Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 18207
Aprovació definitiva de les ordenances fiscals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades provisionalment pel Ple de l’Ajuntament, en sessió de 6 de novembre de 2015, les ordenances fiscals adjuntes, han estat exposades al públic durant trenta dies hàbils sense que s’hagin presentat reclamacions. D’acord amb l'establert a l’article 17 del Real Decret Legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el Text refòs de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l’acord s’enten definitivament adoptat i se’n  publica el seu text íntegre.

ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE LES ESCOLETES MUNICIPALS

Concepte

ARTICLE 1

1. Conformement amb el que preveu l’article 127 en relació a l’article 41, ambdós del R. D. 2/2004, de 5 març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament estableix el preu públic per la prestació del servei de les escoletes municipals.

Obligats al pagament

ARTICLE 2

1. Estan obligats al pagament del preu públic regulat a la present ordenança les persones sol·licitants de les prestacions del servei o, si no és així, els pares i tutors de l’infant beneficiat.

Quantia

ARTICLE 3

1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança és l’establert a les tarifes recollides en l’annex de l’ordenança.

Normes de gestió

ARTICLE 4

1. El preu públic es considerarà meritat simultàniament a la prestació del servei i el contractista confeccionarà per mensualitats vençudes els rebuts, que seran entregats a la Tresoreria de l’Ajuntament perquè aquest els passi al cobrament.

2. El pagament del rebut mensual es realitzarà pel sistema de domiciliació a entitats de crèdit i d’estalvi que l’Ajuntament designi com a col·laboradores, d’acord amb les condicions següents:

Les persones obligades al pagament presentaran a l’encarregat de l’escoleta municipal, que a la vegada presentarà a la Tresoreria municipal, els escrits de domiciliació segons model oficial, on especificaran les seves dades d’identificació personal, número de compte i establiment, i concepte que es desitja domiciliar.

Les domiciliacions de pagament tindran validesa per temps indefinit, mentre no siguin anul·lades per l’interessat o rebutjades per l’establiment on hagin de presentar-se els instruments de cobrament.

3. Un  retard en el pagament de més de dues mensualitats sense motiu que ho justifiqui significarà la baixa de l’infant al centre. L’Ajuntament ha de comunicar amb 15 dies d’antelació la baixa per escrit.

4. Per mantenir la reserva de plaça malgrat l’infant no utilitzi el servei durant un mes complet, aquest s'abonarà íntegrament. El començament de l’abonament de la quota serà a partir de la data d’ingrés informada en el moment de fer la preinscripció.

Bonificacions

ARTICLE 5

1. S’estableix una bonificació en el conjunt de les tarifes pels infants que presentin qualque tipus de minusvalia i segons el percentatge de minusvalia que s’acrediti prèvia presentació del certificat de l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma:

Percentatge de minusvalia del 33% al 65%: 20% de descompte.

Percentatge de minusvalia del 65% al 75%: 30% de descompte.

Percentatge de minusvalia del 75% o superior: 50% de descompte.

2. Així mateix s’aplicaran les bonificacions següents:

Membres de famílies nombroses (3 o més germans)

20%

Si assisteixen dos membres de la mateixa família a l’escoleta (1er grau)

10%

Si assisteixen tres membres de la mateixa família a l’escoleta (1er grau)

15%

En el cas d’infants en que es donessin més d’una de les circumstàncies que donen dret a bonificació, el percentatge a aplicar seria la suma dels diferents conceptes amb un màxim d’un 30% de bonificació per infant.

A N N E X

QUADRE DE TARIFES

Aula d'infants de 0 a 1 any:

Concepte

Residents empadronats

No empadronats

Matrícula d'inscripció anual

40,00

40,00

Serveis educatius, mitja jornada, matí o horabaixa. Anuals

1.800,00

2.160,00

Serveis suplementaris de guarderia, per cada hora o fracció

4,00

4,00

Serveis suplementaris de guarderia, per mes

20,00

24,00

Aula d'infants de 1 a 2 anys:

Concepte

Residents empadronats

No empadronats

Matrícula d'inscripció anual

40,00

40,00

Serveis educatius, mitja jornada, matí o horabaixa. Anuals

1.620,00

1.944,00

Serveis suplementaris de guarderia, per cada hora o fracció

4,00

4,00

Serveis suplementaris de guarderia, per mes

20,00

24,00

Aula d'infants de 2 a 3 anys:

Concepte

Residents empadronats

No empadronats

Matrícula d'inscripció anual

40,00

40,00

Serveis educatius, mitja jornada, matí o horabaixa. Anuals

1.440,00

1.728,00

Serveis suplementaris de guarderia, per cada hora o fracció

4,00

4,00

Serveis suplementaris de guarderia, per mes

20,00

24,00

Tot i establir-se de manera anual la tarifa a abonar pels serveis educatius, els usuaris podran optar per procedir al seu pagament anualment, trimestralment o mensualment. En els casos d'alta o baixa la tarifa es prorratejarà en funció dels mesos en que s'hagi gaudit de manera efectiva del servei. En els casos de baixa i nova alta dins un mateix any d'un usuari, aquest haurà d'abonar la tarifa anual completa.

Mensual

Trimestral

Aula d'infants de 0 a 1 any:

150,00

450,00

Aula d'infants de 1 a 2 anys:

135,00

405,00

Aula d'infants de 2 a 3 anys:

120,00

360,00

El servei de capvespre requerirà l'assistència d'un mínim de quatre infants.

HORARI:

Acollida:

De 7 h. a 8 h.

De 8 h. a 9 h.

Escolaritat:

De 9 h. a 13 h.

Servei menjador:

De 13 h. a 14 h.

Recollida:

De 14 h. a 15 h.

De 15 h. a 16 h.

DIES DE TANCAMENT:

Períodes de vacances escolars de Nadal i Pasqua

Festius Locals i Nacionals i de la Comunitat

Dia escola unificada

S'exigirà un mínim d’un any d’empadronament d'un dels progenitors o tutors legals.

     

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES

Disposició general

ARTICLE 1

1.Conformement al que disposen els articles 15.2 i 60.1 del RD 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar exigirà l'impost sobre béns immobles, d’acord amb les normes contingudes a la present Ordenança.

ARTICLE 2

1.La natura del tribut, la configuració del fet imposable, la determinació dels subjectes passius i de la base de la tributació, la concreció del període impositiu i el naixement de l'obligació de contribuir o meritació, així com el règim d’administració o gestió, es regula conformement a l’establert a la subsecció 2ª, de la secció 3ª, del capítol 2n, del títol II del RD 2/2004 pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, a les disposicions addicionals i transitòries de la referida Llei i a les altres normes que siguin d’aplicació al present impost.

Subjectes passius

ARTICLE 3

1. Són subjectes passius, a títol de contribuents, les persones naturals i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, que ostentin la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable d’aquest impost.

2. El domicili fiscal dels subjectes passius serà:

  1. Per a les persones físiques, el lloc de la seva residència habitual.
  2. Per a  les persones jurídiques, el seu domicili social.

