Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 17052
Convocatòria procediment selectiu per a la contractació temporal d’un/a director/a de biblioteca a la Fundació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió extraordinària celebrada en data 9 de novembre de 2015, el Patronat de la Fundació Biblioteca d’Alcúdia ha convocat un procediment selectiu per a la contractació temporal d’un/a director/a de biblioteca a la Fundació i ha aprovat les corresponents bases que, de conformitat amb la disposició addicional primera i l’article 55 de Llei 7/2007, de 12 de abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, així com de l’article 46.4 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions, es fan públiques.

Alcúdia, 20 de novembre de 2015.

El president del Patronat

Antoni Mir Llabrés

BASES PER A LA CONTRACTACIÓ TEMPORAL D’UN/A DIRECTOR/A  DE BIBLIOTECA A LA FUNDACIÓ BIBLIOTECA D’ALCÚDIA

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

És objecte d'aquestes bases la definició dels requisits i mèrits que hauran de regir el concurs per a la contractació temporal, per acumulació de tasques pròpies de la gestió del servei, d’un/a director/a de biblioteca a la Fundació Biblioteca d’Alcúdia.

SEGONA.- CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE TREBALL.

Les funcions bàsiques del lloc de treball són les següents:

  • Gestionar la biblioteca tenint en compte els recursos humans, econòmics i materials disponibles i d'acord amb les directrius establertes pel Patronat de la Fundació.
  • Definir els plans d'objectius anuals i línies d'actuació d'acord amb les directrius del Patronat de la Fundació.
  • Planificar i organitzar l'activitat de la biblioteca d'acord amb els plans d'objectius anuals i les línies d'actuació aprovades.
  • Avaluar els serveis de la biblioteca d'acord amb els indicadors recollits i elaborar la memòria anual.
  • Planificar, organitzar i supervisar les activitats del personal de la biblioteca, definint responsabilitats, distribuint tasques i supervisant-ne l'execució.
  • Avaluar el personal i participar en la planificació de la seva formació permanent.
  • Representar la biblioteca, tant davant els responsables municipals com d'altres institucions i entitats i impulsar la presència de la biblioteca al municipi.
  • Establir relacions i promoure la col·laboració amb altres equipaments, entitats i serveis d'informació del municipi.
  • Participar en les comissions, les reunions de treball i d'altres activitats programades.
  • Proposar millores en el servei a l’administració municipal.
  • Organitzar i gestionar el catàleg de serveis bibliotecaris d'acord a les necessitats dels usuaris.
  • Gestionar i mantenir el fons documental d'acord amb les directrius del Patronat de la Fundació.
  • Realitzar els processos vinculats a la política de desenvolupament de la col·lecció: selecció, adquisició, donacions i esporgada.
  • Desenvolupar el pla d'activitats de difusió de la biblioteca i de promoció de la lectura, conjuntament amb els responsables municipals.
  • Organitzar i gestionar campanyes de formació d'usuaris.
  • Gestionar i atendre el servei d'informació ja sigui mitjançant recursos propis com d'altres centres.
  • Organitzar i gestionar els recursos i serveis electrònics de la biblioteca.
  • Tenir cura de la conservació del centre i vetllar pel bon ús de la biblioteca.
  • Complir i fer complir la normativa existent per tal que el treballador vetlli per la seva pròpia seguretat en el lloc de treball i en relació a les tasques que desenvolupa; així com tenir cura que les condicions de seguretat i salut del lloc de treball (condicions de treball, maquinària, eines, equips de protecció, senyalització, etc.) siguin apropiades.
  • Executar tots els acords que adopti el Patronat de la Fundació i exercir, en general, totes aquelles funcions de caràcter similar que se li atribueixin.

La jornada laboral serà de 40 hores setmanals en règim de tornicitat.

El sou brut anual del lloc de treball serà de 28.801,22 €.

TERCERA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les condicions següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la dels altres membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol sigui la seva nacionalitat, sempre i quan els conjugues no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.

