Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 17678
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 30 de novembre de 2015 per la qual es modifica la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears
Versió PDF
En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 68, de 17 de maig de 2014, es va publicar la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears. En la publicació d’aquesta Resolució es va ometre l’annex, que conté les bases generals, la qual cosa va ser esmenada mitjançant una correcció d’errors que es va publicar en el BOIB núm. 70, de 22 de maig de 2014.
Posteriorment, mitjançant la Resolució del director general d’Educació i Cultura de dia 28 d’abril de 2015 (BOIB núm. 67, de 2 de maig de 2015 ), es varen modificar les bases generals, primer, per adaptar-les a l’Acord de pacte d’estabilitat del personal docent signat el dia 3 de juliol de 2014 entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i els sindicats STEI Intersindical de les Illes Balears i ANPE Illes Balears, i segon, per a introduir un procediment telemàtic d’adjudicació de substitucions, de caràcter voluntari. També es va introduir un criteri de preferència en l’adjudicació de les places corresponents a les especialitats lingüístiques estrangeres del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes i del cos de professors d’ensenyament secundari, criteri que va ser anul·lat mitjançant una nova modificació de les bases, publicada al BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015.
En aquests moments, iniciat el curs escolar, és necessari abordar una nova modificació de les bases amb la finalitat de corregir alguna incoherència derivada del procediment ordinari d’adjudicació de substitucions que ha creat dificultats en la gestió administrativa de les borses, entre elles, la necessitat de limitar la possibilitat de renunciar a la plaça adjudicada.
Malgrat que la participació en el procés d’adjudicació ordinari de substitucions és voluntària per als aspirants a funcionaris interins, la pràctica ha demostrat que són nombroses les places que, una vegada adjudicades, són objecte de renúncies justificades (amb o sense reserva de plaça) o injustificades. L’elevat nombre de renúncies en aquest inici de curs als processos d’adjudicacions ha suposat, a més de l’augment de les càrregues administratives, que la plaça quedàs sense cobrir de forma temporal, fins que s’oferta i adjudica en un nou procés d’adjudicacions. Fet que suposa un temps durant el qual els centres no disposen del professor amb el consegüent perjudici per a l’organització del centre i, sobre tot, per al dret a l’educació de l’alumnat. Així doncs, ponderant els interessos en joc i tenint en compte el caràcter voluntari de la participació en el procés d’adjudicació ordinari de substitucions, és necessari limitar-hi les causes de renúncia justificada.
Per tot això, d’acord la Mesa Sectorial d’Educació, i d’acord amb l’apartat primer a) de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora general de Personal Docent, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Modificar l’annex de la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, en els termes següents:
1) Es modifica el punt 6 de la base desena, que queda redactat de la forma següent:
6. L’adjudicació de la plaça oferta determina el nomenament amb efectes des del dia en què es produeixi la presa de possessió efectiva i la incorporació a la plaça adjudicada.
La presa de possessió i la incorporació s’han de produir en la data que indiqui la Direcció General de Personal Docent, que ha de ser posterior a la data de l’adjudicació. Cas que la data d’incorporació indicada estigui dins els tres dies lectius posteriors a la data de l’adjudicació i l’aspirant resideixi a una altra illa, la presa de possessió i la incorporació s’han de produir entre la data indicada d’incorporació i fins als tres dies lectius posteriors a la data d’adjudicació.
Si la presa de possessió i la incorporació a la plaça adjudicada no es produeixen en els terminis esmentats i no hi ha cap causa que ho justifiqui, el nomenament quedarà sense efectes i s’exclourà l’aspirant de totes les borses.
2) Es modifiquen els punts 1, 2 i 3 de la base tretzena, que queden redactats de la forma següent:
1. Els aspirants admesos poden renunciar de forma justificada a la plaça que la Direcció General de Personal Docent els ha adjudicat en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals o a la plaça oferta en el procediment extraordinari d’adjudicació de substitucions quan concorri alguna de les circumstàncies següents:
1.1. Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què seria procedent concedir a un funcionari una excedència per tenir cura dels fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
1.2. Estar en una situació que donaria lloc a la concessió d’una excedència a un funcionari per tenir cura d’un familiar a càrrec directe, fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, que, per raons d’edat, accident, malaltia o discapacitat, no pogués valer-se per si mateix i no dugués a terme cap activitat retribuïda.
1.3. Exercir càrrecs que, en el cas d’un funcionari de carrera, donarien lloc, d’acord amb la normativa de funció pública, a la declaració d’estar en situació de serveis especials.
1.4. Patir una malaltia o incapacitat temporal que impedeixi exercir la tasca docent.
1.5. Dur a terme estudis, programes de recerca educativa o cursos d’idiomes a l’estranger o participar en programes de cooperació internacional.
1.6. Haver subscrit un contracte laboral en un centre privat concertat.
1.7. Treballar per a l’Administració pública, ja sigui com a funcionari o en virtut d’un contracte laboral.
1.8. Haver subscrit un contracte de treball amb una empresa privada o desenvolupar una activitat empresarial o professional com a autònom.
1.9. Cursar estudis universitaris.
1.10. Al·legar una causa de força major o circumstàncies excepcionals, que seran apreciades per la Direcció General de Personal Docent i de les quals s’informarà a la Mesa Sectorial d’Educació.
Els aspirants admesos poden renunciar a la plaça adjudicada en el procediment ordinari d’adjudicació de substitucions només quan concorrin les causes establertes en els punt 1.1, 1.4 i 1.10 anteriors.
2. L’escrit de renúncia, juntament amb la documentació acreditativa pertinent, s’ha de presentar, en tot cas, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà del dia en què s’adjudiqui la plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals o en el procediment ordinari d’adjudicació de substitucions, o en què s’ofereixi la plaça en el procediment extraordinari d’adjudicació de substitucions.
3. Si l’aspirant al·lega alguna de les circumstàncies previstes en els punts 1.1 i 1.4 d’aquesta base, podrà optar, en el seu escrit de renúncia, perquè se li reservi la plaça adjudicada en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals o en el procediment ordinari d’adjudicació de substitucions, o la plaça oferta en el procediment extraordinari d’adjudicació de substitucions.
En aquest cas, la plaça s’ha d’oferir en el procediment d’adjudicació de substitucions corresponent. L’aspirant al qual se li adjudiqui la plaça hi romandrà mentre es mantingui la circumstància que va donar lloc a la reserva.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 de novembre de 2015
La directora general de Personal Docent
Rafaela Benítez Sánchez