Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 18082
Convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de la categoria de peó de l'Ajuntament d'Alcúdia, els seus organismes autònoms i ens depenents, mitjançant CONCURS
Versió PDF
Mitjançant Resolució de batlia núm. 2044. de data 14 de desembre de 2015, s’han aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball de la categoria de peó de l’Ajuntament d’Alcúdia, els seus organismes autònoms i ens depenents, mitjançant CONCURS.
Cosa que fem pública
Alcúdia, 15 de desembre de 2015
El batle,
Antoni Mir Llabrés
BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA D’UNA BORSA DE FEINA DE PEONS PER L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA MITJANÇANT CONCURS.
1.- Objecte de la convocatòria. Característiques del lloc de feina.
L’objecte d’aquesta convocatòria és la creació d’una borsa de treball de la categoria de peó mitjançant CONCURS (de conformitat amb el previst a l’article 22.1 del Conveni Col·lectiu del personal laboral de l’Ajuntament d’Alcúdia publicat al BOIB núm. 66 de data 5 de maig de 2009), per a l’Ajuntament d’Alcúdia, els seus organismes autònoms i ens dependents, a l’efecte de substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències, etc, o qualsevol supòsit de contractació com a personal no permanent, d’acord amb l’article 15 del RDL 1/1995, de 24 de març pel que s’aprova l’Estatut dels Treballadors
Característiques del lloc de feina de PEÓ:
- Tipus de contracte: laboral temporal (de conformitat amb l’article 15 del RDL 1/1995, de 24 de març pel que s’aprova l’Estatut dels Treballadors, i articles 2, 3 i 4 del RD 2720/1998, de 18 de desembre, pel qual es desenvolupa l’article 15 de l’Estatut dels treballadors en matèria de contractes de durada determinada).
- Previsió de la durada: (es desconeix, es concretarà si és possible en cada cas).
- Jornada: completa (37’5 hores a la setmana), o a temps parcial (segons les necessitats del servei).
- Lloc de treball: Edificis, centres, infraestructures i instal·lacions municipals.
- Funcions a desenvolupar: les pròpies del lloc de feina:
a. L’execució material de la neteja de les platges del terme municipal, en els períodes i forma en què els indiquin els seus superiors.
b. Neteja de les vies públiques del terme municipal, segons les instruccions del capatàs i oficials de serveis diversos.
c. Neteja dels camins veïnals, i alçament de parets que es trobin en deficient estat.
d. Col·laboració amb els peons de la secció de jardins i manteniment, ja que en cas necessari poden prestar serveis en tasques elementals de la secció de manteniment.
f. Execució d’obres elementals sobre les quals hagin estat prèviament instruïts, fins i tot instal·lació de cadafals, cadires, taules, etc, en esdeveniments o festeigs d’àmbit municipal.
- Salari base: 955,67 euros mensuals (14 pagues).
- Període de prova: 30 dies.
2.- Normativa d’aplicació.
Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en les bases d’aquesta convocatòria i, en allò que no s’hi prevegi, per la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció Pública de les Illes Balears i supletòriament, per al no previst a l’anterior, pel Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció e funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la demés normativa que li sigui d’aplicació.
3.- Requisits dels aspirants.
Hauran de reunir les següents condicions:
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia del termini de presentació d’instàncies i mantenir-los al moment de formalitzar el corresponent contracte de treball, si n’és el cas.
4.- Sol·licituds.
Les instàncies per participar en el procés selectiu es formalitzaran segons el model que figura a l’Annex I de les presents bases, es dirigiran al Sr. Batle, i es presentaran al registre general d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAP). Als efectes del dispost a la base 10.1., necessàriament els aspirants hauran d’indicar un telèfon (o varis) de contacte.
Per ser admès a aquest procediment bastarà que els aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera d’aquesta convocatòria, adjuntant una còpia compulsada del seu Document Nacional d’Identitat. La restant documentació haurà d’acreditar-se en el moment i terminis que es determinin.
Els aspirants que optin a puntuar a la fase de concurs hauran d’acompanyar a la instància els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte, els quals hauran d’anar relacionats a l’esmentat document. Els documents presentats hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de publicació de la convocatòria en el BOIB, que actuarà com a límit. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o subsanació d’errors relativa als mèrits.
