Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT

Núm. 17162
Resolució del director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia de 25 de novembre de 2015 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a l’adjudicació de 34 oficines de farmàcia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 17 de la Llei 7/1998, de 12 de novembre, d’ordenació farmacèutica de les Illes Balears, modificada per la Llei 1/2015, de 19 de febrer, estableix que per a l’obertura d’una nova oficina de farmàcia s’han de tramitar, per aquest ordre, els procediments següents:

  1. El procediment per a l’aprovació de la planta farmacèutica corresponent.

  2. El procediment per a l’aprovació del catàleg d’oficines de farmàcia.

  3. El procediment de concurs per a l’adjudicació d’oficines de farmàcia vacants.

  4. El procediment d’autorització de la designació del local.

  5. El procediment d’autorització de l’obertura i del funcionament de la farmàcia.

Cada un d’aquests procediments constitueix un procediment separat que ha de seguir la seva tramitació pròpia.

En data 14 de febrer de 2015 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució del conseller de Salut de 6 de febrer de 2015 per la qual s’aprova la planta farmacèutica. Posteriorment, en data 9 de juny, es va publicar la Resolució del director general de Gestió Econòmica i Farmàcia de 20 de maig de 2015 per la qual s’aprova el catàleg d’oficines de farmàcia.

L’article 21.5 de l’article 21 de la Llei esmentada preveu que, una vegada aprovat quadriennalment el catàleg d’oficines de farmàcia, s’ha de convocar un concurs, en un termini de sis mesos, per a l’adjudicació d’un mínim del 80 % de les oficines vacants, i deixar la resta per al quadrienni posterior. En compliment d’aquest precepte, correspon ara l’inici del procediment de concurs per a l’adjudicació d’oficines de farmàcia vacants.

L’article 21.2 de la Llei 7/1998, en relació amb l’article 4.2 del Decret 30/2015, de 8 de maig, pel qual es regulen els procediments per a l’autorització i l’obertura de noves oficines de farmàcia, disposa que el procediment per a l’adjudicació de noves oficines de farmàcia s’ha d’iniciar d’ofici mitjançant una resolució del director general competent en matèria de farmàcia (actualment el director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia), que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s’inclou la Conselleria de Salut, de la qual depèn la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de la Conselleria de Salut, atribueix a la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia, entre d’altres, la competència en matèria d’ordenació farmacèutica.

El Decret 54/2015, de 3 de juliol, nomena el director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia de la Conselleria de Salut.

L’article 21.3 de la Llei 7/1998 estableix que el concurs per a l’adjudicació d’oficines de farmàcia s’ha de tramitar d’acord amb els principis d’igualtat, concurrència, mèrit i transparència.

L’article 4.2 del Decret 30/2015, de 8 de maig, disposa que en la resolució per la qual s’acordi la convocatòria s’han de fer constar el nombre de farmàcies, la zona farmacèutica o unitat territorial de què es tracta i, si s’escau, el lloc o nucli de població que hagi designat la Direcció General de Gestió Econòmica i Farmàcia (actualment Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia) en què s’ha d’ubicar.

L’informe justificatiu que precedeix la tramitació d’aquesta resolució de convocatòria especifica l’adequació a les previsions legals tant pel que fa al percentatge  d’oficines de farmàcia del catàleg convocades, com a la justificació de les que no es convoquen.

Quant als criteris que regeixen la convocatòria del concurs són els que estableix l’annex 1 del Decret 30/2015, de 8 de maig, que segueixen el procediment que fixa la secció 2a del capítol II d’aquest Decret.

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Convocar un concurs de mèrits per a l’adjudicació de les 34 oficines de farmàcia autoritzades mitjançant la Resolució de 20 de maig de 2015 i que consten en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

  2. Aprovar les bases que han de regir aquest concurs de mèrits, que figuren com a annex 2 d’aquesta convocatòria.

  3. Aprovar el model de sol·licitud que figura a l’annex 3.

  4. Aprovar el model de declaració responsable que figura a l’annex 4.

  5. Transcriure els criteris genèrics d’interpretació del barem que figuren en l’annex 2 del Decret 30/2015 i que consten en l’annex 5 d’aquesta Resolució de convocatòria.