L’aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d’acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si es el cas. 

b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.  

c) Estar en possessió de la diplomatura universitària en biblioteconomia i documentació; o de la llicenciatura en documentació o filosofia i lletres;  o del títol de grau corresponent; o estar en condicions d’obtenir-ho en la data que finalitzi el termini de presentació d’instàncies. En cas d’aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar l’homologació de la titulació exigida.

d) No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No trobar-se inclòs en cap de les causes d’incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

g) Abans de prendre possessió del lloc de treball, l’interessat haurà de fer constar que no està sotmès a cap dels motius d’incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984 de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s en el seu cas, a exercir l’oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfenesa. 

h) Acreditar el requisit de coneixements de nivell C1 (antic nivell C) de la llengua catalana o en condicions d'obtenir-la en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds. Aquests coneixements s‘han d‘acreditar mitjançant l‘aportació d‘un certificat oficial expedit per l‘Escola Balear d‘Administració Pública o expedit o homologat per l‘òrgan competent en matèria de política lingüística.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran d’acomplir-se el darrer dia de termini de presentació d’instàncies i gaudir d’aquests durant el període selectiu.

QUARTA.- SOL·LICITUDS

1.- Les instàncies per participar al procés selectiu s’hauran de fer segons el model que figura a l’Annex I de les presents bases, adreçada al Sr. president del patronat de la Fundació Biblioteca d’Alcúdia, i es presentaran en el registre general de l’Ajuntament o en la forma prevista a l’article 38.4.c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú. En cas de presentar-se per correu, haurà d’adreçar-se l’Ajuntament d’Alcúdia, carrer Major, 9, 07400, d’Alcúdia.

2.- Per ésser admès, i prendre part al concurs, bastarà que els aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera d’aquesta convocatòria, adjuntant a dita instància còpia del DNI.

3.- Els aspirants que pretenguin puntuar al concurs acompanyaran en les seves instàncies els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte, a més d’enumerar-los a la sol·licitud. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte, estaran referits a la data en la qual expiri el termini de presentació d’instàncies. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d’errades referida a mèrits.

4.- El termini per a la presentació d’instàncies serà de quinze dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació d’aquestes bases en el BOIB.

CINQUENA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, la gerent de la Fundació aprovarà la relació provisional d’admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d’anuncis de la Biblioteca, en el tauler d’edictes de l’Ajuntament d’Alcúdia i a les seves respectives planes web (www.cantorro.es y www.alcudia.net); i es concedirà un termini de tres dies hàbils per a la presentació d’esmenes o reclamacions. Una vegada examinades les que s’haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d’admesos els mitjans esmentats. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la llista inicialment publicada.

Aquesta resolució determinarà el començament dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos, i contindrà –a més de les dades abans indicades-, la designació nominativa dels membres del Tribunal qualificador i el lloc, data i hora de la constitució d’aquest.

SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera, d’igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d’igual o superior nivell a l’exigida als aspirants per a la seva contractació.

Estarà format per:

- Un president.

- Dos vocals, un dels quals serà designat per l’autoritat convocant per actuar com a secretari amb veu i vot.

Hi podrà participar el delegat de personal de la Fundació, que tindrà veu però no vot, les funcions del qual seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

Cada un dels membres de l’òrgan de selecció tindrà el seu suplent corresponent, per tal de cobrir les absències possibles que es puguin donar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes per tal que l’assessori, amb veu i sense vot.

SETENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció serà el concurs de mèrits. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

1) Experiència professional: Serveis prestats a biblioteques:

1.1. En Administracions Públiques o sector públic instrumental:

a) Com a bibliotecari o director de biblioteca: 0,30 punts per mes de serveis.

b) Com a subdirector de biblioteca: 0,25 punts per mes de serveis.

c) Com a tècnic de biblioteca: 0,20 punts per mes de serveis.

d) Com a auxiliar de biblioteca: 0,15 punts de per mes de serveis.

1.2. En el sector privat:

a) Com a bibliotecari o director de biblioteca: 0,25 punts per mes de serveis.

b) Com a subdirector de biblioteca: 0,20 punts per mes de serveis.

c) Com a tècnic de biblioteca: 0,15 punts per mes de serveis.

d) Com a auxiliar de biblioteca: 0,10 punts de per mes de serveis.

