Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 18539
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 23 de desembre de 2015 per la qual es convoca el concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El 30 de juny de 2016 conclou l’exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius de les Illes Balears, ja que finalitza el període per al qual varen ser nomenats o bé per altres causes de cessament previstes en la normativa, amb la qual cosa es fa necessari seleccionar els directors que han de desenvolupar aquesta tasca a partir de l’1 de juliol de 2016.

L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30 de 23 de febrer, amb correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer) va aprovar les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.

Actualment, aquestes bases s’han d’ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’educació (LOE), (BOE de 4 de maig), en redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), (BOE de 10 de desembre).

Els articles 82 al 85 de l’article únic de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE) han modificat, respectivament, els articles 133 al 136 de la LOE.

Així, s’inclouen els canvis introduïts per la LOMCE pel que fa als requisits per ser candidat a director, al procediment de selecció (en especial en allò referit a la composició de la comissió de selecció) i al nomenament (sense que sigui encara exigible la superació del programa de formació inicial), així com l’adequació del barem dels mèrits dels candidats.

D’acord amb l’article 133 de la LOE, la selecció del director s’ha de realitzar mitjançant un concurs de mèrits basat en els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, procés en el qual han de participar la Comunitat Educativa i l’Administració Educativa.

D’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d’Educació i Universitat, les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

El director general de Planificació, Ordenació i Centres i la directora general de Personal Docent resoldran el que es preveu en aquesta Resolució.

Així, és necessari convocar el procés que té per finalitat seleccionar els directors de determinats centres docents públics no universitaris i aprovar les bases que l’han de regir.

Per tot això, i en virtut de les competències que tenc conferides, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar el concurs de mèrits per seleccionar els directors dels centres d’educació infantil i primària, dels instituts d’educació secundària, de les escoles d’art, dels centres de règim especial i dels centres de formació de persones adultes que figuren en l’annex 2, de conformitat amb el calendari establert en l’annex 3, amb el barem de mèrits previst en l’annex 4, i amb els criteris de valoració del projecte de direcció previstos en l’annex 5 d’aquesta Resolució.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l’annex 6, el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció, que figura en l’ annex 7, i el model de composició de l’equip directiu, que figura en l’annex 8.

4. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 23 de desembre de 2015

  

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

Primera. Requisits dels candidats

1.1. Els requisits dels candidats per poder participar en el concurs de mèrits són:

a)     Tenir una antiguitat d’almenys cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent.

b)     Haver impartit docència directa com a funcionari de carrera, durant un període d’almenys cinc anys, en algun dels ensenyaments dels que oferta el centre al qual s’opta.

c)     Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre d’altres, els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació d’aquest.

d)     Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat a l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament  reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC) (BOIB de 19 d’abril).

1.2. En els centres específics d’educació infantil de segon cicle, en els centres incomplets d’educació primària, en els centres d’educació secundària amb menys de vuit unitats, en els centres que s’imparteixin ensenyaments artístics, ensenyaments esportius, ensenyaments d’idiomes o en els centres d’educació de persones adultes amb menys de vuit professors, els candidats estaran eximits d’acomplir els requisits expressats en els apartats a) i b) del punt 1.1 anterior.

1.3. Els requisits esmentats en les lletres a), b) i d) del punt 1.1 d’aquesta base de convocatòria, s’han de complir en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

Segona. Presentació de les sol·licituds

2.1. El termini per presentar les sol·licituds, la documentació acreditativa del compliment dels requisits i els mèrits al·legats, és fins al 29 de gener de 2016.

2.2. Les sol·licituds s’han d’ajustar al model que figura en l’annex 6 d’aquesta Resolució i que estarà disponible a la web http://dgplacen.caib.es

2.3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma) o a les delegacions territorials de Menorca , d’Eivissa i Formentera.

També es poden presentar als registres de qualsevol de les dependències a què fa referència l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si la sol·licitud es presenta a una oficina de Correus, s’ha de posar dins un sobre obert perquè el funcionari la pugui datar i segellar abans de certificar-la.

