Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 18108
Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Maó-Mahón i la Fundació Hospital Illa del Rei, per a la redacció del Pla Especial de l'Illa del Rei del Port de Maó. (Exp. CM2115CO0001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 El Ple de l’Ajuntament, en sessió realitzada el dia 23 d'abril de 2015, per unanimitat dels 20 membres presents, dels 21 de la corporació, va adoptar els següents acords:

"PRIMER.- Aprovar inicialment el conveni de col·laboració urbanística entre l’Ajuntament de Maó i la Fundació de l’Hospital de l’illa del Rei, per a la redacció del Pla especial de l’illa del Rei del port de Maó, amb el contingut que consta al protocol d’intencions signat el 30 de març de 2015.

SEGON.- Sotmetre el text del conveni de col·laboració urbanística entre l’Ajuntament de Maó i la Fundació de l’Hospital de l’illa del Rei, a informació pública durant un termini d’1 mes, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’edictes municipal i a la seu electrònica de l’ajuntament. El contingut íntegre del conveni es podrà consultar a la pàgina web de l’ajuntament. Durant aquest termini podran formular-se quantes al·legacions, suggeriments i observacions s’estimin pertinents.

En el supòsit que no es presenti cap reclamació o suggeriment, s’entendrà definitivament adoptat aquest acord.

TERCER.- Una vegada aprovat definitivament el conveni, publicar-lo en els mateixos termes i requisits que s’exigeixen per a la publicació del instruments de planejament, anotar-lo al registre de convenis administratius urbanístics i custodiar un exemplar complet del text definitiu a l’arxiu de convenis administratius urbanístics, d’acord amb el que disposa l’article 21 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl."

L’esmentat acord es va publicar en el BOIB núm. 76, de 21 de maig de 2015, a la pàgina web  i al tauler d'edictes de l'Ajuntament de Maó, i va estar sotmès a informació pública durant el termini d'un mes, fins al dia 21 de juny de 2015, sense que en aquest període es presentaren al·legacions, suggeriments o reclamacions, per la qual cosa l’acord adoptat pel Ple, en sessió 23 d'abril de 2015, es considera definitiu,  i per tant a continuació es publica el text íntegre de l'esmentat conveni.

 

Maó, 11 de desembre de 2015

LA TINENTA D’ALCALDIA D’URBANISME, OBRA PÚBLICA I MOBILITAT
DOLORES ANTONIO FLORIT

 

CONVENI ENTRE L’AJUNTAMENT DE MAÓ I LA FUNDACIÓ DE L’HOSPITAL DE L’ILLA DEL REI, PER A LA REDACCIÓ DEL PLA ESPECIAL DE L’ILLA DE REI DEL PORT DE MAÓ

PARTS

D’una banda, la senyora alcaldessa presidenta de l’Ajuntament de Maó, Sra. Conxa Juanola Pons, intervenint en la representació que exerceix i de conformitat amb les atribucions derivades dels articles 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL), 24 del RD LEG 781/1986, de 18 d’abril, i 41 del RD 2568/1986, de 28 de novembre

I d’altra part, el Sr. Luis Alejandre Sintes, major d’edat, amb DNI núm. 41482284J, en la seva qualitat de President de la “Fundació de l’Hospital de l’Illa del Rei”, amb CIF núm. G57398810, inscrita en el Registre Únic de Fundacions amb el número 100000000228, amb domicili social en l’hospital de l’Illa del Rei s/n 0770 Maó (Menorca), apartat de correus 777.

ANTECEDENTS  I CONSIDERACIONS JURÍDIQUES

1.- L’l’illa del Rei és de propietat de l’Ajuntament de Maó, inscrita al Registre de la Propietat de Maó, baix el nombre de finca registral 4.037, inclosa en el inventari municipal, codi immoble 000075, com a bé de servei públic, i amb nombre de referència cadastral 07032A016000060000UL, ubicat al polígon 16, parcel·la 6 del terme municipal de Maó (Menorca), essent tota la superfície de l’illa afectada per la zona servitud de protecció, segons normativa vigent de domini públic marítim terrestre.

