Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 18567
Aprovació defintiva de la modificació de les ordenances fiscals
Versió PDF
El Plenari de l’Ajuntament d’Andratx en sessió extraordinària celebrada dia 16 d'octubre de 2015, acordà l’aprovació provisional de la modificació de les següents ordenances fiscals:
A) Ordenança fiscal reguladora de l'impost municipal sobre activitats econòmiques.
B) Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre béns immobles.
C) Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.
D) Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
E) Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències urbanístiques o declaracions responsables en matèria d'obres.
F) Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servei de centres d'estades diurnes.
G) Ordenança fiscal reguladora del preu públic d'activitats formatives, culturals, lúdiques i tallers.
H) Ordenança fiscal reguladora del preu públic per la prestació del servei municipal de l'escola d'estiu.
De conformitat amb la regulació de l’article 17.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), el citat acord ha estat exposat al públic per a informació pública per un termini de 30 dies hàbils contats a partir del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 147, de data 25 d'octubre de 2014, sense que s’hagi presentat cap reclamació, i per tant, l’expedient es considera aprovat definitivament.
A continuació, i d’acord amb l’article 17.4 del TRLRHL, es publica l’acord i el text íntegre de les modificacions:
IMPOST MUNICIPAL SOBRE ACTIVITAT ECONÒMIQUES
1er) Aprovar la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost municipal sobrre activitats econòmiques per a l’exercici de 2016, tal i com figura a continuació:
Es modifica l'article 8 relatiu a a les bonificacións, tal com segueix:
Article 8
Bonificacions
1. A la quota de l'impost, cal aplicar-hi, en tot cas, les bonificacions següents:
a) Les cooperatives, així com les unions, federacions i confederacions d’aquestes i les societats agràries de transformació tenen la bonificació prevista en la Llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre el règim fiscal de les cooperatives.
b) Una bonificació del 50% de la quota corresponent per als qui iniciïn l’exercici de qualsevol activitat professional durant els cinc anys d’activitat següents a la conclusió del segon període impositiu de desenvolupament d’aquesta. El període d’aplicació de la bonificació caduca en haver transcorregut cinc anys des de l’acabament de l’exempció prevista en l’apartat 1 de l’article 7 d’aquesta ordenança.
c) S’estableix una bonificació sobre la quota municipal fins un 50% a favor dels subjectes passius que ja tributin per quota municipal els dos anys anteriors a la sol·licitud i que incrementin la mitjana de la plantilla de treballadors amb un contracte indefinit durant el període impositiu immediatament anterior a l’aplicació de la bonificació, d'acord amb la següent escala:
Increment promig % de bonificació
Superior al 80% 45%
Del 40% al 80% 40%
Del 20% al 39% 30%
Del 1% al 19% 25%
Aquesta bonificació s’ha d’incrementar fins al 50% si es formalitza el contracte indefinit a persones discapacitades.
En el cas de que l'increment de la mitjana de la plantilla de treballadors sigui a consequència de contractes temporals s'aplicarà la meitat de la bonificació establerta en el pàrragraf anterior.
S’ha de justificar documentalment aquest aspecte aportant els TC1 i TC2 dels dos anys anteriors a la petició de la bonificació.
Notes comuns a totes les bonificacions
Les bonificacions esmentades anteriorment poden ser aplicades de manera simultània, sense que en total puguin suposar una bonificació superior al 80% i seran concedides per Decret de Batlia previ informe del tècnic corresponent.
IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
1er) Aprovar la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre béns immobles per a l’exercici de 2016, quedant tal i com figura a continuació:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L’IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
Capítol I
Disposició general
Article 1
1. L’impost regulat en aquesta ordenança es regeix pels articles del 60 al 77 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i per les disposicions que el desenvolupin, si bé, respecte de la quota, cal atenir-se al que s’estableix en els articles següents.
2. De conformitat amb el que disposa l’article 15.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i fent ús de les facultats concedides per aquesta Llei amb vista a fixar la quota de gravamen de l’impost sobre béns immobles, s’estableix aquesta ordenança fiscal.
CAPÍTOL II
Fet imposable
Article 2
1. Constitueix el fet imposable de l’impost la titularitat dels drets següents sobre els béns immobles rústics i urbans i sobre els immobles de característiques especials:
1. D’una concessió administrativa sobre els propis immobles o sobre els serveis públics a què es trobin afectes.
2. D’un dret real de superfície.
3. D’un dret real d’usdefruit.
4. Del dret de propietat.
2. La realització del fet imposable que correspongui, d’entre els definits en l’apartat anterior per l’ordre que s’hi estableix, determina la no-subjecció de l’immoble a la resta de modalitats que s’hi preveuen.
Article 3
1. Als efectes d’aquest impost, tenen la consideració de béns immobles rústics, de béns immobles urbans i de béns immobles de característiques especials els definits com a tals en les normes reguladores del cadastre immobiliari.
2. En el cas que un mateix immoble es trobi localitzat en distints termes municipals, s’entén, als efectes d’aquest impost, que pertany a cada un d’ells per la superfície que ocupi al terme municipal respectiu.
Article 4
No estan subjectes a aquest impost els béns immobles que es refereix l’Art. 61.5 del Text Refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals, i en particular:
a) Les carreteres, els camins, les altres vies terrestres i els béns del domini públic maritimoterrestre i hidràulic, sempre que siguin d’aprofitament públic i gratuït pels usuaris.
b) Els béns immobles següents propietat dels municipis en què estiguin enclavats:
1. Els de domini públic afectes a ús públic.
2. Els de domini públic afectes a un servei públic gestionat directament per l’Ajuntament excepte quan es tracti d’immobles cedits a tercers mitjançant contraprestació.
3. Els béns patrimonials, llevat igualment dels cedits a tercers mitjançant contraprestació.
Capítol III
Subjectes passius
Article 5
1. Són subjectes passius d’aquest impost els obligats tributaris que, segons la Llei, hagin de complir l’obligació tributària principal, així com les obligacions formals que hi són inherents, ja sigui com a contribuent o com a substitut d’aquest, en els termes establerts en l’article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, i que tenen la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable d’aquest impost.
En el cas de béns immobles de característiques especials, quan la condició de contribuent recaigui en un o en diversos concessionaris, cadascun d'ells ho serà per la seva quota, que es determinarà a raó de la part del valor cadastral que correspongui a la superfície concedida a la construcció directament vinculada a cada concessió. Sense perjudici del deure dels concessionaris de formalitzar les declaracions a què es refereix l'article 76 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals, l'ens o organisme públic al que es trobi afectat o adscrit l'immoble o aquell al càrrec del que es trobi la seva administració i gestió, estarà obligat a subministrar anualment al Ministeri d'Economia i Hisenda la informació relativa a aquestes concessions en els termes i altres condicions que es determinen per ordre.
Per aquesta mateixa classe d'immobles, quan el propietari tingui la condició de contribuent a raó de la superfície no afectada per les concessions, actuarà com substitut del mateix l'ens o organisme públic al que es refereix el paràgraf anterior, el qual no podrà repercutir en el contribuent l'import del deute tributari satisfet.
2. El que disposa l’apartat anterior s’ha d’aplicar sens perjudici de la facultat del subjecte passiu de repercutir la càrrega tributària suportada d’acord amb les normes de dret comú.
Les administracions públiques i els ens o organismes als quals es refereix l'apartat anterior repercutiran la part de la quota líquida de l'impost que correspongui en qui, no reunesqui la condició de subjecte passiu, faci ús mitjançant contraprestació dels seus béns demanials o patrimonials, els quals estaran obligats a suportar la repercussió. A aquest efecte la quota repercutible es determinarà en raó a la part del valor cadastral que correspongui a la superfície utilitzada i a la construcció directament vinculada a cada arrendatari o cessionari del dret d'ús.
Capítol IV
Responsables
Article 6
En els casos de canvi per qualsevol causa en la titularitat dels drets que constitueixen el fet imposable d’aquest impost, els béns immobles objecte d’aquests drets queden afectats al pagament de la totalitat de la quota tributària en els termes prevists en l’article 43 d) i 79 de la Llei 58/2003, General Tributària. A aquest efecte, els Notaris sol·licitaran informació i advertiran als compareixents dels deutes pendents sobre l’Impost associats a l’immoble que es transmet, sobre el termini dintre del qual estan obligats els interessats a presentar declaració de l’impost, quan tal obligació subsisteixi per no haver-se aportat la referència cadastral de l’immoble, conforme a l’apartat 2, del article 43 del text refós de la llei del Cadastre Immobiliari i altres normes tributàries, sobre la afecció dels béns al pagament de la quota tributària i, així mateix, sobre les responsabilitats en que incorrin per la falta de presentació de declaracions, el no efectuar-les en termini o la presentació de declaracions falses, incompletes o inexactes, conforme al previst en l’article 70 del text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari i altres normes tributàries.
