Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 18243
Consell Executiu Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duts a terme durant el 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 30 de novembre de 2015, va adoptar el següent acord en relació a l'assumpte:

1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears preveu com a competències pròpies dels consells insulars les de serveis socials i assistència social, desenvolupament comunitari i integració, política de protecció i atenció a les persones dependents, i polítiques d'atenció a les persones i als col·lectius en situació de pobresa o necessitat social.

2. La Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears recull com a finalitat dels serveis socials assegurar el dret de les persones a viure dignament mitjançant la cobertura de les seves necessitats socials.

3. Dins l'àmbit territorial de Menorca actuen entitats sense ànim de lucre que duen a terme una labor lloable i valuosa dins dl camp dels serveis socials, les quals fan que l'illa disposi d'una xarxa reforçada de serveis socials que aporten un major benestar social a la ciutadania.

4. El Departament de Benestar Social i Família té interès a mantenir la línia de subvencions destinades a donar suport a les esmentades entitats en els camps de la dependència i la promoció de l'autonomia de la gent gran, pobresa, malaltia crònica i atenció a la família amb l'objectiu de millorar l'oferta de serveis socials.

Per tot això, i atesa la importància rellevant que les esmentades entitats socials puguin desenvolupar el seu projecte i les seves activitats;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Família;

El Consell Executiu, amb el vot favorable dels sis membres presents, adopta el següent acord:

Primer.- Aprovar les Bases que regeixen la concessió de subvencions del Consell Insular de Menorca a les entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2015 i que s'adjunten com a annex.

Segon.- Aprovar simultàniament la convocatòria d'ajudes corresponent, per un import màxim de 130.000 € i que s'abonaran, una vegada s'hagin justificat, amb càrrec al pressupost de 2016.

Tercer.- Sotmetre els ajuts a la condició suspensiva que hi hagi crèdit adequat i suficient en el pressupost del Consell Insular de Menorca per a l'any 2016.

Quart. El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes comptats a partir del dia que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

ANNEX

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A ENTITATS PRIVADES SENSE ÀNIM DE LUCRE PER AL DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMES D’ATENCIÓ A PERSONES EN L’ÀMBIT SOCIAL, FETS DURANT L’ANY 2015

1. OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ

Les ajudes tenen com a objecte el finançament de projectes i activitats de serveis socials duts a terme per entitats privades sense ànim de lucre, dins l'àmbit de Menorca, que contribueixin a fomentar l'autonomia personal, la qualitat de vida i, en definitiva, un major benestar social dins els camps de la dependència i la promoció de l'autonomia de la gent gran, la pobresa, la malaltia crònica i l'atenció a la família.

2. FINALITAT

El foment de les associacions i les entitats no lucratives que millorin l'oferta de prestacions de serveis socials existents a Menorca, les quals contribueixen a aconseguir un major benestar i cohesió social.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin d'acord amb aquestes bases i dins la convocatòria corresponent tindran un import global màxim de 130.000 €. Aquestes ajudes estan sotmeses a la condició suspensiva que hi hagi crèdit adequat i suficient en el pressupost del Consell Insular de Menorca per a l'any 2016.

L'import màxim que es pot concedir per beneficiari és de 40.000 €.

4. ENTITATS BENEFICIÀRIES

Poden sol·licitar la subvenció les entitats privades sense ànim de lucre que es dediquen a l’atenció i la millora de les condicions de vida dins dels camps relacionats amb l’objecte d’aquestes bases i que aportin al projecte/activitat no menys del 20% del cost total final d'aquest. A més, han de complir els requisits següents:

a) Estar inscrites en el Registre Unificat de Serveis Socials, o haver-ho sol·licitat, d'acord amb el que preveu el Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials suprainsulars.

En el cas d'entitats d'àmbit territorial més ample, en el Registre de Serveis Socials que correspongui, sempre que es pugui demostrar la repercussió de la seva acció dins Menorca.

