Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 18029
Correcció d’errates en la tramesa per a la publicació de l’Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de novembre de 2015, pel qual s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 181, de 12 de desembre de 2015, a la pàgina 47522 ha publicat l’Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de novembre de 2015, pel qual s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del  personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015.

En relació a aquesta publicació, s’ha advertit una errata que consisteix en l’omissió de l’annex on consta l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de novembre de 2015, ratificat pel Consell General de l’ATIB.

Atès tot això, i d’acord amb l’article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel qual “la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l’òrgan que hagi dictat l’acte o la disposició” i que “la rectificació d’errors ha d’especificar, si escau, els efectes jurídics que se’n deriven, i s’ha de notificar o publicar preceptivament quan faci referència a actes que hagin estat notificats o publicats”, es rectifica l’errata amb la publicació íntegra de l’Acord següent:

Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de novembre de 2015, pel qual s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015

En el mes de maig de 2015, i d’acord amb l’article 23 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, modificat per la disposició final primera de la Llei 1/2015, de 19 de febrer, per la qual es modifica l’ordenació farmacèutica de les Illes Balears, el Consell General de l’Agència Tributària va ratificar l’acord subscrit en matèria de desenvolupament de la carrera professional per la representació de l’Agència Tributària de les Illes Balears, d’una banda, i per les organitzacions sindicals presents en l’àmbit de la Mesa Sectorial de Serveis Generals.

Atès que la situació de la Hisenda autonòmica, tanmateix, no permetia atendre totes les despeses públiques inherents a l’aplicació d’aquest acord, l’Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears de 28 de setembre de 2015 va suspendre determinats punts dels Acords de desenvolupament de la carrera professional del personal funcionari i laboral de l’Agència Tributària de les Illes Balears (BOIB núm. 143 de 29 de setembre de 2015), sens perjudici de la possibilitat de renegociar el contingut dels acords corresponents, amb les ratificacions dels òrgans de govern competents.

L’Agència Tributària i les organitzacions sindicals són conscients de totes les retallades que han patit els empleats públics en aquests darrers anys i també coneixen que només comptant amb la implicació de tots els professionals es poden garantir uns serveis públics de qualitat, eficients i sostenibles.

Per aquest motiu, i tot i la situació precària de la Hisenda autonòmica, les parts signatàries d’aquest Acord volen fixar les bases que ajudin a reactivar la carrera professional del personal funcionari i laboral de l’Agència Tributària de les Illes Balears.

En conseqüència, en data 19 de novembre de 2015 l’Agència Tributària de les Illes Balears i les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial de Serveis Generals varen subscriure l’Acord pel qual s’aproven les bases per a reactivar la carrera professional del personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015.

En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que, prèviament, en la sessió de dia 20 de novembre de 2015, el Consell de Govern ja havia acordat ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 12 de novembre de 2015 i l’Acord del Comitè Intercentres de 16 de novembre de 2015 pels quals s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari i laboral de serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals i del Comitè Intercentres de 4 de maig de 2015.

Per tot això, propòs al Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears que adopti el següent

Acord

1. Ratificar l’Acord assolit en el si de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de 19 de novembre de 2015, pel qual s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari de carrera i del personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig, que s’adjunta com a annex, i establir que se’ls confereixi validesa i vigència per mitjà d’aquesta ratificació.

2. Facultar la directora de l’Agència Tributària de les Illes Balears perquè adopti totes les mesures necessàries per a executar aquest Acord.

3. Ordenar que es publiqui íntegrament aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 10 de desembre de 2015

La directora de l’Agència Tributària de les Illes Balears

Maria Antonia Truyols Martí

 

 

ANNEX

Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, de 19 de novembre de 2015, pel qual s’aproven les bases per reactivar la carrera professional del personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l’Agència Tributària de les Illes Balears i es remodula l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015.

Parts

Per l’Agència Tributària de les Illes Balears, la directora de l’Agència Tributària.

Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Serveis Generals, que consten com a signants d’aquest acord.

Antecedents

En el mes de maig de 2015, i d’acord amb l’article 23 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, modificat per la disposició final primera de la Llei 1/2015, de 19 de febrer, per la qual es modifica l’ordenació farmacèutica de les Illes Balears, el Consell General de l’Agència Tributària va ratificar l’acord subscrit en matèria de desenvolupament de la carrera professional per la representació de l’Agència Tributària de les Illes Balears, d’una banda, i per les organitzacions sindicals presents en l’àmbit de la Mesa Sectorial de Serveis Generals.

Aquest acord, que afecta el personal funcionari i laboral de l’Agència Tributària de les Illes Balears, preveu, una vegada fet amb caràcter extraordinari l’enquadrament inicial que preveu la disposició transitòria primera, pagaments a compte mitjançant el concepte “a compte del complement de carrera horitzontal” amb efectes de dia 1 d’octubre de 2015.

Atès que la situació de la Hisenda autonòmica, tanmateix, no permetia atendre totes les despeses públiques inherents a l’aplicació d’aquest acord, l’Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears de 28 de setembre de 2015 va suspendre determinats punts dels Acords de desenvolupament de la carrera professional del personal funcionari i laboral de l’Agència Tributària de les Illes Balears (BOIB núm. 143 de 29 de setembre de 2015), sens perjudici de la possibilitat de renegociar el contingut dels acords corresponents, amb les ratificacions dels òrgans de govern competents.

L’Agència Tributària i les organitzacions sindicals són conscients de totes les retallades que han patit els empleats públics en aquests darrers anys i també coneixen que només comptant amb la implicació de tots els professionals es poden garantir un serveis públics de qualitat, eficients i sostenibles.

Per aquest motiu, i tot i la precària situació de la Hisenda autonòmica, les parts signatàries d’aquest Acord volen fixar les bases que ajudin a reactivar la carrera professional del personal funcionari i laboral de l’Agència Tributària de les Illes Balears, i vincular aquesta recuperació a la calendarització o a l’ajornament de la recuperació de la part de la paga extraordinària que es va perdre durant l’any 2012.

Per tot això, l’Agència Tributària de les Illes Balears i les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial de Serveis Generals que signen aquest document, de conformitat amb l’article 38 del Reial decret legislatiu 5/2015, ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure el següent

 

ACORD

1. Objecte.

1.1 L’objecte d’aquest Acord és establir les bases que ajudin a reactivar la carrera professional del personal funcionari i del personal laboral de l’Agència Tributària de les Illes Balears, i vincular aquesta recuperació a la calendarització o a l’ajornament de la recuperació de la part de la paga extraordinària que es va perdre durant l’any 2012.

2. Personal funcionari de carrera i laboral que ha de percebre carrera professional.

2.1 El personal funcionari de carrera i laboral que es trobi inclòs en l’àmbit subjectiu d’aplicació de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015 mitjançant el qual es desenvolupa el punt 5è, carrera professional, de l’Acord del Consell de Govern de dia 24 d’octubre de 2008, que ratifica l’Acord entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les organitzacions sindicals CCOO, CSI-CSIF, STEI-I, UGT i USO mitjançant el qual es determinen els criteris i les línies generals del procés negociador per a l’adopció d’acords en matèria de funció pública, en l’àmbit de la mesa sectorial de serveis generals i del personal laboral, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 8 de maig 2015, percebrà la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tingui reconeguda d’acord amb el calendari següent:

  1. El 20 %  amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2016.
  2. El 35 % amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2017.
  3. El 100 % amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2018.

2.2. Els requisits i els mèrits que s’hagin de tenir en compte en aquesta fase extraordinària d’implantació s’han d’entendre referits al dia 31 de desembre de 2015.

