Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

Núm. 18250
Aprovació definitiva de l'ordenança reguladora del servei municipal d'aigua potable

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Al no haver-se presentat reclamacions durant el termini d’exposició al públic queda automàticament elevat a definitiu l’acord plenari provisional de l’Ajuntament de 27 d’octubre de 2015 pel qual s’aprovà la modificació puntual de l’ordenança reguladora del servei municipal d’aigua potable, la què es publica als efectes de l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i 103 de la Llei 20/2006, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.   

“ORDENANÇA REGULADORA DEL SERVEI MUNICIPAL D’AIGUA POTABLE

TÍTOL I   DEL SUBMINISTRAMENT D’AIGUA POTABLE

Article 1r.- Obligació de subministrar aigua potable.

L’Ajuntament de Puigpunyent assumeix l’obligació de subministrar aigua potable als titulars de béns immobles situats a les zones on hi ha instal·lada la xarxa general de conducció, d’acord amb les disposicions de la present Ordenança.

En cap cas existirà l’obligació de subministrament per a usos agrícoles.

Article 2n.- Exigibilitat del subministrament d’aigua.

L’obligació de subministrament d’aigua potable establerta a l’article anterior, que assumeix l’Ajuntament, serà exigible únicament quan la canonada existent a la via pública amb la qual confronti el solar on s’hagi de subministrar l’aigua, tingui la dimensió suficient que permeti un servei correcte en condicions normals i regulars de cabal i pressió, sempre que no hi hagi dificultats tècniques que ho impedeixin.

On no existeixi xarxa general de distribució d’aigua no podrà exigir-se el subministrament municipal fins que s’hi instal·li.

Tanmateix, podrà contractar-se el subministrament d’aigua a les zones on l’Ajuntament no pugui garantir, per manca de pressió, cabal, o altres circumstàncies, un subministrament correcte. En aquests casos, es farà constar en el contracte les causes que poden impedir el normal funcionament del servei, i l’Ajuntament quedarà eximit de qualsevol responsabilitat per les irregularitats que puguin produir-se, sense que l’abonat pugui formular reclamació per tal concepte.

Article 3r.- Necessitat del contracte

No es durà a terme cap subministrament si l’usuari de l’aigua no ha subscrit prèviament el corresponent contracte.

     

TÍTOL II 

DEL CONTRACTE

Article 4t.- Contractació de subministrament d’aigua.

*Vigent

El subministrament d’aigua potable es contractarà pels titulars de l’immoble o llurs representats legals o voluntaris amb l’Ajuntament mitjançant contracte de subministrament signat per les dues parts.

Serà de compte i càrrec dels interessats el pagament dels imposts, arbitris, taxes o drets que gravin el contracte.

La contractació serà sempre a reserva que es facin les instal·lacions necessàries, amb les condicions que estableixi l’Ajuntament per a cada cas.

Serà condició indispensable per formalitzar l'alta del servei de l’immoble en els apartats a) i b) de l’article següent, que el sol·licitant presenti el títol de propietat, el Butlletí d’Instal·lador i certificat de final d’obra o cèdula d'habitabilitat.

Serà condició indispensable per formalitzar l'alta del servei en l’apartat c) de l’article següent, que el sol·licitant presenti el títol de propietat.

Serà condició indispensable per formalitzar l'alta del servei en el apartat d) de l’article següent, que el sol·licitant presenti el títol de propietat i tingui concedida la llicencia municipal d’obra.

En el moment de formalitzar el contracte, l’Ajuntament comprovarà les persones que figuren empadronades a l’habitatge, als efectes del càlcul de la tarifa regulada a l’ordenança fiscal reguladora de la taxa d’abastament d’aigua potable. Si es produeixen modificacions en el nombre de persones empadronades en l’habitatge, seran immediatament comunicades a l’Ajuntament, sense perjudici dels controls i comprovacions que pot realitzar en qualsevol moment i d’ofici l’Ajuntament. Aquestes modificacions s’aplicaran en el trimestre següent al de la comunicació o inspecció.