El termini per la presentació d’instàncies serà de DEU DIES HÀBILS (10) comptats a partir del següent al de la publicació d’aquestes bases en el BOIB. Si el darrer dia d’aquest termini fos dissabte o dia inhàbil, s’entendrà ampliat fins l’immediat dia hàbil següent.
5.- Admissió dels aspirants.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Sr. Batle aprovarà per resolució la relació provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament d’Alcúdia i a la pàgina web (www.alcudia.net), i es concedirà un termini de CINC DIES HÀBILS per la presentació de possibles reclamacions, esmena d’errades o rectificacions, d’acord amb el previst a l’article 71 de la LRJAP.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.
Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim de cinc dies hàbils, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web.
6.- Tribunal Qualificador.
El Tribunal Qualificador estarà constituït pels membres següents:
- President:
- Vocals (3):
- Secretari:
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense President ni sense Secretari. Els membres del tribunal hauran de tenir igual o superior categoria a les convocades, i una titulació acadèmica igual o superior a la exigida a la clàusula 3.
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal s’ajustarà al previst en els articles 28 i 29 de la LRJAP.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància del correcte desenvolupament del procediment selectiu.
7.- Barem de mèrits del concurs.
La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 100 punts. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants i que el Tribunal valorarà es regirà pel següent barem, de conformitat amb el previst a l’article 22.1 del Conveni Col·lectiu del personal laboral de l’Ajuntament d’Alcúdia:
7.1.- Titulacions acadèmiques oficials (fins un màxim de 20 punts). Es valoraran en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o amb equivalència reconeguda pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, segons el següent detall:
7.1.1.- Títol de Graduat en E.S.O, Títol de Batxiller o Cicle Formatiu de Grau Mitjà -CFGM- o Superior -CFGS- (o equivalent) en matèries no relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó : 5 punts.
7.1.2.- Cicle Formatiu de Grau Mitja (CFGM) o equivalent en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó: 10 punts.
7.1.3.- Títol de Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) o equivalent en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó: 20 punts.
Les titulacions necessàries per a una titulació superior no poden acumular puntuació, per lo que es valorarà i puntuarà el nivell màxim d’estudis acreditat.
7.2.- Cursos de formació (fins un màxim de 20 punts). Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de les places convocades. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
El cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
7.2.1.- L’hora d’impartició es valora amb 0’3 punts.
7.2.2.- L’hora d’aprofitament es valora amb 0’2 punts.
7.2.3.- L’hora d’assistència es valora amb 0’1 punts.
7.3.- Experiència professional (fins un màxim de 30 punts). Es valorarà l’acreditació de l’experiència professional dels aspirants segons el següent barem:
7.3.1.- Serveis prestats a l’empresa privada (dins l’àmbit de la construcció, neteja viària, neteja de camins –no es valorarà la neteja d’edificis o d’espais públics- pintors, jardineria o similars) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de les places convocades: 0’05 punts per mes, fins un màxim de 10 punts.
7.3.2.- Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a la de les places convocades: 0’07 punts per mes, fins un màxim de 20 punts.
7.3.3.- Serveis prestats a qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs a l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a la de les places convocades: 0’10 punts per mes, fins un màxim de 30 punts.
7.4.- Antiguitat reconeguda a les administracions públiques (fins un màxim de 20 punts). Es valorarà l’acreditació de l’antiguitat dels aspirants a qualsevol lloc de feina (excepte aquells que impliquin exercici de funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a la de les places convocades) a l’administració pública segons el següent barem: Serveis prestats com a personal laboral o funcionari a qualsevol administració pública (excepte en els casos que es tracti de personal eventual o de confiança), 0’5 punts per mes, fins un màxim de 20 punts. (En el cas que els aspirants acreditin experiència al criteri anterior 7.3.3., exclourà la possibilitat de sumar punts en aquest criteri 7.4.).
7.5.- Coneixement de la llengua catalana (fins un màxim de 10 punts). Es valoraran els certificats expedits u homologats per la EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, segons la següent baremació:
7.5.1.- Nivell B1 (abans A): 3 punts.
7.5.2.- Nivell B2 (abans B): 5 punts.
7.5.3.- Nivell C1 (abans C): 10 punts.
Es valorarà només un certificat dels que pugui aportar l’aspirant, que serà el de major graduació. Els coneixement de llengua catalana únicament es valoraran dins aquest apartat.