Les persones o entitats no residents a Espanya, han de designar un representant amb domicili en territori espanyol i comunicar-lo l’Ajuntament.

Tipus de gravamen i quota

ARTICLE 4

1.Conformement amb el que es preveu a l’article 73 del RD 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, el tipus de gravamen de l’impost sobre béns immobles aplicable a aquest municipi queda fixat en els termes establerts en l’article següent.

ARTICLE 5

1. De conformitat amb l’article 72 del Reial Decret legislatiu 2/2004 el tipus impositiu es fixa:

En béns urbans:

Tipus de gravamen a aplicar en béns urbans: 0,57%

Tipus de gravamen a aplicar al 10 per cent dels bens immobles en cada un dels usos no residencials amb major valor cadastral: 0,69%, sempre que el seu valor cadastral superi el milió d’euros.

En béns rústics:

Tipus de gravamen a aplicar en béns rústics: 0,48%

En béns immobles de característiques especials:

Tipus de gravamen a aplicar en béns de característiques especials: 1,3%

Bonificacions

ARTICLE 6

1.Tindran una bonificació del 50% en la quota integra de l’impost sempre que així es sol·liciti pels interessats abans de l’inici de les obres, els immobles que constitueixen l’objecte de l’activitat de les empreses, urbanitzacions, construcció i promoció immobiliària tant d’obra nova com de rehabilitació equiparable a aquesta, i no figurin entre els bens del seu immobilitzat.

El termini d’aplicació d’aquesta bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en que s’iniciïn les obres fins al posterior a l’acabament de les mateixes, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d’urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, puguin excedir de tres períodes impositius.

2. ­Tindran dret a una bonificació del 50 % de la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions dels apartats anteriors d’aquest article, els subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa, de conformitat amb els requisits regulats en la Llei 40/2003 de 18 de novembre de protecció a les famílies nombroses, quan es compleixen simultàniament els següents requisits:

1) Que el domicili d’empadronament de tots els membres de la família nombrosa coincideixi amb l’habitatge objecte de la petició de la bonificació.

2) Que les rendes atribuïbles als membres de la unitat familiar no superin els 24.000 euros. En el supòsit de que qualcun dels membres de la unitat familiar tengui una discapacitat superior al 33%, la renda màxima atribuïda a la unitat familiar  podrà arribar fins a 50.000 euros.

Aquesta bonificació es concedirà a petició de l’interessat, la qual l’haurà d’efectuar abans del 31 de març de l’any pel qual se sol·licita la bonificació, acreditant el compliment de les condicions per a gaudir-­la, havent d’aportar:

­- Escrit de sol·licitud, identificant l’immoble mitjançant fotocòpia del darrer rebut de l’IBI.

- Còpia de l’escriptura de propietat.

­- Certificat de Família Nombrosa, vigent a l’any de la sol·licitud.

­- Qualsevol altre document que pugui ser-li requerit per l’administració a efectes de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.

3. Poden gaudir de bonificació del 50% de la quota els immobles residencials on s’instal·lin sistemes generals per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar o eòlica. Aquesta bonificació està condicionada al caràcter no obligatori de les instal·lacions i és d’aplicació els cinc exercicis següents al de la seva instal·lació. Tindrà efectes, si s’escau, des del període següent a aquell en què se sol·liciti. Per a l’exercici en curs, els interessats poden sol·licitar la bonificació fins el 31 de març. El sol·licitant haurà d’aportar les corresponents factures, facilitant la inspecció per part de l’Ajuntament. Haurà d’adjuntar-se la documentació següent:

­- Escrit de sol·licitud, identificant l’immoble mitjançant fotocòpia del darrer rebut de l’IBI.

- Còpia de l’escriptura de propietat.

­- Qualsevol altre document que pugui ser-li requerit per l’administració a efectes de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.

El domicili d’empadronament del sol·licitant haurà de coincidir amb l’habitatge objecte de la petició de la bonificació i en  cap cas l’import subvencionat podrà superar el cost de les instal·lacions.

Normes de gestió

ARTICLE 7

1. L’Ajuntament podrà agrupar en un únic document de cobrament totes les quotes d’aquest impost relatives a un mateix subjecte passiu quan es tracti de bens rústics situats en el Municipi.

ARTICLE 8

1. L’Ajuntament assumeix l’obligació de posar en coneixement del Cadastre Immobiliari els fets, actes o negocis susceptibles de generar una alta, baixa o modificació cadastral, derivats d’actuacions per les quals s’hagi atorgat la corresponent llicència municipal, amb els termes i condicions que determini la Direcció General del Cadastre.

2. El procediment de comunicació tindrà per objecte els següents fets, actes o negocis jurídics:

  1. La realització de noves construccions.
  2. L’ampliació, rehabilitació o reforma de les construccions existents, ja sigui parcial o total.
  3. La demolició o enderroc de les construccions
  4. La modificació de l’ús o el destí d’edificis i instal·lacions.        

3. Es posarà en coneixement de la gerència del Cadastre els canvis de titularitat dels immobles afectats pels fets, actes o negocis objecte de dites comunicacions dels que es tingui constància fefaent. La remissió d’aquesta informació no suposarà l’exempció de l’obligació de declarar el canvi de titularitat.

4. L’obligació de comunicar afectarà als fets, actes o negocis relacionats amb la disposició anterior per als que, segons correspongui en cada cas, s’atorgui de manera expressa:

  1. Llicència d’obres de construcció d’edificacions e instal·lacions de tota classe.
  2. Llicències d’obra d’ampliació d’edificis i instal·lacions de tota classe existents.
  3. Llicència de modificació, rehabilitació o reforma que afecti a la estructura dels edificis i instal·lacions de tota classe existents.
  4. Llicència de demolició de les construccions.
  5. Llicència de modificació de l’ús dels edificis i instal·lacions en general.
  6. Qualsevol altra llicència o autorització equivalent a les anteriors d’acord amb la legislació aplicable.

5. Les comunicacions a que es refereix aquest article hauran de contenir la informació gràfica i alfanumèrica necessària per a la seva tramitació, d’acord amb allò determinat per la DGC, mitjançant Ordre EHA 3482/2006, de 15 de novembre.

6. ­S’estableix un coeficient d’1 pel càlcul de la base liquidable en els béns immobles rústics, d’acord amb la disposició transitòria divuitena del Real Decret 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, després de la modificació introduïda per l’article 11 apartat 3 de la Llei 36/2006, de 29 de novembre, de mesures per a la prevenció del frau fiscal.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST MUNICIPAL SOBRE L'INCREMENT DE VALOR DELS TERRENYS DE NATURALESA URBANA

Disposició general

Article 1

1.Conformement al que disposen els articles 15.2 i 59.2 del R.D. 2/2004 de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar exigirà l'impost municipal sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana, d’acord amb les normes contingudes a la present Ordenança.