En ambdós casos, abans de la concessió, s'ha de poder acreditar la inscripció en el registre corresponent.

b) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Han d'actuar dins l'àmbit territorial de Menorca. En el cas que el seu àmbit d'actuació sigui més ample, s'ha de demostrar i justificar la repercussió i la incidència de la seva acció dins l'àmbit menorquí o s'ha de presentar un programa específic per a Menorca.

d) Les diferents delegacions, legalment constituïdes, d'una mateixa entitat privada sense ànim de lucre es poden presentar a aquesta convocatòria sempre que presentin programes específics diferenciats, que es gestionin de forma autònoma per cadascuna d'elles, i sempre que no actuïn sobre un mateix municipi.

e) Estar legalment constituïdes.

f) Trobar-se al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions amb el Consell Insular de Menorca, en el moment de presentar la sol·licitud de subvenció.

g) No estar integrades en una fundació que s’hagi constituït amb una aportació majoritària, directa o indirecta, del Consell Insular de Menorca, o el patrimoni fundacional de la qual, amb caràcter de permanència, estigui format en més d’un 50% per béns o drets aportats o cedits per l’Administració insular.

h) En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les entitats en què concorri alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 2 i 3 de l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

5. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

La subvenció s'ha de destinar al finançament d’activitats, projectes i programes orientats a:

- Dependència i promoció de l’autonomia personal, adreçades al col·lectiu de gent gran.

- La prevenció, la informació, l'atenció i el suport a persones o col·lectius en situació o en risc de pobresa.

- La prevenció, l'atenció, el suport, la divulgació i la formació a col·lectius que lluiten per pal·liar els efectes de malalties o que les pateixen.

- La promoció i l'atenció a la família.

Són subvencionables les activitats que s'hagin portat a terme entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2015.

6. DESPESES SUBVENCIONABLES

Són subvencionables les despeses en què no hi hagi dubtes que responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que resultin estrictament necessàries i que es refereixin al període d'execució esmentat, segons el stipus següents:

a) Les despeses corresponents a nòmines, minutes o prestacions de serveis professionals. Són subvencionables fins a un màxim del 75% de l’import total del projecte. No serà subvencionable l'import de la despesa en el cas que, individualment considerada, el seu muntant superi el quàdruple de l'import del salari mínim interprofessional.

b) Les despeses que suposin la contractació d'una prestació de serveis o l'entrega d'un bé, amb caràcter previ a la contractació del compromís, i només en el cas que aquesta superi la quantia de 12.000 € (+ IVA). S'han d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes a diferents proveïdors, la qual cosa implica haver de justificar el fet que no s'hagi adquirit la més econòmica.

S'estableixen les excepcions següents:

- Quan, per les seves especials característiques, no hi hagi en el mercat suficient nombre de proveïdors que els facin, prestin o subministrin.

- En el cas que l'obligació de la despesa s'hagués fet abans de sol·licitar la subvenció.

c) Les despeses d'IRPF, en la part que correspongui abonar a l'entitat beneficiària de la subvenció, s'han d'incloure en el cost corresponent, pel fet de formar-ne part.

d) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les notarials i registrals són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o l'execució de l'activitat concreta subvencionada.

e) Els tributs són despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció els ha abonat efectivament.

f) Les despeses indirectes, les quals s'han d'imputar pel beneficiari de la subvenció, en la part que raonablement correspongui d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què aquestes despeses corresponguin al període en què efectivament s'ha fet l'activitat.

g) Les despeses derivades de contractes d'arrendament respecte de béns immobles directament destinats a l'execució dels projectes subvencionats

h) Les despeses financeres derivades de crèdits hipotecaris (tant d'amortització com d'interessos) que gravin béns immobles directament destinats a l'execució dels projectes subvencionats. En cap cas aquestes poden contribuir a la compra del bé.

i) En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.

j) No són subvencionables les activitats que siguin objecte de concert o contractació per part del Consell Insular de Menorca.

7. RÈGIM DE COMPATIBILITAT I CONCURRÈNCIA DE SUBVENCIONS

Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts concedits per altres administracions o entitats públiques o privades, al mateix beneficiari i pel mateix projecte o activitat, sempre que considerades aïlladament o conjuntament no en superin el cost.

Les entitats que siguin beneficiàries de les esmentades ajudes tenen l'obligació de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca just en tenguin coneixement.

En tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per al mateix projecte o activitat, quan el conjunt d’ajudes rebudes en superi el cost total, donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió, en el cas que ja s'hagi produït.

8. SOL·LICITUDS, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

La sol·licitud l'ha de signar la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat. S'ha de presentar dins del termini d'un mes des del dia que la convocatòria i les bases es publiquin en el BOIB.

Els models normalitzats es facilitaran a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a través de la pàgina web del CIM.

