentada notificació tindrà una REDUCCIÓ del 50% del seu import.
“...”
La DISPOCIÓ FINAL tindrà, en endavant, la següent redacció:
“... ”
La present Ordenança, aprovada per acord de l’Ajuntament Ple, de 3 de novembre de 2015, entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
“...”
El que es fa públic per general coneixement.
Binissalem, 21 de desembre de 2015
El Batle
Jeroni Salom Munar