  6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que no exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs d’alçada davant la consellera de Salut en el termini d’un mes, d’acord amb l’article 114.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 25 de novembre de 2015

El director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia

Joan Pou Bordoy

 

ANNEX 1

Relació d’oficines de farmàcia que són objecte del concurs

ILLA

MUNICIPI

IDENTIFICACIÓ DE LA FARMÀCIA

MALLORCA

ALCÚDIA

ALCÚDIA

ESCORCA

ESCORCA

ESPORLES

ESPORLES

INCA

INCA 1

INCA 2

LLUCMAJOR

LLUCMAJOR

MANACOR

MANACOR 1

MANACOR 2

MARRATXÍ

MARRATXÍ 1

MARRATXÍ 2

MARRATXÍ 3

MARRATXÍ 4

PORRERES

PORRERES

MENORCA

ES CASTELL

ES CASTELL

EIVISSA

EIVISSA

EIVISSA 1

EIVISSA 2

EIVISSA 3

SANT ANTONI DE PORTMANY

SANT ANTONI 1

SANT ANTONI 2

SANT ANTONI 3

SANT ANTONI 4

SANTA EULÀRIA DES RIU

SANTA EULÀRIA 1

SANTA EULÀRIA 2

SANTA EULÀRIA 3

SANTA EULÀRIA 4

SANTA EULÀRIA 5

SANT JOSEP DE SA TALAIA

SANT JOSEP 1

SANT JOSEP 2

SANT JOSEP 3

SANT JOSEP 4

SANT JOSEP 5

SANT JOSEP 6

SANT JOSEP 7

FORMENTERA

FORMENTERA

FORMENTERA

 

ANNEX 2

Bases que han de regir el concurs de mèrits per a l’adjudicació de 34 oficines de farmàcia

1. Destinataris

1.1. Poden participar en el concurs de mèrits totes les persones que en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds tenguin la titulació de llicenciat o graduat en farmàcia i que compleixin els requisits que estableix la normativa d’aplicació.

1.2. No hi poden concursar els farmacèutics que hagin transmès la titularitat parcial o total d’una oficina de farmàcia, dins el territori de la Unió Europea, durant els set anys anteriors a la data de convocatòria del concurs.

2. Sol·licituds

2.1. La sol·licitud s’ha de presentar d’acord amb el model que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució, adreçada a la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia de la Conselleria de Salut, i s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

a) L’acreditació de la condició de farmacèutic del sol·licitant. A aquest efecte ha de presentar una còpia compulsada del títol de llicenciat o graduat en farmàcia o el certificat acreditatiu d’haver-lo sol·licitat i d’haver abonat els drets d’expedició. En aquest darrer cas, s’ha de presentar el certificat acadèmic de la llicenciatura o graduació. Si el títol s’ha obtingut en un altre estat, ha d’estar en possessió de la titulació de farmàcia reconeguda o homologada a Espanya.

b) La documentació que acredita la identitat de la persona sol·licitant, llevat que atorgui el consentiment exprés per a la verificació de les dades personals d’acord amb el que disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

c) El justificant d’haver pagat la taxa per un import de 2.000,00 euros. Aquesta taxa s’exigeix d’acord amb el que preveu l’article 379 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

En el cas que diverses persones sol·licitin participar conjuntament en el concurs públic per a l’adjudicació de les oficines de farmàcia, cada un dels sol·licitants ha de pagar la taxa.

d) La documentació acreditativa dels mèrits que s’al·leguen dins dels inclosos en el barem de mèrits que figura en l’annex 1 del Decret 30/2015, de 8 de maig. S’han de tenir en compte els mèrits obtinguts fins a la data de la publicació de la convocatòria.

e) La documentació aportada s’ha de presentar en originals o en còpies compulsades. S’han de compulsar tots els fulls del document i si té anvers i revers s’han de compulsar ambdues cares.

f) Si el sol·licitant ha estat titular o cotitular d’una oficina de farmàcia, ha de presentar la documentació acreditativa de l’autorització de la farmàcia i de la data d’obertura, les dades de la titularitat o cotitularitat, com ara la comunitat autònoma en la qual s’ubica, la província, el municipi, l’adreça i els percentatges de cotitularitat, així com el document en el qual es compromet a renunciar a aquesta oficina o a la part alíquota si resulta adjudicatari en el concurs. En el cas que hagi transmès l’oficina de farmàcia o l’hagi tancada, ha d’acreditar la transmissió o el tancament i les dates.

g) El certificat de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social amb l’especificació dels períodes cotitzats en el grup 01 (llicenciats o graduats) o en el règim de treballadors per compte propi o autònoms, el nom de l’ocupador, les dates d’alta i de baixa i el percentatge de la jornada de treball; en el cas que pertanyi a sistemes de previsió social diferents (MUFACE, ISFAS, MUGEJU, etc.), els certificats acreditatius dels serveis que s’han de valorar.

h) El contracte laboral que especifiqui el període i la tasca desenvolupada o el nomenament o document acreditatiu equivalent com a regent, substitut o adjunt.

i) En els casos de titulars o cotitulars d’oficines de farmàcia o directors tècnics d’entitats de distribució de medicaments d’ús humà o de laboratoris farmacèutics, s’ha de presentar un certificat de l’organisme públic competent acreditatiu de l’experiència professional en aquesta condició.