La puntuació màxima en aquest apartat no podrà superar els 36 punts.

2) Coneixements de la llengua anglesa:

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de la llengua anglesa, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, d’acord amb el següent barem:

- Nivell B1 per l’Escola Oficial d’Idiomes: 2 punts

- Segon curs nivell mitjà de l’EBAP: 2 punts

- Nivell B1 per universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència: 1’60 punts

- Nivell B1+ per l’Escola Oficial d’Idiomes: 2’40 punts

- Primer curs nivell superior de l’EBAP: 2’40 punts

- Nivell B1+ per universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència: 2 punts

- Nivell B2 per l’Escola Oficial d’Idiomes: 2’80 punts

- Segon curs nivell superior de l’EBAP: 2’80 punts

- Nivell B2 per universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència: 2’40 punts

- Nivell B2+ per l’Escola Oficial d’Idiomes: 3’20 punts

- Nivell B2+ per universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència: 2’80 punts

- Nivell C1 per l’Escola Oficial d’Idiomes: 3’60 punts

- Nivell C1 per universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència: 3’20 punts

- Nivell C2+ per l’Escola Oficial d’Idiomes: 4 punts

- Nivell C2+ per universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència: 3’60 punts

En cas de presentar-se diverses titulacions, només es valorarà la superior.

3) Accions formatives:

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l’Administració i els agents socials, així com els homologats per l’EBAP,  quan el contingut n’estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent al lloc de treball al qual s’opta, d’acord amb la valoració següent:  

- De duració igual o superior a 10 hores fins a 20: 0,30 punts per cada curs.

- De duració igual o superior a 21 hores fins a 50: 1,20 punts per cada curs.

- De duració igual o superior a 51 hores:............... 3,00 punts per cada curs.

La puntuació màxima en aquest apartat no podrà superar els 10 punts.

L’acreditació dels mèrits que s’al·leguin es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, i hauran d’incloure les dades necessàries per verificar el seu ajustament a les condicions establertes en aquest barem.      

VUITENA.- VALORACIÓ DEL CONCURS.

El Tribunal valorarà els mèrits adduïts pels aspirants, d’acord amb la baremació prevista a la base setena. En cas d’empat es procedirà al sorteig.

NOVENA.- PROPOSTA DE CONTRACTACIÓ.

Un cop finalitzada la selecció el tribunal trametrà la seva proposta de contractació al Patronat de la Fundació,

DESENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d’aquesta convocatòria.

Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits a la pàgina web de la Fundació (www.cantorro.es) i de l’Ajuntament d’Alcúdia (www.alcudia.net), al marge de la seva publicació en el BOIB o en el tauler d’edictes quan sigui preceptiva. 

La convocatòria de les proves selectives, l'aprovació d'aquestes bases i la resolució del concurs podran ser impugnats potestativament pels interessats davant el patronat de la fundació en el termini de quinze dies hàbils a comptar des de la seva publicació; o bé directament davant la jurisdicció social en el termini de vint dies hàbils a comptar des de la seva publicació, d’acord amb l’article 59.3 del Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut dels Treballadors, per analogia, i l’article 6 de la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social.

ANNEX I

MODEL D’INSTÀNCIA

……………………………………………..........................................., major d’edat, amb D.N.I. núm. …………………, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al……………………………………………..................., telèfon………………….

EXPÒS:

1.- Que he tingut coneixement de les bases del procediment selectiu per a la contractació temporal d’un/a director/a de biblioteca a la Fundació Biblioteca d’Alcúdia, les quals han estat publicades al BOIB núm.................. de data ........................

2.- Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:

- Fotocòpia autenticada del DNI.

- Documents acreditatius dels mèrits:

-

-

-

-

-

Per tot l’exposat,

SOL·LICITO:

Ser admès/a i poder prendre part al procediment selectiu per a la contractació temporal d’un/a director/a de biblioteca a la Fundació Biblioteca d’Alcúdia.

Alcúdia,  _____   de _____________ 2015.

(Signatura)

SR. PRESIDENT DEL PATRONAT DE LA FUNDACIÓ BIBLIOTECA D’ALCÚDIA