Fet imposable

Article 2

1. Constitueix el fet imposable de l'Impost l'incre­ment de valor que experimentin els terrenys de naturalesa urbana, durant el període impositiu, i es posi de manifest a conseqüència de la transmis­sió de la propietat d'aquells per qualsevol títol o de la constitució o transmissió de qualsevol dret real de gaudi, limitador del domini, sobre els dits terrenys.

2. El títol a què es refereix l'apartat anterior podrà consis­tir en:

a.  Negoci jurídic mortis causa

b.  Negoci jurídic inter vivos, ja sigui de caràc­ter onerós o gratuït

c.  Alienació en subhasta pública

d. Expropiació forçosa

Article 3

1. Tindran la consideració de terrenys de naturalesa urbana: el sòl urbà, el susceptible d'urbanització, l'urbanitzable programat o urbanitzable no programat des del moment que s'apro­vi un programa d'actuació urbanísti­ca; els terrenys que disposin de vies pavimen­tades o encintat de voravies i que comptin, a més, amb clavegueram, subministrament d'aigua, subministrament d'energia elèctrica i enllumenat públic; i els ocupats per construccions de naturalesa urbana.

Article 4

1. No està subjecte a aquest Impost l'increment de valor que experi­men­tin els terrenys que tinguin la consideració de rústics als efectes de l'Impost sobre béns immobles. En conseqüència està subjecte l’increment de valor que experimentin els terrenys que s’hagin de considerar urbans a efectes de l’impost sobre béns immobles, amb independència de que estiguin o no contemplats com a tals al Cadastre o al Padró d’aquell.

Exempcions

Article 5

1. Estan exempts d'aquest Impost els increments de valor que es manifestin a conseqüència dels actes següents:

a.  Les aportacions de béns i drets realitzats pels cònjuges a la societat conjugal, les adjudica­cions que a favor seu i en pagament d'aquelles es verifiquin i les transmissions que es facin als cònjuges en paga­ment dels seus havers comuns.

b. La constitució i pagament de qualssevol drets de servitud.

c. Les transmissions de béns immobles entre cònjuges o a favor dels fills, com a conseqüèn­cia del compliment de sentències en els casos de nul·litat, separació o divorci matrimonial.

d. les transmissions de béns que es trobin dins del perímetre delimitat com a Conjunt Històric-Artístic, o s’hagin declarat individualment d’interès cultural, segons l’establert a la Llei 16/1.985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol, quan els seus propietaris o titulars de drets reals acreditin que han realitzat obres de conservació, millora o rehabilitació en els esmentats immobles.

e.  Les transmissions realitzades en ocasió de la dació en pagament de l'habitatge habitual del deutor hipotecari o garant d'aquest, per a la cancel·lació de deutes garantits amb hipoteca que recaigui sobre la mateixa, contrets amb entitats de crèdit o qualsevol altra entitat que, de manera professional, realitzi l'activitat de concessió de préstecs o crèdits hipotecaris.

Així mateix, estaran exemptes les transmissions de l'habitatge en què concorrin els requisits anteriors, realitzades en execucions hipotecàries judicials o notarials.

No és aplicable aquesta exempció quan el deutor o garant transmetent o qualsevol altre membre de la seva unitat familiar disposi d'altres béns o drets en quantia suficient per satisfer la totalitat del deute hipotecari i evitar l'alienació de l'habitatge.

A aquests efectes, es considera habitatge habitual aquell en què hagi figurat empadronat el contribuent de forma ininterrompuda durant, almenys, els dos anys anteriors a la transmissió o des del moment de l'adquisició si dit termini fos inferior als dos anys.

Pel que fa al concepte d'unitat familiar, s'estarà al que disposa la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobre societats, sobre la renda de no Residents i sobre el Patrimoni. A aquests efectes, s'equipararà el matrimoni amb la parella de fet legalment inscrita.

La concurrència dels requisits previstos anteriorment s'acreditarà pel transmetent davant l'Administració tributària municipal.

2. Així mateix, estan exempts d'aquest Impost els increments de valor corresponents quan l'obligació de satisfer aquest Impost recaigui sobre les següents persones o entitats:

a. L'Estat, les comunitats autònomes i les enti­tats locals a què pertanyi el municipi, així com els seus respectius organismes autònoms de caràcter administra­tiu.

b. El municipi de la imposició i altres entitats locals integrades o en què s'integri el dit municipi, així com els seus respectius organis­mes autònoms de caràc­ter administratiu.

c. Les institucions que tinguin la qualificació de benèfiques o benèfico-docents.

d. Les Entitats gestores de la Seguretat Social i les Mutualitats de Previsió Social regulades per la Llei 30/1995, de 8 de novembre, d’Ordenació i Supervisió dels Segurs Privats.

e. Les persones o entitats a favor de les quals s'hagi reconegut l'exempció en tractats o convenis interna­cionals.

f. Els titulars de concessions administratives reverti­bles respecte dels terrenys afectes a aquestes.

g. La Creu Roja Espanyola.

Subjectes passius i responsables

Article 6

1. És subjecte passiu de l’impost a títol de contribuent:

a) En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudiment limitatius del domini a títol lucratiu, la persona física o jurídica, o l’entitat a que es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, que adquireixi el terreny o a favor de la qual es constitueixi o transmeti el dret real de que es tracti.

b) En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudiment limitatius del domini a títol onerós, la persona física o jurídica, o l’entitat a que es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, que transmeti el terreny, o que constitueixi o transmeti el dret real de que es tracti.

2. En els supòsits a que es refereix la lletra b) de l’apartat anterior, tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent, la persona física o jurídica, o l’entitat a que es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, que adquireixi el terreny o a favor de la qual es constitueixi o transmeti el dret real de que es tracti, quan el contribuent sigui una persona física no resident a Espanya.

Article 7

1. Responen solidàriament de les obligacions tributàries totes les persones que siguin causants d'una infracció tributària o que col·laborin a cometre-la.

2. Els copartícips o cotitulars de les entitats jurídiques o econòmiques a què es refereix l’article 40 de la Llei General Tributària respondran solidàriament en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries de les dites entitats.

3. En el cas de societats o entitats dissoltes i liquidades, les seves obligacions tributàries pendents es transmetran als socis o partícips en el capital, que respondran d’elles solidàriament i fins el límit del valor de la quota de liquidació que se’ls hagués adjudicat.

4. Els administradors de persones jurídiques que no van realitzar els actes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d'aquelles respondran subsidiàriament dels deutes següents:

a) Quan s'ha comès una infracció tributària simple, de l'import de la sanció.

b) Quan s'ha comès una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible.

c) En supòsits de cessament de les activitats de la societat, de l'import de les obligacions tributàries pendents en la data de cessament.

5. La responsabilitat s'exigirà en tot cas en els termes i d'acord amb el procediment previst a la Llei General Tributària.