j) En el cas de l’experiència professional en l’àmbit de l’Administració pública com a funcionari de carrera, interí o contractat laboral, ha de presentar el certificat de l’organisme públic oficial en què constin la denominació del lloc, la titulació necessària per ocupar-lo, les funcions, l’òrgan o la unitat en què s’integra i la durada de l’acompliment.

k) En el cas de l’experiència professional prestada per compte propi s’ha de presentar el contracte de serveis en què s’especifica el servei concret que es presta i la durada.

l) Per acreditar l’experiència fora de l’Estat espanyol s’ha d’aportar el certificat oficial degudament legalitzat o postil·lat que sigui equivalent al que disposen els apartats anteriors.

m) Per a l’acreditació de mèrits dels quals tengui constància documental l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, cal atenir-se al que disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, i la persona interessada ha d’identificar, si s’escau, el registre i l’expedient en què es troba el document.

n) En el supòsit que s’al·leguin mèrits professionals o experiència docent en l’àmbit de l’Administració pública que s’hagin adquirit durant el mateix període de temps, s’ha d’adjuntar el document que acrediti la compatibilitat dels dos llocs de feina. En cas que no s’aporti aquest document, es requerirà el concursant perquè el presenti, i una vegada transcorregut el termini atorgat sense que l’hagi presentat, no es computaran cap de les dues activitats desenvolupades.

o) En el supòsit que es desenvolupin simultàniament dues activitats que, segons la legislació farmacèutica puguin ser incompatibles, s’ha de presentar un informe de l’organisme competent que n’indiqui la compatibilitat. En cas que no s’aporti aquest document, es requerirà el concursant perquè el presenti i, una vegada transcorregut el termini atorgat sense que l’hagi presentat, no es computaran cap de les dues activitats desenvolupades.

2.2. D’acord amb l’article 22 de la Llei 7/1998, en cap cas no s’han de computar els mèrits que un farmacèutic hagi obtingut abans de ser adjudicatari de la totalitat o la part alíquota d’una oficina de farmàcia i de l’obertura consegüent. Per tant, només es poden computar els mèrits de data posterior a la data de l’obertura de la farmàcia adjudicada.

Aquesta regla és també aplicable als que hagin transmès per qualsevol títol la totalitat o la part alíquota de la propietat d’una oficina de farmàcia, als quals només es poden computar els mèrits adquirits posteriorment a la data de la transmissió. La mateixa regla és aplicable als que hagin adquirit per qualsevol títol la totalitat o la part alíquota de la propietat d’una oficina de farmàcia, als quals només es poden computar els mèrits adquirits posteriorment a la data de l’adquisició.

2.3. La presentació de la sol·licitud implica que cada participant concursa a la totalitat de les farmàcies convocades.

2.4. Quan es presenti una sol·licitud conjunta, cada un dels participants ha de presentar la documentació necessària per resoldre el concurs i, per tant, també la que s’indica en els apartats anteriors.

2.5. Quan dos o més farmacèutics presentin una sol·licitud conjunta per a l’adjudicació d’una oficina de farmàcia han de determinar el percentatge de cada un dels sol·licitants en la futura cotitularitat i els mèrits s’han de valorar en proporció amb els percentatges esmentats.

2.6. Si una persona sol·licitant és titular o cotitular d’una altra oficina de farmàcia en el moment de la presentació de la sol·licitud no pot transmetre l’oficina de farmàcia de la qual és titular o cotitular des de la data de presentació de la sol·licitud fins que s’exhaureixi la via administrativa i, si s’escau, fins que es resolgui amb caràcter definitiu la via jurisdiccional, llevat que presenti un escrit de renúncia al concurs, amb caràcter previ a la transmissió.

En el supòsit que un titular d’una oficina de farmàcia obtengui l’autorització d’una nova oficina de farmàcia, l’autorització de la seva farmàcia anterior decau automàticament, així com el dret a transmetre-la per qualsevol títol.

En el cas que es tracti d’un cotitular, s’ha de considerar que renuncia a la seva quota de cotitularitat en favor de la resta de cotitulars de l’oficina de farmàcia, i s’ha de dictar una resolució que reculli aquesta circumstància.

2.7. Els certificats que facin referència a cursos d’especialització o perfeccionament han de fer constar, per poder-los valorar, la durada en hores i/o crèdits i l’assistència o l’aprofitament, mitjançant la superació de les proves que en cada cas siguin exigibles. Així mateix, han de fer constar l’entitat organitzadora, el caràcter públic o privat, i si el curs ha estat declarat d’interès sanitari en relació amb el Sistema Nacional de Salut.

Si en els certificats figuren tant els crèdits com les hores, es valoren per crèdits.

2.8. En el supòsit que s’al·leguin mèrits professionals o experiència docent que s’hagin adquirit durant el mateix període de temps, només es té en compte la puntuació més alta entre les que es desenvolupen simultàniament. No obstant això, si es treballa en diferents llocs a temps parcial i en horari diferent, es computen els dos exercicis sempre que no superin la jornada a temps complet, d’acord amb les dades que figurin en la vida laboral o el document equivalent.

