Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 18064
Decret de l'Ajuntament de Calvià pel qual es creen fitxers de dades de caràcter personal de l'Ajuntament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 20 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, estableix que la creació, modificació o supressió dels fitxers de les administracions públiques només pot fer-se mitjançant disposició general publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat o diari oficial corresponent.

L'entrada en vigor del reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, aprovat mitjançant el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, ha introduït, a través dels articles 53 i 54, algunes novetats referides a la forma i contingut de la disposició, entre les quals destaca la necessitat d'especificar el sistema de tractament del fitxer, que pot ser automatitzat, no automatitzat o parcialment automatitzat.

En l'exercici de les competències que tenc atribuïdes, i en compliment de l'article 20 de l'esmentada llei, així com de l'article 52 del reglament que la desenvolupa, dispòs:

Primer. Els fitxers de l'Ajuntament de Calvià són els continguts en els annexos d'aquest decret.

Segon. Es creen els fitxers inclosos en l'Annex I d'aquest decret, en compliment de l'article 20 de la Llei Orgànica 15/1999 i de l'article 54.1 del reglament de desenvolupament d'aquesta.

Tercer. Els fitxers que es recullen en els annexos d'aquest decret s'han de regir per les disposicions generals i instruccions que es detallin per a cadascun, i han d'estar sotmesos, en tot cas, a les normes legals i reglamentàries de superior rang que els siguin aplicables.

Quart. En compliment de l'article 55 del reglament de desenvolupament de la Llei 15/1999, els fitxers han de ser notificats perquè siguin inscrits en el Registre General de Protecció de Dades en el termini de trenta dies a comptar  de la publicació d'aquest decret en el butlletí oficial de la comunitat autònoma.

Cinquè. Aquest decret ha d'entrar en vigor l'endemà de ser publicat en el butlletí oficial de la comunitat autònoma.

 

El batle
Alfonso Rodríguez Badal

 

ANNEX I
Fitxers de nova creació

Fitxer: AJUDES I SUBVENCIONS

a) Denominació del fitxer, descripció de la seva finalitat i usos prevists:

a.1) Denominació: Ajudes i Subvencions.

a.2) Descripció de la finalitat i usos prevists: organització d'activitats pròpies de les associacions. S'hi 'inclou la gestió, el control de les activitats i les subvencions a aquestes associacions. Aquestes activitats són:

  • Organització de festes locals i actes associatius.
  • Actuacions perquè les associacions del municipi puguin desenvolupar la seva activitat (esdeveniments, gestió, control de les activitats i subvencions d'aquestes associacions, fitxers d’associacions).
  • Reunions, cessió de locals municipals.
  • Cursos, oferta pública, contractes administratius.
  • Convocatòries, convenis amb associacions.
  • Documents comptables, pressupostos, justificació de les subvencions, despeses, etc.
  • Informació a les associacions.
  • Queixes i peticions.

b) Procedència de les dades de caràcter personal, persones o col·lectius d'interessats i procediment de recollida de les dades:

b.1) Procedència de les dades: de la persona interessada o el seu representant legal; altres persones físiques; registres públics; fonts accessibles al públic; entitats privades; administracions públiques, altres (agrupacions de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns, etc.).

b.2) Col·lectius d'interessats: empleats, ciutadans i residents, associats, socis o membres, propietaris i/o arrendataris, representants legals, persones de contacte, beneficiaris.

b.3) Procediment de recollida: formularis de sol·licitud, via telefònica, en línia i correu electrònic.

c) Estructura bàsica del fitxer, descripció dels tipus de dades incloses en el fitxer i sistema de tractament utilitzat:

c.1) Estructura bàsica del fitxer:

Dades de caràcter identificatiu: DNI, NIF, o un altre document identificatiu oficial, nom i cognoms, adreça, telèfon, correu electrònic, signatura, fax.

Informació comercial: activitats i negocis, llicències comercials.

Dades econòmiques, financeres, assegurances: ingressos/rendes, dades bancàries, assegurances, subsidis/beneficis, pressuposts.

Dades de transaccions, béns i serveis: transaccions financeres, subvencions econòmiques.

Altres tipus de dades: programa d'actuacions, memòria d'activitats.

c.2) Sistema de tractament: mixt.

d) Cessions o comunicacions de dades: hisenda pública i Administració tributària, bancs, caixes d'estalvi i caixes rurals. Les previstes en la legislació vigent en matèria d'ajudes i subvencions.

e) Transferències internacionals de dades: no se’n preveuen.

f) Entitat pública titular del fitxer: Servei de Participació Ciutadana.

g) Servei o unitat per exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició: l'òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició en els termes establerts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1 (Calvià).

h) Nivell de seguretat adoptat: nivell bàsic.