La sol·licitud (annex 1) ha d’anar acompanyada de la documentació següent:

Documentació general

a) Còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació dels estatuts i del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre que correspongui.

b) Certificat de l’associació/entitat on constin els actuals membres de la junta directiva o de l'òrgan directiu competent (annex 2).

c) Certificat de l'acord d'aprovació del pressupost de l'associació/entitat (s'ha d'incloure en el text del certificat el pressupost aprovat).

d) Fotocòpia del DNI del representant legal de l’entitat.

e) Fotocòpia del CIF de l’entitat.

f) Autorització actualitzada per prestar el servei social, d’acord amb el que estableix el Decret 10/2013, de 28 de febrer, en el cas que l'entitat tengui el seu domicili dins del territori de les Illes Balears, o la que correspongui segons el cas. En el supòsit d'estar en tràmit d'obtenir-la, còpia d'haver-la sol·licitat.

g) Document de designació del compte bancari de l'entitat (annex 4).

h) Declaració signada pel representant legal de l'entitat de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions públiques.

Documentació específica

i) Certificat de l'associació/entitat sobre la llista dels socis (només inicials) de Menorca, amb l'import de la quota que correspongui.

j) Projecte explicatiu de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, acompanyada del seu pressupost específic d'ingressos i despeses (annex 5). En l’apartat d’ingressos s’han de desglossar les subvencions sol·licitades o rebudes per a la mateixa activitat, que en cap cas poden superar el cost total del projecte o activitat. Així mateix, s'han d'especificar d'on es preveuen els altres ingressos i especificar-los (quotes de socis, donacions privades, beneficis activitats i superàvits, si escau, etc.).

k) Acreditació d'haver rebut altres ajuts pel mateix projecte/activitat. En el cas que no es pugui aportar l'esmentada acreditació en el moment de la sol·licitud, s'ha de presentar una declaració responsable (annex 6).

S'estableix l'obligació de comunicar la concessió o la possibilitat de concessió de qualsevol ajuda pel mateix projecte/activitat pel qual s'ha demanat la subvenció en el moment en què es produeixi, encara que sigui posteriorment a la concessió i a la justificació.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b, d, e, f i g d'aquest punt, sempre que ja constin en els arxius del Consell Insular de Menorca i que no hagin sofert modificacions. En tot cas, s'ha d'especificar el departament davant el qual es van presentar, la data i el motiu.

Les sol·licituds es poden presentar als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el Consell Insular de Menorca per a la prestació d’aquest servei.

Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre lloc de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

9. CRITERIS DE VALORACIÓ

9.1. Es valorarà la capacitat de dinamització i d'implicació social, així com l'actualització de coneixements i l'optimització de recursos entre les diferents entitats i amb la ciutadania.

a) Es mesurarà segons el nombre de socis

Entre 10 i 50 socis a Menorca: 0,75 punts

Entre 51 i 150 socis a Menorca: 1,5 punts

Entre 151 i 300 socis a Menorca: 3 punts

Més de 301 socis a Menorca: 5 punts

b) Publicitat: Organització de campanyes de difusió, sensibilització, recaptació i similars: (màxim 10 punts)

- Per cada campanya organitzada directament... 1 punt

- Per col·laboració en campanyes organitzades per tercers o per petites accions puntuals (sortides, taules informatives, etc) ….................... 0,1 punts

c) Formació: Organització o assistència a jornades, tallers, seminaris, congressos i similars (màxim 10 punts)

- Per cada un/a que s'hagi organitzat …. 1 punt

- Per cada un/a al qual s'hagi assistit …. 0,5 punts

En el cas que l'organització de campanyes i jornades dels apartats b i c es desenvolupi de forma conjunta entre diferents entitats/associacions no lucratives, se sumarà la puntuació corresponent a cadascuna d'elles.

9.2. Es valorarà la necessitat del servei. Es mesurarà segons si l'administració no el porta a terme o si, a pesar de prestar-lo, aquest resulta insuficient.

- Si l'administració no el porta a terme o no el cobreix ................................... 25 punts

- Si l'Administració l'ofereix o el cobreix, però resulta insuficient ….............8,5 punts

9.3. Es valorarà la continuïtat del servei en el sentit de donar suport a les activitats que subsisteixen en el temps en base a la seva necessitat i bon fer.