2.9. L’exercici professional es computa per mesos complets. No obstant això, en els casos de contractes de treball a temps parcial, el període s’ha de computar tenint en compte el percentatge de temps treballat sobre la jornada laboral completa que consti en la vida laboral o el document equivalent.

2.10. El coneixement de la llengua catalana s’ha d’acreditar mitjançant certificats expedits o homologats per l’organisme corresponent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o mitjançant els títols, diplomes i certificats declarats equivalents d’acord amb la normativa de la comunitat autònoma de les Illes Balears que hi sigui aplicable.

2.11. Coneixement d’altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius del coneixement de qualsevol llengua expedits per les escoles oficials d’idiomes, universitats, l’EBAP o altres escoles de les administracions públiques, sempre que indiquin que la persona ha superat un examen mitjançant el qual ha assolit el nivell B1, B2, C1 o C2 del Marc europeu comú de referència, o s’acrediti la superació d’aquest nivell per qualsevol mitjà de prova admès en dret.

Així mateix, es valoren altres certificats amb validesa oficial acreditatius del coneixement d’idiomes expedits per altres institucions sempre que la persona acrediti que ha superat un examen mitjançant el qual ha assolit el nivell B1, B2, C1 o C2 del Marc europeu comú de referència, o s’acrediti la superació d’aquest nivell per qualsevol mitjà de prova admès en dret.

2.12. Tots els documents presentats en un altre idioma han d’adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada.

2.13. Tots els documents expedits a l’estranger s’han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats.

2.14. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l’exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

2.15. Per interpretar el barem s’han de tenir en compte els criteris que estableixen els articles 4 i 5 i l’annex 2 del Decret 30/2015, així com aquesta convocatòria. Aquest annex 2 del Decret queda transcrit literalment en l’annex 5 de la Resolució de la convocatòria del concurs. Tot això sense perjudici del que pugui decidir la comissió de valoració en tot el que no hi estigui previst.

2.16. El possible empat entre els sol·licitants s’ha de resoldre per l’ordre de preferència següent: 

  1. El farmacèutic que no hagi estat titular d’una oficina de farmàcia.

  2. El farmacèutic que no hagi estat titular d’una oficina de farmàcia en el moment de la convocatòria i tampoc no ho hagi estat en els deu darrers anys anteriors a la convocatòria.

  3. El farmacèutic que hagi obtingut el major nombre de punts en l’apartat de mèrits acadèmics.

3. Termini de presentació

3.1. El termini per presentar les sol·licituds i per al·legar els mèrits i les circumstàncies que es considerin oportuns és de vint dies hàbils, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, adreçades a la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia, s’han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Salut. També es poden presentar en els llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El model de sol·licitud, que  consta en l’annex 3 de la Resolució de convocatòria, també estarà disponible a través d’Internet a la pàgina web <http://dgfarmacia.caib.es> o a <http://ordenaciofarmaceutica.caib.es>.

4. Defectes en la sol·licitud

4.1. En el supòsit que alguna sol·licitud no compleixi els requisits que exigeix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o en el Decret 30/2015, s’ha de concedir un termini de deu dies perquè la persona interessada esmeni les deficiències observades o aporti els documents preceptius, amb els efectes que per a l’incompliment del requeriment preveu l’article 71 de la Llei esmentada. En el mateix termini, els qui hagin detectat errors poden sol·licitar-ne la rectificació.

4.2. Aquest requeriment, així com totes les altres notificacions que s’hagin de fer als participants en el concurs, s’ha de fer mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.3. No es poden presentar documents acreditatius de mèrits no al·legats durant el termini de presentació de sol·licituds. Es poden esmenar els defectes d’acreditació dels mèrits al·legats adjuntant la documentació complementària corresponent, durant el termini esmentat de deu dies, encara que l’Administració no hagi formulat cap requeriment.

5. Comissió de valoració

5.1. Per instruir el procediment i valorar els mèrits que hagin al·legat els sol·licitants es constitueix una comissió de valoració, que s’adscriu a la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia, i que està integrada pels membres següents:

a) President: el cap del Servei d’Ordenació Farmacèutica de la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia.

b) Vocals:

— Un representant del Departament de l’Àrea Juridicoadministrativa de la Conselleria de Salut, designat per la secretària general.

— Dos tècnics de la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia, designats pel director general.

— Un representant del Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears, designat pel director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia a proposta de la corporació esmentada.

c) El secretari de la Comissió, que tindrà veu i vot, l’ha de designar el director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia d’entre els vocals.

5.2. Els membres de la comissió de valoració s’han d’abstenir de formar-ne part i poden ser recusats si hi concorren els motius d’abstenció i recusació que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992. En aquest cas, la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia ha de nomenar un nou membre.