En el cas de locals comercials i altres modalitats de contractació, s’establirà un nombre d’habitants teòric, en funció de l’activitat que es pretengui desenvolupar

Article 5è.- Tipus de contractació.

El subministrament d’aigua potable podrà contractar-se:

a) Per a usos domèstics a habitatges.

b) Per a usos comercials.

c) Per a usos domèstics a solars, sempre condicionat que la disponibilitat d’aigua sigui suficient per atendre sense problemes els usos assenyalats a l’apartat a) i b) anteriors.

d) Per a obres, sempre que el sol·licitant tingui concedida llicència municipal i durant la seva vigència.

e) Per a altres usos, serà necessari un conveni especial, sempre condicionat a disponibilitat suficient.

Fora dels casos prevists en els esmentats convenis especials, queda prohibit fer servir l’aigua de la xarxa municipal per a usos no prevists en aquest article. Concretament queda totalment prohibit emmagatzemar aigua en aljubs, dipòsits, pous, fonts, piscines o per qualsevol altre sistema.

Article 6è.- Canvi del titular del contracte.

Els contractes es formalitzaran amb el titular de la finca (subjecte passiu). Quan el titular de la finca canvií per qualsevol motiu haurà de sol·licitar de l’Ajuntament la rescissió del contracte o baixa en l’abonament. El nou comprador o titular, sol·licitarà a l’Ajuntament el subministrament al seu nom, i signarà un nou contracte presentant el títol de propietat.

Es considerarà com a infracció la utilització dels serveis contractats per l’anterior abonat.

Article 7è.- Contractació individualitzada.

El subministrament d’aigua s’ha de contractar per cada part determinada d’un edifici susceptible d’utilització independent; és a dir, s’han de formalitzar tants contractes com habitatges i locals hi hagi en un edifici.

Les finques que actualment tinguin un sol contracte per subministrar vàries unitats d’habitatges o locals, hauran de formalitzar nous contractes, en els termes del paràgraf anterior, quan es facin obres de reforma major.

Article 8è.- Drets de connexió

Les persones que sol·licitin la utilització del servei hauran d’abonar els drets de connexió que assenyali la corresponent Ordenança Fiscal.

Article 9è.- Prohibició d’estendre el subministrament d’aigua.

Es prohibeix estendre el subministrament d’aigua potable contractada a altres finques o habitatges, tant si són veïnes com no, encara que siguin del mateix propietari; excepte autorització per escrit de l’Ajuntament per motius que es considerin justificats.

Article 10è.- Prohibició de revendre aigua.

Queda totalment prohibit per a l’abonat la revenda d’aigua potable subministrada per l’Ajuntament. L’incompliment d’aquesta prohibició serà motiu suficient perquè l’Ajuntament pugui resoldre unilateralment el contracte de subministrament, sense perjudici de les sancions administratives i judicials que puguin correspondre.

Article 11è.- Termini de duració del contracte.

La durada del contracte a què fan referència els apartats a) i b) de l’article 5è d’aquesta Ordenança serà indefinida. La dels altres tipus de contracte serà la que en cada cas s’assenyali al propi contracte.

La durada dels contractes es prorrogarà automàticament, per períodes mensuals, si cap de les dues parts comunica a l’altra, amb trenta dies d’antelació a la finalització del termini inicial o qualsevol de les pròrrogues, la seva intenció de donar-lo per resolt.

     

TÍTOL III

QUOTA DEL SERVEI, CONSUM I PREU

Article 12è.- Quota de servei.

S’estableix una quota de servei trimestral que es meritarà el primer dia de cada trimestre natural en relació amb la modalitat de cada contracte, a càrrec de l’abonat, tant si s’ha enregistrat o no consum pel comptador.

Les quotes de servei seran les que estableixi l’Ordenança fiscal.

Article 13è.- Del consum

*Vigent

El consum d’aigua potable que faci l’abonat, serà mesurat per metres cúbics, mitjançant un aparell comptador instal·lat a tal efecte.

A aquests efectes l’abonat manifestarà el nombre de persones que habitaran en el lloc del subministrament, ja sigui en el moment de subscriure el contracte o, posteriorment, quan es produeixin alteracions. L'Ajuntament se reserva el dret de realitzar les comprovacions oportunes. En el cas de locals comercials i altres modalitats de contractació, s’establirà un nombre d’habitants teòric, en funció de l’activitat que es pretengui desenvolupar.

L’aigua no consumida en un trimestre no es podrà acumular a cap altre.

Quan qualque comptador enregistri un consum superior als 3.000 litres/ dia, i no existeixi justificació raonable, l’Ajuntament podrà prendre la mesura cautela de tallar el subministrament per tal d’evitar posar en perill la resta de subministrament al poble, i fins que el problema quedi subsanat

El consum d’aigua potable que faci l’abonat, serà mesurat per metres cúbics, mitjançant un aparell comptador instal·lat a tal efecte.

L’aigua no consumida en un trimestre no es podrà acumular a cap altre.

Quan qualque comptador enregistri un consum superior als 3.000 litres/ dia, i no existeixi justificació raonable, l’Ajuntament podrà prendre la mesura cautela de tallar el subministrament per tal d’evitar posar en perill la resta de subministrament al poble, i fins que el problema quedi subsanat

Article 14è.- Consum estimatiu

En cas d’un deficient funcionament de l’aparell comptador, l’Ajuntament podrà establir un consum estimatiu, en funció de la mitjana enregistrada pel mateix comptador en el mateix període dels dos anys immediatament anteriors, o, si no es disposés d’aquesta dada, de la mitjana, en el període de funcionament incorrecte, de la totalitat dels usuaris del mateix tipus de contracte.

Article 15è.- Preu

L’Ordenança fiscal corresponent establirà el preu de l’aigua potable sota el principi d’establir una tarifa progressiva, de manera que com major sigui el consum, més car resulti per metre cúbic.

Article 16è.- Manca de pagament

Per manca de pagament del rebut emès per l’Ajuntament a l’abonat pel consum d’aigua realitzat, i pels altres conceptes contemplats a l’Ordenança fiscal, s’iniciarà la via de constrenyiment, d’acord amb la normativa tributària que regula el cobrament dels tributs locals.

Quan es produeixi l’impagament de dos rebuts, un mes desprès del venciment del segon, es requerirà al titular per tal que pagui o justifiqui la falta de pagament en el termini de 15 dies. Passat aquest termini, si no s’ha atès el requeriment i no es tracta d’un habitatge habitual, es tallarà el subministra prèvia comunicació al titular, amb un mínim de una setmana d'antelació a la data de tallament del subministrament. Si es tracte d’habitatge habitual, la policia o serveis socials redactaran un informe per establir les circumstàncies i fer una proposta de resolució al Batle. S’evitarà provocar situacions d'exclusió social.

      

TÍTOL IV

ESCOMESES I INSTAL·LACIONS

Article 17è.- Connexió a la xarxa

S’entendrà per escomesa, als efectes d’aquesta Ordenança, el ramal de canonada necessària per dur l’aigua des de la xarxa general fins a la clau de pas instal·lada abans del comptador de l’abonat.

La instal·lació de l’escomesa amb les seves claus de maniobra i els seus aparells de mesura, serà efectuada per l’Ajuntament.

L’aigua s’agafarà, quan sigui possible, de la canonada general més propera a l’immoble objecte de subministrament i s’hi conduirà per l’escomesa.

L’Ajuntament, mitjançant el personal que designi, és l’únic competent per fer l’escomesa pel subministrament d’aigua potable als seus abonats.

S’instal·larà, amb caràcter general, una escomesa per a cada habitatge, local o edifici.