Responen solidàriament de la quota d’aquest impost, i a proporció de les participacions respectives, els coparticipants o cotitulars de les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, si figuren inscrits com a tals en el cadastre immobiliari. Si no hi figuren inscrits, en tot cas la responsabilitat s’ha d’exigir per parts iguals.
Capítol V
Exempcions
Article 7
7.1 Estan exempts de l’impost:
1. Els que siguin propietat de l’Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals que estiguin directament afectes a la seguretat ciutadana i als serveis educatius i penitenciaris, així com els de l’Estat afectes a la defensa nacional.
2. Els béns comunals i el forest veïnal en mà comuna.
3. Els de l’Església catòlica, en els termes prevists en l’Acord, de 3 de gener de 1979, entre l’Estat espanyol i la Santa Seu sobre assumptes econòmics, i els de les associacions confessionals no catòliques legalment reconegudes, en els termes establerts en els acords respectius de cooperació subscrits en virtut del que disposa l’article 16 de la Constitució.
4. Els de la Creu Roja Espanyola.
5. Els immobles a què s’apliqui l’exempció en virtut de convenis internacionals en vigor i, a condició de reciprocitat, els dels governs estrangers destinats a la seva representació diplomàtica, consular o als seus organismes oficials.
6. La superfície de les muntanyes poblades amb espècies de creixement lent reglamentàriament determinades, el principal aprofitament de les quals sigui la fusta o el suro, sempre que la densitat de l’arbratge sigui pròpia o normal de l’espècie de què es tracti.
7. Els terrenys ocupats per les línies de ferrocarrils i els edificis enclavats en els mateixos terrenys que estiguin dedicats a estacions, magatzems o a qualsevol altre servei indispensable per a l’explotació de les línies. No n’estan exempts, per consegüent, els establiments d’hoteleria, espectacles, comercials i d’escampament, les cases destinades a habitatges dels empleats, les oficines de la direcció ni les instal·lacions fabrils.
7.2. Així mateix, amb la sol·licitud prèvia de les persones interessades, n’estan exempts:
a. Els béns immobles que centres docents acollits, totalment o parcialment, al règim de concert educatiu destinin a l’ensenyament, quant a la superfície que afecti l’ensenyament concertat.
b. Els declarats de manera expressa i individualitzada monument o jardí històric d’interès cultural mitjançant un reial decret en la forma establerta per l’article 9 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, i inscrits en el registre general a què es refereix el seu article 12 com a integrants del patrimoni històric espanyol, així com els compresos a les disposicions addicionals primera, segona i cinquena d’aquesta llei.
Aquesta exempció no afecta qualssevol classes de béns urbans ubicats dins el perímetre delimitatiu de les zones arqueològiques i llocs i conjunts històrics, globalment integrats en aquest, sinó, exclusivament, els que compleixin les condicions següents:
No estaran exempts els béns immobles als quals es refereix aquesta lletra b ) quan estiguin afectes a explotacions econòmiques, llevat que els sigui aplicable algun dels supòsits d'exempció previstos a la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge, o que la subjecció a l'impost a títol de contribuent recaigui sobre l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, o sobre organismes autònoms de l'Estat o entitats de dret públic d'anàleg caràcter de les comunitats autònomes i de les entitats locals.
c. La superfície dels forests en què es facin repoblacions forestals o regeneració de masses arborades subjectes a projectes d’ordenació o plans tècnics aprovats per l’Administració forestal. Aquesta exempció tindrà una durada de quinze anys, a comptar a partir del període impositiu següent a aquell en què se’n faci la sol·licitud.
7.3. Així mateix, n’estan exempts els béns immobles de què siguin titulars els centres sanitaris de titularitat pública, sempre que estiguin directament relacionats amb el compliment dels fins específics d’aquests centres i n’hagin acreditat la identificació cadastral i la destinació.
Per gaudir d’aquesta exempció, cal presentar una sol·licitud i adjuntar-hi els documents següents:
a. Còpia del rebut anual de l’IBI o del document que permeti identificar de manera indubtable la ubicació i la descripció del bé immoble, la referència cadastral inclosa.
b. Informe tècnic sobre la dotació, l’equipament i l’estat de conservació de les instal·lacions que permetin prestar un servei sanitari de qualitat.
7.4. Gaudeixen d’exempció els immobles rústics, en el cas que, per a cada subjecte passiu, el valor cadastral corresponent a la totalitat de béns rústics posseïts al municipi no sigui superior a 1.500,00 euros.
7.5. L’efecte de la concessió d’exempcions comença a partir de l’exercici següent a la data de la sol·licitud i no pot tenir caràcter retroactiu.
Capítol VI
Base imposable i base liquidable
Article 8
Base imposable
La base imposable de l’impost està constituïda pel valor cadastral dels béns immobles, que s’ha de determinar i notificar i és susceptible d’impugnació, d’acord amb les normes reguladores del cadastre immobiliari.
Article 9
Base liquidable
La base liquidable és el resultat de practicar a la base imposable les reduccions que legalment s’estableixin.
La base liquidable s’ha de notificar, conjuntament amb la base imposable, en els procediments de valoració col·lectiva. Aquesta notificació ha d’incloure la motivació de la reducció aplicada mitjançant la indicació del valor base de l’immoble així com l’import de la reducció i de la base liquidable del primer any de vigència del nou valor cadastral.
El valor base és la base liquidable de l’exercici immediatament anterior a l’entrada en vigor del nou valor cadastral, excepte en les circumstàncies indicades en el Text refós de la Llei d’hisendes locals.
En els procediments de valoració col·lectiva, la determinació de la base liquidable és competència de la Direcció General del Cadastre i s’hi pot recórrer davant els tribunals ecomomicoadministratius de l’Estat.
Article 10
Reducció de la base imposable
10.1. La reducció en la base imposable és aplicable als béns immobles urbans i rústics que es trobin en algunes d’aquestes dues situacions:
a) Immobles el valor cadastral dels quals s’incrementi com a conseqüència de procediments de valoració col·lectiva de caràcter general en virtut de:
1. Aplicació de la nova ponència total de valor aprovada amb posterioritat a l’1 de gener de 1997.
2. Aplicació de successives ponències totals de valors que s’aprovin en haver transcorregut el període de reducció establert en l’article 68.1 del TRLHL.
b) Quan s’aprovi una ponència de valors que hagi donat lloc a l’aplicació de reducció prevista en l’apartat 1 anterior i el valor cadastral s’alteri, abans d’acabar el termini de reducció, per:
— Procediment de valoració col·lectiva de caràcter general.
— Procediment de valoració col·lectiva de caràcter parcial.
— Procediment simplificat de valoració col·lectiva.
— Procediment d’inscripció mitjançant declaracions, comunicacions, sol·licituds, esmenes de discrepàncies i inspecció cadastral.
10.2. La reducció és aplicable d’ofici, amb les normes següents:
1. S’ha d’aplicar durant un període de nou anys a comptar de l’entrada en vigor dels nous valors cadastrals (any 2009), sens perjudici del que disposa l’article 70 del TRLHL.
2. La quantia és el resultat d’aplicar un coeficient reductor, únic per a tots els immobles afectats del municipi, a un component individual de la reducció, calculat per a cada immoble.
3. El coeficient reductor té el valor de 0,9 el primer any d’aplicació i disminueix en 0,1 anualment fins a desaparèixer.
4. El component individual és, en cada any, la diferència positiva entre el nou valor cadastral que correspongui a l’immoble en el primer exercici de la seva vigència i el valor base. La diferència s’ha de dividir pel darrer coeficient reductor aplicat quan hi concorrin els supòsits de l’article 67, apartat 1 b) 2 i b) 3 del TRLHL.
En cas que l'actualització de valors cadastrals per aplicació dels coeficients establerts en les lleis de pressupostos generals de l'Estat determini una disminució de la base imposable dels immobles, el component individual de la reducció serà, en cada any, la diferència positiva entre el valor cadastral resultant d'aquesta actualització i el seu valor base. Aquesta diferència es dividirà per l'últim coeficient reductor aplicat.
No obstant això, tractant-se de béns immobles de característiques especials el component individual de la reducció serà, en cada any, la diferència positiva entre el nou valor cadastral que correspongui a l'immoble en el primer exercici de la seva vigència i el doble del valor a què es refereix l'article 67.2 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals que, a aquests efectes, es prendrà com valor base.
5. Quan l'actualització de valors cadastrals per aplicació dels coeficients establerts en les lleis de pressupostos generals de l'Estat determini una disminució de la base imposable dels immobles, el valor base serà la base liquidable de l'exercici immediatament anterior a aquesta actualització.
En els casos prevists en l’article 67 apartat 1 b) 1, s’ha d’iniciar el còmput d’un nou període de reducció i s’ha d’extingir el dret a l’aplicació de la resta de la reducció que s’aplicàs.
7. En els casos prevists en els articles 67, 1 b), 2, 3 i 4, no s’ha d’iniciar el còmput d’un nou període de reducció i el coeficient de reducció aplicat als immobles afectats ha de prendre el valor corresponent a la resta dels immobles del municipi.
