Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 18027
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 10 de desembre de 2015 per la qual es convoquen i es regulen, a les Illes Balears, les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de nivell 1 de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de salt, doma i concurs complet i de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de resistència, orientació i turisme eqüestre

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial, estableix, en l’article 30, els requisits d’accés de caràcter específic a aquests ensenyaments.

D’altra banda, mitjançant el Reial decret 933/2010, de 23 de juliol, s’estableixen els títols de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de salt, doma i concurs complet i de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de resistència, orientació i turisme eqüestre i es fixen els ensenyaments mínims i els requisits per accedir-hi,les característiques de la prova: el contingut, els criteris d’avaluació, els efectes i la vigència, les exempcions, les adaptacions per als discapacitats, els components i les funcions del tribunal.

 Finalment l’Ordre ECD/2406/2012, 30 d’octubre, estableix el currículum dels cicles inicial i final de grau mitjà corresponent als títols de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de salt, doma i concurs complet i tècnic esportiu en les disciplines hípiques de resistència, orientació i turisme eqüestre

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Convocar les proves d’accés de caràcter específic, a les Illes Balears, que són un requisit per sol·licitar plaça als ensenyaments esportius de règim especial de grau mitjà de nivell 1 de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de salt, doma i concurs complet i de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de resistència, orientació i turisme eqüestre i aprovar les instruccions mitjançant les quals es concreten aspectes sobre l’organització d’aquestes proves (annex 1).

Segon

Aprovar el model d’inscripció a aquestes proves (annex 2), el model de declaració jurada (annex 3) i el calendari de les actuacions del procés (annex 4).

Tercer

Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Quart

Disposar que aquesta Resolució entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 Palma, 10 de desembre de 2015

El director general de Planificació, Ordenació i Centres

Antonio Morante Milla

 

ANNEX 1

Instruccions

1. Persones que s’han d’inscriure per fer la prova i persones exemptes de fer-la

1.1 S’han d’inscriure per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments de grau mitjà de nivell 1 de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de salt, doma i concurs complet i de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de resistència, orientació i turisme eqüestre les persones que tenen els requisits d’accés als ensenyaments esportius de règim especial de caràcter general (graduat en ESO o equivalent acadèmic) i les persones que han superat les proves generals d’accés per a persones sense requisits acadèmics.

1.2 No s’hi han d’inscriure pel fet d’estar exempts de superar la prova:

a) Els esportistes d’alt nivell (amb un certificat expedit per l’òrgan competent) de la modalitat esportiva a la qual s’inscriuen.

b) Els esportistes d’alt rendiment: els esportistes d’alt nivell de les Illes Balears tenen la condició d’esportistes d’alt rendiment d’Espanya, atès el que disposa l’article 2.3 del Reial decret 971/2007, i els són aplicables les mesures establertes en l’article 9 d’aquest Reial decret.

c) Les persones que acreditin haver estat seleccionades, en la mateixa modalitat o especialitat a la qual s’inscriuen, per la respectiva federació esportiva espanyola per representar Espanya en competicions internacionals de categoria absoluta, almenys una vegada en els darrers dos anys. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pel Consell Superior d’Esports.

d) Les persones que hagin estat seleccionades per la Reial Federació Hípica per representar Espanya, durant els dos darrers anys, almenys en una competició oficial internacional de categoria absoluta o categoria de jove genet en la modalitat corresponent.

e) Les persones que tinguin un certificat expedit per la Reial Federació Hípica Espanyola que acrediti el galop de nivell 7 en les modalitats hípiques de salts d’obstacles i doma i el galop de nivell 5 en la modalitat d’hípica de concurs complet del Reglament de titulacions de genets d’aquesta Federació.

2. Termini d’inscripció a la prova

El termini per inscriure’s a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments de règim especial de grau mitjà especificats en el punt 1 és des del dia 08 fins al dia 14 de gener de 2016, ambdós inclosos.

3. Llocs d’inscripció a la prova

La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic s’ha de fer als llocs següents:

a) ES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears (IES CTEIB). Gremi dels Forners, 4 (Poliesportiu Príncipes de España), 07009 Palma. Tel.: 971 43 37 14, <www.iescteib.org>.

b) Delegació Territorial d’Educació a Menorca. Avinguda de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó. Tel.: 971 36 90 08.