Base imposable

Article 8

1. La base imposable d'aquest Impost està constituïda per l'increment real del valor dels terrenys de naturalesa urbana, posat de manifest en el moment de la meritació i experimentat al llarg d'un període màxim de vint anys.

2. Per determinar l'import de l'increment real, a què es refereix l'apartat anterior s'aplicarà sobre el valor del terreny en el moment de la meritació el percentatge que pertoqui en funció del nombre d'anys durant els quals s'hagués generat aquest increment.

3. El percentatge esmentat abans serà el que resulti de multiplicar el nombre d'anys expressat a l'apar­tat 2 de l'article precedent pel corresponent percentatge anual, que serà:

a) Per als increments de valor generats en un període de temps comprès entre un i cinc anys: 2,7%

b) Per als increments de valor generats en un període de temps de fins a deu anys: 2,6%

c) Per als increments de valor generats en un període de temps de fins a quinze anys: 2,5%

d) Per als increments de valor generats en un període de temps de fins a vint anys: 2,5%

4. Els percentatges anuals fixats podran ser modifi­cats per l’Ajunta­ment, dins els límits màxim i mínim establerts per la Llei. Aquests límits també podran ser modificats per les lleis de Pressuposts generals de l’Estat.

5. Per calcular el percentatge anual i el nombre d’anys a multiplicar, només es consideraran els anys complets que integren el període de posada de manifest de l’increment de valor, sense que, amb aquest efecte es puguin computar les fraccions d’anys del període.

Meritació

Article  9

1. En les transmissions de terrenys, el valor d’aquests en el moment de la meritació serà el que tinguin fixat en aquell moment als efectes de l'Impost sobre béns immobles.

2. En la constitució i transmissió de drets reals de gaudi, limitadors del domini, sobre terrenys de naturalesa urbana, el percentatge correspo­nent s'aplicarà sobre la part del valor definit a l'article anterior que representi, respecte d’aquell, el valor dels dits drets, calculats segons les regles següents:

A. En el cas de constituir-se un dret d'usdefruit tempo­ral, el valor equivaldrà a un 2 per cent del valor cadastral per cada any de durada d'aquest, sense que pugui depassar el 70 per cent del valor cadastral.

B. Si l'usdefruit és vitalici, el seu valor, en el cas que l'usufruc­tuari tingués menys de vint anys, serà equivalent al 70 per cent del valor cadastral del terreny. Aquesta quantitat es reduirà un 1 per cent per cada any que passi d'aquella edat, fins al límit mínim del 10 per cent del valor cadastral.

C. Si l'usdefruit s'estableix a favor d'una persona jurídica per un termini indefinit o superior a trenta anys, es considerarà com una transmissió de la propie­tat plena del terreny subjecta a condició resolutòria, i el seu valor equivaldrà al 100 per cent del valor cadastral del terreny usufructuat.

D. Quan es transmeti un dret d'usdefruit ja existent, els percentat­ges expressats a les anteriors lletres A, B i C s'aplicaran sobre el valor cadastral del terreny en el moment de la dita transmis­sió.

E. Quan es transmeti el dret de nua propietat, el seu valor serà igual a la diferència entre el valor cadastral del terreny i el valor de l'usdefruit, aquest darrer calculat segons les regles anteriors.

F. El valor dels drets d'ús i habitació serà el que resulta d'aplicar al 75 per cent del valor cadastral dels terrenys sobre els quals es constitueixen aquests drets les regles corres­ponents a la valoració dels usdefruits tempo­rals o vitalicis, segons els casos.

G. En la constitució o transmissió de qualsevol altres drets reals de gaudi limitadors del domini diferents dels enumerats a les lletres A, B, C, D i F d'aquest article i en el se­güent, es considerarà com a valor d'aquests, als efectes d'aquest impost:

a) El capital, preu o valor pactat en consti­tuir-los, si fos igual o major que el resultat de la capitalització a l'interès bàsic del Banc d'Espa­nya de la seva renda o valor anual.

b) Aquest darrer, si aquell fos menor.

3. En la constitució o transmissió del dret d'elevar una o més plantes damunt un edifici o terreny, o del dret de realit­zar la construcció per davall el sòl sense que impliqui l'existència d'un dret real de superfície, el quadre de percentatges anuals, contingut a l'apartat 3 de l'article anterior, s'aplicarà sobre la part del valor definit a l'apartat 1 que representi, respecte d'aquell, el mòdul de proporciona­litat fixat a l'escriptura de transmissió o, en defecte d'aquesta, el que resulti d'establir la proporció entre la superfície o el volum edificats una vegada cons­truïdes aquelles.

4. En els supòsits d'expropiació forçosa, el quadre de percen­tatges anuals, contingut a l'apartat 3 de l'article ante­rior, s'aplicarà sobre la part del preu just que correspon­gui al valor del terreny.

5. Es fixa en el 40% la reducció a que es refereix l’article 107.3 del RD 2/2004.

Quota tributària

Article 10

1. La quota d'aquest impost serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen del 22%.

Bonificacions

Article 11

1. Gaudiran d'una bonificació de fins el 99 per cent les quotes que es meritin en les transmissions que es realitzin amb ocasió de les operacions de fusió o escissió d'empreses a què es refereix la Llei 76/1980, de 26 de desembre, sempre que l'Ajun­tament ho acordi d'aquesta manera.

Si els béns la transmissió dels quals va donar lloc a la bonificació fossin alienats dins els cinc anys següents a la data de la fusió o l'escis­sió, l'import de la bonificació haurà de ser satisfet a l'Ajuntament, sense perjudici del pagament de l'impost que escaigui per l'alienació.

Aquesta obligació recaurà sobre les persones o l'entitat que va adquirir els béns a conseqüència de l'operació de fusió o escissió.

2. Les Adquisicions per causa de mort tindran una bonificació del 95% del valor de l'habitatge habitual del causant, sempre que els subjectes passius siguin el cònjuge, els ascendents o els descendents, o els parents col·laterals majors de 65 anys que hagin conviscut amb el causant durant els dos anys anteriors a la defunció.

 Per a l’aplicació d’aquesta reducció és necessari que l’adquisició es mantegi durant els cinc anys següents a la defunció del causant, a no ser que l'adquirent mori dins aquest termini. En cas de que el requisit de permanència no es compleixi, s’haurà d’abonar la part bonificada de l’impost i els interessos de demora corresponents mitjançant una autoliquidació complementària que s'haurà de presentar en el termini d'un mes des de la data en que es produeixi l’incompliment.

Així mateix, hauran de complir-se, a més, els següents requisits:

a) Els hereus hauran de complir el requisit de parentiu amb el causant exigit en l'apartat anterior.

b) El Requisit de la convivència amb el causant en els dos anys anteriors a la seva defunció únicament es exigible als parents col·laterals majors de 65 anys.

c) La reducció afectarà a cada causahavent en la part proporcional al valor de l'habitatge habitual que se integri en la seva base imposable.

d) Si, com a conseqüència de les disposicions testamentaries, l’adjudicació de l'Habitatge habitual es realitzés a un sol dels drethavents, la reducció únicament li afectarà a ell.

e)  Quan, com a conseqüència de la transmissió per causa de mort es desmembri el domini de l'habitatge habitual, la reducció es practicarà tant respecte al nus propietari com en quant a l'usufructuari, observant les següents regles:

1r  La Reducció respecte a l'usufructuari s'aplicarà respecte al valor de l'usdefruit sobre l'Habitatge habitual.