Capítol VII
Determinació de la quota tributària
Article 11
11.1. La quota íntegra de l'impost serà el resultat d'aplicar a la base liquidable el tipus de gravamen corresponent, d'acord amb el que estableix l'apartat 2 d'aquest article.
11.2. El tipus de gravamen aplicable als béns immobles de naturalesa urbana queda fixat en el 0,58 per cent, el dels béns de naturalesa rústica en el 0,71 per cent, i el dels béns de característiques especials en el 0,60 per cent.
11.3. La quota liquida s'obtindrà minorant la quota íntegra en l'import de les bonificacions previstes.
Capítol VIII
Bonificacions
Article 12
Sobre la quota íntegra de l’impost, s’estableixen les bonificacions següents:
12.1. Gaudeixen d’una bonificació del 50 per 100 en la quota de l’impost els immobles que siguin objecte de l’activitat de les empreses d’urbanització, construcció i promoció immobiliària i no figurin entre els béns del seu immobilitzat.
El termini d’aplicació d’aquesta bonificació comprèn des del període impositiu següent a aquell en què s’iniciïn les obres fins al posterior en haver-les acabades, sempre que durant aquest temps es facin obres d’urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, pugui excedir de tres períodes impositius.
Per tenir aquesta bonificació, les persones interessades han de complir els requisits següents:
a. Acreditació que l’empresa es dedica a l’activitat d’urbanització, construcció i promoció immobiliària, la qual cosa s’ha de fer mitjançant la presentació dels estatuts de la societat.
b. Acreditació que l’immoble objecte de la bonificació no forma part de l’immobilitzat, la qual cosa s’ha de fer mitjançant el certificat de l’administrador de la societat o una fotocòpia del darrer balanç presentat a l’AEAT a l’efecte de l’impost sobre societats.
c. La sol·licitud de la bonificació s’ha de formular abans de començar les obres. Cal aportar una fotocòpia de la llicència d’obres o del document que n’acrediti la sol·licitud a l’Ajuntament.
d. Còpia del rebut anual de l’IBI o d’un document que permeti identificar de manera indubtable la ubicació i la descripció del bé immoble, inclosa la referència cadastral.
12.2. Els habitatges de protecció oficial i els que siguin equiparables a aquests segons la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears tenen una bonificació del 50 per cent durant el termini de tres anys, a comptar des de l’exercici següent al d’atorgament de la qualificació definitiva.
La bonificació es concedeix a petició de la persona interessada, i es pot efectuar en qualsevol moment anterior a l’acabament del període de durada d’aquesta i produeix efectes, si és el cas, des del període impositiu següent a aquell en què se sol·liciti.
12.3. Tenen dret a una bonificació del 95% de la quota íntegra i, si és el cas, del recàrrec de l’impost a què es refereix l’article 153 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, els béns rústics de les cooperatives agràries i d’explotació comunitària de la terra, en els termes establerts en la Llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre el règim fiscal de les cooperatives.
12.4. Els subjectes passius de l’impost que, en el moment de la meritació, ostentin la condició de titulars de família nombrosa, conforme a l’establert en la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció a les Famílies Nombroses, i demés normativa concordant, gaudiran, en la quantia i condicions que es regulen en aquest article, d’una bonificació en la quota íntegra de l’impost corresponent a l’habitatge habitual de la família.
La bonificació s’aplicarà a l’habitatge habitual de la família, entesa com aquella en la qual figura empadronada la família, o la major part de la mateixa.
En el cas que el subjecte passiu beneficiari sigui titular de mes d’un immoble, la bonificació quedarà referida a una única unitat, sempre que, a més, constitueixi l’habitatge habitual de la unitat familiar o de la major part de la mateixa, sense que pugui gaudir-se de més d’una bonificació encara que fossin varis els habitatges que disposés el subjecte passiu o la seva família.
Serà requisit per a la aplicació de la bonificació que es refereix aquest apartat que el valor cadastral de l’habitatge habitual estigui individualitzat.
Per a poder gaudir d’aquesta bonificació, el subjecte passiu haurà d’estar empadronat en el municipi d'Andratx i presentar la sol·licitud degudament emplenada, abans del 30 de març de l’any per al qual se sol·licita la mateixa, acompanyada de la següent documentació:
a) Fotocòpia del DNI del subjecte passiu.
b) Certificat o fotocòpia del carnet vigent de família nombrosa expedit per la CAIB.
c) Fotocòpia del darrer rebut de l'IBI.
d) Qualsevol altre document que li sigui requerit per la Administració Municipal a fi de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.
El percentatge de la bonificació, es determinarà d’acord amb la categoria de la família nombrosa i el valor cadastral del seu habitatge habitual, segons s'estableix en el següent quadre:
|
VALOR CADASTRAL HABITATGE HABITUAL |
CATEGORIES |
|
|
General |
Especial |
|
|
Fins a 125.000 euros |
60% |
90% |
|
Superior a 125.000 euros i fins a 250.000 euros |
20% |
30% |
|
Superior a 250.000 euros |
4% |
7% |
La no presentació de la documentació en termini, determinarà la pèrdua del dret a la bonificació per a aquest exercici, sense perjudici de la possibilitat de recuperar-la per a exercicis successius, sempre que s'aporti l'esmentada documentació.
12.5.
a) Tendran dret a gaudir d'una bonificació del 25 per cent en la quota íntegra de l'impost, les edificacions l'ús cadastral de les quals sigui predominantment residencial en què s'hagin instal·lat sistemes per a l'aprofitament tèrmic de l'energia provinent del sol, durant els tres períodes impositius següents al de la finalització de la instal·lació.
Per tenir dret a aquesta bonificació caldrà que els sistemes d'aprofitament tèrmic instal·lats disposin d'una superfície mínima de captació solar útil de 4 m2 per cada 100 m2 de superfície construïda.
b) La bonificació serà del 40 per cent si simultàniament a la instal·lació d'aquests sistemes d'aprofitament tèrmic s'instal·len també sistemes per a l'aprofitament elèctric de l'energia provinent del sol.
En aquests casos, s'exigirà que aquests sistemes d'aprofitament elèctric de l'energia solar disposin d'una potència instal·lada mínima de 5 kW. per cada 100 m2 de superfície construïda.
c) L'atorgament d'aquestes bonificacions estarà condicionat al fet que el compliment dels anteriors requisits quedi acreditat mitjançant l'aportació del projecte tècnic o memòria tècnica, del certificat de muntatge, si escau, i del certificat d'instal·lació degudament diligenciats per l'organisme autoritzat per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Així mateix, s'ha d'identificar la llicència municipal que empari la realització de les obres
d) No es concediran les anteriors bonificacions quan la instal·lació d'aquests sistemes d'aprofitament de l'energia solar sigui obligatòria d'acord amb la normativa específica en la matèria.
e) Aquestes bonificacions s'han de sol·licitar i tenen efectes, si escau, des del període impositiu següent a aquell en què se sol·liciti, sempre que, prèviament, reuneixi les condicions i s'acrediti davant l'Ajuntament el compliment dels requisits exigits pel seu atorgament. La bonificació es podrà sol·licitar en qualsevol moment anterior a l'acabament del període de durada d'aquesta, a la qual es refereix l'apartat a) d'aquest article.
Capítol IX
Meritació i Període Impositiu
Article 13
1) L'Impost es merita el primer dia de el període impositiu.
2) El període impositiu coincideix amb l’any natural.
3) Els fets, actes i negocis que han de ser objecte de declaració o comunicació davant el Cadastre immobiliari tindran efectivitat en la meritació d'aquest impost, immediatament posterior al moment que es produeixin efectes cadastrals. L'efectivitat de les inscripcions cadastrals resultants dels procediments de valoració col·lectiva i de determinació del valor cadastral coincidirà amb la prevista en les normes reguladores del Cadastre Immobiliari.
Capítol X
Gestió
Article 14
1) Les alteracions concernents als béns immobles susceptibles de inscripció cadastral que tinguin transcendència als efectes d'aquest impost determinaran la obligació dels subjectes passius de formalitzar les declaracions conduents a la seva inscripció en el Cadastre Immobiliari, conforme a l'establert en les seves normes reguladores.
2) L'Ajuntament podrà exigir acreditar que es presenti la declaració cadastral de nova construcció per tramitar el procediment per concedir la llicència que autoritzi la primera ocupació dels immobles.
Article 15
1) La Liquidació i recaptació, així com la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària d'aquest impost, seran competència d'aquest Ajuntament i comprendran, entre d’altres, les funcions de reconeixement i denegació d'exempcions i bonificacions, realització de les liquidacions conduents a la determinació dels deutes tributaris, emissió dels documents de cobrament, resolució dels expedients d'ingressos indeguts, resolució dels recursos que si interposin contra aquests actes i actuacions per a l'assistència i informació al contribuent referits a les matèries compreses en aquest apartat.
2) Es podrà agrupar en un sol document de cobrament totes les quotes d'aquest impost relatives a un mateix subjecte passiu, quan es tracti d'immobles rústics d'aquest municipi.