4. Documentació necessària per inscriure’s a la prova

4.1 Per formalitzar la inscripció a la prova, les persones interessades han de presentar, en tots els casos, els documents següents:

a)  Una sol·licitud per duplicat segons el model oficial (annex 2), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.

b)  L’original i una còpia del document oficial d’identificació.

c)  Una declaració jurada de no tenir cap requisit d’accés directe que permeti accedir als ensenyaments esportius de règim especial (annex 3), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.

d)  L’original i una còpia del títol de graduat en educació secundària o un títol equivalent, o del certificat que acrediti que s’ha superat la prova d’accés per a persones sense requisits acadèmics. Aquests documents han d’especificar la nota o la mitjana obtinguda.

4.2 A més, s’ha d’acreditar el pagament al compte de la federació de l’import que aquesta ha establert per fer la prova aportant al centre, en el moment de formalitzar la inscripció, una còpia de l’ingrés bancari, que ha d’indicar el nom, els llinatges, el concepte «Inscripció prova específica» i el nivell i la modalitat esportiva:

Nivell 1 de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de salt, doma i concurs complet i de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de resistència, orientació i turisme eqüestre: ingrés bancari de 100 € al compte de la Federació Balear d’Hípica següent:

ES 31 04 8721 8516 2000001563.

5. Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s a la prova

5.1 La secretaria del centre on es presenti la sol·licitud per fer la prova ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada, un cop hagi comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada. La secretaria del centre s’ha de quedar una fotocòpia del document oficial d’identificació i de la resta dels documents que es presenten després d’acarar-los amb els originals i compulsar-los.

5.2 Així mateix, el centre ha de comunicar qualsevol circumstància que s’hagi de valorar prèviament als membres del tribunal avaluador i/o a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

6. Adaptació de la prova d’accés de caràcter específic en cas de discapacitat acreditada

Aquesta situació es regula en la normativa vigent de cada modalitat esportiva. El centre ha de fer arribar al tribunal avaluador la documentació que hagin presentat les persones que demanen fer una prova adaptada a fi que aquest faci les adaptacions pertinents i les comuniqui, si cal.

7. Comprovació dels requisits

El centre ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que els sol·licitants compleixen les condicions que permeten fer la prova.

8. Llista provisional de persones admeses i de persones excloses

La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés s’ha de publicar el dia 15 de gener de 2016 al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on s’ha presentat la sol·licitud.

9. Reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i excloses

9.1 Les reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic s’han de presentar els dies 18 i 19 de gener de 2016. Aquestes reclamacions s’han d’adreçar al president del tribunal avaluador i s’han de lliurar a la secretaria del centre.

9.2 Aquestes reclamacions s’han d’haver resolt el dia 21 de gener de 2016.

10. Llista definitiva de persones admeses per fer la prova

10.1 El dia 21 de gener de 2016, el centre ha de publicar la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic.

10.2 Contra aquesta llista definitiva es pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes natural comptador des de la data en què s’hagi publicat.

11. Publicació de la relació d’estris

La relació d’estris, en cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, s’ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on es faci la prova, el dia 12 de gener de 2016.

12. Comunicació de les dades dels inscrits per fer la prova d’accés

12.1.    El centre que fa la prova d’accés ha de fer arribar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres una llista amb les persones inscrites per fer la prova, com a màxim, el dia 21 de gener de 2016.

12.2.    Així mateix, el centre educatiu ha de trametre la documentació presentada per les persones que demanen fer una prova adaptada i ha de comunicar aquesta circumstància i qualsevol altra que hagi de valorar prèviament el tribunal.

13. Data i horari de la prova d’accés

13.1.    La prova d’accés de les modalitats esportives de nivell 1 de grau mitjà s’ha de fer els dies que s’indiquen a continuació als llocs següents:

a)  Mallorca: dia 31 de gener del 2016, a les 9 h, al Club Hípico Veracruz. Camí de sa Cova, parcel·la 14, autopista Palma -Llucmajor, sortida 12.

b)  Menorca: dia 24 de gener de 2016, a les 9 h, al Club Hípic d’Alaior.  Carrer des Cós, s/n. 07730 Alaior.