5.3. Per a la constitució vàlida de la comissió de valoració als efectes de la realització de les sessions, les deliberacions i l’adopció d’acords es requereix, en tot cas, la presència del president i del secretari i que hi siguin presents, com a mínim, la meitat dels vocals.

5.4. La comissió de valoració pot sol·licitar a la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia la designació d’assessors perquè, en qualitat d’experts, puguin actuar amb veu però sense vot en suport de la comissió.

5.5. El funcionament de la comissió de valoració s’ha d’ajustar al que estableixen els articles 22 i següents del capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 17 i següents del capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Llistes provisionals i definitives d’admesos i exclosos

6.1. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds i d’esmena, s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la llista provisional d’admesos i d’exclosos, amb la indicació de la causa de l’exclusió, i s’ha de concedir un termini de quinze dies perquè els sol·licitants puguin presentar les reclamacions i les al·legacions que considerin oportunes a aquesta llista provisional.

6.2. Una vegada acabat el termini de reclamacions a la llista provisional d’admesos i d’exclosos, i una vegada que la comissió de valoració hagi examinat les reclamacions o al·legacions presentades, ha d’elevar al director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia la proposta de resolució que inclogui la llista definitiva d’admesos i d’exclosos perquè dicti la resolució corresponent, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Llista provisional i definitiva de mèrits

7.1. Una vegada que la comissió de valoració hagi valorat els mèrits que hagin al·legat els sol·licitants, s’ha d’elevar al director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia la llista provisional de valoració dels mèrits, amb les puntuacions que hagin obtingut els sol·licitants admesos en el concurs, ordenades de major a menor, la qual s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s’ha de concedir un termini de quinze dies perquè els interessats puguin presentar les reclamacions o les al·legacions que considerin oportunes a aquesta llista provisional.

7.2. Una vegada acabat el termini de reclamacions a la llista provisional de valoració de mèrits, i després que la comissió de valoració hagi examinat les reclamacions presentades, s’ha d’elevar al director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia la proposta definitiva de valoració de mèrits, el qual ha de dictar la resolució corresponent, que s’ha de publicar en el BOIB, amb l’aprovació de la relació ordenada de major a menor dels participants en el concurs en funció de la llista definitiva de valoració de mèrits reconeguts. Contra la resolució del director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia els interessats poden interposar un recurs d’alçada davant la consellera de Salut, en els termes i els terminis que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

8. Adjudicació de les farmàcies

8.1. Una vegada dictada la resolució per la qual s’aprova la relació ordenada de participants en el concurs en funció de la llista definitiva de valoració de mèrits reconeguts, mitjançant una resolució del director general Planificació, Avaluació i Farmàcia s’ha de convocar els participants a l’acte públic a què fa referència l’article 24 de la Llei 7/1998. A aquest acte públic poden assistir els participants per ells mateixos o mitjançant la representació acreditada degudament. Una vegada verificat l’acte, el director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia ha de dictar una resolució per la qual s’aproven les adjudicacions de farmàcies. Aquesta resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.2. En l’acte públic el participant amb la puntuació més alta ha d’escollir la farmàcia que vol que se li adjudiqui d’entre les convocades. Una vegada que hagi formalitzat la seva elecció, en el mateix acte i de la mateixa manera s’ha de procedir amb el participant següent en la llista de puntuació i així, successivament, fins a l’adjudicació del total de les farmàcies convocades o l’exhauriment de la llista de participants. D’aquest acte i de les incidències que es produeixin s’ha d’estendre l’acta corresponent.

8.3. En aquest mateix acte els participants en el concurs poden renunciar a ser adjudicataris quan per torn els correspongui exercir el dret d’elecció. En aquest cas, quedaran fora del concurs i s’ha de passar al següent de la llista perquè pugui triar l’oficina de farmàcia entre les que queden disponibles.

8.4. En aquest mateix acte i una vegada el participant en el concurs hagi formalitzat la seva elecció, s’ha de formalitzar, si s’escau, la renúncia a la qual fa referència l’article 22.8 de la Llei 7/1998, de 12 de novembre.

8.5. El director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia ha de dictar una resolució per la qual s’aprovin les adjudicacions de farmàcies verificades d’acord amb els punts precedents. Aquesta resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.6. La renúncia d’un adjudicatari o d’un participant que hagi formulat la seva elecció d’acord amb l’apartat 2 a la farmàcia adjudicada o elegida, sigui expressa o tàcita, comporta l’exclusió de la farmàcia d’aquest concurs i, per tant, la impossibilitat d’una nova adjudicació a un altre concursant. De la mateixa manera, el renunciant no pot participar durant quatre anys en concursos de mèrits per a l’adjudicació de farmàcies que convoqui l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ni es pot autoritzar cap transmissió a títol onerós a favor seu durant el mateix període. La mateixa regla s’ha d’aplicar en els casos en què l’oficina de farmàcia de la qual ha estat adjudicatari no s’arribi a obrir per una causa imputable a ell mateix; la renúncia d’un adjudicatari a la farmàcia adjudicada obliga l’Administració a treure aquesta oficina de farmàcia en el primer concurs.