2.3 El personal funcionari de carrera i laboral de 60 anys o més que es trobi inclòs en l’apartat 2.1 d’aquest acord percebrà la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tingui reconeguda d’acord amb el calendari següent:

  1. El 33 %  amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2016.
  2. El 66 % amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2017.
  3. El 100 % amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2018.

2.4 El personal funcionari de carrera i laboral que tingui 64 anys o més el dia 1 de gener de 2016 percebrà la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tingui reconeguda d’acord amb el calendari següent:

  1. El 70 %  amb efectes econòmics el dia 1 de gener de 2016.

En el supòsit que aquest personal se li reconegui la prolongació en el servei actiu més enllà de l’edat ordinària de jubilació restarà exclòs de l’aplicació d’aquest punt. A partir dels efectes de la resolució de prolongació del servei actiu passarà a percebre la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tingui reconegut amb els efectes del punt 2.3

2.5 El personal funcionari de carrera i laboral que es trobi inclòs en l’apartat 2.1 d’aquest acord i a partir de l’ 1 de gener hagi de complir 60 anys percebrà la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tingui reconeguda d’acord amb el calendari fixat en el punt 2.3 a partir del mes següent d’haver complit aquesta edat.

2.6 Les quanties corresponents al grau o nivell de carrera professional seran les regulades en el punt 6.2 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de dia 19 de maig de 2015.

3. Ponderació dels serveis prestats

Als efectes de determinar el nombre de dies de serveis prestats en el procés extraordinari d’implantació de la carrera professional horitzontal –que té per finalitat l’enquadrament inicial de nivell— s’aplicaran els criteris de ponderació de les taules següents computant-se tots els períodes treballats en qualsevol cos o escala, o en qualsevol grup professional laboral:

- Dies acreditats per al personal de cossos i escales del subgrup A1, o en el grup professional A.

Subgrup A1/grup prof. A

Subgrup A2/ grup prof. B

Subgrup C1/ grup prof. C

Subgrup C2/ grup prof. D

Altres agrup./ grup prof. E

1

0,60

0,50

0,40

0,30

- Dies acreditats per al personal de cossos i escales del subgrup A2, o en el grup professional B.

Subgrup A1/ grup prof. A

Subgrup A2/ grup prof. B

Subgrup C1/ grup prof. C

Subgrup C2/ grup prof. D

Altres agrup./ grup prof. E

1

1

0,60

0,50

0,40

- Dies acreditats per al personal de cossos i escales del subgrup C1, o en el grup professional C.

Subgrup A1/ grup prof. A

Subgrup A2/ grup prof. B

Subgrup C1/ Grup Prof. C

Subgrup C2/ Grup Prof. D

Altres Agrup./ Grup Prof. E

1

1

1

0,60

0,50

- Dies acreditats per al personal de cossos i escales del subgrup C2 i agrupacions professionals de la disposició addicional 7 de l’EBEP, o en els grups professionals D i E.

Subgrup A1/ Grup Prof. A

Subgrup A2/ Grup Prof. B

Subgrup C1/ Grup Prof. C

Subgrup C2/ Grup Prof. D

Altres Agrup./ Grup Prof. E

1

1

1

1

1

4. Ajornament de la recuperació de la part de la paga extraordinària que es va perdre durant l’any 2012

4.1 Les previsions detallades en el punt segon d’aquest Acord van lligades al següent calendari de pagament de la recuperació de la part de la paga extraordinària que es va perdre durant l’any 2012:

  1. Si la situació financera, econòmica i pressupostària ho permet, s’abonarà el 12,5% dins l’exercici 2016. En cas contrari, aquest 12,5% es farà efectiu el mes de gener de 2017.
  2. Gener de 2017: 25%.
  3. Gener de 2018: la part restant fins arribar al 100%.