Els candidats que optin per presentar la sol·licitud en alguna dependència que no sigui de la Conselleria d’Educació i Universitat, han de remetre la còpia registrada de la sol·licitud a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, adreçada al Departament de Planificació i Centres. La còpia s’ha d’enviar al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini establert per presentar les sol·licituds.

2.4. Els funcionaris dels cossos docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat no han de presentar la documentació justificativa del compliment dels requisits i de l’acreditació dels mèrits sempre que aquestes dades figurin en el seu Portal del Personal.

En cas que el sol·licitant vulgui rectificar alguna dada que consti en el Portal o aportar alguna dada nova que no hi consti, ha d’adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia compulsada de la documentació justificativa del compliment dels requisits o dels mèrits al·legats que es vulgui esmenar o aportar.

Tercera. Projecte de direcció

3.1. El projecte de direcció dels candidats s’ha d’elaborar partint de l’anàlisi del centre educatiu i ha de fixar els objectius, les línies d’actuació i la pròpia avaluació, des de la perspectiva d’un pla estratègic.

El director del centre docent ha de garantir que tots els aspirants a candidats a director tenguin accés als documents institucionals del centre així com a les dades estadístiques necessàries per elaborar el projecte de direcció.

3.2. L’extensió del projecte de direcció no ha de superar els vint fulls per una sola cara i a doble espai. El tipus de lletra ha de ser Times New Roman a mida núm. 12, escala 100%. Els marges superior, inferior, dret i esquerra han de ser de 2 cm cadascun i es podran utilitzar quadres resums i/o gràfics.

3.3. El projecte de direcció ha d’incloure :                                       

- Una introducció on es reflecteixi:

- L’anàlisi de l’espai físic i de l’entorn social del centre.

- L’anàlisi i la valoració del projecte educatiu i de l’organització i el funcionament del centre.

- L’anàlisi i la valoració de les dades i dels resultats dels darrers anys.

- Un projecte estratègic amb el contingut següent:

- Àmbits d’intervenció o factors crítics d’èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.

- Objectius a assolir en finalitzar els quatre anys de nomenament de director, que han de ser coherents amb el projecte educatiu de centre (PEC) i que han d’incidir en la millora global del servei educatiu que presta el centre.

-  Indicadors que permetin mesurar i assolir els objectius fixats.

-  Línies d’actuació, projectes, plans, processos, activitats, etc. per assolir els objectius fixats.

-  Recursos humans, materials i econòmics.

- Estratègies per aconseguir la participació de la comunitat educativa i la seva implicació en el projecte de direcció.

- Sistema d’avaluació del projecte.

- Proposta d’equip directiu.

3.4. El candidat ha de presentar el projecte de direcció en el lloc i en la forma que estableix la base 5.8 i d’acord amb el calendari establert en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

Quarta. Comissió de selecció

4.1. A cada un dels centres docents en els quals s’ha de seleccionar un director s’hi ha de constituir una comissió de selecció.

4.2. Cada comissió de selecció estarà formada per tres representants de l’Administració Educativa, i dos representants del centre, un dels quals ha de ser un membre del claustre de professors i l’altre un membre del consell escolar.

El representant del consell escolar no pot ser un membre del claustre de professors.

4.3. Les comissions estaran formades pels membres següents:

a)     Representants de l’Administració Educativa:

- Tres representants, designats pel director general de Planificació, Ordenació i Centres, un dels quals actuarà com a president i un altre com a secretari de la comissió.

b)     Representants del centre:

- Un membre del claustre de professors del centre, elegit en sessió extraordinària del claustre convocada a l’efecte. Els candidats a director del centre no poden ser elegits com a membre de la comissió.

- Un membre del consell escolar del centre, elegit en sessió extraordinària del consell escolar convocada a l’efecte. No podrà ser elegit un membre que també ho sigui del claustre de professors ni un representant dels alumnes si cursa un nivell inferior a tercer d’ESO.

4.4. En cas que el director del centre docent es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, no pot presidir les sessions extraordinàries del claustre de professors ni del consell escolar esmentades en la base 4.3.b, i ha de ser substituït pel cap d’estudis.

En el cas que el cap d’estudis es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, ha de presidir el claustre el professor amb més antiguitat al centre, i ha de presidir el consell escolar el professor, membre d’aquest òrgan, amb més antiguitat al centre.