8.7. Quan el participant que hagi formulat la seva elecció d’acord amb l’apartat 2 o l’adjudicatari que era prèviament titular o cotitular d’una oficina de farmàcia renunciï a l’oficina de farmàcia que havia elegit o de la qual ha estat adjudicatari o no obté l’autorització del local o d’obertura i funcionament per una causa imputable a ell mateix, a més de les conseqüències derivades del que disposen els apartats anteriors, no recuperarà l’oficina de farmàcia de la qual era titular abans del concurs, i l’Administració està obligada a treure aquesta oficina de farmàcia en el primer concurs.

8.8. Malgrat el que preveuen els apartats anteriors, la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia, mitjançant una resolució motivada a l’efecte, pot retardar l’obertura d’una nova oficina de farmàcia que hagi obtingut un farmacèutic que al seu torn sigui titular d’una altra, fins que quedi assegurada l’assistència farmacèutica a la població inclosa en la zona d’influència d’aquesta darrera oficina de farmàcia.

8.9. El termini per a la designació de local d’oficina de farmàcia dins de cada terme municipal s’ha d’atorgar als adjudicataris de manera successiva i per l’ordre de puntuació que hagi obtingut cadascun derivat de la valoració dels seus mèrits. No s’ha d’atorgar aquest termini als adjudicataris successius fins que els precedents hagin obtingut l’acta d’autorització d’obertura corresponent de la seva oficina de farmàcia o hagin estat declarats desistits o renunciants o hagin desistit o renunciat a dur a terme aquesta obertura.

9. Garantia

9.1 El farmacèutic que resulti adjudicatari de l’oficina de farmàcia ha d’acreditar davant del director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia, en un termini de quinze dies comptadors des de la data de publicació en el BOIB de la resolució d’adjudicació definitiva del concurs, que ha constituït una garantia en metàl·lic de tres mil euros (3.000 €) mitjançant el dipòsit corresponent o la presentació d’un aval bancari per aquest import davant la Tresoreria General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9.2. La no–constitució de la garantia en la forma i en el termini que estableix l’apartat anterior s’entendrà com una renúncia a l’adjudicació atorgada. En aquest supòsit, l’oficina de farmàcia quedarà fora del concurs, d’acord amb el que disposa l’article 24 de la Llei 7/1998, amb les conseqüències que preveu.

9.3. Si una vegada constituïda la garantia no es du a terme l’obertura de l’oficina de farmàcia corresponent per qualsevol causa imputable a l’adjudicatari, en la resolució que en cada cas es dicti sobre això s’ha de fer constar, també, la pèrdua de la garantia constituïda. En aquest supòsit, l’oficina de farmàcia quedarà fora del concurs, d’acord amb el que disposa l’article 24 de la Llei 7/1998, amb les conseqüències que preveu.

9.4. Els procediments posteriors relatius a la designació i l’autorització del local d’oficina de farmàcia i a l’obertura i posada en funcionament es regeixen pel que estableixen els articles 12 i següents del Decret 30/2015, 8 de maig, pel qual es regulen els procediments per a l’autorització i l’obertura de noves oficines de farmàcia.

 

ANNEX 3

Sol·licitud per participar en el concurs de mèrits per a l’adjudicació de 34 oficines de farmàcia

Persona sol·licitant

  Nom   

  Primer llinatge

  Segon llinatge

  DNI/passaport

  Data de naixement

  Telèfon de contacte

  Adreça electrònica

  Adreça de notificació (c., av., pl...)

  Núm.

  Esc.

  Pis

  Localitat

  Municipi

  CP

  Província

  País

 

  Documentació adjunta relativa a la titularitat d’oficina de farmàcia

       (   ) Sí                           (   ) No

Documents adjunts: (aquesta numeració ha de coincidir amb la que figuri en cadascun dels documents)

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

 

 

 

Autovaloració dels mèrits

A. Mèrits professionals (puntuació màxima 60 punts)

A.1. Exercici com a farmacèutic titular, regent, substitut o adjunt d’una farmàcia oberta al públic (0,28 punts/mes, amb un màxim de 60 punts):

A.2. Exercici com a farmacèutic responsable en serveis de farmàcia hospitalaris, sociosanitaris o penitenciaris (0,24 punts/mes, amb un màxim de 52 punts):

A.3. Exercici com a farmacèutic en l’Administració pública sanitària en llocs relacionats amb el medicament i les oficines de farmàcia (0,24 punts/mes, amb un màxim de 50 punts):

