Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 18264
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, mitjançant el procediment anticipat de despesa, ajudes per a les Agrupacions de Defensa Vegetal i les ATRIA, per al foment de l’associacionisme agrari amb finalitats de defensa vegetal, per a l’any 2016
L’Ordre del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, de 17 de novembre de 1989 (BOE núm. 30, de 22 de novembre de 1989), estableix un programa de promoció de la lluita integrada contra les plagues dels diferents cultius a través de les Agrupacions per a Tractaments Integrats en Agricultura (ATRIA). En data 22 d’abril de 1993, es va comunicar la quantia de les ajudes que fan referència a l’Ordre del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, de 17 de novembre de 1989.
En l’àmbit de les Illes Balears, el Decret 52/2013, de 29 de novembre, regula les agrupacions de defensa vegetal en l'àmbit de les Illes Balears i es crea el Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal de les Illes Balears.
Dia 17 de març de 2005, es va publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer. L’article 1.2 d’aquesta Ordre assenyala que seran objecte d’ajuda, entre d’altres, les mesures agroambientals i l’associacionisme agrari.
D’altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), estableix a l’article 2a) que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i altres règims d’ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.
D’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 23 de desembre de 2005, el FOGAIBA assumeix, amb caràcter ple, l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, des de l’1 de gener de 2006.
Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'Annex 1 acorda la adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.
D’acord amb el que disposa l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.
Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte de les ajudes
1. S’aprova, mitjançant el procediment anticipat de despesa, la convocatòria d’ajudes destinades al foment de l’associacionisme agrari amb finalitats agroambientals i, en concret, de les Agrupacions de Defensa Vegetal (ADV) constituïdes d’acord amb el Decret 52/2013, de 29 de novembre, amb la finalitat de col·laborar amb l’administració en la lluita col·lectiva contra els agents nocius dels vegetals, d’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.
2. A efectes d’aquesta Resolució, durant els cinc primers anys de funcionament, les ADV tendran la consideració d’Agrupacions per a Tractaments Integrats en Agricultura (ATRIA), d’acord amb l’Ordre de 17 de novembre de 1989 per la que s’estableix un programa de promoció de la lluita integrada contra les plagues dels diferents cultius a través de les Agrupacions per a Tractaments Integrats en Agricultura (ATRIAS) i, per tant, podran accedir a les ajudes que per a aquestes finalitats estableix el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.
3. L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes és, per a les ATRIA, les Illes Balears i, per a les ADV, l’illa de Mallorca.
Segon
Import màxim de la convocatòria i finançament
1. Per a aquesta convocatòria es destina un import de dos-cents vint mil euros (220.000,00 €), amb possibilitat d’ampliar la dotació de la partida pressupostària, amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA per a l’exercici 2016. Aquesta quantitat serà finançada per la comunitat autònoma de les Illes Balears (CAIB).
2. D’altra banda, i a més de la quantitat prevista en el punt 1 anterior, el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, amb càrrec als pressuposts generals de l’Estat, ha de finançar la part de l’ajuda destinada a les ATRIA, mitjançant la transferència prèvia de les quantitats que corresponguin per atendre el seu pagament. El finançament de la part corresponent a les ATRIA es realitzarà d’acord amb el que preveu l’Ordre del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, de 17 de novembre de 1989, per la qual s’estableix un programa de promoció de la lluita integrada contra les plagues dels diferents cultius a través de les Agrupacions per a Tractaments Integrats en Agricultura.
3. En qualsevol cas, aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l’existència de crèdit adequat i suficient per a finançar el compliment de les obligacions generades en els pressuposts del FOGAIBA de l’any 2016, així com a la transferència del crèdit necessari per part del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.
Tercer
Beneficiaris
1. Poden ser beneficiàries d’aquestes ajudes les Agrupacions de Defensa Vegetal constituïdes d’acord amb el Decret 52/2013, de 29 de novembre, inscrites en el Registre d’ADV amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds i que disposin, abans de l’emissió de l’informe de la unitat gestora previst al punt 2 de l’apartat setè, d’un Pla d'actuacions aprovat pel Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, amb el contingut mínim que figura a l'annex III.