13.2.    El tribunal avaluador de la prova s’ha de reunir mitja hora abans de l’inici de la prova.

13.3.    Per poder participar en la prova d’accés, els inscrits s’han de presentar als llocs establerts en el punt 13.1 a l’hora indicada.

13.4.    Si cal, l’ordre d’actuació i/o qualsevol modificació d’aquest horari s’han de publicar al tauler d’anuncis del centre i a la seva pàgina web com a mínim 48 hores abans de l’horari determinat inicialment per al desenvolupament de la prova.

14. Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres del tribunal avaluador han de verificar la identitat dels aspirants a l’inici de la prova i la poden tornar a verificar en qualsevol moment del desenvolupament d’aquesta.

15. Tribunal avaluador

15.1.    La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de designar un tribunal per avaluar la prova d’accés de cada una de les especialitats.

15.2.    El tribunal avaluador té la funció d’organitzar la prova i desenvolupar-la i ha d’estar format per les persones següents:

a)  Un president: el director o un membre de l’equip directiu del centre educatiu al qual estan adscrits els ensenyaments. La seva funció és garantir que la prova d’accés es desenvolupi d’acord amb el que estableixen l’ordre i el reial decret referent a aquests títols.

b)  Un vocal en representació de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Juntament amb el president, té la funció de garantir que la prova d’accés es desenvolupi d’acord amb el que estableixen el reial decret i l’ordre referents a aquests títols.

c)  Un mínim de tres avaluadors, preferentment representants de la federació corresponent i a proposta d’aquesta, que compleixin els requisits de titulació o certificació establerts en la normativa vigent per a cada especialitat esportiva. La seva funció és valorar les actuacions dels aspirants.

d)  Un secretari: preferentment el cap del Departament o un professor dels ensenyaments esportius de règim especial del centre educatiu al qual estan adscrits els ensenyaments. La seva funció és estendre una acta del desenvolupament de la prova i certificar que aquesta es fa de conformitat amb la normativa vigent.

15.3.    La direcció del centre i la federació han de proposar els membres del tribunal avaluador que siguin competència seva a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres abans del 15 de gener de 2016.

16. Expedients de les persones inscrites

El centre ha de posar a disposició de cada tribunal avaluador la documentació presentada per les persones inscrites per fer la prova d’accés, les llistes d’inscrits, les actes de les proves i altres documents que siguin necessaris.

17. Continguts i qualificació de la prova

17.1.    Els continguts i els criteris d’avaluació de la prova específica d’accés es detallen en la normativa vigent per a cada modalitat esportiva.

17.2.    En la qualificació final de la prova s’han d’utilitzar les expressions «Apte» i «No apte». Per obtenir la qualificació d’apte, els aspirants han de superar totes les parts de la prova.

18. Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés

El dia 1 de febrer de 2016, el centre on s’ha fet la prova d’accés d’aquestes especialitats esportives de nivell 1 de grau mitjà ha de publicar al tauler d’anuncis i a la seva pàgina web la llista provisional de les persones que han resultat aptes i de les que han resultat no aptes.

19. Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

19.1.    Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes es pot presentar una reclamació els dies 2 i 3 de febrer de 2016. Aquesta reclamació s’ha d’adreçar al president del tribunal avaluador i s’ha de lliurar a la secretaria del centre.

19.2.    El President ha de convocar els membres del tribunal avaluador per estudiar el contingut de la reclamació i, si cal, indicar a la persona interessada que assisteixi a una sessió de revisió de la prova per poder-li comentar els criteris de correcció i de qualificació que s’han fet servir.

19.3.    La revisió de la prova, si és necessària, s’ha de fer el dia 4 de febrer de 2016.

19.4.    El tribunal avaluador ha d’estendre una acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

19.5.    Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió del tribunal avaluador poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes natural comptador des de la publicació de la llista definitiva de persones aptes.

20. Llista definitiva de persones aptes

La llista definitiva de persones aptes a la prova d’accés s’ha de publicar el dia 5 de febrer de 2016 al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu que ha fet la prova.

21. Tramesa d’una còpia de les actes a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

El dia 8 de febrer de 2016, una vegada acabat el procediment d’avaluació, els centres han d’enviar una còpia compulsada de les actes a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. 