3) L'impost es gestiona a partir de la informació continguda en el Padró cadastral i en els altres documents expressius de les seves variacions, elaborats a l'efecte per la Direcció General del Cadastre, sense perjudici de la competència municipal per qualificar immobles d'ús residencial desocupats. Aquest padró, que es formarà anualment per a cada terme municipal, contindrà la informació relativa als béns immobles, separadament per als de cada classe i serà remès a les entitats gestores de l'impost abans, de l'1 de març de cada any.
Capítol XI
Infraccions i Sancions
Article 16
En tot el relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries, així com a la determinació de les sancions que corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat a la Llei general tributària i disposicions que la complementin i desenvolupin i les específiques del tribut de referència.
Disposició addicional
Per a tot el no expressament previst a la present ordenança, s'estarà al disposat en el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària; el Reial decret legislatiu 1/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari, i demés disposicions que resultin d’aplicació.
Les modificacions produïdes per la Llei de pressuposts generals de l’Estat o una altra norma de rang legal que afectin qualsevol element d’aquest impost s’han d’aplicar de manera automàtica en aquesta ordenança.
Disposició final. Data d’aprovació i vigència
Aquesta Ordenança aprovada pel ple començarà a regir el dia 1 de gener de 2016, i continuarà vigent mentre no s'acordi la modificació o derogació expressa. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents.
IMPOST SOBRE L'INCREMENT DEL VALOR DESL TERRENYS DE NATURALESA URBANA
1er) Aprovar la modificació de l'article 5 del Capítol III dedicat a les exempcions de l'Ordenança Fiscal reguladora de l'impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana, tal i com figura a continuació:
Article 5
1. Estan exempts d’aquest impost els increments de valor que es manifestin com a conseqüència de:
a) La constitució i la transmissió de drets de servitud.
b) Les transmissions de béns que es trobin dins el perímetre delimitat com a conjunt historicoartístic, o hagin estat declarats individualment d’interès cultural, segons el que estableix la Llei 16/1985, de 25 de juny, quan els seus propietaris o titulars de drets reals acreditin que hi han fet a càrrec seu obres de conservació, millora o rehabilitació.
Perquè sigui procedent aplicar l’exempció prevista en l’apartat b) del punt anterior, cal que hi concorrin les condicions següents:
- L’import de les obres de conservació i/o rehabilitació executades en els darrers cinc anys ha de ser superior al 90% del valor cadastral de l’immoble en el moment d’acreditar l’impost.
- Aquesta obres de rehabilitació han d’haver estat finançades pel subjecte passiu o el seu ascendent de primer grau.
c) Les transmissions realitzades per persones físiques amb ocasió de la dació en pagament de la vivenda habitual del deutor hipotecari o garant del mateix, per a la cancel·lació de deutes garantides amb hipoteca que recaigui sobre la mateixa, contretes amb entitats de crèdit o qualsevol altra entitat que, de manera professional, realitzi l’activitat de concessió de préstecs o crèdits hipotecaris.
Així mateix, estaran exemptes les transmissions de la vivenda en que concorrin els requisits anteriors, realitzades en execucions hipotecàries judicials o notarials.
Per tenir dret a l'exempció es requereix que el deutor o garant transmitent o qualsevol altre membre de la seva unitat familiar no disposi, en el moment de poder evitar l'alienació de la vivenda, d'altres bens o drets de quantia suficient per a satisfer la totalitat del deute tributari. Es presumeix el compliment d'aquest requisit. No obstant, si amb posterioritat es comprovés el contrari, es procedirà a girar la liquidació tributària corresponent.
A aquests efectes, es considerarà vivenda habitual aquella en la que hagi figurat empadronat el contribuent de forma ininterrompuda durant, al menys, els dos anys anteriors a la transmissió o des del moment de l’adquisició si aquest termini fos interior als dos anys.
Respecte al concepte d'unitat familiar, s'estarà a allò disposat a la Llei 35/2006. de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de modificació parcial de les lleis dels Impostos de Societats, sobre la Renda de no Residents i sobre el Patrimoni. A aquests efectes, s'equipararà el matrimoni amb la parella de fet legalment inscrita.
Respecte a aquesta exempció, no resultarà d'aplicació allò disposat a l'article 9.2 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS INSTAL·LACIONS I OBRES
1er) Aprovar la modificació de l'article 4 de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres per a l’exercici de 2016, tal i com figura a continuació:
Article 4
Exempcions, reduccions i bonificacions.
1. Està exempta de pagar l’impost qualsevol construcció, instal·lació o obra el propietari de la qual sigui l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, i que, tot i estar subjecta a l’impost, es destini directament a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques i sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la gestió la duguin a terme organismes autònoms, tant si es tracta d’obres d’inversió nova com de conservació.
2. Les construccions, instal·lacions o les obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipal per concórrer-hi circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques que justifiquin aquesta declaració, gaudiran d'una bonificació del 95%.
Previa proposta de la regidoria corresponent, aquesta declaració es concedirà pel Ple de la Corporació.
Una vegada el Ple hagi declarat l'especial interès, l'atorgament d'aquesta bonificació correspon al Ple de la Corporació i es notificarà al subjecte passiu la corresponent liquidació provisional.
3. Les instal·lacions o les obres permeses als edificis catalogats com patrimoni historicoartístic del municipi gaudiran d'una bonificació segons el grau de protecció donat al catàleg i estarà estipulat en:
Edificis o elements arquitectònics declarats Bé d’Interès Cultural i inscrits al Registre Insular de Béns d’Interès Cultural: 95%
Edificis o elements arquitectònics declarats Bé Catalogat e inscrits al Catàleg Insular de Patrimoni Històrics: 75%.
Edificis o elements arquitectònics catalogats per Plans, Normes o Ordenances Municipals amb el grau exprés de “Protecció Integral”: 40%.
Edificis o elements arquitectònics catalogats per Plans, Normes o Ordenances Municipals amb el grau exprés de “Protecció Parcial”: 30%.
Edificis o elements arquitectònics catalogats per Plans, Normes o Ordenances Municipals amb el grau exprés de “Protecció Ambiental”: 20%.
Previ informe favorable del tècnic competent, la bonificació es concedirà per decret de batlia i es notificarà al subjecte passiu la corresponent liquidació provisional.
4. Les obres considerades com embelliment i/o manteniment de les façanes en la seva totalitat, tal com pintures, revestiments, neteja, fusteria, etc..., que tinguin com objecte la millora i conservació en l’estètica de les façanes dintre dels nuclis urbans del municipi i als edificis dins sòl rústic catalogats amb protecció ambiental, gaudiran d’una bonificació del 95%.
En el moment de la presentació de la sol·licitud de llicència urbanística, els interessats podran presentar autoliquidació aplicant aquesta bonificació, que una vegada acabades les obres serà revisada pel tècnic corresponent.
En el termini d'un mes des de la finalització de les obres, l'interessat comunicarà aquesta circumstància a l'Ajuntament.
5. S’estableix una bonificació del 95% a favor de les construccions, les instal·lacions i les obres en què s’incorporin sistemes per a l’aprofitament tèrmic i/o elèctric de l’energia solar, condicionat al fet que les instal·lacions per produir calor incloguin col·lectors que disposin de l’homologació corresponent de l’Administració competent.
Previ informe favorable del tècnic competent, la bonificació es concedirà per decret de batlia i es notificarà al subjecte passiu la corresponent liquidació provisional.
6. S’estableix una bonificació del 50% a les construccions, instal·lacions o obres referides als habitatges de protecció oficial i les que resultin equiparables a aquests conforme a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
A la sol·licitud de bonificació, l'interessat haurà de justificar tal extrem. Previ informe favorable del tècnic competent, la bonificació es concedirà per decret de batlia i es notificarà al subjecte passiu la corresponent liquidació provisional.
7. S'estableix una bonificació de 90% a favor de les construccions, instal·lacions i obres que afavorexin les condicions d'accés i habitabilitat dels discapacitats, de locals o vivendes existents.
En cas de que la construcció, instal·lació o obra inclogui altres tipus de realitzacions distintes a afavorir les condicions d'accés i habitabilitat dels discapacitats, la bonificació s'aplicarà únicament sobre el pressupost d'execució que es refereixi a les obres objecte d'aquesta bonificació i per tant s'hauran de presentar desglosades del pressupost total.
Previ informe favorable del tècnic competent, la bonificació es concedirà per decret de batlia i es notificarà al subjecte passiu la corresponent liquidació provisional.
8. S'estableix una bonificació del 75% per les obres de renovació i/o rehabilitació de locals comercials quan el titular de l'obra i l'explotador de l'activitat coincideixin i que iniciin una activitat comercial que impliqui la contractació de nous treballadors amb contractes indefinits.
Aquesta bonificació s’ha d’incrementar fins al 95% si es formalitza el contracte indefinit a persones discapacitades.