A.4. Exercici com a director tècnic farmacèutic en laboratoris de fabricació de medicaments o en entitats de distribució de medicaments d’ús humà (0,21 punts/mes, amb un màxim de 44 punts):

A.5. Exercici com a farmacèutic en l’Administració pública sanitària en llocs no relacionats directament amb el medicament o com a farmacèutic en centres d’informació del medicament (col·legi oficial de farmacèutics) (0,18 punts/mes, amb un màxim de 40 punts):

A.6. Exercici com a farmacèutic en qualsevol altra modalitat (0,15 punts/mes, amb un màxim de 30 punts):

Total A:

B. Mèrits acadèmics (puntuació màxima 15 punts)

B.1. Per grau de doctorat (màxim 3,5 punts):

B.1.1. Per doctorat  (3 punts)

B.1.2. Qualificació d’excel·lent cum laude (0,5 punts)

B.2. Per diploma d’estudis avançats o suficiència investigadora: 1,5 punts

B.3. Per curs de doctorat (0,1 punts per crèdit)

(B.2 +B.3 màxim 1,5 punts):

B.4. Per la realització d’un màster oficial (puntuació màxima de 4 punts):

B.4.1. Relacionat amb l’atenció farmacèutica (2 punts/màster)

B.4.2. No relacionat amb l’atenció farmacèutica però relacionat amb matèria sanitària (0,5 punts/màster)

B.5. Per màster no oficial (puntuació màxima 2 punts):

B.5.1. Relacionat amb l’atenció farmacèutica

B.5.1.1. Presencial (1 punt)

B.5.1.2. En línia (0,5 punts)

B.5.2. No relacionat amb l’atenció farmacèutica, però relacionat amb matèria sanitària

B.5.2.1. Presencial (0,5 punt):

B.5.2.2. En línia (0,25 punts):

B.6. Pel títol de farmacèutic especialista en

B.6.1. Farmàcia hospitalària (3 punts):

B.6.2. Resta d’especialitats (2,5 punts):

B.7. Altres graus o llicenciatures. Per cada títol 2 punts.

B.8. Altres diplomatures. Per cada títol 1 punt.

B.9. Diploma universitari en atenció farmacèutica, curs d’expert o especialista universitari relacionats amb l’atenció farmacèutica. Per cada títol 0,5 punts.

B6+B7+B8+B9 (màxim 4 punts):

TOTAL B:

C. Altres mèrits (puntuació màxima 25 punts)

C.1. Per cursos d’especialització, perfeccionament i formació continuada relacionats amb l’atenció farmacèutica acreditats per la CFCSNS:

C.1.1. Rebuts amb aprofitament (0,06 punts/crèdit)

C.1.2. Rebuts amb assistència (0,02 punts/crèdit)

C.2. Per cursos d’especialització, perfeccionament i formació continuada relacionats amb l’atenció farmacèutica no acreditats per la CFCSNS, però organitzats per l’Administració sanitària, per la universitat, per la corporació farmacèutica i per institucions o societats científiques (a partir de 10 h o 1 crèdit):

C.2.1. Rebuts amb aprofitament (0,03 punts/crèdit)

C.2.2. Rebuts amb assistència (0,01 punts/crèdit)

Els cursos que preveuen l’apartat C1 i C2 valorats d’acord amb els crèdits ECTS tenen una puntuació incrementada en un 50 % punt/crèdit.

C.3. Cursos impartits:

C.3.1. Cursos d’especialització, perfeccionament i formació continuada relacionats amb l’atenció farmacèutica acreditats per la CFCSNS (0,05 punts/hora)

C.3.2. Cursos d’especialització, perfeccionament i formació continuada relacionats amb l’atenció farmacèutica no acreditats per la CFCSNS, però organitzats per l’Administració sanitària, per la universitat, per la corporació farmacèutica i per institucions o societats científiques (0,03 punts/hora)

C.1+C.2 +C.3 (màxim 17 punts):

C.4. Comunicacions, pòsters i ponències en congressos i jornades relacionats amb l’atenció farmacèutica i/o temes d’interès sanitari (màxim 1,5 punts):

C.4.1. Per ponència (0,20 punts)

C.4.2. Per comunicació o pòster (0,10 punts)

C.5. Publicació com a autor o coautor de llibres amb ISBN relacionats amb l’atenció farmacèutica (0,5 punts/llibre):

C.6. Publicacions científiques d’articles en revistes especialitzades o capítols de llibres en relació amb l’atenció farmacèutica (0,2 punts/article):

C.5+C6 (màxim 2 punts):

C.7. Per direcció o participació en projectes d’investigació en temes relacionats amb l’atenció farmacèutica (màxim 2 punts):

C.7.1. Com a director (0,3 punts/projecte)

C.7.2. Com a participant (0,1 punts/projecte)

C.8. Per coneixement de llengües (puntuació màxima 2,5 punts):

C.8.1. Per coneixement de la llengua catalana:

C.8.1.1. Nivell B1 (0,50 punts)

C.8.1.2 Nivell B2 (1,50 punts)

C.8.1.3 Nivell C1 o superiors (2 punts)

C.8.2. Per coneixement d’altres idiomes estrangers amb certificats oficials reconeguts (0,5 punts/idioma a partir del nivell B1):

Total C:

RESULTAT TOTAL BAREMACIÓ (A+B+C) =

PRIVACITAT

D’acord amb l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, consent expressament que les dades facilitades en aquesta sol·licitud es recullin i es tractin en el fitxer de concursos i adjudicacions d’oficines de farmàcia titularitat de la Conselleria de Salut, publicat en el BOIB núm. 68, de 8 de maig de 2007.

La finalitat d’aquest tractament és dur a terme les gestions administratives derivades de la sol·licitud.

Així mateix, consent l’accés dels altres participants o dels seus representants a totes aquestes dades i a la documentació que hi adjunt.

En qualsevol moment es poden exercir els drets reconeguts en la Llei i, en particular, els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, mitjançant un escrit adreçat a la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia.

Autoritz la Conselleria de Salut per consultar les dades següents:

Marcau amb una X si autoritzau que la Conselleria de Salut consulti directament, d’acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius:

  (   )  Les dades d’identitat (DNI).

SOL·LICIT:

Que se m’admeti a la convocatòria del concurs de mèrits de referència.

Palma,___ d___________ de 2015

 

 

[rúbrica]

 

 

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, AVALUACIÓ I FARMÀCIA. CONSELLERIA DE SALUT

 

 

 

ANNEX 4

Declaració responsable

 

_________________________________________________________, farmacèutic/a,

Declar sota la meva responsabilitat que he estat titular/cotitular de l’oficina de farmàcia ___________________ _______________________________________________ , des de ____/_____/______ fins a la data d’avui / fins a la data de la transmissió autoritzada mitjançant la resolució de ____________________________de ____/____/____, per la qual cosa no estic incurs en cap causa de prohibició per raó de titularitat/cotitularitat per participar en aquest concurs.

Si se m’adjudica una de les oficines de farmàcia objecte del concurs, em compromet a renunciar a l’oficina de farmàcia de la qual som titular o cotitular.

Palma, __d_____________ de 2015

[rúbrica]

 

 

 

[Advertiment: es fa constar que cada transmissió, obertura o tancament d’oficina de farmàcia s’ha d’acreditar mitjançant la documentació oportuna d’acord amb les bases de la convocatòria i la normativa d’aplicació.]

 

 

 

ANNEX 5

Criteris genèrics d’interpretació del barem

1. Cada un dels conceptes que es valoren s’ha de considerar independent dels altres, amb la qual cosa una vegada superat el màxim establert no es poden computar en altres apartats.

2. (B.1) S’ha d’aportar el programa de doctorat, que ha d’estar relacionat amb l’àmbit sanitari.

3. (B.3) Els cursos d’un programa de doctorat d’àmbit sanitari no es compten en el cas que s’hagi puntuat en els apartats B.1 o B.2, llevat que es tracti d’un programa de doctorat diferent, el qual s’ha d’aportar.

4. La docència impartida (apartat C.3.) es té en compte sempre que tengui una durada mínima de 45 minuts.

5. (C.4, C.5,C.6 i C.7) Un mateix article, ponència, comunicació o pòster tan sols computa una vegada, encara que s’hagi presentat en diferents modalitats, esdeveniments o publicacions.

6.Les ponències o jornades han de tenir una durada mínima de 45 minuts.

7. (C.8.1) Únicament es puntua el nivell més alt dels que s’han acreditat.

8. Els mèrits B (mèrits acadèmics) i C (altres mèrits) han d’estar relacionats amb les ciències de la salut, llevat que s’exigeixi expressament la relació amb l’atenció farmacèutica. En el cas dels apartats B.7 i B.8, únicament es valoren les diplomatures, llicenciatures o graus de les branques de ciències o ciències de la salut relacionades de manera directa amb els estudis de farmàcia.

9. No es computen els cursos rebuts o l’ensenyament impartit que no especifiquin la durada en hores o en crèdits. Es considera que 10 hores d’ensenyament rebut o impartit constitueixen un crèdit.

10. El concepte d’atenció farmacèutica a què fa referència el barem és el que estableix el document de consens editat pel ministeri competent en matèria de salut en el moment de la convocatòria del concurs.

11. Tots els mèrits puntuables s’han de computar en l’apartat respectiu. No obstant això, en cas que estigui limitada la puntuació màxima que es pot obtenir, es computa aquesta.

12. Es valoren únicament les publicacions en revistes científiques. S’entén que una revista de caràcter divulgatiu no es pot considerar científica.