2. A més dels requisits establerts en els apartats anteriors, hauran de complir els requisits prevists en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
3. No podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no estar sotmesos a les prohibicions esmentades es farà així com estableix l’apartat 6 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
4. D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, que desenvolupa determinats aspectes de la Llei de finances, i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, haurà de quedar acreditada amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió. La comprovació del compliment del requisit esmentat la realitzarà el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient Agricultura i Pesca, ja que la presentació de la sol·licitud en suposa l’autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa en contra. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.
5. De conformitat amb el que disposa l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l’àmbit de les relacions laborals.
Quart
Actuacions subvencionables i quantia de les ajudes
1. Poden ser subvencionades les actuacions, realitzades i pagades des de l’1 d’octubre de 2015 fins al 31 de desembre de 2016, següents:
a) La contractació de la direcció tècnica per part de les Agrupacions de Defensa Vegetal, a través de personal laboral mitjançant un contracte de treball, o d’assistència tècnica mitjançant un contracte d’arrendament de serveis, amb dedicació exclusiva a la protecció dels vegetals. Seran despeses subvencionables, en el cas de contractació de personal laboral: el salari i els costos de Seguretat Social i, en el cas de serveis d’assistència tècnica, el cost del servei degudament facturat.
Sense perjudici dels límits que estableix el paràgraf següent i amb caràcter general, l’ajuda consistirà en un màxim del 100% de la despesa subvencionable, durant el primer any amb dret a l’ajuda; un 80%, durant el segon any; un 60%, durant el tercer any i fins un 50%, a partir del quart any de l’ajuda. En cap cas, transcorreguts els tres primers anys, la subvenció superarà el 50% de les despeses corresponents al personal tècnic contractat per l’ADV.
A més, el límit anual màxim per beneficiari serà el següent:
- 26.000,00 euros, durant el primer any amb dret a l’ajuda;
- 20.800,00 euros, durant el segon any amb dret a l’ajuda;
- 15.600,00 euros, durant el tercer any amb dret a l’ajuda;
- 13.000,00 euros, a partir del quart any amb dret a l’ajuda.
Si la superfície i el tipus de cultiu fessin necessària la contractació d’un segon tècnic, el límit anual de l’ajuda podria arribar fins als imports següents:
- 39.500,00 euros, durant el primer any amb dret a l’ajuda;
- 31.600,00 euros, durant el segon any amb dret a l’ajuda;
- 26.000,00 euros, a partir del tercer any amb dret a l’ajuda.
La necessitat de contractar més d’un tècnic ha d’estar justificada per l’ADV i s’exigirà un informe favorable del Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia.
En cas que el contracte subscrit amb el tècnic sigui un contracte de treball de caràcter laboral i únicament durant els cincs primers anys de funcionament de l’ADV, el beneficiari tendrà dret a la part finançada pel Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient corresponent a les ATRIA, i que a continuació es detalla:
|
1r any |
2n any |
3r any |
4t any |
5è any |
Cultiu protegit, cítrics, fruiters, hortícoles, ornamentals i vinya |
10.818,22 |
8.654,57 |
6.490,93 |
4.327,29 |
2.163,64 |
Olivera |
9.736,40 |
7.789,12 |
5.841,84 |
3.894,56 |
1.947,28 |
Lleguminoses |
8.654,57 |
6.923,66 |
5.192,74 |
3.461,83 |
1.730,91 |
Patata |
5.409,11 |
4.327,29 |
3.245,47 |
2.163,64 |
1.081,82 |
Blat |
4.327,29 |
3.461,83 |
2.596,37 |
1.730,91 |
865,46 |
La resta de l’ajuda fins arribar als límits prevists en els paràgrafs anteriors serà finançada per la CAIB.