En el cas de que la contractació de treballadors sigui de caràcter temporal s'aplicarà la meitat de la bonificació establerta en els pàrragrafs anteriors.
En aquest cas s'ha de justificar documentalment amb la/les alta/es del treballadors a la seguretat social.
Aquesta bonificació serà aplicada amb posterioritat. Una vegada es produeixi l'obertura del local i es pugui demostrar documentalment els extrems objecte d'aquesta bonificació, els interessat hauran de comunicar la finalització de les obres i l'obertura de l'establiment justificant la contractació dels treballadors.
Previ informe favorable del tècnic competent, la bonificació es concedirà per decret de batlia i es practicarà al subjecte passiu la corresponent devolució d'ingressos.
9. Una bonificació del 95% a les obres de renovació i rehabilitació de locals comercials en tot el terme municipal quan es tracti d'establiments de comerç al detall, bars, restaurants, i establiments comercials amb superificie inferior a 400 m2 que continuïn realitzant la mateixa activitat.
Previ informe favorable del tècnic competent, la bonificació es concedirà per decret de batlia i es notificarà al subjecte passiu la corresponent liquidació provisional.
10. S'estableix una bonificació del 75% per les obres de rehabilitació d'habitatges afectats per patologies estructurals motivades per degradació de l'estructura per motius d'antiguitat superior a 30 anys, aluminosis o estat de conservació molt deficient, així com d'altres situacions que hagin pogut afectar a l'estructura general de l'edificació amb perill de danys o perjudicis a terceres persones o a la via pública, de manera que es garanteixi la seguretat o salut públiques.
Previ informe favorable del tècnic competent, la bonificació es concedirà per decret de batlia i es notificarà al subjecte passiu la corresponent liquidació provisional.
Notes comuns a totes les bonificacions
Totes les bonificacions establertes en aquest article seran sol·licitades pel subjecte passiu en el moment de la sol·licitud de la llicència d'obres, comunicació prèvia o declaració responsable i seran concedides per decret de batlia, excepte la bonificació establerta al punt 2 que serà concedida pel Ple, previ informe favorable del tècnic corresponent .
Dita sol·licitud tindrà que acompanyar-se d’una memòria justificativa de les circumstàncies concurrents i de la documentació acreditativa pertinent.
Els percentatges de bonificació no seran acumulatius.
En cas de no realitzar-se adequadament les obres que integren l’aspecte objecte de bonificació o no dedicar-se aquestes a l’ús pel qual es va establir la bonificació, tindran que abonar la part de l’impost que s’hagués deixat d’ingressar com conseqüència de la bonificació practicada i els interessos de demora.
No procedirà l'aplicació de cap bonificació si com a consequència de les construccions, instal·lacions i obres se sancionés amb una infracció urbanística.
2n) Aprovar la modificació de l'article 6 del Capítol VI relatiu a les normes de gestió de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres per a l’exercici de 2016, tal i com figura a continuació:
Article 6
1. L’impost s’ha d’exigir en règim d’autoliquidació, d’acord amb el que estableix l’article 103.4 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals
Aquesta autoliquidació i l’ingrés consegüent s’han d’efectuar de manera provisional i a compte quan es concedeixi la llicència preceptiva o quan, no havent-se sol·licitat, s’iniciï la construcció, la instal·lació o l’obra.
A aquest efecte, la persona interessada ha d’efectuar l’ingrés, en cas de concessió de la llicència, en el moment de recollir l’oportuna llicència o en un termini de 15 dies des de l’acord de concessió de la llicència preceptiva fins i tot quan les obres no hagin començat.
A aquest efecte, la persona interessada ha d’efectuar l’ingrés, en cas de declaració responsable o comunicació prèvia, en el mateix moment de la presentació.
Amb referència a aquest impost, i en el cas de començar les obres abans del termini fixat en el paràgraf anterior, la persona interessada ha de comunicar l’inici de la construcció, la instal·lació o l’obra mitjançant un escrit dirigit al batle.
2. La base imposable provisional es determina segons el pressupost que hagi presentat la persona interessada, sempre que estigui visat pel col·legi professional corresponent. En altres casos, la base imposable provisional la determinen els tècnics municipals, de conformitat amb el cost estimat del projecte o de les obres que s’hagin de fer.
3. Atenent les construccions, les instal·lacions o les obres efectivament fetes, l’Ajuntament, pot modificar la base imposable a què es refereix l’apartat 2 anterior i practicar la liquidació provisional o definitiva que pertoqui o el reintegrament corresponent, si escau.
4. En el cas que s’iniciïn obres gravades per l’impost sense que s’hagi sol·licitat i concedit la llicència preceptiva, les actuacions que puguin dur-se a terme en matèria d’infraccions urbanístiques són independents de les previstes en aquesta ordenança sobre gestió i infracció tributària.
5. La denegació, la caducitat o el desistiment de la llicència d’obres o urbanística produirà el dret a la devolució de les quotes ingressades, sempre que no s’hagin fet les obres o instal·lacions corresponents.
6. En aquells supòsits en els quals durant la realització de les construccions, instal·lacions o obres es produeixin canvis en les persones o entitats que poguessin ser subjectes passius de l'impost, la liquidació definitiva a què es refereixen els apartats anteriors, es practicarà al qual ostenti la condició de subjecte passiu en el moment d'acabar aquelles .
3r) Aprovar la modificació de l'article 7 del Capítol VI relatiu a inspecció i recaptació de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres per a l’exercici de 2016, tal i com figura a continuació:
Article 7
1. La inspecció i la recaptació d’aquest impost s’ha de fer d’acord amb el que preveu la Llei general tributària, les altres lleis reguladores d’aquesta matèria de l’Estat, així com les disposicions dictades per desenvolupar-les.
2. Un cop finalitzada la construcció, instal·lació o obra efectivament realitzada, l'Ajuntament procedirà a la determinació del seu cost real final i efectiu, el qual constitueix la base imposable del tribut, mitjançant la corresponent comprovació administrativa a través dels Serveis d'Inspecció Municipal, practicant la corresponent liquidació definitiva,exigint al subjecte passiu o reintegrant si s'escau, la quantitat corresponent.
TAXA PER LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES O DECLARACIONS RESPONSABLESEN MATÈRIA D'OBRES
1er )Aprovar la modificació de l’Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per llicències urbanístiques o declaracions responsables en matèria d'obres, quedant tal i com figura a continuació:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES O DECLARACIONS RESPONSABLES EN MATÈRIA D’OBRES.
Article 1
Fonament i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDL 2/2004, de 5 de març), aquest ajuntament estableix la taxa per llicències urbanístiques o declaracions responsables en matèria d’obres, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen a allò que s’ha previst en l’article 57 en relació amb l’article 20.4 lletra h) d’aquest text refós, modificat pel Reial Decret-llei19/2012, de 25 de maig.
Article 2
Fet imposable
1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat municipal, tècnica o administrativa tendent a verificar si els actes d’edificació i d’ús del sòl a què es refereix a l'article 134 de la Llei 2/2014, de 25 de març d'ordenació i ús del sol, i que hagin de fer-se al terme municipal s’ajusten a les normes urbanístiques, d’edificació i de policia previstes en aquesta llei i en el Planejament municipal o la realització de les activitats administratives de control en el supòsits en què l’exigència de llicència fos substituïda per la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia.
2. Aquesta taxa és independent i compatible amb l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, que es regeix per la seva pròpia ordenança.
Article 3
Subjecte passiu
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que siguin propietaris o posseïdors, o, si és el cas, arrendataris dels immobles en què es projecti fer les construccions o instal·lacions o es projecti fer les obres.
2. En tot cas, tenen la condició de substituts del contribuent els constructors i contractistes de les obres.
Article 4
Responsables
1. Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, general tributària.
2. Són responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els casos i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.
Article 5
Base imposable
1. Constitueixen la base imposable de la taxa:
a) El cost real i efectiu de l’obra o construcció, quan es tracti de moviments de terra, obres de nova planta, demolicions, modificació d’estructures o aspecte exterior i interior de les edificacions existents, i qualsevol altre tipus d’obra subjecta a llicència prèvia, declaració responsable o comunicació prèvia, llevat que es ressenyin en els apartats següents d’aquest article.
b) El cost real i efectiu de l’habitatge, el local o la instal·lació, quan es tracti de la primera utilització dels edificis i la modificació de l’ús d’aquests.
c) El valor per metre quadrat que s’assenyala en l’article 6.1 c), quan es tracti de parcel·lacions, agrupacions o segregacions urbanes.
d) La superfície dels cartells de propaganda col·locats de forma visible des de la via pública.
e) Les segregacions en sòl rústic.
f) Per a les pròrrogues de llicència d’obra major, la base imposable és el pressupost de l’obra pendent de fer, segons el certificat expedit pel director tècnic de l’obra.
g) Les pròrrogues de llicència d’obra menor.
h) El pressupost del projecte inicial, si després d'haver obtingut llicència, presentat la declaració responsable o la comunicació prèvia es presenten modificacions sense augment del pressupost.