Excepcionalment, el director del centre, la resta de membres de l’equip directiu i els professors representants del claustre en el consell escolar, a la sessió extraordinària del consell escolar esmentada en la base 4.3.b, tendran  veu però no vot.

4.5. El claustre de professors i el consell escolar han d’elegir el seu representant respectiu per votació secreta, segons els criteris següents:

a)     Per tal d’elegir el representant del claustre de professors, cada membre pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats, el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, s’ha de seleccionar com a representant el professor amb més antiguitat en el centre docent i, si continués l’empat, el professor de major edat. En defecte dels dos criteris anteriors, s’ha de seleccionar per sorteig.

b)     Per tal d’elegir el representant del consell escolar, cada membre amb dret a vot pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats, el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, s’ha de seleccionar el membre del consell escolar de més edat i, si continua l’empat, es decidirà per sorteig.

4.6. Les funcions de la comissió de selecció són:

a) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats, de conformitat amb el barem de l’annex 4 d’aquesta Resolució.

b) Valorar el projecte de direcció de cada un dels candidats, de conformitat amb els criteris establerts en l’annex 5 d’aquesta Resolució.

c) Proposar al director general de Planificació, Ordenació i Centres el candidat seleccionat.

Cinquena. Procediment

A. Terminis.

5.1. Les dates màximes en què s’han de realitzar els diferents tràmits d’aquest procediment i que s’expliquen a continuació són les establertes en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

B. Llistes provisionals i definitives d’admesos i exclosos

5.2. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de fer públiques les llistes provisionals d’admesos i exclosos, amb indicació dels motius de l’exclusió. Aquesta llista es publicarà el 3 de febrer de 2016, a la pàgina web http://dgplacen.caib.es i se n’enviarà per correu electrònic una còpia a cada un dels centres que han participat en la convocatòria. Amb la publicació a la web es considera realitzada la notificació als interessats.

5.3. Els candidats exclosos disposen d’un termini de cinc dies naturals, a partir de l’endemà de la publicació de les llistes provisionals, per presentar, davant la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. Les al·legacions s’han de presentar tal i com s’especifica al punt 2.3 d’aquest annex, i s’han d’enviar al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es, dins el termini esmentat.

5.4. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar la resolució per la qual s’aprova la llista definitiva d’admesos i exclosos, que posa fi a la via administrativa, que es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

C. Formació de les comissions de selecció

5.5. Publicades les llistes definitives d’admesos i exclosos, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar, per correu electrònic, al director de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria de l’existència de candidats admesos.

5.6. Efectuada aquesta comunicació:

a)     El director general de Planificació, Ordenació i Centres nomenarà els representants de l’Administració Educativa en la comissió de selecció: un inspector d’educació a proposta del Cap del Departament d’Inspecció Educativa, que actuarà com a president, un director del mateix tipus de centre docent per al qual es fa el procés de selecció i un membre de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, que actuarà com a secretari.

b)     Els directors dels centres han de convocar les sessions extraordinàries del claustre de professorat i del consell escolar, en què s’elegiran els representants del centre en la comissió de selecció. La convocatòria ha d’informar de la relació de candidats a director.

Una vegada elegits els representants del centre en la comissió de selecció, el secretari del centre ha de comunicar els noms a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, per correu electrònic (autoritzacions@dgplacen.caib.es), d’acord amb el model que figura com a annex 7 d’aquesta Resolució, que es trobarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

5.7. El director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà una resolució per nomenar els membres de cada una de les comissions de selecció i, per tal d’assegurar la cohesió entre totes les comissions de selecció i l’objectivitat del procés, hi inclourà el procediment d’actuació. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es .

D. Presentació del projecte de direcció

5.8. Els candidats han de presentar, amb el mateix procediment regulat en el punt 2.3 d’aquest annex i en un sobre tancat adreçat a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, una còpia en paper i una altre digital en un llapis de memòria USB o CD del projecte de direcció. A l’anvers del sobre hi ha de figurar el nom del centre i la seva adreça.