En cas que el contracte subscrit amb el tècnic no sigui un contracte de treball de caràcter laboral o que l’ADV no estigui en els primers cinc anys de funcionament, no es concedirà la part de l’ajuda finançada pel Ministeri corresponents a les ATRIA i prevista a la graella anterior. En aquest supòsit, l’ajuda serà la resultant de deduir dels límits fixats anteriorment l’import que consta a la graella esmentada.
b) La formació del tècnic contractat per l’ADV. La subvenció de les despeses realitzades en formació assolirà un màxim de 1.200,00 euros anuals. Aquesta ajuda serà finançada per la CAIB.
c) La compra de material per al control de plagues i malalties: productes fitosanitaris, trampeig, feromones, enemics naturals (control biològic), el cost del qual serà subvencionat en un 75%, fins a un màxim de 1.200,00 euros per ADV. D’aquest import, 751,27 euros per a cada ADV, amb consideració d’ATRIA, seran finançats pel Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient i l’import restant per la CAIB. En cas que el beneficiari no reuneixi la condició d’ATRIA, l’ajuda prevista serà finançada en la seva totalitat per la CAIB.
d) La compra de material necessari per a l’activitat de l’ADV (no es considera material necessari per a l’activitat de l’ADV el material no inventariable d'oficina), el cost de la qual serà subvencionat en un 75%, fins un màxim de 1.500,00 euros per ADV. Aquesta ajuda serà finançada per la CAIB.
El material inventariable adquirit sota aquest concepte només podrà ser substituït després de la seva amortització i s’haurà de presentar a l’efecte una llista actualitzada de l’inventari, amb els terminis d’amortització.
2. No es podran concedir ajudes per prevenció o eradicació de malalties, de les quals la normativa europea imposi exaccions específiques per mesures de lluita.
3. En qualsevol cas s’han d’aplicar les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
En cap cas l’import de l’ajuda podrà superar el cost de l’activitat a realitzar.
4. Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000,00 euros en cas de subministrament de béns d’equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de presentar tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de la despesa subvencionable no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o prestin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.
L’elecció entre les ofertes presentades, que s’hauran d’aportar amb la justificació de subvenció, es realitzarà conforme a criteris d’eficiència i economia, que s’han de justificar en una memòria quan l’elecció no correspongui a l’oferta més avantatjosa.
5. Sense perjudici del termini per a la realització de les actuacions objecte d’ajuda, previst en el punt 1 d’aquest apartat, s’acceptarà el pagament de les despeses corresponents als salaris i Seguretat Social del mes de desembre i a les retencions de l’IRPF del quart trimestre de l’any, fins al dia 31 de gener de 2017.
Cinquè
Sol·licituds
1. El termini de presentació de sol·licituds començarà a comptar el dia següent de la data de publicació d’aquesta Resolució en el BOIB i acabarà el dia 29 de gener de 2016.
2. Les persones interessades que compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex I que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears i s’han de presentar, correctament emplenades, en el registre d’entrada del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria de Medi Ambient Agricultura i Pesca o a qualsevol dels registres prevists a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que s’indiquen a l’annex citat, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex I.
Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat.
b) Acreditació de la representació amb la qual se signa la sol·licitud.
3. En cas que l’interessat no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient Agricultura i Pesca, per a l’obtenció del DNI del representant o dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, haurà d’aportar els documents acreditatius corresponents. En cas que no estigui obligat a presentar les declaracions a què es refereixen les obligacions tributàries o a la Seguretat Social anteriors, haurà de presentar declaració responsable del seu compliment.
4. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació esmentada, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s’entendrà per desistida la sol·licitud i, amb resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit.
5. Si qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l’expedient presenta ratllades o esmenes, serà considerat com a no presentat i es procedirà en aquest cas conforme indica l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
6. En cas que amb ocasió de la tramitació d’altres expedients en el FOGAIBA o a la Conselleria de Medi Ambient Agricultura i Pesca, ja s’hagi presentat algun d’aquests documents, no serà necessari aportar-lo de nou i n’hi haurà prou que s’esmenti l’expedient en què consta. Això no obstant, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.
7. A més de la documentació que ha d’aportar la persona sol·licitant, l’òrgan instructor, a efectes de comprovar el compliment dels requisits exigits, ha de sol·licitar al Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, un certificat que ha d’incloure, com a mínim, els aspectes següents:
- Aprovació del Pla
- Nom i NIF de l’ADV
- Si l’ADV està inscrita en el registre oficial
- Any d’inscripció
- Cultiu o grup de cultius i superfície controlada de cada grup
- Tècnic contractat per l’ADV que dirigirà el programa de lluita contra els agents nocius dels vegetals, amb indicació del tipus de contracte: laboral o professional.