2. S’entén per cost real i efectiu el cost de l’execució material de l’obra, la construcció o la instal·lació.
3. Del cost indicat en les lletres a) i b) de l’apartat 1 d’aquest article s’exclou el que correspon a la maquinària i les instal·lacions industrials i mecàniques.
Article 6
Quota tributària
A) Llicències urbanístiques:
1. La quota tributària resulta d’aplicar a la base imposable els tipus de gravamen següents:
|
SUPÒSITS I BASE IMPOSABLE (Art. 5 de l’Ordenança) |
TIPUS DE GRAVAMEN |
|
a) Supòsit de l’article 5.1 a) |
1,30 per 100 |
|
b) Supòsit de l’article 5.1 b) |
0,10 per 100 |
|
c) Parcel·lacions, agrupacions o segregacions urbanes, per metre quadrat: — Al Port d’Andratx, Sant Elm i Camp de Mar: — A Andratx i s’Arracó, per metre quadrat: |
0,16 € 0,09 € |
|
d) Supòsit de l’article 5.1 d), per metre quadrat o fracció de cartells (superfície dels cartells de propaganda visibles des de la via pública) |
6,64 € |
|
e) En el supòsit de les segregacions en sòl rústic comú, la quota tributària és una quantitat fixa, per segregació |
165,92 € |
|
f) En el supòsit de l’apartat f) de l’article anterior (pròrrogues de llicència d’obra major) |
1,30 per 100 |
|
En el supòsit de l’apartat g) de l’article anterior (pròrrogues de llicència d’obra menor), la quota tributària és el 50% de l’import que correspondria en cas de petició de nova llicència, amb un mínim de 64,14 euros |
|
|
g) En el supòsit de l'apartat h) de l'article anterior |
0,10 per 100 |
2. En cap cas l’import de la taxa assenyalat a l'article 5 pot ser menor de 64,14 euros.
3. En cas de desistiment formulat pel sol·licitant amb anterioritat a la concessió de la llicència:
a) Quan a pesar d’haver-se iniciat l’activitat municipal no hi ha informes tècnics o jurídics, s’ha de tornar el 95% de les taxes abonades.
b) Si l’activitat municipal s’ha iniciat i hi ha informes tècnics o jurídics, s’ha de tornar el 25% de les taxes abonades.
4. En cas de renúncia, una vegada atorgada la llicència, no s’ha de tornar cap quota.
5. En cas de denegació de la llicència, les quotes per liquidar han de ser el 100% de les assenyalades en l’apartat 1 anterior.
B) Declaració responsable o comunicació prèvia
1. Es liquidarà una quota fixa inicial de 293,93 €, en cas de no adjuntar pressupost.
2. A la resta de supòsits la quota tributària resulta d’aplicar a la base imposable els tipus de gravamen següents:
|
SUPÒSITS I BASE IMPOSABLE (Art. 5 de l’Ordenança) |
TIPUS DE GRAVAMEN |
|||
|
a) Supòsit de l’article 5.1 a) |
1,30 per 100 |
|||
|
b) Supòsit de l’article 5.1 b) |
0,10 per 100 |
|||
Article 7
Exempcions i modificacions
No es concedeixen exempcions ni cap bonificació en l’exacció de la taxa.
Article 8
Acreditació
1. S’acredita la taxa i comença l’obligació de contribuir quan s’inicia l’activitat municipal que constitueix el fet imposable, en aquests efectes s'entendrà iniciada aquesta activitat a la data de presentació de la oportuna sol·licitud de llicència urbanística, presentació de la declaració responsable en matèria d'obres o comunicació prèvia.
2. A l’obligació de contribuir, una vegada nascuda, no l’afecta de cap manera la denegació de la llicència sol·licitada o la concessió d’aquesta condicionada a la modificació del projecte presentat, ni la renúncia o el desistiment del sol·licitant una vegada concedida la llicència.
Article 9
Gestió
1. Les persones interessades a obtenir les llicències han de presentar una sol·licitud en què especifiquin l’obra o la construcció que es pretén fer, l’emplaçament, el pressupost, la destinació de l’edifici i el projecte tècnic subscrit pel facultatiu competent i visat pel seu col·legi oficial.
2. Quan es tracti de llicència per a una actuació per a la qual no sigui exigible presentar un projecte subscrit per un tècnic competent, la sol·licitud s’ha d’acompanyar d’un pressupost de les obres que s’han de fer, l’estat dels mesuraments i, en general, les característiques de les obres, de manera que se’n pugui comprovar el cost, el qual pot ser fixat, en vista de tot això, pels serveis tècnics municipals.
3. Dins el mes següent a la data d’acabament de la construcció, la instal·lació o l’obra, la persona interessada ha de notificar a l’Administració municipal el cost final de l’obra, la construcció o la instal·lació. En vista de les construccions, les instal·lacions o les obres efectivament fetes i del cost real i efectiu d’aquestes, l’Ajuntament, mitjançant una comprovació administrativa i tècnica, pot modificar, si escau, la base imposable deduïda del cost final abans esmentat, practicar la liquidació provisional o definitiva corresponent i exigir al subjecte passiu o reintegrar-li, si és el cas, la quantitat que correspongui.
4. Si després d’haver formulat la sol·licitud de llicència es modifica o s’amplia el projecte, se n’ha d’informar l’Administració municipal, i s’ha de presentar un nou projecte i un pressupost o el reformat i, si és el cas, plànols i memòries de la modificació o l’ampliació.
5. Les llicències per col·locar suports o tanques per a cartells de propaganda visibles des de la via pública tenen caràcter temporal, de durada anual, a comptar a partir de la data d’expedició de la llicència. Acabat aquest termini, caduca la llicència i se n’ha de sol·licitar la renovació, si és el cas, amb una nova sol·licitud. En cas de renovar-se, s’ha d’abonar el 50% de la taxa.
6. En el cas de pròrrogues sol·licitades quan hagin transcorregut més de tres anys des de l’acabament del termini d’execució de les obres s’aplicarà el tipus de gravamen de l’article 6.A)1.f) (1,30 per 100). Aquest tipus de gravamen s’aplicarà de la següent manera:
a. Sobre el pressupost inicial per cada tres anys que hagin transcorregut des de l’acabament del termini concedit, si no s’ha concedit cap pròrroga de forma prèvia.
b. Sobre el pressupost que figurava com a pendent d’execució a la darrera pròrroga concedida, per cada tres anys que hagin transcorregut des de l’acabament del termini concedit, si s’ha concedit alguna pròrroga de forma prèvia.
Article 10
Liquidació i ingrés
1. De conformitat amb el que disposa l’article 27 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s’ha d’exigir el dipòsit previ de l’import total provisional de la taxa, que s’ha d’abonar a la tresoreria municipal; si no es compleix aquest requisit, no es tramitarà l’expedient.
2. Les liquidacions inicials tenen el caràcter de provisionals fins que, una vegada acabades les obres, l’Administració municipal comprovi que s’han fet efectivament i el seu cost real i efectiu; tot això, sens perjudici de la legalització, si escau, de l’obra definitiva feta, i de la imposició, si és el cas, de les sancions que siguin procedents.
La mateixa comprovació es pot fer quant a la superfície dels cartells declarada pel sol·licitant.
3. En vista del resultat de la comprovació, s’ha de practicar la liquidació provisional o definitiva.
4. Les liquidacions que es practiquin s’han de notificar als subjectes passius perquè les ingressi a
la tresoreria municipal utilitzant els mitjans de pagament i els terminis que assenyala el Reglament general de recaptació.
5. Les quotes liquidades i no satisfetes dins el període voluntari s’han de fer efectives per la via de constrenyiment d’acord amb el Reglament general de recaptació i la resta de disposicions d’aplicació.
Article 11
Inspecció
1. L’execució de les obres queda subjecta a la vigilància, la fiscalització i la revisió de l’Ajuntament, les quals han de dur a terme els seus tècnics i agents.
2. Les llicències i les cartes de pagament, o fotocòpies de les unes i les altres, han d’estar al lloc de les obres mentre durin per poder ser exhibides a requeriment dels agents municipals, els quals en cap cas poden retirar-les perquè és inexcusable la permanència d’aquests documents al lloc de les obres.
Article 12
Infraccions i sancions
Pel que fa a tot el que es refereix a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que corresponguin en cada cas, s’ha d’aplicar el règim regulat en la Llei general tributària i en les altres disposicions que la complementin i la desenvolupin.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta ordenança entra en vigor a partir de l’1 de gener de 2016 en haver-ne estat publicat completament el text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears continuarà vigent fins que es modifiqui o es derogui expressament.
TAXA PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE CENTRE D'ESTADES DIURNES
1er )Aprovar la modificació de l’Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servei de centre d'estades diurnes, quedant tal i com figura a continuació:
ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ
DEL SERVEI DE CENTRE D’ESTADES DIURNES DE L’AJUNTAMENT D’ANDRATX
A l’empara del previst als articles 57 i 20.4.n) del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, , de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 d’aquest text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per a la prestació del servei de Centre d’estades diürnes de l’Ajuntament d’Andratx.