5.9. Una vegada s’hagi publicat el nomenament dels membres de la comissió de selecció i la secretaria del centre n’hagi rebut la comunicació, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de trametre al president de la comissió de selecció una còpia dels projectes de direcció. També n’enviarà una còpia al director del centre, perquè el projecte es pugui consultar a la secretaria del centre i/o a la pàgina web, amb la finalitat que tota la comunitat educativa en prengui coneixement.

El director convocarà el claustre de professors i el consell escolar per informar-los de les candidatures.

E. Valoració dels mèrits i del projecte de direcció dels candidats i proposta de selecció

5.10. Correspon al secretari de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament necessàries per dur a terme les seves funcions.

Perquè les comissions de selecció es puguin constituir i funcionar vàlidament, als efectes de la celebració de les sessions, deliberacions i presa d’acords, es requereix, com a mínim, la presència de tres membres (el president, el secretari i un vocal, o de les persones que els supleixin).

5.11. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres haurà tramès als presidents de les comissions de selecció, les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, previstos en l’annex 4 d’aquesta Resolució i els projectes de direcció que s’hagin presentat.

5.12. La valoració del projecte s’ha de fer de la següent manera:

-   El secretari de la Comissió de Selecció convocarà els candidats a la direcció perquè aquests puguin fer la defensa del seu projecte de direcció davant la comissió. Al final de la seva exposició els membres de la comissió els podran fer preguntes sobre el projecte presentat.

-   La comissió de selecció ha de valorar, amb un màxim de deu punts, el projecte de direcció de cada candidat, tenint en compte el grau d’adequació del projecte al que disposa la base tercera de l’annex 1 i d’acord amb els criteris de l’annex 5 d’aquesta Resolució.

-   Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar cada projecte de direcció amb un màxim de deu punts. La puntuació de la comissió serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels seus membres assistents, excloses aquelles que difereixin de tres o més punts entre si.

-   La mitjana aritmètica s’ha de calcular amb un mínim de tres puntuacions. Les exclusions esmentades només poden afectar la puntuació màxima (només una, si hi ha coincidència) i la puntuació mínima (només una, si hi ha coincidència).

-   Les mitjanes aritmètiques abans esmentades es calcularan amb una aproximació de tres decimals.

-   Els candidats que no obtinguin un mínim de 5 punts en la valoració del seu projecte no poden ser seleccionats i, en conseqüència, no s’han de tenir en compte els seus mèrits.

5.13. Finalitzada la valoració dels projectes, la comissió de selecció ha de valorar i validar els mèrits i proposar un candidat a director, d’acord amb el procediment següent:

a)     La comissió ha de proposar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta, una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració del projecte i la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.

b)     En cas d’empat, s’ha de seleccionar el candidat que hagi obtingut major puntuació en la valoració del projecte de direcció. Si es manté la coincidència, s’ha d’atendre, primer, el candidat que desenvolupa o hagi desenvolupat, la tasca docent i/o directiva al centre al qual s’opta i, després, a la puntuació als apartats a), b) i c) del barem de l’annex 4 d’aquesta Resolució, correlativament en aquest ordre, i si així i tot es mantingués l’empat, s’ha de procedir a un sorteig públic entre els candidats empatats.

5.14. La comissió de selecció ha d’aprovar l’acta final amb el nom del candidat proposat com a director.

A l’acta hi han d’aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l’annex 5, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit a l’annex 4, i la puntuació final global.

La comissió ha de presentar l’original d’aquesta acta davant la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, i n’ha de publicar una còpia al tauler d’anuncis del centre.

F. Proposta d’equip directiu

5.15. Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar al candidat que ha estat designat com a director del centre, perquè presenti la composició d’equip directiu.

5.16. El director seleccionat ha de remetre per correu electrònic (autoritzacions@dgplacen.caib.es) a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la composició d’equip directiu, d’acord amb el model que figura en l’annex 8 d’aquesta Resolució.

També ho comunicarà a la direcció del centre perquè ho faci constar en el GESTIB.

El nombre de persones que formaran l’equip directiu, s’ha d’adequar al que disposa la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius (BOIB núm. 96, de 26 de juny). Els membres proposats hauran de ser funcionaris de carrera, preferentment amb destinació en el centre. En qualsevol cas, les característiques dels membres de l’equip directiu no suposaran en cap cas un augment de la quota de professorat del centre.