22. Lliurament dels certificats d’aptitud

Les persones que hagin superat la prova d’accés específica poden recollir el certificat que ho acredita al mateix centre en què s’ha duit a terme la prova a partir del dia 9 de febrer de 2016. El centre ha d’adjuntar d’ofici aquest certificat a l’expedient dels alumnes que sol·licitin una plaça en el procés d’admissió i matrícula d’aquests ensenyaments per al curs 2015-2016.

23. Sol·licitud d’una plaça als ensenyaments esportius de règim especial

Les persones que hagin superat la prova d’accés i les que tenen altres documents que els permeten estar exempts de fer aquesta prova poden sol·licitar l’admissió als ensenyaments esportius que vulguin cursar, de conformitat amb la normativa vigent.

A partir del 15 de febrer i fins al 19 de febrer, inici del procés d’admissió i matricula per al curs 2015/16. 

 

ANNEX 2

Sol·licitud d’inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius

 

Llinatges:                                                                    Nom:                                                       DNI:

Adreça:                                                                                                                                      CP:

Localitat:                                                                                                                   Telèfon:

Adreça electrònica:

 EXPÒS:

 Que complesc els requisits generals d’accés. (   )

Que he superat la prova d’accés de caràcter general per a les persones sense requisits acadèmics. (   )

Per això, adjunt la documentació següent a aquesta sol·licitud:

  1. Un document oficial d’identificació (obligatori).
  2. Una declaració jurada de no complir cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial.
  3. El document d’ingrés bancari del pagament del preu de la prova.

SOL·LICIT:

La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de la modalitat següent:

HÍPICA, nivell 1

En el cas que sigui necessari, deman l’adaptació de la prova perquè tenc necessitats educatives especials. Per això, aport els documents següents:

(   )      Un certificat oficial que acredita el tipus i el grau de discapacitat.

(   )      Un dictamen d’escolarització amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa.

___________________, ____ d_________ de 2016

 

[Signatura del sol·licitant]

DIRECTOR/A DEL CENTRE

 

ANNEX 3

Declaració jurada

Prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de règim especial

Nom i Llinatges_______________________________________________,   amb document oficial d’identificació núm. _____________________,   inscrit/a a la prova d’accés de caràcter   específic als ensenyaments esportius de la modalitat següent:

HÍPICA, nivell 1

DECLAR SOTA JURAMENT / PROMET QUE:

No complesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe a aquests ensenyaments esportius de règim especial.

En cas que complesqui els requisits en el moment de fer la prova, no hi participaré.

______________, ______ d____________________ de 2016

 

[Signatura]

    

 

ANNEX 4

Calendari de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de nivell 1 de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de salt, doma i concurs complet i de tècnic esportiu en les disciplines hípiques de resistència, orientació i turisme eqüestre a les Illes Balears

Dates

Actuació

Punt

15/01

El centre i la federació comuniquen a la DGPOC la proposta de membres del tribunal avaluador.

15

08/01a 14/01

Termini d’inscripció per fer la prova.

2

15/01

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses.

8

12/01

Publicació de la relació d’estris (si cal) i del tribunal.

11

18/01 i 19/01

Termini per presentar reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i de persones excloses.

9

21/01

Resolució de les reclamacions presentades

9

21/01

Publicació de la llista definitiva de persones admeses.

10

21/01

Cada centre comunica a la DGPOC la llista definitiva de persones admeses.

12

31/01/

 24/01

Data i hora de la prova. Mallorca: dia 31 de gener del 2016,  a les 9 h, al Club Hípic Veracruz

Data i hora de la prova Menorca: dia 24 de gener de 2016,  a les 9 h, al Club Hípic d’Alaior

13

01/02

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes.

18

02/02 i 03/02

Termini per presentar reclamacions contra la llista provisional d’aptes i no aptes davant el President del tribunal.

19

04/02

Revisió de les reclamacions.

19

05/02

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes.

20

08/02

Tramesa d’una còpia de les actes de les proves a la DGPOC.

21

09/02

Lliurament dels certificats d’aptitud.

22

A partir del 15/02 i fins al 19/02

Inici del procés d’admissió i matrícula per al curs 2015-2016.