L’Ajuntament establirà les característiques de l’escomesa pel que fa a la pressió de l’aigua, consum probable, situació i característiques del lloc de subministrament.

Article 18è.- Pressupost de la instal·lació o canvi d’ubicació de la instal·lació existent.

Quan es sol·liciti el subministrament d’aigua potable, l’Ajuntament formularà un pressupost de les despeses que previsiblement s’hagin de produir per poder subministrar aigua a l’abonat. En el pressupost no s’inclourà el preu de fer la sèquia necessària per instal·lar la presa, que serà a càrrec del sol·licitant, el qual haurà d’assumir també el cost de reposar el paviment en les mateixes condicions que estava.

Article 19è.- Pagament de l’import de la instal·lació o canvi d’ubicació de la instal·lació existent.

Una vegada acceptat pel sol·licitant el pressupost o resoltes les reclamacions que s’hagin formulat, aquest haurà d’ingressar el seu import a la Dipositaria de Fons de l’Ajuntament.

Seguidament es procedirà a l’execució del treballs pressupostats, en un termini màxim de trenta dies.

Feta la instal·lació es lliurarà liquidació detallada de les despeses definitivament ocasionades.

Article 20è.- Propietat de les instal·lacions.

Serà de propietat municipal la presa, la clau de pas col·locada abans del comptador, el propi aparell comptador i la vàlvula de retenció.

Serà de propietat de l’abonat, la clau de pas i tota la instal·lació que hi hagi posterior al comptador, així com la caseta on s’hi ubica.

Article 21è.- Despeses de reparació, manteniment i conservació

Serà de compte i càrrec de l’abonat les despeses de reparació, manteniment i conservació de la instal·lació de subministrament d’aigua des del comptador fins al final de la seva instal·lació de distribució interior o particular. I de compte i càrrec de l’Ajuntament, els corresponents a la presa i comptador.

Els treballs i operacions de millora de la instal·lació, fets a petició de l’abonat, sobre l’escomesa d’aigua seran de compte i càrrec de l’abonat.

Article 22è.- Instal·lació interior de l’abonat.

La instal·lació interior o particular de l’abonat haurà de fer-se per instal·ladors autoritzats pels Organismes competents.

L’Ajuntament només subministrarà aigua a un immoble quan hagi donat la seva conformitat a la instal·lació i distribució interiors.

Article 23è.- Intervenció de l’Ajuntament en instal·lacions particulars.

L’Ajuntament podrà intervenir, inspeccionar o comprovar els treballs, materials i operacions que es realitzin a la caseta del comptador i a la instal·lació particular de l’abonat.

Amb aquesta finalitat l’abonat haurà d’autoritzar al personal designat per l’Ajuntament l’entrada al lloc on es trobin les esmentades instal·lacions, en hores hàbils.

L’abonat haurà d’ajustar les seves instal·lacions particulars de distribució d’aigua, a la normativa que les reguli, i a les prescripcions que li formuli l’Ajuntament.

L’Ajuntament podrà denegar el subministrament d’aigua potable quan les instal·lacions particulars de l’abonat no reuneixin les degudes condicions.

Article 24è.- Prohibició en instal·lacions interiors.

Queda prohibit a l’abonat efectuar qualsevol operació, manipulació o treball a la presa, clau de pas anterior al comptador i al propi aparell comptador, amb qualsevol finalitat.

Aquests actes i operacions seran considerats constitutius de frau a l’Ajuntament, i els responsables queden subjectes a les sancions establertes en aquesta Ordenança i per les lleis corresponents.

Article 25è.- Instal·lacions interiors insegures.

Quan a judici de l’Ajuntament la instal·lació particular de l’abonat no reuneixi les condicions necessàries de seguretat i aptitud per a la finalitat a què es destina, l’Ajuntament comunicarà a l’abonat que la substitueixi, modifiqui o arregli, en el termini que se li assenyali, segons la circumstància del cas.