2.- L’any 1987, el PGOU de Maó qualificà l'illa del Rei, com a equipament "C", establint-se a la memòria que s'elaborarà un pla especial, l'objectiu del qual serà definir l'ús concret d'equipaments i determinar les mesures específiques de reutilització dels conjunts edificats protegits i els seus espais circundants. En funció de l'ús s'estudiaran les possibilitats de nova edificació, així com el tractament específic dels espais lliures.

 3.- El 24 de juliol de 1992, la Comissió Insular d'Urbanisme de Menorca, va aprovar definitivament amb prescripcions, per la Comissió Insular d'Urbanisme de Menorca, el Catàleg de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de Maó, (Prescripcions que es van donar per subsanades el 24 de març de 1997 i 29 de setembre de 1997), inclou l'illa del Rei, fitxa T23/1, fent també referència a la declaració de monument nacional BOE núm. 127 de 28 de maig de 1979 (zona arqueològica). La protecció proposada és "conservació de l'edifici original de l'hospital i del jardí interior" i les obres obligatòries són "restauració de l'edifici de l'hospital i del jardí".

4.- El 30 de gener de 1991, es va aprovar, a les Illes Balears, la L.E.N (Llei 1/1991, de 30 de gener de 1991, d'Espais Naturals i de Règim Urbanístic de les Àrees d'Especial Protecció de les Illes Balears, publicada al BOIB 31, de 9 de març de 1991). Aquesta llei estableix el següent :

"Article 3.2. Es declaren igualment àrees naturals d'especial interès : a) Totes les illes, illots i farallons.".

"Article 11.1.  A  les  àrees  naturals  d'especial  interès  seran  objecte  del  més  alt  nivell  de  protecció  els terrenys confinants a  la  ribera  de  la  mar  amb  una  profunditat  mínima  de  100  metres,  els  sistemes dunars,  els  illots,  les  zones  humides,  els  cims,  els  barrancs,  els  penya-segats,  els  penyals  més significatius,  els  alzinars,  els  savinars,  els  ullastrars  i  en  qualsevol  cas  els  qualificats  com  a element paisatgístic singular al pla provincial d'ordenació de Balears del 1973.".

"Article 11.2. En els terrenys esmentats a l'apartat anterior només s'hi permetran les obres següents:

Conservació,  restauració  i  consolidació  d'edificis  i  instal·lacions  existents  que  no  comportin augment  de  volum,  sempre  que  no  hagin  estat  edificats  en  contra  del  planejament  urbanístic vigent en el moment de ser construïts.

Infrastructures  o  instal·lacions  públiques  que  necessàriament  s'hi  hagin  d'ubicar,  prèvia declaració d'utilitat pública.

Dotacions  subterrànies  de  serveis  a  habitatges  o  instal·lacions  existents,  sempre  que  donin servei a edificacions que no hagin estat construïdes en contra del planejament urbanístic vigent en el moment de la seva construcció.".

"Article 23.  Les  zones  declarades  d'interès  per  a  la  defensa  nacional,  situades  en  àrees  d'especial protecció,  estaran  al  que  disposa  la  Llei  present,  sense  perjudici  de  les  determinacions  de  la  Llei 8/1975, de 12 de març, de zones i instal·lacions d’interès per a la defensa nacional."

5.- El 19 de juny de 1997, el Consell d'Administració de la Autoritat Portuària de Balears (APB), del que formen part el Consell Insular de Menorca i l'Ajuntament de Maó, va aprovar inicialment el text del Pla d'utilització del Espais Portuaris del Port de Maó, i va autoritzar la seva tramitació, publicació, informació pública i petició d'informes.

6.- El 8 de juliol de 1997, es va aprovar la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, (LSR), la qual, mentre no s'aprovi definitivament i entri en vigor el pla especial de l'illa del Rei, disposa que les activitats en aquest sòl rústic es regulen, de conformitat amb el que disposa l'apartat 1 de l'article 18 de la Llei 6/1997, del sòl rústic de les Illes Balears, segons l'ús al qual es vinculin i el tipus d'actuació que comportin. L'article 18.2 LSR disposa que es distingiran tres classes d'usos: admesos, condicionats i prohibits, en relació amb els quals es diferenciaran tres tipus d'actuacions, segons que no comportin l'execució d'obres d'edificació, comportin l'execució d'obres en edificacions o instal·lacions existents o, finalment, suposin la construcció d'edificacions o instal·lacions de nova planta, i per tant, si es volen introduir, com assenyala el vigent PGOU de Maó, usos culturals, medi ambientals i educatius, així com aquells usos que no contradiguin la legislació vigent, cal redactar, tramitar i aprovar el pla especial Illa del Rei, previst a l'article 306 de les normes urbanístiques del PGOU, continuant la tramitació iniciada en aquest expedient 3002PE0001, o iniciar-la de bell nou.