2.1.- Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis del Centre d’Estades diürnes d’Andratx, el qual presta un servei sociosanitari de suport familiar que ofereix, durant el dia, atenció individualitzada en els aspectes higiènics, terapèutics, psicològics i socioculturals a les persones majors afectades per alguna discapacitat física, psíquica o social, facilitant la permanència en el seu entorn habitual.
2.2.- Els usuaris podran beneficiar-se dels serveis tant d’acolliment, suport i assistència, com del servei de menjador que el centre oferirà, segons estableix el Reglament i normes de règim Intern del Centre d’Estades diürnes del Municipi d’Andratx.
Article 3è. Subjectes passius.
Són subjectes passius contribuents de la taxa les persones beneficiaris dels serveis regulats en aquesta Ordenança; o bé, el familiars o la persona que tinguin l'obligació legal o pactada d'atendre els usuaris d'aquest serveis.
Son responsables subsidiaris els familiars i les persones que tenguin l’obligació legal o pactada d’atendre els usuaris del Servei d’estades diürnes del Centre de Dia. En el supòsit de quedar pendent d’abonar alguna quantitat del present servei, en morir el beneficiari, aquesta tindrà el concepte de deute del causant a la liquidació d’herència.
La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l’interessat, es dicti acte administratiu, en els termes prevists a la Llei General Tributària
Article 5è. Exempcions I Bonificacions.
L’Ajuntament podrà fixar les següents bonificacions:
A) Bonificació del 50% a les unitats familiars la Renda Familiar per Càpita dels quals estigui per davall del Salari Mínim Interprofessional anual. Per acreditar aquest extrem l’interessat haurà de presentar a més de la documentació acreditativa de tots els membres de la unitat de convivència, certificat de l’Agència Tributària corresponent a la situació de l’any natural anterior, i justificants d’ingressos de l’any en curs.
B) Una bonificació de fins a un 100% als usuaris amb una problemàtica social greu, previ informe motivat de l'Ârea de Serveis socials, Sanitat, Gent Gran i Polítiques d’igualtat.
Aquestes bonificacions tenen caràcter pregat , s'hauran d’acreditar i justificar documentalment i la seva concessió serà aprovada per la regidoria delegada de l’Àrea corresponent.
6.1.-La quantia de la taxa es determinarà aplicant la tarifa següent:
|
A)PREU MENSUAL |
Mensual |
TOTAL |
|
|
Estada |
Menjar |
MENSUAL |
|
|
Estada Tot el dia |
502,80 |
97,20 |
600,00 |
|
El mati de 08 h a 13 h |
288,83 |
0,00 |
288,83 |
|
El mati de 8 a 14 h. Inclos dinar |
288,83 |
97,20 |
386,03 |
|
El capvespre, inclos dinar de 13 a 18 h |
288,83 |
97,20 |
386,03 |
|
El capvespre de 14 a 18 hores |
213,95 |
0,00 |
213,95 |
|
B)PREU PER DIA |
DIA |
TOTAL |
|
|
Estada |
Menjar |
DIA |
|
|
Estada Tot el dia |
25,14 |
4,86 |
30,00 |
|
El mati de 08 h a 13 h |
14,45 |
0,00 |
14,45 |
|
El mati de 8 a 14 h. Inclos dinar |
14,45 |
4,86 |
19,31 |
|
El capvespre, inclos dinar de 13 a 18 h |
14,45 |
4,86 |
19,31 |
|
El capvespre de 14 a 18 hores |
10,70 |
0,00 |
10,70 |
|
C)ASSISTÈNCIA OCASIONAL PREU DIARI |
Estada |
Menjar |
TOTAL |
|
Tot el dia |
51,51 |
4,86 |
56,37 |
|
El matí de 8 a 13 h |
25,90 |
0,00 |
25,90 |
|
El mati de 8 a 14 h inclos dinar |
31,07 |
4,86 |
35,93 |
|
el capvespre, inclos dinar (13 h a 18 h) |
20,72 |
4,86 |
25,58 |
|
el capvespre 14 h a 18 h. |
20,72 |
0,00 |
20,72 |
|
D) PLUS MENJADOR |
PER DIA |
|
Usuari del servei |
4,86 |
|
Familiar o persona vinculada a l'Usuari |
7,00 |
6.2.- La quota d'epígraf 6.1.B) es d'aplicació únicament els usuaris que es donin d'alta sense data de baixa, i serà d'aplicació en el cas de que l'inici de la prestació del servei no coincideixi amb un mes senser, en quest cas la quota serà el resultat de multiplica la quota adient pels dies de servei prestats.
També serà d'aplicació si per part de l'Ajuntament no es presta el servei, en un dia marcat com a laborable en el calendari del centre, en aquest cas es deduirà de la quota mensual.
6.3.- La quota de epígraf 6.1.C) s'aplicarà exclusivament als usuaris que utilitzin aquest servei de forma esporàdica i ocasionalment per uns dies.
6.4.- La quota de l'epígraf 6.1.D) serà d'aplicació quant un usuari es quedí a dinar sense tenir inclosa aquesta tarifa en el seu rebut mensual. O en el cas de que un familiar o persona vinculada a l'usuari dini al centre, prèvia autorització de la direcció.
7.1- Una vegada es tramiti la admissió al centre es practicarà la liquidació pertinent que haurà de ser abonada amb anterioritat a l'inici de la prestació.
7.2.- Les quotes successives s'’hauran de pagar durant els primers cinc dies de cada mes, mitjançant domiciliació bancària.
7.3.- Les quotes liquidades i no satisfetes s’exigiran per la via de constrenyiment.
7.4.- Les baixes definitives en la prestació del servei o les modificacions en el règim d'estada han de ser comunicades amb anterioritat al dia 20 del mes anterior en que hagin de produir efecte, i han de ser presentades amb l'imprès elaborat a aquest efecte en el registre general d'entrada.
7.5.- Una vegada començat el mes, en el cas que un usuari en regim d'estada de mati o de horabaixa, vulgui canviar per estada de tot el dia, es practicarà una liquidació complementaria, que resultarà de multiplicar la diferencia entre las tarifes que li afectin de l'article 6.1.B pel nombre de dies.
Si l'augment explicat al paràgraf anterior es produeix amb posterioritat al dia 20 del mes anterior al que hagi de produir efecte, l'usuari abonarà la tarifa pertinent del mes i la complementaria per augment de jornada.
7.6.-La falta d'assistència durant un període d'un mes sense avis previ implica la baixa definitiva, sense que això afecti el rebut del mes no assistit.
Igualment implica la baixa definitiva l'impagament d'un rebut en el termini establert.
7.7- En cas d’ingrés hospitalari o per defunció de l'usuari, s’haurà de sol·licitar expressament la devolució que correspongui, mitjançant instància a la qual s’adjuntarà un informe de l’hospital on especifiqui els dies d’ingrés, o certificat de defunció respectivament. Per fer el calcul de la quantitat a tornar s'aplicara lo establert a l'article 6.2.
Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s’aplicarà el que disposa la normativa aplicable vigent.
Aquesta ordenança fiscal entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2016, i continuarà vigent mentre no s'acordi modificar-la o derogar-la. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents.
PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DELS SERVEIS D'ACTIVITATS FORMATIVES, LÚDIQUES I DE TALLERS
1er )Aprovar la modificació de l'article 4 dedicat a la quantia de l'Ordenança Fiscal reguladora del preu públic per la prestació del serveis d’activitats formatives, culturals, lúdiques i de tallers, tal i com figura a continuació:
Article 4.- Quantia
4.1. La quantia del preu públic pot ser anual, temporal o mensual, segons l’epígraf corresponent, i consisteix en les tarifes que s’estableixen en el punt 4 d’aquest article.
4.2. La quantia del preu públic, en el cas de cursos anuals, s’ha d’acreditar en començar el curs escolar.
En el cas de cursos temporals, aquesta quantia s’ha d’acreditar en el moment de començar el curs.
4.3. La tarifa d’aquest preu públic és la següent:
EPÍGRAF PRIMER. ACTIVITATS ESCOLA D’ADULTS
1.-CURSOS ANUALS
A.-TARIFA GENERAL
|
Matrícula |
30,00 € |
|
Cursos de: Anglès Pintura i dibuix Altres cursos anuals |
180,00 € |
|
Cursos de castellà i català |
50,00 € |
B.- TARIFA PER FAMILIES NOMBROSES SEGON LA LEGISLACIÓ VIGENT
|
Matrícula |
30,00 € |
|
Cursos de: Anglès Pintura i dibuix Altres cursos anuals |
144,00 € |
|
Cursos de castellà i català |
40,00 € |
Aquesta tarifa serà d’aplicació presentant el carnet de família nombrosa en vigor.