La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres facilitarà la conformació dels equips directius i la seva estabilitat.

G. Nomenament del director proposat

5.17. El director general de Planificació, Ordenació i Centres proposarà a la directora general de Personal Docent el nomenament com a director dels candidats seleccionats, amb efectes d'1 de juliol de 2016 i per un període de quatre anys. Correspon a la directora general de Personal Docent dictar i publicar al BOIB la resolució de nomenament, que posarà fi al procediment.

Sisena. Absència de candidats

En cas que no hi hagi cap candidat, o quan la comissió de selecció corresponent no n’hagi seleccionat cap, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, amb l’informe previ d’Inspecció Educativa, si escau, proposarà a la Direcció General Personal Docent el nomenament de directors amb caràcter extraordinari, per un període de dos anys amb efectes des de l’1 de juliol de 2016 .

Correspondrà a la Direcció General de Personal Docent dictar i publicar al BOIB la resolució de nomenament.

Setena. Protecció de dades

D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, els candidats han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004, Palma. La finalitat d’aquest tractament és gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, a l’adreça postal abans indicada.

 

ANNEX 2: Relació de centres amb vacants a la direcció

CODI

NOM DEL CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07002439

CEIP BLANQUERNA

MARRATXÍ

MALLORCA

C

07004758

CEIP CAN BRIL

SENCELLES

MALLORCA

D

07001435

CEIP CAS SERRES

EIVISSA

EIVISSA

D

07001149

CEIP CASTELL DE SANTA ÀGUEDA

FERRERIES

MENORCA

D

07001174

CEIP EL PILAR

FORMENTERA

FORMENTERA

F

07005787

CEIP ES CREMAT

VILAFRANCA DE BONANY

MALLORCA

D

07005593

CEIP ES FOSSARET

SÓLLER

MALLORCA

D

07005453

CEIP ES PUTXET

SELVA

MALLORCA

D

07006561

CEIP ES TORRENTET

SELVA

MALLORCA

F

07003304

CEIP ESCOLA GRADUADA

PALMA

MALLORCA

C

07002531

CEIP FRANCESC D'ALBRANCA

ES MIGJORN GRAN

MENORCA

D

07000960

CEIP GABRIEL COMAS I RIBAS

ESPORLES

MALLORCA

C

07000984

CEIP GABRIEL PALMER

ESTELLENCS

MALLORCA

F

07007243

CEIP GASPAR SABATER

BUNYOLA

MALLORCA

D

07005684

CEIP JAUME FORNARIS I TALTAVULL

SON SERVERA

MALLORCA

C

07001800

CEIP MARE DE DÉU DEL CARME

MAÓ

MENORCA

C

07000777

CEIP MARE DE DÉU DEL TORO

CIUTADELLA

MENORCA

C

07002518

CEIP MARE DE DÉU DEL TORO

ES MERCADAL

MENORCA

D

07012974

CEIP MARGALIDA FLORIT

CIUTADELLA

MENORCA

D

07003821

CEIP MARIAN AGUILÓ

PALMA

MALLORCA

B

07007644

CEIP MESTRE LLUÍS ANDREU

FORMENTERA

FORMENTERA

C

07006688

CEIP NA CARAGOL

ARTÀ

MALLORCA

C

07000911

CEIP NADAL CAMPANER ARROM

COSTITX

MALLORCA

E

07007361

CEIP NORAI

ALCÚDIA

MALLORCA

D

07007073

CEIP NOSTRA SENYORA DE JESÚS

SANTA EULÀRIA DEL RIU

EIVISSA

D

07000868

CEIP PERE CASASNOVAS

CIUTADELLA

MENORCA

C

07012858

CEIP PORT DE POLLENÇA

POLLENÇA

MALLORCA

D

07000108

CEIP PORTA DES MOLL

ALCÚDIA

MALLORCA

C

07007310

CEIP PUNTA DE N'AMER

SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

MALLORCA

D

07002841

CEIP REI JAUME I

PALMA

MALLORCA

C

07014156

CEIP SA GARRIGA

SANT LLUÍS

MENORCA

D