2n La Reducció per al nu propietari s'aplicarà respecte al valor de la nuda Propietat de l'habitatge habitual. Per el Càlcul del tipus mitjà efectiu de gravamen aplicable a la base de liquidable del nus propietari se tendrà en compte la Reducció que correspondria a la transmissió del ple domini de dit habitatge, segons s’estableix a l'article 51.2 del Reglament de l'Impost sobre Successions i Donacions, aprovat pel Reial Decret 1629/1991, de 8 de novembre.

3r Quan es procedeixi a la consolidació del Domini per extinció de l'usdefruit, s'aplicarà al nu propietari la reducció practicada sobre el valor de la quota usufructuària.

f) Quan tingui l'Habitatge el caràcter de bé de copropietat dels cònjuges, la reducció de la base de imposable s'entendrà referida a la meitat que formi part del cabal hereditari. En cas de que el règim econòmic matrimonial sigui distint de la separació de béns, caldrà estar a les regles fixades a aquest règim per determinar la part de la vivenda susceptible de reducció.

g) S'entendrà per habitatge habitual la que s’ajusti a la definició i requisits establerts en cada moment per la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

Meritació i període impositiu

Article 12

1. L'impost es merita:

a) Quan es transmeti la propietat del terreny, ja sigui a títol onerós o gratuït, entre vius o per causa de mort, en la data de transmissió.

b) Quan es constitueixi o transmeti qualsevol dret real de gaudi limitador del domini, en la data en què tingui lloc la constitució o transmis­sió.

Amb aquest efecte, es prendrà com a data de la transmissió:

1. En els actes o contractes inter vivos, la de l'atorga­ment de l'instrument públic, i, quan es tracti de documents privats, la d'incorporació o inscripció d'aquest en un registre públic o la del lliurament a un funcionari públic per raó del seu ofici.

2. En les transmissions per causa de mort, la del traspàs del causant.

Article 13

1. Quan es declari o reconegui judicialment o adminis­trativa­ment per resolució ferma que ha tingut lloc la nul·litat, rescissió o resolució de l'acte o contracte determinant de la transmissió del terreny o de la constitució o transmis­sió del dret real de gaudi sobre aquest, el subjecte passiu tindrà dret a la devolució de l'impost satisfet, sempre que aquest acte o contracte no li hagués produït efectes lucratius i que reclami la devolució dins un termini de cinc anys des que la resolució va quedar ferma. S'entén que hi ha efecte lucratiu quan no es justifiqui que els inte­ressats han de fer les recíproques devolucions a què es refereix l'article 1.295 del Codi civil. Encara que l'acte o contracte no hagi produït efectes lucratius, si la resolució o rescissió es declaràs per incompli­ment de les obligacions del subjecte passiu de l'Impost, no escaurà cap devolució.

2. Si el contracte queda sense efecte per mutu acord de les parts contractants, no escaurà la devolució de l'impost satisfet i es considerarà com un acte nou subjecte a tributació. S'estimarà com a mutu acord l'avinença en acte de conciliació i el simple assenti­ment a la demanda.

3. En els actes o contractes en què hi hagi alguna condició, la seva classificació es farà conforme­ment a les prescrip­cions contingudes al Codi civil. Si és suspensiva no es liquidarà l'Impost fins que aquesta es compleixi. Si la condició és resolutòria s'exigirà l'Impost, evidentment amb la reserva, quan es compleixi la condició, de fer la devolució oportuna segons la regla de l'apartat 1 anterior.

Article 14

1. Quan es transmeti la propietat de terrenys o es constituei­xi o transmeti qualsevol dret real de gaudi, limitador de domini, a títol onerós o gratuït, entre vius o per causa de mort, l'Impost gravarà l'increment de valor que s'hagi produït dins el període de temps transcorregut entre l'adquisició del terreny o del dret pel transmetent i la nova transmissió o, si s'escau, la constitució del dret real de gaudi.

2. En casos de transmissió de terrenys adjudicats en repar­cel·lació, conformement als preceptes de la Llei del sòl, com que suposa la subrogació, amb plena eficàcia real, de les antigues per les noves parcel·les, el període impositiu es comptarà a partir de la data d'adquisició dels terrenys aportats a la reparcel·lació.

3.   En cap cas, el període de generació de l'Impost no podrà ser inferior a un any.

Gestió de l'Impost

Article 15

1. Els subjectes passius estaran obligats a presentar davant de l'Ajuntament una declaració segons el model que aquest ha determinat, on s'hi contindran els elements de la relació tributària imprescindibles per practicar la liquidació corresponent.

2. Aquesta declaració haurà de ser presentada en els següents terminis, des de la data en què es produeixi l'acreditament de l'impost:

a) Quan es tracti d'actes "inter vivos", el termini serà de trenta dies hàbils.

b) Quan es tracti d'actes per causa de mort, el termini serà de sis mesos, prorrogables fins a un any a sol·licitud del subjecte passiu.

3. A la declaració s'hi adjuntaran els documents on hi constin els actes o els contractes que originen la imposició.

4. Independentment del que es disposa en l'apartat primer d'aquest article, també estan obligats a comunicar a l'Ajuntament la realització del fet imposable en els mateixos terminis que els subjectes passius:

a) En els supòsits contemplats en la lletra a) de l'article 2n. d'aquesta ordenança, sempre que s'hagin produït per negoci jurídic entre vius, el donant o la persona que constitueix o que transmet el dret real de què es tracti.

b) En els supòsits contemplats en la lletra b) d'aquest article, l'adquirent o la persona a favor de la qual es constitueixi o es transmeti el dret real de què es tracti.

5. Els notaris també estaran obligats a remetre a l'Ajuntament, dins de la primera quinzena de cada trimestre, una relació o índex comprensiu de tots els documents que han autoritzat en el trimestre anterior, i en els que s'hi continguin els fets, els actes o els negocis jurídics que posin de relleu la realització del fet imposable d'aquest impost, amb excepció feta dels actes d'última voluntat. També estaran obligats a remetre, dins del mateix termini, una relació dels documents privats comprensius dels mateixos fets, actes o negocis jurídics, que els hagin estat presentats per a coneixement i legitimació de firmes. El que es preveu en aquest apartat s'entén sense perjudici del deure general de col·laboració establert en la Llei General Tributària.

Article 16

1. Els òrgans de gestió tributària corresponents han de practicar les liquidacions d'aquest impost les quals s'han de notificar íntegrament al subjecte passiu, tot indicant-hi els terminis de pagament i els recursos procedents.