7.- El  3 d'abril de 1999, es varen aprovar, a les Illes Balears, les directrius d’ordenació del territori (DOT) , mitjançant la Llei 6/1999, de 3 d'abril, de Directrius d'Ordenació del Territori, publicada al BOIB núm. 48, de 17 d'abril de 1999.

 8.- El 21 de desembre de 2000, es va aprovar, a les Illes Balears, la Llei 14/2000, de 21 de desembre,  d'ordenació del territori, publicada al BOIB núm. 157, de 27 de desembre de 2000, LOT.

 9.- El 30 de novembre de 2001, es va signar el contracte entre la societat municipal Promocions Urbanístiques de Maó S.L i l’equip tècnic guanyador del concurs (Sr. Enric Taltavull Femenías & BCpN S.L), el qual en compliment d'aquest contracte elaborà una documentació anomenada  "Avanç del pla especial de l'illa del Rei al port de Maó".

10.- El 25 d'abril de 2003, es va aprovar definitivament, pel Ple del Consell Insular de Menorca, el Pla Territorial Insular de Menorca (Publicat al BOIB núm. 69, de 16 de maig de 2003, amb la correcció d'errors publicada al BOIB 158 de 14 de novembre de 2003, i una modificació aprovada definitivament pel Ple del CIM de 26 de juny de 2006, publicada al BOIB 105 de 27 de juliol de 2006), ... i atès el contingut del Pla Territorial Insular, al plànol 24 del sòl rústic, qualifica l'illa del Rei, en una part, com a "equipament" en sòl rústic comú, i la resta com a "illot" en la categoria de sòl rústic d'alt nivell de protecció. El PTI estableix a la disposició final primera (NIDPA; norma d'immediata, directa i plena aplicació la disposició sencera), adaptació del planejament general municipal, que "els plans generals d'ordenació urbanística vigents als municipis quan entri en vigor el Pla territorial insular han d'adaptar-s'hi, tot indicant la incidència de l'adaptació que efectuen en els plans que els despleguin, en el termini de 4 anys a comptar des del dia que entri en vigor (17 de maig de 2003)...", afegint que "amb motiu de l'adaptació a què es refereix el paràgraf anterior es pot exercitar plenament la potestat de planejament per a la revisió substantiva del model urbanístic general municipal. En tot cas, hauran de determinar els sòls destinats a sistema general d'espais lliures amb quantitat suficient per satisfer els estàndards legalment vigents".

11.- El novembre de 2005, l'associació "Amics de l'illa de l'Hospital" va elaborar un document anomenat "plan de usos", constant a l'apartat de conclusions "2. La aprobación del Plan Especial, por parte de la Administración municipal dotará de un documento básico para la planificación de la recuperación. La Asociación/Fundación prestará todo el apoyo preciso para su redacción."

12.- El 14 de març de 2006, es va aprovar el Pla d'utilització del Espais Portuaris del Port de Maó, aprovat per Ordre Ministerial (ORDEN/FOM/907/2006, de 14 de març). (RE 20839 de 27.11.2006).

13.- El 27 d'octubre de 2006, els arquitectes municipals, van emetre informe sobre l'avanç del pla especial, expedient 3002PE0001, fent constar algunes observacions sobre el règim d'usos proposats que estaria en contradicció amb el Pla Territorial Insular de l'illa de Menorca, i proposant l'exposició al públic d'aquests treballs.