07004576

CEIP SA GRADUADA

SA POBLA

MALLORCA

D

07013565

CEIP SANT ANTONI DE PORTMANY

SANT ANTONI DE PORTMANY

EIVISSA

D

07004102

CEIP SANT JORDI

PALMA

MALLORCA

D

07004825

CEIP SANT JORDI

SANT JOSEP DE SA TALAIA

EIVISSA

D

07013221

CEIP SES CASES NOVES

MARRATXÍ

MALLORCA

D

07005601

CEIP SES MARJADES

SÓLLER

MALLORCA

F

07000509

CEIP SES QUARTERADES

CALVIÀ

MALLORCA

D

07005490

CEIP SES SALINES

SES SALINES

MALLORCA

D

07007723

CEIP S'OLIVAR

SELVA

MALLORCA

F

07013401

CEIP SON PISÀ

PALMA

MALLORCA

B

07004631

CEIP VARA DE REY

SANT ANTONI DE PORTMANY

EIVISSA

D

07000546

CEIP XALOC

CALVIÀ

MALLORCA

D

07008247

CEPA ALCÚDIA

ALCÚDIA

MALLORCA

B

07006998

CEPA SON CANALS

PALMA

MALLORCA

C

07008648

CONSERVATORI PROFESSIONAL DE MÚSICA I DANSA D’EIVISSA I FORMENTERA CATALINA BUFI

EIVISSA

EIVISSA

D

07004035

ESCOLA D’ART I SUPERIOR DE DISSENY

PALMA

MALLORCA

D

07015264

ESCOLA OFICIAL D'IDIOMES DE CIUTADELLLA

CIUTADELLA

MENORCA

D

07002373

ESCOLA OFICIAL D'IDIOMES D'EIVISSA

EIVISSA

EIVISSA

B

07008338

IES BALTASAR PORCEL

ANDRATX

MALLORCA

C

07001551

IES BERENGUER D'ANOIA

INCA

MALLORCA

B

07013140

IES BINISSALEM

BINISSALEM

MALLORCA

C

07007905

IES FELANITX

FELANITX

MALLORCA

A

07006470

IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA

POLLENÇA

MALLORCA

B

07007607

IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA

ALAIOR

MENORCA

B

07001964

IES JOAN RAMIS I RAMIS

MAÓ

MENORCA

B

07007371

IES MADINA MAYURQA

PALMA

MALLORCA

B

07008818

IES MARRATXÍ

MARRATXÍ

MALLORCA

A

07007978

IES PAU CASESNOVES

INCA

MALLORCA

A

07013590

IES PORT D'ALCÚDIA

ALCÚDIA

MALLORCA

D

07008375

IES PUIG DE SA FONT

SON SERVERA

MALLORCA

A

07004909

IES SANTA MARIA

SANTA MARIA DEL CAMÍ

MALLORCA

D

07008481

IES SINEU

SINEU

MALLORCA

A

07003845

IES SON PACS

PALMA

MALLORCA

B

 

ANNEX 3

Calendari del procés de selecció de directors de centres docents públics

Desembre 2015

Publicació de la Resolució del Conseller d’Educació i Universitat.

29-01-2016

Darrer dia per presentar les sol·licituds.

03-02-2016

Publicació de les llistes provisionals d’admesos i exclosos a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

8-02-2016

Darrer dia per fer al·legacions a les llistes provisionals d’admesos i exclosos. S’han de presentar per escrit, amb registre i, a més, se n’ha d’enviar una còpia al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini establert.

12-02-2016

Publicació de les llistes definitives d’admesos i exclosos.

Comunicació per correu electrònic de l’existència de candidats als centres.

18-03-2016

Darrer dia per fer les sessions extraordinàries de claustre i de consell escolar per elegir els membres de la comissió de selecció de directors i per comunicar els membres elegits a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Darrer dia també per comunicar el nom dels candidats al Claustre i al Consell Escolar

01-04-2016

Darrer dia per presentar els projectes de direcció.

05-04-2016

Resolució de la composició de les comissions de selecció.

11 d’abril al 27 de maig

Sessions de constitució i de funcionament de la comissió de selecció i valoració dels projectes de direcció del centre.