2. Quan es presenti declaració, les notificacions s'han de practicar en el domicili assenyalat en la declaració. No obstant això, la notificació es pot lliurar en mà, amb caràcter general, al mandatari portador de la declaració.

3. Quan es practiqui la liquidació en base a les dades rebudes per l’Ens gestor, per un mitjà diferent de la declaració dels obligats tributaris, es notificarà a l’adreça coneguda per l’Administració.

Qualsevol notificació que s'hagi intentat en el darrer domicili declarat pel contribuent (mentre no se n'hagi justificat el canvi), és eficaç en dret amb caràcter general.

4. En supòsits de transmissions mortis causa, quan hi hagin varis subjectes passius es practicaran tantes liquidacions com a deutors principals resultin, segons el títol jurídic obrant en l’Administració.

5. Sense perjudici del què preveu el punt anterior, en casos de pluralitat de subjectes passius, quan un d’ells presenta declaració única, fent-hi constar que actua en nom de la resta dels deutors i sol·licitant la pràctica d’una sola liquidació, s’accedirà a la petició. Conseqüentment, es liquidarà a nom del declarant la totalitat del deute.

6. L'ingrés s'efectuarà a les entitats col·laboradores dins dels terminis establerts al Reglament General de Recaptació.

Article 17

1. La inspecció i recaptació d'aquest Impost es realitzarà conformement amb la Llei general tributària i amb les altres lleis de l'Estat reguladores de la matèria, així com les dispo­sicions dictades per desen­volupar-les.

Article 18

1. Per a tot el que es refereix a la qualificació de les infraccions tributàries i també per a la determina­ció de les sancions que per aquelles escaiguin en cada cas, hom s'ajustarà a la Llei general tributària i les disposicions que la comple­mentin i desenvolupin, i al contingut de l'Ordenança fiscal general.

 

ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A L'OCUPACIÓ DELS TERRENYS D'US PÚBLIC LOCAL AMB TAULES, CADIRES I TRIBUNES, AMB FINALITAT LUCRATIVA

Fonament i naturalesa

ARTICLE 1

1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els arti­cles 15 a 19 del R.D. 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la  Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajunta­ment estableix la taxa per a l'ocupació dels terrenys d'ús públic local amb taules, cadires i tribunes, amb finalitat lucrativa, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 58 de l'esmentat R.D. 2/2004.

Fet imposable

ARTICLE 2

1. Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l'aprofitament especial dels terrenys d'us públic local amb taules, cadires i tribunes, amb finalitat lucrativa.

2. No es consideraran subjectes a aquesta taxa (hauran de comptar preceptivament amb l'oportuna llicència) els actes de caràcter cultural o educatiu organitzats per entitats inscrites al Registre municipal d'entitats ciutadanes, o bé quan l'assistència a aquests actes sigui gratuïta, encara que els organitza­dors no estiguin inscrits al dit registre.

Subjecte passiu

ARTICLE 3

1. Son subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària a favor dels quals s'atorguin llicències, o les que es beneficiïn de l'aprofitament si es va procedir sense l'autorització oportuna.

Responsables

ARTICLE 4

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu totes les persones que siguin causants o col·laborin en la realització d’una infracció tributària.

2. Els copartícips o cotitulars de les Entitats jurídiques o econòmiques a les que es refereix l’article 36 de la Llei General Tributària respondran solidàriament en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries de les esmentades Entitats.

3. Els Administradors de persones jurídiques que no varen realitzar els actes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d’aquelles respondran subsidiàriament de les deutes següents:

            - quan s'hagi comès una infracció tributària simple, de l'import de la sanció.

            -quan s'hagi comès una infracció tributària greu, de la totalitat de la deute exigible.

            - en els casos de finalització de l'activitat de la societat, de l'import de les obligacions tributàries pendents a la data de finalització.

4. La responsabilitat s’exigirà en tot cas en els termes i d’acord amb l’establert a la Llei General Tributària.

Exempcions i bonificacions

ARTICLE 5

1. No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.

2. L'Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats locals no estaran obligades al pagament de la taxa pels aprofitaments inherents als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per tots els que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.

Quota tributària

ARTICLE 6

1. Quan per llicència municipal s'autoritzi la instal·lació de taules i cadires, la quota tributària es determinarà d'acord amb les tarifes contingudes en l’annex de l’ordenança, aplicades en funció de la categoria de la via pública de que es tracti.

2. Als efectes previstos per a l’aplicació de l’apartat 2 anterior, es considerarà el següent:

            a) Si el nombre de metres quadrats de l’aprofitament no fos sencer,     s’arrodonirà per excés per obtenir la superfície ocupada.

            b) Si, a conseqüència de la col·locació de tendals, marquesines, separadors,   barbacoes i altres elements auxiliars es delimita una superfície major a la ocupada per taules i cadires, s’agafarà aquella com base de càlcul.

            c) L’annex d’aquesta ordenança conté els carrers classificats per categories.

Meritació

ARTICLE 7

1. Conformement a l'article 26 del R.D. 2/2004 de 5 de març, la taxa es meritarà en el moment de sol·licitar l'ús privatiu o l'aprofitament especial, que no es tramitarà si no s'ha efectuat el pagament corresponent.

2. Quan es produeixi l'ús privatiu o l'aprofitament especial sense sol·licitar llicència, la taxa es meritarà en el moment d'inici de l'aprofitament.        

Període impositiu

ARTICLE 8

1. La duració de l'aprofitament vendrà definida a l'autorització, podent ésser anuals o per períodes més curts.

Declaració i ingrés

ARTICLE 9

1. Les quantitats exigibles d’acord a les tarifes es liquidaran per cada aprofitament demanat o realitzat.

2. Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança hauran de demanar, prèviament, la corresponent llicència,  i formular declaració on consti la superfície de l’aprofitament i els elements que s’hi instal·laran, així com un plànol detallat de la superfície que es vol ocupar i la seva situació dins el municipi.

3. Els serveis tècnics d’aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades per les persones interessades, concedint les autoritzacions si no troben diferències amb les peticions de llicències; si es trobessin diferències, es notificaran als interessats, concedint les autoritzacions quan es subsanin les diferències.

4. L'Ajuntament podrà exigir el pagament d'una part o de la totalitat de la taxa en el moment de presentar-se la sol·licitud per aconseguir l'autorització. En el seu cas no es consentirà l’ocupació de la via pública fins que s’hagi abonat el dipòsit previ i s’hagi obtingut la corresponent llicència. L’incompliment d’aquest mandat podrà donar lloc a la concessió de la llicència sense perjudici del pagament de la taxa i de les sancions i recàrrecs que pertoquin.

5. En cas de denegar les autoritzacions, les persones interessades podran demanar a l’Ajuntament la devolució dels imports dipositats en el seu cas.

6. Les llicències s’entendran caducades a la data prevista per a la seva finalització. Les autoritzacions caduquen automàticament a la data del seu venciment, si es desitja obtenir la seva renovació s'ha de procedir a cursar una nova sol·licitud per part de l'interessat.