14.- El 23 de novembre de 2006, a l'expedient 3002PE0001, es va emetre informe jurídic el qual conclou: "En principi, des del punt de vista estrictament jurídic, sense necessitat d'entrar a valorar ni el contingut ni les propostes formulades per l'equip redactor del pla especial, ni per l'Associació d'Amics de l'illa de l'Hospital, i a l'objecte de fer efectiva la participació ciutadana en el procés d'elaboració del pla especial de l'illa del Rei al port de Maó, entenc que no hi ha inconvenient en que, d'acord amb el disposa l'article 125 del Reglament de Planejament Urbanístic, aprovat per Real Decret 2.159/1978, de 23 de juny, s'anunciï en el BOIB i en un dels diaris de major circulació de la província l'exposició al públic dels treballs continguts en el document denominat "Avanç del pla especial de l'illa del Rei al port de Maó", elaborat per l'equip redactor, juntament amb el document anomenat "pla d'usos" elaborat per l'Associació d'Amics de l'illa de l'Hospital, a l'objecte de que durant el termini de 30 dies hàbils puguin formular-se suggeriments i, en el seu cas, altres alternatives de planejament per Corporacions, associacions i particulars. Simultàniament, als efectes del que disposa l'article 88 de la Llei 11/2006, l'Ajuntament de Maó, com a òrgan promotor del pla especial, ha de presentar davant de l'òrgan ambiental (Comissió Balear de Medi Ambient) la documentació necessària per tal de que aquest pugui determinar l'amplitud, abast i nivell de detall de l'informe de sostenibilitat ambiental. Aquesta documentació entenc que hauria de ser la mateixa que es sotmet a exposició pública."

15.- El 12 de desembre de 2006, expedient 3002PE0001, a proposta de la tinent d'alcalde de Ciutat i Medi Ambient, el Ple va acordar el següent:

"PRIMER.- D'acord amb el disposa l'article 125 del Reglament de Planejament Urbanístic, aprovat per Real Decret 2.159/1978, de 23 de juny, anunciar en el BOIB i en un dels diaris de major circulació de la província l'exposició al públic dels treballs continguts en el document denominat "Avanç del pla especial de l'illa del Rei al port de Maó", elaborat per l'equip redactor, juntament amb el document anomenat "pla d'usos" elaborat per l'Associació d'Amics de l'illa de l'Hospital, a l'objecte de que durant el termini de 30 dies hàbils puguin formular-se suggeriments i, en el seu cas, altres alternatives de planejament per Corporacions, associacions i particulars. 

SEGON.- Simultàniament i als efectes del que disposa l'article 88 de la Llei 11/2006, presentar davant de l'òrgan ambiental (Comissió Balear de Medi Ambient) la documentació sotmesa a exposició al públic per tal de que aquest pugui determinar l'amplitud, abast i nivell de detall de l'informe de sostenibilitat ambiental."

16.- El 16 de gener de 2007, es va publicar al Diari Menorca l’acord, abans esmentat, en el BOIB núm. 15 de 30 de gener de 2007 i en el tauló d'anuncis de l'ajuntament des del 13 de gener de 2007 fins el 7 de març de 2007.

17.- El 7 de març de 2007, durant el tràmit d'exposició al públic es van presentar els següents suggeriments: Registre d'entrada núm. 3.618, l'associació Amics de l'illa de l'Hospital i registre d'entrada núm. 3.640, la secció insular de Menorca del Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB).

18.- Des de l’any 2007, va quedar paralitzada la tramitació de l'avanç del pla especial, sense que consti a l'expedient cap informe de l'equip redactor, ni dels serveis tècnics i jurídics municipals sobre els suggeriments presentats a la fase d'exposició al públic.

19.- El 30 de gener de 2012, es va aprovar definitivament, mitjançant acord del Ple del Consell Insular de Menorca, adoptat en sessió extraordinària, la revisió del Pla General d’Ordenació Urbana de Maó i la seva adaptació al Pla Territorial Insular. (BOIB núm. 20, de 08.02.2012), i que va entrar en vigor el 25 de febrer de 2012, el qual qualifica el sòl de l’illa del Rei com a rústic d'especial protecció, en la categoria d'àrees d'alt nivell de protecció (AANP) i àrees de protecció territorial (APT). A la memòria del PGOU de 2012 respecte a l'illa del Rei es diu el següent:

"PE 6. Illa del Rei. El PGOU defineix a l'illa del Rei del Port de Maó, de propietat pública (Ajuntament de Maó), un àmbit que serà objecte d'un PE que permeti:

  • Definir aquells àmbits mínims per a usos públics tenint en compte una hipotètica proposta de concessió del recinte.
  • Mantenir expedit el pas lliure que fa d'eix entre els dos espigons a banda i banda de l'illa.
  • Mantenir l'accés públic i lliure a tota la franja litoral de l'illa.