Vençut el termini concedit, sense que l’abonat hagi complit l’ordre donada, es podrà suspendre el subministrament d’aigua fins que l’esmentada instal·lació particular reuneixi les degudes condicions de seguretat.

Article 26è.- Visites d’inspecció.

L’Ajuntament, mitjançant els seus agents o treballadors degudament autoritzats, podrà fer visites d’inspecció en hores hàbils en els punts que es trobi la presa d’aigua, comptador i instal·lació particular o interior de l’abonat. Quan l’abonat impedeixi l’entrada en el lloc al personal que, autoritzat per l’Ajuntament, tracti de revisar les instal·lacions, es podrà suspendre el subministrament d’aigua, sempre que consti la negativa manifestada davant testimonis o en presència de qualque Agent de l’Autoritat.

           

TÍTOL V

DEL COMPTADOR

Article 27è.- Aparell comptador.

L’Ajuntament subministrarà aigua potable al seus abonats, el consum de la qual serà sempre mesurat per un aparell comptador instal·lat amb aquesta finalitat.

L’aparell comptador del consum d’aigua potable que tingui l’abonat haurà d’ésser del tipus, classe i característica que assenyali en cada cas l’Ajuntament, d’entre els homologats per la Conselleria d’Indústria.

Article 28è.- Instal·lació del comptador.

Serà feta pel personal que designi l’Ajuntament dins una caseta construïda per l’abonat amb aquesta exclusiva finalitat, situada a la paret de tancament del solar, o, si no n’hi ha, a la façana de l’immoble, o al lloc que assenyali l’Ajuntament, sempre accessible des de la via pública. Les dimensions, forma i material de la caseta de comptadors seran fixades per l’Ajuntament. A l’annex I d’aquesta Ordenança hi figuren els plànols de la caseta de comptadors.

Abans del comptador, dins la caseta, es col·locarà una clau de pas, un filtre i un reductor de pressió, i després del comptador una vàlvula de retenció, una clau de comprovació i purga i una clau general segons queda reflectit en l’ANNEX 1.

Fora de la caseta de comptadors, els abonats estan obligats a instal·lar una clau de pas a l’entrada de la seva instal·lació interior o particular, situada sempre després del comptador.

Quan una sola escomesa hagi de subministrar aigua a més d'un abonat en un mateix immoble, s'haurà d’instal·lar una bateria, degudament homologada, capaç de muntar tots els comptadors que precisa l'immoble. Ha de comptar amb una clau de pas i una vàlvula de retenció general, i un desguàs directe a la voravia, estarà ventilada i la seva porta haurà de ser d'un o més fulls de tal manera que quan s’obrin deixin lliure tota l'amplada del quadre. La clau d’aquestes portes serà del tipus universal.

Quan s’hagués de procedir a substituir un comptador per un altre de diàmetre major, i fos indispensable ampliar la caseta, les obres d’adequació correran a càrrec de l'abonat.

S’haurà d’instal·lar un regulador de la pressió de l’aigua per a cada comptador individual que ho requereixi, de manera que es garanteixi una sortida d’aigua potable amb una pressió màxima de 2’5 quilograms per cm2.

En cas de que un abonat rebi el subministrament d’aigua potable amb una pressió inferior a 2 quilograms es podrà adoptar la solució tècnica adient sempre amb l’autorització prèvia de l'Ajuntament. Aquesta autorització s’haurà de reflectir en el contracte.

 Article 29è.- Precinte del comptador.

L’aparell comptador es precintarà amb un plom que durà la marca de l’Ajuntament per tal de garantir que no es manipula.

Article 30è.- Substitució o canvi del comptador.

Quan es detecti un funcionament anormal de l’aparell comptador, podrà ser comprovat a la pròpia instal·lació de l’abonat pel personal designat per l’Ajuntament, o bé, una vegada retirat, en un laboratori autoritzat. Si es confirma el funcionament defectuós, l’Ajuntament podrà efectuar les reparacions o substitucions reglamentàries que escaiguin.