7. Les autoritzacions tendran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a terceres persones. L’incompliment d’aquest mandat donarà lloc a l’anul·lació de la llicència.

 

A N N E X

TAXA PER A L'OCUPACIÓ DELS TERRENYS D'US PÚBLIC LOCAL AMB TAULES, CADIRES I TRIBUNES, AMB FINALITAT LUCRATIVA

QUADRE DE TARIFES

Les tarifes de les taxes seran les següents, aplicades en funció de la categoria de la via pública de que es tracti i els m2 d’ocupació.

CATEGORIA DE LA VIA PÚBLICA

TARIFA A APLICAR (Euros/m2/mes)

Mesos de Maig a Octubre. Per metre i mes.

Mesos de Novembre a abril. Per metre i mes.

Categoria Primera

8,00

0,00

Categoria Segona

6,70

0,00

Categoria Tercera

3,20

0,00

En el supòsit de sol·licitud d'ocupació únicament els caps de setmana (de divendres a diumenge, inclosos festius i ponts) les tarifes seran:

CATEGORIA DE LA VIA PÚBLICA

TARIFA A APLICAR (Euros/m2/mes)

Mesos de Maig a Octubre. Per metre i mes.

Mesos de Novembre a abril. Per metre i mes.

Categoria Primera

0,45

0,00

Categoria Segona

0,45

0,00

Categoria Tercera

0,45

0,00

En els supòsits en que l’ocupació de la via pública s’hagi efectuat sense autorització previa, les tarifes a aplicar en el temps de l’ocupació es veuran incrementades en un 20%.

CATEGORIA DE LES VIES PÚBLIQUES

Categoria 1ª:                           C/ Cristòfol Colom (Son Moro)

                                                           Passeig de la Mar

                                                           Passeig Punta de n’Amer

                                                           Avinguda de les Savines

 

Categoria 2ª:                           Tot el nucli de s’Illot

                                                           Resta de sa Coma

                                                           Resta de Son Moro

 

Categoria 3ª:                           Resta del municipi

 

ORDENANÇA FISCAL  REGULADORA DE LA TAXA PER RECOLLIDA DE FEMS

Fonament i naturalesa

ARTICLE 1

1.  En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els arti­cles 15 a 19 de RDL  2/2004 de 5 de març, Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajunta­ment estableix la taxa per la prestació del servei de recollida de fems, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 58 del l’esmentat R.D. 2/2004.

Fet imposable

ARTICLE 2

1. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació de serveis i recepció obligatòria de recollida, acumulació, conducció i eliminació de fems domiciliaris i residus sòlid urbans de vivendes, allotjaments i locals o establiments on s’exerceixin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis.

2. A aquest efecte, es consideraran fems domiciliaris i residus sòlids urbans les restes i les deixalles d’alimentació o detritus procedents de la neteja normal de locals i vivendes i se n’exclouen els residus de tipus industrial, enderrocs d’obres, detritus humans, matèries o materials contaminats, corrosius, perillosos, la recollida o abocament dels quals exigeixi l’adopció de mesures higièniques especials, profilàctiques o de seguretat.

3. No es troba subjecte a la taxa la prestació, de caràcter voluntari i a instància de part, dels serveis següents:

            a) Recollida de fems i residus no qualificats de domiciliaris i urbans d’indústries, hospitals i laboratoris.

            b) Recollida d’escòries i cendres de calefaccions centrals.

            c) Recollida d’enderrocs d’obres.

Subjecte passiu

ARTICLE 3

1. Són subjectes passius com a contribuents, les persones físiques o jurídiques i les entitats referides a l’art. 35.4 de la Llei general tributària que ocupin o utilitzin els habitatges i locals situats als llocs, places, carrers o vies públiques on es presti el servei, ja sigui a títol de propietari o d’usufructuari, allotjat, arrendatari o, fins i tot, precari.

2. Tendrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent el propietari dels habitatges o locals que podrà repercutir, si s’escau, les quotes satisfetes sobre els usuaris de les vivendes o locals, beneficiaris del servei.

Responsables

ARTICLE 4

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques referides als articles 41 i 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats o síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’art. 43 de la Llei general tributària.

Exempcions

ARTICLE 5

1. No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.

Quota tributària

ARTICLE 6

1. La quota tributària consistirà en una quantitat fixa, per unitat de local, que es determinarà en funció de la naturalesa i destinació dels immobles, d’acord amb les tarifes contingudes en l’annexa.

2. Les quotes assenyalades tenen caràcter irreductible i anual.

Meritació

ARTICLE 7

1. S’acredita la taxa i neix l’obligació de contribuir des del moment en que s’inicia la prestació del servei, i s’entén com inciada, donada la seva naturalesa de recepció obligatòria, quan estigui  establert i en funcionament el servei municipal de recollida domiciliària de fems als carrers i llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa.

2. D’acord amb l’establert a l’article 26.2 del R.D. 2/2004, la taxa de fems té una meritació periòdica, aquesta es produeix l´1 de gener de cada any, el període impositiu compren l'any natural, excepte en els casos d'inici o finalització de l'ús del servei, el període impositiu s’ajustarà a aquesta circumstància amb el prorrateig corresponent d'acord amb l’establert a les normes següents.

3. Quan s'iniciï l’ús en el primer semestre de l'any s'abonarà en concepte de taxa corresponent a aquell exercici la quota íntegra. Si l'inici es produeix en el segon semestre es liquidarà la meitat de la quota anual.

4. Si es produeix la finalització de l'ús durant el primer semestre de l'exercici serà procedent la devolució de la meitat de la quota. Si la finalització de l´ús es produeix dins el segon semestre no procedirà devolució de cap quantitat.

5. S'entendrà que un habitatge inicia l'ús del servei quan adquireixi les condicions necessàries per ésser habitable. S'entendrà que un habitatge finalitza l´ús del servei quan es declari en runes o perdi les condicions per ésser habitable.

6. En el supòsits de transmissió de la propietat de l’immoble serà subjecte passiu qui hagi gaudit de la titularitat del bé en major proporció.

Declaració i ingrés

ARTICLE 8

1. Dins els trenta dies hàbils següents a la data que es pagui per primera vegada la taxa, els subjectes passius formalitzaran la seva inscripció en matrícula, presentant, per a això, la corresponent declaració d’alta i ingressant simultàniament la quota que els correspongui.

2. Quan es conegui, ja d’ofici o per comunicació dels interessats, qualsevol variació de les dades que figuren en la matrícula, es duran a terme les modificacions corresponents, que produiran efectes a partir del període de cobrament següent al de la data en què s’hagi efectuat la declaració.

Infraccions i sancions

ARTICLE 9

1. En tot allò que es relacioni amb la qualificació d’infraccions tributàries, així com les sancions que els corresponguin en cada cas, s’estarà al que disposen els articles 77 i  següents de la Llei general tributària.