Dins del sector s'integra un bé d'interès del patrimoni arquitectònic catalogat, l'antic hospital militar (fitxa T-23/1), així com l'edifici construït amb posterioritat situat vora la basílica paleocristiana que queda fora de l'àmbit del PE i que gaudeix de la categoria de Bé d'Interès Cultural (IDR-01). També s'inclou el bé etnològic del Moll d'accés (IDR-E01). "

L'article 306 PE Illa del Rei de les normes urbanístiques del PGOU de Maó estableix el següent:

"1.  OBJECTIUS

El PGOU defineix a l'illa del Rei del Port de Maó, de propietat pública (Ajuntament de Maó), un àmbit que serà objecte d'un PE que permeti:

Definir aquells àmbits mínims per a usos públics tenint en compte una hipotètica proposta de concessió del recinte.

Mantenir expedit el pas lliure que fa d'eix entre els dos espigons a banda i banda de l'illa.

Mantenir l'accés públic i lliure a tota la franja litoral de l'illa.

Dins del sector s'integra un bé d'interès del patrimoni arquitectònic catalogat, l'antic hospital militar (fitxa T-23/1), així com l'edifici construït amb posterioritat situat vora la basílica paleocristiana que queda fora de l'àmbit del PE i que gaudeix de la categoria de Bé d'Interès Cultural (IDR-01). També s'inclou el bé etnològic del Moll d'accés (IDR-E01).

El PE que desenvolupi aquest àmbit haurà de donar compliment a les següents condicions: Al estar aquest àmbit en la categoria  de sòl d'Alt Nivell de Protecció (AANP), resta prohibida la construcció de qualsevol edificació i es dona total prioritat a la rehabilitació  de l'edifici principal de l'hospital. Per la naturalesa de la situació, el PE tindrà un important component de pla d'usos en el qual caldrà demostra la viabilitat del projecte que es proposi respecte a la posada en valor, perquè pertany a la imatge que identifica la ciutat. Només es poden autoritzar usos permanents culturals, medi ambientals i educatius i aquells usos que no contradiguin la legislació urbanística vigent en aquesta qualificació de sòl. Haurà de tenir en compte el que disposen els articles 24, 25 i 27 de la Llei de Costes, per a les servituds de protecció i trànsit i l'article 30 per a la zona d'influència.

20.- El 6 de Març de 2015, la societat municipal Promocions Urbanístiques de Maó, SL ha rescindit i liquidat la indemnització corresponent, referent al contracte signat el 30 de novembre de 2001 amb l’equip tècnic guanyador del concurs, EQUIP BCPN, S.L.

21.- L’actual situació soci econòmica requereix de la col·laboració institucional i administrativa, tantes vegades reclamada per la societat civil, la qual requereix, i exigeix, als seus responsables polítics, iniciatives imaginatives, sensates, responsables i constructives, que ajuden a mitigar els greus problemes socials existents.

22.- L’article 12 (participació ciutadana, iniciativa privada i publicitat de les actuacions) de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de les Illes Balears (LOUS),  a l’apartat 1 disposa que les administracions competents, en aquest cas, l’Ajuntament de Maó, han de fomentar i, en qualsevol cas, assegurar la participació dels ciutadans i ciutadanes i de les entitats constituïdes per defensar els seus interessos, com és la Fundació Hospital Illa del Rei, en la gestió i el desenvolupament de l’activitat d’ordenació urbanística, vetllar pels drets d’informació i iniciativa, i promoure actuacions que garanteixin o ampliïn aquests drets.