5. Modificació del model de carrera ordinària

5.1. Per a progressar en la carrera professional, es desenvolupa un model de carrera professional en què l'avaluació de l'acompliment i la millora contínua es configura com l'eix fonamental. És a dir, a més del requisit de cinc anys de permanència en el nivell d’origen, s’haurà de superar l’avaluació corresponent. A aquests efectes només es valoraran la formació i la resta d’ítems obtinguts a partir del dia 1 de gener de 2010.

Per tot això, s’encarrega a l’EBAP que presenti un model d’indicadors i d’avaluació de l’acompliment en què de manera ponderada i en funció de les diferents categories professionals s’elabori un model d’avaluació progressiu, basat en els ítems següents:

  1. Formació.
  2. Docència.
  3. Compromís amb l'organització.
  4. Avaluació de l’acompliment (avaluació 360º).
  5. Compliment d’objectius de la seva unitat i personal.

5.2. Nivell IV reconegut en fase d'implantació.

El personal que ha accedit al nivell IV en la fase d'implantació extraordinària estarà obligat a presentar-se a cada avaluació que li pertoqui pel temps de serveis prestats. En cas de dues avaluacions negatives i previ informe preceptiu de l’òrgan competent es podrà proposar el descens al nivell immediatament inferior. En cap cas, el fet de no superar aquestes avaluacions no podrà suposar la remoció del lloc de feina, tant pel que fa al personal inclòs en aquest punt com a la resta de nivells.

5.3.Configuració del model.

El model de carrera ordinària es configura com l'element clau de motivació i creixement professional en el si de la Funció Pública. Aquest esforç i creixement ha d'anar aparellat a la remuneració corresponent a cada nivell, així com al reconeixement i valoració del nivell de carrera.

5.4. Principis rectors de l'avaluació seran:

  1. Fomentar la prestació de serveis d'atenció a la ciutadania.
  2. Afavorir la qualitat a través de la millora continuada dels serveis que el ciutadà rep de l’Agència Tributària de les Illes Balears.
  3. Desenvolupar l'Administració Electrònica facilitant la informació al ciutadà dels serveis que presta l'Administració autonòmica.
  4. Racionalitzar la gestió pública a través d'instruments de mesura de l'activitat que serveixin per aconseguir major eficiència del servei públic.

6. Convocatòria de carrera ordinària.

La primera convocatòria de carrera ordinària per accedir als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal es durà a terme dins el segon semestre de 2017, d’acord amb els requisits establerts. En  aquesta convocatòria, i per una sola vegada, es tendran en compte les fraccions de temps romanents que no hagin estat utilitzades per obtenir un nivell en la fase extraordinari d’implantació i sempre que la durada del període excedent sigui superior a tres anys.

7. Personal funcionari interí.

S’estableix un sistema extraordinari i únic que permet al personal funcionari interí en actiu en el moment de la signatura d’aquest acord que assoleixi la condició de funcionari de carrera per haver superat les proves selectives corresponents a la primera oferta pública d’ocupació que es convoqui, i que acrediti haver prestat cinc anys de serveis de manera ininterrompuda a l’Agència Tributària de les Illes Balears, ser enquadrat en el nivell I de carrera professional horitzontal.

8. Pau social

Les organitzacions sindicals signants d’aquest Acord es comprometen a garantir, pel que fa a aquest acord, la pau social durant un termini mínim de tres anys, sempre que es compleixin els termes pactats en aquest Acord.

9. Desenvolupament de l’acord.

Les parts signants d’aquest Acord es comprometen a negociar els Acords de desenvolupament que siguin necessaris per a  dur a terme les prescripcions previstes en el present document abans del dia 31 de desembre de 2015.

10. Vigència.

Aquest acord complementa l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de dia 19 de maig de 2015, que restarà en vigor en tot allò que no s’oposi al contingut del present acord.

Marratxí, 19 de novembre de 2015

Per l’Administració

Per les Organitzacions Sindicals

CCOO             CSIF                 STEI Intersindical                     UGT                           USO

 

Palma, 14 de desembre de 2015

La secretària general

Teresa Suárez Genovard