8.- Forma d’acreditar els mèrits.
En relació als apartats 7.3. i 7.4., certificació expedida per l’entitat on s’han prestat els serveis; la certificació ha de recollir la descripció del tipus de feina realitzada i també el període de la relació; necessàriament s’ha d’acompanyar certificació de l’experiència o vida laboral expedida per l’administració competent.
En relació als apartats 7.1., 7.2. i 7.5., Títol o certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial o homologada.
No seran valorats, ni en cap cas puntuaran, els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.
9.- Valoració del concurs, relació resultant i constitució de la borsa de treball.
9.1.- El Tribunal valorarà els mèrits proposats pels aspirants de conformitat amb les clàusules anteriors.
Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà públic al tauler d’anuncis municipal i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Alcúdia (www.alcudia.net) les puntuacions atorgades a cada aspirant per cada un dels conceptes prevists a la clàusula 7. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al Tribunal dins del termini dels tres dies hàbils següents al de publicació de l’esmentada valoració.
En cas d’empat entre aspirants, aquest es resoldrà per sorteig.
9.2.- Una vegada finalitzada aquesta fase de valoració i puntuació, i esgotats els terminis de revisió i resoltes, en el seu cas, les revisions o audiències sol·licitades, el Tribunal elevarà la seva proposta al Sr. Batle per resoldre la constitució de la borsa de treball, que vendrà conformada pels 15 primers aspirants que hagin assolit les majors puntuacions. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l’espera de ser cridats per l’Ajuntament per odre de puntuació quan es produeixi la necessitat de contractar un peó.
La resolució per la qual es constitueixi la borsa de feina s’ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, a la pàgina web (www.alcudia.net) i al BOIB, amb indicació de les 20 persones que en formaran part i la puntuació que han obtingut.
10.- Funcionament de la borsa de treball.
10.1.- Les persones que formen part d’aquesta borsa a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin en situació d’incapacitat temporal o d’embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu) i excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball d’aquesta borsa.
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants a la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.
A aquest efecte, el departament de Recursos Humans amb la presència d’un representant dels treballadors com a testimoni, es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats. En el cas que no es pugui contactar telefònicament amb l’interessat, si aquest ha posat la seva direcció de correu electrònic a la instància de la borsa de feina, es comunicarà per aquest mitjà el lloc a cobrir i la resta d’informació precisa.
Dins el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per e-mail), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista dels quinze aspirants seleccionats i passarà a ocupar el darrer lloc (es a dir, no quedarà exclòs de la borsa de feina), i el departament de Recursos Humans avisarà al següent de la llista.
Si algun dels integrants de la bossa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (es a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de feina, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació), serà definitivament exclòs de la bossa de feina a tots els efectes.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el darrer lloc de la llista.
10.2.- Vigència d’aquesta borsa.
La constitució d’aquesta borsa de feina substituirà i deixarà sense efecte les que l’Ajuntament i els seus ens dependents hagin pogut constituir anteriorment pels mateixos llocs de feina.
La borsa de feina objecte d’aquestes bases tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
11.- Presentació de documents.
Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a una contractació hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils comptats a partir del dia en què manifestin la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds:
No podran ser contractats els qui no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major, o si se’n dedueix que manquen d’algun dels requisits.
12.- Impugnació.
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
ANNEX I
MODEL D’INSTÀNCIA BORSA DE FEINA DE PEONS PER L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA.
...................................................................., major d’edat, amb DNI núm............................, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al .........................................................., de ..................................., telèfon/s.....................................(és imprescindible designar un o varis números de telèfon), e-mail........................................
EXPÒS:
1.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de feina de PEONS de l’Ajuntament d’Alcúdia.
2.- Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen a la Base Tercera de la convocatòria.
FAIG CONSTAR: Que, de conformitat amb el que disposen les bases de la present convocatòria en relació amb el requisit del català, he optat per:
(.....) Acreditar el coneixement de català.
(.....) Realitzar la prova de català.
DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:
-
-
-
-
Per tot l’exposat,
SOL·LICIT:
Ser admès/a a la Borsa de feina de PEONS de l’Ajuntament d’Alcúdia, convocada per decret del Batle de data 14 de desembre de 2015.
Alcúdia, ................... de ............................... de 2015.
(signatura)
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA.