Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 17620
Decret de batlia d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Manacor
Versió PDF
La Batlia presidència, en data 11 de novembre de 2015, ha dictat la resolució que seguidament es transcriu:
“DECRET DE BATLIA D’ORGANITZACIÓ DELS SERVEIS ADMINISTRATIUS DE L’AJUNTAMENT DE MANACOR
Fent ús les atribucions que em confereix l’article 21.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local, i també l’article 41.2 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, dicto el següent
DECRET
1. ESTRUCTURA ADMINISTRATIVA MUNICIPAL
Els serveis administratius de l’Ajuntament de Manacor, sota la direcció del batle, s’estructuren en les àrees de gestió següents:
1.Àrea de Batlia i Medi Ambient.
2. Àrea d’Educació, Desenvolupament Local i Polítiques Socials.
3. Àrea de Ciutadania, Cultura i Turisme.
4. Àrea d’Urbanisme i Serveis Generals.
5. Àrea d’Economia i Recursos Humans.
6. Àrea d’Interior i Esports.
7. Àrea de Comerç, Indústria, Sanitat i Consum.
La titularitat de les àrees abans descrites correspon al batle i als tinents de batle que exerceixin les competències que se’ls hi atribueixin mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació genèrica.
Així mateix, podran ser objecte de delegacions específiques en els regidors que no formin part de la Junta de Govern Local l’atribució de la responsabilitat en la direcció i gestió dels serveis que es determinin mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació especial.
2. ATRIBUCIONS I RÈGIM D’ADSCRIPCIÓ DE DEPARTAMENTS, ORGANISMES AUTÒNOMS I EMPRESES.
1. Àrea de Batlia i Medi Ambient
1.1 Atribucions:
Les atribucions de l’Àrea de Batlia i Medi Ambient són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Comunicació i protocol.
- Relacions institucionals.
- Contractació.
- Control i seguiment de la gestió de residus.
- Neteja d’edificis i espais públics.
- Promoció i seguiment de la gestió del medi ambient.
- Control del manteniment de les zones ajardinades.
- Energies renovables i optimització d’energia.
- Depuradores.
- Edificis i pla d’usos de les escoles rurals.
- Animals de companyia i cans perillosos.
- Arxiu.
- Resta d’atribucions no conferides a altres àrees de gestió municipal.
La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.
1.2 Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrites.
1.2.1 Departaments:
- Batlia.
- Secretaria General.
- Assessoria Jurídica.
- Medi Ambient.
Tot i l’adscripció directa dels departaments de Secretaria i Assessoria Jurídica a l’Àrea de Batlia i Medi Ambient, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme ambdós departaments municipals.
Sense perjudici del règim d’adscripció descrita, correspon a l’Àrea de Batlia i Medi Ambient la coordinació de les diferents àrees de govern municipal.
2. Àrea d’Educació, Desenvolupament Local i Polítiques Socials.
2.1 Atribucions:
Les atribucions de l’Àrea d’Educació, Desenvolupament Local i Polítiques Socials són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Educació en general.
- Manteniment d’escoles i escoletes infantils.
- Política lingüística.
- Patrimoni històric.
- Foment de l’ocupació.
- Escola de música.
- Serveis socials.
- Polítiques d’igualtat.
La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.
2.2 Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrites.
2.2.1 Departaments:
- Educació.
- Serveis Socials.
2.2.2 Organismes autònoms:
- Escola Municipal de Mallorquí.
3.- Àrea de Ciutadania, Cultura i Turisme.
3.1 Atribucions:
Les atribucions de l’Àrea de Ciutadania, Cultura i Turisme són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Gestió i promoció turística.
- Atenció i promoció dels interessos turístics de tots els nuclis del municipi.
- Promoció del turisme interior.
- Oficines turístiques.
- Cultura en general.
- Biblioteques.
- Museus.
- Teatre i Auditori.
- Promocions culturals.