Si fos a denúncia de l’abonat, les despeses que per aquest motiu es produeixin, seran al seu càrrec quan el comptador estigui en perfectes condicions de funcionament, i de compte de l’Ajuntament quan no es trobés en perfectes condicions.

Article 31è.- Lectura del comptador i facturació.

El consum de l’aigua subministrada a cada abonat, es determinarà mitjançant lectura practicada trimestralment en el comptador destinat a l’efecte, per treballadors municipals.

L’abonat te l’obligació de permetre l’entrada del personal encarregat de la lectura del comptador, en el lloc on es trobi instal·lat.

La recaptació de l’import de l’aigua es farà trimestralment mitjançant rebut. Tant en les altes com en les baixes es liquidarà el trimestre en què es produeixi, sense perjudici que la petició de baixa sigui atesa immediatament.

Les reclamacions sobre la recaptació per possibles errades de càlcul i altres motius, es faran davant el Batle, acompanyant els rebuts que es creguin erronis. La resolució que dicti esgotarà la via administrativa.

Article 32è.- Abonament trimestral per a conservació del comptador i d’altres elements.

Els abonats pagaran trimestralment una quota per a conservació del comptador i demés elements, de l’import que assenyali l’Ordenança fiscal corresponent.

  

TÍTOL VI

INCOMPLIMENT DEL CONTRACTE

Article 33è.- Interrupció en el subministrament d’aigua.

L’Ajuntament no serà responsable davant els seus abonats de la interrupció, irregularitats o restriccions que es produeixin en el subministrament d’aigua, quan siguin motivats per avaries, força major, o qualsevol altra causa aliena a la seva voluntat.

Article 34è.- Suspensió del subministrament per avaria.

Quan per raons d’avaria, neteja de les instal·lacions, etc. s’hagi de suspendre el subministrament d’aigua als seus abonats, l’Ajuntament ho farà saber particularment o públicament en 48 hores d’antelació; excepte quan es tracti d’avaries produïdes inesperadament i d’urgent reparació. En aquest cas es farà públic en el menor termini possible.

En la mesura que sigui possible l’Ajuntament donarà a conèixer als seus abonats el temps que hagi de durar la suspensió del subministrament d’aigua.

  

TÍTOL VII  

DE LES FALTES I LES SEVES SANCIONS

Article 35è.- Correcció de les infraccions

Correspon al Batle la correcció de les infraccions que es cometin respecte les normes de la present Ordenança.

Les infraccions a què es refereix el present títol es classifiquen, d’acord amb la seva entitat, en lleus, greus i molt greus.

Article 36è.- Faltes lleus

Són faltes lleus les següents:

- Conduir, en part o totalment, l’aigua en un altre lloc del que està destinada.

- Subministrar aigua a habitatges que no tinguin el servei contractat, encara que no constitueixi revenda.

- Obrir o tancar la clau de pas instal·lada dins la caseta de comptadors, sempre que no s’espatlli.

Article 37è.- Faltes greus

Són faltes greus les següents:

- Executar instal·lacions sense haver complit, amb caràcter previ, els requisits prevists en aquesta Ordenança.

- Impedir als treballadors municipals, degudament autoritzats, l’entrada als domicilis en hores hàbils, per a la inspecció o investigació de les instal·lacions

- Utilitzar aigua sense haver subscrit contracte d’abonament o seguir amb el de l'anterior titular.

- Negar-se, els propietaris dels immobles, a realitzar les correccions dins les xarxes interiors que assenyali l’Ajuntament.

- Obrir o tancar la clau de pas instal·lada dins la caseta de comptadors, si la manipulació fa que s’espatlli.

- Reincidir en una falta lleu dins un període de 12 mesos.

Article 38è.- Faltes molt greus

Són faltes molt greus les següents:

- Aixecar els comptadors instal·lats sense autorització de l’Ajuntament, rompre els precintes, el vidre o l’esfera i manipular-los.