- En cas de necessitar la contractació de més d’un tècnic per l’ADV, és necessari que el certificat n’informi favorablement.
Aquesta comprovació la realitzarà d’ofici el FOGAIBA, ja que la presentació de la sol·licitud d’ajuda en suposa la seva autorització davant la Conselleria de Medi Ambient Agricultura i Pesca, sense perjudici que la persona sol·licitant pugui denegar expressament aquest consentiment i presentar els certificats corresponents.
8. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes a l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, esmentada i la resta de normativa d’aplicació.
Sisè
Selecció de beneficiaris i criteris objectius i de preferència
1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es farà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, les subvencions es concediran en condicions d’igualtat a totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s’exigeixen en aquesta Resolució i que aportin la documentació corresponent.
2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d’ajuda superi l’import que es destina a la present convocatòria, es reduiran els imports de les ajudes previstes pels conceptes b), d), c) i a) del punt 1 de l’apartat quart, en l’ordre assenyalat, en el mateix percentatge unitari resultant de l’ajustament pressupostari.
Setè
Instrucció del procediment
1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.
2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap de servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca, sobre la base de l’informe previ de la unitat gestora d’aquest Servei, en el qual s’acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució. A les resolucions de concessió de les ajudes s’hi farà constar expressament, en el seu cas, el finançament del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.
3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, comptats a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i s’ha de notificar individualment a les persones interessades. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s’ha d’entendre desestimada la sol·licitud.
4. De conformitat amb el que estableixen els articles 27 i 28 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i els articles 17 i següents del Decret 113/2010, de 5 de novembre, d’accés electrònic als serveis públics de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, els interessats podran sol·licitar que la pràctica de les notificacions en aquest procediment es realitzi per mitjans electrònics, de la manera prevista a la Resolució del vicepresident del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 16 de març de 2012, per la qual es determinen els tràmits que es poden dur a terme de manera electrònica en l’àmbit d’actuació del FOGAIBA (BOIB núm. 41, de 20 de març de 2012).
5. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb el que estableix l’article 58.4 de la Llei 3/2006, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Vuitè
Obligacions dels beneficiaris
1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer.
2. A més de les obligacions assenyalades en el punt 1 anterior, el beneficiari queda obligat a desenvolupar el Pla i el pressupost aprovat.
La no realització total o parcial de les accions previstes al Pla aprovat, en el termini i els termes establerts, sense prou motivació valorada pel Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, que ha d’emetre el corresponent certificat de compliment, donarà lloc a les reduccions contemplades, segons el grau de compliment, previstes a l’article 18 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.
3. El règim jurídic aplicable en cas d’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
Novè
Justificació i pagament de les ajudes
1. El termini per a justificar l’execució de l’actuació i de les despeses objecte de la subvenció acaba el 12 de febrer de 2017 i en són elegibles les despeses realitzades i efectivament pagades entre l’1 d’octubre de 2015 i el 31 de desembre de 2016. No obstant això, s’acceptarà el pagament de les despeses corresponents als salaris i Seguretat Social del mes de desembre i a les retencions de l’IRPF del quart trimestre de l’any 2016, fins al dia 31 de gener de 2017.
2. Quant a la forma de justificació de la despesa realitzada i dels justificants de la despesa, serà d’aplicació el que disposa l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; així com els Capítols II i III del Títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris hauran de presentar la sol·licitud de pagament que ha d’incloure el corresponent compte justificatiu, el qual s’ha d’ajustar al model de l’annex II, que figura a la pàgina web http://www.caib.es, dirigida al FOGAIBA. Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que en el citat annex s’indiquen, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex.
Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:
a) Memòria, signada pel tècnic responsable, de les actuacions realitzades durant el període elegible on hi consti la informació obtinguda, estructurada amb els mateixos apartats i detalls que el Pla d’actuació aprovat. En el cas d’haver realitzat assaigs, experiments o actuacions en comú, una memòria de les actuacions realitzades i els resultats assolits durant l’any de la convocatòria.
b) Relació dels justificants imputats.
c) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de:
c.1 Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012) i justificants de pagament.
c.2 Nòmines dels treballadors, amb contractació laboral com a personal tècnic, pagades.
c.3 Justificants del pagament de la Seguretat Social corresponent al tècnic contractat.
c.4 Justificants de pagament. Podran ser considerats com a justificants de pagament els següents documents:
1r Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l’empresa, amb capacitat de cobrament. A tals efectes hauran de quedar consignades a la factura les següents dades: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, NIF i signatura del declarant del cobrament de la factura i segell de l’empresa, i aquest darrer en serà facultatiu en cas que l’emissor sigui persona física.
3r Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.
4t Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.
No s’admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros en els termes prevists a l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació a la normativa financera per l’intensificació de les actuacions i lluita contra el frau.
Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, per a la realització de qualsevol control que hom consideri oportú efectuar.
d) En el seu cas, indicació dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes, incorporats a la relació de justificants de despeses.
e) En el seu cas, els tres pressuposts que, en aplicació de l’article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari.
f) Inventari actualitzat amb les inversions fetes a la anualitat objecte d’ajuda.
4. Abans del tràmit de pagament de la subvenció que correspongui, es sol·licitarà un informe de conformitat del Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia on s’hi expressi el grau de compliment de les actuacions realitzades pel beneficiari, la idoneïtat de la formació rebuda pel tècnic contractat en relació a aquestes actuacions, l’adequació dels materials adquirits en relació a l’activitat pròpia de l’ADV i les dates en què el tècnic ha dirigit el programa de l'ADV.
5. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada que hagi justificat el compliment de la finalitat i l’aplicació de la subvenció.
6. El fet de no presentar la documentació justificativa en els terminis i termes establerts, així com la no realització de la totalitat de la inversió objecte d’ajuda suposarà un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 3 de l’apartat vuitè d’aquesta Resolució.
7. A petició del beneficiari es podrà fer un pagament parcial, prèvia justificació de les despeses efectivament realitzades, per un mínim del 50% del cost de la inversió o actuació objecte d’ajuda, en els termes establerts en el punt 2 del present apartat. Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se’n deriven no eximeixen el beneficiari de l’ajuda de l’obligació de justificar la realització completa i el cost total de l’activitat subvencionada.
Desè
Compatibilitat de les ajudes
Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d’una altra entitat pública o privada, però en cap cas l’import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar el valor de les despeses originades per la realització de les activitats.
Onzè
Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a la present convocatòria serà el que preveu l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Subvencions en l’àmbit de les Illes Balears; així com els preceptes que resultin d’aplicació, prevists a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Dotzè
Publicació
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 21 de desembre de 2015
El president del FOGAIBA
Vicenç Vidal Matas
ANNEX III
El Pla d’actuació que defineix les línies principals de treball de l’ADV per a l’any de la convocatòria de l’ajut, on hi ha de constar, com a mínim:
- El nom del personal tècnic titulat contractat, amb justificació de la titulació acadèmica competent en matèria de sanitat vegetal.
- Els treballs habituals de seguiment de plagues.
- La relació de plagues que seran objecte de seguiment.
- El nombre i els punts de freqüència de les observacions.
- El nombre i la freqüència d’observacions de seguiment del cultiu per espècies i varietats.
- Les metodologies de seguiment per a cada plaga.
- El nombre i la freqüència d’observacions de seguiment de dades climàtiques amb els paràmetres escollits.
- Una relació actualitzada de titulars d’explotacions agràries associats a l’ADV, amb indicació del nom, el NIF, la identificació (municipi, polígon i parcel·la) i la superfície de cada parcel·la que aporta destinada al grup de cultius pel qual l’ADV està reconeguda. En cas que la producció de la parcel·la estigui certificada, cal indicar aquest extrem.
En cas que hi hagi més d’un tècnic contractat en aquest Pla d’actuacions, s’hauran d’especificar les tasques i efectius productius assignades a cada tècnic.
- La formació del tècnic contractat per l’ADV que està prevista dur a terme.
- El material per al control de plagues i malalties: productes fitosanitaris, trampeig, feromones, enemics naturals (control biològic).
- El material necessari per a l’activitat de l’ADV.
- La llista actualitzada de l’inventari, amb els terminis d’amortització a partir de l’any 2011.