3 de juny

Data límit perquè les comissions presentin els candidats seleccionats a cada centre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

10 de juny

Data límit perquè el candidat seleccionat comuniqui els noms dels membres de l’equip directiu a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es.

Paral·lelament l’equip directiu introduirà aquesta composició en el GESTIB.

 

ANNEX 4

Barem del concurs de mèrits per a la selecció de candidats a director

Mèrits acadèmics i professionals, amb un màxim total de 16 punts.

a)     Per haver exercit el càrrec de director:

5 punts per cada mandat complet exercit amb valoració positiva.

1,50 punts per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

1 punt per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.

b) Per haver exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari:

1 punt per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

0,75 punts per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

0,25 punts per cada any d’exercici com a cap d’estudis adjunt en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. La puntuació dels apartats anteriors s’incrementarà en un 25% si l’exercici dels càrrecs s’han prestat en el centre, la direcció del qual se sol·licita. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima de cada apartat.

c) Per haver exercit la funció d’inspector d’educació accidental:

1,50 punts per cada any.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts.

La puntuació màxima acumulada dels apartats a), b) i c) serà de 5 punts.

d) Pel fet de pertànyer al cos de catedràtics d’ensenyament secundari, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’un institut d’educació secundària; al cos de catedràtics d’escola oficial d’idiomes, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’una EOI; o al cos de catedràtics d’arts plàstiques i disseny, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’escola d’arts o d’escola superior de disseny i de conservació i restauració de béns culturals:

1 punt.

e) Pels anys d’experiència docent com a funcionari de carrera que superin els cinc anys exigits com a requisit:

1 punt per cada any de docència en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

0,50 punts per cada any de docència en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

f) Per cada any d’haver exercit el càrrec de coordinador de cicle, de cap de departament o d’haver participat com a representant dels professors als consells escolars de centre o d’àmbit territorial:

0,25 punts per cada any.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

La puntuació d’aquest apartat s’incrementarà en un 25% si l’exercici dels càrrecs o de la representació s’han prestat en el centre, la direcció del qual se sol·licita. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima d’aquest apartat.

g) Per cada titulació universitària diferent de l’exigida per a l’ingrés al cos de la funció pública docent des del qual es concursa:

0,50 punts per cada títol de grau, llicenciat, arquitecte o enginyer.

0,50 punts per cada títol de diplomat universitari o equivalent.

0,50 punts per cada títol de doctor.

0,25 punts per cada màster reconegut per alguna universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

h) Per cada any de servei com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent.

0,50 punts per cada any.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

i) Per cada any de servei desenvolupant tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos a la relació de llocs de feina, amb un nivell de complement de destí igual o superior a 26:

0,50 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

j) Per la formació específica per a l’exercici de la direcció:

1 punt per la superació dels programes de formació inicial per a directors novells.

0,01 punts per cada hora de formació d’altres programes i cursos de formació relatius a la funció directiva, organitzats o validats per la Conselleria d’Educació i Universitat.

0,02 punts per cada hora d’haver impartit activitats de formació directiva reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

k) Per altres activitats de formació específica vinculades a la gestió organitzativa i a la gestió pedagògica i per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i direcció de centres docents:

0,01 punts per cada hora de formació de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

0,02 punts per cada hora d’haver impartit programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

Fins a 0,75 punts per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i direcció de centres docents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

 

ANNEX 5

Criteris per a la valoració del projecte de direcció

APARTATS

PUNTUACIÓ MÀXIMA

CRITERIS PER A LA VALORACIÓ

1. Fonamentació

1

Estructuració del projecte:

Proposta amb visió del que ha de ser el centre.

Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals a l’activitat del centre.

Proposta compartida per diferents persones (existència d’equip directiu).

2. Context

1,5

Comprensió adequada i exactitud en l’anàlisi del centre: entorn, població que atén, professorat...

Identificació dels punts forts i els febles del funcionament i els resultats del centre.

Diagnòstic de les necessitats de millora del centre.

3. Objectius

1,5

Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre. Grau de coherència amb el PEC.

Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

4. Indicadors

1

Definició correcta d’elements objectius que permetin comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

5. Línies d’actuació

2

Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes.

Coherència amb els objectius proposats.

Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.

Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre.

