Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

PRESIDÈNCIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 17976
Decret 30/2015, d’14 de desembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament del president i del secretari del Consell Consultiu de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 5.1 de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears, disposa que el Consell Consultiu està integrat per deu membres l’elecció o la designació dels quals, segons pertoqui de conformitat amb la Llei esmentada, s’ha de fer entre juristes de competència i prestigi reconeguts, amb més de deu anys d’exercici professional, que tenguin la condició política de ciutadans o ciutadanes de les Illes Balears.

Per la seva banda, l’article 6.1 de la Llei 5/2010, disposa que els i les membres del Consell Consultiu de les Illes Balears han de ser nomenats pel president o la presidenta de les Illes Balears, que establirà l’ordre de prelació als efectes del que preveu l’article 7, precepte destinat a regular el procediment d’elecció del president o presidenta del Consell Consultiu. Així mateix, l’article 6.1, abans esmentat, disposa que quatre membres del Consell Consultiu han de ser elegits pel Parlament amb el vot favorable de les tres cinquenes parts dels diputats i diputades, i els altres sis han de ser designats pel Govern.

En compliment d’aquesta previsió, el Parlament de les Illes Balears, en data 9 de desembre de 2015, va elegir quatre membres del Consell Consultiu. Així mateix, el dia 11 de desembre de 2015, el Consell de Govern va designar sis membres del Consell Consultiu. En conseqüència, la presidenta de les Illes Balears, mitjançant el Decret 29/2015, d’11 de desembre, disposà el nomenament de tots els membres del Consell Consultiu i l’ordre de prelació corresponent.

El Consell Consultiu ha comunicat que el Ple, en la sessió de 14 de desembre de 2015, va dur a terme l’elecció de les persones que han d’ocupar els càrrecs de president i de conseller secretari del Consell Consultiu, per la qual cosa cal que la presidenta de les Illes Balears faci el nomenament corresponent, de conformitat amb els articles 7.2 i 11.2 de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears.

Per tot això, i en ús de l’atribució que em confereixen els articles 7.2 i 11.2 de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears, dict el següent

DECRET

Primer

Es nomena president del Consell Consultiu de les Illes Balears al Sr. Antonio José Diéguez Seguí.

Segon

Es nomena consellera secretària del Consell Consultiu de les Illes Balears a la Sra. Maria Ballester Cardell.

Tercer

Aquest Decret té efectes el mateix dia en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 14 de desembre de 2015

 

La presidenta

Francesca Lluch Armengol i Socias