- Si el projecte porta de 2 a 3 anys en funcionament …........................ 2,5 punts

- Si el projecte porta de 3 a 5 anys en funcionament …......................... 3,5 punts

- Si el projecte porta més de 5 anys en funcionament …..................... ..5 punts

9.4. Es valorarà l'esforç que suposa per a l'entitat tenir contractats professionals especialitzats per dur a terme activitats o donar serveis concrets amb la finalitat d'aconseguir una millor qualitat de la prestació. Es puntuarà de forma especial que la persona contractada pertanyi a un col·lectiu amb especials dificultats d'inserció laboral, la qual cosa s'ha d'acreditar. S'han d'aportar els contractes corresponents: màxim 20 punts.

- Per cada contracte laboral relacionat amb el manteniment de l'estructura de l'entitat …..................................................................... 1 punt (jornada completa).

- Per cada contracte laboral especialitzat en relació amb la prestació del servei públic pel qual se sol·licita la subvenció …............................... 2 punts (jornada completa).

- Per cada persona contractada que pertanyi a un col·lectiu amb especials dificultats d’inserció laboral es rebran 0,5 punts addicionals a la puntuació de qualsevol dels dos supòsits anteriors.

9.5 Es valorarà la cartera de serveis que l'entitat ofereix:

a) Disponibilitat i facilitació d'atenció (s'ha de justificar mitjançant l'acreditació que els horaris són públics o que se'ls dóna publicitat):

- Horari presencial: 1 dia a la setmana …................................………... 2 punts

2 o 3 dies a la setmana …........................................ 3 punts

4 o 5 dies a la setmana …........................................ 4 punts

Cada dia …......…..................................................... 6 punts

- Llocs d'atenció: per cada municipi al qual es presta atenció …..........1 punt

- Atenció telefònica: De dilluns a divendres ….......….................. … 2 punts

Tots els dies ….................….....................…... 3 punts

24 hores tots els dies .…...........................….....4 punts

b) Si l'entitat ofereix servei d'acompanyament …................................. 2 punts

c) Si l'entitat ofereix atenció directa professional …..............................6 punts

d) Si l'entitat ofereix serveis d'estada diürna …..................................... 4 punts

e) Si l'entitat ofereix serveis d'estada de 24 hores …............................. 6 punts

9.6 Es valorarà el foment del voluntariat: (màxim 5 punts)

- Per cada voluntari acreditat …........................................................... 0,1 punt

L'entitat/associació ha de disposar d'un programa de voluntariat elaborat i en funcionament, i ha de justificar el nombre de voluntaris mitjançant la presentació de l'acord d'incorporació formalitzat, d'acord amb el que preveu la Llei 3/1998, de 18 de maig, sobre voluntariat social a les Illes Balears. Així mateix, s'ha de presentar l'assegurança o assegurances que corresponguin

10. INICI DE L’EXPEDIENT I EXAMEN DE LA DOCUMENTACIÓ

Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

L’expedient s'inicia mitjançant l’aprovació de la convocatòria corresponent.

La instrucció correspon a la persona que ocupa el lloc d'administratiu del Departament de Benestar Social i Família, qui ha de formalitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de formular la proposta de resolució.

Si la sol·licitud és incorrecta o incompleta, qui instrueixi l'expedient requerirà la rectificació o la documentació complementària necessàries. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva sol·licitud i s'actuarà d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

La persona que instrueix ha d'emetre un informe en el qual ha de constar que, de la informació de què disposa, es desprèn que els peticionaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions.

També ha de preavaluar les sol·licituds o peticions, d'acord amb els criteris, les formes i les prioritats de valoració que estableixen les bases d'aquesta convocatòria.

Amb aquesta finalitat, ha de demanar els informes tècnics i socials que estimi necessaris per a la correcta avaluació de les sol·licituds.

Finalment, presentarà tota aquesta informació davant de la Comissió Avaluadora perquè aquesta pugui emetre l'informe en el qual es concreti el resultat.

11. COMISSIÓ AVALUADORA

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon admetre, examinar i avaluar les sol·licituds de subvenció i emetre'n l'informe que ha de servir de base perquè la consellera de Benestar Social i Família elevi la proposta de resolució al Consell Executiu .