6. Avaluació

2

Concreció dels procediments de seguiment i avaluació.

Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre.

7. Altres

1

Compromís de participació en la convocatòria del Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres o de permanència en el projecte si el centre ja hi participa.

 

ANNEX 6

Sol·licitud d’admissió al concurs de mèrits per seleccionar directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears

CENTRE QUE SOL.LICITAU

Centre:

Codi:

Localitat:

Municipi

Illa:

DADES PERSONALS (Indicau nom i llinatges tal i com figuren al vostre DNI)

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:

Data de naixement:

__ /__ /__

Domicili:

Localitat:

Municipi:

CP:

Telèfon:

Adreça electrònica:

DADES PROFESSIONALS

Cos al qual pertanyeu:

NRP:

Data d’ingrés al cos: __ /__ /__

Especialitat:

Centre de destinació definitiva:

Codi:

   

Nombre de mandats complets com a director amb valoració positiva.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis adjunt en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit la funció d’inspector d’educació accidental.

Pertanyeu al cos de catedràtics? (SÍ/NO)

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari/ària de carrera docent, en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari/ària de carrera docent, en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit el càrrec de coordinador de cicle o de cap de departament.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu participat com a representant del professorat als consells escolars de centre o d’àmbit territorial

Altres titulacions universitàries diferents a l’exigida per a l’ingrés al cos de la funció pública docent des del qual es concursa. (SÍ/NO; indicar quines en cas afirmatiu).

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu desenvolupat tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos a la relació e llocs de feina, amb un nivell de complement de destí igual o superior a 26.

Heu superat algun programa de formació inicial per a directors novells? (SÍ/NO)

Nombre d’hores de formació en cursos relatius a la funció directiva.

Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a la funció directiva.

Nombre d’hores de formació en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

Heu realitzat activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i direcció de centres docents (SÍ/NO; adjuntar)

Teniu acreditació per a l’exercici de la funció directiva? (SÍ/NO)

 

El sotasignat/la sotasignada sol·licita ser admès/admesa al concurs de mèrits al qual es refereix la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 23 de desembre de 2015 per la qual es convoca el concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i declara que compleix tots i cada un dels requisits que s’hi exigeixen, que assumeix les condicions de l’exercici de la funció directiva, així com les limitacions que, a efecte de docència, implica la seva especialitat. Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta i que es compromet a justificar-les.

…………………………….., ………… d………………….de 2016

(Signatura del sol·licitant)

 

Consent expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004 – Palma, amb la finalitat de gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

En qualsevol moment podeu exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació i Infraestructures Educatives, a l’adreça postal abans indicada.

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT.

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES

 

ANNEX 7

Relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció

COMISSIÓ DE SELECCIÓ DE DIRECTORS PER AL CURS 2016-17

(codi)

(centre)

(municipi)

REPRESENTANTS DE LA COMISSIÓ DE SELECCIÓ

NOM

TELÈFON

Consell Escolar

Membre proposat:

Suplent:

Claustre

Membre proposat:

Suplent:

…………………………….., ………… d………………….de 2016

Signat,                      

El Secretari,

                                                                                              Vist i Plau

                                                                                              El director

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT.

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES.

 

ANNEX 8

Composició de l’equip directiu

CENTRE

TIPOLOGIA

TELÈFON DE CONTACTE PER A EMERGÈNCIES

Membres que cessen

CÀRREC

NOM I LLINATGES

DNI

SITUACIÓ ADMINISTRATIVA

Director

Cap estudis

Secretari

Cap estudis adjunt 1

Cap estudis adjunt 2

Cap estudis adjunt 3

Membres que es proposen

CÀRREC

NOM I LLINATGES

DNI

SITUACIÓ ADMINISTRATIVA

Director

Cap estudis

Secretari

Cap estudis adjunt 1

Cap estudis adjunt 2

Cap estudis adjunt 3

...................................,............ d......................de 2016

(Signatura del director electe)

La configuració de l’equip directiu s’ha d’adequar a la tipologia del centre segons disposa la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius (BOIB de 26 de juny).

Els membres de l’equip directiu han de ser funcionaris de carrera, preferentment amb destinació definitiva al centre.