- Banda de música.
- Festes.
- Cementiri.
- Transports.
- Atenció al ciutadà.
- Joventut.
- Gent gran.
- Seguiment de l’explotació de les platges i la seva seguretat.
La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.
3.2 Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrites.
3.2.1 Departaments:
- Cultura.
- Turisme.
3.2.2 Organismes autònoms:
- Institució Pública Antoni M. Alcover.
- Institut Públic del Teatre Municipal de Manacor.
4. Àrea d’Urbanisme i Serveis Generals.
4.1 Atribucions:
Les atribucions de l’Àrea d’Urbanisme i Serveis Generals són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Planificació urbanística.
- Gestió urbanística.
- Disciplina urbanística.
- Llicències urbanístiques.
- Llicències d’activitat
- Llicències de publicitat dinàmica i estàtica.
- Ocupació de via pública.
- Manteniment de vies públiques, places, camins i edificis municipals.
- Brigada municipal.
La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.
4.2 Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrites.
4.2.1 Departaments:
- Urbanisme.
- Serveis Generals.
- Activitats.
5. Àrea d’Economia i Recursos Humans.
5.1 Atribucions:
Les atribucions de Àrea d’Economia i Recursos Humans són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Gestió de l’activitat econòmica i financera municipal.
- Noves tecnologies.
- Informàtica.
- Població.
- Cadastre.
- Gestió i impuls de tota l’activitat relacionada amb el personal municipal.
- Gestió dels aparcaments.
- Subministrament d’aigua potable i aigües residuals.
La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.
5.2 Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.
5.2.1 Departaments:
- Intervenció.
- Tresoreria.
- Informàtica.
- Recursos humans.
5.2.2 Empreses:
- Empresa de Serveis del Municipi de Manacor, SA (SAM).
Tot i l’adscripció directa dels departaments d’Intervenció, Tresoreria i Informàtica a l’Àrea d’Economia i Recursos Humans, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme ambdós departaments municipals.
6. Àrea d’Interior i Esports.
6.1 Atribucions:
Les atribucions de Àrea d’Interior i Esports són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Policia Local, Seguretat Ciutadana i Protecció Civil.
- Foment i promoció de l’esport.
- Instal·lacions esportives.
- Relació i cooperació amb organismes i entitats en ordre a la pràctica i foment de l’activitat esportiva.
6.2 Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.
6.2.1 Departaments:
- Policia Local
6.2.2 organismes autònoms:
- Patronat Municipal d’Esports de Manacor.
7. Àrea de Comerç, Indústria, Sanitat i Consum
7.1 Atribucions:
Les atribucions de Àrea de Comerç, Indústria, Sanitat i Consum són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Plaça d’abastament.
- Escorxador.
- Foment, disseny i promoció del comerç i de la indústria.
- Fires i mercats.
- Sanitat.
- Consum.
- Gestió del conveni “Consum a ca teva”
7.2 Departaments, organismes autònoms, i empreses adscrits.
7.2.1 Departaments:
- Comerç
Disposició Addicional Primera
Els decrets de delegació corresponents establiran les competències generals que han de desenvolupar els titulars responsables de les àrees i serveis delegats en l’exercici de les atribucions que tenen conferides.
Disposició Addicional Segona
En caràcter general els departaments adscrits a les àrees que composen l’estructura administrativa de l’Ajuntament de Manacor desenvoluparan la seva activitat sota el principi de cooperació interdepartamental amb l’objectiu de procurar l’eficiència dels serveis municipals que correspon prestar dintre l’estructura organitzativa general de la corporació i dels seus organismes dependents.
Entrada en vigor
El present decret entrarà en vigor el dia de la seva signatura, sense perjudici de la seva preceptiva publicació en el BOIB conformement amb el disposat a l’article 44.2 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals”.
Manacor, 11 de novembre de 2015
El batle
Pedro Rosselló Cerdà