23.- L’article 13 (gestió de l’activitat urbanística i iniciativa privada) de la LOUS,  a l’apartat 1 estableix que les administracions amb competència en matèria d’ordenació urbanística, en aquest cas, l’Ajuntament de Maó, tenen el deure de facilitar i promoure la iniciativa privada, en l’àmbit de les competències respectives i en les formes i l’abast que preveu aquesta llei. Amb aquesta finalitat poden subscriure convenis urbanístics amb particulars per tal d’establir els termes de col·laboració per dur a terme l’activitat urbanística de la manera millor i més eficaç.

24.- L’article 18 (concepte, principis, objecte i límits dels convenis) de la LOUS, a l’apartat 1 estableix que els consells insulars i els ajuntaments, conjuntament o separadament, poden subscriure convenis amb persones públiques o privades per col·laborar en una activitat urbanística més eficient i eficaç, havent de comptar sempre amb la participació de les persones propietàries i de totes aquelles que ostentin facultats dominicals sobre els terrenys.

Segons l’apartat 2 del citat article 18 de la LOUS, la negociació, la formalització i el compliment dels convenis urbanístics a què es refereix l’apartat 1 anterior es regeixen pels principis de transparència i publicitat. 

Els articles 18 al 21 de la Llei d’ordenació í ús del sòl regulen els convenis urbanístics.

25.- Atesos els antecedents i consideracions abans esmentades, la Fundació Hospital Illa del Rei, considerant els objectius legals i estatutaris de l’entitat, així com l'interès general dels menorquins i visitants, i molt especialment per a la cultura, el patrimoni històric, el medi natural, el paisatge, el turisme i l’economia de la ciutat de Maó, amb una clara repercussió transversal per a tota la societat civil de Menorca, i l’Ajuntament de Maó, consideren d’interès general la signatura d’aquest conveni.

Les parts ens reconeixem, mútuament, la capacitat legal necessària per formalitzar aquest per a la signatura d’un conveni, una vegada aprovat per l’òrgan municipal competent, d’acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera.- Objecte del Conveni.

L’objecte del present conveni és la col·laboració entre l’Ajuntament de Maó i la Fundació Hospital Illa del Rei, amb l’objectiu d’aconseguir la redacció i l’aprovació definitiva del corresponent Pla Especial de l’Illa del Rei, dins del marc jurídic vigent, i del Pla General d’Ordenació Urbana de Maó de 2012.

Segona.- Equip redactor.

La Fundació Hospital Illa del Rei contractarà, al seu càrrec, i sense cap cost per l’Ajuntament de Maó, l’equip redactor del pla especial de l’Illa de Reí i de la documentació ambiental necessària per a l’avaluació ambiental estratègica del mateix. L’equip redactor haurà de redactar la documentació escrita i gràfica necessària per a l’aprovació inicial, provisional i definitiva del pla especial, que inclourà la documentació requerida per la legislació territorial, urbanística, ambiental i sectorial.

L’equip redactor haurà d’emetre informe sobre les al·legacions presentades durant el tràmit d’informació i sobre els informes emesos per les administracions competents durant la tramitació, i una vegada emesos els informes tècnics i jurídics municipals, incorporar la proposta d’aquests i el resultat d’aquest tràmit a la documentació.

L’equip redactor, sota la direcció d’un arquitecte, tindrà caràcter multidisciplinar i estarà format,  a més de per un arquitecte, al menys, pels següents tècnics i professionals, tots ells experts en matèria urbanística:  un ambientòleg i un advocat. 

La Fundació Hospital Illa del Rei s’obliga a incorporar a l’equip redactor i a contractar  qualsevol altre tècnic o professional en el camp de l’ordenació del territori, l’urbanisme, l’arquitectura, l’enginyeria, l’economia i l’arqueologia que sigui necessari per a redactar els documents i informes necessaris per a obtenir l’aprovació definitiva del pla especial i l’avaluació ambiental estratègica.

La Fundació Hospital Illa del Rei es compromet a que l’equip redactor lliuri la documentació en els terminis necessaris per a donar compliment als terminis que atorguin les diferents administracions durant la tramitació administrativa del planejament .

Tercera.- Contingut del pla especial.