 

A N N E X

QUADRE DE TARIFES DE L’ORDENANÇA FISCAL  REGULADORA DE LA TAXA PER RECOLLIDA DE FEMS

Concepte

Recollida

Eliminació

Tarifa Total

Places turístiques (per plaça i any)

34,62

26,40

61,02

Agroturismes, Hotels Rurals, que no disposin de servei de recollida de fems (per plaça i any)

52,26

52,26

Habitatges turistics de vacances i estades turistiques. Per plaça.

24,59

18,76

43,35

Habitatges turistics de vacances i estades turistiques, que no disposin de servei de recollida de fems. Per plaça.

40,48

40,48

Tendes, magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb superficie inferior al 50 m2.

119,79

91,36

211,16

Tendes, magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb una superficie igual o superior als 50m2 i inferior als 100 m2

159,72

121,81

281,54

Tendes, magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb superficie igual o superior al 100 m2 i inferior al 150 m2

175,70

133,99

309,69

Tendes magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb una superficie igual o superior als 150m2 i inferior als 200 m2

185,28

141,31

326,59

Tendes magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb superficie igual o superior als 200 m2.

209,36

159,67

369,04

Locals sense activitat.

71,68

54,67

126,35

Tallers, industries i locals, el producte de l'activitat dels quals no es recollit pel servei municipal (ferreries, tallers, mecànics de lacats, fusteries, perruqueries, etc);  i despatxos professionals, amb superficie inferior al 100 m2.

71,68

54,67

126,35

Tallers, industries i locals, el producte de l'activitat dels quals no es recollit pel servei municipal (ferreries, tallers, mecànics de lacats, fusteries, perruqueries, etc);  i despatxos professionals, amb superficie igual o superior als 100 m2 i inferior als 200 m2.

83,15

63,42

146,57

Tallers, industries i locals, el producte de l'activitat dels quals no es recollit pel servei municipal (ferreries, tallers, mecànics de lacats, fusteries, perruqueries, etc);  despatxos professionals amb superficie igual o superior als 200 m2.

93,96

71,66

165,62

Bars, cafès i cafeteries amb superficie inferior al 100 m2

333,31

254,20

587,51

Bars, cafès i cafeteries amb superficie igual o superior als 100 m2 i inferiors als 200 m2.

386,64

294,87

681,51

Bars, cafès i cafeteries amb superficie igual o superior als 200 m2

436,90

333,20

770,10

Restaurants amb superfície inferior als 100 m2

510,69

389,48

900,17

Restaurants amb superfície igual o superior als 100 m2 i inferior als 200 m2

592,40

451,80

1.044,20

Restaurants amb superfície igual o superior als 200 m2

674,11

514,11

1.188,22

Supermercats amb superfície inferior als 100 m2

706,14

538,54

1.244,69

Supermercats amb superfície igual a superior als 100 m2 i inferior als 200 m2

928,07

707,80

1.635,87

Supermercats amb superfície igual a superior als 200 m2 i inferior als 500 m2

1.049,13

800,12

1.849,25

Supermercats amb superfície igual a superior als 500 m2 i inferior als 750 m2

1.856,12

1.415,58

3.271,70

Supermercats amb superfície igual a superior als 750 m2 i inferior als 1000 m2

2.663,12

2.031,04

4.694,16

Supermercats amb superfície superior als 1000 m2

6.890,95

5.255,40

12.146,34

Vivendes familiars

48,27

36,81

85,08

Vivendes en sol rústic que no disposin de servei de recollida de fems

-

36,81

36,81

Neteja de platges

6.859,08

5.231,09

12.090,17

L’aplicació de la tarifa corresponent a locals sense activitat requerirà la prèvia sol·licitud de l’interessat, que es podrà presentar un cop finalitzat l’exercici corresponent prèvia justificació de no haver-se duit a terme l’activitat,  presentant la documentació justificativa adequada, com per exemple la baixa de l’impost sobre activitats econòmiques.

Efectuades les comprovacions pertinents l’Ajuntament procedirà a la devolució de l’excés abonat pel canvi de tarifa.

TARIFA DIFERENCIADA PER A LA CORRECTA GESTIÓ DE LA FRACCIÓ ORGÀNICA DELS RESIDUS MUNICIPALS (form)

Amb l'objecte de promocionar les pràctiques ambientals en la gestió dels residus, els subjectes passius que participin en els programes de recollida selectiva dels residus sòlids urbans que impulsi l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar tindran dret a rebre una tarifa diferenciada (Tred) en funció de la quantitat de la fracció orgànica separada correctament.

La tarifa diferenciada per cada subjecte passiu podrà ser d’un total màxim de 45 €/tn que es distribueix en una part fixa i una variable:

Tred= Tn FORM * (Part fixe (30 €/tn) + Part variable (fins un màxim de 15€/tn))

La part variable es calcularà en funció del nombre d’incidències detectades com a incompliments de l’ORDENANÇA REGULADORA DE NETEJA VIÀRIA, RECOLLIDA DE RESIDUS URBANS I DEL PARC VERD DEL MUNICIPI DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR i que s’hagin registrat mitjançant el programa informàtic de gestió de residus municipals.

Així, es calcularà la Part variable de la manera següent:

Nombre d’incidències/any

Part variable (€)

0

15 €

1 - 2

10 €

3 - 5

5 €

> 5

0 €

La tarifa diferenciada no superarà en cap cas un màxim el 7% del rebut de la taxa per recollida de fems corresponent i només serà efectiva a aquells subjectes passius que superin els 250 euros de quantia.

Revisió de la tarifa diferenciada (Tred rev)

Per l’any 2015, l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar té previst canviar el model de recollida selectiva de la via pública de càrrega posterior a càrrega lateral. Per això,  l’Ajuntament disposa d’un parc de 210 contenidors de 1100 litres de càrrega posterior per a la recollida selectiva de paper, vidre i envasos lleugers (70 unitats de cada tipologia) que a partir del 2015 queden a disposició dels subjectes passius que participin en els programes de recollida selectiva dels residus sòlids urbans que continuaran tenint la recollida amb el sistema de càrrega posterior. Els contenidors es varen adquirir a principis del 2013 i el valor de cada un d’aquests és de 120 €/unitat.

Per tal de poder entregar de manera equitativa aquests contenidors als generadors singulars qualificats, el departament de Medi Ambient elaborarà un informe en el qual es detallarà el nombre de contenidors de reciclatge que li pertoca a cada generador singular qualificat (GSQ) en funció de la producció de FORM del 2014.

D’aquesta manera, i mitjançant una regla de tres es calcularà el següent:

Núm. contenidors GSQx = (kgs FORM GSQx x 210 contenidors)/ total de kgs FORM total GSQ

Llavors, la tarifa quedarà de la següent manera:

Tred rev = tred – ((núm. cont)*120 €/unitat)

 

Sant Llorenç des Cardassar, 18 de desembre de 2015

 

El Batle,

Mateu Puigròs Sureda