La Comissió Avaluadora està formada per:

Presidenta:

- La consellera executiva de Benestar Social i Família, o càrrec polític en qui delegui

Vocals:

- La directora insular de Benestar Social i Família, o càrrec polític en qui delegui

- Una treballadora social del Departament de Benestar Social i Família

- Una administrativa del Departament de Benestar Social i Família, que actuarà a més com a secretària

12. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per a la distribució dels ajuts, un cop admeses les sol·licituds, serà el següent:

a) Comprovació i fixació de la puntuació corresponent a cada una de les sol·licituds, d'acord amb els criteris de l'apartat 9.

b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.

c) Divisió de la quantitat assignada que fixi la convocatòria entre la suma de punts adjudicats a les entitats sol·licitants, a fi d'obtenir el valor econòmic del punt.

d) La quantitat que correspondrà a cada sol·licitud serà el resultat de multiplicar els punts que s'hi hagin adjudicat pel valor del punt. La quantitat que s'assigni no pot ser superior a la sol·licitada.

e) El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència de l'esmentada correcció es podrà prorratejar de forma proporcional als crèdits obtinguts entre les entitats beneficiàries l'ajut per a les quals no arribi al 100% de l'import sol·licitat.

13. RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT

La consellera executiva del Departament de Benestar Social i Famìlia, a la vista de l'informe motivat de la Comissió Avaluadora i de la proposta de l'instructor/a, elevarà la corresponent proposta de resolució al Consell Executiu del Consell Insular de Menorca. La proposta ha d'incloure les sol·licituds estimades i les desestimades.

El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca és l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes que són objecte d'aquestes bases.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la concessió de subvenció és de sis mesos, comptats des de la fi de la data límit de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

14. ABONAMENT DELS AJUTS

L'abonament dels ajuts es tramitarà i s'abonarà dins el termini de 60 dies, una vegada el beneficiari hagi justificat la subvenció de manera completa i correcta.

15. JUSTIFICACIÓ DELS AJUTS

La justificació s'ha de presentar una vegada finalitzades les activitats per a les quals s'hagi concedit l'ajut i dins del termini màxim de dos mesos, comptats a partir del dia que es publiqui la concessió de la subvenció en el BOIB, i ha de revestir la modalitat de compte justificatiu simplificat.

La documentació que s'ha de presentar per a la correcta i completa justificació de la subvenció és la següent:

a) Acreditació de les subvencions concedides pel mateix projecte/activitat, en el cas en què manqui presentar-ne alguna.

b) Certificats o acreditacions de trobar-se al corrent de les obligacions amb la hisenda estatal i de la comunitat autònoma, així com de les obligacions amb la Seguretat Social en el moment en què es presenti la justificació.

c) Compte justificatiu simplificat, que contengui la informació següent (annex7):

- Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- Relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i document, dels seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. Atès que la subvenció s'atorga en base a un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions, en el cas que s'hagin esdevingut.

d) Còpia de tot el material gràfic utilitzat per donar difusió de les activitats de l’entitat que han rebut subvenció del Consell Insular de Menorca on es faci constar el suport del Departament de Benestar Social i Família.

Amb la finalitat d'obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, el Consell Insular de Menorca requerirà, a l'atzar, a totes les entitats/associacions, un 5% dels justificants de despesa corresponents a la totalitat del projecte subvencionat.

En el cas de comprovar que algun justificant no compleix els requisits exigits a aquestes bases sobre el tipus de despesa, o altres, l'associació afectada haurà de presentar totes les factures o altres documents de valor provatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que acreditin les despeses efectuades sobre la totalitat del projecte.

Si hi hagués causes excepcionals que impedissin la presentació de la justificació dins dels terminis establerts, els beneficiaris les hauran d’al·legar per escrit abans de la finalització del termini màxim per a la justificació.

Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l'instructor demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies.

Així mateix, si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, la consellera de Benestar Social i Família requerirà el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. L'esmentat requeriment tindrà, a tots els efectes, la consideració d'inici de l'expedient de revocació i també reintegrament, si pertoca.

16. LA REVOCACIÓ I EL REINTEGRAMENT DELS AJUTS CONCEDITS

Com a conseqüència de la revocació quedaria sense efecte, total o parcialment, l'acte de concessió i el beneficiari haurà de reintegrar les quantitats indegudament percebudes, si fos el cas.