C.- TARIFA PER ALUMNES AMB EDAT IGUAL O SUPERIOR A 65 ANYS / JUBILATS I PENSIONISTES
|
Matrícula |
30,00 € |
|
Cursos de: Anglès Pintura i dibuix Altres cursos anuals |
90,00 € |
|
Cursos de castellà i català |
25,00 € |
Aquesta tarifa serà d’aplicació únicament si es compleixen un d’aquests requisits:
a) Que l’usuari en el moment de la inscripció en el curs corresponent tingui una edat igual o superior a 65 anys, edat que cal justificar amb la presentació del DNI o un document semblant.
b) Pels jubilats i pensionistes que acreditin la seva condició, amb acord previ motivat de la Batlia.
2.- CURSOS TEMPORALS
A.-TARIFA GENERAL
|
Les ha d’aprovar la Junta de Govern |
B.- TARIFA PER FAMILIES NOMBROSES SEGON LA LEGISLACIÓ VIGENT
|
Les ha d’aprovar la Junta de Govern |
Aquesta tarifa serà d’aplicació presentant el carnet de família nombrosa en vigor
C.- TARIFA PER ALUMNES AMB EDAT IGUAL O SUPERIOR A 65 ANYS / JUBILATS I PENSIONISTES
|
Les ha d’aprovar la Junta de Govern |
Aquesta tarifa serà d’aplicació únicament si es compleixen un d’aquests requisits:
1. Que l’usuari en el moment de la inscripció en el curs corresponent tingui una edat igual o superior a 65 anys, edat que cal justificar amb la presentació del DNI o un document semblant.
2. Pels jubilats i pensionistes que acreditin la seva condició, amb acord previ motivat de la Batlia.
EPÍGRAF SEGON.-ACTIVITATS OFICINA DE JOVENTUT
A.-TARIFA GENERAL
|
Les ha d’aprovar la Junta de Govern |
B.- TARIFA PER FAMILIES NOMBROSES SEGON LA LEGISLACIÓ VIGENT
|
Les ha d’aprovar la Junta de Govern |
Aquesta tarifa serà d’aplicació presentant el carnet de família nombrosa en vigor
EPÍGRAF TERCER . -ALTRES ACTIVITATS
|
Programa d’Ajuda a l’Estudi (PAE) |
Les ha d’aprovar la Junta de Govern |
|
Aula mentor |
24,00 € / mes |
|
Altres cursos |
Les ha d’aprovar la Junta de Govern |
EPIGRAF QUART.- CURSOS D’ENSEYAMENT INICIAL I CURSOS DE PROVA D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS
A.-TARIFA GENERAL
|
Matrícula |
30,00 € |
|
Curs anual |
Gratuït |
B.- TARIFA PER FAMILIES NOMBROSES SEGON LA LEGISLACIÓ VIGENT
|
Matrícula |
24,00 € |
|
Curs anual |
Gratuït |
Aquesta tarifa serà d’aplicació presentant el carnet de família nombrosa en vigor
C.- TARIFA PER ALUMNES AMB EDAT IGUAL O SUPERIOR A 65 ANYS / JUBILATS I PENSIONISTES
|
Matrícula |
15,00 € |
|
Curs anual |
Gratuït |
Aquesta tarifa serà d’aplicació únicament si es compleixen un d’aquests requisits:
1. Que l’usuari en el moment de la inscripció en el curs corresponent tingui una edat igual o superior a 65 anys, edat que cal justificar amb la presentació del DNI o un document semblant.
2. Pels jubilats i pensionistes que acreditin la seva condició, amb acord previ motivat de la Batlia.
PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI MUNICIPAL DE L'ESCOLA D'ESTIU
1er )Aprovar la modificació de l’Ordenança Fiscal reguladora del preu públic per la prestació del servei de l’Escola d’Estiu, quedant tal i com figura a continuació:
ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI MUNICIPAL DE L’ESCOLA D’ESTIU
Article 1.- Fonament i naturalesa
De conformitat amb el que preveuen els articles 127 i 41 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (Reial decret legislatiu 2/2004), l’Ajuntament d’Andratx estableix el preu públic per la prestació del servei de l’Escola d’Estiu, especificat en les tarifes de l’article 4, que s’han de regir per aquesta ordenança.
Article 2.- Fet imposable
Els preus públics s’han d’acreditar des del començament de la prestació del servei.
Article 3.- Obligats al pagament.
Están obligats a pagar el preu públic els qui es beneficiïn dels serveis prestats o, si és el cas, els pares o tutors legals si el beneficiari es menor.
Article 4.- Quantia
1. De conformitat amb el que preveu l’article 47.1 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en relació amb l’article 23.2 b) de la Llei reguladora de les bases de règim local, es delega en la Junta de Govern Local la fixació o la modificació de la quantia dels preus públics per usuari en base a les següents tarifes:
A.- TARIFA GENERAL
|
Concepte |
Periodicitat |
|
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Bimensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Bimensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Mensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Mensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores o de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores i de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Plus horabaixa Per dia: de 13.30 a 17.00 hores |
Diària |
Segons la Junta de Govern Local |
B.- TARIFA PER UNITATS FAMILIARS AMB UNA RENDA FAMILIAR PER CÀPITA PER SOTA DEL SALARI MÍNIM INTERPROFESSIONAL ANUAL
|
Concepte |
Periodicitat |
|
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Bimensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Bimensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Mensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Mensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores o de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores i de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Plus horabaixa Per dia: de 13.30 a 17.00 hores |
Diària |
Segons la Junta de Govern Local |
Per acreditar aquest extrem l’interessat haurà de presentar a més de la documentació acreditativa de tots els membres de la unitat de convivència, certificat de l’Agència Tributària corresponent a la situació del darrer any , justificants d’ingressos de l’any en curs i previ informe del Departament de Serveis Socials de la necessitat de l'aplicació d'aquesta tarifa
C.- FAMÍLIES QUE TENGUIN UN FILL AMB DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 33 PER CENT.
|
Concepte |
Periodicitat |
|
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Bimensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Bimensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Mensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Mensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores o de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores i de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Plus horabaixa Per dia: de 13.30 a 17.00 hores |
Diària |
Segons la Junta de Govern Local |
La condició de minusvàlids i discapacitat psíquic i físics s'ha d'acreditar i justifcar documentalment.
D.- TARIFA PER FAMILIES NOMBROSES.
|
Concepte |
Periodicitat |
|
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Bimensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Bimensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 17.00 |
Mensual Jornada completa |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Escola d’Estiu 9.00 - 13.30 |
Mensual Jornada reduïda |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores o de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Guarderia: De 8.00 a 9.00 hores i de 17.00 a 18.00 hores |
Mensual |
Segons la Junta de Govern Local |
|
Plus horabaixa Per dia: de 13.30 a 17.00 hores |
Diària |
Segons la Junta de Govern Local |
Cal que presentin el carnet de família nombrosa en vigor.
Article 5.- Exempcions
Les famílies amb una problemàtica social greu, previ informe motivat del Departament de Serveis Socials. Aquesta exempció serà de caràcter pregat i resolta la petició d’exempció per Decret de la Regidoria de Serveis Socials.
Article 6.- Normes de gestió i cobrament
1. L’obligació de pagar el preu públic neix des del moment en què s’inicia la prestació del servei.
2. La formalització de la matrícula i el pagament del preu públic s’ha de fer segons les normes que determini l’Ajuntament.
3. L’Ajuntament, mitjançant el plec de clàusules administratives particulars, pot estipular que el prestador del servei cobri i obtingui la recaptació que faci de totes o alguna de les tarifes dels serveis establerts en l’article 4 d’aquesta ordenança.
4. Una vegada fet efectiu el preu públic, no es pot tornar l’import corresponent excepte en els casos següents:
a. Quan per causes no imputables a l’obligat al pagament el servei no es presti. En aquest cas, cal tornar el 100% de l’import abonat.
b. Quan amb anterioritat o durant els primers 5 dies de prestació del servei l’obligat al pagament presenti i sol·liciti a l’Ajuntament la baixa del servei. En aquest cas, cal tornar el 75% de l’import abonat.
c. En els casos en què el beneficiari del servei hagi de donar-se’n de baixa per malaltia greu, amb justificació prèvia d’aquesta. En aquesta cas, cal tornar l’import de la part proporcional que li correspongui.
La devolució s’ha de tramitar amb una sol·licitud prèvia de la persona interessada adreçada a l’Ajuntament d’Andratx a la qual ha d’adjuntar, si escau, la documentació justificativa que correspongui.
5. Els usuaris en règim de jornada reduïda que adquireixin un tiquet de menjador de forma eventual han d’abonar la quota establerta en l’article 4 referent al plus d'horabaixa.
Article 7.- Infraccions i sancions
Les infraccions i les sancions en matèria tributària s’han de regir per allò que disposa la Llei general tributària i la normativa que la desplega.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta ordenança entra en vigor a partir de l’1 de gener de 2016 en haver-ne estat publicat completament el text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears continuarà vigent fins que es modifiqui o es derogui expressament.
Andratx, a 04 de desembre de 2015
El batle
Jaume Porsell Alemany