- Establir ramals o derivacions que puguin ocasionar l’ús fraudulent de l’aigua per l’interessat o per tercers.

- Utilitzar l’aigua indegudament.

- Obrir o tancar les claus de pas de la xarxa per persones que no siguin designades per l’Ajuntament.

- Introduir modificacions a la instal·lació abans del comptador, sense prèvia autorització.

- Reincidir en una falta greu en un període de 12 mesos

Article 39è.- Sancions

Les infraccions a què es refereixen els articles anteriors seran corregides mitjançant les següents sancions:

1. Les faltes lleus, amb multa des d’un 10%  del sou mínim interprofessional (SMI) mensual fins a un 15% del SMI mensual.

2. Les faltes greus, amb multa des d’un 15% del SMI mensual fins a un 30% del SMI mensual i suspensió del subministrament d’aigua potable fins a un trimestre.

3. Les faltes molt greus, amb multa des d’un 30% del SMI mensual fins a un 60% del SMI mensual i suspensió del subministrament d’aigua potable fins a un any.

Les conductes susceptibles de sanció administrativa, una vegada tipificades d’acord amb els articles 36, 37 i 38 de la present Ordenança, i en cas d’ésser objecte de sanció, seran multades i la seva quantia es graduarà segons els següents criteris:

El perjudici causat per la infracció comesa.

La reincidència o reiteració.

Article 40è.- Procediment sancionador

La imposició de qualsevol sanció suposarà la incoació del corresponent expedient sancionador de conformitat amb el que disposa el Reglament sancionador municipal.

Article 41è.- Autoritat sancionadora

La facultat sancionadora correspondrà al Batle.

  

TÍTOL VIII  

COMPETÈNCIA I RECURSOS

Article 42è.- Competència Municipal.

Serà de competència exclusiva de l’Ajuntament el coneixement i resolució de les qüestions administratives que es puguin promoure en l’aplicació d’aquesta Ordenança, excepte els recursos legals admesos per la Llei.

Correspondrà al Batle l’exercici de les esmentades facultats, que podrà delegar a un membre de la Corporació que designi a tal efecte.

Article 43è.- Competència de la Conselleria d’Indústria.

Serà de competència de la Conselleria d’Indústria del Govern Balear, les qüestions o assumptes tècnics o industrials, que amb ocasió de l’aplicació de la present Ordenança, puguin produir-se i que per prescripció de la legislació especial d’Indústria li pugui correspondre.

Article 44è.- Competència de la Jurisdicció ordinària.

Correspondrà a la Jurisdicció ordinària conèixer i resoldre les qüestions civils, mercantils i penals que es plantegin amb motiu de l’aplicació d’aquesta Ordenança

Article 45è.- Recurs contenciós-administratiu.

Les resolucions de la Batlia, en la matèria que regula aquesta Ordenança, esgotaran la via administrativa i contra aquestes, només es podrà interposar recurs contenciós administratiu.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

A l’entrada en vigor d’aquesta Ordenança quedarà derogat l'Ordenança municipal del servei d’aigua potable publicada al BOCAIB en data 8 d’abril de 1999 axis com totes les seves modificacions que siguin anteriors a la present Ordenança.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta modificació entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació íntegra en el BOIB”

 

Vista la proposta de modificació, el Batle proposa al Ple que adopti el següent ACORD:

PRIMER.- Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança reguladora del servei municipal d’aigua potable.

SEGON.- En compliment del que disposa l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, així com l’article 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, sotmetre la present modificació a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació del present anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per tal de que qualsevol persona interessada pugui presentar les reclamacions i observacions que estimi oportunes.

TERCER.- En el supòsit de que no es presentin reclamacions en el període d’exposició pública s’entendrà definitivament adoptat el present Acord.

Contra el present acord, en aplicació de l’article 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de  les Illes Balears en el termini de dos meses, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

Puigpunyent , 17 de desembre de 2015

  

L’alcalde

Gabriel Ferrà Martorell

Documents adjunts