Són causa de revocació total o parcial, les següents:

a) L'alteració de les dades o els supòsits facilitats per l'entitat en base a les quals s'han aplicat els criteris de valoració (punt 9) per a la concessió de la subvenció.

b) L'import de la subvenció no pot superar el 80% del cost del projecte o l'activitat. Consegüentment, si la despesa efectivament realitzada fos inferior a la prevista, la subvenció es reduirà en la quantitat corresponent fins arribar a l'esmentat percentatge.

c) L'incompliment, per part del beneficiari, de les obligacions o els compromisos contrets en l'apartat 17 d'aquestes bases.

d) Si la subvenció s'ha obtingut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit.

e) En el cas que les subvencions, individualment o col·lectivament considerades, superin el cost total del projecte. En aquest cas es minorarà la subvenció per l'import corresponent a l'excés.

A banda del que fixen els apartats b i e anteriors, s'estableix, quant al càlcul de minoració de la revocació parcial de la subvenció ,el següent:

Es calcularà la minoració d'acord amb els incompliments i en relació amb els valors que es van tenir en compte per calcular la subvenció, sempre que l'actuació de les entitats no hagi estat dolosa i amb mala fe, hagin complert la majoria del seu projecte, i es pugui deduir del seu procés d'actuació l'esforç per complir-lo.

En cas contrari es revocarà totalment la subvenció.

Independentment de la tramitació del procediment que correspongui, en ambdós casos es requerirà l’informe previ de l’instructor i audiència al beneficiari.

Les quantitats que resultin finalment reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en els apartats anteriors és independent de les sancions que, en el seu cas, siguin exigibles.

17. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES

a) Comunicar al Consell Insular de Menorca l’acceptació de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de la concessió. Si no es produeix una renúncia expressa en el termini de 10 dies des que s’hagi notificat la resolució, s’entendrà que ha estat acceptada.

b) Dur a terme el projecte o activitat que fonamenta la concessió de l’ajuda en el termini previst.

c) Justificar de forma completa i correcta el projecte pel qual es concedeix l’ajuda i complir la resta de requisits i condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de la concessió dels ajuts.

d) Permetre al Consell Insular de Menorca inspeccionar les activitats subvencionades i proporcionar la informació que sobre l'execució del projecte li requereixi, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

e) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, nacional o internacional, en el moment en què se'n tengui coneixement.

f) Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Benestar Social i Família del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades i posar a la seva disposició els materials gràfics i audiovisuals relatius a l’activitat subvencionada.

g) Deixar constància de la percepció i de l’aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre.

h) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

i) Les entitats subvencionades queden obligades a comunicar qualsevol eventualitat, en el moment en què es produeixen, que puguin alterar les condicions tingudes en compte per concedir l’ajuda, o que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar al cost total.

18. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Com preveu l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars, l'òrgan competent per imposar les sancions que puguin derivar de les infraccions previstes per la normativa aplicable és la Presidència del Consell Insular de Menorca.

19. RECURSOS ADMINISTRATIUS

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

20. RÈGIM JURÍDIC APLICABLE

Aquestes bases es troben emmarcades dins Pla Estratègic de Subvencions i de les Bases d'execució del Pressupost del Consell Insular de Menorca de 2015, les quals li són directament aplicables, a banda d'altres disposicions en matèria de subvencions, especialment les següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel que fa als preceptes de caràcter bàsic.

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refòs de a Llei de subvencions de la CAIB.

ANNEX I: Sol·licitud de subvenció (consta en l'expedient)

ANNEX II: Certificat sobre el nombre de socis i de la composició, si escau, de l'òrgan directiu corresponent (consta en l'expedient)

ANNEX III: Declaració responsable que l’entitat compleix les condicions per ser beneficiària d'aquesta subvenció (consta en l'expedient)

ANNEX IV: Imprès del CIM sobre les dades bancàries i fiscals (consta en l'expedient)

ANNEX V: Dades sobre el projecte o l'activitat perl qual se sol·licita la subvenció (consta en l'expedient)

ANNEX VI: Declaració responsable sobre que l'entitat té previst sol·licitar i rebre altres subvencions públiques o privades (consta en l'expedient)

ANNEX VII: Justificació de la subvenció: Memòria d’execució de l’activitat – avaluació i justificació de les despeses (consta en l'expedient)

Maó, 11 de desembre de 2015

 

EL SECRETARI DEL CONSELL EXECUTIU

Octavi Pons Castejón