El pla especial haurà de tenir el contingut documental previst a la legislació territorial i urbanística, a més de la documentació necessària per a l’avaluació ambiental, i la que sigui exigible per a la resta de la legislació sectorial.

La Fundació Hospital Illa del Rei s’obliga a presentar davant de l’Ajuntament de Maó, la documentació necessària per a la tramitació urbanística i ambiental del pla especial, en suport paper i digital, en català i castellà. A títol informatiu, a dia d’avui, i sense perjudici de que les administracions sectorials exigeixin més documentació, per a l’aprovació inicial es necessiten, al menys, dos exemplars en paper del pla especial i la documentació corresponent a la tramitació ambiental,  i un exemplar en suport digital (CD), per a que pugui ser sotmès a informació pública a la seu electrònica de l’administració; per a l’aprovació provisional, també és necessari el mateix tipus i suport documental; i per a l’aprovació definitiva cinc exemplars en paper i un exemplar en suport digital (CD),  en els quals les normes urbanístiques estiguin redactades en català i en castellà, més tres exemplars de la memòria ambiental.

 

Quarta.- Autoria, responsabilitat i confidencialitat.

La propietat intel·lectual de tota la documentació, que figuri o acompanyi els expedients corresponents a aprovar pels òrgans competents de les administracions públiques competents, correspondrà a l’Ajuntament de Maó.

Els autors i redactors del pla especial i la documentació ambiental seran responsables respecte a tercers en els termes establerts legalment.

Cada una de les parts es compromet a no difondre sota cap concepte les informacions científiques o tècniques sobre el desenvolupament del treball objecte d’aquest conveni mentre aquestes no siguin de domini públic o no obtingui l’autorització per a fer-ho.

Cinquena.- Naturalesa jurídica i jurisdicció.

Aquest conveni té naturalesa jurídicoadministrativa i les qüestions relatives al compliment, la interpretació, els efectes i l’extinció d’aquests són competència de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu, d’acord amb l’article 44 de la Llei 20/2006, 15 desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i l’article 18.5 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl

Sisena.- Vigència.

La vigència del conveni s’estableix  per al termini necessari per a l’aprovació definitiva del Pla Especial per l’organisme competent, i l’entrada en vigor de l’instrument de planejament, si no hi ha denúncia prèvia i sempre amb un motiu justificatiu de qualsevol de les parts. El termini màxim de durada del conveni és de 2 anys, prorrogable anualment, mentre no estigui aprovat definitivament i hagi entrar en vigor el pla especial. Serà efectiu l’endemà de la seva signatura, la qual s’efectua una vegada complimentada la tramitació prevista als articles 18 al 21 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl.

Sens perjudici del que preveu l’apartat anterior, el conveni s’extingirà per les causes següents: Per acord mutu de les parts i/o per les causes generals que estableix la legislació vigent.

Qualsevol transgressió de les estipulacions d’aquest conveni permetrà a la part perjudicada d’optar entre exigir-ne el compliment, o la seva resolució.

Setena.-  Finançament. Aportacions pressupostàries.

El desenvolupament d’aquest conveni no suposa aportació pressupostària per part de l’Ajuntament de Maó, atès que es preveu que la redacció del Pla Especial de l’Illa del Rei i la resta de documentació precisa, es pugui dur a terme pels tècnics designats per la Fundació Hospital Illa del Rei, i el seu finançament serà assolit en la seva totalitat per la Fundació Hospital Illa del Rei.

Vuitena.- Comitè de seguiment.

Pel  seguiment i la coordinació de les competències i funcions que assumeixen les parts signants, s’acorda la creació d’un comitè de seguiment paritari, integrat per tres representants de cada part firmant.

A les reunions del Comitè de Seguiment es podrà convidar els especialistes i els empleats públics municipals que correspongui, segons la matèria de què es tracti. Aquest Comitè s’ha de reunir a instància de qualsevol de les parts i, almenys, amb una periodicitat trimestral.

Com a mostra de conformitat, signem aquest conveni en dos exemplars, en el lloc i data baix esmentat.

Maó,  a 4 de desembre de 2015

Conxa Juanola Pons                                         Luis Alejandre Sintes

Alcaldessa de l’Ajuntament de Maó                President Fundació Hospital de la Illa del Rei